abonnement Unibet Coolblue
pi_179285672
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 15:57 schreef h0zel het volgende:

[..]

Dat is het onderwerp nu sowieso niet. Maar natuurlijk kan je het niet laten om de Islam erbij te halen.. “ maar hunne doen ooook”

Het gaat er nu om dat het “westen” wéér met twee maten meet. Karikatuur van Erdogan en Islam mag.. want dat is vrijheid van noem maar op. Maar een karikatuur of tekeningetje van Netanyahu en dan mag het opeens niet meer want.. antisemitisme. Hypocrisie ten top zijn jullie. En met jullie bedoel ik iedereen die zich aangesproken voelt als persoon en het westen.
Je begrijpt en kent de geschiedenis van antisemitisme in Europa he?
pi_179285859
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 16:00 schreef DeParo het volgende:

[..]

Je begrijpt en kent de geschiedenis van antisemitisme in Europa he?
Dit is kritiek op israel hebben via een karikatuur. Een cartoon! Heeft niks met antisemitisme te maken.. maar elk kritiek op Israel wordt geschaard onder antisemitisme. Knap hoor! Hypocriet zijn jullie bah bah.
pi_179285908
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 16:08 schreef h0zel het volgende:

[..]

Dit is kritiek op israel hebben via een karikatuur. Een cartoon! Heeft niks met antisemitisme te maken.. maar elk kritiek op Israel wordt geschaard onder antisemitisme. Knap hoor! Hypocriet zijn jullie bah bah.
Voor die kritiek op Israel wordt Netanyahu op stereotype wijze afgebeeld, ook het gebruik van de Davidster had zorgvuldiger gekund als het had verwezen naar de vlag van Israel, de tekenaar is met deze tekening gewoon zijn Boekje te buiten gaan, hij had ook best mogen weten dat de samenleving nu eenmaal wat gevoeliger is voor dit soort symbolen wanneer het op Joden aankomt, en na de geschiedenis van zowel Duitsland als Joden hoeven we dat helemaal niet vreemd te vinden overigens.
pi_179286003
Ik vind het ook nogal overdreven om deze man te ontslaan voor een cartoon, vrijheid van satire hij roept hier niet op tot geweld of dergelijke.
pi_179286413
tot zover de vrijheid om iets of iemand te mogen tekenen of afbeelden. zucht. hoe ver is de media wel niet gezakt afgelopen jaren.
There are only 151 Pokémon.
  zondag 20 mei 2018 @ 16:52:53 #56
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179286754
Het kan echt veel beter en grappiger


Maar ook collignon word gegrilld als hij cartoons over Israel maakt
https://ejbron.wordpress.(...)on-en-uw-goede-naam/
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_179286803
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 16:43 schreef h0zel het volgende:

[..]

Omg wat een huilgedrag van een israel/zionist sympathisant. Toen erdogan met grote neus en dergelijke werd afgebeeld was er niks aan het handje. Nu gaat het over jouw geliefde zionland en president en gaat het opeens te ver. Hoe lang willen de zionisten de antisemitisme kaart spelen joh. Het is verdomme 80 jaar geleden. Get over it. Jankballen. Om te kotsen gewoon die twee maten gezeik..
Je bent gewoon niet bekend met de geschiedenis van antisemitisme in Europa, jammer, en zorgwekkend.
  zondag 20 mei 2018 @ 17:09:15 #58
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179287109
Cartoons liggen gevoelig in Israel
https://www.timesofisrael(...)cating-on-netanyahu/
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_179287168
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 17:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Cartoons liggen gevoelig in Israel
https://www.timesofisrael(...)cating-on-netanyahu/
[ afbeelding ]
Omdat het werd gebruikt door een Zwitserse ambassadeur :').
pi_179287248
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 16:43 schreef h0zel het volgende:

[..]

Omg wat een huilgedrag van een israel/zionist sympathisant. Toen erdogan met grote neus en dergelijke werd afgebeeld was er niks aan het handje. Nu gaat het over jouw geliefde zionland en president en gaat het opeens te ver. Hoe lang willen de zionisten de antisemitisme kaart spelen joh. Het is verdomme 80 jaar geleden. Get over it. Jankballen. Om te kotsen gewoon die twee maten gezeik..
Maar gezien je posthistorie zie ik dat je een kloon bent van iemand die is gebanned :D, waarschijnlijk voor antisemitisme op basis van je gedrag, :').
pi_179288774
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 17:15 schreef DeParo het volgende:

[..]

Maar gezien je posthistorie zie ik dat je een kloon bent van iemand die is gebanned :D, waarschijnlijk voor antisemitisme op basis van je gedrag, :').
Nope ben ik niet. Ben ook absoluut niet antisemetisch. Ben ook geen watje die ergens niet tegen kan en ben me bewust van de geschiedenis 80 jaar geleden.
Maar jij en je mede huilie mensjes moeten een keer ophouden om kritiek als antisemitisme te zien telkens. Slachtoffergedrag van 80 jaar geleden naar 2018 halen is genoeg geweest. Al helemaal als je huilt om een tekeningetje.
  zondag 20 mei 2018 @ 21:28:58 #62
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_179291208
Hij is waarschijnlijk ontslagen omdat het een heeeele slechte grap is en nu geeft hij maar de Joden de schuld.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_179294398
quote:
Moet kunnen. Belachelijk dat hij hierom ontslagen wordt.

Het mooie van zo'n cartoon is dat je mensen aan het denken kan zetten, (bijna) zonder dat er leugens kunnen worden verkocht. Als cartoons al in de ban worden gedaan, is de vrijheid van meningsuiting op sterven na dood.
pi_179294465
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 19:49 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

De manier hoe dat gezicht van die Jood is uitgebeeld is een stereotype.

Het idee van een cartoon is dat in een opslag duidelijk is wat ermee bedoelt is. Als je een Jood dan niet met een grote neus mag tekenen gaat het hele idee verloren.
  maandag 21 mei 2018 @ 01:31:43 #65
472489 Segway_Jesus
My right ear is lonley
pi_179294930
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 16:10 schreef DeParo het volgende:

[..]

Voor die kritiek op Israel wordt Netanyahu op stereotype wijze afgebeeld, ook het gebruik van de Davidster had zorgvuldiger gekund als het had verwezen naar de vlag van Israel, de tekenaar is met deze tekening gewoon zijn Boekje te buiten gaan, hij had ook best mogen weten dat de samenleving nu eenmaal wat gevoeliger is voor dit soort symbolen wanneer het op Joden aankomt, en na de geschiedenis van zowel Duitsland als Joden hoeven we dat helemaal niet vreemd te vinden overigens.
Je begrijpt toch wel dat de bedoeling van karikaturale tekeningen is dat je in het oog springende kenmerken en trekken sterk uitvergroot? Netanyahu heeft nou eenmaal grote oren en een vette vieze neus. Als je zelfs al karikaturale tekeningen van een persoon die toevallig leider is van een joodse staat dat nogal ter discussie staat, niet meer mag tekenen, dan zijn we behoorlijk ver heen.

Even eerlijk nu, jij weet net als ieder ander hier dat dit niks te maken heeft met antisemitisme. Dit lijkt meer op de zoveelste manier om elk vorm van kritiek op de joodse staat de mond te doen snoeren. Hoe lang gaat men dit soort spelletjes volhouden?
pi_179295057
antisemitisme? Is Netanyahu een Semiet?

[ Bericht 2% gewijzigd door Montana_ir op 21-05-2018 01:49:24 ]
  maandag 21 mei 2018 @ 01:49:58 #67
472489 Segway_Jesus
My right ear is lonley
pi_179295120
Bibi's echte naam schijnt Benjamin Mileikowsky te zijn. Mileikowsky is een Poolse achternaam. Ziijn vader heeft de familienaam veranderd naar een meer joods/hebreeuws klinkende naam toen ze naar Israël emigreerden, for obvious reasons.
pi_179295893
De cartoonist beweert dat Netanyahu politiek gewin wil halen uit de winst van het Eurovisie songfestival.
Waar was hij toen Merkel in 2010 Lena feliciteerde?

Daarnaast hoor ik hier mensen zeggen dat "de Zionistische lobby" achter dit ontslag zit. Ik lees niets over een Israëlische of Joodse instantie die de krant heeft benaderd, de krant heeft dus zèlf besloten dat ze deze cartoon ongepast vonden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Toga op 21-05-2018 06:48:43 ]
Racist
pi_179295899
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 01:49 schreef Segway_Jesus het volgende:
Bibi's echte naam schijnt Benjamin Mileikowsky te zijn. Mileikowsky is een Poolse achternaam. Ziijn vader heeft de familienaam veranderd naar een meer joods/hebreeuws klinkende naam toen ze naar Israël emigreerden, for obvious reasons.
Welke "obvious reasons" had jij in gedachten?
(Oh, en voordat je antwoordt, lees eerst even hier)
Racist
  maandag 21 mei 2018 @ 06:50:04 #70
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_179295901
Het gaat in de cartoon uit de OP om de dubbelzinnige tekst die je als antisemitisch kunt zien.
pi_179296436
Het gaat er in de cartoon gewoon om dat Netanyahu in een jurk is afgebeeld, daar is hij boos om geworden en trekt de joodse lobby maar de antisemiet kaart om ons af te leiden. :D
pi_179298601
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 18:59 schreef h0zel het volgende:

[..]

Nope ben ik niet. Ben ook absoluut niet antisemetisch. Ben ook geen watje die ergens niet tegen kan en ben me bewust van de geschiedenis 80 jaar geleden.
Maar jij en je mede huilie mensjes moeten een keer ophouden om kritiek als antisemitisme te zien telkens. Slachtoffergedrag van 80 jaar geleden naar 2018 halen is genoeg geweest. Al helemaal als je huilt om een tekeningetje.
Je klinkt vooral erg gefrustreerd :'). Nogmaals het is niet aan jou om te bepalen of mensen zich wel of niet gekwetst mogen voelen. Gezien je gebrek aan kennis over dit onderwerp, of enige empathie, denk ik ook niet dat het "genoeg is geweest" zoals je zegt. Verre van.
pi_179298636
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 01:31 schreef Segway_Jesus het volgende:

[..]

Je begrijpt toch wel dat de bedoeling van karikaturale tekeningen is dat je in het oog springende kenmerken en trekken sterk uitvergroot? Netanyahu heeft nou eenmaal grote oren en een vette vieze neus. Als je zelfs al karikaturale tekeningen van een persoon die toevallig leider is van een joodse staat dat nogal ter discussie staat, niet meer mag tekenen, dan zijn we behoorlijk ver heen.

Even eerlijk nu, jij weet net als ieder ander hier dat dit niks te maken heeft met antisemitisme. Dit lijkt meer op de zoveelste manier om elk vorm van kritiek op de joodse staat de mond te doen snoeren. Hoe lang gaat men dit soort spelletjes volhouden?
En jij begrijpt toch ook wel dat Joden een behoorlijke poos door mensen met dubieuze wijze op deze manier zijn afgebeeld? Je snapt toch ook wel dat dit gevoelig ligt? Dat de combinatie met Davidsterren die suggestie ook niet wegneemt? Ik denk wel degelijk dat de tekenaar, met zijn ervaring en achtergrond, dit weet en het expres zo heeft gedaan om op het randje te zitten. Wat betreft zijn werkgever is hij over dat randje, de grens dus, heengestapt zoals je ziet.
pi_179298895
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 11:13 schreef DeParo het volgende:

[..]

Je klinkt vooral erg gefrustreerd :'). Nogmaals het is niet aan jou om te bepalen of mensen zich wel of niet gekwetst mogen voelen. Gezien je gebrek aan kennis over dit onderwerp, of enige empathie, denk ik ook niet dat het "genoeg is geweest" zoals je zegt. Verre van.
Nee hoor niet gefrustreerd maar meer geirriteerd. Je hoeft niet bij elke post je zinnetje met “gebrek aan kennis” te zetten aangezien dit niet zo is. Je zegt dat het niet aan mij is om ge bepalen of mensen zich wel of niet gekwetst mogen voelen. Dit zeiden de moslims ook toen hun profeet werd belachelijk gemaakt. Toen hoorde je niemand hierover en was Charlie Hebdo een held. Nu het over een jood.. pardon, een zionist gaat is het hek vd dam. Het is absoluut genoeg geweest want elk vorm van kritiek wordt afgewimpeld als antisemitisme. Zoals er veel buitenlanders elk vorm van kritiek afwimpelen als discriminatie. Je bent gewoon een triest en zielig zionistje en je kan niet eens tegen een tekeningetje. Over 150 jaar gebruik je nog steeds dezelfde excuses: “ ja want in 1944... dus antisemitisme”. Genoeg is genoeg.
pi_179298993
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 11:35 schreef h0zel het volgende:

[..]

Nee hoor niet gefrustreerd maar meer geirriteerd. Je hoeft niet bij elke post je zinnetje met “gebrek aan kennis” te zetten aangezien dit niet zo is. Je zegt dat het niet aan mij is om ge bepalen of mensen zich wel of niet gekwetst mogen voelen. Dit zeiden de moslims ook toen hun profeet werd belachelijk gemaakt. Toen hoorde je niemand hierover en was Charlie Hebdo een held. Nu het over een jood.. pardon, een zionist gaat is het hek vd dam. Het is absoluut genoeg geweest want elk vorm van kritiek wordt afgewimpeld als antisemitisme. Zoals er veel buitenlanders elk vorm van kritiek afwimpelen als discriminatie. Je bent gewoon een triest en zielig zionistje en je kan niet eens tegen een tekeningetje. Over 150 jaar gebruik je nog steeds dezelfde excuses: “ ja want in 1944... dus antisemitisme”. Genoeg is genoeg.
Als je oprecht begrijpt wat er hier 70-80 jaar geleden is gebeurd (eigenlijk natuurlijk al veel langer en daarna ook nog wel verder) dan zou je niet consequent deze troep plaatsen. Dan zou je snappen hoe gevoelig dit punt ligt, juist in Europa waar dit hele voorval voor een groot deel heeft plaatsgevonden, dan had je begrepen dat jouw soort uitspattingen laten zien dat er nog steeds een duidelijk gebrek aan empathie heerst over het leed wat Joden is aangedaan, de weinige erkenning die ze voor hun leed hebben gekregen verder. Wat mij betreft mag je zoveel kritiek hebben op Israel als je wilt, maar als je dat niet kan doen zonder Joden als groep te pakken of dubieuze verwijzingen te maken naar wat de Joden in de loop de jaren is aangedaan, dan moet je de consequenties daarvan ook accepteren. Ik snap dat dit soms vrij lastig is maar dat is nu eenmaal de realiteit. Als je daar niet tegen kan dan heb je er toch echt zeer weinig van begrepen. Ik kan het niet makkelijker voor je maken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')