abonnement Unibet Coolblue
pi_179300202
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 13:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Erg vervelend dat iedere keer weer dezelfde cirkelredenering terug blijft komen. Mensen worden gemarginaliseerd, ze krijgen minder kansen en ze worden gediscrimineerd. Als gevolg daarvan keert een deel zich af van de samenleving, komen ze in een slechtere sociaal-economische situatie terecht (met alle gevolgen van dien) en integreren ze minder snel. Vervolgens worden die gevolgen aangegrepen om de slechte behandeling voort te zetten. De schuld wordt bij de getroffen groep gelegd: die moet zich maar aan de haren uit het moeras trekken.

Op die manier raakt er natuurlijk nooit iets opgelost.
Je keert hier wel de oorzaak en het gevolg om.
  maandag 21 mei 2018 @ 13:14:41 #227
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_179300207
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 13:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, racisten.
Alles is racisme tegenwoordig, dus aan dat woordje hecht ik geen waarde meer.
Ik ben ook een racist, want ik vind Sinterklaas en zwarte piet leuk. Vind cowboyfeestjes voor kinderen ook hartstikke leuk als de kinderen zich daar vermaken. Enz.

En evenzo vind ik het ook prima dat een Turkse slagerij kiest om Turkse werknemers in dienst te nemen en dat een Nederlandse winkelier bij voorbaat kiest voor Nederlandse werknemers. Moet ie gewoon vrij in kunnen zijn. En dat ie mag kiezen voor alleen maar vrouwem in plaats van mannelijke werknemers. Is ook onderscheid maken immers.
  maandag 21 mei 2018 @ 13:17:10 #228
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_179300264
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 13:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je zou ze een opleiding kunnen geven.
Ja, iemand die nog nooit de bassischool heeft afgemaakt en die nauwelijks kan lezen, laat staan de Nederlandse taal begrijpt,, gaat die opleiding succesvol afronden. En denk je dan dat werkgevers staan te springen om hen een baan aan te bieden als ze iemand vandezelfde leeftijd kunnen krijgen die vloeiend de taal spreekt, werkervaring heeft, aangepast is en... en..

Nee, buiten de deur houden en opvangen in eigen omgeving is goedkoper en beter in plaats van ze levenslang in een staatsinfuus te hangen. Wat waarschijnlijk tevens de reden is dat ze naar Nederland gekomen zijn en bijv niet naar laten we zeggen Polen gevlucht zijn.

Feit is gewoon dat wat jij onzin noemde, geen onzin is en dat bepaalde mensen hier nooit zullen aarden omdat de verschillen te groot zijn. Botsingen blijf je houden en dat is geen verbeteringen als dat tot negativiteit leidt.

[ Bericht 10% gewijzigd door Kamelenteen op 21-05-2018 13:26:04 ]
  maandag 21 mei 2018 @ 13:21:15 #229
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_179300364
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 13:12 schreef Igen het volgende:

[..]

De zendingsopdracht; geef de keizer wat de keizer toebehoort, etc.

Het Christendom is daarmee expliciet niet-revolutionair.
Dat is selectief quoten. De Bijbel bevat verschillende passages waarin mensen in opstand komen tegen onrechtvaardige heersers en regimes. Zelfs de apostelen Petrus en Paulus verzetten zich tegen de Romeinse heersers.

Je kunt net zo goed Mattheüs 10:34-38 nemen om te zeggen dat iedere wereldse autoriteit (zelfs je ouders!) ondergeschikt moet zijn aan de christelijke leer:

quote:
34 Denk niet dat Ik ben gekomen om vrede op aarde te brengen. Nee, eerder een zwaard.
35 Ik ben gekomen om verdeeldheid te brengen tussen vader en zoon, tussen moeder en dochter, tussen schoonmoeder en schoondochter.
36 Iemands ergste vijanden zullen zijn huisgenoten zijn.
37 Wie meer van zijn vader of moeder houdt dan van Mij, is Mij niet waard. En wie meer van zijn zoon of dochter houdt dan van Mij, is Mij niet waard.
38 Wie niet zijn kruis op zich neemt en Mij als leerling volgt, is Mij niet waard.
Met andere woorden, de suggestie dat de Bijbel niet-revolutionair is, berust op een selectieve lezing. Je kunt er ook een hele andere boodschap uit halen.
  maandag 21 mei 2018 @ 13:21:35 #230
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_179300377
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 13:14 schreef Igen het volgende:

[..]

Je keert hier wel de oorzaak en het gevolg om.
Nee hoor.
  maandag 21 mei 2018 @ 13:22:27 #231
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_179300394
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 13:14 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Alles is racisme tegenwoordig, dus aan dat woordje hecht ik geen waarde meer.
Ik ben ook een racist, want ik vind Sinterklaas en zwarte piet leuk. Vind cowboyfeestjes voor kinderen ook hartstikke leuk als de kinderen zich daar vermaken. Enz.

En evenzo vind ik het ook prima dat een Turkse slagerij kiest om Turkse werknemers in dienst te nemen en dat een Nederlandse winkelier bij voorbaat kiest voor Nederlandse werknemers. Moet ie gewoon vrij in kunnen zijn. En dat ie mag kiezen voor alleen maar vrouwem in plaats van mannelijke werknemers. Is ook onderscheid maken immers.
De inflatie van het begrip 'racisme' is grotendeels te wijten aan racisten, die bij de meest onschuldige dingen meteen gaan roepen dat het volgens tegenstanders wel racisme moet zijn.
  maandag 21 mei 2018 @ 13:23:58 #232
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_179300438
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 13:17 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Ja, iemand die nog nooit de bassischool heeft afgemaakt en die nauwelijks kan lezen, laat staan de Nederlandse taal begrijpt,, gaat die opleiding succesvol afronden.

Nee, buiten de deur houden en opvangen in eigen omgeving is goedkoper en beter in plaats van ze levenslang in een staatsinfuus te hangen. Wat waarschijnlijk tevens de reden is dat ze naar Nederland gekomen zijn en bijv niet naar laten we zeggen Polen gevlucht zijn.

Feit is gewoon dat wat jij onzin noemde, geen onzin is en dat bepaalde mensen hier nooit zullen aarden omdat de verschillen te groot zijn. Botsingen blijf je houden en dat is geen verbeteringen als dat tot negativiteit leidt.
Die opleiding hoeft niet meteen bij een universitaire master te beginnen hé.

Overigens vind ik het geen probleem als mensen hier niet kunnen aarden. Er wonen genoeg racisten in Nederland, en ik hoop dat die zich geen enkel moment thuis voelen hier.
pi_179300446
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 13:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee hoor.
Ja hoor.

Ik ken zelf enige niet-westerse allochtonen. Geen moslims overigens. Afijn, die zijn heel verschillend, met dezelfde herkomst. Twee voorbeelden:

De een is serieus bezig met een bèta-studie en krijgt later ongetwijfeld ook een goeie baan.

De ander heeft ook een vwo-diploma, maar doet op de universiteit geen flikker, vindt uitslapen en swag zijn en een gepimpte bmw belangrijker, en verdient z'n geld met half-illegale dingen. En als hij dan een boete krijgt dan is het geklaag groot over de racistische politie enzo.

Het verschil tussen die twee is geen discriminatie, en zelfs ook niet eens zoiets als wel of geen gescheiden ouders o.i.d., het is gewoon puur een mentaliteitsverschil.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2018 13:25:43 ]
  maandag 21 mei 2018 @ 13:30:57 #234
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_179300563
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 13:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja hoor.

Ik ken zelf enige niet-westerse allochtonen. Geen moslims overigens. Afijn, die zijn heel verschillend, met dezelfde herkomst. Twee voorbeelden:

De een is serieus bezig met een bèta-studie en krijgt later ongetwijfeld ook een goeie baan.

De ander heeft ook een vwo-diploma, maar doet op de universiteit geen flikker, vindt uitslapen en swag zijn en een gepimpte bmw belangrijker, en verdient z'n geld met half-illegale dingen. En als hij dan een boete krijgt dan is het geklaag groot over de racistische politie enzo.

Het verschil tussen die twee is geen discriminatie, en zelfs ook niet eens zoiets als wel of geen gescheiden ouders o.i.d., het is gewoon puur een mentaliteitsverschil.
Incidentele voorbeelden zijn geen bewijs tegen een statistische trend.

Bovendien onderschat je hoeveel invloed sociale factoren op mentaliteit hebben. Als jij je hele leven verteld bent dat je er niet bijhoort omdat je een Marokkaan bent, dat Marokkanen crimineel en een gevaar zijn, en dat je nooit veel zult bereiken omdat je Nederlands spreekt met een accent en je achternaam 'El Achaoui' is, dan is de kans een stuk kleiner dat je denkt dat je het ver kan schoppen als je maar je best doet.
pi_179300642
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 13:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Incidentele voorbeelden zijn geen bewijs tegen een statistische trend.

Bovendien onderschat je hoeveel invloed sociale factoren op mentaliteit hebben. Als jij je hele leven verteld bent dat je er niet bijhoort omdat je een Marokkaan bent, dat Marokkanen crimineel en een gevaar zijn, en dat je nooit veel zult bereiken omdat je Nederlands spreekt met een accent en je achternaam 'El Achaoui' is, dan is de kans een stuk kleiner dat je denkt dat je het ver kan schoppen als je maar je best doet.
Natuurlijk. Dat speelt zeer zeker ook mee. Ook in mijn anekdotische geval.

Maar dat los je alleen op door die discriminatie - de racistische pesterijen op de basis- en middelbare school - consequent tegen te gaan.

Als die mentaliteit zich eenmaal heeft genesteld dan is het volgens mij haast ondoenlijk om dan nog iets te veranderen. Met dingen zoals positieve discriminatie bij het personeelsbeleid van een kantoorbedrijf bereik je zulke figuren toch niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2018 13:35:22 ]
pi_179300711
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 12:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Jij dringt ze net zo goed op als ieder ander. Jij stemt ook voor partijen die jouw wereldbeeld het beste weergeven, jij mengt je ook in discussies en jij eist ook het recht om te mogen vinden wat je wilt.
Waar lees jij dat ik dat in een land doe waar waarden en normen heersen die niet stroken met mijn denkbeelden?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  maandag 21 mei 2018 @ 13:46:17 #237
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_179300830
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 13:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Natuurlijk. Dat speelt zeer zeker ook mee. Ook in mijn anekdotische geval.

Maar dat los je alleen op door die discriminatie - de racistische pesterijen op de basis- en middelbare school - consequent tegen te gaan.

Als die mentaliteit zich eenmaal heeft genesteld dan is het volgens mij haast ondoenlijk om dan nog iets te veranderen. Met dingen zoals positieve discriminatie bij het personeelsbeleid van een kantoorbedrijf bereik je zulke figuren toch niet.
Ja, dat moet je bij de bron aanpakken. Je kunt niet tegen ze zeggen dat ze het zelf maar uit moeten zoeken. Dat is mijn hele punt.
  maandag 21 mei 2018 @ 13:47:41 #238
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_179300844
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 13:38 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Waar lees jij dat ik dat in een land doe waar waarden en normen heersen die niet stroken met mijn denkbeelden?
Als jij door een speling van het lot naar Iran of Turkije zou moeten verhuizen, zou je daar dan mee stoppen? Zou jij bijvoorbeeld op partijen gaan stemmen die niet jouw waarden vertegenwoordigen, maar op partijen die de waarden van dat land het beste vertegenwoordigen? Zij jij jezelf dwingen waarden aan te hangen die het beste bij je thuisland passen, in plaats van waarden die het beste bij jezelf passen?
pi_179301426
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 13:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het riekt wel degelijk naar racisme.
Als je achter iedere boom racisme ziet wel, ja. Heet jij toevallig IRL Sylvana of Jesse Klaver?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  maandag 21 mei 2018 @ 14:20:27 #240
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_179301473
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 14:17 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Als je achter iedere boom racisme ziet wel, ja. Heet jij toevallig IRL Sylvana of Jesse Klaver?
Nee. Heet jij in het echte leven toevallig Jared Taylor of Thierry Baudet?
pi_179301486
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 14:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee. Heet jij in het echte leven toevallig Jared Taylor of Thierry Baudet?
Je wil srs Taylor vergelijken met Baudet?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  maandag 21 mei 2018 @ 14:25:03 #242
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_179301543
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 13:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als jij door een speling van het lot naar Iran of Turkije zou moeten verhuizen, zou je daar dan mee stoppen? Zou jij bijvoorbeeld op partijen gaan stemmen die niet jouw waarden vertegenwoordigen, maar op partijen die de waarden van dat land het beste vertegenwoordigen? Zij jij jezelf dwingen waarden aan te hangen die het beste bij je thuisland passen, in plaats van waarden die het beste bij jezelf passen?
Die mensen waar het over gaat in Zweden zijn daar niet door een speling van het lot gaan wonen. Net zoals gastarbeiders in Nederland en hun nakomelingen daar niet door een speling van het lot gekomen zijn. Daar is een bewuste keuze aan vooraf gegaan. Dan mag je wmb ook verwachten dat die mensen kiezen voor de normen en waarden in hun gastland en daar hun kinderen mee opvoeden zodat ze mee kunnen komen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 21 mei 2018 @ 14:28:17 #243
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_179301607
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 14:25 schreef nixxx het volgende:

[..]

Die mensen waar het over gaat in Zweden zijn daar niet door een speling van het lot gaan wonen. Net zoals gastarbeiders in Nederland en hun nakomelingen daar niet door een speling van het lot gekomen zijn. Daar is een bewuste keuze aan vooraf gegaan. Dan mag je wmb ook verwachten dat die mensen kiezen voor de normen en waarden in hun gastland en daar hun kinderen mee opvoeden zodat ze mee kunnen komen.
Ik vind het mooi hoe je gastland zegt.
wooblabalurg
  maandag 21 mei 2018 @ 14:29:01 #244
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_179301621
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 14:21 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Je wil srs Taylor vergelijken met Baudet?
Nee. Jij wel dan?

Maar geef eens antwoord: ben je één van die twee?
  maandag 21 mei 2018 @ 14:29:38 #245
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_179301633
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 14:25 schreef nixxx het volgende:

[..]

Die mensen waar het over gaat in Zweden zijn daar niet door een speling van het lot gaan wonen. Net zoals gastarbeiders in Nederland en hun nakomelingen daar niet door een speling van het lot gekomen zijn. Daar is een bewuste keuze aan vooraf gegaan. Dan mag je wmb ook verwachten dat die mensen kiezen voor de normen en waarden in hun gastland en daar hun kinderen mee opvoeden zodat ze mee kunnen komen.
Ze kiezen vooral voor de economische situatie in dat land.
  maandag 21 mei 2018 @ 14:34:33 #246
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_179301721
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 13:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Die opleiding hoeft niet meteen bij een universitaire master te beginnen hé.

Daar zijn ze sowieso niet toe in staat. Maar waarom je volwassenen binnenhaalt om ze een basssschoolopleiding kado te doen en ze levenslang aan het staatsinfuus te hangen is mij een raadsel. Ik vind het dan ook niet raar, dat er met argusogen naar die mensen gekeken wordt en ze niet bepaald welkom geheten worden.

quote:
Overigens vind ik het geen probleem als mensen hier niet kunnen aarden. Er wonen genoeg racisten in Nederland, en ik hoop dat die zich geen enkel moment thuis voelen hier.
Ik wel. Ik zou graag een Nederland zien dat verdraagzaam is tegenover elkaar. En niet een Nederland dat massa-immigratie steunt door iedereen hier maar heen te laten komen en hen van een staatsinfuus voorziet. ik zou graag een Nederland zien waarom mensen goed met elkaar omgaan en waar er geen sprake is van haat en nijd. Ik zou graag een Nederland zien zonder gezeik. En dat gezeik is wat Nederland nu importeert onder het mom van linkse goedheid.
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 13:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De inflatie van het begrip 'racisme' is grotendeels te wijten aan racisten, die bij de meest onschuldige dingen meteen gaan roepen dat het volgens tegenstanders wel racisme moet zijn.
Volgens mij draai jij nu weer alles om.

Het zijn bekrompen lui als Tante Syl die het begrip racisme een negatieve toon geeft door om de meeste stompzinnige dingen het racisme-label te plakken. En dan krijg je dus dat doodnormale lui als ik een stempel krijgen als racist om bijv. zwarte piet. Dergelijk gejammer leidt alleen maar tot tweedeling in de maatschappij en meer racisme, omwille van een paar hypocrieten die denken dat ze nog steeds een negerslaafje zijn. Of omdat ze zich gediscrimineerd voelen en de racismekaart trekken, omdat ze dat nu eenmaal kunnen omdat ze een kleurtje hebben dus dan moet het wel racisme zijn en daarom gaan.

Gevolg: ik krijg steeds meer medelijden met de arme drommels die mensen met een pigmentje kennelijk zijn en die alles projecteren op dr huidskleurtje. En hoop dat de besparingen in de geestelijke gezondheidszorg eens beeindigd woren, zodat deze mensen geholpen kunnen worden. Te beginnen bij Sylvana en dr janknegers. En ja, dat is racistisch, want het woordje neger mag je niet gebruiken. En toch doe ik het :) Alleen verwijs ik niet naar slaven, zoals tante Syl dat wel stelt. Ik hou me niet bezig met het slavernij verleden namelijk.
  maandag 21 mei 2018 @ 14:39:01 #247
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_179301793
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 14:34 schreef Kamelenteen het volgende:
Het zijn bekrompen lui als Tante Syl die het begrip racisme een negatieve toon geeft door om de meeste stompzinnige dingen het racisme-label te plakken.
Dus er is ook een positieve toon aan racisme?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 21 mei 2018 @ 14:39:05 #248
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_179301794
quote:
17s.gif Op maandag 21 mei 2018 14:28 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik vind het mooi hoe je gastland zegt.
Voor de originele gastarbeiders bedoel ik dan. Ik ben ook zo’n gastarbeider, al peins ik er niet over om hier te blijven wonen. Zolang ik hier woon zal ik echter niet tegen de heersende normen ingaan.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 21 mei 2018 @ 14:39:39 #249
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_179301804
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 14:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ze kiezen vooral voor de economische situatie in dat land.
Heel goed.. en toch vervallen ze kennelijk in de criminaliteit ondanks de sociale voorzieningen.

Daaorm zeg ik ook: per direct uitzetten dat soort lui. Terug naar het land van herkomst als ze zich niet kunnen gedragen en zich niet aanpassen. Of het nou een Pool, een Deen, een Somalier is of iemand uit Happie-happieland.

Degenen die er dan wel zijn en kunnen blijven, worden dan tenminste niet aangekeken op de problemen van dr zich misdragende land- en cultuurgenoten. En kunnen dan gewoon wel een baan vinden, zonder dat er naar dr achternaam gekeken te worden. Als er geen problemen zijn en iedereen accepteert elkaar als gelijke is dat namelijk niet echt nodig.

Door dat gezeik met die tokkie-nieuwe inwoners, vind de prima ingeburgerde asielzoeker namelijk lastiger een baan. En rara, hoe komt dat?

Maar ja, da's zielig he? Misdadigers uitzetten.
pi_179301811
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 14:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee. Jij wel dan?

Maar geef eens antwoord: ben je één van die twee?
Jij mag mij T.Baudet noemen. Alleen jij.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')