abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_179268535
Ik zie door de bomen het bos niet meer bij het zoeken naar een weekje zon eind augustus. Helpt ook niet dat m'n vriendin en ik allebei een ander beeld van de vakantie hebben :')

Wat ik/we zoeken:
- Lekker-weer-garantie, dus Zuid-Europa ofzo. Het is maar voor 8 dagen, dus liever niet te ver vliegen. Ik trek zelf naar Italië, maar Griekenland bevalt ook altijd goed.
- Bij voorkeur beetje kleinschalige accommodatie (geen massa-hotel)
- Zwembad (met genoeg bedjes ;) )
- Eventueel all-inclusive. Anders minimaal een koelkastje op de kamer voor drinken e.d. Ontbijt is dan ook wel fijn.
- Horeca op loopafstand (<1 a 2 km) zodat we makkelijk lunch/terrasje/diner kunnen bereiken.
- Enige bezienswaardigheden in de buurt (stadje om rond te lopen)
- Adult-only is een pré :+ Maar geen noodzaak.

Ik verwacht niet dat jullie nu met de perfecte tip komen, maar een kleine richting om te zoeken is al handig. Ik ken natuurlijk de Sunweb/TUI/Corendon e.d. voor de reguliere vakanties.
Gisteren Elizawashere ontdekt, al is dat vaak weer te afgelegen. Daar ben je dan meestal aangewezen op een huurauto voor horeca e.d. Ik heb zelf geen ervaring met (huur)auto in het buitenland, maar ik hou ook van een wijntje bij het diner. Geen zin om in te moeten houden omdat ik nog terug moet rijden...

Ik ben benieuwd hoe jullie zo'n vakantie zouden zoeken!
pi_179268580
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 17:26 schreef Piles het volgende:

Ik ben benieuwd hoe jullie zo'n vakantie zouden zoeken!
Niet. Lijkt me echt verschrikkelijk.
pi_179279714
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 17:28 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Niet. Lijkt me echt verschrikkelijk.
Bedankt voor je input :')
pi_179279732
quote:
15s.gif Op zondag 20 mei 2018 09:20 schreef Piles het volgende:

[..]

Bedankt voor je input :')
^O^
pi_179281200
Ik weet niet of Spanje een optie is en of (een accommodatie dichtbij) een stad te druk is,
maar je hebt wel strand/bezienswaardigheden/horeca in Valencia, Málaga, Alicante etc.

of (dichtbij) bijv. Genua, Palermo
in dat geval heb je ook niet echt een auto nodig, omdat het vliegveld en je accommodatie dichtbij zijn, net als bezienswaardigheden/horeca etc.

of zoek je meer iets kleiners zoals Calella, Platja d'Aro


wellicht kun je op skyscanner kijken of er steden zijn zoals Marseille, Lissabon, Athene waar in die periode goedkope tickets voor te krijgen zijn en dan daar icm bijv. Booking.com je bestemming op uitkiezen.

voor eilanden zijn vliegtickets meestal wel duurder dan andere steden volgens mij

[ Bericht 14% gewijzigd door -Wereld- op 20-05-2018 11:25:25 ]
  Moderator zondag 20 mei 2018 @ 11:27:47 #6
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_179281325
Balkan! Ik kom net weer terug uit Kroatië en het is zo mooi O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_179281566
Ga naar Capri.
  zondag 20 mei 2018 @ 18:18:43 #8
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_179288145
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 17:26 schreef Piles het volgende:
Ik zie door de bomen het bos niet meer bij het zoeken naar een weekje zon eind augustus. Helpt ook niet dat m'n vriendin en ik allebei een ander beeld van de vakantie hebben :')

Wat ik/we zoeken:
- Lekker-weer-garantie, dus Zuid-Europa ofzo. Het is maar voor 8 dagen, dus liever niet te ver vliegen. Ik trek zelf naar Italië, maar Griekenland bevalt ook altijd goed.
- Bij voorkeur beetje kleinschalige accommodatie (geen massa-hotel)
- Zwembad (met genoeg bedjes ;) )
- Eventueel all-inclusive. Anders minimaal een koelkastje op de kamer voor drinken e.d. Ontbijt is dan ook wel fijn.
- Horeca op loopafstand (<1 a 2 km) zodat we makkelijk lunch/terrasje/diner kunnen bereiken.
- Enige bezienswaardigheden in de buurt (stadje om rond te lopen)
- Adult-only is een pré :+ Maar geen noodzaak.

Ik verwacht niet dat jullie nu met de perfecte tip komen, maar een kleine richting om te zoeken is al handig. Ik ken natuurlijk de Sunweb/TUI/Corendon e.d. voor de reguliere vakanties.
Gisteren Elizawashere ontdekt, al is dat vaak weer te afgelegen. Daar ben je dan meestal aangewezen op een huurauto voor horeca e.d. Ik heb zelf geen ervaring met (huur)auto in het buitenland, maar ik hou ook van een wijntje bij het diner. Geen zin om in te moeten houden omdat ik nog terug moet rijden...

Ik ben benieuwd hoe jullie zo'n vakantie zouden zoeken!
Precies wat ik ook altijd zoek.
Hotel Fortezza in Rethymnon (Kreta) iets voor jullie?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 20 mei 2018 @ 19:30:35 #9
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_179289244
Montenegro! Stuk minder afgezaagd dan de standaard badplaatsen. Bijv Kotor of Budva.
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
pi_179289943
Ik sluit me aan bij Calella ( costa brava). Leuk stadje met genoeg eigen sfeer, vanaf hotel paar minuten lopen naar zowel strand als centrum, meer dan voldoende horeca en met de trein (4 per uur) ben je met ruim een uur in Barcelona voor ¤10 retour voor het geval je uitgekeken bent op Calella zelf.
Ik heb zelf ervaring met hotel Mar Blau in het voor- en naseizoen, prima zwembad met genoeg bedjes, koelkastje op de kamer kun je erbij huren, gratis goede wifi. Ik boek altijd halfpension via Sunweb.
En nee, het ligt niet pittoresk ergens afgelegen, maar zoals je zelf ook al aangeeft: dan heb je een auto nodig.
pi_179291218
Goeie tips allemaal, thanks! Ga ik morgen eens rustig bekijken ^O^
  dinsdag 22 mei 2018 @ 21:27:49 #12
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_179328484
Zou het leuk vinden als je een update gaf. Wat je vd gegeven tips vond en wat je (straks) uiteindelijk geboekt hebt :)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_179329293
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 20:09 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik sluit me aan bij Calella ( costa brava). Leuk stadje met genoeg eigen sfeer, vanaf hotel paar minuten lopen naar zowel strand als centrum, meer dan voldoende horeca en met de trein (4 per uur) ben je met ruim een uur in Barcelona voor ¤10 retour voor het geval je uitgekeken bent op Calella zelf.
Ik heb zelf ervaring met hotel Mar Blau in het voor- en naseizoen, prima zwembad met genoeg bedjes, koelkastje op de kamer kun je erbij huren, gratis goede wifi. Ik boek altijd halfpension via Sunweb.
En nee, het ligt niet pittoresk ergens afgelegen, maar zoals je zelf ook al aangeeft: dan heb je een auto nodig.
Is Callela niet juist erg massatoeristisch?
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_179329739
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 22:12 schreef miro86 het volgende:

[..]

Is Callela niet juist erg massatoeristisch?
het heeft sfeer, die is in de andere plaatsen daar in de buurt echt heel ver te zoeken. Er wonen daar gewoon mensen, in de supermarkt sta je tussen de lokale bejaarden. Tuurlijk zijn er veel toeristen, er is een hele wijk met hotels, maar er is meer en het is niet zo'n plaats met alleen maar winkels met toeristenmeuk en broodje van Kootje en dronken Britten, het heeft een gewoon centrum waar het winkelaanbod en de activiteiten grotendeels op de locals gericht zijn.
Als TS geen auto wil huren dan kom je toch op de wat meer toeristische oorden uit en dan is Calella echt meer dan prima. Op de rustige pittoreske plekjes in het achterland heb je echt een auto nodig en dat geldt naar mijn idee overal in Zuid-Europa.
Maar goed, het is maar een suggestie, gebaseerd op jarenlange eigen ervaring daar, misschien heeft iemand anders een tip die nog beter aansluit bij zijn wensen.
pi_179330924
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 22:35 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

het heeft sfeer, die is in de andere plaatsen daar in de buurt echt heel ver te zoeken. Er wonen daar gewoon mensen, in de supermarkt sta je tussen de lokale bejaarden. Tuurlijk zijn er veel toeristen, er is een hele wijk met hotels, maar er is meer en het is niet zo'n plaats met alleen maar winkels met toeristenmeuk en broodje van Kootje en dronken Britten, het heeft een gewoon centrum waar het winkelaanbod en de activiteiten grotendeels op de locals gericht zijn.
Als TS geen auto wil huren dan kom je toch op de wat meer toeristische oorden uit en dan is Calella echt meer dan prima. Op de rustige pittoreske plekjes in het achterland heb je echt een auto nodig en dat geldt naar mijn idee overal in Zuid-Europa.
Maar goed, het is maar een suggestie, gebaseerd op jarenlange eigen ervaring daar, misschien heeft iemand anders een tip die nog beter aansluit bij zijn wensen.
Kotor en Budva zijn al.door iemand genoemd denk ik.


Callela is voor mij een stapje beter dan Malgrat del Mar.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_179333277
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 21:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zou het leuk vinden als je een update gaf. Wat je vd gegeven tips vond en wat je (straks) uiteindelijk geboekt hebt :)
Moest ik nog doen idd. Het is uiteindelijk toch Fortezza geworden ^O^
De rest van de tips onthoud ik voor de volgende vakantie :7
pi_179333343
quote:
14s.gif Op woensdag 23 mei 2018 07:57 schreef Piles het volgende:

[..]

Moest ik nog doen idd. Het is uiteindelijk toch Fortezza geworden ^O^
De rest van de tips onthoud ik voor de volgende vakantie :7
oh, dat hotel ligt inderdaad prima. Ik zie alleen nauwelijks bedjes bij het zwembad, maar verder ziet het er echt leuk uit, veel plezier alvast.
  woensdag 23 mei 2018 @ 16:39:54 #18
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_179340116
quote:
14s.gif Op woensdag 23 mei 2018 07:57 schreef Piles het volgende:

[..]

Moest ik nog doen idd. Het is uiteindelijk toch Fortezza geworden ^O^
De rest van de tips onthoud ik voor de volgende vakantie :7
Leuk! Fijne vakantie gewenst alvast!
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 23 mei 2018 @ 16:41:06 #19
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_179340135
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2018 08:12 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

oh, dat hotel ligt inderdaad prima. Ik zie alleen nauwelijks bedjes bij het zwembad, maar verder ziet het er echt leuk uit, veel plezier alvast.
Toen ik was waren er altijd voldoende bedjes. Hopelijk nu nog.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_183029024
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2018 16:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Leuk! Fijne vakantie gewenst alvast!
Helemaal vergeten om hier nog even te reageren :@

Fantastische vakantie gehad :Y Goed ontbijt, fantastische locatie zo midden in de stad (maar toch rustig). Veel mensen gingen overdag weg (strand/excursies denk ik), wij hebben 7 dagen aan het zwembad gelegen :D
Goede kamers ook, ook de schoonmaak ^O^

Zeker een aanrader :Y
  vrijdag 9 november 2018 @ 21:21:19 #21
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_183050433
quote:
14s.gif Op donderdag 8 november 2018 20:38 schreef Piles het volgende:

[..]

Helemaal vergeten om hier nog even te reageren :@

Fantastische vakantie gehad :Y Goed ontbijt, fantastische locatie zo midden in de stad (maar toch rustig). Veel mensen gingen overdag weg (strand/excursies denk ik), wij hebben 7 dagen aan het zwembad gelegen :D
Goede kamers ook, ook de schoonmaak ^O^

Zeker een aanrader :Y
Fijn om te horen! ^O^
En dus toch de perfecte tip :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')