abonnement Unibet Coolblue
pi_179263948
Ik zit met een probleempje. Op mijn slaapkamer heb ik een schuin dak met daaronder een houten schot over de breedte van de slaapkamer. Nu was ik van plan dat schot grijs te gaan verven omdat het bovenste laagje behang loslaat en er dus niet meer mooi uitziet. Dit behang stamt nog af van de vorige bewoners. Het is van dat dikke behang met een witte verflaag erover, waarvan de hoeken loslaten.

Nu ben ik dus aan de hoeken gaan trekken en kreeg ik grote stukken behang eraf. Totdat ik in het midden van het behang aankwam, daar lijkt het muurvast te zitten. En wat schijnt, er zit ook nog eens een laag behang onder! Groen welteverstaan. En niet zomaar behang, nee, zo dun dat het helemaal in het hout gehecht zit (als een soort crepepapier laat maar zeggen). Een hels karwei om te verwijderen dus. :{

Mijn vraag is nu, zou ik over half getrokken behang heen kunnen verven? Of is er een mogelijkheid dit eerst allemaal glad te smeren met een soort onderlaag (grondverf?)

Zoals je waarschijnlijk al kunt lezen ben ik niet heel erg thuis in schilderswerken en vraag ik mij dus af wat nou de beste manier is, op het verwijderen van het behang na.
  Eindredactie Games zaterdag 19 mei 2018 @ 14:46:47 #2
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_179264111
Combi behangstomer en plamuurmes geen optie?
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_179264167
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 14:46 schreef 2dope het volgende:
Combi behangstomer en plamuurmes geen optie?
Behangafstomer niet geprobeerd, maar wel verschillende oplosmiddelen en het welbekende plamuurmes. Maakt niet heel veel verschil en maakt het eerder lastiger om het te verwijderen aangezien de lijm ook nat wordt en het dus een plakzooitje wordt.

Een behangstomer heb ik overigens ook niet in mijn bezit en om te lenen gaat het weer in de kosten lopen.

Het liefst zou ik gewoon direct aan het behangen beginnen (na de losse stukken verwijderd te hebben)
  Eindredactie Games zaterdag 19 mei 2018 @ 15:00:07 #4
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_179264484
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 14:48 schreef Infection het volgende:

[..]

Behangafstomer niet geprobeerd, maar wel verschillende oplosmiddelen en het welbekende plamuurmes. Maakt niet heel veel verschil en maakt het eerder lastiger om het te verwijderen aangezien de lijm ook nat wordt en het dus een plakzooitje wordt.

Een behangstomer heb ik overigens ook niet in mijn bezit en om te lenen gaat het weer in de kosten lopen.

Het liefst zou ik gewoon direct aan het behangen beginnen (na de losse stukken verwijderd te hebben)
Ik heb in mijn huidige woning ook drie lagen behang moeten verwijderen op een wand, allemaal weer met verschillende verflagen erop. Met de combinatie behangverwijderaar (spray), behangafstomer en plamuurmes heb ik uiteindelijk alles eraf gekregen maar het is wel echt een hels kutkarwei. Vraag me af of je die loslatende hoeken mooi krijgt als je meteen aan een nieuwe laag begint zonder het oude weg te halen. Behangstomer huren is een tientje per dag ofzo.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_179264522
Het mag weer niks kosten topic.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_179264810
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 15:01 schreef halfway het volgende:
Het mag weer niks kosten topic.
Ik ga geen behangstomer huren voor die paar vierkante meter nee. Als het nou meerdere muren betrof...
pi_179264896
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 15:00 schreef 2dope het volgende:

[..]

Ik heb in mijn huidige woning ook drie lagen behang moeten verwijderen op een wand, allemaal weer met verschillende verflagen erop. Met de combinatie behangverwijderaar (spray), behangafstomer en plamuurmes heb ik uiteindelijk alles eraf gekregen maar het is wel echt een hels kutkarwei. Vraag me af of je die loslatende hoeken mooi krijgt als je meteen aan een nieuwe laag begint zonder het oude weg te halen. Behangstomer huren is een tientje per dag ofzo.
Een tientje per dag valt mee inderdaad. Mits ik er in 1 dag klaar mee ben, sinds ik vaak dingen te doen heb tussendoor.

Maarja, er zit blijkbaar niets anders op dan het behang trekken dus. :{

Welke behangverwijderaar gebruik jij hiervoor? Die van HG?
  Eindredactie Games zaterdag 19 mei 2018 @ 15:33:42 #8
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_179265469
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 15:12 schreef Infection het volgende:

[..]

Een tientje per dag valt mee inderdaad. Mits ik er in 1 dag klaar mee ben, sinds ik vaak dingen te doen heb tussendoor.

Maarja, er zit blijkbaar niets anders op dan het behang trekken dus. :{

Welke behangverwijderaar gebruik jij hiervoor? Die van HG?
Nee, het spul heet 'behangafweek' van het merk De Parel. Als ik me goed herinner echt el cheapo spul dus HG is waarschijnlijk nog beter. Verdund met water en in een bloemenspuit gedaan, je kan het ook met een roller aanbrengen. Ff laten inwerken en dan met plamuurmes raggen. Op de stukken waar de verf er echt heel dik op zit werkt het niet, daar moest wel de stomer aan te pas komen.

Overigens heb ik dit ook gedaan in combinatie met een prikroller. Dat heeft wel flink geholpen, soms komt zelfs de stomer niet achter de dikke stukken en met een prikroller maak je dan gaten zodat het vocht achter het behang kan komen.

Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_179266274
Dreft + water + plamuurmes _O_
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_179266345
Als het toch maar een klein stukje is. multitool met onderstaand blad er in.
To escape criticism: Do nothing, Say nothing, Be nothing.
pi_179272061
Je kunt ook heet water met afwasmiddel gebruiken, en je muren er zeiknat mee maken en even laten inweken. Goedkoper dan HG.
I had a signature once. It was awful.
pi_179272218
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 16:03 schreef ITrade het volgende:
Dreft + water + plamuurmes _O_
Ik heb dit echt al in 4 huizen op allerlei verschillende muren uit allerlei verschillende tijden gedaan en het werkte altijd.

Zelfs een stoommachine tot mijn beschikking gehad een aantal keer maar altijd dat ding weer neergegooid omdat ik het niet praktisch vond. :o

Ik vraag me echt af wat voor muren mensen dan soms wel niet tegen komen want ik ben echt wel eens flink aan het krabben geweest.
pi_179273185
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 20:15 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ik heb dit echt al in 4 huizen op allerlei verschillende muren uit allerlei verschillende tijden gedaan en het werkte altijd.

Zelfs een stoommachine tot mijn beschikking gehad een aantal keer maar altijd dat ding weer neergegooid omdat ik het niet praktisch vond. :o

Ik vraag me echt af wat voor muren mensen dan soms wel niet tegen komen want ik ben echt wel eens flink aan het krabben geweest.
Laatst de muren eerst hiermee ingesopt en toen met een stoom machine, dat ging helemaal goed! :)
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_179274049
Met scherp mes het behang flink insnijden. Behangafweek met een spons aanbrengen. Kleine kopje koffie en af steken maar. Evt herhalen.

Het snijden kun je ook vervangen voor een behang prikker maar die kost weet geld. Nadeel van snijden is dat je veel kleine stukjes krijgt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')