abonnement Unibet Coolblue
pi_179452448
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 06:27 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Jij bent een mooie.
Dat valt nogal tegen, toch bedankt voor het compliment.

quote:
Jij doet niet eens aan de ramadam.
Hoe kom je daar bij? :o
pi_179457378
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 19:06 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat valt nogal tegen, toch bedankt voor het compliment.

[..]

Hoe kom je daar bij? :o
Ik heb het even opgezocht. Maar het is Atak die vertelde niet aan de Ramadan te doen. Sorry voor de verwisseling. :@
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_179519815
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 23:23 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ik heb het even opgezocht. Maar het is Atak die vertelde niet aan de Ramadan te doen. Sorry voor de verwisseling. :@
Excuses aanvaard. Het siert je dat je hier op terugkomt.

Wel verrassend dat ik met Atak verwart wordt. :o
pi_179579101
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 10:50 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Doe nou niet alsof het oh zo raar is. Ik ben meer bezig met hemel, aarde en wetenschap dan mijn collega’s die niet geloven en gewoon hun leven lijden. Juist doordat ik geloof. En dit zag ik vroeger al terug op school en overal...

Ik kan simpelweg niet geloven in een door de mens bedachte (veelal verpersoonlijkte) god die toeziet, oordeelt en recht spreekt over mijn lotsbestemming. Ik geloof daar simpelweg niet in. Ik zou mezelf verloochenen als ik dat wel deed.

Neemt niet weg dat ik als ongelovige gefascineerd ben voor de wonderen des levens en waar we allemaal deel van uitmaken. Dat we op veel levensvragen nog steeds geen antwoord hebben.

Religie verschaft mijns inziens die antwoorden niet. Geen enkele religie ooit is er in geslaagd de wereld te verbeteren of te verlichten. Ook de islam niet als laatste en grootste monotheïstische religie.

Uiteindelijk zullen deze monotheïstische religies uitsterven of uitdoven. Wat ervoor in de plaats komt is nog even afwachten, maar dat ze zullen worden vervangen staat voor mij als een paal boven water.
pi_179579217
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 10:50 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Doe nou niet alsof het oh zo raar is. Ik ben meer bezig met hemel, aarde en wetenschap dan mijn collega’s die niet geloven en gewoon hun leven lijden. Juist doordat ik geloof. En dit zag ik vroeger al terug op school en overal...
En toch produceren en ontdekken die niet-gelovigen letterlijk 1000 keer meer dan mensen zoals jij...
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_179581940
Dus als ik het goed begrijp; heeft Mohammed nooit bestaan; aanbidden moslims niet God, maar venus; is de oorspronkelijke taal van de Koran niet Arabisch, maar Chinees; en is de heilige stad van de moslims niet Mekka, maar Atlantis; en ook is de halve maan op de moskeeën niet afkomstig van de turken, maar staan ze symbool voor de horens van de duivel die ze stiekem aanbidden. En is er ook nog de vraag wat er eerst was: Mohammed of de koran? Ook al heeft hij nooit bestaan?
Klopt dit zo'n beetje?
pi_179582830
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 16:09 schreef DhrX het volgende:
Dus als ik het goed begrijp; heeft Mohammed nooit bestaan; aanbidden moslims niet God, maar venus; is de oorspronkelijke taal van de Koran niet Arabisch, maar Chinees; en is de heilige stad van de moslims niet Mekka, maar Atlantis; en ook is de halve maan op de moskeeën niet afkomstig van de turken, maar staan ze symbool voor de horens van de duivel die ze stiekem aanbidden. En is er ook nog de vraag wat er eerst was: Mohammed of de koran? Ook al heeft hij nooit bestaan?
Klopt dit zo'n beetje?
Nee, nog niet bij benadering. :)
  maandag 4 juni 2018 @ 09:49:22 #258
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_179595156
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 13:28 schreef Elzies het volgende:
Ook de islam niet als laatste en grootste monotheïstische religie
Grootste?
pi_179595174
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 09:49 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Grootste?
Bijna grootste.
  maandag 4 juni 2018 @ 10:35:46 #260
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_179596055
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 09:50 schreef Elzies het volgende:

[..]

Bijna grootste.
Ze groeien wel het hardst iig.
pi_179691460
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 05:05 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Mixed messages dus. Niet handig voor een zogenaamd perfect boek wat door iedereen eenduidig begrepen moet worden.
Onzin, als je door omstandigheden niet weet waar Mekka is en je bidt onverhoopt naar Tokyo dan is je gebed nog steeds geldig. Lijkt mij heel duidelijk.
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 16:09 schreef DhrX het volgende:
Dus als ik het goed begrijp; heeft Mohammed nooit bestaan; aanbidden moslims niet God, maar venus; is de oorspronkelijke taal van de Koran niet Arabisch, maar Chinees; en is de heilige stad van de moslims niet Mekka, maar Atlantis; en ook is de halve maan op de moskeeën niet afkomstig van de turken, maar staan ze symbool voor de horens van de duivel die ze stiekem aanbidden. En is er ook nog de vraag wat er eerst was: Mohammed of de koran? Ook al heeft hij nooit bestaan?
Klopt dit zo'n beetje?
Ze moeten toch wat, als ze inhoudelijk geen verweer hebben. Ik proef toch vooral een zekere jaloezie, waarom anders alle aandacht voor iets dat "onnozel" zou moeten heten. :)

[ Bericht 24% gewijzigd door up7 op 09-06-2018 14:24:49 ]
pi_179691492
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 12:25 schreef MrRatio het volgende:

[..]

hemel, aarde en wetenschap:
Koran 37:6, de sterren zijn dichterbij dan de maan

Koran 18:86, de zon overnacht in een modderpoel
Daar is de fameuze "ratio" weer.
quote:
Quran 37:6 Indeed, We have adorned the nearest heaven with an adornment of stars.
De sterren dichterbij dan de maan? Maak jezelf niet nog meer belachelijk.
quote:
Quran 18:86 Until, when he reached the setting of the sun, he found it [as if] setting in a spring of dark mud, and he found near it a people. Allah said, "O Dhul-Qarnayn, either you punish [them] or else adopt among them [a way of] goodness."
Wat zit je dwars? Dat de zonsondergang voor een mens kan lijken alsof het in zee verdwijnt?

Ben je trouwens al klaar op kleur te bekennen, "ratio"?
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 10:30 schreef MrRatio het volgende:

Wil je dat ik oprecht ben? Ik denk niet dat je dat zou waarderen.


[ Bericht 69% gewijzigd door up7 op 09-06-2018 14:38:07 ]
pi_179691538
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 09:34 schreef MrRatio het volgende:

[..]

Maar ondertussen eten moslims tijdens de vastenmaand ongeveer 2x zoveel als in andere maanden:

David Wood _O- Dat hij nog aanhang heeft ondanks alle weerleggingen. Straks kom je nog met The Masked Arab aan.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 08:27 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ohnee, dat is gewoon een feit. In de Koran, het directe en perfecte woord van God, staat immers alles over de werking van het universum.
Waar haal je dat nu weer vandaan? 8)7

[ Bericht 8% gewijzigd door up7 op 09-06-2018 14:45:18 ]
pi_179700800
david wood :')
pi_179700923
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 14:19 schreef up7 het volgende:
Ze moeten toch wat, als ze inhoudelijk geen verweer hebben. Ik proef toch vooral een zekere jaloezie, waarom anders alle aandacht voor iets dat "onnozel" zou moeten heten. :)
Omdat het zo'n gigantische verspilling van potentieel is ?
Vroeger waren de volkeren die nu moslim zijn voortrekkers op het gebied van cultuur en wetenschap. Bakermatten van civilisatie.
Tegenwoordig komt er vrijwel niets nuttigs meer uit - zeker niet in vergelijking met andere culturen. Terwijl het wel een enorm grote groep betreft.

Dat is enorm zonde.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_179702400
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 22:53 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Omdat het zo'n gigantische verspilling van potentieel is ?
Vroeger waren de volkeren die nu moslim zijn voortrekkers op het gebied van cultuur en wetenschap. Bakermatten van civilisatie.
Tegenwoordig komt er vrijwel niets nuttigs meer uit - zeker niet in vergelijking met andere culturen. Terwijl het wel een enorm grote groep betreft.

Dat is enorm zonde.
alles wordt kapot gebombardeerd of gekoloniseerd
pi_179702989
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 22:53 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Omdat het zo'n gigantische verspilling van potentieel is ?
Vroeger waren de volkeren die nu moslim zijn voortrekkers op het gebied van cultuur en wetenschap. Bakermatten van civilisatie.
Tegenwoordig komt er vrijwel niets nuttigs meer uit - zeker niet in vergelijking met andere culturen. Terwijl het wel een enorm grote groep betreft.

Dat is enorm zonde.
Dat is discutabel in veel gevallen maar waar het wel tekort schiet heeft dat een (welbekende) voorgeschiedenis, maar bovenal is de gemiddelde leeftijd van de moslims wereldwijd nog geen 23 jaar. Het enorme potentieel van die grote groep moet zich dus nog ontwikkelen en in deze tijd waar informatie vrij toegankelijk is maak ik me daar geen zorgen om. Nu zullen velen niets of weinig verwachten uit die hoek, maar ik onderschat geen enkel kind, laat staan een miljard of meer kinderen.

Culturele verrijkingen waar te gemakkelijk overheen wordt gekeken is het nagenoeg compleet uitbannen van alcohol in het dagelijks leven in moslimlanden en de handhaving van de status van het moederschap en secundair het gezin. Het uitbannen van alcohol is hier (nog) een taboe en er worden veel voorzieningen worden ingezet om het probleem zoveel mogelijk te beperken. Niet elk (westers) land heeft die luxe.

De voordelen van de harddrug worden nog te massaal geprezen, al begint daar langzaam een kentering in te ontstaan.
pi_179704030
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 00:14 schreef PSVCL het volgende:

[..]

alles wordt kapot gebombardeerd of gekoloniseerd
En wederom wordt er onmiddellijk naar externe factoren gewezen en wordt alle eigen verantwoordelijkheid weggewuifd.

Stop daar nu eens mee. Het maakt jullie zwak en nutteloos.

quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 01:30 schreef up7 het volgende:

[..]

Dat is discutabel in veel gevallen maar waar het wel tekort schiet heeft dat een (welbekende) voorgeschiedenis, maar bovenal is de gemiddelde leeftijd van de moslims wereldwijd nog geen 23 jaar.
Moslims zijn al eeuwen gemiddeld 23 jaar ? Echt ?
pi_179708213
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 07:46 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

En wederom wordt er onmiddellijk naar externe factoren gewezen en wordt alle eigen verantwoordelijkheid weggewuifd.

Stop daar nu eens mee. Het maakt jullie zwak en nutteloos.
Daarmee wordt de eigen verantwoordelijkheid niet weggewuifd. Maar jij zou moeten stoppen met de notie dat externe factoren geen immense invloed hebben gehad op de huidige stand van zaken. |:( Daarmee maak je je schuldig aan geschiedsvervalsing. Het gaat goed komen, maar ongetwijfeld niet op de manier waarop jij goed komen definieert (gelukkig maar!).
quote:
Moslims zijn al eeuwen gemiddeld 23 jaar ? Echt ?
:Y Echt waar.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 14 juni 2018 @ 10:53:47 #270
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_179779518
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 22:53 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Omdat het zo'n gigantische verspilling van potentieel is ?
Vroeger waren de volkeren die nu moslim zijn voortrekkers op het gebied van cultuur en wetenschap. Bakermatten van civilisatie.
Tegenwoordig komt er vrijwel niets nuttigs meer uit - zeker niet in vergelijking met andere culturen. Terwijl het wel een enorm grote groep betreft.

Dat is enorm zonde.
Wacht eens even, moslims veroveren hoogwaardige beschavingen zoals Irak,Iran, Egypte en het Indisch subcontinent en kregen daarna de reputatie van "voortrekker op het gebied van cultuur en wetenschap". Dat er uit de veroverde gebieden nog enige tijd nuttige kennis kwam was ONDANKS islam, niet DANKZIJ islam.
Het is dan ook niet voor niets dat de wetenschappelijke prestaties van de veroverde gebieden stil begon te vallen na de verovering door islam.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
  donderdag 14 juni 2018 @ 10:58:55 #271
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_179779593
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 22:48 schreef PSVCL het volgende:
david wood :')
De meeste moslims kunnen niet met kritiek omgaan.
Geen inhoudelijke weerlegging gezien, terwijl het toch hout snijdt en islamitische bronnen aanhaalt. Daarin is David Wood nu eenmaal meer in thuis dan de gemiddelde moslim.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
  donderdag 14 juni 2018 @ 11:05:33 #272
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_179779676
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 14:23 schreef up7 het volgende:

[..]

David Wood _O- Dat hij nog aanhang heeft ondanks alle weerleggingen. Straks kom je nog met The Masked Arab aan.

[..]

Waar haal je dat nu weer vandaan? 8)7
The masked Arab? Nooit van gehoord.
Toch maar even gezocht.
Ook hier is geen speld tussen te krijgen. En dan haken moslims opeens af, en maken de bron belachelijk.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
  donderdag 14 juni 2018 @ 19:06:05 #273
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_179789332
quote:
6s.gif Op woensdag 23 mei 2018 19:42 schreef PSVCL het volgende:

[..]

nee joh dat lijkt alleen maar zo , niet moslims praten nu eenmaal graag over de Islam.
Zolang moslims door blijven gaan met moorden en hun irritant gedrag zal ik blijven praten over islam. De beste bestrijding van islamkritiek is het terugdringen van intolerantie uit naam van islam.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_179790028
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 19:06 schreef MrRatio het volgende:

[..]

Zolang moslims door blijven gaan met moorden en hun irritant gedrag zal ik blijven praten over islam. De beste bestrijding van islamkritiek is het terugdringen van intolerantie uit naam van islam.
Zolang zionisten door blijven gaan met moorden en hun irritant gedrag zal ik blijven praten over het zionisme. De beste bestrijding van zionkritiek is het terugdringen van intolerantie uit naam van het zionisme.
  donderdag 14 juni 2018 @ 20:10:53 #275
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_179790620
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 19:42 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Zolang zionisten door blijven gaan met moorden en hun irritant gedrag zal ik blijven praten over het zionisme. De beste bestrijding van zionkritiek is het terugdringen van intolerantie uit naam van het zionisme.
Tsja, Zionisten zijn ook een partij die last hebben van moslims. Ik heb zelf geen last van Zionisten, dus doe ik ook niet aan zionkritiek. Wat is ook alweer zionisme? Een volk wat wil leven op een plek waar deze al meer dan 3000 jaar geleden al Joden rondliepen. Waarom kwamen eigenlijk de moslims Palestina bezetten in 638? Of "bevrijden".
Moslims hebben al 1400 jaar een hekel aan Joden, alleen is het nu opeens zionisten. Wat is dan die intolerantie uit naam van het zionisme? Checkpoints om zelfmoordaanvallen te voorkomen? Een omheining met hetzelfde doel? Ik geef de zionisten groot gelijk.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_179793146
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 10:53 schreef MrRatio het volgende:

[..]

Wacht eens even, moslims veroveren hoogwaardige beschavingen zoals Irak,Iran, Egypte en het Indisch subcontinent en kregen daarna de reputatie van "voortrekker op het gebied van cultuur en wetenschap". Dat er uit de veroverde gebieden nog enige tijd nuttige kennis kwam was ONDANKS islam, niet DANKZIJ islam.
Het is dan ook niet voor niets dat de wetenschappelijke prestaties van de veroverde gebieden stil begon te vallen na de verovering door islam.
En dat begon al bij de plundering van de bibliotheek van Alexandrië.
pi_179793326
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 19:42 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Zolang zionisten door blijven gaan met moorden en hun irritant gedrag zal ik blijven praten over het zionisme. De beste bestrijding van zionkritiek is het terugdringen van intolerantie uit naam van het zionisme.
:D Even van onderwerp veranderen en zien of het werkt.... nneee.
pi_179793409
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 22:03 schreef ATON het volgende:

[..]

:D Even van onderwerp veranderen en zien of het werkt.... nneee.
ff een keer iets anders ipv 24/7 over de Islam te lullen
pi_179794812
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 22:06 schreef PSVCL het volgende:

[..]

ff een keer iets anders ipv 24/7 over de Islam te lullen
Zeker als het je te heet wordt, is het niet ? 8-)
  vrijdag 15 juni 2018 @ 10:14:35 #280
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_179799457
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 22:06 schreef PSVCL het volgende:

[..]

ff een keer iets anders ipv 24/7 over de Islam te lullen
Daar zijn op dit forum genoeg mogelijkheden voor. Over islam lullen laat ik aan anderen over, zelf ben ik meer van de rede, feiten en vooral Ratio.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_180043918
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 11:05 schreef MrRatio het volgende:

[..]

The masked Arab? Nooit van gehoord.
Toch maar even gezocht.
Ook hier is geen speld tussen te krijgen. En dan haken moslims opeens af, en maken de bron belachelijk.
Moslims haken opeens af? Wishful thinking, "ratio".

Nu jij weer, heb je wat in te brengen tegen de vele spelden die deze moslim alleen al er tussen weet te krijgen? Ik ben benieuwd, al denk ik dat jij en ik best weten dat het een retorische vraag zal blijken.

Je doet telkens maar alsof je neus bloedt als moslims rake kritiek geven op je "helden". Hopelijk sta je je mannetje en laat je jezelf niet in een hempie staan. Dat kan je van David Wood niet zeggen. 8)7


Dan geeft MrRatio ineens niet thuis. :Y)

[ Bericht 0% gewijzigd door up7 op 25-06-2018 20:55:05 ]
  dinsdag 26 juni 2018 @ 10:22:29 #282
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_180054216
Wat een hoop onzin weer. Het woord terrorisme is nog niet bekend tijdens de opkomst van islam en daarom zet islam niet aan tot terrorisme. Zo lust ik er nog wel een paar. De Ottomanen pleegden geen genocide in 1915 op Armenen en op andere Christenen wat het woord genocide was nog niet bekend. De profeet was geen pedofiel want dat woord bestond nog niet. Woordspelletjes.

Huh, de "weerlegger" beschuldigt the masked arab van cherry-picking?

The masked Arab mag inderdaad een kleine update doen aan de bronvermelding, dat op zich houdt de hoofdlijn nog steeds intact.

Waarom is eigenlijk de masked arab masked? Omdat hij dan een kans loopt om gedood te worden. Als ik uitleg dat de Bijbel vol fouten staat kan ik dat zonder mask doen. Dat zegt toch wel iets over islam en de volgers daarvan.

Over de "weerlegger" is het verhaal dat een moslim gestraft wordt als die een dhimmi doodt. Een betaalt een zware belasting aan de lokale opper-moslim, die opeens een bron van inkomsten kwijt is. Een moslim die een ongelovige niet-dhimmi doodt, no problem.


Toch maar even opgezocht. David Wood heeft weer een goed stukje gemaakt over de ellende met moslims in Engeland. Moslims vallen een crossdresser lastig, niet de rape gangs van mede-moslims. En ook de moeite waard is dat Mohammed volgens shahih Bukhari 2442 dat Mohammed alleen onthullingen kan krijgen wanneer hij de jurk van Aisha draagt. Wie stond er in zijn hempie?

Maar wacht eens even.... als er zoveel handvaten in islamitische geschriften staan die moslims tot vrede aanzetten waarom zijn er dan geen/zeer weinig(?) andere moslims die hun heetgebakerde broeders en zusters tot bedaren brengen in gesprekken in de moskee of in een forum?
Dan geeft up7 ineens niet thuis.

[ Bericht 3% gewijzigd door MrRatio op 26-06-2018 10:53:21 ]
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_180063059
quote:
Wat een hoop onzin weer. Het woord terrorisme is nog niet bekend tijdens de opkomst van islam en daarom zet islam niet aan tot terrorisme. Zo lust ik er nog wel een paar.
Een leugenachtige claim, het verrast me niets dat je zijn woorden bewust verdraait.
quote:
Waarom is eigenlijk de masked arab masked? Omdat hij dan een kans loopt om gedood te worden. Als ik uitleg dat de Bijbel vol fouten staat kan ik dat zonder mask doen. Dat zegt toch wel iets over islam en de volgers daarvan.
Een drogreden die maar al te graag in stand wordt gehouden door jouw soort. Sinds de val van het Ottomaanse rijk worden extremisten in het zadel geholpen om moslims in bedwang te houden en iedereen snapt wie hun cheerleaders zijn.
quote:
En ook de moeite waard is dat Mohammed volgens shahih Bukhari 2442 dat Mohammed alleen onthullingen kan krijgen wanneer hij de jurk van Aisha draagt. Wie stond er in zijn hempie?
Laten we Sahih Bukhari 2442 eens bekijken:
quote:
Allah's Messenger (?) said, "A Muslim is a brother of another Muslim, so he should not oppress him, nor should he hand him over to an oppressor. Whoever fulfilled the needs of his brother, Allah will fulfill his needs; whoever brought his (Muslim) brother out of a discomfort, Allah will bring him out of the discomforts of the Day of Resurrection, and whoever screened a Muslim, Allah will screen him on the Day of Resurrection . "

Sahih al-Bukhari 2442
In-book reference : Book 46, Hadith 3
USC-MSA web (English) reference : Vol. 3, Book 43, Hadith 622
https://sunnah.com/bukhari/46/3
MrIrratio is weer aan het liegen geslagen. Kennelijk is hij toch niet zo zeker van zichzelf.
quote:
Zo kom je nu met de alterego van David Wood? Anjem Choudary en zijn aanhang worden (zelfs/voornamelijk) door zogenaamde "salafisten" uitgekotst. MrRatio doet alsof hij niet van deze lieveling van de media houdt. Een bekende truc om te camoufleren dat ze veel met elkaar gemeen hebben.
quote:
Maar wacht eens even.... als er zoveel handvaten in islamitische geschriften staan die moslims tot vrede aanzetten waarom zijn er dan geen/zeer weinig(?) andere moslims die hun heetgebakerde broeders en zusters tot bedaren brengen in gesprekken in de moskee of in een forum?
Dan geeft up7 ineens niet thuis.
Je bedoeld die heetgebakerde broeders die door jouw soort bewapend wordt? Kijken wat jij in te brengen hebt als een buitenlandse mogendheid hier radicale SJWs gaat bewapenen en op je afstuurt als je te opstandig bent. Als je denkt dat moslims immens lopen te janken, dan ken je jezelf nog niet goed. Het lijkt je nu zelfs te veel te worden. Duizenden filmpjes die jouw "helden", David Wood en Anjem Choudary, afbranden, maar meneer doet alsof hij van niets weet. MrRatio, een toneelspeler pur sang. :W

[ Bericht 1% gewijzigd door up7 op 26-06-2018 19:47:44 ]
  dinsdag 26 juni 2018 @ 22:05:07 #284
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_180068635
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 18:52 schreef up7 het volgende:

[..]

Een leugenachtige claim, het verrast me niets dat je zijn woorden bewust verdraait.

[..]

Een drogreden die maar al te graag in stand wordt gehouden door jouw soort. Sinds de val van het Ottomaanse rijk worden extremisten in het zadel geholpen om moslims in bedwang te houden en iedereen snapt wie hun cheerleaders zijn.

[..]

Laten we Sahih Bukhari 2442 eens bekijken:

[..]

MrIrratio is weer aan het liegen geslagen. Kennelijk is hij toch niet zo zeker van zichzelf.

[..]

Zo kom je nu met de alterego van David Wood? Anjem Choudary en zijn aanhang worden (zelfs/voornamelijk) door zogenaamde "salafisten" uitgekotst. MrRatio doet alsof hij niet van deze lieveling van de media houdt. Een bekende truc om te camoufleren dat ze veel met elkaar gemeen hebben.

[..]

Je bedoeld die heetgebakerde broeders die door jouw soort bewapend wordt? Kijken wat jij in te brengen hebt als een buitenlandse mogendheid hier radicale SJWs gaat bewapenen en op je afstuurt als je te opstandig bent. Als je denkt dat moslims immens lopen te janken, dan ken je jezelf nog niet goed. Het lijkt je nu zelfs te veel te worden. Duizenden filmpjes die jouw "helden", David Wood en Anjem Choudary, afbranden, maar meneer doet alsof hij van niets weet. MrRatio, een toneelspeler pur sang. :W
David Wood haalde aan dat Muhammed de jurk van Aisha aantrok. Zou best wel creepy zijn wanneer een prefeet dat zou doen. Weird, hij deed dat volgens deze heilig verklaarde hadiths:

From Mishkat Al Masabih, Volume II

Book XXVI- Fitan.

Chapter XXXVIII, “The Fine Qualities of the Prophet’s Wives.”

She told that the people used to choose: ‘A’isha’s day to bring their gifts, seeking thereby to please God’s messenger. She said that God’s messenger’s wives were in two parties, one including ‘A’isha, Hafsa, Safiya, and Sauda, and the other including Umm Salama and the rest of God’s messenger’s wives. Umm Salama’s party spoke to her telling her to ask God’s messenger to say to the people, “If anyone wishes to make a present to God’s messenger, let him present it to him wherever he happens to be.” She did so and he replied, “Do not annoy me regarding ‘A’isha, for inspiration has not come to me when I was in any WOMAN’S GARMENT but ‘A’isha’s.” They then called Fatima, sent her to God’s messenger, and she spoke to him, but he replied, “Do you not like what I like, girlie?” She said, “Certainly,” so he said, “Then love this woman.” (Bukhari and Muslim.)

David Wood kan blijkbaar beter hadiths opsporen dan jij:
From the Sahih Collection of al-Bukhari, Hadith Number 2442

Chapter 54. The Book of Gifts and their Excellence, VII: The one who gave a gift to his friend aiming for a time when he was with one of his wives rather than another.

It is related from 'A'isha that the wives of the messenger of Allah fell into two parties. One party contained 'A'isha, Hafsa, Safiyya and Sawda, and the other party contained Umm Salama and the rest of the wives of the messenger of Allah. The Muslims knew of the love of the messenger of Allah for 'A'isha, so when any of them had a gift which he wanted to give to the messenger of Allah he would delay it until the messenger of Allah was in 'A'isha's house. Then the person with the gift would send it to the messenger of Allah while he was in 'A'isha's house. The party of Umm Salama spoke about it and said to her, "Tell the messenger of Allah to speak to the people and say, 'Whoever wants to give a gift to the messenger of Allah should give it to him in the house of whichever wife he is.'" Umm Salama spoke to him about what they had said, but he did not say anything. They asked her and she said, "He did not say anything to me." They said to her, "Speak to him." She said she spoke to him when he went around to her as well, but he did not say anything to her. They asked her and she said, “He did not say anything to me.” They said to her, “Speak to him until he speaks to you.” He went around to her and she spoke to him. He said to her, “Do not injure me regarding 'A'isha. The revelation does not come to me when I am in the GARMENT of any woman except 'A'isha.” She said, "I repent to Allah from injuring you, Messenger of Allah.” Then they called Fatima, the daughter of the messenger of Allah, and sent her to the messenger of Allah to say, “Your wives ask you by Allah for fairness regarding the daughter of Abu Bakr.” She spoke to him and he said, “O my daughter, do you not love what I love?” She said, “Yes indeed.” She returned to them and informed them. They said, “Go back to him,” but she refused to go back. They sent Zaynab bint Jahsh and she went to him and spoke harshly, saying. “Your wives ask you by Allah for fairness regarding the daughter of ibn Abi Quhafa.” She raised her voice until she turned to 'A'isha, who was sitting down, and abused her until the messenger of Allah looked at 'A'isha to see if she would speak. ‘A'isha spoke to answer back Zaynab until she had silenced her. She said, “The prophet looked at 'A'isha and said, ‘She is indeed the daughter of Abu Bakr.’”

From Sahih al-Bukhari, Hadith Number 2393

Volume Title, “Grace and its Virtues.”

Chapter Title, “What was Granted to the Companions and the Wives.”

Narrated by Ismail, narrated by his brother, narrated by Sulaiman, narrated by Hisham ibn Urwah, narrated by his father, narrated by Aisha who related that the wives of the prophet were divided into two groups. One group consisted of Aisha, Hafsa, Safiya and Sawdah while the other group consisted of Um Salamah and the rest of the women that belonged to the prophet. The Muslims had learned of the great love that the prophet had for Aisha so that if one of them had a gift he desired to give to the prophet, he would delay giving it until the prophet came to Aisha’s house.

Then the group who sided with Um Salamah came to Um Salamah and asked her to tell the prophet that he should command the people that if any of them had a gift to give to the prophet, they should give it him in whatever house of his wives the prophet was in at the time.

So Um Salamah went and talked with the prophet but he did not respond to her. When the group asked her what the prophet said she told them that he did not respond. So they asked her to go talk to him again until he responds… then the prophet said to her, “Do not hurt me with Aisha, for the inspiration did not come upon me when I was IN (fee) A WOMAN’S GARMENT (Thawb) EXCEPT THAT OF AISHA.”

Vind je het gek dat ik meer vertrouwen heb in David Wood dan in een tegensputterende moslim die vooral zijn geloof wil verdedigen?
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_180069458
Opvallend dat je op veel niet ingaat, niets te melden he? :W

MrIratio is wel pretentieus, dat dan weer wel, hij denkt dat het om zijn vertrouwen draait. :D
  dinsdag 26 juni 2018 @ 22:45:12 #286
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_180069639
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 22:36 schreef up7 het volgende:
Opvallend dat je op veel niet ingaat, niets te melden he? :W

MrIratio is wel pretentieus, dat dan weer wel, hij denkt dat het om zijn vertrouwen draait. :D
Wat praat die kerel vreemd, moeilijk te verstaan.
Enfin, down7, gij probeerde David Wood af te rekenen op een verkeerde citaat van een hadith, wat wel goed blijkt te zijn. David Wood- up7 : 1 - 0
Opvallend dat je daar niet op ingaat.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_180070158
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 22:45 schreef MrRatio het volgende:

[..]

Wat praat die kerel vreemd, moeilijk te verstaan.
Enfin, down7, gij probeerde David Wood af te rekenen op een verkeerde citaat van een hadith, wat wel goed blijkt te zijn. David Wood- up7 : 1 - 0
Opvallend dat je daar niet op ingaat.
Goed excuus, je verstaat hem niet dan kun je pretenderen alsof die kerel niet in gaat op David Wood's verkeerde citaat. Met leugens heb je alleen jezelf, MrRatio. Je zou eens moeten weten.
quote:
‘Deceivers often recall how small acts of dishonesty snowballed over time and they suddenly found themselves committing quite large crimes’
https://www.independent.c(...)easier-a7377481.html
De vraag die open blijft staan is waarom MrRatio en David Wood zo vastbesloten zijn om te blijven liegen over de aard van Islam. Als het allemaal niets was, zou een rationeel mens toch niet al die moeite doen om grote en kleine leugens te verkondigen. In feite best geruststellend. oO<

[ Bericht 0% gewijzigd door up7 op 26-06-2018 23:21:06 ]
pi_180076252
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 23:06 schreef up7 het volgende:
De vraag die open blijft staan is waarom MrRatio en David Wood zo vastbesloten zijn om te blijven liegen over de aard van Islam. Als het allemaal niets was, zou een rationeel mens toch niet al die moeite doen om grote en kleine leugens te verkondigen. In feite best geruststellend.
En wat voor leugens verkopen MrRatio en D.Wood precies ? Is me niet duidelijk wat je bedoeld.
  woensdag 27 juni 2018 @ 11:08:23 #289
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_180076457
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 00:14 schreef PSVCL het volgende:

[..]

alles wordt kapot gebombardeerd of gekoloniseerd
? Door wie?
  woensdag 27 juni 2018 @ 11:10:33 #290
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_180076486
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 19:42 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Zolang zionisten door blijven gaan met moorden en hun irritant gedrag zal ik blijven praten over het zionisme. De beste bestrijding van zionkritiek is het terugdringen van intolerantie uit naam van het zionisme.
Waar doel je in dit geval op? De Palestijnse kwestie?
  woensdag 27 juni 2018 @ 11:26:01 #291
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_180076670
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 20:10 schreef MrRatio het volgende:
Een volk wat wil leven op een plek waar deze al meer dan 3000 jaar geleden al Joden rondliepen.
Dat valt te bezien. 3000 jaar geleden was er nog geen sprake van Judaïsme en dus ook niet van joden. Het Judaïsme zoals wij dat kennen stamt uit de tweede eeuw voor Christus.

[ Bericht 6% gewijzigd door hoatzin op 27-06-2018 11:31:13 ]
pi_180077556
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 11:26 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dat valt te bezien. 3000 jaar geleden was er nog geen sprake van Judaïsme en dus ook niet van joden. Het Judaïsme zoals wij dat kennen stamt uit de tweede eeuw voor Christus.
Que ?
  woensdag 27 juni 2018 @ 12:45:19 #293
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_180077903
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 12:22 schreef ATON het volgende:

[..]

Que ?
Kwam pas goed in zwang tijdens de eerste echte joodse monarchie.
pi_180081376
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 12:45 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Kwam pas goed in zwang tijdens de eerste echte joodse monarchie.
Koninkrijk Judea : koning Rechabbeam 931 - 914 v.C.
Koninkrijk Israël : koning Jerobeam I : 931 - 909.
bron : " De bijbel als mythe " Finkelstein & Silberman

Eerste versie van Deuteronomium geschreven onder koning Josia : 620 v.C.

[ Bericht 6% gewijzigd door ATON op 27-06-2018 16:29:28 ]
pi_180081896
Onnozele bezigheden met logica op proberen te lossen :')
pi_180083497
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 10:52 schreef ATON het volgende:

[..]

En wat voor leugens verkopen MrRatio en D.Wood precies ? Is me niet duidelijk wat je bedoeld.
Zo moeilijk is dat niet. Het is een ding dat je kritiek hebt maar laten we dan niet doen alsof moslims niets te vertellen hebben over de Islam. David Wood is een beroepsverdraaier op dit vlak, hij gaat bewust totaal voorbij aan de context en MrRatio gaat daar gewillig in mee en als een moslim iets anders stelt dan telt dat ineens niet mee. Tenzij het natuurlijk moslims als Anjem Choudary betreft die David Wood's doctrine onderschrijft want dat zijn de enige "bruikbare" moslims. Zelfs als al eeuwenlang het tegendeel gemeengoed is willen dat soort figuren er niets van weten. Dan ben je gewoonweg intellectueel oneerlijk.

Een concreet is David Wood's stelling dat de Quran stelt dat de Zon letterlijk in een modderpoel ondergaat. Dit op grond van vers 18:86 waar de levensverhaal van ene Ⱬul-Qarnain wordt verteld.
quote:
SAHIH INTERNATIONAL
Until, when he reached the setting of the sun, he found it [as if] setting in a spring of dark mud,

SALOMO KEYZER
Tot hij aan de plaats kwam waar de zon onderging, en hij zag dat die in een bron van zwart slijk onderging;
Dat geen enkele moslim, nu of 1400 jaar geleden, daaruit opmaakt dat de zon daadwerkelijk in een modderbad zonk is kennelijk totaal niet aan de orde. Pak een toelichting (tafsir) dat eeuwenoud is en je zal zien dat dat dit het geval is.

Dit is toch ook geen zon die letterlijk ondergaat in zee? Het lijkt alsof hij onderwerpen bedenkt dat hij kan verdraaien om maar weer een video te kunnen maken.


Een interessant betoog dat een deel van David Wood's opvattingen als nonsens terzijde schuift is dat van Prof. Bernard Lewis. Dat betekent echter niet dat hij hier helemaal onkritisch is over de (hedendaagse) moslimwereld. David Wood en MrRatio zien alles echter zwart-wit.
pi_180084587
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 17:49 schreef up7 het volgende:
Zo moeilijk is dat niet. Het is een ding dat je kritiek hebt maar laten we dan niet doen alsof moslims niets te vertellen hebben over de Islam. David Wood is een beroepsverdraaier op dit vlak, hij gaat bewust totaal voorbij aan de context en MrRatio gaat daar gewillig in mee en als een moslim iets anders stelt dan telt dat ineens niet mee. Tenzij het natuurlijk moslims als Anjem Choudary betreft die David Wood's doctrine onderschrijft want dat zijn de enige "bruikbare" moslims. Zelfs als al eeuwenlang het tegendeel gemeengoed is willen dat soort figuren er niets van weten. Dan ben je gewoonweg intellectueel oneerlijk.
Verder dan verdraaien kom je hier niet. Wat is er verdraaid en waar liegt Wood ?
Eerlijk gezegd, moslims verdraaien zelf de teksten uit de koran.
quote:
Een concreet is David Wood's stelling dat de Quran stelt dat de Zon letterlijk in een modderpoel ondergaat. Dit op grond van vers 18:86 waar de levensverhaal van ene Ⱬul-Qarnain wordt verteld.
En wat ie er dan nog buiten de interpretatie dat de zon al dan niet in een modderpoel ondergaat ?
quote:
Dat geen enkele moslim, nu of 1400 jaar geleden, daaruit opmaakt dat de zon daadwerkelijk in een modderbad zonk is kennelijk totaal niet aan de orde. Pak een toelichting (tafsir) dat eeuwenoud is en je zal zien dat dat dit het geval is.
En dan ? Het christendom is zelfs enkele honderd jaar ouder en daar bestaan ook misinterpretatie over.
In plaats van Wood af te kafferen als een leugenaar, zou het niet nuttiger zijn met een open geest zelf de geschiedenis van de islam eens te bekijken ?
pi_180085229
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 18:17 schreef ATON het volgende:

[..]

Verder dan verdraaien kom je hier niet. Wat is er verdraaid en waar liegt Wood ?
Eerlijk gezegd, moslims verdraaien zelf de teksten uit de koran.
Wat is je punt? Ja, er zijn moslims die teksten verdraaien maar als je David Wood's lezing volgt hebben moslims hun eigen teksten sinds het begin verdraait. Hoe bizar wil je het hebben? Is David Wood ineens de profeet van de Islam of wat?
quote:
En wat ie er dan nog buiten de interpretatie dat de zon al dan niet in een modderpoel ondergaat ?
Ik heb geen flauw idee wat je nu wil zeggen. Je bent overtuigd dat de zon LETTERLIJK in een modderpoel ondergaat? :?
quote:
En dan ? Het christendom is zelfs enkele honderd jaar ouder en daar bestaan ook misinterpretatie over.
De relevantie ontgaat mij. Waarom moet David Wood's misinterpretatie, nota bene zelf een christen, hier leidend zijn?
quote:
In plaats van Wood af te kafferen als een leugenaar, zou het niet nuttiger zijn met een open geest zelf de geschiedenis van de islam eens te bekijken ?
Of je er nou een open geest of een heilige geest erbij haalt, een leugen is een leugen.
pi_180085521
_O-


[ Bericht 15% gewijzigd door up7 op 27-06-2018 19:06:07 ]
pi_180086218
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 18:46 schreef up7 het volgende:
Wat is je punt? Ja, er zijn moslims die teksten verdraaien maar als je David Wood's lezing volgt hebben moslims hun eigen teksten sinds het begin verdraait. Hoe bizar wil je het hebben?
Niet zo bizar, enkel jij bent daar nog niet van op de hoogte.

quote:
Ik heb geen flauw idee wat je nu wil zeggen. Je bent overtuigd dat de zon LETTERLIJK in een modderpoel ondergaat? :?
Begrijpelijk lezen is ook al geen sterk punt van je.
quote:
De relevantie ontgaat mij. Waarom moet David Wood's misinterpretatie, nota bene zelf een christen, hier leidend zijn?
Maakt mij geen fluit uit of ie christen of boeddhist is, hij heeft wel een punt, zelfs meerdere punten.
quote:
Of je er nou een open geest of een heilige geest erbij haalt, een leugen is een leugen.
Dit is het nu precies, het is geen leugen. Wat jij nog niet weet wil niet zeggen dat het een leugen is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')