abonnement Unibet Coolblue
pi_179250532
quote:
Italy's populists saviours promise to kick out half a million migrants as they edge towards forming new government

Italy’s populist parties, which are expected to form a new government within days, have pledged to deport up to half a million migrants. An aggressive stepping-up of repatriations was a long-held promise of the hard-Right League, which is poised to form a coalition government with the anti-establishment Five Star Movement.

The parties presented their policy programme on Friday, in what was widely seen as the biggest challenge to the authority and cohesion of the EU since Brexit. The 58-page manifesto called for a review of governance and spending rules imposed by Brussels. It called for the recruitment of more police, the building of new prisons and the clearing of illegal gypsy settlements in Italian towns and cities.

“Today there are around 500,000 irregular migrants in Italy,” the document said, calling for a much swifter rate of expulsions and repatriation.

Migrants targeted for expulsion would be rounded up and held in “temporary stay facilities”, with at least one to be established in each of Italy’s 20 regions.

Around 600,000 migrants and refugees have reached Italy from Libya in the past four years, with some repatriated already and others granted asylum and resettled elsewhere within the EU.

The parties want a review of the Dublin Regulation, which dictates that migrants and refugees apply for asylum in the first EU country they reach, which Italy and Greece have long argued is unfair as they are the first port of call because of their location on the shores of the Mediterranean.

The two parties promised a massive spending spree that will bring them into conflict with the EU’s strict budgetary rules.

They honoured election promises by calling for a flat tax of 15-20 per cent, a universal basic income of 780 euros a month for Italy’s jobless and poor, and the lowering of the pensionable age.

It has been estimated that together the pledges could cost the country, which has the highest level of debt in the Eurozone after Greece, up to 120 billion euros a year.

The policy document, officially called “the contract for a government of change”, stepped back from any suggestion of Italy ditching the euro as its currency, an idea which both parties had flirted with.

The partners also dropped a demand, contained in a leaked earlier draft, to request a ¤250 billion debt write-off from the European Central Bank.

Both parties asked their supporters to vote on whether to sign off on the policy proposals.

That process should be completed by Sunday.

https://www.telegraph.co.(...)T.mc_id=tmg_share_tw
Helaas zal dit waarschijnlijk betekenen dat de rest van Europa (lees NL, DL, Fr, VK en SE) de weggeschopte migranten zullen opvangen. Het goede nieuws is wel dat al die landen toch allang verloren zijn en Italië weer een stuk aantrekkelijker geworden is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2018 22:32:13 ]
  vrijdag 18 mei 2018 @ 22:32:35 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_179250630
Het is nog niet helemaal zeker of de EU iedere Italiaan wel 780 euro per maand basisinkomen gaat geven.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_179250647
Ze hebben nog wel wat meer plannen in Italie wat ons geld gaat kosten.
Verhoogde pensioenleeftijd terugdraaien, basisinkomen invoeren, belastingen verlagen. En dat soort dingen.
pi_179250669
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 22:32 schreef LXIV het volgende:
Het is nog niet helemaal zeker of de EU iedere Italiaan wel 780 euro per maand basisinkomen gaat geven.
Mooi gezegd. Want daar komt het wel op neer.
NL en DL mogen het basisinkomen daar gaan betalen.. :{

No way, wat mij betreft.
pi_179250670
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 22:32 schreef LXIV het volgende:
Het is nog niet helemaal zeker of de EU iedere Italiaan wel 780 euro per maand basisinkomen gaat geven.
Volgens mij is het een basisinkomen voor de werklozen. Dus eigenlijk gewoon zoals het hier ooit was; een uitkering zonder gezeik. Als de bron het bij het juiste eind heeft in elk geval. 780 is mij nog te karig, mocht ik het zelf kunnen aanvullen - en bezit dus geen issue is, dan keer ik terug naar het thuisland.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2018 22:39:31 ]
pi_179250771
En of de EU even wat leningen kwijt scheldt. 8)7
pi_179250866
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 22:33 schreef Black_Baron het volgende:
Ze hebben nog wel wat meer plannen in Italie wat ons geld gaat kosten.
Verhoogde pensioenleeftijd terugdraaien, basisinkomen invoeren, belastingen verlagen. En dat soort dingen.
Driemaal terecht. Ga maar met een zweep achter gekke Henk of zijn Poolse vervanger aan.
pi_179250961
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 22:27 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Helaas zal dit waarschijnlijk betekenen dat de rest van Europa (lees NL, DL, Fr, VK en SE) de weggeschopte migranten zullen opvangen. Het goede nieuws is wel dat al die landen toch allang verloren zijn en Italië weer een stuk aantrekkelijker geworden is.
Dus jij gaat immigreren naar Italië ( immers Nederland is verloren, in jouw visie) en jij geniet daar dat zij hun problemen op de buren afwentelen .
pi_179251208
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 22:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dus jij gaat immigreren naar Italië ( immers Nederland is verloren, in jouw visie) en jij geniet daar dat zij hun problemen op de buren afwentelen .
Mijn loyaliteit zit in een spagaat maar ik kan niet meer treuren om wat de Nederlander nog op zijn boord zal krijgen. Vanaf een bepaald punt verdien je niet beter, wat de meerderheid betreft.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2018 23:00:55 ]
  zaterdag 19 mei 2018 @ 00:22:45 #10
104871 remlof
Europees federalist
pi_179253561
Die betere verdeling van vluchtelingen over de EU moet er sowieso komen, daar kunnen we niet alleen Italië mee opzadelen.

Dit is ongeveer hete enige punt van die populistenregering daar waar ik het mee eens ben, de rest vind ik volkomen bagger.
  zaterdag 19 mei 2018 @ 00:26:22 #11
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_179253675
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 00:22 schreef remlof het volgende:
Die betere verdeling van vluchtelingen over de EU moet er sowieso komen, daar kunnen we niet alleen Italië mee opzadelen.

Dit is ongeveer hete enige punt van die populistenregering daar waar ik het mee eens ben, de rest vind ik volkomen bagger.
dit gaat het voormalige oostblok natuurlijk nooit never niet accepteren, dat wij dat pikkken omdat merkel het zegt. ik ben het er wel mee eens dat die mensen weer terug moeten als alles voorbij is. en niet los laten lopen door de steden heen.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_179254223
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 22:34 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Mooi gezegd. Want daar komt het wel op neer.
NL en DL mogen het basisinkomen daar gaan betalen.. :{

No way, wat mij betreft.
Kunnen we prima bekostigen van onze pensioenen. Die we overigens weggegeven hebben en waar nauwelijks ophef over geweest is.

En geloof maar dat die als eerste eraan gaan straks. En er is niemand die er iets aan kan doen. Behalve zeggen, ow dat was met de kennis van nu, achteraf, misschien niet heel handig om te doen destijds.

En *poef* weg zijn onze pensioenen.

En degene verantwoordelijk ervoor genieten immuniteit terwijl ze feitelijk godverdomme met pek en veren door de straten gejaagd zouden moeten worden op weg naar de guillotine. Vuile godvergete landverraders. Sterf een enge dood stelletje klootviolen :r :( }:| :( !!!!!
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zaterdag 19 mei 2018 @ 00:45:35 #13
117098 Hathor
Effe niet
pi_179254243
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 23:00 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Mijn loyaliteit zit in een spagaat maar ik kan niet meer treuren om wat de Nederlander nog op zijn boord zal krijgen. Vanaf een bepaald punt verdien je niet beter, wat de meerderheid betreft.
Stap jij voortdurend met het verkeerde been uit bed of zo?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_179254767
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 00:44 schreef Geralt het volgende:

En *poef* weg zijn onze pensioenen.

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_179255061
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 00:44 schreef Geralt het volgende:

[..]

Kunnen we prima bekostigen van onze pensioenen. Die we overigens weggegeven hebben en waar nauwelijks ophef over geweest is.

En geloof maar dat die als eerste eraan gaan straks. En er is niemand die er iets aan kan doen. Behalve zeggen, ow dat was met de kennis van nu, achteraf, misschien niet heel handig om te doen destijds.

En *poef* weg zijn onze pensioenen.

En degene verantwoordelijk ervoor genieten immuniteit terwijl ze feitelijk godverdomme met pek en veren door de straten gejaagd zouden moeten worden op weg naar de guillotine. Vuile godvergete landverraders. Sterf een enge dood stelletje klootviolen :r :( }:| :( !!!!!
Landverraders hebben onze pensioenen weggegeven! En daar is nauwelijks ophef om geweest!

Nou, omdat er dus geen zak van klopt:

quote:
Van Meerten is hoogleraar pensioenrecht aan de Universiteit Utrecht en als expert betrokken bij EU Explainer. Het idee dat de EU de Nederlandse pensioenen zou bedreigen noemt hij “zwartepieten”. Hoe zit het echt? Bemoeit Europa zich met de Nederlandse pensioenen?

Europese richtlijn beschermt juist

Allereerst, er is inderdaad een Europese richtlijn op het gebied van de pensioenen, meer specifiek de bedrijfs- en beroepspensioenfondsen. Alleen, die Europese richtlijn voert geen Europees pensioenstelsel in. Er gaat ook geen Nederlands pensioengeld naar de EU. Deze bedrijfspensioenen zijn bovendien pensioenen waarover de Nederlandse Staat ook voor de richtlijn geen directe zeggenschap had.

“Het gaat erom dat de fondsen over de grenzen tussen de lidstaten kunnen werken, zowel om zelf te investeren als om pensioenen uit te keren”, stelt Van Meerten. De richtlijn bepaalt aan welke minimumvoorwaarden de fondsen dan moeten voldoen. Deze minimumvoorwaarden hebben bijvoorbeeld betrekking op de transparantie van de fondsen ten opzichte van hun aangeslotenen, hun dekkingsgraad en hun investeringsbeleid. Dit dient ter bescherming van de mensen die aangesloten zijn bij zo’n pensioen, degenen die uiteindelijk recht hebben op een pensioen. http://euexplainer.nl/?p=169
pi_179255735
Met de groetjes van ome Silvio



Respect voor de man die de EU een oor weet aan te naaien. _O-
pi_179256445
Toenadering tot Rusland, enge coalitie, zo jammer dit.
  zaterdag 19 mei 2018 @ 07:17:08 #18
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_179256453
Deze plannen komen rechtstreeks uit de nieuwste "Populisme voor Dummies".

Gratis geld like there's no tomorrow _O_

Prachtig land, jammer van de idioterie op bestuurlijk niveau.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_179257348
Mooi land, idiote politiek. TS als het daar zo fantastisch is; tot ziens!
  zaterdag 19 mei 2018 @ 09:10:57 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_179257449
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 09:04 schreef bamibij het volgende:
Mooi land, idiote politiek. TS als het daar zo fantastisch is; tot ziens!
Wat ik mis in de EU is een sterk economisch, militair beleid. (Rusland & Afrikaanse landen & China & VS als mogelijke vijanden) En denk dat het zonder dat een hopeloze zaak is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Megumi op 19-05-2018 09:18:48 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 19 mei 2018 @ 09:18:14 #21
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_179257574
Die Italianen zijn niet te vertrouwen.
  zaterdag 19 mei 2018 @ 09:21:19 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_179257629
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 09:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die Italianen zijn niet te vertrouwen.
Wie in het spel van macht en eigenbelang kan ik dan volgens jou dan wel vertrouwen? Is mijn vraag waar je overigens geen antwoord op hoeft te geven. :D
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_179366487

De migranten zullen verder europa in trekken indien de italiaanse regering dit beleid ten uitvoer gaat brengen. Vermoedelijk gaan de landen die grenzen aan Italië dan hun grenzen veel strenger bewaken. Oostenrijk dreigt opnieuw een ongewild transitland te worden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  vrijdag 25 mei 2018 @ 07:23:03 #24
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_179371216
Laat de Italianen dat half miljoen maar naar Libië verschepen. Daar kwam men ook vandaan.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_179373002
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 00:44 schreef Geralt het volgende:

[..]

En *poef* weg zijn onze pensioenen.

En degene verantwoordelijk ervoor genieten immuniteit terwijl ze feitelijk godverdomme met pek en veren door de straten gejaagd zouden moeten worden op weg naar de guillotine. Vuile godvergete landverraders. Sterf een enge dood stelletje klootviolen :r :( }:| :( !!!!!
Prima knul, gooi het er maar uit. ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')