abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_179251339
registreer om deze reclame te verbergen
En de mensen die het hier goed vonden
zijn toch een beetje Waylon fan.

Ogene heeft het gewoon beter gedaan ..middelmatig nummer maar wel omhoog gelifd.
Benieuwd hoe Dries het gaat doen volgend jaar 🤣😉
pi_179251373
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 23:01 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Ah oke, ik zie dat jij vooral heel veel nieuwe muziek bijhoudt die uitkomt? Alles in zo'n jaarlijst is ook uit dat jaar?

Ik ken vrij weinig moet ik zeggen :P
Alles in de jaarlijst is in principe uit dat jaar, inderdaad. Kan een keertje een nummer december van het jaar ervoor tussen staan, maar ouder niet.

Ik browse wekelijks langs lijsten met nieuwe muziek, onder meer op Spotify.
DJ11 @ RADIO 49 - TOPIC - WEBSITE
Spotify-playlist: 12/8 - music in 12/8 time
  vrijdag 18 mei 2018 @ 23:07:40 #53
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_179251383
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 23:03 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Geen idee wie dat boeit, maar aangezien dit een discussieforum schijnt te zijn, geef ik soms weleens een mening of vind ik ergens iets van.

Van liedjes als Walk Along en Outlaw In 'Em kun je iets vinden wat smaak betreft; dat is uiteraard voor iedereen anders en persoonlijk. Je kunt er ook muzikaal-technisch naar kijken. Op dat vlak heb ik als muzikant in bands en als geoefend luisteraar met een vrijwel absoluut gehoor wel degelijk autoriteit. Geoefende luisteraars horen namelijk probleemloos dat een liedje als Walk Along 3 minuten lang doorkabbelt op dezelfde vier akkoorden. Outlaw In 'Em bevat zeer generieke akkoordenprogressies die al vele duizenden keren zo zijn gebruikt in dat soort nummers; nul komma nul originaliteit.

En daar vind ik vervolgens weer wat van, dat we dat soort on-originele, uitgekauwde nummers sturen en dan ook nog verbolgen zijn als Europa het niet slikt. Vervelend h, een afwijkende mening op een discussieforum...
Nee dat heb je duidelijk niet.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 18 mei 2018 @ 23:08:20 #54
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_179251399
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 23:05 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je bent in een milde bui vandaag, lees ik.
Dat klopt. Heerlijke dag gehad.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 18 mei 2018 @ 23:08:48 #55
181519 Guanabana
Little Outlaw
pi_179251409
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 23:03 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Geen idee wie dat boeit, maar aangezien dit een discussieforum schijnt te zijn, geef ik soms weleens een mening of vind ik ergens iets van.

Van liedjes als Walk Along en Outlaw In 'Em kun je iets vinden wat smaak betreft; dat is uiteraard voor iedereen anders en persoonlijk. Je kunt er ook muzikaal-technisch naar kijken. Op dat vlak heb ik als muzikant in bands en als geoefend luisteraar met een vrijwel absoluut gehoor wel degelijk autoriteit. Geoefende luisteraars horen namelijk probleemloos dat een liedje als Walk Along 3 minuten lang doorkabbelt op dezelfde vier akkoorden. Outlaw In 'Em bevat zeer generieke akkoordenprogressies die al vele duizenden keren zo zijn gebruikt in dat soort nummers; nul komma nul originaliteit.

En daar vind ik vervolgens weer wat van, dat we dat soort on-originele, uitgekauwde nummers sturen en dan ook nog verbolgen zijn als Europa het niet slikt. Vervelend h, een afwijkende mening op een discussieforum...
Die smaakkwestie is helemaal prima, maar de manier waarop jij je (ook nu weer) neerzet als alleswetende muziekGod, dat roept gewoon weerstand op, daar kun je je toch wel iets bij voorstellen?

En daarbij, ik geloof er niks van dat een simpel akkoordenschema zorgt voor een kwalitatief minder nummer en dus een lage score. Alsof het Europese publiek op die manier luistert. Als het al invloed zou hebben, dan eerder een positieve (ligt herkenbaarder in het gehoor bij een eerste luisterbeurt).
Heartbeat beating to a rock 'n' roll rhythm
pi_179251415
Joe, zullen we het wel doen zonder te persoonlijk te worden? Even in het algemeen?

Tis in ESF nou net zo tof dat je lijnrecht tegenover elkaar kunt staan qua mening - en dat dat ook heel regelmatig gebeurt - maar dat het alsnog enigszins beschaafd blijft.

Dank O+
pi_179251421
quote:
12s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 23:04 schreef Guanabana het volgende:
Hij heeft wel Francesco Gabbani - Occidentali's Karma in zijn lijst *O*
En JOWST met Grab The Moment. Twee Songfestival-inzendingen in de Top 10 van mijn jaarlijst. :Y
pi_179251477
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 23:04 schreef Greys het volgende:

[..]

Lees anders even de topics van de eerste repetitie terug en vele topics daarna en kijk wie er het meest negatief waren. :P

Ik zal weer alleen voor mezelf spreken (en de moeite nemen terwijl je het volgens mij al lang weet, maar soit) maar ik was zwaarrrrr teleurgesteld over de act, heb er haast een A4 over geschreven hier hoe kut ik het allemaal vond. Ik was tevens pislink om z'n white asses post op Instagram en voelde me erdoor aangesproken omdat ook ik met m'n witte kont de act niet snapte. En velen met mij.

OOK degenen die het nummer wl goed vonden. En nog steeds vinden. Een nummer goed vinden wil niet zeggen dat je geen kritiek mag hebben. Had het zelf ook volop op hem.

Dus nee. Je moet niks per se goed vinden en stevige kritiek was er volop. Van alle kanten. Je hoeft me niet te geloven maar dan nodig ik je uit het terug te lezen.

Zijn hier ook mensen die het nummer en Waylon vanaf het begin ruk vonden en die posten nog net zo leuk in ESF en die hopen gewoon dat volgend jaar een inzending komt die meer in hun straatje is.

Dus sorry. Maar je gevoel hierover zit mis :)
Ik was nauwelijks op FOK! actief ten tijde van de bekendmaking. Ik geloof je trouwens best hoor; het zal best dat het nummer hier in ESF positief is ontvangen. Maar er zijn ook mensen die er anders over denken en die moeten dat ook gewoon kwijt kunnen.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 23:12:16 #59
181519 Guanabana
Little Outlaw
pi_179251492
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 23:07 schreef Elfletterig het volgende:

Ik browse wekelijks langs lijsten met nieuwe muziek, onder meer op Spotify.
Dat is een manier, maar dat zou voor mij teveel als 'werk' voelen. Het duurt best even voor ik een nieuw nummer op waarde kan schatten dus dat zou voor mij veel te veel tijd in beslag nemen om uit die enorme berg muziek iets leuks over te houden.
pi_179251524
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 23:05 schreef Escrotterdam het volgende:
En de mensen die het hier goed vonden
zijn toch een beetje Waylon fan.
Ik vond het wel tof dat er mensen waren die normaal Waylon niet zoveel tot niks vonden en hier kwamen melden dat ze dit nou een keer wel een tof nummer vonden :D Ok het waren er heel weinig maar ze waren er :+ Mensen die normaal al van wat steviger muziek houden. En die dit jaar zomaar mee gingen naar EIC (hoi Kyran :P )
pi_179251561
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 23:11 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik was nauwelijks op FOK! actief ten tijde van de bekendmaking. Ik geloof je trouwens best hoor; het zal best dat het nummer hier in ESF positief is ontvangen. Maar er zijn ook mensen die er anders over denken en die moeten dat ook gewoon kwijt kunnen.
En dat hebben ze ook vanaf het begin gekund. Beloofd. Sterker nog, ik was zelfs een beetje jaloers op degenen die het niks vinden want dan hoefden ze niet zenuwachtig te zijn voor de uitslag dit jaar. :P :D

En ik hoop ook dat je gelooft dat er echt vl kritiek was, zelfs/juist van degenen die het nummer wel goed vonden.
  Moderator vrijdag 18 mei 2018 @ 23:17:45 #62
255123 crew  iBenny
Legen...wait for it...
pi_179251625
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 23:09 schreef Greys het volgende:
Joe, zullen we het wel doen zonder te persoonlijk te worden? Even in het algemeen?

Tis in ESF nou net zo tof dat je lijnrecht tegenover elkaar kunt staan qua mening - en dat dat ook heel regelmatig gebeurt - maar dat het alsnog enigszins beschaafd blijft.

Dank O+
O+
...dary!
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_179251685
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 23:08 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Die smaakkwestie is helemaal prima, maar de manier waarop jij je (ook nu weer) neerzet als alleswetende muziekGod, dat roept gewoon weerstand op, daar kun je je toch wel iets bij voorstellen?

En daarbij, ik geloof er niks van dat een simpel akkoordenschema zorgt voor een kwalitatief minder nummer en dus een lage score. Alsof het Europese publiek op die manier luistert. Als het al invloed zou hebben, dan eerder een positieve (ligt herkenbaarder in het gehoor bij een eerste luisterbeurt).
Ik ben geen alwetende Muziekgod en zo presenteer ik mezelf ook niet. Maar als ik muziek-technisch op een nummer in ga en als ik vaststel dat het gebaande paden bewandelt, is dat gewoon geen onzin. Meer dan genoeg mensen met muziekkennis zullen dat ook zo herkennen; staat verder los van de vraag of het nummer je smaak is.

Calm After The Storm is ook extreem simpel. Zo simpel dat de makers van De Kwis er een bijzonder grappige parodie op maakten met een extra bridge (variatie) en modulatie.

Simpel hoeft niet slecht te zijn. In het geval van CATS werkte het op het podium uiteindelijk heel erg goed, zeker ook in combinatie met de visualisatie. Dit liedje, uit de nationale voorronde van IJsland in 2018, blinkt ook uit in eenvoud, maar toch is het pakkend:

Deze editie van het Songfestival kende bijzonder veel generieke nummers: daarmee bedoel ik nummers die gebaande muzikale wegen bewandelen: standaard akkoordenformules. Dat kn goed uitpakken, maar het kan zich ook tegen je keren.
pi_179251741
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 23:08 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Calm After The Storm was volgens mij ook een simpel akkoordenschema en scoorde geweldig. Is dus idd geen criteria.
pi_179251837
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 23:22 schreef libranl het volgende:

[..]

Calm After The Storm was volgens mij ook een simpel akkoordenschema en scoorde geweldig. Is dus idd geen criteria.
CATS heeft een heel hoog toegankelijkheidsgehalte, gecombineerd met een mooie zanglijn. Toch miste ik persoonlijk wel muzikale variatie. Wat dat betreft vond ik Slow Down van Douwe Bob een stuk geslaagder.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 23:28:59 #66
181519 Guanabana
Little Outlaw
pi_179251915
Wat speel jij als ik vragen mag Elfletterig? (Aangezien je zegt dat je zelf ook muzikant bent).
  vrijdag 18 mei 2018 @ 23:30:30 #67
181519 Guanabana
Little Outlaw
pi_179251959
(Ik kijk nu het optreden van Douwe Bob terug, en dat voelt echt als een warm bad :D Weinig gedoe dat jaar, gezellig, leuk, een chill nummer, warme staging. Hoe blij ik ook was met Waylon dit jaar, dat schuurde toch allemaal behoorlijk door al het gedoe).
pi_179251961
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 23:28 schreef Guanabana het volgende:
Wat speel jij als ik vragen mag Elfletterig? (Aangezien je zegt dat je zelf ook muzikant bent).
Toetsen
pi_179252035
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 23:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

CATS heeft een heel hoog toegankelijkheidsgehalte, gecombineerd met een mooie zanglijn. Toch miste ik persoonlijk wel muzikale variatie. Wat dat betreft vond ik Slow Down van Douwe Bob een stuk geslaagder.
Grappig hoe smaken idd erg verschillen want hoe geweldig ik Douwe zelf echt vind, ik vond z'n nummer juist weer best tegenvallen! :D Alles aan zijn deelname vond ik geweldig. Hem zelf, z'n enthousiasme, z'n live zang was uitstekend, z'n charisma. Alleen vond ik dat nummer weer erg vlakjes en gewoontjes :@ CATS ook wel, alleen dat werd voor mij magisch door de staging en dat had ik bij Douwe dan weer minder.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 23:35:00 #70
181519 Guanabana
Little Outlaw
pi_179252109
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 23:32 schreef Greys het volgende:

[..]

Grappig hoe smaken idd erg verschillen want hoe geweldig ik Douwe zelf echt vind, ik vond z'n nummer juist weer best tegenvallen! :D Alles aan zijn deelname vond ik geweldig. Hem zelf, z'n enthousiasme, z'n live zang was uitstekend, z'n charisma. Alleen vond ik dat nummer weer erg vlakjes en gewoontjes :@
Ik denk ook telkens dat ik dat vind, maar ik keek 'm net nog eens terug en ik vond het toch wel behoorlijk leuk. Het komt door het wat saaie refrein dat het wat tegen lijkt te vallen, de coupletten zijn leuker (sorry, VIND ik leuker :+ )
pi_179252120
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 23:32 schreef Greys het volgende:

[..]

Grappig hoe smaken idd erg verschillen want hoe geweldig ik Douwe zelf echt vind, ik vond z'n nummer juist weer best tegenvallen! :D Alles aan zijn deelname vond ik geweldig. Hem zelf, z'n enthousiasme, z'n live zang was uitstekend, z'n charisma. Alleen vond ik dat nummer weer erg vlakjes en gewoontjes :@ CATS ook wel, alleen dat werd voor mij magisch door de staging en dat had ik bij Douwe dan weer minder.
Aan zang ligt het bij Nederland al jaren niet; daarover kunnen we het eens zijn. Net als OG3NE vorig jaar zong Waylon uitstekend.
pi_179252138
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 23:35 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Ik denk ook telkens dat ik dat vind, maar ik keek 'm net nog eens terug en ik vond het toch wel behoorlijk leuk. Het komt door het wat saaie refrein dat het wat tegen lijkt te vallen, de coupletten zijn leuker (sorry, VIND ik leuker :+ )
Ik vond het veelzeggend dat Radio 2 de afgelopen tijd regelmatig Slow Down draaide, terwijl Lights & Shadows niet of zelden voorbij kwam...
pi_179252205
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 23:35 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Ja als het refrein wat meer had gevonkt had ik het ook (nog) beter gevonden. Maar alsnog alles behalve slecht! Vond het alleen zonde dat je niet ng een beter nummer had (voor mijn gevoel) omdat ie verder echt alles mee had. O+
pi_179252237
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 23:35 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Aan zang ligt het bij Nederland al jaren niet; daarover kunnen we het eens zijn. Net als OG3NE vorig jaar zong Waylon uitstekend.
Inlijstmoment, we zijn het ergens over eens *O* ;)

Maar je hebt gelijk. We hoeven iig al jaren niet met kromme tenen te zitten of er iemand vocaal enorm de bocht uit gaat vliegen.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 23:40:11 #75
181519 Guanabana
Little Outlaw
pi_179252247
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 23:38 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja als het refrein wat meer had gevonkt had ik het ook (nog) beter gevonden. Maar alsnog alles behalve slecht! Vond het alleen zonde dat je niet ng een beter nummer had (voor mijn gevoel) omdat ie verder echt alles mee had. O+
Echt een leuk jaar was dat, merk dus echt dat ik er met een heel ontspannen en blij gevoel naar kijk (terwijl ik dat jaar totaal niet zo fanatiek was als nu).

Denk niet dat ik dat met dit jaar ook ga krijgen, daar hangt toch best een schaduw van gedoe overheen.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')