abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_179248877
'"Outlaw In Em"
Overdwars gekanteld Karelisch voor: We kunnen trots zijn





Lyrics
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Waylon gaat Nederland op het Songfestival vertegenwoordigen met het nummer Outlaw in em.

De 37-jarige zanger zal in Lissabon zijn lied ten gehore brengen vanaf een verhoogd podium, met sfeervol blauw licht, wat achtergrondlampen en omringd door vier "muzikanten" (dansers). In het begin van het nummer staan deze heren, geheel volgens de regels van het songfestival, duidelijk nep hun instrument te bespelen. Halverwege het nummer breekt echter hun innerlijke Outlaw los, gooien zij hun instrumenten weg en gaan uitbundig (met hier en daar een aanwijzing van onze Way) hun eigen ding doen.

Wat hun eigen ding is? Wel, Krumpen natuurlijk!
Krumping is een dans ontwikkeld in Los Angeles door de dansers Ceasare "Tight Eyez" Willis en Jo'Artis "Big Mijo" Ratti. Zoals wij allemaal natuurlijk weten is Krumping gebaseerd op het eerdere Clowning, oftewel Clowndansen (maar waag het niet Waylons act een circusact te noemen, witbips).

Dat laatste gaat natuurlijk ook op voor alle niet-witte bipsen die de act niet begrijpen.
Finale? We gaan het zien donderdag.
Luister de 5 nummers van Waylon hier terug:
#1 Back Together
#2 Outlaw In Em
#3 The World Can Wait
#4 That's How She Goes
#5 Thanks But No Thanks :')

Relevante gifjes en plaatjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 21:02:02 #2
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_179248900
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 18:34 schreef Elfletterig het volgende:
Waylon heeft het vege lijf gered: op #37 binnen in de Top 40 deze week. Het blijft vooralsnog echter de slechtste prestatie sinds 2003; hij moet op #35 komen om Trijntje Oosterhuis te evenaren.
Oh gaan we nu opeens de Top 40 serieus nemen? En als maatstaf voor ... uberhaupt iets? Lamanielaggen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_179249892
Top 40 :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_179250018
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 21:02 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Oh gaan we nu opeens de Top 40 serieus nemen? En als maatstaf voor ... uberhaupt iets? Lamanielaggen.
De Top 40 is de meest afgewogen maatstaf waar je naar kunt kijken om de populariteit van muziek te bepalen. Allerlei zaken wegen mee: airplay, streams, verkoop... en daarnaast wordt ook nog marktonderzoek gedaan.

Het is duidelijk dat Outlaw In 'Em niet alleen dramatisch werd beoordeeld door het Europese publiek, maar dat het nummer ook in eigen land nauwelijks leeft.
  † In Memoriam † vrijdag 18 mei 2018 @ 22:08:29 #5
43556 miss_dynastie
pi_179250130
Nou ja, weet je? Het begon met de bookies die er niks in zagen. Dat zegt niks, oké. Toen die fansites. Dat zegt niks, oké. Toen de Eurojury’s en weet ik veel wat. Dat zegt niks, oké. Toen de reacties op de eerste repetitie. Dat zegt niks, oké. Toen de lauwe ontvangst in de zaal. Dat zegt niks, oké. We hebben altijd de vakjury’s nog. Daar werd ‘ie dertiende. We hebben altijd het publiek nog. Die brachten hem naar de achttiende plek. En als het zelfs in de top 40 dan zo matig scoort, kun je moeilijk zeggen: ‘dat zegt allemaal niks we hebben een uitstekend nummer. Of een gewaagd nummer.’

Ook dat is het niet namelijk, het is niet alles of niets, geen moment geweest ook. Het is een absolute middenmoter die door de staging en de eigen houding van de zanger naar het Nederlandse publiek naar de onderkant van die middenmoot is getild.
pi_179250206
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 22:08 schreef miss_dynastie het volgende:
Nou ja, weet je? Het begon met de bookies die er niks in zagen. Dat zegt niks, oké. Toen die fansites. Dat zegt niks, oké. Toen de Eurojury’s en weet ik veel wat. Dat zegt niks, oké. Toen de reacties op de eerste repetitie. Dat zegt niks, oké. Toen de lauwe ontvangst in de zaal. Dat zegt niks, oké. We hebben altijd de vakjury’s nog. Daar werd ‘ie dertiende. We hebben altijd het publiek nog. Die brachten hem naar de achttiende plek. En als het zelfs in de top 40 dan zo matig scoort, kun je moeilijk zeggen: ‘dat zegt allemaal niks we hebben een uitstekend nummer. Of een gewaagd nummer.’

Ook dat is het niet namelijk, het is niet alles of niets, geen moment geweest ook. Het is een absolute middenmoter die door de staging en de eigen houding van de zanger naar het Nederlandse publiek naar de onderkant van die middenmoot is getild.
Zowel op basis van muziektheorie als op basis van feiten over de waardering kun je vaststellen dat het geen topnummer is. Het heeft ook geen enkel wow-moment. De laatste keer dat een Nederlandse inzending écht sterk was en ontroerde, was in 2013: Birds.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 mei 2018 @ 22:12:38 #7
163650 Greys
pi_179250222
Achteraf allemaal ja.
Helemaal waar.

Maar we waren hier (bijna) allemaal heel tevreden met het nummer toen hij het koos. Ik kan me de bladzijdes vol JAAAAAAAA's nog levendig herinneren.
Dat het allemaal kut gescoord heeft maakt voor mij iig het nummer geen seconde minder tof. :)
Ondanks ALLES - en er was nogal wat dat tegenviel - ben ik nog steeds blij dat ie dát nummer koos. Al zou het niet eens in de top duizend komen. En het interesseert me eerlijk gezegd geen kont wat dat dan over mijn/onze smaak zegt. Het is een vrij afwijkend genre dat nou eenmaal niet door de massa wordt omarmd.

Zat klassieke stukken die nooit in de top 40 komen en toch prachtige muziek zijn. Zat experimentele jazzy nummers die nooit gedraaid worden en toch prima in hun soort zijn. Etc.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 18 mei 2018 @ 22:14:37 #8
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179250275
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 22:01 schreef Elfletterig het volgende:
Het is duidelijk dat Outlaw In 'Em niet alleen dramatisch werd beoordeeld door het Europese publiek, maar dat het nummer ook in eigen land nauwelijks leeft.
Zegt dat direct iets over de kwaliteit van het nummer, of ook over andere dingen? Vooringenomenheid van mensen tov het Songfestival of Waylon zelf? Mensen met wansmaak? De top 40 zegt iets over populariteit, zoals je zelf ook al zegt, niet over kwaliteit.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf niet snap waarom het nummer niet populair is. Misschien blijf ik het ook wel tegen beter weten in verdedigen omdat ik het zelf wel een goed nummer vind, en het oprecht niet zo goed zou begrijpen als het grote publiek iets tegen gitaar/rock-based muziek heeft.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 22:11 schreef Elfletterig het volgende:
De laatste keer dat een Nederlandse inzending écht sterk was en ontroerde, was in 2013: Birds.
Je kunt daar geen objectieve uitspraken over doen. Het is jouw mening.

[ Bericht 0% gewijzigd door Guanabana op 18-05-2018 22:21:29 ]
Koel en donker bewaren
  † In Memoriam † vrijdag 18 mei 2018 @ 22:16:12 #9
368283 ato
pi_179250299
Kan mij niets schelen, ik vind het nog steeds een top nummer.
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † vrijdag 18 mei 2018 @ 22:16:43 #10
43556 miss_dynastie
pi_179250315
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 22:12 schreef Greys het volgende:
Achteraf allemaal ja.
Helemaal waar.

Maar we waren hier (bijna) allemaal heel tevreden met het nummer toen het koos. Dat het allemaal kut gescoord heeft maakt voor mij het nummer geen seconde minder tof. :)
Ondanks ALLES - en er was nogal wat dat tegenviel - ben ik nog steeds blij dat ie dát nummer koos. Al zou het niet eens in de top duizend komen.
Ik denk dat het uit die nummers absoluut de beste keuze was. Ik denk alleen dat het wellicht meer zegt over de kwaliteit van de andere liedjes...

Ik had gehoopt dat ik ondanks het resultaat trots zou kunnen zijn op wat hij zou neerzetten. En dat ben ik helaas niet. Zijn hele schofferende houding vooraf, het gekrump, ik kan nou niet echt zeggen: ongeacht het resultaat ben ik trots op wat hij heeft gedaan. En dat valt me echt zo tegen -O-
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 18 mei 2018 @ 22:18:27 #11
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_179250358
Of het is gewoon nogmaals een bewijs dat NL publiek een wansmaak heeft :D

Ik vind het echt een prachtig nummer _O_
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 mei 2018 @ 22:21:25 #12
163650 Greys
pi_179250404
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 22:16 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik denk dat het uit die nummers absoluut de beste keuze was. Ik denk alleen dat het wellicht meer zegt over de kwaliteit van de andere liedjes...
Maar daarmee zeg je eigenlijk een beetje - ook al bedoel je het wrs niet - dat degenen die het gewoon wel echt een tof en goed nummer vonden (dus niet eens uit die vijf maar sowieso) een foute (?) smaak hebben. Weet niet hoe ik het moet omschrijven want dit klinkt negatiever dan ik het bedoel. Hoop dat je me inmiddels goed genoeg kent.
Is dat dan niet een beetje hetzelfde als Salvador die zelf iets gewoon niet goed vindt maar alsnog niet voor anderen kan bepalen 'dat het dus gewoon niet goed IS'?

quote:
Ik had gehoopt dat ik ondanks het resultaat trots zou kunnen zijn op wat hij zou neerzetten. En dat ben ik helaas niet. Zijn hele schofferende houding vooraf, het gekrump, ik kan nou niet echt zeggen: ongeacht het resultaat ben ik trots op wat hij heeft gedaan. En dat valt me echt zo tegen -O-
Dat heb ik ook. Dit allemaal. Maar verandert niks aan wat ik van het nummer zelf vind. ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179250413
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 22:14 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Zegt dat direct iets over de kwaliteit van het nummer, of ook aan andere dingen? Vooringenomenheid van mensen tov het Songfestival of Waylon zelf? Mensen met wansmaak? De top 40 zegt iets over populariteit, zoals je zelf ook al zegt, niet over kwaliteit.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf niet snap waarom het nummer niet populair is. Misschien blijf ik het ook wel tegen beter weten in verdedigen omdat ik het zelf wel een goed nummer vind, en het oprecht niet zo goed zou begrijpen als het grote publiek iets tegen gitaar/rock-based muziek heeft.

[..]

Je kunt daar geen objectieve uitspraken over doen. Het is jouw mening.
Ik heb eerder alle resultaten opgesomd van Songfestival-nummers sinds 1998 of zo. Nog altijd is het nummer van Waylon het laagst scorende sinds 2003. Het blijft vooralsnog ook achter bij Trijntje, die weliswaar niet de finale haalde, maar tot #35 in de Top 40 kwam.

Mijn mening over Birds was inderdaad een mening.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 mei 2018 @ 22:25:47 #14
163650 Greys
pi_179250488
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 22:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik heb eerder alle resultaten opgesomd van Songfestival-nummers sinds 1998 of zo. Nog altijd is het nummer van Waylon het laagst scorende sinds 2003. Het blijft vooralsnog ook achter bij Trijntje, die weliswaar niet de finale haalde, maar tot #35 in de Top 40 kwam.

Mijn mening over Birds was inderdaad een mening.
Voor mij is het nummer van dit jaar echt honderd keer beter dan WHAIAIAIAIAIIIII. Daar verandert geen top 40 iets aan. :)

Ik heb Outlaw ook niet gekocht trouwens. Maar wél z'n hele album..
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 18 mei 2018 @ 22:27:47 #15
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179250530
Is rock-achtige muziek dan echt zo impopulair? Ik snap dat niet. Nu snap ik wel dat mijn mening en smaak totaal geen maatstaf is voor wat dan ook, maar rock is echt mijn 'basis'. Vind het heel apart dat het de massa zou afschrikken ofzo (kijk, misschien dat nummer van Hongarije, maar dat is wat anders). Of dat ze het saai vinden. Of moeilijk. Dat is het toch allemaal niet.
Koel en donker bewaren
  vrijdag 18 mei 2018 @ 22:30:52 #16
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_179250596
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 22:27 schreef Guanabana het volgende:
Is rock-achtige muziek dan echt zo impopulair? Ik snap dat niet. Nu snap ik wel dat mijn mening en smaak totaal geen maatstaf is voor wat dan ook, maar rock is echt mijn 'basis'. Vind het heel apart dat het de massa zou afschrikken ofzo (kijk, misschien dat nummer van Hongarije, maar dat is wat anders). Of dat ze het saai vinden. Of moeilijk. Dat is het toch allemaal niet.
Eens
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 18 mei 2018 @ 22:32:43 #17
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_179250633
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 22:25 schreef Greys het volgende:

[..]

Voor mij is het nummer van dit jaar echt honderd keer beter dan WHAIAIAIAIAIIIII. Daar verandert geen top 40 iets aan. :)

Ik heb Outlaw ook niet gekocht trouwens. Maar wél z'n hele album..
Ook eens. Niks gekocht overigens.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 18 mei 2018 @ 22:33:48 #18
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179250652
Bij het intro denk je toch al van 'jeuj rocken' 8-)
Koel en donker bewaren
  vrijdag 18 mei 2018 @ 22:34:58 #19
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_179250680
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 22:33 schreef Guanabana het volgende:
Bij het intro denk je toch al van 'jeuj rocken' 8-)
Ik was (ben) dit jaar in ESF door dit nummer *O* O+ *O*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_179250699
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 22:25 schreef Greys het volgende:

[..]

Voor mij is het nummer van dit jaar echt honderd keer beter dan WHAIAIAIAIAIIIII. Daar verandert geen top 40 iets aan. :)

Ik heb Outlaw ook niet gekocht trouwens. Maar wél z'n hele album..
Het album van Waylon doet het in de albumlijsten niet slecht, piekpositie 1. Het album van Trijntje met de verrassende titel 'Walk Along' reikte daar niet verder dan nummer 6 en was na 6 weken alweer uit de album top 100. Waylon staat na 5 weken nog op plaats 7. Misschien kopen mensen bij Waylon wel liever gelijk de hele cd? Qua populariteit wat betreft album doet hij het in ieder geval beter dan Trijntje in 2015.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 22:38:10 #21
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_179250747
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 22:18 schreef Kyran het volgende:
Of het is gewoon nogmaals een bewijs dat NL publiek een wansmaak heeft :D

Ik vind het echt een prachtig nummer _O_
Eens, geweldig nummer!
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 18 mei 2018 @ 22:40:35 #22
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_179250803
Waylons album is wel nummer 1, maar da's kennelijk geen argument
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  vrijdag 18 mei 2018 @ 22:41:25 #23
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_179250825
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 22:40 schreef ijs_beer het volgende:
Waylons album is wel nummer 1, maar da's kennelijk geen argument
Ach, het is Elf.. Die kennen we nu wel..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 mei 2018 @ 22:42:38 #24
163650 Greys
pi_179250850
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 22:36 schreef libranl het volgende:

[..]

Het album van Waylon doet het in de albumlijsten niet slecht, piekpositie 1. Het album van Trijntje met de verrassende titel 'Walk Along' reikte daar niet verder dan nummer 6 en was na 6 weken alweer uit de album top 100. Waylon staat na 5 weken nog op plaats 7. Misschien kopen mensen bij Waylon wel liever gelijk de hele cd? Qua populariteit wat betreft album doet hij het in ieder geval beter dan Trijntje in 2015.
Mensen die van country en rock houden zullen idd eerder naar dit album kijken om te kopen dan dat van Trijntje ;)

Hij heeft wellicht achteraf een verkeerde keuze gemaakt omdat het 'de massa' niet bepaald aansprak, maar er waren er alsnog heel wat (alleen lang niet genoeg) die het wel een heel goed nummer vonden. Kijk maar onder z'n youtube hoeveel buitenlanders dit het beste nummer vonden. Ja, veel te weinig om hoger te komen in de klassering, maar zelfs al had ie nul stemmen zou het voor MIJ nog steeds een goed nummer kunnen zijn idd.

Net als dat voor veel mensen Hongarije een heel goed nummer had en dat weer mijn smaak niet echt was. :) Vond het alsnog te gek dat ze het aandurfden!

Als Hongarije met hun metal nergens in een top 40 zou komen zegt dat volgens mij nog steeds niet dat het dus geen goed nummer was. Alleen op het ESF sloeg het minder aan dan verwacht. Maar wel bij veel rock/metalfans. Zegt mij niets over de kwaliteit op zich.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179250901
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 22:12 schreef Greys het volgende:
Achteraf allemaal ja.
Helemaal waar.

Maar we waren hier (bijna) allemaal heel tevreden met het nummer toen hij het koos. Ik kan me de bladzijdes vol JAAAAAAAA's nog levendig herinneren.
Dat het allemaal kut gescoord heeft maakt voor mij iig het nummer geen seconde minder tof. :)
Ondanks ALLES - en er was nogal wat dat tegenviel - ben ik nog steeds blij dat ie dát nummer koos. Al zou het niet eens in de top duizend komen. En het interesseert me eerlijk gezegd geen kont wat dat dan over mijn/onze smaak zegt. Het is een vrij afwijkend genre dat nou eenmaal niet door de massa wordt omarmd.

Zat klassieke stukken die nooit in de top 40 komen en toch prachtige muziek zijn. Zat experimentele jazzy nummers die nooit gedraaid worden en toch prima in hun soort zijn. Etc.
Ik ben geen moment écht onder de indruk geweest van één van de vijf conservatieve, gedateerde nummers; zeker niet van Outlaw In 'Em. Van het stel vond ik That's How She Goes de minst slechte.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 22:46:48 #26
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179250928
Maar wat is dan nu weer precies je punt, Elf?

- Europa vond het blijkbaar niet goed (genoeg)
- jij vond het niet goed

Nou oke, en veel mensen ook wel.
Koel en donker bewaren
pi_179250929
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 22:18 schreef Kyran het volgende:
Of het is gewoon nogmaals een bewijs dat NL publiek een wansmaak heeft :D

Ik vind het echt een prachtig nummer _O_
De lage populariteit in eigen land is keurig in lijn met de lage publieksbeoordeling in de rest van Europa.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 mei 2018 @ 22:47:14 #28
163650 Greys
pi_179250936
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 22:45 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik ben geen moment écht onder de indruk geweest van één van de vijf conservatieve, gedateerde nummers; zeker niet van Outlaw In 'Em. Van het stel vond ik That's How She Goes de minst slechte.
Dat kan. En met jou velen. :) Maar respecteer dan ook gewoon dat anderen het wél goed vonden en vinden. En niet alleen hier.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179250944
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 22:25 schreef Greys het volgende:

[..]

Voor mij is het nummer van dit jaar echt honderd keer beter dan WHAIAIAIAIAIIIII. Daar verandert geen top 40 iets aan. :)

Ik heb Outlaw ook niet gekocht trouwens. Maar wél z'n hele album..
Muzikaal gezien zijn ze allebei even oninteressant.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 22:48:38 #30
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179250970
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 22:47 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Muzikaal gezien zijn ze allebei even oninteressant.
Noem eens vijf artiesten of nummers die jij heel goed vindt (buiten het ESF).
Dan weet ik een beetje hoe jij erin staat, als 'Muziekfreak'.
Koel en donker bewaren
pi_179250977
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 22:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ach, het is Elf.. Die kennen we nu wel..
:')

Gelukkig weet ik wie het zegt.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 mei 2018 @ 22:49:08 #32
163650 Greys
pi_179250982
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 22:46 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De lage populariteit in eigen land is keurig in lijn met de lage publieksbeoordeling in de rest van Europa.
Maar wat is je punt nou? Degenen die het wel goed vonden hebben allemaal een slechte smaak? Of wat? Want ik kan het echt niet meer volgen want je wilt zeggen. Dat je het *insert knip en plak zin* vond weten we :Y En respecteren we (ik iig) omdat het je mening is.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179251017
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 22:46 schreef Guanabana het volgende:
Maar wat is dan nu weer precies je punt, Elf?

- Europa vond het blijkbaar niet goed (genoeg)
- jij vond het niet goed

Nou oke, en veel mensen ook wel.
Ik had geen nieuw punt. Ik meldde alleen dat Waylon op #37 in de Top 40 is binnengekomen en dat de populariteit van zijn nummer bijzonder matig is.

Opvallend is ook wel dat Radio 2 het nummer inmiddels ook al heeft geschrapt van de playlist. Ik heb heel wat uurtjes Radio 2 gehoord deze week. Wicked Way kwam voorbij, maar Outlaw In 'Em niet.

Het punt is nu juist dat niet veel mensen het goed vonden....
  vrijdag 18 mei 2018 @ 22:50:56 #34
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_179251018
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 22:45 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik ben geen moment écht onder de indruk geweest van één van de vijf conservatieve, gedateerde nummers; zeker niet van Outlaw In 'Em. Van het stel vond ik That's How She Goes de minst slechte.
Wie boeit het wat jij vindt?
Je meet jezelf een autoriteit aan die je niet hebt.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 mei 2018 @ 22:51:09 #35
163650 Greys
pi_179251022
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 22:47 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Muzikaal gezien zijn ze allebei even oninteressant.
Voor jou. :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † vrijdag 18 mei 2018 @ 22:51:31 #36
43556 miss_dynastie
pi_179251033
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 22:21 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar daarmee zeg je eigenlijk een beetje - ook al bedoel je het wrs niet - dat degenen die het gewoon wel echt een tof en goed nummer vonden (dus niet eens uit die vijf maar sowieso) een foute (?) smaak hebben. Weet niet hoe ik het moet omschrijven want dit klinkt negatiever dan ik het bedoel. Hoop dat je me inmiddels goed genoeg kent.
Is dat dan niet een beetje hetzelfde als Salvador die zelf iets gewoon niet goed vindt maar alsnog niet voor anderen kan bepalen 'dat het dus gewoon niet goed IS'?

[..]

Dat heb ik ook. Dit allemaal. Maar verandert niks aan wat ik van het nummer zelf vind. ;)
Smaak is smaak, volgens mij kan dat in die zin niet ‘fout’ zijn, je houdt van dingen of niet, het spreekt je aan of niet. Dingen kunnen ook goed zijn zonder dat het je smaak is. Ik zie objectief gezien best in dat die Estlandse iets goeds brengt, maar het spreekt me totaal niet aan. En zo kan een liedje je ook aanspreken zonder dat het objectief goed is. Smaak is echt iets anders dan kwaliteit.

En als het op songwriten aankomt, denk ik dat Waylon objectief gezien tekort komt om iets neer te zetten dat op nummer één komt, en dat was zijn vooraf gekozen doelstelling. En om op één te komen kan je dus niet de onbegrepen krumpenaar uithangen, maar zal je een liedje moeten schrijven en zodanig brengen dat het zowel jury als publiek in 80% van de deelnemende landen aanspreekt.
pi_179251047
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 22:47 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat kan. En met jou velen. :) Maar respecteer dan ook gewoon dat anderen het wél goed vonden en vinden. En niet alleen hier.
Wie zegt dat ik dat niet respecteer? :?

Ik krijg bij ESF een beetje het gevoel dat het allemaal zo positief mogelijk moet, dat we dolblij moeten zijn met Waylon en zijn nummer als inzending en dat stevige kritiek eigenlijk niet zo gewenst is.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 22:52:37 #38
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_179251055
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 22:48 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

:')

Gelukkig weet ik wie het zegt.
Likewise.
Pedant irritant betwetertje met een wijzende vinger.
Jij bent niet de maatstaf der dingen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 18 mei 2018 @ 22:54:13 #39
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179251085
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 22:51 schreef Elfletterig het volgende:

Ik krijg bij ESF een beetje het gevoel dat het allemaal zo positief mogelijk moet, dat we dolblij moeten zijn met Waylon en zijn nummer als inzending en dat stevige kritiek eigenlijk niet zo gewenst is.
Jawel hoor, mag allemaal.

Het is bij jou alleen de manier waarop je het brengt die mensen apart vinden. Met hele betogen wat er allemaal mis is aan het Songfestival en de muziekindustrie in het algemeen. En dan ook helemaal alsof jij de waarheid in pacht hebt enzo. Ik ben heel benieuwd hoe jij bent irl :P

En dus ook welke artiesten en muziek jij wel goed vindt.

(en over sommige dingen zijn we het vast ook wel eens, zoals laatst).
Koel en donker bewaren
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 mei 2018 @ 22:54:17 #40
163650 Greys
pi_179251088
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 22:50 schreef Elfletterig het volgende:
Het punt is nu juist dat niet veel mensen het goed vonden....
Maar dat weten we toch al lang? :?

Er waren er echter ook die het wél goed vonden. En die gaan niet van mening veranderen omdat het volgens jou niks was ben ik bang. Maar je mag het van mij blijven proberen hoor, ga ik heel ff Netflixen (geen hoogstaande intellectuele serie, sorry :@ ) tot je iedereen hebt weten te overtuigen. Succes ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 18 mei 2018 @ 22:54:35 #41
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_179251097
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 22:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik dat niet respecteer? :?

Ik krijg bij ESF een beetje het gevoel dat het allemaal zo positief mogelijk moet, dat we dolblij moeten zijn met Waylon en zijn nummer als inzending en dat stevige kritiek eigenlijk niet zo gewenst is.
Er zijn mensen die het nummer daadwerkelijk goed vinden. Of je het er mee eens bent of niet.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_179251131
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 22:48 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Noem eens vijf artiesten of nummers die jij heel goed vindt (buiten het ESF).
Dan weet ik een beetje hoe jij erin staat, als 'Muziekfreak'.
Ik vind van allerlei soorten muziek mooi. Mijn jaarlijst van 2017, inclusief link naar Spotify-playlist, vind je hier: MUZ / Jaarlijstjes 2017 - losse nummers

Van daaruit kun je desgewenst nog doorklikken naar mijn eerdere jaarlijsten of naar playlisten met nieuwe muziek, die ik ongeveer elke 3-4 weken plaats. Komende zondag een nieuwe.
pi_179251222
Ik denk echt als hij het had gedaan zoals in dwdd en ook met zo leren jas aan .. dat hij hoger had gekomen .
En mensen mogen hem ook niet .. dat ook
Nog eens erbij
pi_179251234
Denk echt als Ilse gaat dat ze hoog gaat komen
  vrijdag 18 mei 2018 @ 23:01:36 #45
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179251239
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 22:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vind van allerlei soorten muziek mooi. Mijn jaarlijst van 2017, inclusief link naar Spotify-playlist, vind je hier: MUZ / Jaarlijstjes 2017 - losse nummers

Van daaruit kun je desgewenst nog doorklikken naar mijn eerdere jaarlijsten of naar playlisten met nieuwe muziek, die ik ongeveer elke 3-4 weken plaats. Komende zondag een nieuwe.
Ah oke, ik zie dat jij vooral heel veel nieuwe muziek bijhoudt die uitkomt? Alles in zo'n jaarlijst is ook uit dat jaar?

Ik ken vrij weinig moet ik zeggen :P
Koel en donker bewaren
pi_179251291
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 22:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wie boeit het wat jij vindt?
Je meet jezelf een autoriteit aan die je niet hebt.
Geen idee wie dat boeit, maar aangezien dit een discussieforum schijnt te zijn, geef ik soms weleens een mening of vind ik ergens iets van.

Van liedjes als Walk Along en Outlaw In 'Em kun je iets vinden wat smaak betreft; dat is uiteraard voor iedereen anders en persoonlijk. Je kunt er ook muzikaal-technisch naar kijken. Op dat vlak heb ik als muzikant in bands en als geoefend luisteraar met een vrijwel absoluut gehoor wel degelijk autoriteit. Geoefende luisteraars horen namelijk probleemloos dat een liedje als Walk Along 3 minuten lang doorkabbelt op dezelfde vier akkoorden. Outlaw In 'Em bevat zeer generieke akkoordenprogressies die al vele duizenden keren zo zijn gebruikt in dat soort nummers; nul komma nul originaliteit.

En daar vind ik vervolgens weer wat van, dat we dat soort on-originele, uitgekauwde nummers sturen en dan ook nog verbolgen zijn als Europa het niet slikt. Vervelend hč, een afwijkende mening op een discussieforum...
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 mei 2018 @ 23:04:02 #47
163650 Greys
pi_179251294
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 22:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik dat niet respecteer? :?

Ik krijg bij ESF een beetje het gevoel dat het allemaal zo positief mogelijk moet, dat we dolblij moeten zijn met Waylon en zijn nummer als inzending en dat stevige kritiek eigenlijk niet zo gewenst is.
Lees anders even de topics van de eerste repetitie terug en vele topics daarna en kijk wie er het meest negatief waren. :P

Ik zal weer alleen voor mezelf spreken (en de moeite nemen terwijl je het volgens mij al lang weet, maar soit) maar ik was zwaarrrrr teleurgesteld over de act, heb er haast een A4 over geschreven hier hoe kut ik het allemaal vond. Ik was tevens pislink om z'n white asses post op Instagram en voelde me erdoor aangesproken omdat ook ik met m'n witte kont de act niet snapte. En velen met mij.

OOK degenen die het nummer wél goed vonden. En nog steeds vinden. Een nummer goed vinden wil niet zeggen dat je geen kritiek mag hebben. Had het zelf ook volop op hem.

Dus nee. Je moet niks per se goed vinden en stevige kritiek was er volop. Van alle kanten. Je hoeft me niet te geloven maar dan nodig ik je uit het terug te lezen.

Zijn hier ook mensen die het nummer en Waylon vanaf het begin ruk vonden en die posten nog net zo leuk in ESF en die hopen gewoon dat volgend jaar een inzending komt die meer in hun straatje is.

Dus sorry. Maar je gevoel hierover zit mis :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 18 mei 2018 @ 23:04:33 #48
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179251304
Hij heeft wel Francesco Gabbani - Occidentali's Karma in zijn lijst *O*
Koel en donker bewaren
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 mei 2018 @ 23:05:27 #49
163650 Greys
pi_179251328
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 23:01 schreef Escrotterdam het volgende:
Denk echt als Ilse gaat dat ze hoog gaat komen
Ligt aan het nummer ook natuurlijk. Die nieuwste song van haar vind ik zelf (!) helemaal niks en niet bij haar passen in die nieuwe stijl. Maar mss vinden anderen het wel het einde :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179251334
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 22:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Likewise.
Pedant irritant betwetertje met een wijzende vinger.
Jij bent niet de maatstaf der dingen.
Je bent in een milde bui vandaag, lees ik.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')