abonnement Unibet Coolblue
pi_179248873
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 20:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als je alles doet om het te frustreren, duurt het inderdaad wel lang.

Maar goed, wat stel jij voor in plaats van de 'failliete' rechtsstaat?
De rechtsstaat verbeteren. Externe kwaliteitscontrole en meer geld vrijmaken voor rechters. De werkdruk is al ontzettend hoog. Als hij straks nog in cassatie gaat zitten we zo aan 10 jaar sinds de gewraakte uitspraken. Zo'n rechtsstaat kun je moeilijk serieus nemen.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 21:01:54 #52
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_179248898
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 21:00 schreef Confetti het volgende:

[..]

De rechtsstaat verbeteren. Externe kwaliteitscontrole en meer geld vrijmaken voor rechters. De werkdruk is al ontzettend hoog. Als hij straks nog in cassatie gaat zitten we zo aan 10 jaar sinds de gewraakte uitspraken. Zo'n rechtsstaat kun je moeilijk serieus nemen.
Kwaliteitscontrole en meer rechters gaan niets veranderen aan de tijd die het duurt om een rechtszaak te voeren als de beklaagde maar blijft frustreren.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 21:15:34 #53
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179249126
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 21:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Kwaliteitscontrole en meer rechters gaan niets veranderen aan de tijd die het duurt om een rechtszaak te voeren als de beklaagde maar blijft frustreren.
Ach, frustreren... blijkbaar had hij hier een punt, aangezien de wraking succesvol was.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 18 mei 2018 @ 23:18:34 #54
168739 Red_85
'echt wel'
pi_179251642
quote:
9s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 20:23 schreef Farenji het volgende:

[..]

Jij hebt ook het buskruit niet uitgevonden he?
Ik denk dat jij mij niet snapt :P
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_179255914
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 21:15 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ach, frustreren... blijkbaar had hij hier een punt, aangezien de wraking succesvol was.
Wilders heeft zeker een punt. De uitspraak van Pechtold is veel erger dan die van Wilders.

Ik moet de eerste Rus nog tegenkomen die zijn fouten zelf rechtzet.

Pechtold zegt dus eigenlijk dat Russen nooit hun fouten zelf rechtzetten. Dat is niet alleen onwaar, maar ook een grove belediging voor alle Russen. Alsof Russen een soort minderwaardige mensen zijn.

Wilders daarentegen heeft alleen maar gevraagd aan zijn publiek of ze meer of minder Marokkanen in Nederland willen. Daar is totaal niets beledigend aan.
pi_179256739
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 17:06 schreef trein2000 het volgende:
Echt waar, waarom doen die rechters zichzelf dit aan?
Incompetentie.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_179256823
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 02:35 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Wilders heeft zeker een punt. De uitspraak van Pechtold is veel erger dan die van Wilders.

Ik moet de eerste Rus nog tegenkomen die zijn fouten zelf rechtzet.

Pechtold zegt dus eigenlijk dat Russen nooit hun fouten zelf rechtzetten. Dat is niet alleen onwaar, maar ook een grove belediging voor alle Russen. Alsof Russen een soort minderwaardige mensen zijn.

Wilders daarentegen heeft alleen maar gevraagd aan zijn publiek of ze meer of minder Marokkanen in Nederland willen. Daar is totaal niets beledigend aan.
Het is totaal irrelevant.

Als je bekeurd wordt en dan tegen de agent zegt "Ja maar meneer, die auto daar reed toch ook te hard!" dan word je gewoon vierkant uitgelachen. En dat is nog een terechtere klacht dan de klacht van Wilders, want het richt zich tenminste nog tegen de juiste persoon. Dat de rechter anders over Wilders zou moeten oordelen omdat het openbaar ministerie iets over Pechtold vindt, heeft al helemaal niks met elkaar te maken.
pi_179256955
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 08:26 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is totaal irrelevant.

Als je bekeurd wordt en dan tegen de agent zegt "Ja maar meneer, die auto daar reed toch ook te hard!" dan word je gewoon vierkant uitgelachen.
...met de gedachte of de woorden erachter "u heeft gelijk meneer, als we straks de kans hebben pakken we die straks ook in z'n nekvel".
Dat deden de rechters niet, ze zeiden; "Nee hoor, die auto reed helemaal niet te hard".
Racist
pi_179256986
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 08:36 schreef Toga het volgende:

[..]

...met de gedachte of de woorden erachter "u heeft gelijk meneer, als we straks de kans hebben pakken we die straks ook in z'n nekvel".
Dat deden de rechters niet, ze zeiden; "Nee hoor, die auto reed helemaal niet te hard".
Dan is de wraking op zichzelf wel terecht.
pi_179257815
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 08:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Dan is de wraking op zichzelf wel terecht.
Natuurlijk is die terecht. Anders zou die niet toegekend zijn.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_179257854
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 21:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Kwaliteitscontrole en meer rechters gaan niets veranderen aan de tijd die het duurt om een rechtszaak te voeren als de beklaagde maar blijft frustreren.
De wrakingskamer zegt dat er op objectieve gronden een vermoeden van vooringenomenheid is gebleken. Hoezo frustreert de beklaagde dan? Ik vind het eigenlijk onbegrijpelijk dat rechters die weten dat alle ogen op deze zaak gericht zijn het zo ver laten komen. Dat lijkt me hoogst onprofessioneel.

Zegt ook wel wat over onze rechters als het kennelijk bijna onmogelijk blijkt rechters te vinden die niet vooringenomen aan deze zaak beginnen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_179257894
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 08:26 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is totaal irrelevant.

Als je bekeurd wordt en dan tegen de agent zegt "Ja maar meneer, die auto daar reed toch ook te hard!" dan word je gewoon vierkant uitgelachen. En dat is nog een terechtere klacht dan de klacht van Wilders, want het richt zich tenminste nog tegen de juiste persoon. Dat de rechter anders over Wilders zou moeten oordelen omdat het openbaar ministerie iets over Pechtold vindt, heeft al helemaal niks met elkaar te maken.
Wat bedoel je met dat laatste? Er geldt namelijk een gelijkheidsbeginsel, waardoor gelijke gevallen door het OM ook gelijk behandeld moeten worden, om te voorkomen dat er sprake is van willekeur. Wanneer het OM dat niet doet, kan de rechter in uitzonderlijke gevallen het OM niet-ontvankelijk verklaren.

Als ik het goed heb, wilde Wilders extra tijd om te onderzoeken (en daarmee uiteindelijk aan te kunnen tonen) of er binnen het OM sprake was van willekeur.
pi_179258506
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 17:11 schreef Moustachio het volgende:
Terecht als Pechtold alle Russen zomaar over een kam mag scheren. Vooringenomen geitenwollensokken onze rechters.
Niet alleen Pechtold. Ook Samson, Spekman en Oudkerk deden beledigende uitspraken over Marokkanen. Toen deed men ook meten met twee maten.

Er is voldoende aangetoond dat deze rechters bevooroordeeld waren. Een ervan steunde zelfs een activist tegen de ideeën van Wilders maar mocht blijven zitten. Dat valt niet meer uit te leggen.

Net zomin de claim Marokkanen te identificeren met een ras terwijl iedereen weet dat het om een nationaliteit gaat.

Hier staat ontzettend veel op het spel. Als we in onze samenleving elkaar niet meer mogen beledigen op straffe van vervolging, in welk bizar land belanden we dan? Dat wordt een hele nare samenleving waar mensen elkaar voortdurend via de rechtsgang proberen te vervolgen.
pi_179258727
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 10:33 schreef Elzies het volgende:

[..]

Niet alleen Pechtold. Ook Samson, Spekman en Oudkerk deden beledigende uitspraken over Marokkanen. Toen deed men ook meten met twee maten.

Er is voldoende aangetoond dat deze rechters bevooroordeeld waren. Een ervan steunde zelfs een activist tegen de ideeën van Wilders maar mocht blijven zitten. Dat valt niet meer uit te leggen.

Net zomin de claim Marokkanen te identificeren met een ras terwijl iedereen weet dat het om een nationaliteit gaat.

Hier staat ontzettend veel op het spel. Als we in onze samenleving elkaar niet meer mogen beledigen op straffe van vervolging, in welk bizar land belanden we dan? Dat wordt een hele nare samenleving waar mensen elkaar voortdurend via de rechtsgang proberen te vervolgen.
Het is dan wel vreemd dat kortere mensen de langere mensen niet mogen beledigen. Want dat is dan weer zielig ondanks dat de langere mensen met grote waarschijnlijkheid politieagenten zijn.
  zaterdag 19 mei 2018 @ 10:54:42 #65
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_179258784
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 21:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Kwaliteitscontrole en meer rechters gaan niets veranderen aan de tijd die het duurt om een rechtszaak te voeren als de beklaagde maar blijft frustreren.
Frustreren, dat is een mooie. Als hij geen punt had gehad, was er niets te frustreren.

Of ga je nu beweren dat die wrakingskamer vol PVV rechters zit, of zoiets infantiels?
pi_179258796
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 10:50 schreef torentje het volgende:

[..]

Het is dan wel vreemd dat kortere mensen de langere mensen niet mogen beledigen. Want dat is dan weer zielig ondanks dat de langere mensen met grote waarschijnlijkheid politieagenten zijn.
Waar trek je de grens als je vervolgens met alle beledigingen naar de rechter kunt stappen?

Beledigen en spot moet kunnen zolang je niet aanzet tot geweld.

Zijn Marokkanen beledigd door de uitspraken van Wilders? Ja.

Is er hierdoor een spiraal van geweld tegen Marokkanen uit voortgekomen? Allerminst.

Gordon heeft ooit in een televisieprogramma Chinezen beledigd en belachelijk gemaakt. Daar is die toch ook niet voor vervolgd?
pi_179258849
Mooi. Ik hoop dat hij vrijgesproken wordt in hoger beroep.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_179258874
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 10:55 schreef Elzies het volgende:

[..]

Waar trek je de grens als je vervolgens met alle beledigingen naar de rechter kunt stappen?

Beledigen en spot moet kunnen zolang je niet aanzet tot geweld.

Zijn Marokkanen beledigd door de uitspraken van Wilders? Ja.

Is er hierdoor een spiraal van geweld tegen Marokkanen uit voortgekomen? Allerminst.

Gordon heeft ooit in een televisieprogramma Chinezen beledigd en belachelijk gemaakt. Daar is die toch ook niet voor vervolgd?
Misschien hat Gordon ook wel vervolgd moeten worden.

Ik ben zelf niet iemand die vindt dat bij het minste of geringste gelijk de rechter in actie moet komen. Maar dan moet de wet maar aangepast worden. Dan zou je bijv. de 'groepsbelediging' of het 'aanzetten tot haat', waar Wilders voor is veroordeeld, uit de wet moeten schrappen.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2018 11:03:48 ]
pi_179258984
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 11:02 schreef Igen het volgende:

[..]

Misschien hat Gordon ook wel vervolgd moeten worden.

Ik ben zelf niet iemand die vindt dat bij het minste of geringste gelijk de rechter in actie moet komen. Maar dan moet de wet maar aangepast worden. Dan zou je bijv. de 'groepsbelediging' of het 'aanzetten tot haat', waar Wilders voor is veroordeeld, uit de wet moeten schrappen.
Wilders heeft niet aangezet tot haat. Er is ook helemaal nooit aangetoond dat de uitspraken van Wilders heeft aangezet tot haat en geweld jegens Marokkanen.

Wilders heeft Marokkanen beledigd door ze met zijn uitspraak over een kam te scheren. Maar dat is beledigen, geen oproep tot.

Samson heeft exact zo'n uitspraak gedaan, Spekman ook en Oudkerk met zijn k.t Marokkanen uitspraak ook.

Dan kun je als rechters niet zeggen, hun vervolgen we niet maar een meer of minder uitspraak vervolgen we wel. Dat verlies je ieders geloofwaardigheid.
pi_179259051
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 11:09 schreef Elzies het volgende:

[..]

Wilders heeft niet aangezet tot haat. Er is ook helemaal nooit aangetoond dat de uitspraken van Wilders heeft aangezet tot haat en geweld jegens Marokkanen.

Wilders heeft Marokkanen beledigd door ze met zijn uitspraak over een kam te scheren. Maar dat is beledigen, geen oproep tot.

Samson heeft exact zo'n uitspraak gedaan, Spekman ook en Oudkerk met zijn k.t Marokkanen uitspraak ook.

Dan kun je als rechters niet zeggen, hun vervolgen we niet maar een meer of minder uitspraak vervolgen we wel. Dat verlies je ieders geloofwaardigheid.
Rechters vervolgen überhaupt niet. Dat doet het OM.
  zaterdag 19 mei 2018 @ 12:23:51 #71
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_179260103
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 02:35 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Wilders daarentegen heeft alleen maar gevraagd aan zijn publiek of ze meer of minder Marokkanen in Nederland willen. Daar is totaal niets beledigend aan.
Niet helemaal.... (ben even advocaat van de duivel).... Wilders mompelde vervolgens ... "dan gaan we dat regelen".

Ik vermoed dan ook dat het OM dat punt (het regelen) zal gaan proberen uit te vergroten om te voorkomen dat ze (het OM) bakzeil moeten gaan halen.

Het gaat trouwens al lang niet meer om de uitspraak maar puur het feit dat Wilders deze uitspraak deed. Wanneer iemand van linkse signatuur dat had gezegd over over rijke mensen in Blaricum of mensen in de bijstand, had er geen rode haan naar gekraaid. De nuance is natuurlijk dat het gaat om een (uiterlijk) identificeerbare bevolkingsgroep..... een Kaukasische (= witte man) Rus kan je niet zo makkelijk onderscheiden.
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 10:33 schreef Elzies het volgende:
Hier staat ontzettend veel op het spel. Als we in onze samenleving elkaar niet meer mogen beledigen op straffe van vervolging, in welk bizar land belanden we dan? Dat wordt een hele nare samenleving waar mensen elkaar voortdurend via de rechtsgang proberen te vervolgen.
Dat vind ik ook. Beledigen is verder een persoonlijke interpretatie in een context.

Probleem met/bij het OM in deze zaak is natuurlijk dat ze het argument "aanzetten tot haat" betrekken in de aanklacht. Hoe ze daar zo precies bij - willen ? - komen is mij verder een raadsel.

//
Ongeacht zou het verstandig zijn dat de rechters geen oordelen (zouden, willen) vellen over Politieke uitspraken van gekozen volksvertegenwoordigers. De rechtsbescherming die geldt in de openbaarheid van de Tweede Kamer zou ook daarbuiten moeten gelden. Waarom die beperkt is, weet ik niet. Je mag de uitspraak wel doen in de Tweede Kamer maar kennelijk niet op het Plein. Raar !!!!
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_179260545
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 12:23 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ongeacht zou het verstandig zijn dat de rechters geen oordelen (zouden, willen) vellen over Politieke uitspraken van gekozen volksvertegenwoordigers. De rechtsbescherming die geldt in de openbaarheid van de Tweede Kamer zou ook daarbuiten moeten gelden. Waarom die beperkt is, weet ik niet. Je mag de uitspraak wel doen in de Tweede Kamer maar kennelijk niet op het Plein. Raar !!!!
Waarom zou een volksvertegenwoordiger buiten het domein van zijn werk meer rechten dan andere burgers moeten hebben?
pi_179260864
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 12:23 schreef Vallon het volgende:
De nuance is natuurlijk dat het gaat om een (uiterlijk) identificeerbare bevolkingsgroep..... een Kaukasische (= witte man) Rus kan je niet zo makkelijk onderscheiden.
Mooi verhaal....

... echter Marokkanen zijn ook Kaukasisch...
  zaterdag 19 mei 2018 @ 13:45:17 #74
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_179262343
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 09:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

De wrakingskamer zegt dat er op objectieve gronden een vermoeden van vooringenomenheid is gebleken. Hoezo frustreert de beklaagde dan? Ik vind het eigenlijk onbegrijpelijk dat rechters die weten dat alle ogen op deze zaak gericht zijn het zo ver laten komen. Dat lijkt me hoogst onprofessioneel.

Zegt ook wel wat over onze rechters als het kennelijk bijna onmogelijk blijkt rechters te vinden die niet vooringenomen aan deze zaak beginnen.
Omdat het al het vijfde wrakingsverzoek is. Prima dat Wilders dat doet - het is zijn goed recht - maar ga niet klagen dat de rechtsstaat te traag werkt als een verdachte opzettelijk gebruik maakt van alle pogingen om de rechtsgang te rekken.
  zaterdag 19 mei 2018 @ 13:45:53 #75
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_179262361
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 10:54 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Frustreren, dat is een mooie. Als hij geen punt had gehad, was er niets te frustreren.

Of ga je nu beweren dat die wrakingskamer vol PVV rechters zit, of zoiets infantiels?
Nee. Ik doel op zijn voortdurende wrakingsverzoeken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')