abonnement Unibet Coolblue
pi_179234735
https://www.parool.nl/bin(...)verdwijnen~a4598463/

De bluetooth speakers, koptelefoons en home cinema sets van Philips dreigen te verdwijnen, aldus de Nederlandse kranten. Dit als gevolg van de chapter 11 die eigenaar Gibson heeft aangevraagd. Deze heeft de autotak van Philips en ook delen van Teac en Onkyo overgenomen, maar wil er nu weer vanaf om verder te focussen op gitaren en andere muziekinstrumenten. Hun Les Paul gitaar is wereldberoemd en de populairste gitaar naast de Stratocaster van Fender.

Volgens mij hoeft het merk Philips helemaal niet te verdwijnen. Alleen moet iemand de ontwikkel en productiefaciliteiten opkopen van Gibson en een nieuwe merk-deal maken met Philips. Zal welliswaar minder geld opleveren per verkocht product met hun naam erop, maar de producten die tot nu toe op de markt gebracht zijn lijken mij nog goed en het merk ook.
.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 08:45:17 #2
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_179235046
Philips wil toch weg uit de consumentenmarkt?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_179235238
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 08:45 schreef Dagoduck het volgende:
Philips wil toch weg uit de consumentenmarkt?
Zijn ze al, de televisies worden door TVP gemaakt en verkocht. De audio dus door Gibson Innovations.

Philips kreeg alleen een vergoeding voor het gebruik van de merknaam.

Dus met een faillissement kan een ander een nieuwe licentie sluiten om het merk zijn producten te plakken.
.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 09:20:31 #4
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_179235425
Boeiend, toch gigantische troep allemaal.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  vrijdag 18 mei 2018 @ 09:57:48 #5
168739 Red_85
'echt wel'
pi_179236009
Dst philips boeit niet. Het verdwijnen van de Gibson Les Paul zou wel heel vervelend zijn voor de muziekanten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_179237745
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 07:58 schreef Fer het volgende:
Alleen moet iemand de ontwikkel en productiefaciliteiten opkopen van Gibson en een nieuwe merk-deal maken met Philips.
Waarom dat eerste? Het is toch veel voordeliger alleen die deal met Philips te maken en al bestaande Wan Li speakers/koptelefoons van een Philips logo te voorzien.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_179237834
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 08:45 schreef Dagoduck het volgende:
Philips wil toch weg uit de consumentenmarkt?
Ik dacht dat Philips er al lang mee gekapt was en enkel nog haar naam verkocht aan bedrijfjes die extreem crappy prut maken. Wat dan toch verkoopt omdat er Philips opstaat? En is het dan echt de moeite je naam zo door het slijk te laten halen?
  vrijdag 18 mei 2018 @ 12:26:03 #8
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_179238978
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 11:24 schreef autoknutselaar het volgende:

[..]

Ik dacht dat Philips er al lang mee gekapt was en enkel nog haar naam verkocht aan bedrijfjes die extreem crappy prut maken. Wat dan toch verkoopt omdat er Philips opstaat? En is het dan echt de moeite je naam zo door het slijk te laten halen?
Ik weet niet wanneer Philips de audio/video tak heeft verkocht, ik weet wel dat er al sinds de zeroes ontzettende troep onder Philips vlag wordt verkocht. Alle apparaten met een optical drive (cd/dvd) begeven het na een jaar of twee, net buiten garantie. De dvd-recorders van een jaar of 15 geleden waren legendarisch om hun slechte kwaliteit en Philips liet haar klanten in de kou staan.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_179239057
Mijn ervaring met de Philips hoofdtelefoon en bleutooth speaker zijn uitstekend.
Prima prijs kwaliteit verhouding, niks mis mee
pi_179239805
Het is toch geen échte Philips meer, dus who cares...
pi_179240310
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 12:26 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik weet niet wanneer Philips de audio/video tak heeft verkocht, ik weet wel dat er al sinds de zeroes ontzettende troep onder Philips vlag wordt verkocht. Alle apparaten met een optical drive (cd/dvd) begeven het na een jaar of twee, net buiten garantie. De dvd-recorders van een jaar of 15 geleden waren legendarisch om hun slechte kwaliteit en Philips liet haar klanten in de kou staan.
Zo’n drie of vier geleden verkocht aan Gibson
  vrijdag 18 mei 2018 @ 13:38:00 #12
369251 Geralt
of Rivia
pi_179240372
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 12:31 schreef Klepper272 het volgende:
Mijn ervaring met de Philips hoofdtelefoon en bleutooth speaker zijn uitstekend.
Prima prijs kwaliteit verhouding, niks mis mee
:')
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 18 mei 2018 @ 13:40:08 #13
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_179240423
Vroegâh toen Philips innoverend was was ik nog niet geheel bewust van de wereld.
Nu ook nog niet echt maar meer dan toen.
pi_179240433
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 12:26 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik weet niet wanneer Philips de audio/video tak heeft verkocht, ik weet wel dat er al sinds de zeroes ontzettende troep onder Philips vlag wordt verkocht. Alle apparaten met een optical drive (cd/dvd) begeven het na een jaar of twee, net buiten garantie. De dvd-recorders van een jaar of 15 geleden waren legendarisch om hun slechte kwaliteit en Philips liet haar klanten in de kou staan.
Ja zonde toch. Ik heb het idee dat ze vroeger wel goede spullen maakten. In de jaren 90 zeg maar. Maar ik zat toen in kamp Sony kwa discman/minidisc/stereo e.d.
pi_179240561
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 11:20 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Waarom dat eerste? Het is toch veel voordeliger alleen die deal met Philips te maken en al bestaande Wan Li speakers/koptelefoons van een Philips logo te voorzien.
Ik heb een Bluetooth boxje en dabradio van Philips/Gibson. Daar is niks mis mee, alternatieven zoals Teufel zijn veel duurder, of crappy zoals Denver.

Gibson heeft teveel geld geleend om Philips/Teac/Onkyo te kopen en betalen teveel aan Philips voor de naam. De producten zijn gewoon goed.
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')