abonnement Unibet Coolblue
pi_179302226
BE, welke shakes gebruik je? Gewoon benieuwd :). Klinkt als een slim plan en ik denk dat als je twee maaltijden per dag ermee vervangt en normaal avond eet het ook wel mee valt met hoe erg je je metabolisme ermee verneukt.

Voor het idee: ik heb 8 weken lang gemiddeld zo'n 950 kcal per dag gegeten met shakes en bars en "normaal" avondeten (normaal voedsel maar dus wel laag in kcal) (5 dagen 750 en 2 dagen per week meer) en ben daarna de vervangers weer af gaan bouwen en kcal weer op gaan bouwen en schommel nu al een tijdje heen en weer tussen de 56-58 kilo maar ik eet ook gewoon weer rond onderhoud (en heb een tijdje niet zo opgelet en mezelf kennende zal ik er dan ook best wel eens best wel wat boven gezeten hebben). Daarmee zit ik nu dus 6,3-8,3 kilo onder waar ik begon en redelijk stabiel zolang ik op onderhoud eet. Mijn lichtste gewicht was 55.4 kilo, en de enige reden dat ik daarna weer aan kwam tot 56-58 is zelfsabotage (ohh zo knap ik heb nu wel wat lekkers verdiend x 5 dagen achter elkaar en daarna geen zin om weer op te gaan letten).

Bottom line: ik heb vrij extreem gedieet voor een aantal weken, dat daarna wel beetje rustig weer opgebouwd (niet van 1000 meteen naar 1700kcal maar met 200 per week of zo) en ik heb echt niet het idee dat ik nu van alles wat ik eet enorm aan kom of zo.
Ik ben wel expres krachttraining blijven doen en mijn eiwit inname relatief hoog gemaakt zodat ik zo min mogelijk spier zou verliezen.

Ik denk dat bij een boel mensen die zeggen dat ze ineens overal dik van worden na zo een dieet, twee dingen spelen: 1) ze zijn afgevallen maar nemen dat niet mee in de berekening van het nieuwe onderhoud en 2) ze zijn relatief veel spiermassa verloren door daar niet bewust mee bezig geweest te zijn en hun onderhoud ligt bij zelfde lengte/gewicht dan wat lager dan wanneer ze meer spieren zouden hebben. En dan ligt het dus niet zozeer aan het metabolisme, maar aan verkeerd uitrekenen wat je onderhoud dan is in de nieuwe situatie.

Ik heb er best wat over zitten zoeken online, en kwam ook wel wat artikelen tegen die lieten zien dat je na een extreem dieet minder verbrandt dan anderen, maar dat ging dan om kleine verschillen, waarbij mensen hun werkelijke onderhoud dan zo'n 100-150 kcal lag onder wat er voor dat gewicht/lengte/vet% aan onderhoud verwacht zou worden. Toen heb ik besloten dat ik dat verschil prima acceptabel vond als ik er dan wel gewoon mee af zou vallen.

Dus, lang verhaal, sorry, maar hopelijk heb je er wat aan. Ik vind het moedig dat je het gewoon probeert ondanks de bedenkingen die je hebt/had en ik hoop ontzettend dat het voor je werkt!

F_r: ik vraag me ook af waar je over twijfelt, ziet er wat mij betreft prima uit die korte broek.

Sunny: goed bezig met sporten!

Laatste dag in Griekenland hier, vanavond nog een keer eten en morgen ontbijt en dan weer naar Nederland. Woensdagochtend kijken wat de schade is en dan weer eens goed in het gareel en kijken of ik dan geleidelijk toch naar mijn uiteindelijke doel (stabiel op 54 of iets eronder) kan komen. 1 juli ga ik stoppen met de pil ( *O* ) en het was voor mij ook een van de grote motivators om af te vallen dat de kans op zwangerschap hoger is bij een wat lager gewicht, dus ik wil het nu ook echt even "afmaken" en dan stabiel blijven rond 54 ipv rond de 57 zoals nu.
  maandag 21 mei 2018 @ 15:22:53 #102
149959 SQ
snelle trees
pi_179302275
Die laatste bewering klopt niet helemaal, de vruchtbaarheid van vrouwen met een bmi rond de 27 is namelijk het hoogst ;)
disclaimer
pi_179302340
Oh, echt?! Dan heb ik ergens iets niet helemaal goed gelezen / geïnterpreteerd..

Dan had ik beter iets aan kunnen komen vanaf mijn startgewicht ipv al die moeite in afvallen te steken :P

(Oké, voor de rest ben ik ook best wat blijer met hoe mijn kleren nu weer passen en zo, maar toch).
  maandag 21 mei 2018 @ 15:28:34 #104
149959 SQ
snelle trees
pi_179302359
Nou ja, je zult er niet spontaan onvruchtbaar van raken natuurlijk, maar de optimale condities voor een zwangerschap zijn niet "zo dun mogelijk" in elk geval ;)
Bij obesitas gaat het wel op dat afvallen beter is, maar volgens mij zit jij daar héél ver vanaf :P
disclaimer
pi_179302482
Nee dat zo dun mogelijk niet op gaat wist ik inderdaad wel ;). En obees ben ik inderdaad gelukkig voorlopig niet. Ik zat voor we op vakantie gingen op bmi 22,75 en bij 54 kilo zou ik op 21,6 zitten, dus net iets onder het midden van de range van een gezond BMI.

Pfoe, best fijn toch wel om te weten, ik was namelijk bij 55.4 ook al best wel tevreden met de spiegel, en de reden om daar nog onder te willen was "voor het idee" om net iets dichter bij te licht dan te zwaar zitten en die kinderwens, dus dat geeft iets minder druk op per se naar die 54 moeten ook als ik eerder eigenlijk al best tevreden ben met mijn lijf!

En na een Google zoektocht van 5 minuten waarbij ik inderdaad nergens kan vinden dat binnen de range van een gezond BMI geldt dat lichter is beter, vraag ik me en af waar ik dat dan in godsnaam gelezen had en voel ik me ook een beetje dom :+

[ Bericht 9% gewijzigd door vlindertje89 op 21-05-2018 15:51:09 ]
pi_179302931
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 15:09 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

lieve Ferrari, ik observeer al een tijdje de dingen die je over jezelf zegt en het maakt me verdrietig en ook een beetje boos.

Zijn dit écht de dingen die je ziet als je naar jezelf kijkt? Want als dat zo is, dan is het misschien een goed idee om eens met iemand te gaan praten hierover.
Je hebt een bmi van 20 ofzo. Je bent niet blubberig of dik. Damn, als jíj al blubberig en dik bent, wat is de rest hier dan?

Echt hoor, je moet onderhand eens wat liever voor jezelf worden. Het is nooit te laat :*
We zullen elkaar vast nog eens zien. Dan zie je het zelf.

Maar ik werd vanmorgen intens verdrietig bij het zien van mijn naakte uitgezakte lichaam.
pi_179302934
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 14:45 schreef ferrari_rood het volgende:
Be klinkt goed wat je bedacht hebt.

Mijn lijstje vandaag
S 6 km hardlopen
O 2 crackers met aardbeien, griekse yoghurt met aardbeien en een pruim
L 2 crackers met aardbeien
T 2 pure paaseitjes en 2 chocolaatjes

Ik ben uit mijn comfortzone heb een korte broek aan. Twijfel of het wel kan.

[ afbeelding ]
Die korte broek staat prima! He-le-maal niets mis mee. Je hebt prachtige benen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_179302977
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 16:10 schreef ferrari_rood het volgende:

We zullen elkaar vast nog eens zien. Dan zie je het zelf.

Maar ik werd vanmorgen intens verdrietig bij het zien van mijn naakte uitgezakte lichaam.
Ik geloof dat ik het met SQ eens ben. Je hebt een erg negatief beeld van je lichaam en dat is nergens voor nodig -O- Het is ook gewoon slecht voor je, geestelijk. Ik hoop dat je het idee dat je niet mooi bent kan veranderen. Lijkt me moeilijk. Maar nogmaals, de buitenwereld (ik durf wel voor de rest te spreken) kijkt er heel anders tegen aan. :*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 21 mei 2018 @ 16:24:15 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_179303131
F_R, je bent prachtig!
Als je dat zelf echt niet ziet, dan ben ik het eens met SQ en zou eens met iemand praten zijn misschien best wel een goed idee zijn.

Vlindertje, ik heb de chocolade smaak van Body and Fit. Die kwam 'ergens' als beste uit de test. Geen idee waar, maar dat doeet ook niet zo veel toe, afhankelijk van waar je op test komen de meesten van dat soort poeders en drankjes altijd wel ergens als beste uit een test. ;)
***
pi_179303231
Tijdens het typen van mijn lange post wat posts gemist zie ik. F_r, eens met SQ en Isabeau en BE! Je benen zijn echt alles behalve blubberig en dik en ik zou het heel fijn vinden voor je als je dat zelf ook zo kan zien/voelen!

BE, van de low calorie lijn? Heb je ze ook al geprobeerd? Ik vond de chocola daarvan zelf echt niet lekker (maar maakte ze ook met water, met melk is denk ik stuk beter te doen). Avond van tevoren al maken en dan een nacht in de koelkast zetten maakt het wel een stuk beter al. Ik heb ook de aardbei smaak daarvan, die vond ik wel oké. Ze vulden bij mij ook wel erg goed. Ik gebruik ze niet zo veel meer, mocht je in de buurt van Ut.recht of het AMC wonen dan mag je wat ik nog over heb zo van me hebben!
pi_179303313
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 16:24 schreef Brighteyes het volgende:
F_R, je bent prachtig!
Als je dat zelf echt niet ziet, dan ben ik het eens met SQ en zou eens met iemand praten zijn misschien best wel een goed idee zijn.

Vlindertje, ik heb de chocolade smaak van Body and Fit. Die kwam 'ergens' als beste uit de test. Geen idee waar, maar dat doeet ook niet zo veel toe, afhankelijk van waar je op test komen de meesten van dat soort poeders en drankjes altijd wel ergens als beste uit een test. ;)
Nee hoor, er zitten er bij die ronduit om te kokhalzen zijn. We moesten ze proeven tijdens een studiepracticum. Sommigen waren zó vies.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 21 mei 2018 @ 19:45:41 #112
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_179307070
BE, als het voor jou werkt is het goed toch!
FR, er is al genoeg gezegd, maar die korte broek kan hartstikke goed!

Lijstje van vandaag:
O: aardbei, yoghurt, muesli
L: 2 volkoren boterhammen met filet americain peper
B: rondje fietsen
T: banaan
T: handje m&m’s pinda
D: curry Noodles met kip
T: Liuk ijsje
pi_179307156
F_r, eens met wat er gezegd is.

O: brood met hagelslag, soyadrink
S: 5 km hardlopen
T: appel en aardbeien, laatste tompouce
L: brood met kaas/hagelslag
T: helft van een dubbellikker (ijsje), komkommer en augurk
D: afbakbroodje, zelfgemaakte kruidenboter, rundvleessalade, worstje, salade, magere vruchtenyoghurt
T: aardbeien, 1 koekje

[ Bericht 6% gewijzigd door Hupje op 21-05-2018 22:01:11 ]
  maandag 21 mei 2018 @ 19:59:26 #114
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_179307343
Ik bedoelde met 'als beste getest' meer de 'werking' zeg maar.
quote:
Nr. 1 maaltijdvervanger voor gewichtsverlies uit de test van de Consumentenbond. *Bron: Gezondgids, juni 2016
Nu is de consumentenbond natuurlijk niet zomaar een clubje, maar toch, afhankelijk van waar je op test hebben ze allemaal vast goede kanten. ;)

Qua smaak vind ik het heel erg meevallen. De chocolade shake van Atkins die ik wel eens als ontbijt gebruikte in mijn low carb periode was lekkerder, maar ik vind dit echt heel prima weg te krijgen eigenlijk.

Had ik over mijn D verteld al trws? Ik krijg weer water in mijn mond als ik er aan denk. Bij een superlekker Indiaas restaurant:
- palak paneer (iets met spinazie en paneer)
- chicken tikka massala
- omelet massala
- Dal fry
- O+ Gobi Manchurian O+

Dat laatste is echt zo lekker! :9~ 'To make this Cauliflower known as gobi in Indian language is deep fried and tossed in sweet, sour and hot manchurian sauce.' Deepfried, dus superbad qua dieet, maar zo lekker! O+
***
  maandag 21 mei 2018 @ 20:08:51 #115
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_179307510
Shit, ik kan niet editten wegens een lay out die heel raar doet hier.
Maar ik maak de shakes idd ook met water.
***
  maandag 21 mei 2018 @ 20:09:49 #116
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_179307535
:9~ lekker Be. Deze week ook weer eens wat Indiaans maken :Y)
pi_179309070
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 16:10 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

We zullen elkaar vast nog eens zien. Dan zie je het zelf.

Maar ik werd vanmorgen intens verdrietig bij het zien van mijn naakte uitgezakte lichaam.
Dan maak je foto’s vanuit de perfect hoek ofzo. Want je lijkt (op de foto’s die ik van je gezien heb) super slank

Ik ben het eens met SQ en hoop dat je, je zelf beeld kan veranderen.

Heb vandaag ook hardgelopen in een korte broek en mijn benen zijn niet zo slank als die van jou & het boeit mij weinig wat iemand daar van vindt. Ging sowieso kapot tijdens het hardlopen, had last van zijsteek & benauwdheid... bwuh. Maar toch 34 min aan 1 stuk hardgelopen!

Eten ging redelijk dit lange weekend & morgen weer een vastendag.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_179309344
Alleen maar fijn dat jij ze prima weg te krijgen vindt BE! Ik had de aardbei en vond die wel prima en bestelde de chocolade bij voor de afwisseling omdat daar bij de reviews mensen enthousiast over waren, dus je bent ook zeker niet de enige. Smaken verschillen gelukkig! Je D klinkt lekker :9~

Skoap, goed bezig zo lang hardlopen! Echt knap hoor, 34 minuten aan één stuk, doe ik je niet na!

Weer eens een lijstje van mij voor morgen. Ontbijt nog in hotel en tijdens lunch in vliegtuig, dus ik ga voor een stevig ontbijt.
O: 1 volkoren boterham met plak kaas en omelet of scrambled eggs, Griekse yoghurt met wat fruit, 2 kleine american pancakes met beetje chocopasta
L: belvita ontbijt koekjes
T: skyr met appel
D: gegrilde paprikasoep met 1 boterham met 2 zachtgekookte eitjes
  maandag 21 mei 2018 @ 21:51:27 #119
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_179309820
Ferrari...
Ik ging van de week hardlopen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
97 kilo schoon aan de haak ( jaja een beetje SQ stand :P )
Niks mis met jouw benen hoor... eens met SQ en dat je jezelf toch anders gaat zien..

Lijstje van vandaag:
O/L: 600 g watermeloen
T: appelflap
D: tonijnsteak, klein stukje spareribs, casselerib, guacamole met zoete aardappel, 1 aardappel, rauwe bieten salade ; het was best een prima BBQ!

[ Bericht 8% gewijzigd door Barreltje op 21-05-2018 23:15:26 ]
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 21 mei 2018 @ 22:00:22 #120
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_179310025
Sorry van de nekpijn.. het feit dat ik een foto kan posten is al *O*
(En ik zit op werk in de digitale innovatie groep 8)7 )

BE: van chocolade shake s raak ik altijd gefrustreerd.. ze smaken niet naar chocomel :{w
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_179311123
Ja hoi.

Ik stond vandaag op de weegschaal.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 02:48:10 #122
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_179313608
Skoap! _O_ 34mins!
***
  dinsdag 22 mei 2018 @ 07:15:19 #123
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_179314919
Welkom Roomsnoes,
Was de weegschaal niet lief voor je?
pi_179314986
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 07:15 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Welkom Roomsnoes,
Was de weegschaal niet lief voor je?
Nope.
Bevestigde wat ik eigenlijk al weken wist, nml dat ik enorm aan ben gekomen.

Zit sinds 2 maanden (deels) in de ziektewet met een hernia dus ik zit veel te veel op mn gat en dan slaat de verveling uiteraard toe. Ik heb echt zo’n snackdrang en heb daar dan echt geen controle over.

Doe ook al weken mijn best om mezelf te overtuigen dat ik leuk ben zoals ik ben, en hoewel dat heus waar is, zou ik graag wat beter in mn vel zitten.

Dus het roer gaat om en ik hoop dat dit topic een stok achter de deur kan zijn. Sporten kan ik nog niet echt dus het ik zal vooral van minder en gezonder eten moeten hebben.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 07:44:19 #125
149959 SQ
snelle trees
pi_179315142
(Helaas) welkom roomsnoes :* heb ook in die situatie gezeten ooit, heel kut. Hopelijk gaat het snel beter met je rug.

Min weegschaal was ook hilarisch vanmorgen, maar het was ook een dramatisch weekend qua eten en ik heb gisteren 3 liter gedronken en 2 keer geplast ofzo. Ik schrijf de meting ook maar niet op :')
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')