abonnement Unibet Coolblue
pi_179232801
quote:
99s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 01:49 schreef Kalebatz het volgende:
Ik denk dat veel mensen die een hoge functie bekleden een persoonlijkheidsstoornis uit cluster B hebben ja.
jouw baas ook?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 01:54:15 #27
265433 Kalebatz
Mrttmttmtt
pi_179232812
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 01:52 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

jouw baas ook?
Baas :'). Maar om een antwoord op je vraag te geven: ik denk het niet.
Feel the fuzz!
pi_179232908
quote:
99s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 01:49 schreef Kalebatz het volgende:
Ik denk dat veel mensen die een hoge functie bekleden een persoonlijkheidsstoornis uit cluster B hebben ja.
Ik denk dat een persoonlijkheidsstoornis nogal in de weg kan staan bij het opbouwen van een carriere. Bij mij in ieder geval wel, helaas.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 02:16:32 #29
265433 Kalebatz
Mrttmttmtt
pi_179232930
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 02:07 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Ik denk dat een persoonlijkheidsstoornis nogal in de weg kan staan bij het opbouwen van een carriere. Bij mij in ieder geval wel, helaas.
Onder ander Picasso, prins Bernhard, Marlon Brando, Napoleon, Hitler, Stalin en Hoessein hadden een narcistische persoonlijkheidsstoornis. Is genoeg over te vinden op het internet.
Feel the fuzz!
pi_179232931
quote:
2s.gif Op donderdag 17 mei 2018 20:04 schreef Puntenjager het volgende:
Hoe heet die Italiaan uit 1300, die zei dat je eigenlijk over lijken moet gaan in politiek en sociaal verkeer, ook alweer!? Volgens mij kwam ie uit Florence. Stadsbestuurder en schrijver.

Even googlen.
Simplificatie van een bepaald gedachtegoed dat beschreven werd door Niccolò Machiavelli in één van zijn meest befaamde werken genaamd Il principe.
pi_179232943
quote:
99s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 02:16 schreef Kalebatz het volgende:

[..]

Onder ander Picasso, prins Bernhard, Marlon Brando, Napoleon, Hitler, Stalin en Hoessein hadden een narcistische persoonlijkheidsstoornis. Is genoeg over te vinden op het internet.
Nou ja, Marlon Brando was niet echt een machtig man, tenzij je doelt op Vito Corleone in The Godfather. Prins Bernhard heeft wel wat hulp gehad bij de start van zijn carriere. Picasso was nou ook niet echt een wereldleider.

Verder bestond deze persoonlijkheidsstoornis nog niet echt ten tijde van Napoleon, Stalin en Hitler. Lijkt me dus wel moeilijk om mensen uit het verleden met terugwerkende kracht een diagnose te geven die over 20 jaar misschien niet meer bestaat.

Ik geloof wel dat Bert van Sesamstraat deze diagnose ook heeft, en dat hij daarnaast ook een machtig man moet zijn, gezien zijn contacten. Daar is genoeg over te vinden op het internet: https://www.bertisevil.tv/
pi_179232958
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 20:11 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Rutte mist empathie.
Hij zit daar voor grote bedrijven. Het interesseert hem geen zak hoe de arme er aan toe is.
De grootste nepperd is echter Pechtold met zijn druilogen. Voor dat soort mensen moet je oppassen.
Mwoah, er zijn wel verhalen van Rutte die een keer botste met een arm gezin, maar nog steeds contact heeft met haar.
Hij zit er wel voor de grote bedrijven en voor de EU. Ik denk dat het hem wel wat doet, maar dat de belangen en machtsbeinvloedingen groter zijn dan wij zien.
Nederland moet in principe natuurlijk een langere lijn beleid uitvoeren. En om de 4 jaar (of korter) een nieuw kabinet moet daar zoveel mogelijk los van staan. Er spelen enorme belangen. Ik zou niet op zijn stoel willen zitten.

Pechtold en die hele partij van hem stellen enorm teleur. Die krijgen de komende verkiezingen de grootste klappen. En terecht wat mij betreft.
"Ik moet de eerste eerlijke Rus nog tegen komen". Als hij Rus veranderde voor Marokkaan was het land te klein.
pi_179232996
Overigens heb ik mij een tijdje terug laten vertellen dat in de psychologie men niet meer spreekt over psychopaten, maar over een 'anti sociale persoonlijkheids stoornis', maar dat geheel terzijde.
pi_179233163
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 02:53 schreef Monopoly het volgende:
Overigens heb ik mij een tijdje terug laten vertellen dat in de psychologie men niet meer spreekt over psychopaten, maar over een 'anti sociale persoonlijkheids stoornis', maar dat geheel terzijde.
Een anti-sociale persoonlijkheidsstoornis is niet hetzelfde als psychopathie. En hoewel psychopathie niet meer in de DSM staat wordt het woord nog wel gebruikt. Ik las gisteren toevallig nog een dossier waarin beschreven werd dat cliënt met diagnose anti-sociale persoonlijkheidsstoornis niet lijdt aan psychopathie.
pi_179233173
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 03:15 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Een anti-sociale persoonlijkheidsstoornis is niet hetzelfde als psychopathie. En hoewel psychopathie niet meer in de DSM staat wordt het woord nog wel gebruikt. Ik las gisteren toevallig nog een dossier waarin beschreven werd dat cliënt met diagnose anti-sociale persoonlijkheidsstoornis niet lijdt aan psychopathie.
Interessant. Ik zal het morgen eens vragen. Mijn vriendin zei dat het een tijdje terug uit de DSM was gehaald. Maar misschien zei ik het ook wel een beetje verkeerd hoor.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 06:56:00 #36
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179234249
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 03:15 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Een anti-sociale persoonlijkheidsstoornis is niet hetzelfde als psychopathie. En hoewel psychopathie niet meer in de DSM staat wordt het woord nog wel gebruikt. Ik las gisteren toevallig nog een dossier waarin beschreven werd dat cliënt met diagnose anti-sociale persoonlijkheidsstoornis niet lijdt aan psychopathie.
Wat is het verschil?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_179234891
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 06:56 schreef Keep_Walking het volgende:

Wat is het verschil?
Ja , dat vroeg ik mij ook al af. Wat is dan in hemelsnaam het verschil. Waarschijnlijk weten ze het of zelf niet of het is toch alleen maar beschrijvend van symptomen, net als dat je bij se huisarts komt en die zegt "je hebt diabetes, want de meeste mensen die ik zie in mijn praktijk met jouw gedrag en symptomen hebben diabetes, en ik heb jou geobserveerd en ik denk dat je diabetes hebt" zonder dat er een bloedtest is gedaan en zonder verder een behandeling wordt gestart. Misschien komt die psychopathie zelfs wel door diabetes, maar niemand weet het wat zoiets wordt nou juist weer niet onderzocht.

[ Bericht 3% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 18-05-2018 08:43:00 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_179239421
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 06:56 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Wat is het verschil?
De antisociale persoonlijkheidsstoornis moet onderscheiden worden van psychopathie, waarbij zowel vatbaarheid voor antisociaal gedrag als emotionele oppervlakkigheid en de afwezigheid van schuldgevoelens op de voorgrond treden (zie onder). Bij psychopathie is de emotionele oppervlakkigheid (de afwezigheid van empathie en schuldgevoel) kenmerkend en bij ASP zou de nadruk meer liggen op het antisociale gedrag.


https://mens-en-samenleving.infonu.nl/psychologie/50599-antisociale-persoonlijkheidsstoornis-asp-en-psychopathie.html#dsm-5
pi_179239444
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 08:22 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ja , dat vroeg ik mij ook al af. Wat is dan in hemelsnaam het verschil. Waarschijnlijk weten ze het of zelf niet of het is toch alleen maar beschrijvend van symptomen, net als dat je bij se huisarts komt en die zegt "je hebt diabetes, want de meeste mensen die ik zie in mijn praktijk met jouw gedrag en symptomen hebben diabetes, en ik heb jou geobserveerd en ik denk dat je diabetes hebt" zonder dat er een bloedtest is gedaan en zonder verder een behandeling wordt gestart. Misschien komt die psychopathie zelfs wel door diabetes, maar niemand weet het wat zoiets wordt nou juist weer niet onderzocht.
Kunt ook even googlen voordat je gelijk een oordeel klaar hebt.
pi_179261225
Psychopaten en narcisten hebben vaak het voordeel dat ze overtuigend overkomen, zich tijdelijk kunnen inleven om hun doel te bereiken.

Andere eigenschappen waar sommige posities op selecteren:
- Uitstraling dominant, prestatie gedreven en in controle te zijn.
- Doorzettingsvermogen
- Waarheid in semi eerlijkheid/verdoezeling te buigen
- Empathisch op mensen overkomen
- Duidelijke/overtuigende visie hebben
- Humor

Je moet dus enigszins een overtuigend zelfvertrouwen en winnaarsmentaliteit hebben die niet bang is de vuile lakens uit te delen i.p.v. pure eerlijkheid te tonen.

Maar vergeet niet misstappen in empathie kunnen je ook heel duur komen te staan!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')