abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_180328802
registreer om deze reclame te verbergen
Fantastisch weer. Vraagje... Is het acceptabel om die hulpvaardige locals ook voor hun eten en slaapplek te betalen? Want volgens mij hebben zezelf ook niet zoveel, maar ik weet niet of het wel gewaardeerd wordt?
  zondag 8 juli 2018 @ 23:40:15 #152
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_180343939
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 11:13 schreef wcborstel het volgende:
Fantastisch weer. Vraagje... Is het acceptabel om die hulpvaardige locals ook voor hun eten en slaapplek te betalen? Want volgens mij hebben zezelf ook niet zoveel, maar ik weet niet of het wel gewaardeerd wordt?
Persoonlijk vind ik een financiele vergoeding niet meer dan terecht voor hun hulp. Ik wilde de vissers die mij hielpen 500.000Dong geven (20euro). Dit weigerden zij echter.

Toen ik de moeder des huizes alleen trof gaf ik haar alsnog dit geld. Ze kunnen het immers beter gebruiken dan ik. Als Europeaan geef je vaak geld als blijk van waardering. In deze culturen is het samenzijn belangrijker dan dat. Om hun nogmas te bedanken voor hun gastvrijheid was ik in Februari 2018 weer teruggegaan naar het eiland. Helaas waren ze er niet vanwege het Chinese nieuwjaar, dan gaan velen terug naar hun familie op het vasteland).

Zelfs toen een van de vissers mij 15km door de modder heeft weten te loodsen weigerde hij dat ik zijn benzine betaalde. Raar dat men in Nederland zo rijk is en toch zo gierig. Toch denk ik vaak dat deze mensen veel gelukkiger zijn met hun "simpel" leven.

[ Bericht 9% gewijzigd door Maikuuul op 09-07-2018 05:53:41 ]
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  dinsdag 17 juli 2018 @ 11:00:52 #153
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_180531818
We eten verder in Myanmar. Gelukkig nog niet verpest door het toerisme (maar het zit er wel aan te komen). Ook een van de goedkoopste landen om doorheen te reizen. Het vegetarisch eten hier is geweldig. Vaak zie je dat restaurants in de achtertuin hun eigen groenten telen :9

214qrg8.jpg

2a765hz.jpg

Heerlijke tea leaf salad voor nog geen Euro. Zeer populair in Myanmar

2i6fo9i.jpg

343m48w.jpg

Met de nachttrein van Yangoon naar Mandalay. Comfortabel en goedkoop

hv2aa0.jpg

slic6w.jpg
2vbmu5c.jpg

Avocado salade voor 2 :9

68rew3.jpg

Mocht je ooit naar Myanmar gaan. Probeer dan zeker hun wiskey. Heerlijk zacht van smaak (beter dan de meeste europese flessen die 50+ kosten :9 ). Voor dit 175ml flesje betaalden we nog geen 2 euro in een bar :D

n6ux46.jpg

Om de eerste helft van mijn Azie reis af te sluiten een ballonvlucht geboekt in Bagan, een stad omgeven door 2000 tempels. Puur genieten

aysx8n.jpg

34y5qgx.jpg
25qwyna.jpg

Bagan is mij zeer goed bevallen. Deze plek inspireerde my ook om Vipassana te doen (10 dagen meditatie waarin niet gesproken mag worden). Deze techniek was meer dan 2500 jaar geleden begonnen door monniken in India, maar was in de loop der tijd vergeten/verloren gegaan. Totdat Dhr. Goenka, Vipassana weer terugvond in Myanmar.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')