abonnement Unibet Coolblue
pi_179224024
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 17:15 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Ze deed inderdaad haar werk ook niet goed. Toevallig was het toen ook net Ramadan, dus de hele dag niets eten en drinken. Dan is normaal functioneren ook niet mogelijk. Verschillende klanten hadden al verkeerde verdovingen toegediend gekregen. Ik wilde dergelijke risico's niet lopen en ben gauw vertrokken.
Lol, wat een onzinverhaal.
Als de verdovingen niet juist zijn is dat de verantwoording van de tandarts.
pi_179224029
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 17:36 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Hij heeft gelijk. Allochtonen komen vaker in cheapass winkels.

Ga in Rotterdam maar eens in de bijenkorf kijken of desnoods in een normaal restaurant. Het volk wat daar rondloopt is overwegend blank.

Loop daarna eens door naar de action en de Wibra.

Het verschil is enorm.
Raar, serieus.
pi_179224036
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 17:37 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Als vrouw anno 2018 in Nederland vrijwillig (toch?) nog met een hoofddoek op je hoofd lopen vanwege antieke en achterhaalde door seksueel gefrustreerde mannen verzonnen leegregels.

Over sukkels gesproken.
Als een vrouw daar voor kiest is dat toch prima? Begrijp jouw pijn niet?
  donderdag 17 mei 2018 @ 17:41:38 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179224061
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 17:39 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Als een vrouw daar voor kiest is dat toch prima? Begrijp jouw pijn niet?
Idd prima als ze daar voor kiest, maar dat die keuze gevolgen kan hebben hoort daar ook bij.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179224070
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 17:36 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Hij heeft gelijk. Allochtonen komen vaker in cheapass winkels.

Ga in Rotterdam maar eens in de bijenkorf kijken of desnoods in een normaal restaurant. Het volk wat daar rondloopt is overwegend blank.

Loop daarna eens door naar de action en de Wibra.

Het verschil is enorm.
M'n vriendin en ik waren in maart in de Primark in Essen (Duitsland).

Het leek er wel Turkije.

(Net als in sommige wijken daar)

Andere (duurdere) winkels liepen ze niet.
pi_179224071
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 17:39 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Raar, serieus.
Ik kan er ook niets aan doen, maar als 90% blank is in zowat elk restaurant in Rotterdam is dat wel opmerkelijk he?

Maar goed, dit gaat offtopic.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2018 17:42:46 ]
pi_179224165
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 17:41 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ik kan er ook niets aan doen, maar als 90% blank is in zowat elk restaurant in Rotterdam is dat wel opmerkelijk he?

Maar goed, dit gaat offtopic.
Shabu shabu en sumo niet :')
pi_179224195
quote:
16s.gif Op donderdag 17 mei 2018 17:02 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nou, ik vraag mij gewoon oprecht af waarom je een neger (gewoon een voorbeeld, had ook een blanke of whatever kunnen zijn maar spreekt minder tot de verbeelding hier) niet mag discrimineren op uiterlijke vertoning maar een moslima wel.
Omdat iemand weigeren op basis van ras (huidskleur) of geloofsovertuiging verboden is, maar het in specifieke gevallen wel is toegestaan om religieuze uitingen of kenmerken onder werktijd te verbieden. Dat is dus geen direct onderscheid op basis van religie. Mogelijk wel indirect, maar dat is in specifieke gevallen dus toegestaan.
pi_179224278
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 17:39 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Als een vrouw daar voor kiest is dat toch prima? Begrijp jouw pijn niet?
Ik voel geen pijn.

Eerder een gevoel van verwondering en verbazing over het feit dat je als vrouw je (vrijwillig?) zo laat beïnvloeden en dwingen door antieke en door seksueel gefrustreerde mannen (wie anders?) verzonnen leegregels.

Heeft te maken met verlichting, ontkerkelijking, emancipatie en vooral het feit dat we in Nederland al decennia klaar waren met dit soort religieuze verkleed en bedek onzin.

Dat wil er nog steeds niet in bij vooral de moslim import die nu op volle toeren draait.

Die komen en blijven als nieuwkomers met eisen en dwang om terug te keren naar een tijd waar we hier al lang voorbij waren.

Door blijven zeuren en afdwingen, dat hoort blijkbaar bij een bepaalde stroming in de islam.

Nee is geen nee en regels gelden voor iedereen behalve moslims.

Vermoeiend en irritant.
pi_179224299
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 17:49 schreef Physsic het volgende:

[..]

Omdat iemand weigeren op basis van ras (huidskleur) of geloofsovertuiging verboden is, maar het in specifieke gevallen wel is toegestaan om religieuze uitingen of kenmerken onder werktijd te verbieden. Dat is dus geen direct onderscheid op basis van religie. Mogelijk wel indirect, maar dat is in specifieke gevallen dus toegestaan.
Ja juridisch gezien maar daar ging het mij niet om.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_179224344
Juridisch gezien mag het...en als je dit als werknemer / klant niet bevalt ga je toch ergens anders heen.

Overigens vind ik vanuit de Douglas prima beargumenteerd, geen specifieke anti moslim regel maar generiek tegen alle religieuze uitingen. Dus idem met keppeltjes, kruisjes etc.


Wat is de hoofreden van het dragen van een hoofddoekje van uit de islam ? Allah zal er toch een reden voor hebben ?
  donderdag 17 mei 2018 @ 18:11:24 #87
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_179224534
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 17:33 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Wat een sukkel ben je, serieus.
Op je teentjes getrapt ? :P De echte sukkel is de vrouw die zich door Mohammed laat vertellen dat zij minder is dan de man en onderdanig is aan hem. Alleen goed voor t plezier van de man en om kinderen te fokken. Dat zou ik niet pikken. Dus wie is hier de sukkel ?
Allochtonen met hoofddoek zie je voornamelijk in de action bij de toiletartikelen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_179224550
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 18:11 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Op je teentjes getrapt ? :P De echte sukkel is de vrouw die zich door Mohammed laat vertellen dat zij minder is dan de man en onderdanig is aan hem. Alleen goed voor t plezier van de man en om kinderen te fokken. Dat zou ik niet pikken. Dus wie is hier de sukkel ?
Allochtonen met hoofddoek zie je voornamelijk in de action bij de toiletartikelen.
Jij bent best een sukkel. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_179224601
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 17:41 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ik kan er ook niets aan doen, maar als 90% blank is in zowat elk restaurant in Rotterdam is dat wel opmerkelijk he?

Maar goed, dit gaat offtopic.
Raar. Allcohtonen jonge dames zijn meer bezig met make-up dan Nederlandse meiden.
pi_179224615
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 18:11 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Op je teentjes getrapt ? :P De echte sukkel is de vrouw die zich door Mohammed laat vertellen dat zij minder is dan de man en onderdanig is aan hem. Alleen goed voor t plezier van de man en om kinderen te fokken. Dat zou ik niet pikken. Dus wie is hier de sukkel ?
Allochtonen met hoofddoek zie je voornamelijk in de action bij de toiletartikelen.
Ga wiebelen. Gewoon dat doen en zwijgen.
pi_179224623
Zou Douglas al gezwicht zijn voor de religie van de Wrede?

Of houden ze de rug recht dit keer.
٩๏̯͡๏)۶
pi_179224661
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 18:16 schreef Ronaldsen het volgende:
Zou Douglas al gezwicht zijn voor de religie van de Wrede?

Of houden ze de rug recht dit keer.
Als er massaal wordt geboycot denk ik toch echt dat ze erop zullen terugkomen.
pi_179224673
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 17:53 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Ik voel geen pijn.

Eerder een gevoel van verwondering en verbazing over het feit dat je als vrouw je (vrijwillig?) zo laat beïnvloeden en dwingen door antieke en door seksueel gefrustreerde mannen (wie anders?) verzonnen leegregels.

Heeft te maken met verlichting, ontkerkelijking, emancipatie en vooral het feit dat we in Nederland al decennia klaar waren met dit soort religieuze verkleed en bedek onzin.

Dat wil er nog steeds niet in bij vooral de moslim import die nu op volle toeren draait.

Die komen en blijven als nieuwkomers met eisen en dwang om terug te keren naar een tijd waar we hier al lang voorbij waren.

Door blijven zeuren en afdwingen, dat hoort blijkbaar bij een bepaalde stroming in de islam.

Nee is geen nee en regels gelden voor iedereen behalve moslims.

Vermoeiend en irritant.
Import? Ben hier geboren. Begrijp nogmaals de pijn niet. Dat je een andere mening hebt over de hoofddoek is prima, maar begrijp gewoon dat anderen er anders over denken en vrijwillig voor de hoofddoek hebben gekozen.
pi_179224713
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 18:18 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Als er massaal wordt geboycot denk ik toch echt dat ze erop zullen terugkomen.
Ik lees eigenlijk vooral voorstanders van het douglas beleid op twitter in ieder geval.
٩๏̯͡๏)۶
pi_179224724
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 18:18 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Als er massaal wordt geboycot denk ik toch echt dat ze erop zullen terugkomen.
Zo'n massale boycot zal uitblijven.
  donderdag 17 mei 2018 @ 18:23:52 #96
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_179224725
Ik snap niet wat het probleem is met een hoofddoek in deze context. Het is niet slordig of onrepresentatief, er is nou niet echt een reden om te veronderstellen dat iemand die haar geloof belijdt op deze manier minder service biedt.

Bij die discussie over die politieagente laatst vind ik het trouwens anders: die functie eist dat iemand uniformiteit en neutraliteit uitstraalt. Maar iemand met een stukkie stof over haar kokosnoot kan net zo goed advies geven over parfum dan iemand zonder.

Verder is de discussie over of een hoofddoek nou wel of niet een symbool van onderdrukking is er eentje die niet in deze arena gewonnen gaat worden. Aan vrouwenemancipatie zoals vrije geloofskeuze, uiterlijk, kleding en partnerkeuze is genoeg te winnen zonder vrouwen uit te sluiten van het arbeidsproces, vooral juist omdat het misschien geen vrije keuze is.
pi_179224752
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 17:39 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Raar, serieus.
Ja, serieus echt heel raar, aangezien het algemeen bekend is dat allochtonen voor een heel groot deel tot de lagere sociale klassen behoren en zij zodoende doorgaans minder te besteden hebben . :')
Tails tell tales
  donderdag 17 mei 2018 @ 18:30:11 #98
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_179224818
quote:
16s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:58 schreef FlippingCoin het volgende:
Geloof is geen keuze.
In dat geval zou zieltjes winnen geen zin hebben.
  donderdag 17 mei 2018 @ 18:51:59 #99
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_179225174
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 17:36 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Hij heeft gelijk. Allochtonen komen vaker in cheapass winkels.

Ga in Rotterdam maar eens in de bijenkorf kijken of desnoods in een normaal restaurant. Het volk wat daar rondloopt is overwegend blank.

Loop daarna eens door naar de action en de Wibra.

Het verschil is enorm.
Hahaha, hoofddoeken in de Bijenkorf zijn inderdaad op 1 hand te tellen. In de Action, Wibra en dat niveau winkels daarentegen struikelen ze over elkaar en over de tokkies. Het spreekwoord goedkoop is duurkoop en lange termijn beleid is aan dat soort types niet besteed. Soort zoekt soort toch?
"Hoka Hey!"
  donderdag 17 mei 2018 @ 18:58:49 #100
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_179225283
quote:
16s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:58 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Zoals jij niet bij machte bent in Allah te geloven, zo is die dame niet bij machte daar niet in te geloven. ;)

Geloof is geen keuze.
Natuurlijk wel. Gewoon je gezonde verstand gebruiken. Je laat je toch niet door iets dat niet eens zichtbaar bestaat de wet voorschrijven ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_179225543
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 17:38 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Lol, wat een onzinverhaal.
Als de verdovingen niet juist zijn is dat de verantwoording van de tandarts.
Natuurlijk was het uiteindelijk de verantwoordelijkheid van die tandarts. Hij wist ook niet hoe snel hij van dat mens af moest komen. Op een of andere manier is hem dat wel gelukt, hoorde ik later. Die praktijk is druk genoeg, maar hij is toch in korte tijd tientallen trouwe klanten kwijtgeraakt.
pi_179225566
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 17:57 schreef descon het volgende:
Wat is de hoofreden van het dragen van een hoofddoekje van uit de islam ? Allah zal er toch een reden voor hebben ?
Man mag niet in verleiding worden gebracht. Hetzelfde zag je vroeger bij het christendom.
pi_179225628
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 18:23 schreef Qarrad het volgende:
Ik snap niet wat het probleem is met een hoofddoek in deze context. Het is niet slordig of onrepresentatief, er is nou niet echt een reden om te veronderstellen dat iemand die haar geloof belijdt op deze manier minder service biedt.

Bij die discussie over die politieagente laatst vind ik het trouwens anders: die functie eist dat iemand uniformiteit en neutraliteit uitstraalt. Maar iemand met een stukkie stof over haar kokosnoot kan net zo goed advies geven over parfum dan iemand zonder.

Verder is de discussie over of een hoofddoek nou wel of niet een symbool van onderdrukking is er eentje die niet in deze arena gewonnen gaat worden. Aan vrouwenemancipatie zoals vrije geloofskeuze, uiterlijk, kleding en partnerkeuze is genoeg te winnen zonder vrouwen uit te sluiten van het arbeidsproces, vooral juist omdat het misschien geen vrije keuze is.
Een vrouw die binnenshuis een hoofddoek draagt, kan ik niet serieus nemen, ongeacht welke functie.
pi_179225923
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 17:24 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Nee, want dat is weer te aantrekkelijk. Het moet juist zo lelijk mogelijk.

[ afbeelding ]
Vaak ziet het er niet zo fraai uit nee, maar jongere moslima's zie je ook steeds vaker zo:

  Spellchecker donderdag 17 mei 2018 @ 19:28:21 #105
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_179225927
quote:
99s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:52 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Toch wel gek dat ze willen dat iedereen zich welkom voelt behalve de persoon in het hoofddoekje :P
Daar worden natuurlijk de klanten mee bedoeld :D
pi_179225973
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 17:41 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ik kan er ook niets aan doen, maar als 90% blank is in zowat elk restaurant in Rotterdam is dat wel opmerkelijk he?

Maar goed, dit gaat offtopic.
Is 90% blank in de restaurants waar je komt, is het weer niet goed. -O-
pi_179226021
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:28 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Vaak ziet het er niet zo fraai uit nee, maar jongere moslima's zie je ook steeds vaker zo:

[ afbeelding ]
Ja, ziet er prima uit. Deze foto is ook buiten gemaakt en dan is het niet onlogisch om een hoofddoek te dragen.

Zet jij deze dame echter met die hoofddoek in een winkel of bij de tandarts als assistente, dan vind ik dat een vorm van onbeleefdheid. In onze cultuur is het nu eenmaal een oud gebruik om binnenshuis een hoofddeksel af te doen.
pi_179226082
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:33 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Ja, ziet er prima uit. Deze foto is ook buiten gemaakt en dan is het niet onlogisch om een hoofddoek te dragen.

Zet jij deze dame echter met die hoofddoek in een winkel of bij de tandarts als assistente, dan vind ik dat een vorm van onbeleefdheid. In onze cultuur is het nu eenmaal een oud gebruik om binnenshuis een hoofddeksel af te doen.
Ah, nu is dat ineens de reden. Als die doek maar afgaat hé. :')
pi_179226119
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:36 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ah, nu is dat ineens de reden. Als die doek maar afgaat hé. :')
Ja, net zoals we in de publieke ruimte geen peniskokers accepteren of mensen die alleen een string dragen.
pi_179226136
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:38 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Ja, net zoals we in de publieke ruimte geen peniskokers accepteren of mensen die alleen een string dragen.
Fantastische vergelijking weer. Chapeau!
pi_179226143
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:39 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Fantastische vergelijking weer. Chapeau!
Deze man werd ook geweigerd toen hij solliciteerde bij Douglas. Er loopt nu een rechtszaak wegens racisme.

pi_179226162
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:40 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Deze man werd ook geweigerd toen hij solliciteerde bij Douglas. Er loopt nu een rechtszaak wegens racisme.

[ afbeelding ]
Hij is gewapend. Lijkt me evident dat hij geweigerd is. Anders dan dat zie ik geen reden.
pi_179226181
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:41 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Hij is gewapend. Lijkt me evident dat hij geweigerd is. Anders dan dat zie ik geen reden.
Die wapens zijn een geloofsvoorschrift.
pi_179227025
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:41 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Hij is gewapend. Lijkt me evident dat hij geweigerd is. Anders dan dat zie ik geen reden.
Gewapend met een oranje gekleurde lans.
  Spellchecker donderdag 17 mei 2018 @ 20:26:34 #115
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_179227082
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:40 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Deze man werd ook geweigerd toen hij solliciteerde bij Douglas. Er loopt nu een rechtszaak wegens racisme.

[ afbeelding ]
Die knierimpels :o
pi_179227098
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 20:26 schreef maily het volgende:

[..]

Die knierimpels :o
Het lijken net jaarringen :D
  Spellchecker donderdag 17 mei 2018 @ 20:29:12 #117
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_179227130
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 20:27 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Het lijken net jaarringen :D
Wel duidelijk zo. Bij bomen moet je ze éérst doorzagen om ze te tellen *)
pi_179227256
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 18:23 schreef Qarrad het volgende:
Ik snap niet wat het probleem is met een hoofddoek in deze context. Het is niet slordig of onrepresentatief, er is nou niet echt een reden om te veronderstellen dat iemand die haar geloof belijdt op deze manier minder service biedt.

Bij die discussie over die politieagente laatst vind ik het trouwens anders: die functie eist dat iemand uniformiteit en neutraliteit uitstraalt. Maar iemand met een stukkie stof over haar kokosnoot kan net zo goed advies geven over parfum dan iemand zonder.

Verder is de discussie over of een hoofddoek nou wel of niet een symbool van onderdrukking is er eentje die niet in deze arena gewonnen gaat worden. Aan vrouwenemancipatie zoals vrije geloofskeuze, uiterlijk, kleding en partnerkeuze is genoeg te winnen zonder vrouwen uit te sluiten van het arbeidsproces, vooral juist omdat het misschien geen vrije keuze is.
Bij de Douglas verkopen ze ook haarproducten. Dus imo is het gewoon echt belemmerend in haar werk. Als ik iemand om advies vraag voor een haarmiddel dan wil ik wel zien dat ze zelf ook weet wat ze met haar haren doet.
  Spellchecker donderdag 17 mei 2018 @ 20:39:47 #119
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_179227333
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 20:36 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Bij de Douglas verkopen ze ook haarproducten. Dus imo is het gewoon echt belemmerend in haar werk. Als ik iemand om advies vraag voor een haarmiddel dan wil ik wel zien dat ze zelf ook weet wat ze met haar haren doet.
Dus je zou geen kale werknemer raadplegen? :@
pi_179227383
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 20:36 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Bij de Douglas verkopen ze ook haarproducten. Dus imo is het gewoon echt belemmerend in haar werk. Als ik iemand om advies vraag voor een haarmiddel dan wil ik wel zien dat ze zelf ook weet wat ze met haar haren doet.
Er werken ook mannen bij Douglas die geen vrouwenproducten gebruiken.

En vrouwen met een hoofddoekje kopen zelf ook haarproducten. Dan kan ze die vrouwen weer van een extra goed advies voorzien.

Ben het dus met Qarrad eens, politie en de gerechtelijke macht moet onafhankelijkheid uitstralen, voor functies die gaan om het verkopen van spulletjes, geldt dat niet. Daarbij heb je geen keuze in welke agent je aanspreekt, terwijl je wel een andere winkelmedewerker kan aanspreken of een andere winkel binnen kan stappen.
pi_179227418
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 20:42 schreef luxerobots het volgende:
Er werken ook mannen bij Douglas die geen vrouwenproducten gebruiken.

En vrouwen met een hoofddoekje kopen zelf ook haarproducten. Dan kan ze die vrouwen weer van een extra goed advies voorzien.

Ben het dus met Qarrad eens, politie en de gerechtelijke macht moet onafhankelijkheid uitstralen, voor functies die gaan om het verkopen van spulletjes, geldt dat niet. Daarbij heb je geen keuze in welke agent je aanspreekt, terwijl je wel een andere winkelmedewerker kan aanspreken of een andere winkel binnen kan stappen.
Maar dan moet je de winkeleigenaar ook de keuze geven en zoals je het nu stelt lijkt dat niet. Die mevrouw kan ook in een andere winkel gaan werken als het om keuze gaat.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_179227443
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 20:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Er werken ook mannen bij Douglas die geen vrouwenproducten gebruiken.

En vrouwen met een hoofddoekje kopen zelf ook haarproducten. Dan kan ze die vrouwen weer van een extra goed advies voorzien.

Ben het dus met Qarrad eens, politie en de gerechtelijke macht moet onafhankelijkheid uitstralen, voor functies die gaan om het verkopen van spulletjes, geldt dat niet. Daarbij heb je geen keuze in welke agent je aanspreekt, terwijl je wel een andere winkelmedewerker kan aanspreken of een andere winkel binnen kan stappen.
De wereld op zijn kop. Ze verkopen ook mannen producten bij douglas, dus logisch dat er ook mannelijk personeel is. Van het personeel dat je hebt wil je ze op zo’n breed deel in kunnen zetten. Wanneer hun geloofsovertuiging dat zo in de weg zit dat klanten dan maar een winkel om moeten lijkt het redelijk dat ze een functie in het magazijn aangeboden krijgt. :D

De douglas gaat om je uiterlijk en verzorging, en dat stop je gewoon voor een deel weg met een hoofddoek.
pi_179227483
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 20:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Er werken ook mannen bij Douglas die geen vrouwenproducten gebruiken.

En vrouwen met een hoofddoekje kopen zelf ook haarproducten. Dan kan ze die vrouwen weer van een extra goed advies voorzien.

Ben het dus met Qarrad eens, politie en de gerechtelijke macht moet onafhankelijkheid uitstralen, voor functies die gaan om het verkopen van spulletjes, geldt dat niet. Daarbij heb je geen keuze in welke agent je aanspreekt, terwijl je wel een andere winkelmedewerker kan aanspreken of een andere winkel binnen kan stappen.
Douglas heeft kledingvoorschriften, deal with it.
pi_179227506
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 20:47 schreef Nober het volgende:

[..]

Douglas heeft kledingvoorschriften, deal with it.
Boeiend. Dan laten ze een hoofddoekje met het Douglaslogo maken.
pi_179227535
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 20:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Boeiend. Dan laten ze een hoofddoekje met het Douglaslogo maken.
Dat zouden ze kunnen doen, maar daar hebben ze dus geen zin in.
En nu ?
pi_179227539
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 20:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Boeiend. Dan laten ze een hoofddoekje thuis.
Fixed.
pi_179227563
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 20:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Boeiend. Dan laten ze een hoofddoekje met het Douglaslogo maken.
En een kruisje, een keppel, een gewaad, een vergiet..
Laat je religie gewoon thuis.
pi_179227566
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 20:45 schreef Fripsel het volgende:

[..]

De wereld op zijn kop. Ze verkopen ook mannen producten bij douglas, dus logisch dat er ook mannelijk personeel is. Van het personeel dat je hebt wil je ze op zo’n breed deel in kunnen zetten. Wanneer hun geloofsovertuiging dat zo in de weg zit dat klanten dan maar een winkel om moeten lijkt het redelijk dat ze een functie in het magazijn aangeboden krijgt. :D

De douglas gaat om je uiterlijk en verzorging, en dat stop je gewoon voor een deel weg met een hoofddoek.
Klanten moeten natuurlijk helemaal niet een winkel om.

Maar als je zo bekrompen bent dat je niet geholpen wil worden door iemand met een hoofddoekje, ga je maar naar een andere winkel. Niemand verplicht je om naar de Douglas te gaan.
pi_179227595
quote:
19s.gif Op donderdag 17 mei 2018 20:51 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

En een kruisje, een keppel, een gewaad, een vergiet..
Laat je religie gewoon thuis.
Jij hebt last van personeel met een kruisje of een keppel?
pi_179227607
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 20:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Klanten moeten natuurlijk helemaal niet een winkel om.

Maar als je zo bekrompen bent dat je niet geholpen wil worden door iemand met een hoofddoekje, ga je maar naar een andere winkel. Niemand verplicht je om naar de Douglas te gaan.
Dat is jouw mening. De Douglas denkt daar dus anders over en dat is hun goed recht.
pi_179227627
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 20:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Klanten moeten natuurlijk helemaal niet een winkel om.

Maar als je zo bekrompen bent dat je niet geholpen wil worden door iemand met een hoofddoekje, ga je maar naar een andere winkel. Niemand verplicht je om naar de Douglas te gaan.
Nogmaals, en de winkeleigenaar/eigenaresse dan, krijgt die geen keuze hierin?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_179227633
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 20:53 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dat is jouw mening. De Douglas denkt daar dus anders over en dat is hun goed recht.
Dit filiaal zal binnenkort door het hoofdkantoor wel teruggefloten worden. Ze willen echt geen negatieve publiciteit bij één miljoen moslims hoor.
pi_179227637
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 17:53 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Ik voel geen pijn.

Eerder een gevoel van verwondering en verbazing over het feit dat je als vrouw je (vrijwillig?) zo laat beïnvloeden en dwingen door antieke en door seksueel gefrustreerde mannen (wie anders?) verzonnen leegregels.

Heeft te maken met verlichting, ontkerkelijking, emancipatie en vooral het feit dat we in Nederland al decennia klaar waren met dit soort religieuze verkleed en bedek onzin.

Dat wil er nog steeds niet in bij vooral de moslim import die nu op volle toeren draait.

Die komen en blijven als nieuwkomers met eisen en dwang om terug te keren naar een tijd waar we hier al lang voorbij waren.

Door blijven zeuren en afdwingen, dat hoort blijkbaar bij een bepaalde stroming in de islam.

Nee is geen nee en regels gelden voor iedereen behalve moslims.

Vermoeiend en irritant.
Hier is geen woord van gelogen! Zelden zo kort en bondig en treffend verwoord gezien.
Chapeau!
pi_179227649
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 20:54 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nogmaals, en de winkeleigenaar/eigenaresse dan, krijgt die geen keuze hierin?
Nogmaals? Helemaal niet nogmaals.

De winkeleigenaar zal binnenkort wel teruggefloten worden. Ik pleit ook helemaal niet voor boetes of iets in die trant.
pi_179227654
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 20:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jij hebt last van personeel met een kruisje of een keppel?
Er is een grens aangegeven en daar heeft mevrouw zich aan te houden. Het gaat er helemaal niet om dat ik er wel of geen last van zou hebben, maar met een onzinnig argument aankomen dat ze dan maar per personeelslid gepersonaliseerde werkkleding moet maken is gewoon absurd.

Dat zal jij ook wel snappen.
pi_179227692
quote:
19s.gif Op donderdag 17 mei 2018 20:56 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Er is een grens aangegeven en daar heeft mevrouw zich aan te houden. Het gaat er helemaal niet om dat ik er wel of geen last van zou hebben, maar met een onzinnig argument aankomen dat ze dan maar per personeelslid gepersonaliseerde werkkleding moet maken is gewoon absurd.

Dat zal jij ook wel snappen.
Per personeelslid gepersonaliseerde werkkleding! Wat een onzin!

Terug naar de universele maat, voor man en vrouw gelijk.
pi_179227711
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 20:57 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Per personeelslid gepersonaliseerde werkkleding! Wat een onzin!

Terug naar de universele maat, voor man en vrouw gelijk.
Maar wel gaan huilen natuurlijk als het personeel er dan zelf voor op mag draaien.
pi_179227721
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 20:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dit filiaal zal binnenkort door het hoofdkantoor wel teruggefloten worden. Ze willen echt geen negatieve publiciteit bij één miljoen moslims hoor.
Welke negatieve publiciteit ? Douglas heeft een dresscode en wil dat mensen zich daar aan houden. Moslims hebben ook veel plekken met een dresscode - dat een paar opgefokte imbecieltjes dat concept niet snappen is jammer maar helaas. De bulk van de moslims gaat hier geen probleem mee hebben.
pi_179227735
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 20:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Klanten moeten natuurlijk helemaal niet een winkel om.

Maar als je zo bekrompen bent dat je niet geholpen wil worden door iemand met een hoofddoekje, ga je maar naar een andere winkel. Niemand verplicht je om naar de Douglas te gaan.
Dat mag jij bekrompen vinden. Ik ga ook niet naar een tandarts met lelijke tanden. Of een gewichtsconsulente met overgewicht.
pi_179227807
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 20:59 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Dat mag jij bekrompen vinden. Ik ga ook niet naar een tandarts met lelijke tanden. Of een gewichtsconsulente met overgewicht.
Dus alle tandartsen moeten mooie tanden hebben? En gewichtsconsulenten mogen geen overgewicht hebben?

Rechte tanden zijn heus niet altijd gezonde tanden, en misschien was die gewichtsconsulent wel mega dik, maar heeft hij nu nog maar matig overgewicht.

Niet zo snel je oordeel klaar hebben.
pi_179227826
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 21:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dus alle tandartsen moeten mooie tanden hebben? En gewichtsconsulenten mogen geen overgewicht hebben?

Rechte tanden zijn heus niet altijd gezonde tanden, en misschien was die gewichtsconsulent wel mega dik, maar heeft hij nu nog maar matig overgewicht.

Niet zo snel je oordeel klaar hebben.
Ze heeft niet voor niets een Barbie als avatar. Alles moet perfect.
pi_179227845
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 20:56 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nogmaals? Helemaal niet nogmaals.

De winkeleigenaar zal binnenkort wel teruggefloten worden. Ik pleit ook helemaal niet voor boetes of iets in die trant.
Maar waarom ? Waarom geef je klanten en medewerkers wel de keuze, maar niet de werkgever.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_179227867
Als ik een winkel zou hebben, zou ik me helemaal niet druk maken om of personeel wel of geen hoofddoekje heeft.

Wel zou ik de beste mensen bij elkaar zetten, of nog beter, het beste team samenstellen.

Dat de Douglas iemand met een hoofddoekje niet in de winkel wil, vind ik niet bepaald slim, maar lijkt me ook niet iets dat bij de rechter thuishoort.
pi_179227869
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 21:03 schreef luxerobots het volgende:
Niet zo snel je oordeel klaar hebben.
Zoals jij al voor ze hebt besloten dat moslims hier zo massaal boos gaan worden dat Douglas wel moet gaan terugkrabbelen bedoel je ?

Oordelen, oordelen.
pi_179227882
Echt zo 2018 weer. Een stelletje beroepsgekwetsten denkt het kledingbeleid van een winkelconcern even te kunnen bepalen... :') Wanneer stopt die onzin?
pi_179227889
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 21:05 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Zoals jij al voor ze hebt besloten dat moslims hier zo massaal boos gaan worden dat Douglas wel moet gaan terugkrabbelen bedoel je ?

Oordelen, oordelen.
Ik heb dit slechts slechte publiciteit voor moslims genoemd.

Maar helaas, zullen veel moslims ook wel weer gaan schuimbekken. Net als de mensen hier op fok trouwens.
pi_179227908
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 21:05 schreef luxerobots het volgende:
Als ik een winkel zou hebben, zou ik me helemaal niet druk maken om of personeel wel of geen hoofddoekje heeft.

Wel zou ik de beste mensen bij elkaar zetten, of nog beter, het beste team samenstellen.

Dat de Douglas iemand met een hoofddoekje niet in de winkel wil, vind ik niet bepaald slim, maar lijkt me ook niet iets dat bij de rechter thuishoort.
Dat kan. En daar spreek je vast een leuk segment mee aan.
Andere ketens vinden een uniform beter. Sommige met hoofddoekje (zeker in moslimlanden). Sommige zonder hoofddoekje (zoals Douglas). Sommige met verschillende versies, naar keuze (zoals Hema, Dirk en AH hier in Nederland).

Dat mag allemaal.
pi_179227958
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 21:07 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dat kan. En daar spreek je vast een leuk segment mee aan.
Andere ketens vinden een uniform beter. Sommige met hoofddoekje (zeker in moslimlanden). Sommige zonder hoofddoekje (zoals Douglas). Sommige met verschillende versies, naar keuze (zoals Hema, Dirk en AH hier in Nederland).

Dat mag allemaal.
Sommigen zonder hoofddoekje, zoals Douglas, maar noem zo er nog eens een paar dan?
  donderdag 17 mei 2018 @ 21:17:21 #149
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_179228144
Wel een beetje triest dat je maar naar achter wordt gegooid omdat je een hoofddoek draagt, mja.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  donderdag 17 mei 2018 @ 21:23:00 #150
168739 Red_85
'echt wel'
pi_179228237
quote:
6s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:48 schreef Nielsch het volgende:
Ik zie het probleem niet. Keuzes hebben consequenties. In dit geval dat je in het magazijn moet werken. Tsja, ze mag die hoofddoek gewoon dragen en is niet ontslagen ofzo. Ik zie het probleem niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')