abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 17 mei 2018 @ 16:09:41 #1
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_179222028
Portugese justitie bestempelt Dost-aanvallers als terroristen

Er heerst nog altijd ongeloof in Portugal over de supportersaanval eerder deze week op de spelers en trainers van Sporting CP. De hooligans die daarvoor verantwoordelijk zijn, worden door justitie zelfs beschuldigd van terrorisme.

Bij iedere andere beschuldiging hadden de 23 opgepakte vandalen waarschijnlijk vrijgelaten moeten worden, maar onder de noemer terrorisme is het mogelijk om ze een jaar in voorarrest te plaatsen. De gehele politieke top van Portugal spreekt van "een schandelijke daad" en eist harde maatregelen.

Kort en klein

De politie is nog op zoek naar een twintigtal voortvluchtige hooligans, die ook betrokken waren bij de mishandeling van Dost (die met een riem klappen op zijn hoofd kreeg) en zijn ploeggenoten. Daarnaast werd het trainingscomplex van Sporting kort en klein geslagen.

Sporting verspeelde afgelopen weekend de tweede plaats in de Portugese competitie en daarmee ook een Champions League-ticket. De club kan nog een prijs winnen dit seizoen, want zondag is de bekerfinale tegen CD Aves.

Dost - inmiddels ontslagen uit het ziekenhuis - en zijn medespelers hebben gezegd die wedstrijd te gaan spelen, maar volgens juristen is dat om meer tijd te winnen zodat ze hun contract bij de club zouden kunnen opzeggen. Trainen doen de spelers niet deze week, daar zijn ze fysiek en mentaal niet toe in staat.

Dost zegt niks over toekomst

In AD Sportwereld zegt Dost dat hij eerst op vakantie gaat voordat hij een besluit neemt over zijn toekomst en dat hij nog steeds knallende koppijn heeft. "Voetbal is voor mij niets meer waard als je zoiets meemaakt."

bron: https://nos.nl/artikel/22(...)als-terroristen.html
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  donderdag 17 mei 2018 @ 16:14:30 #2
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_179222111
quote:
2s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:09 schreef Domnivoor het volgende:
Sporting CP.
:X
  User die overal opduikt 2022 donderdag 17 mei 2018 @ 16:15:08 #3
186611 Haags
pi_179222122
Was wel vrij bizar ja.
Zonder wrijving geen glans
pi_179222129
Sow, da’s niet mis. Juridisch gezien maakt een advocaat daar waarschijnlijk gehakt van, maar daar durven ze in elk geval te laten zien dat er zero tolerance tegenover dit soort mongolen is.
-nee-
  donderdag 17 mei 2018 @ 16:29:22 #5
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_179222446
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:15 schreef Marsenal het volgende:
Sow, da’s niet mis. Juridisch gezien maakt een advocaat daar waarschijnlijk gehakt van, maar daar durven ze in elk geval te laten zien dat er zero tolerance tegenover dit soort mongolen is.

In Nederland zou het een groep 'verwarde mannen' zijn.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 17 mei 2018 @ 16:32:49 #6
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_179222531
quote:
14s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:29 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

In Nederland zou het een groep 'verwarde mannen' zijn.
In Nederland zouden deze hooligans 'hooligans' genoemd worden.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_179222908
En uiteindelijk worden er 0 mensen veroordeeld omdat zelfs het justitiėle apparaat bang is voor deze mafklappers. Daarnaast lastig met bewijsvoering, procedurele fouten etc.
U MAD?
pi_179223106
Tijd dat de overkoepelende organisaties, samen met de bonden en de regeringen afspraken gaan maken voor het aanpakken van supportersgeweld. Ik ben fan van een kleinere club, maar ook daar lopen van die idiote doorgesnoven droeftoeters die niet voor het voetbal komen. Voetbal moet je met je hele gezin naartoe kunnen gaan, maar sommige wedstrijden kun je beter mijden als je kinderen meeneemt. Van mij mag dit keihard aangepakt worden en levenslange stadionverboden opleveren. Helaas worden die verboden zelden nageleefd.
pi_179223996
Erbij lopen als lam zakken en dan huilen als je een paar tikken krijgt :')
  donderdag 17 mei 2018 @ 18:24:19 #10
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_179224728
Mooi, die inflatie van zo'n term. Gewoon iedere idioot 'terrorist' noemen en zonder proces opsluiten in een CIA-gevangenis. Dan laat je als rechtsstaat pas merken dat je het serieus meent.
pi_179225467
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 18:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Mooi, die inflatie van zo'n term. Gewoon iedere idioot 'terrorist' noemen en zonder proces opsluiten in een CIA-gevangenis. Dan laat je als rechtsstaat pas merken dat je het serieus meent.
In een rechtsstaat moet je kijken naar wat in de wet staat, en niet onderbuikgevoelens over "inflatie van zo'n term" laten spelen.

En in de Portugese Wet op het Bestrijden van Terrorisme lezen we dan, grof vertaald:
quote:
Artikel 2.ŗ Terroristische organisaties
1. Beschouwd wordt als een terroristische groep, organisatie of verzameling elke groepering van twee of meer personen die, samen optredend, de nationale integriteit en onafhankelijk willen beschadigen, het functioneren van de in de Grondwet voorziene instituties willen belemmeren, veranderen of onderwerpen, het openbaar gezag willen dwingen om te handelen of een handelen na te laten, of ook het intimideren van bepaalde personen, groepen van personen of de algehele bevolking, door middel van:
a) Misdaad tegen het leven, de lichamelijke integriteit of de vrijheid van de personen
b) Misdaad tegen de veiligheid en zekerheid van verkeer en communicatie, inclusief IT, telegrafen, telefoons, radio of televisie
c) Misdaad van het procuderen van een algemeen gevaar door middel van brand, explosie, vrijlaten van radioactieve substanties of giftige gassen, overstroming, lawines, instorting van gebouwen, vergiftiging van levensmiddelen en water voor menselijke consumptie of het verspreiden van ziektes, pest, of schadelijke planten of dieren
d) Handelingen die het normale functioneren van communicatiemiddelen, publieke diensten etc. tijdelijk of permanent vernietigen of buiten werking stellen
e) Onderzoek en ontwikkeling van chemische en biologische wapens
f) Misdaden die het gebruik impliceren van kernenergie, vuurwapens, biologische en chemische wapens, explosieve en brandbare substanties, etc. indien dit naar de aard of context van de daad verdacht is de staat of de bevolking ernstig te intimideren.
Ik zou niet bij voorbaat willen uitsluiten dat in dit geval daaraan is voldaan.

Eigenlijk wel gek. Jij bent normaal toch genuanceerder dan ik!
  Spellchecker donderdag 17 mei 2018 @ 19:30:36 #12
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_179225968
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:15 schreef Marsenal het volgende:
Sow, da’s niet mis. Juridisch gezien maakt een advocaat daar waarschijnlijk gehakt van, maar daar durven ze in elk geval te laten zien dat er zero tolerance tegenover dit soort mongolen is.

Dit dus.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 19:17:05 #13
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_179247231
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:06 schreef Igen het volgende:

[..]

In een rechtsstaat moet je kijken naar wat in de wet staat, en niet onderbuikgevoelens over "inflatie van zo'n term" laten spelen.

En in de Portugese Wet op het Bestrijden van Terrorisme lezen we dan, grof vertaald:

[..]

Ik zou niet bij voorbaat willen uitsluiten dat in dit geval daaraan is voldaan.

Eigenlijk wel gek. Jij bent normaal toch genuanceerder dan ik!
Lijkt me niet dat het daaraan voldoet. Maar ook ieder vergrijp in de wet zetten als 'terrorisme' is typisch voor een bananenrepubliek.
pi_179248561
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 19:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Lijkt me niet dat het daaraan voldoet. Maar ook ieder vergrijp in de wet zetten als 'terrorisme' is typisch voor een bananenrepubliek.
Heb je soms vooroordelen jegens Zuid-Europeanen? Net als Dijsselbloem? Jammer is dat.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 20:50:53 #15
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_179248698
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 20:42 schreef Igen het volgende:

[..]

Heb je soms vooroordelen jegens Zuid-Europeanen? Net als Dijsselbloem? Jammer is dat.
Ik ben Dijsselbloem
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')