abonnement Unibet Coolblue
pi_179220664
Wat is jou mening over "wachtdagen bij ziekte"?
Dus dat je 1 of 2 dagen niet betaald krijgt als je ziek bent en je pas ziektegeld krijgt vanaf dag 2 of 3.
pi_179220671
Bullshit.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
  donderdag 17 mei 2018 @ 15:01:43 #3
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_179220704
Bullshit en potentieel schadelijk voor de gezondheid op de lange termijn. Vooral bij fysiek zware minimumloonbanen.
And so is the past
pi_179220832
Ik denk dat mensen juist gaan denken:
Ik ben maandag ziek. Dat kost me een wachtdag. Dinsdag gaat het alweer wat beterder, maar die dag blijf ik thuis en woensdag ook nog en misschien donderdag wel. Om die wachtdag te compenseren.
Dus ik zie het voordeel er niet zo van in
pi_179220841
Ziekte zou gewoon helemaal voor jezelf moeten zijn. Zeker langdurige ziekte. Anders maar verzekering afsluiten voor jezelf. Maar zou in mijn ogen niet bij het bedrijf neergelegd moeten worden.
pi_179220871
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 15:08 schreef Carlos93 het volgende:
Ziekte zou gewoon helemaal voor jezelf moeten zijn. Zeker langdurige ziekte. Anders maar verzekering afsluiten voor jezelf. Maar zou in mijn ogen niet bij het bedrijf neergelegd moeten worden.
Sow Carlos! Heftige uitspraak vind ik.
Jij bent een werkgever? ;)
pi_179220888
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 15:10 schreef Plumooh het volgende:

[..]

Sow Carlos! Heftige uitspraak vind ik.
Jij bent een werkgever? ;)
Zelfstandige. Hoort wat mij betreft gewoon bij je eigen verantwoordelijkheid. En anders moet je dat maar afdekken door een verzekering te nemen.
pi_179220930
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 15:11 schreef Carlos93 het volgende:
Zelfstandige. Hoort wat mij betreft gewoon bij je eigen verantwoordelijkheid. En anders moet je dat maar afdekken door een verzekering te nemen.
Als zzp'er kies je er inderdaad zelf voor.
Dan moet je ook zelf beslissen of je je daarvoor wilt verzekeren of niet.

Maar als je in loondienst werkt vind ik dat het voor de baas is.
Ziekmelding moet natuurlijk wel terecht zijn.
Controle daarop zou mijn inziens een heel stuk strenger mogen zijn.
pi_179220968
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 15:08 schreef Carlos93 het volgende:
Ziekte zou gewoon helemaal voor jezelf moeten zijn. Zeker langdurige ziekte. Anders maar verzekering afsluiten voor jezelf. Maar zou in mijn ogen niet bij het bedrijf neergelegd moeten worden.
Dan wel het salaris omhoog, want nu verzekerd die werkgever zich ervoor (of niet eigen keuze)
En rarara waar die dat van betaald.
Do what you love, love what you do!
pi_179220973
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 15:13 schreef Plumooh het volgende:

[..]

Als zzp'er kies je er inderdaad zelf voor.
Dan moet je ook zelf beslissen of je je daarvoor wilt verzekeren of niet.

Maar als je in loondienst werkt vind ik dat het voor de baas is.
Ziekmelding moet natuurlijk wel terecht zijn.
Controle daarop zou mijn inziens een heel stuk strenger mogen zijn.
Maar waarom zou een baas daarvoor moeten opdraaien? Zelfde heb ik met zwangerschapsverlof en dat soort dingen. Weg ermee. Zelf dokken,
pi_179221001
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 15:15 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Maar waarom zou een baas daarvoor moeten opdraaien? Zelfde heb ik met zwangerschapsverlof en dat soort dingen. Weg ermee. Zelf dokken,
Hoeveel kost zwangerschapsverlof de werkgever precies per zwangerschap?
pi_179221070
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 15:17 schreef Deshain het volgende:
Hoeveel kost zwangerschapsverlof de werkgever precies per zwangerschap?
Niks, gaat via uwv geloof ik
pi_179221077
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 15:22 schreef Plumooh het volgende:

[..]

Niks, gaat via uwv geloof ik
Het was een retorische vraag idd.
pi_179221184
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 15:17 schreef Deshain het volgende:

[..]

Hoeveel kost zwangerschapsverlof de werkgever precies per zwangerschap?
De loonkosten boven max. dagloon + pensioenlasten
  donderdag 17 mei 2018 @ 15:33:14 #15
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179221259
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 15:29 schreef djh77 het volgende:

[..]

De loonkosten boven max. dagloon + pensioenlasten
Nope
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Redactie Frontpage donderdag 17 mei 2018 @ 15:41:07 #16
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_179221412
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 15:15 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Maar waarom zou een baas daarvoor moeten opdraaien? Zelfde heb ik met zwangerschapsverlof en dat soort dingen. Weg ermee. Zelf dokken,
Ik zou me even inlezen als ik jou was.

Daarnaast geldt bij ziekte: dat betaalt de verzekeraar van de werkgever. En waarvan denk je dat de werkgever dat betaalt? Mijn werkgever mag dat best aanpassen, maar dan wil ik wel 10% loonsverhoging zodat ik het zelf kan verzekeren. Dat is een redelijke eis, aangezien hij minder overhead gaat hebben.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_179221501
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 15:33 schreef Molo het volgende:

[..]

Nope
Bij de meeste cao's wel.
  donderdag 17 mei 2018 @ 15:48:30 #18
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179221545
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 15:46 schreef djh77 het volgende:

[..]

Bij de meeste cao's wel.
Het UWV betaalt het zwangerschapsverlof, en ziekteverlof wat voortkomt uit zwangerschap
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_179221614
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 15:48 schreef Molo het volgende:

[..]

Het UWV betaalt het zwangerschapsverlof, en ziekteverlof wat voortkomt uit zwangerschap
Tot max dagloon. Niet daar boven.
pi_179222050
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 15:15 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Maar waarom zou een baas daarvoor moeten opdraaien? Zelfde heb ik met zwangerschapsverlof en dat soort dingen. Weg ermee. Zelf dokken,
Waarom zou een werknemer met een minimumloon er wel zelf voor op moeten draaien. Als het minimumloon een factor 2 verdubbeld wordt gaan we eens denken over werknemersverzekeringen tegen ziekte. :D
pi_179222135
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 15:08 schreef Carlos93 het volgende:
Ziekte zou gewoon helemaal voor jezelf moeten zijn. Zeker langdurige ziekte. Anders maar verzekering afsluiten voor jezelf. Maar zou in mijn ogen niet bij het bedrijf neergelegd moeten worden.
En ziektes die voortvloeien uit het werk, dus bij zware fysieke arbeid rug/knie/schouder klachten, of een te hoge werkdruk door de werkgever opgelegd en daardoor overspannen/burn-out? Wat als de werkgever ook daarin verwijtbaar is, dus geen goede hulpmiddelen, te weining personeel, te hoge werkdruk, productie eisen etc etc.
pi_179222171
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 15:15 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Maar waarom zou een baas daarvoor moeten opdraaien? Zelfde heb ik met zwangerschapsverlof en dat soort dingen. Weg ermee. Zelf dokken,
zelfstandige en je bent zwanger krijg je ook gewoon een uitkering van het uwv
pi_179222308
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:16 schreef alopio het volgende:

[..]

En ziektes die voortvloeien uit het werk, dus bij zware fysieke arbeid rug/knie/schouder klachten, of een te hoge werkdruk door de werkgever opgelegd en daardoor overspannen/burn-out? Wat als de werkgever ook daarin verwijtbaar is, dus geen goede hulpmiddelen, te weining personeel, te hoge werkdruk, productie eisen etc etc.
Mag je ook bij de werknemer leggen. Moet zijn verantwoordelijkheid nemen en de werkgever te vertellen op te rotten, als er niet volgens de voorschriften wordt gewerkt.

Overspannen/burnout is een eerste wereld probleem. Geloof ik niet zo in.
  donderdag 17 mei 2018 @ 16:31:31 #24
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179222491
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 15:51 schreef djh77 het volgende:

[..]

Tot max dagloon. Niet daar boven.
Oh op die manier, nou, och och, je hoeft werknemers in die paar maanden ook geen scholing te geven ofzo, dus een werkgever kan dat vast wel lijen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 17 mei 2018 @ 16:31:58 #25
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179222507
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:24 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Mag je ook bij de werknemer leggen. Moet zijn verantwoordelijkheid nemen en de werkgever te vertellen op te rotten, als er niet volgens de voorschriften wordt gewerkt.

Overspannen/burnout is een eerste wereld probleem. Geloof ik niet zo in.
:')

Dit is gewoon te dom voor woorden
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_179222625
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:31 schreef Molo het volgende:

[..]

:')

Dit is gewoon te dom voor woorden
Zo werkt 't toch ook hier in de UK prima? Baas zorgt dat hij voorschriften volgt. Als hij het niet doet, en jij als werknemer ook niet, krijgen jullie beide dezelfde boete.
Ben je ziek? Eerste week sowieso niet betaald. Wat mij betreft al een heel goed begin.
pi_179222689
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:24 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Mag je ook bij de werknemer leggen. Moet zijn verantwoordelijkheid nemen en de werkgever te vertellen op te rotten, als er niet volgens de voorschriften wordt gewerkt.

Overspannen/burnout is een eerste wereld probleem. Geloof ik niet zo in.
Ja baas rot maar op dit extra ding wat echt even af moet vandaag doe ik niet, doei.

Of meer in mijn sector, storing bij een klant, doei het is tijd, blijf maar met je hele zooi stil liggen inclusief al je werknemers tot morgen....

:')
Zie het al helemaal voor me hoe zoiets afloopt :')
Do what you love, love what you do!
  donderdag 17 mei 2018 @ 16:40:04 #28
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179222694
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:36 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Zo werkt 't toch ook hier in de UK prima? Baas zorgt dat hij voorschriften volgt. Als hij het niet doet, en jij als werknemer ook niet, krijgen jullie beide dezelfde boete.
Ben je ziek? Eerste week sowieso niet betaald. Wat mij betreft al een heel goed begin.
We zitten hier niet in de UK maar in Nederland

Ander stelsel, andere voor- en nadelen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 17 mei 2018 @ 16:40:05 #29
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_179222695
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:24 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Mag je ook bij de werknemer leggen. Moet zijn verantwoordelijkheid nemen en de werkgever te vertellen op te rotten, als er niet volgens de voorschriften wordt gewerkt.

Overspannen/burnout is een eerste wereld probleem. Geloof ik niet zo in.
Snap wel dat je voor jezelf werkt als je zo makkelijk praat over wisselen van werkgevers ja.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_179222737
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:39 schreef kree het volgende:

[..]

Ja baas rot maar op dit extra ding wat echt even af moet vandaag doe ik niet, doei.

Of meer in mijn sector, storing bij een klant, doei het is tijd, blijf maar met je hele zooi stil liggen inclusief al je werknemers tot morgen....

:')
Zie het al helemaal voor me hoe zoiets afloopt :')
Zelf zit ik in de IT, en bij een storing wil je best nog langs komen, maar dan mogen ze je daar ook naar belonen, anders is het jammer dan.

quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:40 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Snap wel dat je voor jezelf werkt als je zo makkelijk praat over wisselen van werkgevers ja.
Werkt prima als zzp'er dus. Zij weten wat ze mogen verwachten, en ik weet wat ik mag verwachten. Willen ze iets anders? Betalen. Nog nooit problemen gehad, en de zaken gaan prima.
pi_179222770
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 14:59 schreef Plumooh het volgende:
Wat is jou mening over "wachtdagen bij ziekte"?
Dus dat je 1 of 2 dagen niet betaald krijgt als je ziek bent en je pas ziektegeld krijgt vanaf dag 2 of 3.
Yep, een bijzonder krom en dom systeem.

Mijn vorige werkgever had een dergelijke regeling, inclusief een bonus als je niet ziek was. Wat er dus op neerkwam dat mensen 1-2 weken ziek waren voor een simpele snotneus, als je die wachtdag en bonus toch al kwijt was moest dat natuurlijk gecompenseerd worden.

Sowieso absurd dat dit wettelijk gezien gewoon blijkt te mogen.
pi_179222795
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 15:08 schreef Carlos93 het volgende:
Ziekte zou gewoon helemaal voor jezelf moeten zijn. Zeker langdurige ziekte. Anders maar verzekering afsluiten voor jezelf. Maar zou in mijn ogen niet bij het bedrijf neergelegd moeten worden.
Nonsens.
Dat is 1 van de redenen om voor een baas te werken, de risico's liggen bij hem (of haar). Anders wordt je maar lekker ZZP'er, en kan je alles zelf regelen. Aangezien je dan ook meer inkomsten genereert voor jezelf horen dit soort problemen oplossen er ook bij.

Werken voor een baas brengt minder geld in het laatje, maar ook minder risico's. En dat is prima.
  donderdag 17 mei 2018 @ 16:45:20 #33
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179222806
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:42 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Werkt prima als zzp'er dus. Zij weten wat ze mogen verwachten, en ik weet wat ik mag verwachten. Willen ze iets anders? Betalen. Nog nooit problemen gehad, en de zaken gaan prima.
En dan krijg je een dwarslaesie of kanker en dan kun je bijstand aanvragen *O*
Of ben je daar allemaal goed voor verzekerd?
De meeste ZZP'ers niet

Werkgevers kunnen zich gewoon verzekeren als ze willen, zo werkt het stelsel hier nu eenmaal. En een werknemer verdient daardoor structureel vaak minder dan als zelfstandige. Kun je het oneens mee zijn, maar dat is dan jammer voor je
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_179222885
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:45 schreef Molo het volgende:

[..]

En dan krijg je een dwarslaesie of kanker en dan kun je bijstand aanvragen *O*
Of ben je daar allemaal goed voor verzekerd?
De meeste ZZP'ers niet

Werkgevers kunnen zich gewoon verzekeren als ze willen, zo werkt het stelsel hier nu eenmaal. En een werknemer verdient daardoor structureel vaak minder dan als zelfstandige. Kun je het oneens mee zijn, maar dat is dan jammer voor je
Prima verzekerd daarvoor. Zal me er nooit zorgen om hoeven te maken.
pi_179224851
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 15:11 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Zelfstandige. Hoort wat mij betreft gewoon bij je eigen verantwoordelijkheid. En anders moet je dat maar afdekken door een verzekering te nemen.
Enige waar dit toe leidt, is dat de voorwaarden voor laaggeleiden uitgekleedt worden en de hooggeleiden nog steeds de voordeeltjes genieten.

Net zoals wachtdagen, je ziet dat vaak bij laaggeleide banen. Vaak is er ook weinig binding tussen werkgever en werknemer, dus ik begrijp het wel, dat ze zoiets doen.
.
pi_179225214
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:48 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Prima verzekerd daarvoor. Zal me er nooit zorgen om hoeven te maken.
Typische VVD-blaaskaak.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 08:22:31 #37
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_179234892
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 14:59 schreef Plumooh het volgende:
Wat is jou mening over "wachtdagen bij ziekte"?
Dus dat je 1 of 2 dagen niet betaald krijgt als je ziek bent en je pas ziektegeld krijgt vanaf dag 2 of 3.
*jouw

Het is niet van deze tijd.

Hier hebben we het ook en je ziet dat het 2 gevolgen heeft:
- men meldt zich minder snel ziek en als men het doet, kiest man er vaak voor om een vakantiedag in te leveren in plaats van salaris.
- als men ziek is, is men aanzienlijk langer ziek dan je zou verwachten. Men levert in, dus men wil zeker weten dat men helemaal beter is.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 15:08 schreef Carlos93 het volgende:
Ziekte zou gewoon helemaal voor jezelf moeten zijn. Zeker langdurige ziekte. Anders maar verzekering afsluiten voor jezelf. Maar zou in mijn ogen niet bij het bedrijf neergelegd moeten worden.
Zeker voor een ZZP'er geldt dit natuurlijk. Ondernemersrisico.
Maar dan hebben we het ook over vergoedingen van een hele andere categorie.

In Duitsland moeten ze bij ziekmelden al een datum geven tot wanneer ze ziek zijn. En zonder verklaring van een arts kan men zich niet eens ziek melden.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  Redactie Frontpage vrijdag 18 mei 2018 @ 08:26:46 #38
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_179234920
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:36 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Zo werkt 't toch ook hier in de UK prima? Baas zorgt dat hij voorschriften volgt. Als hij het niet doet, en jij als werknemer ook niet, krijgen jullie beide dezelfde boete.
Ben je ziek? Eerste week sowieso niet betaald. Wat mij betreft al een heel goed begin.
Ga je nog in op hoe slecht je het systeem kent? Ziektedagen kosten een werkgever die zich verzekerd heeft niets, en dit is gewoon in het loon van de werknemer verrekend. Jij verdient meer, maar moet wel je eigen risico's afdekken.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 18 mei 2018 @ 08:30:53 #39
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_179234945
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 18:55 schreef Dunnevandale het volgende:

[..]

Typische VVD-blaaskaak.
Pseudo. Die komt de kleine lettertjes nog wel een keer tegen.
And so is the past
pi_179235281
Vroeger had ik dit ook. Twee dagen ziekgemeld, weer gaan werken, kwakkelen week later weer twee dagen thuis gebleven. Was in dus voor 4 dagen genaaid.

Tegenwoordig heb in het beter, hele jaar niet ziek heb ik 250¤ voor gekregen.
.
pi_179235494
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 09:06 schreef Fer het volgende:
Vroeger had ik dit ook. Twee dagen ziekgemeld, weer gaan werken, kwakkelen week later weer twee dagen thuis gebleven. Was in dus voor 4 dagen genaaid.

Tegenwoordig heb in het beter, hele jaar niet ziek heb ik 250¤ voor gekregen.
Of het is heel lang geleden of je bedrijf hield Zich niet aan de wet. Ben je binnen 1 maand nogmaals ziek, dan gelden wachtdagen normaal niet meer. Alleen bij de eerste ziekmelding in een maand. Tevens krijgt iedereen als je bedrijf correct verloont, wachtdagcompensatie, elke maand of week. Dit is een toeslag om die wachtdagen te compenseren.
pi_179236130
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:24 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Mag je ook bij de werknemer leggen. Moet zijn verantwoordelijkheid nemen en de werkgever te vertellen op te rotten, als er niet volgens de voorschriften wordt gewerkt.

Overspannen/burnout is een eerste wereld probleem. Geloof ik niet zo in.
Lekker korte termijn denken en al helemaal niet verder kijken dan je neus lang is. Nice!
pi_179236163
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 09:24 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:

[..]

Of het is heel lang geleden of je bedrijf hield Zich niet aan de wet. Ben je binnen 1 maand nogmaals ziek, dan gelden wachtdagen normaal niet meer. Alleen bij de eerste ziekmelding in een maand. Tevens krijgt iedereen als je bedrijf correct verloont, wachtdagcompensatie, elke maand of week. Dit is een toeslag om die wachtdagen te compenseren.
2007
.
pi_179237753
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:24 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Mag je ook bij de werknemer leggen. Moet zijn verantwoordelijkheid nemen en de werkgever te vertellen op te rotten, als er niet volgens de voorschriften wordt gewerkt.
Zo werkt dat dus niet.

Veel mensen zijn allang blij dat ze een baan hebben. Vooral wanneer het crisis is. Ben je al wat ouder, of laag opgeleid, dan geldt vaak: voor jou tien anderen.

Dan denk je wel 10 keer na voordat je je baas terecht wijst. Want dan wordt je contract gewoon niet verlengd.

Dan kun je fijn in de bijstand papiertjes gaan prikken, na eerst al je kapitaal opgegeten te hebben.

Kun je natuurlijk zeggen: Eigen schuld. Moeten ze maar zorgen dat ze unieke skills hebben waarmee ze boven het gemiddelde uitsteken. Dan hebben ze wat te onderhandelen.

Maar dat is per definitie een optie die alleen maar voor een minderheid is weggelegd. Werknemers kunnen immers niet allemaal bovengemiddeld zijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door Brandaris01 op 18-05-2018 11:26:23 ]
pi_179238203
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 11:21 schreef Brandaris01 het volgende:
Veel mensen zijn allang blij dat ze een baan hebben. Vooral wanneer het crisis is. Ben je al wat ouder, of laag opgeleid, dan geldt vaak: voor jou tien anderen.
Er is een enorm tekort op de arbeidsmarkt en de werkeloosheid is historisch laag....

Welke crisis?
pi_179238301
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:48 schreef Carlos93 het volgende:
Prima verzekerd daarvoor. Zal me er nooit zorgen om hoeven te maken.
Tot dat je het je overkomt. Ik heb vaak genoeg verhalen gehoord en gezien dat mensen dachten dat ze goed verzekerd waren. Voorbeeld dichtbij: Iemand met rugklachten kreeg niks uitgekeerd omdat hij in 1992 zich bij de huisarts heeft gemeld met een rugklacht en dit niet had doorgegeven. Gewoon niet bij stilgestaan.
Zo goed is het merendeel van die verzekeringen allemaal niet.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 12:23:42 #47
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_179238941
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:24 schreef Carlos93 het volgende:
Overspannen/burnout is een eerste wereld probleem. Geloof ik niet zo in.
Wellicht "geloof jij er niet zo in", maar burnout is opgenomen in ICD-10, opgesteld door de WHO en gebruikt door medici over de hele wereld.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_179239144
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 11:42 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Er is een enorm tekort op de arbeidsmarkt en de werkeloosheid is historisch laag....

Welke crisis?
Op dit moment gaat het weer goed, gelukkig. Maar dat is lang niet altijd zo. De economie beweegt in golven en als het economisch weer wat slechter gaat hebben de werkgevers het voor het zeggen.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 13:03:05 #49
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_179239688
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 15:11 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Zelfstandige. Hoort wat mij betreft gewoon bij je eigen verantwoordelijkheid. En anders moet je dat maar afdekken door een verzekering te nemen.
Amerikaanse toestanden.
Waarbij je, als je kanker krijgt, gewoon je huis kan verkopen want je verzekeren tegen zulke bedragen lukt je niet.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_179239874
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 12:38 schreef Brandaris01 het volgende:

[..]

Op dit moment gaat het weer goed, gelukkig. Maar dat is lang niet altijd zo. De economie beweegt in golven en als het economisch weer wat slechter gaat hebben de werkgevers het voor het zeggen.
Zeker. En als een goed surfer betaamt moet je de juiste golven meepakken. Als je dat doet, zit je ook met de door jou geschetste voorwaarden nooit zonder baan.
pi_179244236
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 13:09 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Zeker. En als een goed surfer betaamt moet je de juiste golven meepakken. Als je dat doet, zit je ook met de door jou geschetste voorwaarden nooit zonder baan.
Okay. ‘De juiste golven meepakken’, interessant hoor…

Maar wat bedoel je daar precies mee? Kun je dat wat nader toelichten?

Ik denk dat alle sappelende flexwerkers en sufsolliciterende vijftigers erg nieuwsgierig zullen zijn naar jouw speciale recept om nooit meer zonder een baan te zitten. :)
pi_179244269
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:36 schreef Brandaris01 het volgende:

[..]

Okay. ‘De juiste golven meepakken’, interessant hoor…

Maar wat bedoel je daar precies mee? Kun je dat wat nader toelichten?

Ik denk dat alle sappelende flexwerkers en sufsolliciterende vijftigers erg nieuwsgierig zullen zijn naar jouw speciale recept om nooit meer zonder een baan te zitten. :)
Solliciteren als er veel banen zijn en weinig werknemers, en blijven zitten als er veel werknemers zijn en weinig banen.
De goede jaren duren lang genoeg om een vast contract te vergaren.

Vijftigers zijn zich helemaal niet suf aan het solliciteren, die hebben prima banen.
pi_179245492
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:37 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Solliciteren als er veel banen zijn en weinig werknemers, en blijven zitten als er veel werknemers zijn en weinig banen.
De goede jaren duren lang genoeg om een vast contract te vergaren.

Ja, het klopt wel dat er nu meer vaste contracten worden vergeven, nu de economie weer loopt.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 18 mei 2018 @ 17:42:22 #54
22592 crew  Ole
pi_179245532
in loondienst betaal je premie voor ziektewet. Anders die premie teruggeven
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_179247402
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:24 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Mag je ook bij de werknemer leggen. Moet zijn verantwoordelijkheid nemen en de werkgever te vertellen op te rotten, als er niet volgens de voorschriften wordt gewerkt.

Overspannen/burnout is een eerste wereld probleem. Geloof ik niet zo in.
Tuurlijk dat kan iedereen makkelijk doen ook.
Vooral de laagbetaalde banen, het fysieke werk. Als je dat doet dan voor jou 10 anderen. Mensen zijn bang hun baan dan kwijt te raken. Dus gewoon gelul natuurlijk.

Buiten dat kan je ook MET een werkgever die zich aan de voorschriften houd werkgerelateerde ziektes krijgen. Rug/knie klachten kunnen gewoon voorkomen in fysiek zware beroepen, heeft niks met houden aan de voorschriften te maken. En vaak wordt er ook soms net om de regeltjes geleefd door een werkgever, dus op het randje zegmaar. Met name mbt werkdruk, onderbezetting en dergelijke, is bijna niet te meten. En wat met trauma klachten? Van agenten, millitairen, brandweer en ambulance medewerkers? En winkelmedewerker die een pistool tegen z’n hoofd krijgt?

En dat laatste over dat je niet gelooft in burn-out/overspannen. Ik hoop niet dat je het ooit zelf krijgt. Maar er is wetenschappelijk bewezen dat het wel degelijk medici oorzaken heeft.
pi_179247408
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 11:48 schreef Plumooh het volgende:

[..]

Tot dat je het je overkomt. Ik heb vaak genoeg verhalen gehoord en gezien dat mensen dachten dat ze goed verzekerd waren. Voorbeeld dichtbij: Iemand met rugklachten kreeg niks uitgekeerd omdat hij in 1992 zich bij de huisarts heeft gemeld met een rugklacht en dit niet had doorgegeven. Gewoon niet bij stilgestaan.
Zo goed is het merendeel van die verzekeringen allemaal niet.
Precies dit ^O^, lees je voorwaarden maar eens goed door!

Ook iemand die dichtbij stond meegemaakt. ZZPer, verzekerd voor ziekte om inkomsten op te vangen.

Kreeg last van de rug, kon 3 weken niet meer voor of achteruit en de verzekeraar zei doodleuk, nee sorry, valt buiten onze voorwaarden :N :X }:|. En daar betaal je dan behoorlijke premie voor iedere maand. Wassen neus bedoel je :r
pi_179247608
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 19:25 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Precies dit ^O^, lees je voorwaarden maar eens goed door!

Ook iemand die dichtbij stond meegemaakt. ZZPer, verzekerd voor ziekte om inkomsten op te vangen.

Kreeg last van de rug, kon 3 weken niet meer voor of achteruit en de verzekeraar zei doodleuk, nee sorry, valt buiten onze voorwaarden :N :X }:|. En daar betaal je dan behoorlijke premie voor iedere maand. Wassen neus bedoel je :r
Klopt, moet je heel voorzichtig mee wezen. Betaal hier £340 per maand. Medische test moeten afleggen voor ik aangenomen werd. Maar houdt in dat ik in principe voor iedere vorm ben verzekerd. Kon ook nog een ander, goedkoper pakket nemen, maar daar werden ineens een hoop dingen uitgesloten.
pi_179249603
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 19:38 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Klopt, moet je heel voorzichtig mee wezen. Betaal hier £340 per maand. Medische test moeten afleggen voor ik aangenomen werd. Maar houdt in dat ik in principe voor iedere vorm ben verzekerd. Kon ook nog een ander, goedkoper pakket nemen, maar daar werden ineens een hoop dingen uitgesloten.
dus mensen die al wat hebben krijgen de tering maar?
pi_179252728
Ik ben zelden tot nooit ziek, maar als een werkgever met wachtdagen aan gaat komen kan hij een middelvinger krijgen. Sowieso kost ziek zijn mij al geld, dus is een wachtdag daar bovenop helemaal belachelijk.
pi_179256578
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 19:38 schreef Carlos93 het volgende:
Klopt, moet je heel voorzichtig mee wezen. Betaal hier £340 per maand. Medische test moeten afleggen voor ik aangenomen werd. Maar houdt in dat ik in principe voor iedere vorm ben verzekerd. Kon ook nog een ander, goedkoper pakket nemen, maar daar werden ineens een hoop dingen uitgesloten.
Je maandpremie wilt niks zeggen, onderzoeken laten doen ook niet. Had mijn voorbeeld ook.
Je hoeft maar iets kleins vergeten te zijn door te geven in een ver verleden dan ben je al de sjaak.
Je hebt het over verzekeraars, die proberen overal onderuit te komen. Helaas ook in jou geval. Want 340 euro is mijn inziens te goedkoop voor een totaal pakket.

Sorry ik vrees dat je voor de bijl gaat als jij echt grote medische problemen krijgt.
Denk aan een hersenbloeding, hartaanval, burnout, klaplong, geestelijke problemen etc.
Voor een gebroken arm en been zul je vast prima verzekerd zijn.
pi_179288094
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 07:55 schreef Plumooh het volgende:

[..]

Je maandpremie wilt niks zeggen, onderzoeken laten doen ook niet. Had mijn voorbeeld ook.
Je hoeft maar iets kleins vergeten te zijn door te geven in een ver verleden dan ben je al de sjaak.
Je hebt het over verzekeraars, die proberen overal onderuit te komen. Helaas ook in jou geval. Want 340 euro is mijn inziens te goedkoop voor een totaal pakket.

Sorry ik vrees dat je voor de bijl gaat als jij echt grote medische problemen krijgt.
Denk aan een hersenbloeding, hartaanval, burnout, klaplong, geestelijke problemen etc.
Voor een gebroken arm en been zul je vast prima verzekerd zijn.
Jij hebt zijn polisvoorwaarden gelezen?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 20 mei 2018 @ 18:17:20 #62
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_179288119
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 15:29 schreef djh77 het volgende:

[..]

De loonkosten boven max. dagloon + pensioenlasten
+ inwerktijd vervanging, tijdelijk contract met al het gedoe.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  zondag 20 mei 2018 @ 18:20:53 #63
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_179288183
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:36 schreef Brandaris01 het volgende:

[..]

Okay. ‘De juiste golven meepakken’, interessant hoor…

Maar wat bedoel je daar precies mee? Kun je dat wat nader toelichten?

Ik denk dat alle sappelende flexwerkers en sufsolliciterende vijftigers erg nieuwsgierig zullen zijn naar jouw speciale recept om nooit meer zonder een baan te zitten. :)
In jezelf blijven investeren, blijven leren, kijken waar de markt om vraagt en in die richting ontwikkelen. Bedenken dat je in de eerste plaats werkt om geld te verdienen om rond te komen. In de tweede plaats om het werk leuk te vinden en er voldoening uit te halen. Dus proberen daar een mooie balans in te vinden. Waarschijnlijk betekent dat: of wat meer je droombaan en wat minder betaald krijgen, of wat minder je droombaan maar wat beter betaald krijgen. In de ideale situatie is het je droombaan en krijg je daar maximaal voor betaald. Dat zal echter niet zo vaak voorkomen.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_179288668
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 15:11 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Zelfstandige. Hoort wat mij betreft gewoon bij je eigen verantwoordelijkheid. En anders moet je dat maar afdekken door een verzekering te nemen.
daar zijn werkgevers ook voor verzekerd
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_179289349
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:43 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Yep, een bijzonder krom en dom systeem.

Mijn vorige werkgever had een dergelijke regeling, inclusief een bonus als je niet ziek was. Wat er dus op neerkwam dat mensen 1-2 weken ziek waren voor een simpele snotneus, als je die wachtdag en bonus toch al kwijt was moest dat natuurlijk gecompenseerd worden.

Sowieso absurd dat dit wettelijk gezien gewoon blijkt te mogen.
Het wijst op een slechte mentaliteit van de werkgever en het werkt een slechte mentaliteit bij de werknemer in de hand. De werkgever zegt hiermee eigenlijk: de aard van het werk, het loon en de omstandigheden die ik jou bied zijn dermate demotiverend dat ik vermoed dat jij je gemakkelijk of zelfs volkomen onterecht ziek gaat melden. Dus voer ik een dwangmiddel in om te zorgen dat jij je naar het werk sleept ondanks eventuele langetermijngevolgen.

Waarop de werknemer denkt: prima, als ik me dan ziek meld dan doe ik het ook goed en dan blijf ik net zolang thuis totdat ik nooit meer mijn neus hoef te snuiten.

Voeg daar nog aan toe een boekwerk aan regeltjes en de hoeveelheid geld en energie die opgaat aan verzuimreductie, demedicaliseren en weet ik wat nog meer en je ziet wel hoe gezond de verhoudingen liggen.
pi_179290624
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:24 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Mag je ook bij de werknemer leggen. Moet zijn verantwoordelijkheid nemen en de werkgever te vertellen op te rotten, als er niet volgens de voorschriften wordt gewerkt.

Overspannen/burnout is een eerste wereld probleem. Geloof ik niet zo in.
:')
"Pools are perfect for holding water"
pi_179313265
Dit lijkt me een kortjakje beding,ziekte heb je zelf niet in de hand en een glazen bol ook niet waarin je kan zien wanneer je weer beter bent,toen ik nog in vaste dienst was was ik weinig ziek en meestal werkte ik gewoon door tot het echt niet meer kon,zo heb ik wel eens doorgewerkt met een dubbele longontsteking terwijl ik dacht dat ik een zware kou had.

Verder heb ik wel eens gehad toen we vakantiedagen op moesten maken omdat ze anders vervielen dat ze door veel zieken en vakantiedagen van collega's in de problemen kwamen voorgesteld mijn vakantiedagen niet door te laten gaan en ze op een ander tijdstip (door mij te bepalen) op te nemen wat met graagte aangenomen werd verder werden er veel mensen ontslagen om de crisis tijd (uiteindelijk ikzelf ook) maar ik ben nooit uit mijzelf weggegaan en heb mij dus laten ontslaan wat me nog een behoorlijke ontslagvergoeding heeft opgeleverd waardoor ik nu een extra pensioentje heb van 20 jaar boven m'n A.O.W. en reguliere pensioen uitkering.

[ Bericht 47% gewijzigd door geevee op 22-05-2018 01:41:24 (aanvulling) ]
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')