abonnement Unibet Coolblue
pi_179218017
Ik zit helaas zonder werk. :'( Ik zit eraan te denken mezelf autodidact om te scholen naar systeembeheerder of Linux engineer, maar waar moet ik beginnen?

Weet iemand wat in Nederland zoal de standaard is wat Linux OS betreft? Dacht dat voornamelijk Debian gebruikt wordt.

Of zal ik toch voor een Windows certificaat gaan.
  donderdag 17 mei 2018 @ 13:35:45 #2
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_179218682
Voor beiden niet gaan het word steeds minder naar gezocht in de IT.

Zou lekker CCNA halen of Java/c++ gaan leren kom je zo aan werk.
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_179218925
Hoe oud ben je? En wat is je opleidingsniveau en regio? Via young capital een optie?
Somebody that I used to know
pi_179219785
Je wordt uitgelachen als je op professioneel niveau met Windows wilt werken.

Windows is meer voor laaggeschoolde systeembeheerders.
Prijs de Heer.
pi_179220591
Autodidactisch omscholen op korte termijn? Is een grapje toch, hoop ik?
pi_179220666
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 14:27 schreef TamVR het volgende:
Je wordt uitgelachen als je op professioneel niveau met Windows wilt werken.

Windows is meer voor laaggeschoolde systeembeheerders.
Oh? Vertel verder..
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_179220919
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 14:27 schreef TamVR het volgende:
Je wordt uitgelachen als je op professioneel niveau met Windows wilt werken.

Windows is meer voor laaggeschoolde systeembeheerders.
Jij wordt hier uitgelachen als je dit durft te beweren...
pi_179220991
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 15:12 schreef BTKlus het volgende:

[..]

Jij wordt hier uitgelachen als je dit durft te beweren...
ach, mensen beweren zoveel...

Ik geeft toe dat ik ook moet lachen om gasten die alles doen met hun muis.

Ik doe zelf alles met PowerShell.
Is voor de meesten te moeilijk. >:)
pi_179221096
En programmeren niet iets voor je? Systeembeheer helaas weinig kaas van gegeten dus daar kan ik weinig over zeggen.

O.a. C++ heb ik mijzelf voor ik met mijn studie informatica begon aangeleerd en vond ik prima te doen, was natuurlijk nog geen denderend niveau qua ontwerpen en zo maar daar gaat tijd in zitten.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_179221287
Misschien is een LOI opleiding iets voor TS?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_179221444
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 15:24 schreef FlippingCoin het volgende:
En programmeren niet iets voor je? Systeembeheer helaas weinig kaas van gegeten dus daar kan ik weinig over zeggen.

O.a. C++ heb ik mijzelf voor ik met mijn studie informatica begon aangeleerd en vond ik prima te doen, was natuurlijk nog geen denderend niveau qua ontwerpen en zo maar daar gaat tijd in zitten.
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 15:35 schreef sjoemie1985 het volgende:
Misschien is een LOI opleiding iets voor TS?
Sorry hoor, maar op een hoog niveau te leren programmeren kost echt tijd. De eerste maanden programmeer je helemaal niks. Dat komt daarna pas, als je een beetje weet wat je aan het doen bent.

Zelf programmeer ik in PHP sinds ik 12 ben. Ik heb het 4 jaar geleden pas echt serieus opgepakt. Veel tutorials kijken, boeken lezen, college's van universiteiten kijken over programmeertechnieken. Dan kom je er.

Ik zou beginnen met Head First PHP. Is een beetje outdated en OOP programmeren komt hier nog niet in voor, maar het geeft een goede basis. Ga vervolgens eens een beetje aan de slag met OOP. Probeer je eigen framework te schrijven.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2018 15:46:27 ]
pi_179221718
quote:
7s.gif Op donderdag 17 mei 2018 15:42 schreef DevFreak het volgende:

[..]


[..]

Sorry hoor, maar op een hoog niveau te leren programmeren kost echt tijd. De eerste maanden programmeer je helemaal niks. Dat komt daarna pas, als je een beetje weet wat je aan het doen bent.

Zelf programmeer ik in PHP sinds ik 12 ben. Ik heb het 4 jaar geleden pas echt serieus opgepakt. Veel tutorials kijken, boeken lezen, college's van universiteiten kijken over programmeertechnieken. Dan kom je er.

Ik zou beginnen met Head First PHP. Is een beetje outdated en OOP programmeren komt hier nog niet in voor, maar het geeft een goede basis. Ga vervolgens eens een beetje aan de slag met OOP. Probeer je eigen framework te schrijven.
Ah ja dat weet ik niet en staat ook niet in wat ik schrijf. :')

Ik kon alle eerste jaars programmeer tentamens van mijn bachelor software engineering halen zonder te al te veel studeren, je kan echt wel wat leren thuis.

Verder is begin eens een framework te maken een kut advies van je welste.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 17 mei 2018 @ 17:01:50 #13
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_179223245
Waarom is de eerste gedachte van mensen die hun carrière willen omgooien altijd van 'oh, ik ga wel iets met IT doen?' :') Waarom zou de universitaire opleiding informatica bestaan? Het is echt niet zo makkelijk als twee Youtube-videos kijken
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_179223623
ik zou ook gaan voor programmeren. kun je alle kanten mee op. ook netwerken worden straks middels programmeerwerk aangestuurd.

maar vooral zelf doen wat je leuk lijkt. iets leren waar je interesse niet ligt gaat niet werken
:]
pi_179225071
Een programmataal leren is te hoog gegrepen voor mij. Ik was aan het overwegen om een Linux distro te leren maar als ik het zo hoor is hier helemaal geen vraag naar.
pi_179225978
Is je eigen achtergrond, TS?
Somebody that I used to know
pi_179226002
Ga de zorg in, daar staan ze te springen om mensen >:O
Somebody that I used to know
  donderdag 17 mei 2018 @ 19:58:33 #18
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_179226519
quote:
7s.gif Op donderdag 17 mei 2018 18:45 schreef Tomodachi het volgende:
Een programmataal leren is te hoog gegrepen voor mij. Ik was aan het overwegen om een Linux distro te leren maar als ik het zo hoor is hier helemaal geen vraag naar.
Een 'OS leren' tot een niveau waar je wat aan hebt binnen het bedrijfsleven is misschien nog wel lastiger op jezelf te doen dan leren programmeren tot een niveau waar je wat aan hebt.

Wat is je achtergrond TS?

[ Bericht 2% gewijzigd door embedguy op 17-05-2018 20:07:50 ]
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_179226576
Ik heb slechts MBO ICT gedaan, niet behaald. Daarna geen werk kunnen vinden en door issues in de Wajong beland.
pi_179226886
quote:
7s.gif Op donderdag 17 mei 2018 18:45 schreef Tomodachi het volgende:
Een programmataal leren is te hoog gegrepen voor mij. Ik was aan het overwegen om een Linux distro te leren maar als ik het zo hoor is hier helemaal geen vraag naar.
Programmeren is een compleet andere sport.

quote:
7s.gif Op donderdag 17 mei 2018 15:16 schreef DevFreak het volgende:

[..]

ach, mensen beweren zoveel...

Ik geeft toe dat ik ook moet lachen om gasten die alles doen met hun muis.

Ik doe zelf alles met PowerShell.
Is voor de meesten te moeilijk. >:)
Tree typen rustig koffie drinken en dumpert kijken op het andere scherm.
pi_179227155
En gewoon bij kpn ofzo op een helpdesk starten? En zo met interne opleidingen enzo verder komen?
Somebody that I used to know
pi_179227177
Even direct gezegd maakt het mij niet zoveel uit zolang ik maar aan de bak kom. Die hele MBO opleiding is waardeloos gebleken, moest beginnen op niveau 2 maar kreeg een bore out. Niveau was echt te laag en je leerde alleen maar een computers sleutelen.
pi_179227260
Wat zou je dan willen? Wil je wel iets meer computers? Of misschien meer met techniek of iets in de bouw? Op dit moment genoeg vraag naar personeel daar. (ik neem aan dat je nog geen dertig bent?)
Somebody that I used to know
pi_179227430
quote:
7s.gif Op donderdag 17 mei 2018 20:31 schreef Tomodachi het volgende:
Even direct gezegd maakt het mij niet zoveel uit zolang ik maar aan de bak kom. Die hele MBO opleiding is waardeloos gebleken, moest beginnen op niveau 2 maar kreeg een bore out. Niveau was echt te laag en je leerde alleen maar een computers sleutelen.
Wordt bus- of vrachtwagen chauffeur, ook de logistiek staat te springen om mensen. Geen werkdruk zoals in de ICT, deadlines en ander gezeik, als je een bertje doorrijdt, op schema kan en blijft rijden, ben je bij wijze van spreken eigen baas achter het stuur. Zeker in transportsector zijn er veel mogelijkheden ^O^

Vrijheid Blijheid
pi_179227623
quote:
7s.gif Op donderdag 17 mei 2018 20:31 schreef Tomodachi het volgende:

Die hele MBO opleiding is waardeloos gebleken, moest beginnen op niveau 2 maar kreeg een bore out.
Een wat?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')