abonnement Unibet Coolblue
pi_179222115
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:12 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Als jouw zaak midden in een overwegend islamitische wijk ligt en je gaat hoofddoekjes verbieden dan kun je de tent wel sluiten. Dus in dat geval kan ik begrijpen dat je het toestaat. Daarmee is niet gezegd dat ik het er mee eens ben.
Wat maak jij je druk om wat anderen willen dragen zeg.
  donderdag 17 mei 2018 @ 16:15:17 #252
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179222123
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:13 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dat vind ik wel kwalijk, als je zoveel mensen met goede bedoelingen uit gaat sluiten op grond van hun geloofsovertuiging.
Hoezo uitsluiten? Je geloofsovertuiging hoef niet zichtbaar te zijn bij je goede bedoelingen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179222144
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoezo uitsluiten? Je geloofsovertuiging hoef niet zichtbaar te zijn bij je goede bedoelingen.
Dat zien zij anders, voor moslima's die een hoofddoek dragen is het of met een hoofddoek of niet werken. Als je zo'n grote groep mensen het werken op zo veel posities onmogelijk maakt lijkt mij dat niet juist.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 17 mei 2018 @ 16:17:22 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179222156
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:13 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat vind ik ook, maar volgens sommigen hier moet je ook een voetbalshirt mogen dragen achter de kassa als hoofddoekjes ook zijn toegestaan. Daar zou namelijk geen verschil tussen zijn. :')
Nou ja, mijn man kan ook niet in een spijkerbroek en t-shirt naar een vergadering op z'n werk, het is gewoon afhankelijk van wat men representatief vindt.
En ik kan me er prima wat bij voorstellen dat religieuze uitingen niet als representatief worden beoordeeld.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179222199
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou ja, mijn man kan ook niet in een spijkerbroek en t-shirt naar een vergadering op z'n werk, het is gewoon afhankelijk van wat men representatief vindt.
En ik kan me er prima wat bij voorstellen dat religieuze uitingen niet als representatief worden beoordeeld.
Rare vergelijking, jouw man draagt geen spijkerbroek vanwege zijn geloof of wel?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_179222213
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het interesseert me helemaal niets wat iemands geloof is, maar ik wens er ook niet te pas en te onpas mee geconfronteerd te worden, wat mij betreft dient bijvoorbeeld een gemeentehuis of provinciehuis ook vrij te zijn van allerhande geloofsovertuigingen.

Als een werkgever in zijn kledingvoorschriften stelt dat er geen politieke en/of religieuze uitingen zichtbaar horen te zijn bij de werknemers dan vind ik dat meer dan prima, dat weet je als je daar gaat werken en als je je daar niet aan wilt conformeren dan moet je wat anders gaan doen, bijvoorbeeld bij de concurrent gaan werken die het geen probleem vindt.
Ja ja kerststalletje/slingers, kerstbomen, Pasen uiteraard allemaal geen probleem in het gemeentehuis, toch?
Geen sig.
pi_179222222
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:14 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wat maak jij je druk om wat anderen willen dragen zeg.
Buitenom religieuze uitingen zal het me werkelijk jeuken wat iemand draagt.
pi_179222253
Maar goed, de roep om boycot gaat momenteel als een lopend vuurtje op Facebook en er wordt massaal op gereageerd. Aangezien hun klanten voornamelijk uit allochtonen bestaan, zal dit hard aankomen. Heerlijk :)
Geen sig.
  donderdag 17 mei 2018 @ 16:22:09 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179222261
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:16 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dat zien zij anders, voor moslima's die een hoofddoek dragen is het of met een hoofddoek of niet werken. Als je zo'n grote groep mensen het werken op zo veel posities onmogelijk maakt lijkt mij dat niet juist.
Er zijn ook bedrijven waar de bedrijfskleding voor dames nog steeds uit een rok bestaat, waar dames niet geacht worden een broek te dragen, dat weet je als je daar gaat werken, je weet ook dat je geen broek als onderdeel van je bedrijfskleding kunt bestellen, en dat het niet de bedoeling is dat je een eigen broek gaat dragen.
Als je dat een probleem vindt dan moet je daar niet gaan werken. Vrij simpel.

Als andersom een hoofddoek onderdeel is van de bedrijfskleding bij bedrijf X dan moet ik daar niet gaan solliciteren en jengelen dat ik dat ding niet wil dragen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179222266
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:20 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Buitenom religieuze uitingen zal het me werkelijk jeuken wat iemand draagt.
Waarom vind jij het dan zo'n probleem als een meisje dat achter de kassa zit een hoofddoekje draagt en haar werk gewoon prima doet en klanten vriendelijk bejegend?

Who fucking cares!?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2018 16:22:46 ]
pi_179222281
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:20 schreef Knudde het volgende:

[..]

Ja ja kerststalletje/slingers, kerstbomen, Pasen uiteraard allemaal geen probleem in de gemeentehuis, toch?
Kerstbomen zijn nou niet bepaald religieuze symbolen, tenzij je tegen de oude Germaanse goden wilt ageren.

Kerststal in een gemeentehuis zou ik ook niet vrolijk van worden.
  donderdag 17 mei 2018 @ 16:24:24 #262
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179222317
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:19 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Rare vergelijking, jouw man draagt geen spijkerbroek vanwege zijn geloof of wel?
Het gaat om wat als representatief beschouwd wordt, en bij het gros van de vergaderingen die hij heeft zal dat niet als representatief beschouwd worden.

De bedrijfskleding van Douglas beschouwt het bedrijf als representatief, ik gok dat ze er ook geen damesmaat 52 van hebben, en dat je gewoon wat anders moet gaan doen als je dusdanig uitgedijd bent dat je de bedrijfskleding niet meer past.
En als je besluit de bedrijfskleding aan te vullen kan de werkgever dus stellen dat dat niet de bedoeling is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179222324
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:22 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Kerstbomen zijn nou niet bepaald religieuze symbolen, tenzij je tegen de oude Germaanse goden wilt ageren.

Kerststal in een gemeentehuis zou ik ook niet vrolijk van worden.
Je viert wel kerst, neem ik aan?
pi_179222335
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:22 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Waarom vind jij het dan zo'n probleem als een meisje dat achter de kassa zit een hoofddoekje draagt en haar werk gewoon prima doet en klanten vriendelijk bejegend?

Who fucking cares!?
Omdat ik vind dat je geen grijs gebied moet hebben als het gaat om religieuze uitingen. Over een jaar wil ze alleen nog maar vrouwelijke klanten bedienen? Is dat dan ook in orde?
pi_179222350
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:21 schreef Knudde het volgende:
Maar goed, de roep om boycot gaat momenteel als een lopend vuurtje op Facebook en er wordt massaal op gereageerd. Aangezien hun klanten voornamelijk uit allochtonen bestaan, zal dit hard aankomen. Heerlijk :)
Voornamelijk allochtonen naar Douglas?

Ik verwacht dat de boycot behoorlijk mee zal vallen.
pi_179222360
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het gaat om wat als representatief beschouwd wordt, en bij het gros van de vergaderingen die hij heeft zal dat niet als representatief beschouwd worden.

De bedrijfskleding van Douglas beschouwt het bedrijf als representatief, ik gok dat ze er ook geen damesmaat 52 van hebben, en dat je gewoon wat anders moet gaan doen als je dusdanig uitgedijd bent dat je de bedrijfskleding niet meer past.
En als je besluit de bedrijfskleding aan te vullen kan de werkgever dus stellen dat dat niet de bedoeling is.
En als ik een neger niet representatief vind?

Kan ik dan ook roepen dat alle zwarten maar in het magazijn gaan werken?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 17 mei 2018 @ 16:26:06 #267
194233 Friday12
Originele kloon
pi_179222361
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:22 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Waarom vind jij het dan zo'n probleem als een meisje dat achter de kassa zit een hoofddoekje draagt en haar werk gewoon prima doet en klanten vriendelijk bejegend?

Who fucking cares!?
Het gaat er om dat iemand uit geloofs overtuiging weer de regels aan zijn/haar laars wil lappen.
  donderdag 17 mei 2018 @ 16:26:21 #268
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179222368
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:20 schreef Knudde het volgende:

[..]

Ja ja kerststalletje/slingers, kerstbomen, Pasen uiteraard allemaal geen probleem in het gemeentehuis, toch?
Nou zie ik kerst persoonlijk niet als religieuze overtuiging, maar dat is wat anders, ik weet dat een hoop mensen daar anders over denken.
Bij orthodoxe christenen kom je iig weer geen kerstboom tegen :D

Maar van mij hoeft die ook niet in het gemeentehuis nee.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179222387
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:25 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Omdat ik vind dat je geen grijs gebied moet hebben als het gaat om religieuze uitingen. Over een jaar wil ze alleen nog maar vrouwelijke klanten bedienen? Is dat dan ook in orde?
Ah, je spreekt uit pure angst. Nu komt de aap uit de mouw.
  donderdag 17 mei 2018 @ 16:27:28 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179222394
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:26 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

En als ik een neger niet representatief vind?
Dat is gebaseerd op ras?
Lekker sturen naar de bekende weg hè.... die neger heeft niet de keuze zijn huidskleur wel of niet te dragen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179222398
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:24 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Je viert wel kerst, neem ik aan?
Ik ga niet naar de kerk met kerst, ik lees geen bijbelverhalen en ik zing geen liederen.

Ik ga wel meestal wel bij m'n ouders langs, maar dat doe ik meer uit morele verplichting naar hun toe.
  donderdag 17 mei 2018 @ 16:28:20 #272
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179222415
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:25 schreef Physsic het volgende:

[..]

Voornamelijk allochtonen naar Douglas?

Ik verwacht dat de boycot behoorlijk mee zal vallen.
Nog sterker: voornamelijk allochtonen naar Douglas in Leeuwarden? Right....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179222418
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:26 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Het gaat er om dat iemand uit geloofs overtuiging weer de regels aan zijn/haar laars wil lappen.
Dat snap ik. En daar ben ik het dus ook niet mee eens. Dat had je ook kunnen weten als je mijn posts gelezen hebt. ;)
pi_179222423
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:25 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Omdat ik vind dat je geen grijs gebied moet hebben als het gaat om religieuze uitingen. Over een jaar wil ze alleen nog maar vrouwelijke klanten bedienen? Is dat dan ook in orde?
Wat een flauwekul. Mij interesseert het geen fluit door wie ik geholpen wordt, als ik maar geholpen wordt.

Wat mij irriteert in dit verhaal, dat er weer een dwingende ondertoon wordt gevoerd en de discriminatiekaart weer wordt bovengehaald. Ze zijn gewend dat ze zo een boel gedaan krijgen, dus waarom nu niet? Douglas gaat dan ook gewoon binnenkort dat vrouwke een grote bos bloemen aanbieden en excuses maken. En uiteraard staat ze dan weer in de winkel mét hoofddoek.
pi_179222431
quote:
10s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:27 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ah, je spreekt uit pure angst. Nu komt de aap uit de mouw.
Welnee, ik spreek helemaal niet uit pure angst. Ik geef het slechts als voorbeeld dat je niet bij elk religieuze uiting weer een nieuwe discussie moet willen. Die discussie kun je voorkomen door op voorhand elke religieuze uiting uit te bannen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')