abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_179214020
Hi allen,

NIeuw huis - nieuwe kansen :)
Ik kom alleen qua ruimte niet uit de keuken opstelling... parralel keuken zou kunnen - maar hoe doe je dit voor het raam.. mijn vrouw zou graag een L shape richting woonkamer willen met verhoogde bar.. ik heb al een tijdje in de Ikea app zitten spelen - maar ik kom er gewoon niet uit (volgens de vrouw thuis heb ik geen ruimtelijk inzicht :D )

Heeft iemand nog briljante ideeen? De ramen zitten helaas erg laag waardoor je dus niet voor de ramen door kan bouwen..

pi_179214547
Wat is de hoogte van de onderzijde van de ramen. Wat misschien ook wel werkt om de keuken een meter meer naar binnen te zetten en 2180 keuken in het L gedeelte te plaatsen zodat je nog een doorgang houdt. De hoge kasten voor inbouw apparatuur zouden dan in de lange poot kunnen. Of je neemt een extra lange keuken en werkt alles weg onder het blad.
Jeroentje.
pi_179214675
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 09:35 schreef jpajs het volgende:
Wat is de hoogte van de onderzijde van de ramen. Wat misschien ook wel werkt om de keuken een meter meer naar binnen te zetten en 2180 keuken in het L gedeelte te plaatsen zodat je nog een doorgang houdt. De hoge kasten voor inbouw apparatuur zouden dan in de lange poot kunnen. Of je neemt een extra lange keuken en werkt alles weg onder het blad.
Thanks ! ik heb helaas de precieze maten niet van de ramen - maar op de gevel foto zie ik dat ze lager liggen dan de woningen om ons heen , ongeveer op brievenbus hoogte in de voordeur ( en die zit laag).. ik denk dus echt niet dat ik daar werkblad voor kan/wil hebben. ik snap alleen je opmerking over het stuk van 2180 niet ?
pi_179214799
Behoorlijk lange muren in de lengterichting dus. Zijn ze al klaar met bouwen of heb je nog inspraak mbt leidingwerk? Ik zou aan 2 zijden keuken plaatsen. Maar dan wel vanaf de deur, dus bijvoorbeeld van 3500-6500 mm aan de rechterzijde gemeten en met voornamelijk lage kasten want je hebt dan ruimte genoeg. Op deze manier krijg je natuurlijke compartimentering en hou je voor de ramen een flinke ruimte over om daar een eettafel te zetten, vol in het licht en betrokken bij de keuken.
Zoveel van die standaardindeling-nieuwbouwhuizen waarbij er een eettafel maar ergens halverwege de woonkamer wordt neergeplempt. Niet functioneel en zo ontzettend lelijk.
pi_179214853
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 09:53 schreef elplato het volgende:
Behoorlijk lange muren in de lengterichting dus. Zijn ze al klaar met bouwen of heb je nog inspraak mbt leidingwerk? Ik zou aan 2 zijden keuken plaatsen. Maar dan wel vanaf de deur, dus bijvoorbeeld van 3500-6500 mm aan de rechterzijde gemeten en met voornamelijk lage kasten want je hebt dan ruimte genoeg. Op deze manier krijg je natuurlijke compartimentering en hou je voor de ramen een flinke ruimte over om daar een eettafel te zetten, vol in het licht en betrokken bij de keuken.
Zoveel van die standaardindeling-nieuwbouwhuizen waarbij er een eettafel maar ergens halverwege de woonkamer wordt neergeplempt. Niet functioneel en zo ontzettend lelijk.
bouw moet nog starten dus heb nog alle inspraak op leidingwerk etc.
Jouw idee had ik nog niet eens over nagedacht! Best leuk idee eigenlijk !!! ik ga er eens naar kijken. Enige is wel, 1 of 2 hoge kasten ivm oven/magnetron/koelkast enzo wel wenselijk, wellicht als ik die aan de deur kant hou zitten ze niet heel erg in het zicht?
  donderdag 17 mei 2018 @ 10:01:02 #6
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_179214904
Ik kan even de foto's niet vinden van wat het uiteindelijk geworden is maar dit waren onze schetsen.





Sjips lukt me niet ze te embedden. :( Gefixt.

We hebben er nog wel een bovenkast bij genomen. Ook de bar is dieper geworden dan op de schets met een doorgetrokken zijpaneel. Alleen van de extra diepte heb ik inmiddels ietwat spijt. :@
Wij hebben dan alleen geen verhoogde bar.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_179215063
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 09:57 schreef realbase het volgende:

[..]

bouw moet nog starten dus heb nog alle inspraak op leidingwerk etc.
Jouw idee had ik nog niet eens over nagedacht! Best leuk idee eigenlijk !!! ik ga er eens naar kijken. Enige is wel, 1 of 2 hoge kasten ivm oven/magnetron/koelkast enzo wel wenselijk, wellicht als ik die aan de deur kant hou zitten ze niet heel erg in het zicht?
Dat is ook geen ramp en helemaal ontkom je er ook niet aan. Je moet alleen voorkomen dat je het aan 2 kanten helemaal dicht maakt tot aan 2 meter, dan wordt het stuk van de keuken erg tunnel-ig. Maar aan de ene muur een koelkast en evt oven die wat hoger zijn aan beide zijden van het werkblad en aan de andere muur hooguit wat ondiepe rekjes/kastjes oid is geen probleem.

Mooi dat je nog alle inspraak hebt. Nu is dan inderdaad het moment om en globaal plaatje te maken voor jezelf hoe je uberhaupt de indeling in je huis zou willen. Mijn tip is dan vooral: kies voor een logische indeling waarbij het open karakter behouden blijft maar functies een beetje natuurlijk gescheiden worden.
pi_179215123
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 10:01 schreef Elpis het volgende:
Ik kan even de foto's niet vinden van wat het uiteindelijk geworden is maar dit waren onze schetsen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Sjips lukt me niet ze te embedden. :( Gefixt.

We hebben er nog wel een bovenkast bij genomen. Ook de bar is dieper geworden dan op de schets met een doorgetrokken zijpaneel. Alleen van de extra diepte heb ik inmiddels ietwat spijt. :@
Wij hebben dan alleen geen verhoogde bar.
Maar wees eerlijk: Hoe vaak ga je nu daadwerkelijk (langdurig) aan die bar zitten of ga je daar lunchen / dineren?
  donderdag 17 mei 2018 @ 10:18:03 #9
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_179215166
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 10:14 schreef elplato het volgende:

[..]

Maar wees eerlijk: Hoe vaak ga je nu daadwerkelijk (langdurig) aan die bar zitten of ga je daar lunchen / dineren?
Hahahahaha ik zou willen dat ik er nooit zat. Mijn laptop staat daar en ik zit er veeeeeeeel te lang te Fok!ken.

En oke het is een prima plek om spelende kinderen voor de deur in de gaten te houden. De etterbakjes lopen hier regelmatig belletje te trekken. :(
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_179215521
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 10:18 schreef Elpis het volgende:

[..]

Hahahahaha ik zou willen dat ik er nooit zat. Mijn laptop staat daar en ik zit er veeeeeeeel te lang te Fok!ken.

En oke het is een prima plek om spelende kinderen voor de deur in de gaten te houden. De etterbakjes lopen hier regelmatig belletje te trekken. :(
Dat telt niet, Fok!en kun je overal te lang ;) Moet je eens voorstellen hoe relaxt het zou zijn als daar een grote tafel bij het raam stond.
Lijk mij dan juist het idee van zo'n bar dat je die zou gebruiken in combinatie met eten / drinken.
pi_179215555
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 09:45 schreef realbase het volgende:

[..]

Thanks ! ik heb helaas de precieze maten niet van de ramen - maar op de gevel foto zie ik dat ze lager liggen dan de woningen om ons heen , ongeveer op brievenbus hoogte in de voordeur ( en die zit laag).. ik denk dus echt niet dat ik daar werkblad voor kan/wil hebben. ik snap alleen je opmerking over het stuk van 2180 niet ?
De maat 2180 is gebaseerd op een doorgang van 900 mm om tussen door te lopen. De maatvoering is niet gebaseerd op de afmetingen van de kast rompen dus daar moet je nog naar kijken.

Jeroentje.
pi_179215582
***

[ Bericht 100% gewijzigd door jpajs op 17-05-2018 10:41:00 (foutje) ]
Jeroentje.
  donderdag 17 mei 2018 @ 10:46:58 #13
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_179215720
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 10:37 schreef elplato het volgende:

[..]

Dat telt niet, Fok!en kun je overal te lang ;) Moet je eens voorstellen hoe relaxt het zou zijn als daar een grote tafel bij het raam stond.
Lijk mij dan juist het idee van zo'n bar dat je die zou gebruiken in combinatie met eten / drinken.
Mja dat soort huizen heb je hier ook in de buurt, waar het eetgedeelte voor bij het raam is, de keuken in het midden en woonkamer achter, maar zelf vind ik dat maar niks. Het voelt voor mij als een gebrek aan privacy als ik eet.

En de kinderen hebben er wel aan geluncht voorheen hoor. Tegenwoordig schuiven ze een bammetje hun mik in waar ze op dat moment dan in huis zijn. Dat is dus 9 van de 10 keer voor de tv. :@
Koekjes bereiden is de enige connectie met eten die de bar nog heeft. ;)
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_179215909
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 10:46 schreef Elpis het volgende:

[..]

Mja dat soort huizen heb je hier ook in de buurt, waar het eetgedeelte voor bij het raam is, de keuken in het midden en woonkamer achter, maar zelf vind ik dat maar niks. Het voelt voor mij als een gebrek aan privacy als ik eet.

En de kinderen hebben er wel aan geluncht voorheen hoor. Tegenwoordig schuiven ze een bammetje hun mik in waar ze op dat moment dan in huis zijn. Dat is dus 9 van de 10 keer voor de tv. :@
Koekjes bereiden is de enige connectie met eten die de bar nog heeft. ;)
Dat is voor iedereen anders natuurlijk. Zal mij persoonlijk worst wezen dat mensen er me op kunnen betrappen dat ik een maaltijd nuttig. Vind het vooral zonde vaak van zo'n mooie eettafel, die staat dan ergens halverwege in het donkerste gedeelte van het huis en wordt te weinig gebruikt terwijl het nou juist een heel fijne zitplek kan zijn. Overigens lijkt de vorm van jouw keuken / kamer wel anders dan die van TS, denk ook niet dat ik bij jou de zelfde oplossing zou voorstellen.
pi_179216768
De keuken is erg diep, dus voor mij zou een tafel bij het raam zeker een optie zijn. Ik zou er persoonlijk een afgesloten eetkeuken van maken (dubbele schuifdeuren met glas naar de zitkamer!).

Hebben/willen jullie kinderen? En zoja: groot/klein, hoeveel? Houden jullie van koken of is het een noodzakelijk kwaad? Hebben jullie vaak eters over de vloer? Zitten jullie graag aan de eettafel met visite of juist op de bank?
pi_179221954
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 11:41 schreef Geborenin1971 het volgende:
De keuken is erg diep, dus voor mij zou een tafel bij het raam zeker een optie zijn. Ik zou er persoonlijk een afgesloten eetkeuken van maken (dubbele schuifdeuren met glas naar de zitkamer!).

Hebben/willen jullie kinderen? En zoja: groot/klein, hoeveel? Houden jullie van koken of is het een noodzakelijk kwaad? Hebben jullie vaak eters over de vloer? Zitten jullie graag aan de eettafel met visite of juist op de bank?
2 kids, onder de 10 nog.. koken is leuk - en soms een noodzakelijk kwaad :D
Echt een mix van beide - we eten wel graag aan tafel

Die schuifdeuren willen we juist niet, we hebben nu ensuite seperatie en ondanks dat het erg mooi is met het glas in lood - willen we optisch meer ruimte juist.
pi_179221982
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 09:53 schreef elplato het volgende:
Behoorlijk lange muren in de lengterichting dus. Zijn ze al klaar met bouwen of heb je nog inspraak mbt leidingwerk? Ik zou aan 2 zijden keuken plaatsen. Maar dan wel vanaf de deur, dus bijvoorbeeld van 3500-6500 mm aan de rechterzijde gemeten en met voornamelijk lage kasten want je hebt dan ruimte genoeg. Op deze manier krijg je natuurlijke compartimentering en hou je voor de ramen een flinke ruimte over om daar een eettafel te zetten, vol in het licht en betrokken bij de keuken.
Zoveel van die standaardindeling-nieuwbouwhuizen waarbij er een eettafel maar ergens halverwege de woonkamer wordt neergeplempt. Niet functioneel en zo ontzettend lelijk.
Paintskillz !
(ziet er niet uit.. maar dit is een beetje wta je bedoelde in eem mix met wij wilde denk ik zo.. )
Ik heb het op de tekening uitgetekend op schaal en dan past het best wel goed eigenlijk

pi_179222228
Vind je dat fijn? Als visite binnenkomt in je keuken ipv in je woonkamer?
Somebody that I used to know
pi_179222273
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:20 schreef Postbus100 het volgende:
Vind je dat fijn? Als visite binnenkomt in je keuken ipv in je woonkamer?
nou ja, moet ik mn huis inrichten voor potentiele visite of voor mn eigen woongenot ?
Ik snap je vraag wel hoor - maar daar ben ik niet echt mee bezig. Daarnaast - het is een suggestie, nog niets definitiefs.
pi_179222286
En waarom nog een bar als je een eettafel dichtbij hebt?

Ik snap barretjes sowieso niet :@ een diep aanrecht is fijn, maar een bar...
Somebody that I used to know
pi_179222315
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:22 schreef realbase het volgende:

[..]

nou ja, moet ik mn huis inrichten voor potentiele visite of voor mn eigen woongenot ?
Ik snap je vraag wel hoor - maar daar ben ik niet echt mee bezig. Daarnaast - het is een suggestie, nog niets definitiefs.
Oké, laat ik het breder formuleren : vind je het fijn dat je binnenkomt in je keuken? Lijkt me zo gek.
Somebody that I used to know
pi_179222389
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:23 schreef Postbus100 het volgende:
En waarom nog een bar als je een eettafel dichtbij hebt?

Ik snap barretjes sowieso niet :@ een diep aanrecht is fijn, maar een bar...
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:24 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Oké, laat ik het breder formuleren : vind je het fijn dat je binnenkomt in je keuken? Lijkt me zo gek.
ik heb het bar genoemd - maar het is gewoon keukenblad hoogte ( met wellicht zo'n extra opstaande rand ) als je daar zit kan je dan even bammetje eten en bijv wel de tv nog zien..

again - no judgement in brainstorming :) probeer de juiste inrichting te vinden.
pi_179222435
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:24 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Oké, laat ik het breder formuleren : vind je het fijn dat je binnenkomt in je keuken? Lijkt me zo gek.
nja, bij mn ouders kwamen mensen altijd via achter binnen (en dus via de keuken).. en zoals je ziet lopen ze bij binnenkomst rechtsom de woonkamer binnen... ik ben dr nog niet uit hoor - maar ik heb er zelf niet echt bezwaren tegen ?
pi_179223507
Die bar lijkt me dus compleet zinloos als je daar juist een tafel hebt staan, uberhaupt snap ik dus niet wat de toegevoegde waarde van zo'n bar is aangezien je zo'n plek nooit kiest om eens uitgebreid te eten. Daarbij zal dat optisch niet werken, je blokkeert juist de open ruimte ermee en lijkt je huis dus kleiner.
Een kleine L-hoek die je daar in de keuken maakt kan ik me wel voorstellen, iets natuurlijkere scheiding. Maar die zou dan niet te diep moeten zijn en dat kun je altijd nog als een soort van bar zien

De maten zijn niet helemaal duidelijk in je tekening. Hoe lang is het gedeelte vanaf het raam tot aan de deur?
pi_179223878
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 17:11 schreef elplato het volgende:
Die bar lijkt me dus compleet zinloos als je daar juist een tafel hebt staan, uberhaupt snap ik dus niet wat de toegevoegde waarde van zo'n bar is aangezien je zo'n plek nooit kiest om eens uitgebreid te eten. Daarbij zal dat optisch niet werken, je blokkeert juist de open ruimte ermee en lijkt je huis dus kleiner.
Een kleine L-hoek die je daar in de keuken maakt kan ik me wel voorstellen, iets natuurlijkere scheiding. Maar die zou dan niet te diep moeten zijn en dat kun je altijd nog als een soort van bar zien

De maten zijn niet helemaal duidelijk in je tekening. Hoe lang is het gedeelte vanaf het raam tot aan de deur?
Hahah je denkt hetzelfde als mn vrouw.. ik ben al gecorrigeerd 😂

Van raam tot deur is ongeveer 4100mm..
pi_179224593
Ik eet nu bij het raam, icm met een rechte keuken tegen de muur, die tussen de gang en keuken staat. Maar overweeg juist om de eettafel meer richting de woonkamer te plaatsen, centraler in de ruimte en dan koken bij het raam. Bijvoorbeeld met 2 rechte keukenbladen tegenover elkaar.
.
pi_179225376
Ik vind de L vorm de woonkamer wel mooi. Ik stel me zo voor dat je daar de fruitmand en broodtrommels zet voor als het kroost naar school gaan.

Zelf zou ik denk ik 2 aanrechten maken aan beide lange zijde. 1 om te snijden en afzet ruimte evt met pass lampen er boven. Andere kant koken wassen etc. Maar veel mensen zullen vinden dat je dan te veel heen en weer moet.

Het is natuurlijk allemaal erg persoonlijk

[ Bericht 50% gewijzigd door Nico987 op 17-05-2018 19:07:57 ]
pi_179226144
Ik zie dat de lange muur 10800mm is. Met de keuken bij de deur, houd je amper een woonkamer over.
.
pi_179227104
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:40 schreef Fer het volgende:
Ik zie dat de lange muur 10800mm is. Met de keuken bij de deur, houd je amper een woonkamer over.
Ik heb een behoorlijkstuk weggeknipt heh.. ik hou een ruimte over van 5x4 voor de woonkamer, en zelfs meer als ik het stuk nog meeneem de keuken ruimte in tot het eerste keukenblok.. (en daarnaast nemen zelfs nog een uitbouw van de woonkamer erbij. Wat mij betreft ruimte genoeg voor de woonkamer!
pi_179227304
4×4 toch? (als ik zo even kijk.
Somebody that I used to know
pi_179227491
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 20:38 schreef Postbus100 het volgende:
4×4 toch? (als ik zo even kijk.
Om heel precies te zijn, 515x400 is precies de woonruimte. Hier komt dus 1,20 bij en wordt dan dus 515x520

Geen idee waar je de 4x4 vandaan haalt ?
pi_179227583
10800-6730 = 4070
3080+1000 = 4080(aangenomen dat daar 1000 staat en dat er niet meer dan dit is)

Zo.
Somebody that I used to know
pi_179227625
Even wat anders:
Heb je de keuken al besteld? Ik heb net een nieuwe keuken en er is 1 ding waar ik oprecht spijt van heb en dat is de vierkante wasbak. Staat mooi maar is kut schoonmaken :{
Alius aliud dicit
pi_179228329
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 20:52 schreef Postbus100 het volgende:
10800-6730 = 4070
3080+1000 = 4080(aangenomen dat daar 1000 staat en dat er niet meer dan dit is)

Zo.
ah nee er zit nog meer :) die 1 meter is de gang, zit nog toilet/trap ook naast dus is 2 meter 15 totaal
pi_179228365
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 20:54 schreef Mrmime het volgende:
Even wat anders:
Heb je de keuken al besteld? Ik heb net een nieuwe keuken en er is 1 ding waar ik oprecht spijt van heb en dat is de vierkante wasbak. Staat mooi maar is kut schoonmaken :{
Wat is er kut aan? Is je kraan groot genoeg
pi_179228382
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 20:54 schreef Mrmime het volgende:
Even wat anders:
Heb je de keuken al besteld? Ik heb net een nieuwe keuken en er is 1 ding waar ik oprecht spijt van heb en dat is de vierkante wasbak. Staat mooi maar is kut schoonmaken :{
nee nog niet.. ik zat indd naar vierkante te kijken - maar heb nog helemaal niet gekeken naar ervaringen etc.. daarover gesproken - mn vrouw had een mooie keuken gezien bij IKEA. Ik heb werkelijk geen idee wat de kwaliteit is vergeleken bij de bekende keukenbouwers.. je leest daarentegen wel weer een hoop gezeur over de keukenbouwers (vooral aftersales niet altijd top).. Als iemand suggesties heeft v.w.b. de keuken leverancier ?
pi_179228547
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 21:28 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Wat is er kut aan? Is je kraan groot genoeg
Meer dan. Maar is gewoon veel lastiger te poetsen door de hoeken. Een ronde is veel makkelijker egaal schoon te houden, even met de afwasborstel erdoor. Lukt niet goed in een vierkante..
Geen first world problem hoor, maar zou zelf nooit meer een vierkante kiezen.
Alius aliud dicit
pi_179228599
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 21:29 schreef realbase het volgende:

[..]

nee nog niet.. ik zat indd naar vierkante te kijken - maar heb nog helemaal niet gekeken naar ervaringen etc.. daarover gesproken - mn vrouw had een mooie keuken gezien bij IKEA. Ik heb werkelijk geen idee wat de kwaliteit is vergeleken bij de bekende keukenbouwers.. je leest daarentegen wel weer een hoop gezeur over de keukenbouwers (vooral aftersales niet altijd top).. Als iemand suggesties heeft v.w.b. de keuken leverancier ?
Geen idee hoe Ikea keukens zijn. Vriendin van mij heeft er sinds een jaartje een en die ziet er prachtig uit. Maar geen idee wat de duurzaamheid is. Ik heb mijn keuken gekocht bij Brugman. Waar ik het meest blij mee ben is het 6 cm keramieken blad. Prachtig om te zien, stoot- en krasvast en heel makkelijk schoon te maken. Wel vrij prijzig. Voor alleen het blad was ik ¤2500 kwijt. Maar ben er heel blij mee O+
Alius aliud dicit
pi_179237421
Ronde wasbak vind ik erg goedkoop uitzien. Zelf heb ik vorig jaar in mijn verbouwde huis een ikea keuken met een vleugje Smeg geplaatst. Erg mooi en ook prima kwaliteit. Natuurlijk, er zijn nog hoogwaardiger en waarschijnlijk duurzamer keukens te krijgen. Maar dan praat je echt over een heel ander segment dan de Brugman of andere keukenketens. Natuurlijk zullen deze ketens maar al te graag afgeven op ikea, maar dat is niet terecht want materiaal etc lijken erg op elkaar. Bij ikea heb je dan wel vastgelegde maten en uitvoeringen, maar daarbinnen zijn enorm veel combinaties te maken. Voor bijzondere apparatuur of compleet afwijkende opstelling en plaatsing kan ik me wel voorstellen dat je naar een exclusieve keukenboer gaat.
Daarnaast heb je bij ikea geen last van dat doodvermoeiende onderhandelingsspelletje, de prijs is de prijs. Bij een keukenboer weet je gewoon dat wanneer ze doen alsof ze nu echt een heel mooi prijsje voor je maken, er nog een veel te dikke marge op zit.
pi_179237926
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 17:29 schreef realbase het volgende:

[..]

Hahah je denkt hetzelfde als mn vrouw.. ik ben al gecorrigeerd 😂

Van raam tot deur is ongeveer 4100mm..
Dan kun je ongeveer uit de voeten met opstelling zoals je hem had getekend. Bijvoorbeeld een blok van 3 x 60 cm breed met in het midden nog een werkblad van 60, fijn voor losse apparatuur of spullen in/uit koelkast. Beter zou nog 60-80-60 zijn, dan moet je bekijken of je genoeg ruimte over hebt voor de tafel, maar 2 meter zou meer dan genoeg moeten bij een breedte van 3 en evt kun je een tafel ook kwartslag draaien. Scheiden van natte en kookzijde zoals hier geopperd is ook een goed idee, dan komt er alleen wel 1 hoge kast aan de andere zijde indien je niet kiest voor een solitair fornuis.
pi_179238279
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 11:27 schreef elplato het volgende:

[..]

Dan kun je ongeveer uit de voeten met opstelling zoals je hem had getekend. Bijvoorbeeld een blok van 3 x 60 cm breed met in het midden nog een werkblad van 60, fijn voor losse apparatuur of spullen in/uit koelkast. Beter zou nog 60-80-60 zijn, dan moet je bekijken of je genoeg ruimte over hebt voor de tafel, maar 2 meter zou meer dan genoeg moeten bij een breedte van 3 en evt kun je een tafel ook kwartslag draaien. Scheiden van natte en kookzijde zoals hier geopperd is ook een goed idee, dan komt er alleen wel 1 hoge kast aan de andere zijde indien je niet kiest voor een solitair fornuis.
Het is zelfs 4500 zie ik nu..

Even op de Ikea site zitten sleutelen en kom dan nu op dit... Ik weet overigens niet of ik die wasbak daar wil hoor.. zit nog even te kijken wat practisch is. (suggesties welkom uiteraard)



Ziet er naar uit dat het indd prima past
pi_179238329
Ik zou je gootsteen niet op het uiteinde doen. Dat heb ik nu zelf ook, maar het is niet ideaal.
pi_179238635
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 11:50 schreef Sjeeser het volgende:
Ik zou je gootsteen niet op het uiteinde doen. Dat heb ik nu zelf ook, maar het is niet ideaal.
nee leek me ook niet heel praktisch - je kan er niets naastzetten aan de rechterkant..
moet dus nog even schuiven enzo.. Dit zou ook nog kunnen, maar vind die hoe achter de spoelbak weer zo raar..

pi_179320358
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 11:27 schreef elplato het volgende:

[..]

Dan kun je ongeveer uit de voeten met opstelling zoals je hem had getekend. Bijvoorbeeld een blok van 3 x 60 cm breed met in het midden nog een werkblad van 60, fijn voor losse apparatuur of spullen in/uit koelkast. Beter zou nog 60-80-60 zijn, dan moet je bekijken of je genoeg ruimte over hebt voor de tafel, maar 2 meter zou meer dan genoeg moeten bij een breedte van 3 en evt kun je een tafel ook kwartslag draaien. Scheiden van natte en kookzijde zoals hier geopperd is ook een goed idee, dan komt er alleen wel 1 hoge kast aan de andere zijde indien je niet kiest voor een solitair fornuis.
Ik heb hem even 3d gemaakt van het weekend.. Past wel goed vind ik zo !.. beetje sleutelen nog





[ Bericht 0% gewijzigd door Vonkenboer op 22-05-2018 18:50:46 ]
pi_179320995
Ik ben benieuwd naar de fotos dus deze gaat in mijn tvh.
pi_179323838
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 14:21 schreef PaintingOnWall het volgende:
Ik ben benieuwd naar de fotos dus deze gaat in mijn tvh.
welke fotos ? Als het gebouwd is ?
pi_179329514
Ziet er al goed uit. Zelf zou ik denk ik op dat uiteinde (dat hoekje) een klein opstaand randje overwegen, of een iets hoger opstaande bredere rand (voor een leuke plant ofzo). Anders heb je kans dat er eens het een en ander aan de achterkant eraf valt. Als je een hoge rand doet, dan onderbreek je wel de zichtlijn, dus daarom denk ik een klein randje. Of een breder (dieper?) blad, dat kan ook nog.
Somebody that I used to know
pi_179329931
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 22:21 schreef Postbus100 het volgende:
Ziet er al goed uit. Zelf zou ik denk ik op dat uiteinde (dat hoekje) een klein opstaand randje overwegen, of een iets hoger opstaande bredere rand (voor een leuke plant ofzo). Anders heb je kans dat er eens het een en ander aan de achterkant eraf valt. Als je een hoge rand doet, dan onderbreek je wel de zichtlijn, dus daarom denk ik een klein randje. Of een breder (dieper?) blad, dat kan ook nog.
Hm weet ik niet. Zonder zo'n opstaand randje is je werkblad ook goed te gebruiken (of tegenaan te leunen bv) vanaf de andere zijde, dat kan wel eens handig zijn. Vallen.. ja wellicht, hangt misschien af van je keukenrituelen.

3d ontwerp ziet er al aardig uit. Slim om een dergelijke afzuigkap zoals op je plaatje te kiezen. Mocht je dit daadwerkelijk zo kiezen kun je zeker eens experimenteren met de plaatsing (of vorm) van de tafel, kan weer een heel andere indruk van de ruimte geven.
Ik neem aan dat de deur eigenlijk aan de andere kant scharniert itt je afbeelding? En hoeveel ovens/magnetrons ben je van plan te plaatsen? :D
pi_179333198
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 22:48 schreef elplato het volgende:

[..]

Hm weet ik niet. Zonder zo'n opstaand randje is je werkblad ook goed te gebruiken (of tegenaan te leunen bv) vanaf de andere zijde, dat kan wel eens handig zijn. Vallen.. ja wellicht, hangt misschien af van je keukenrituelen.

3d ontwerp ziet er al aardig uit. Slim om een dergelijke afzuigkap zoals op je plaatje te kiezen. Mocht je dit daadwerkelijk zo kiezen kun je zeker eens experimenteren met de plaatsing (of vorm) van de tafel, kan weer een heel andere indruk van de ruimte geven.
Ik neem aan dat de deur eigenlijk aan de andere kant scharniert itt je afbeelding? En hoeveel ovens/magnetrons ben je van plan te plaatsen? :D
Ja deur scharniert de andere kant op - lukte me niet in de planner :D
Ik heb gewoon 2 kasten neer gezet haha, zit nu geloof ik 2 ovens, 1 magnetron en 1 stoom in.. Dat soort dingen moet ik nog bekijken, wat willen we precies - wat is er nodig.

We zitten indd ook te kijken naar een ronde tafel - of overdwars plaatsen.
Thanks voor je feedback !
pi_179333200
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 22:21 schreef Postbus100 het volgende:
Ziet er al goed uit. Zelf zou ik denk ik op dat uiteinde (dat hoekje) een klein opstaand randje overwegen, of een iets hoger opstaande bredere rand (voor een leuke plant ofzo). Anders heb je kans dat er eens het een en ander aan de achterkant eraf valt. Als je een hoge rand doet, dan onderbreek je wel de zichtlijn, dus daarom denk ik een klein randje. Of een breder (dieper?) blad, dat kan ook nog.
Je kan bijv bij Ikea van die bar plankjes kopen waarmee je een plank creerd op 20cm hoogte oid. Ik weet alleen niet of ik dat wil - doet optisch ook wat met de ruimte als je vanuit de woonkamer naar de keuken kijkt lijkt me..
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')