abonnement Unibet Coolblue
pi_179213903
https://www.ad.nl/binnenl(...)de-rechter~aa00a384/


De familie van de 31-jarige Malek F., die onlangs bij de Haagse Hogeschool in het wilde weg drie mensen neerstak, wil GGZ-instelling Parnassia voor de rechter slepen. De familie vroeg Parnassia vele malen tevergeefs om hulp voor Malek die paranoïde gedachten ontwikkelde.

Discutabel. Ik vind niet dat we dit te snel moeten verhalen op verward en geestelijk niet gezond. Aan de andere kant is er al een tijd bezuinigingen gaande in de psychische zorg en uit ervaring weet ik dat de GGD daardoor betere tijden heeft gehad.

Ben benieuwd hoe dit afloopt.
pi_179213924
TVP voor de afloop.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  donderdag 17 mei 2018 @ 08:24:14 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_179213954
Stel mijn huis staat in de fik en ik vind met mijn gezin onderdak bij mensen een paar straten verderop. We krijgen een slaapplek, eten. Hell, de heer des huizes betaalt zelfs onderwijs en gezondheidszorg voor mijn kinderen. Maar mijn oudste zoon heeft het 'moeilijk' en steekt op een dag een mes in de nek van de dochter van hun gezin. Wat doe ik:

1) Ik schaam me diep en verontschuldig me
2) Ik sleep diegene die mij en mijn gezin opving voor de rechter
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_179213955
Malek was koekoek
U MAD?
pi_179213965
Hij zal wel op een wachtlijst gezet zijn, Parnassia had het druk met Barbie
pi_179213966
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 08:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Because… ?
Because het steeds duidelijker wordt dat die kerel 'gewoon' gestoord is.
pi_179213976
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 08:24 schreef LXIV het volgende:
Stel mijn huis staat in de fik en ik vind met mijn gezin onderdak bij mensen een paar straten verderop. We krijgen een slaapplek, eten. Hell, de heer des huizes betaalt zelfs onderwijs en gezondheidszorg voor mijn kinderen. Maar mijn oudste zoon heeft het 'moeilijk', en daarom leur ik al tijden dat hij geholpen moet worden, ik smeek erom dat hij wordt opgenomen, maar niemand reageert daarop, en steekt op een dag een mes in de nek van de dochter van hun gezin. Wat doe ik:

1) Ik schaam me diep en verontschuldig me
2) Ik sleep diegene die mij en mijn gezin opving voor de rechter
-fixed-
pi_179213996
Lijkt me niet meer dan terecht. Wat kun je als omgeving nog meer doen als je ziet dat je familielid doordraait? Melding na melding en geen reactie. En uiteindelijk een geweldsexplosie. Iemand heeft ernstig verzaakt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_179214002
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 08:24 schreef LXIV het volgende:
mensen een paar straten verderop.
Dat vind jij vergelijkbaar met een GGZ-instelling? Ik mag hopen dat daar toch een zee van verschil tussen zit.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_179214006
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 08:24 schreef LXIV het volgende:
Stel mijn huis staat in de fik en ik vind met mijn gezin onderdak bij mensen een paar straten verderop. We krijgen een slaapplek, eten. Hell, de heer des huizes betaalt zelfs onderwijs en gezondheidszorg voor mijn kinderen. Maar mijn oudste zoon heeft het 'moeilijk' en steekt op een dag een mes in de nek van de dochter van hun gezin. Wat doe ik:

1) Ik schaam me diep en verontschuldig me
2) Ik sleep diegene die mij en mijn gezin opving voor de rechter
Dit.
pi_179214025
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 08:24 schreef LXIV het volgende:
Stel mijn huis staat in de fik en ik vind met mijn gezin onderdak bij mensen een paar straten verderop. We krijgen een slaapplek, eten. Hell, de heer des huizes betaalt zelfs onderwijs en gezondheidszorg voor mijn kinderen. Maar mijn oudste zoon heeft het 'moeilijk' en steekt op een dag een mes in de nek van de dochter van hun gezin. Wat doe ik:

1) Ik schaam me diep en verontschuldig me
2) Ik sleep diegene die mij en mijn gezin opving voor de rechter
de GGZ heeft het gezin niet opgevangen, en er is helemaal niet bekend of het gezin zich schaamt.
Zij hoeven zich niet te verontschuldigen btw, zij hebben niet gestoken en hebben aan de bel proberen te trekken dat het mis ging
pi_179214037
Als wij nu een de Nederlandse staat voor het gerecht brengen dat ze dit soort gevaarlijke figuren toelaten tot ons land?
pi_179214068
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 08:41 schreef Loekie1 het volgende:
Als wij nu een de Nederlandse staat voor het gerecht brengen dat ze dit soort gevaarlijke figuren toelaten tot ons land?
Ja, laten we alleen maar mensen die normaal zijn binnen laten, en die ook niet in de toekomst in een situatie komen dat ze doordraaien (hoe we dat bepalen weet ik niet). Oorlogstrauma, mag dat wel of niet? Toch een flinke risicofactor.
pi_179214069
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 08:41 schreef Loekie1 het volgende:
Als wij nu een de Nederlandse staat voor het gerecht brengen dat ze dit soort gevaarlijke figuren toelaten tot ons land?
en wat ga je doen met gevaarlijke mensen die hier geboren zijn en ook geen hulp krijgen wegens bezuinigingen?
Ga anders zelf even in oorlogsgebied wonen Loekie, en kijk hoe het bevalt
pi_179214082
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 08:45 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

en wat ga je doen met gevaarlijke mensen die hier geboren zijn en ook geen hulp krijgen wegens bezuinigingen?
Ga anders zelf even in oorlogsgebied wonen Loekie, en kijk hoe het bevalt
Als je hier wordt opgevangen, en je beschimpt het vertrouwen op deze manier en gaat hier mensen de keel doorsnijden, daar hoef je geen meelij mee te hebben, weg ermee. Spuitje geven of over de grens pleuren.
  donderdag 17 mei 2018 @ 08:50:02 #16
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_179214091
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 08:24 schreef LXIV het volgende:
Stel mijn huis staat in de fik en ik vind met mijn gezin onderdak bij mensen een paar straten verderop. We krijgen een slaapplek, eten. Hell, de heer des huizes betaalt zelfs onderwijs en gezondheidszorg voor mijn kinderen. Maar mijn oudste zoon heeft het 'moeilijk' en steekt op een dag een mes in de nek van de dochter van hun gezin. Wat doe ik:

1) Ik schaam me diep en verontschuldig me
2) Ik sleep diegene die mij en mijn gezin opving voor de rechter
Je vergeet het stukje dat die oudste zoon niet opgevangen werd. En om een psychose af te doen als "moeilijk" :{w
pi_179214391
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 08:45 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Ja, laten we alleen maar mensen die normaal zijn binnen laten, en die ook niet in de toekomst in een situatie komen dat ze doordraaien (hoe we dat bepalen weet ik niet). Oorlogstrauma, mag dat wel of niet? Toch een flinke risicofactor.
Na de tweede wereld oorlog stikte het in Nederland ook van de mensen met een oorlogstrauma.....maar er waren geen messentrekkers!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_179214404
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 09:22 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Na de tweede wereld oorlog stikte het in Nederland ook van de mensen met een oorlogstrauma.....maar er waren geen messentrekkers!
dat is een beetje onzin. Er gebeurde toen ook nogal aparte dingen en er waren ook 'verwarde mensen'
pi_179214435
Mij lijkt dat de slachtoffers van deze bruut meer reden hebben om naar de rechter te stappen.
´
  donderdag 17 mei 2018 @ 09:27:19 #20
104871 remlof
Europees federalist
pi_179214446
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 08:27 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

-fixed-
Dit.
  donderdag 17 mei 2018 @ 09:29:06 #21
104871 remlof
Europees federalist
pi_179214467
quote:
4s.gif Op donderdag 17 mei 2018 09:26 schreef Kim-Holland het volgende:
Mij lijkt dat de slachtoffers van deze bruut meer reden hebben om naar de rechter te stappen.
Die slachtoffers hadden dus voorkomen kunnen worden als men naar de oproepen van de familie van die geflipte kerel had geluisterd.

Dat is nu juist het punt.
pi_179214485
En dan nog wat; Malek gebruikt drugs. Ik ga er vanuit dat hij deze niet onder dwang kreeg. Hoe gaan ze dat verdedigen?
´
pi_179214489
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 08:20 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Het wordt wel steeds lastiger voor de mensen met een hekel aan moslims om dit op de islam/terrorisme te gooien.
Oneens..de ene gek is de andere gek niet.. Deze gekke Henkie is al sinds zijn geboorte gevoed met achterlijke denkbeelden..tsja als hij dan radicaliseert kan je het niet meer puur op 'verwardheid' gooien. Een gekke atheist had geen mensen neergestoken
pi_179214502
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 09:31 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Oneens..de ene gek is de andere gek niet.. Deze gekke Henkie is al sinds zijn geboorte gevoed met achterlijke denkbeelden..tsja als hij dan radicaliseert kan je het niet meer puur op 'verwardheid' gooien. Een gekke atheist had geen mensen neergestoken
hoe weet je dat? Je bent in zijn gezin opgegroeid?
pi_179214517
quote:
4s.gif Op donderdag 17 mei 2018 09:26 schreef Kim-Holland het volgende:
Mij lijkt dat de slachtoffers van deze bruut meer reden hebben om naar de rechter te stappen.
ze zijn ook namens de slachtoffers in het verweer gekomen. De klacht is dat door nalatigheid van de organisatie er mensen gewond zijn geraakt. Zowel de slachtoffers als hij zelf
pi_179214539
Is het niet eerder de overheid en hun bezuinigingen op psychische zorg die verantwoordelijk zijn?
pi_179214565
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 09:35 schreef Cockwhale het volgende:
Is het niet eerder de overheid en hun bezuinigingen op psychische zorg die verantwoordelijk zijn?
En zo krijg je dus de situatie waarin niemand de verantwoordelijk neemt en elkaar aan gaan lopen wijzen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 17 mei 2018 @ 09:43:12 #28
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179214644
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 09:31 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Oneens..de ene gek is de andere gek niet.. Deze gekke Henkie is al sinds zijn geboorte gevoed met achterlijke denkbeelden..tsja als hij dan radicaliseert kan je het niet meer puur op 'verwardheid' gooien. Een gekke atheist had geen mensen neergestoken
Die schiet ze dood in een winkelcentrum ofzo? :?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_179214732
quote:
5s.gif Op donderdag 17 mei 2018 09:30 schreef Kim-Holland het volgende:
En dan nog wat; Malek gebruikt drugs. Ik ga er vanuit dat hij deze niet onder dwang kreeg. Hoe gaan ze dat verdedigen?
er zijn ontzettend veel rasechte blanke Nederlanders die drugs gebruiken, vooral ook mensen met ernstige psychische klachten, hoe verdedig jij dat?
pi_179214749
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 09:43 schreef Dven het volgende:

[..]

Die schiet ze dood in een winkelcentrum ofzo? :?
nee Tristan telt niet mee.
  donderdag 17 mei 2018 @ 09:50:35 #31
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_179214752
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 09:35 schreef Cockwhale het volgende:
Is het niet eerder de overheid en hun bezuinigingen op psychische zorg die verantwoordelijk zijn?
Vind ik ook. Zijn hele familie heeft gewaarschuwd dat het fout ging met hem, GGZ en de gemeente Amsterdam hebben allebei niet thuis gegeven.
pi_179214777
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 09:49 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

er zijn ontzettend veel rasechte blanke Nederlanders die drugs gebruiken, vooral ook mensen met ernstige psychische klachten, hoe verdedig jij dat?
Ik hoef me niet te verdedigen over het drugsgebruik van een ander
´
pi_179214804
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 08:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)de-rechter~aa00a384/

De familie van de 31-jarige Malek F., die onlangs bij de Haagse Hogeschool in het wilde weg drie mensen neerstak, wil GGZ-instelling Parnassia voor de rechter slepen. De familie vroeg Parnassia vele malen tevergeefs om hulp voor Malek die paranoïde gedachten ontwikkelde.

Discutabel. Ik vind niet dat we dit te snel moeten verhalen op verward en geestelijk niet gezond. Aan de andere kant is er al een tijd bezuinigingen gaande in de psychische zorg en uit ervaring weet ik dat de GGD daardoor betere tijden heeft gehad.

Ben benieuwd hoe dit afloopt.
Een man die een psychiatrische voorgeschiedenis van een paar pagina's lang heeft en een familie die aan de bel heeft getrokken maar geen hulp krijgt, en jij zegt "we moeten het niet te snel verhalen op geestelijk niet gezond".

Mmmkay.
pi_179214843
quote:
6s.gif Op donderdag 17 mei 2018 09:52 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Ik hoef me niet te verdedigen over het drugsgebruik van een ander
maar dat verwacht je wel van een ander.
pi_179214884
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 09:56 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

maar dat verwacht je wel van een ander.
Ik verwacht helemaal niks, ik vraag het me af, dat zijn 2 verschillende dingen.
´
pi_179214903
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 09:22 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Na de tweede wereld oorlog stikte het in Nederland ook van de mensen met een oorlogstrauma.....maar er waren geen messentrekkers!
Goeie grap!
pi_179214913
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 09:35 schreef Cockwhale het volgende:
Is het niet eerder de overheid en hun bezuinigingen op psychische zorg die verantwoordelijk zijn?
Jawel. Ja, de kerel is de hoofdverantwoordelijke, maar de overheid is actief bezig met de GGZ steeds minder toegankelijk te maken en de kwaliteit steeds verder af te breken. Politie en GGZ-professionals waarschuwen al jaren dat het betekent dat er meer gevaarlijke en verwarde patiënten op straat lopen, met dit soort situaties als gevolg.

Maar god behoede dat we met z'n allen met een structurele oplossing komen. Kankeren is makkelijker.
pi_179214920
quote:
6s.gif Op donderdag 17 mei 2018 09:59 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Ik verwacht helemaal niks, ik vraag het me af, dat zijn 2 verschillende dingen.
Ik vind je een beetje achterbaks.
quote:
5s.gif Op donderdag 17 mei 2018 09:30 schreef Kim-Holland het volgende:
Hoe gaan ze dat verdedigen?
pi_179214944
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 10:01 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Ik vind je een beetje achterbaks.

[..]

Ik achterbaks? Right..Kijk zelf eens in de spiegel. :W
´
pi_179215018
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 10:01 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Jawel. Ja, de kerel is de hoofdverantwoordelijke, maar de overheid is actief bezig met de GGZ steeds minder toegankelijk te maken en de kwaliteit steeds verder af te breken. Politie en GGZ-professionals waarschuwen al jaren dat het betekent dat er meer gevaarlijke en verwarde patiënten op straat lopen, met dit soort situaties als gevolg.

Maar god behoede dat we met z'n allen met een structurele oplossing komen. Kankeren is makkelijker.
De staat is de hoofdverantwoordelijke als importeur van verwardheid.
pi_179215028
quote:
2s.gif Op donderdag 17 mei 2018 10:08 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

De staat is de hoofdverantwoordelijke als importeur van verwardheid.
Edgy.
pi_179215197
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 08:24 schreef LXIV het volgende:
Stel mijn huis staat in de fik en ik vind met mijn gezin onderdak bij mensen een paar straten verderop. We krijgen een slaapplek, eten. Hell, de heer des huizes betaalt zelfs onderwijs en gezondheidszorg voor mijn kinderen. Maar mijn oudste zoon heeft het 'moeilijk' en steekt op een dag een mes in de nek van de dochter van hun gezin. Wat doe ik:

1) Ik schaam me diep en verontschuldig me
2) Ik sleep diegene die mij en mijn gezin opving voor de rechter
De familie schaamt zich ook diep en verontschuldigt zich ook:

quote:
,,Duizendmaal excuses. Ik vind het echt, echt, echt zo erg wat mijn broer gedaan heeft.’’ Het is het allereerste wat de 29-jarige jongere broer van Malek zegt. Hij wil anoniem blijven. Zijn leven ligt al in puin.

Zijn verhaal, vindt hij, mag niet als een flauw excuus overkomen voor de daad van zijn broer. Dat was heel erg fout. Maar Malek was ziek. Hoe vaak had hij als jonger broertje niet om hulp gevraagd bij de professionals die er verstand van hebben? Woest is hij nu dat zijn broer in het wilde weg om zich heen kon steken. En zó erg voor de twee Hagenaren en de Zoetermeerder die slachtoffer werden.
https://www.ad.nl/den-haa(...)mand-malek~a013338e/

Juist goed dat er grondig onderzoek gedaan gaat worden naar aanleiding van deze aangifte om te voorkomen dat er weer soortgekijke gevallen op straat terecht kunnen komen.
pi_179215242
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 08:24 schreef LXIV het volgende:
Stel mijn huis staat in de fik en ik vind met mijn gezin onderdak bij mensen een paar straten verderop. We krijgen een slaapplek, eten. Hell, de heer des huizes betaalt zelfs onderwijs en gezondheidszorg voor mijn kinderen. Maar mijn oudste zoon heeft het 'moeilijk' en steekt op een dag een mes in de nek van de dochter van hun gezin. Wat doe ik:

1) Ik schaam me diep en verontschuldig me
2) Ik sleep diegene die mij en mijn gezin opving voor de rechter
Inderdaad.

Ik kan me ook niet voorstellen dat de familie van Malek dit zelf bedacht heeft. Daar is een linkse advocaat opgedoken en die heeft ze geadviseerd.
pi_179215254
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 09:49 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

er zijn ontzettend veel rasechte blanke Nederlanders die drugs gebruiken, vooral ook mensen met ernstige psychische klachten, hoe verdedig jij dat?
Een goede reden om er vooral niet nog meer te importeren!
pi_179215276
Meer migratie naar Nederland = meer geweld in Nederland

Dat is dus gewoon een bewuste keuze.
pi_179215370
quote:
14s.gif Op donderdag 17 mei 2018 10:09 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Edgy.
Het heeft niets met 'edgy' te maken. De gigantische stijging van 'verward gedrag' is op de eerste plaats het gevolg van het vluchtelingenbeleid tussen 11' en heden. Het pogen af te wentelen op uitsluitend 'iets met GGZ-beleid' is onverantwoordelijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2018 10:30:04 ]
pi_179215421
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 08:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
Discutabel. Ik vind niet dat we dit te snel moeten verhalen op verward en geestelijk niet gezond.
wat is de waarde wat jij ergens van 'vind'....?
wat jouw mening ergens over is is natuurlijk niet zo heel belangrijk verder.
Als bv die familie meermaals door de GGD genegeerd is toen zij hulp gezocht hebben en gewezen hebben op een mogeljk gevaar voor de patient of anderen is het heel kwalijk, juist de taak van de GGD is het om de samenleving en patienten zelf tegen zichzelf te beschermen.

Het is verder onzinnig om te doen alsof er een zeer groot verschil is tussen bepaalde politiek of religieus gemotiveerde daden en psychische aandoeningen...
Er is zelfs een direkte link tussen bv religieus gedrag en zaken als schizofrenie, paranoia.

veel bekende schizofrenen zijn ook bekend wegens sterk en soms extreem religieus gedrag en anderszijds zijn er ook veel gronden te vermoeden dat bekende religieuze personen ook leden aan psychische stoornissen (of zaken als migraine, epilepsie) en dit ofwel hun handelen of spritiruele ervarngen sterk beinvloedde of zelfs als meest waarschijnlijk verklaring kan gelden;
Bepaalde religieuze terreinen, specifiek bv Exorcisme hebben ook een direkte link met psychiatrische aandoeningen

Uit onderzoek blijkt ook dat bij behandeling van pschotische klachten het soms ook juist meer succes bied als religie en spirituele invloeden ook aangesproken worden in de behandelingsmethode...
zie bv ook dit onderzoek over de relatie tussen schizoide aandoeningen en religie: http://citeseerx.ist.psu.(...)17&rep=rep1&type=pdf
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_179215470
Ik vind het een goede zaak.

De staat heeft signalen genegeerd en daarmee Nederlandse burgers in gevaar gebracht. Van de overheid mag je verwachten dat ze adequaat reageren op signalen dat iemand een gevaar vormt. Als daar niet adequaat op gereageerd wordt, zoals nu, dan moeten daar gevolgen aan kleven. Er moeten koppen rollen.

Vermoedelijk zal de verantwoordelijke weggepromoveerd worden naar een beter betaalde functie, maar toch.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_179215633
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 08:25 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Because het steeds duidelijker wordt dat die kerel 'gewoon' gestoord is.
Ligt eraan wat aan de grondslag heeft gelegen dat de man totaal doorsloeg.

In mijn mening speelt de Islam wel degelijk een grote rol hoe het bij deze man tot uiting kwam.
Sowieso ben je niet goed in je hoofd als je religieus bent, maar dat is een stapje verder qua discussie.
pi_179215670
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 10:01 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Jawel. Ja, de kerel is de hoofdverantwoordelijke, maar de overheid is actief bezig met de GGZ steeds minder toegankelijk te maken en de kwaliteit steeds verder af te breken. Politie en GGZ-professionals waarschuwen al jaren dat het betekent dat er meer gevaarlijke en verwarde patiënten op straat lopen, met dit soort situaties als gevolg.

Maar god behoede dat we met z'n allen met een structurele oplossing komen. Kankeren is makkelijker.
Yes, stijgende zorgkosten en versobering van vergoedingen verergert alleen maar het probleem. Dat staat helemaal los van het feit dat die kerel uiteraard zelf verantwoordelijk voor zijn actie blijft.

Je kan alleen je twijfels plaatsen of het nu zo handig is van de familie dit zo in de media te brengen. Het is koren op de molen voor bepaalde lieden om dit direct te koppelen aan migratie en geloof waardoor het een beetje zijn doel mist.
pi_179215731
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 10:29 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het heeft niets met 'edgy' te maken. De gigantische stijging van 'verward gedrag' is op de eerste plaats het gevolg van het vluchtelingenbeleid tussen 11' en heden. Het pogen af te wentelen op uitsluitend 'iets met GGZ-beleid' is onverantwoordelijk.
Heb je daar een vorm van onderbouwing voor? Want een hele hoop proofessionals, zeg maar de meeste, zijn het niet met je eens.

Overigens zegt niemand dat het uitsluitend het GGZ-beleid is. Dat woord heb je mij ook niet zien gebruiken.
pi_179215801
quote:
7s.gif Op donderdag 17 mei 2018 09:29 schreef remlof het volgende:

[..]

Die slachtoffers hadden dus voorkomen kunnen worden als men naar de oproepen van de familie van die geflipte kerel had geluisterd.

Dat is nu juist het punt.
Zo zit het systeem niet in elkaar. Kort gezegd kan iemand alleen worden opgenomen als er sprake is van accuut gevaar. Niet omdat een paar mensen zeggen dat diegene moet worden opgenomen.
pi_179215805
quote:
14s.gif Op donderdag 17 mei 2018 10:44 schreef Tem het volgende:

[..]

Yes, stijgende zorgkosten en versobering van vergoedingen verergert alleen maar het probleem. Dat staat helemaal los van het feit dat die kerel uiteraard zelf verantwoordelijk voor zijn actie blijft.

Je kan alleen je twijfels plaatsen of het nu zo handig is van de familie dit zo in de media te brengen. Het is koren op de molen voor bepaalde lieden om dit direct te koppelen aan migratie en geloof waardoor het een beetje zijn doel mist.
Je kunt ook je twijfels plaatsen of we omwille van die lieden het daadwerkelijke probleem maar niet moeten benoemen. Het is hartstikke leuk dat ze zo vocaal zijn in hun wensen, maar het valt altijd doodstil als blijkt dat je iets niet meer op Islamitische radicalisering kunt gooien. De discussie over de aanslag in Münster viel ook ineens stil, toen het geen moslim bleek te zijn. Laten we eens kijken naar wat er écht mis gaat, namelijk dat mensen die zorgbehoeftig zijn en niet op straat horen te lopen, dat gewoon kunnen blijven doen. Aanslagen zijn hier een publiekere vorm van, maar als je je bedenkt hoeveel misdrijven en zelfmoorden er worden gepleegd door extreem verwarde mensen die bekend waren bij instanties maar waar geen adequate zorg bij werd verleend, moeten we onszelf toch eens achter de oren gaan krabben.
pi_179215822
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 10:01 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Jawel. Ja, de kerel is de hoofdverantwoordelijke, maar de overheid is actief bezig met de GGZ steeds minder toegankelijk te maken en de kwaliteit steeds verder af te breken. Politie en GGZ-professionals waarschuwen al jaren dat het betekent dat er meer gevaarlijke en verwarde patiënten op straat lopen, met dit soort situaties als gevolg.

Maar god behoede dat we met z'n allen met een structurele oplossing komen. Kankeren is makkelijker.
Of toch blijven stemmen op beroepsleugenaar Mark Rutte die de afbraak van de zorg tot hoge kunsten heeft verheven.

Verder vind ik het een zwaktebod louter de schuld bij de GGZ neer te leggen. Kan natuurlijk ook een verkapte manier zijn de om ontoerekeningsvatbaarheid van zijn daden te bewerkstelligen.
pi_179215830
quote:
7s.gif Op donderdag 17 mei 2018 10:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zo zit het systeem niet in elkaar. Kort gezegd kan iemand alleen worden opgenomen als er sprake is van accuut gevaar. Niet omdat een paar mensen zeggen dat diegene moet worden opgenomen.
Maar dan zul je het eerst moeten onderzoeken. Als je dat ook niet doet, ik weet niet of dat hier het geval is, dan kun je dus ook niet vast stellen of iemand een accuut gevaar is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_179215841
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 10:52 schreef Elzies het volgende:

[..]

Of toch blijven stemmen op beroepsleugenaar Mark Rutte die de afbraak van de zorg tot hoge kunsten heeft verheven.

Verder vind ik het een zwaktebod louter de schuld bij de GGZ neer te leggen. Kan natuurlijk ook een verkapte manier zijn de om ontoerekeningsvatbaarheid van zijn daden te bewerkstelligen.
NIemand legt het louter bij de GGZ neer. Maar je kunt zijn psychiatrische voorgeschiedenis gewoon niét negeren.
pi_179215854
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 10:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik vind het een goede zaak.

De staat heeft signalen genegeerd en daarmee Nederlandse burgers in gevaar gebracht. Van de overheid mag je verwachten dat ze adequaat reageren op signalen dat iemand een gevaar vormt. Als daar niet adequaat op gereageerd wordt, zoals nu, dan moeten daar gevolgen aan kleven. Er moeten koppen rollen.

Vermoedelijk zal de verantwoordelijke weggepromoveerd worden naar een beter betaalde functie, maar toch.
:')

De GGZ ziet wel vaker mensen die eigenlijk opgenomen moeten worden maar dat kan niet zomaar even.
pi_179215863
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 10:53 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

NIemand legt het louter bij de GGZ neer. Maar je kunt zijn psychiatrische voorgeschiedenis gewoon niét negeren.
Lopen nog genoeg gelijkgestemden ervan rond. Allemaal tikkende tijdbommen.
pi_179215887
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 10:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Maar dan zul je het eerst moeten onderzoeken. Als je dat ook niet doet, ik weet niet of dat hier het geval is, dan kun je dus ook niet vast stellen of iemand een accuut gevaar is.
Blijkbaar wel want hij was daar al een bekende. Maar een behandelaar kan ook niet veel meer doen dan een keer een opname inzetten en daarna diegene ambulant behandelen.
  donderdag 17 mei 2018 @ 10:58:46 #60
104871 remlof
Europees federalist
pi_179215962
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 10:54 schreef Elzies het volgende:

[..]

Lopen nog genoeg gelijkgestemden ervan rond. Allemaal tikkende tijdbommen.
Nou nou, er zijn ook nog wel Pegida-leden die niet zomaar tot geweld overgaan volgens mij.
  donderdag 17 mei 2018 @ 10:58:58 #61
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_179215967
Je kunt je zo langzamerhand afvragen wie er eigenlijk gekker zijn in dit land: de 'verwarde mannen' of de beleidsbepalers die deze figuren gewoon lekker vrijuit in de samenleving loslaten.
pi_179215968
quote:
7s.gif Op donderdag 17 mei 2018 10:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')

De GGZ ziet wel vaker mensen die eigenlijk opgenomen moeten worden maar dat kan niet zomaar even.
En als het dan fout gaat, zoals in dit geval, is daar dus iemand verantwoordelijk voor.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_179216000
quote:
7s.gif Op donderdag 17 mei 2018 10:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Blijkbaar wel want hij was daar al een bekende. Maar een behandelaar kan ook niet veel meer doen dan een keer een opname inzetten en daarna diegene ambulant behandelen.
Wij weten helemaal niet wat de reden is van zijn bekendheid. Was dat naar aanleiding van de meldingen van de familie? We weten het niet.

In ieder geval is er voor deze meneer gewaarschuwd door familie en door een anonieme briefschrijver.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_179216003
quote:
15s.gif Op donderdag 17 mei 2018 10:58 schreef remlof het volgende:

[..]

Nou nou, er zijn ook nog wel Pegida-leden die niet zomaar tot geweld overgaan volgens mij.
Liever een varkentje spitten aan het vuur.

Kan ook gezellig zijn. :')
pi_179216005
quote:
7s.gif Op donderdag 17 mei 2018 10:47 schreef clumsy_clown het volgende:
Heb je daar een vorm van onderbouwing voor? Want een hele hoop proofessionals, zeg maar de meeste, zijn het niet met je eens.
Zeker: de stijging loopt parallel aan de influx. Niet alleen in Nederland, maar in elk importland.
(De term 'verwarde man' werd niet voor niets tijdens het hoogtepunt van de migrantencrisis geïntroduceerd door de politie). Dat wijst er op dat het niet alleen -of zelfs niet alleen voornamelijk- met wijzigingen in GGZ-beleid te maken heeft.

quote:
7s.gif Op donderdag 17 mei 2018 10:47 schreef clumsy_clown het volgende:
Overigens zegt niemand dat het uitsluitend het GGZ-beleid is. Dat woord heb je mij ook niet zien gebruiken.
Dat is natuurlijk het beeld dat je schept als je daar de focus op legt en daarin vervolgens een 'structurele oplossing' vindt.
pi_179216020
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 10:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En als het dan fout gaat, zoals in dit geval, is daar dus iemand verantwoordelijk voor.
:')

Wat zou je dan in het huidige systeem veranderen? Criteria voor een opname versoepelen?
pi_179216029
Het is nooit je eigen schuld inderdaad.
Verantwoordelijkheid ligt AL-TIJD bij derden :)
Geen interesse.
pi_179216047
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 11:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wij weten helemaal niet wat de reden is van zijn bekendheid. Was dat naar aanleiding van de meldingen van de familie? We weten het niet.

In ieder geval is er voor deze meneer gewaarschuwd door familie en door een anonieme briefschrijver.
Wat had de GGZ nog meer kunnen of moeten doen wat jou betreft binnen de wettelijke mogelijkheden?
pi_179216073
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 11:00 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Zeker: de stijging loopt parallel aan de influx.
Bron van die stijging?
pi_179216099
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 11:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')

Wat zou je dan in het huidige systeem veranderen? Criteria voor een opname versoepelen?
Je zegt toch echt zelf:

quote:
die eigenlijk opgenomen moeten worden
Als iemand opgenomen “zou moeten worden” maar niet opgenomen wordt/is heeft er dus een instantie zijn werk niet gedaan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_179216141
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 11:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je zegt toch echt zelf:

[..]

Als iemand opgenomen “zou moeten worden” maar niet opgenomen wordt/is heeft er dus een instantie zijn werk niet gedaan.
Zucht. Nee. De wettelijke criteria voor een opname zijn relatief 'streng'. Dat betekent dat je in de praktijk soms mensen rond ziet lopen die erg verward zijn maar dat met lede ogen aan moet zien omdat diegene (nog) geen gevaar voor zichzelf vormt. De GGZ kan daar verder niet zoveel aan doen.
pi_179216172
quote:
7s.gif Op donderdag 17 mei 2018 11:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat had de GGZ nog meer kunnen of moeten doen wat jou betreft binnen de wettelijke mogelijkheden?
Dat weet ik niet, ik ken net als jij de details niet.

Maar als er wordt gewaarschuwd dat iemand terroristische plannen heeft, er direct na de aanslag wordt beweerd dat er geen aanleiding is om te denken dat het terrorisme is, en men achteraf met het excuus komt dat de waarschuwingsbrief niet goed in de systemen is geregistreerd weet je natuurlijk al weer dat er ergens steken zijn laten vallen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_179216190
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 11:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, ik ken net als jij de details niet.

Maar als er wordt gewaarschuwd dat iemand terroristische plannen heeft, er direct na de aanslag wordt beweerd dat er geen aanleiding is om te denken dat het terrorisme is, en men achteraf met het excuus komt dat de waarschuwingsbrief niet goed in de systemen is geregistreerd weet je natuurlijk al weer dat er ergens steken zijn laten vallen.
Dat is wel lekker makkelijk om te roepen natuurlijk. Maar kennelijk is dat nog maar de vraag aangezien je het zelf ook niet weet.
pi_179216208
quote:
7s.gif Op donderdag 17 mei 2018 11:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zucht. Nee. De wettelijke criteria voor een opname zijn relatief 'streng'. Dat betekent dat je in de praktijk soms mensen rond ziet lopen die erg verward zijn maar dat met lede ogen aan moet zien omdat diegene (nog) geen gevaar voor zichzelf vormt. De GGZ kan daar verder niet zoveel aan doen.
Als iemand niet aan die wettelijke criteria voldoet zou iemand ook niet "opgenomen moeten worden".

ALs je opgenomen zou "moeten" worden, voldoe je dus wel aan die criteria. Als jij om wat voor reden dan ook niet opgenoment wordt heeft ergens iemand zijn werk niet goed gedaan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_179216243
quote:
7s.gif Op donderdag 17 mei 2018 11:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is wel lekker makkelijk om te roepen natuurlijk. Maar kennelijk is dat nog maar de vraag aangezien je het zelf ook niet weet.
Als er per brief wordt gewaarschuwd dat iemand een aanslag beraamd, die aanslag vervolgens uitvoert, en de autoriteiten vervolgens beweren dat ze geen signalen hebben gekregen, die ze achteraf wel hebben gekregenblijkt dan is het lekker makkelijk om te rroepen dat iemand steken heeft laten vallen? Dat is inderdaad lekker makkelijk, het is namelijk zo klaar als een klontje.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')