abonnement Unibet Coolblue
pi_179209437
Het internet biedt natuurlijk genoeg plekken waar je uitlegt krijgt over wat IBT ofwel Intensieve Begeleiding Thuis zo ongeveer is, maar niet echt wat ervaringen zijn. Heeft iemand daar ervaring mee?
pi_179213615
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 23:09 schreef aeque het volgende:
Het internet biedt natuurlijk genoeg plekken waar je uitlegt krijgt over wat IBT ofwel Intensieve Begeleiding Thuis zo ongeveer is, maar niet echt wat ervaringen zijn. Heeft iemand daar ervaring mee?
Nee, sorry. Succes met je zoektocht!
pi_179214931
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 07:26 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Nee, sorry. Succes met je zoektocht!
Ja bedankt, loopt nog niet erg storm. :P
pi_179219602
Ik heb er ervaring mee. Na een opname in 2017 nog 6 weken intensieve begeleiding thuis gehad.
Wat wil je er precies over weten?
pi_179220730
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 14:19 schreef appelsap het volgende:
Ik heb er ervaring mee. Na een opname in 2017 nog 6 weken intensieve begeleiding thuis gehad.
Wat wil je er precies over weten?
Hoe het een beetje werkt. Want van de website die ik kreeg van mijn behandelaar werd ik niet veel wijzer.
pi_179225883
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 15:02 schreef aeque het volgende:

[..]

Hoe het een beetje werkt. Want van de website die ik kreeg van mijn behandelaar werd ik niet veel wijzer.
Ik zal vertellen hoe het bij mij ging, dan heb je misschien een beetje een beeld.

Bij mij kwam er de eerste weken 1x per dag iemand aan huis. De laatste 2 weken werd het contact afgebouwd. Aan huis kwamen psychiatrisch verpleegkundigen en af en toe de psychiater.
Daarnaast kon ik tussendoor altijd telefonisch contact met het team opnemen als het nodig was.
Het contactmoment duurde ongeveer 45 minuten en was volledig gericht op mijn behoeften. En op wat de verpleegkundigen bij mij signaleerden.

Ik kwam uit een psychose en een zware depressie en had moeite met nachtrust dus daar werd erg op gelet. Ook had ik moeite om weer structuur in mijn leven te krijgen en om een goede verdeling te krijgen van mijn dagstructuur. Ik overvroeg mezelf snel, dus hier heb ik veel hulp bij gekregen.
Aan de ene kant was ik met de begeleiding erg praktisch bezig maar aan de andere kant gaat het ook dieper in een gesprek. Waarom lukt iets niet, waarom moet je juist zoveel van jezelf, wat houdt je bezig?
Daarnaast signaleerden de verpleegkundigen en ik toch weer wat psychotische klachten. Daarop werd meteen ingegrepen door op datzelfde moment nog met de psychiater te overleggen.
Medicatie werd erg snel aangepast en vaak geėvalueerd.
Naast aandacht voor mij was er ook aandacht voor de relatie met mijn partner en kind en werden zij ook regelmatig in het gesprek betrokken.
Gedurende die weken vond er 2 of 3 keer een evaluatie plaats om de zorg en de doelen te evalueren. Op basis daarvan werd de frequentie van de zorgmomenten onder andere afgestemd.

Kortom, het is een relatief korte periode waarin je vrij intensief hulp krijgt. Het is toegespitst op jouw problematiek. Waar gesprekken over gaan of wat jij precies met die verpleegkundigen gaat doen is dus moeilijk te zeggen. Waar meestal wel nog aan gewerkt wordt in die periode is een goed crisissignaleringsplan.
Mijn ervaring is dat ze praktisch gezien veel voor je kunnen betekenen en niet zomaar met nutteloze adviezen aankomen. Ook zijn ze van het aanpakken. Wanneer het niet goed gaat, wordt er direct wat mee gedaan.
Ik heb er in ieder geval veel aan gehad.
pi_179228215
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:26 schreef appelsap het volgende:

[..]

Dank je voor de info, heb zo wel een beter beeld. :) Gaat allemaal ineens ook wel snel, morgen al een intake. :o

Het lullige is alleen dat het nu ineens weer goed lijkt te gaan. En dan op een manier dat het totaal het tegenovergestelde is van toen het slecht ging. Daar voel ik mij dan weer schuldig over. Maar zal dat ook wel ter sprake brengen.
pi_179228468
Ja, het is een van de beste ervaringen die ik heb wat hulpverlening betreft. Ze hebben me echt een basis gegeven die ik nu nog gebruik.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')