abonnement Unibet Coolblue
pi_179262194
Alternatief: om en om half jaar full-time werken, half jaar vrij? Waarschijnlijk eenvoudiger te realiseren dmv tijdelijke contracten, uitzendwerk, kortdurende opdrachten of als zzper, maar wel minder zekerheid.
  zaterdag 19 mei 2018 @ 14:00:31 #62
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_179262754
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 11:09 schreef JaJammerJan het volgende:
Dit plan _O_

Ben ik zelf ook van plan. Bijna klaar met mijn WO master Natuurkunde. Eerst 2 jaar full-time werken voor de ervaring en daarna lekker 20 uur per week tot mijn pensioen. Hoog uurloon, weinig belasting betalen, maximaal profiteren van toeslagen en andere zaken en... lekker veel vrije tijd. Meer werken loont zich niet naar mijn mening. Dat beetje extra geld terwijl je zoveel tijd inlevert? Voor je het weet zit je in het 52% belastingtarief op inkomen. Nee bedankt!
Hoe wil je dan nog op vakantie gaan, of je wat meer luxe veroorloven? Of uberhaupt een leuke baan vinden?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_179263113
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 14:00 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hoe wil je dan nog op vakantie gaan, of je wat meer luxe veroorloven? Of uberhaupt een leuke baan vinden?
Alsof dat niet kan met 1600 euro bruto per maand + toeslagen + lagere belastingtarieven.

Die goede baan wil ik vinden door zeer hoogopgeleid te zijn (technische wo-master) en mijn eerste ~3 jaar full-time te werken en ervaring op te doen. Ik zie ook nog mogelijkheden om een eigen bedrijf te starten en/of een half jaar full-time te werken en dan een half jaar niet, zoals hierboven aangeraden werd. Als er kinderen bijkomen dan zou dat wel krap worden, maar dan heb ik ook een vrouw die ook werkt.(Feminisme _O_ ) Dan lukt het weer makkelijk samen.

Verder hecht ik minder waarde dan de gemiddelde persoon aan materialistische luxe. Een barbeque met vrienden, kamperen in het buitenland, een fietstocht door de Ardennen, dat kost allemaal niet zoveel.

Op zich wel interessant. Als kind moest ik 7 uur per dag naar school en daarna nog huiswerk maken en leren.
Als volwassene kun je als je het goed regelt en bepaalde zaken opgeeft met 4-5 uur per dag wegkomen.

Het leven hoeft niet slechter te worden na je jeugd, het wordt alleen maar beter _O_


Hier overigens nog een relevante diagram:
pi_179294550
Waar haal je dat vandaan? Van 20k naar 50k en effectief er 8000 op vooruit gaan? Geloof je het zelf?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_179295175
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 14:11 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Alsof dat niet kan met 1600 euro bruto per maand + toeslagen + lagere belastingtarieven.

Die goede baan wil ik vinden door zeer hoogopgeleid te zijn (technische wo-master) en mijn eerste ~3 jaar full-time te werken en ervaring op te doen. Ik zie ook nog mogelijkheden om een eigen bedrijf te starten en/of een half jaar full-time te werken en dan een half jaar niet, zoals hierboven aangeraden werd. Als er kinderen bijkomen dan zou dat wel krap worden, maar dan heb ik ook een vrouw die ook werkt.(Feminisme _O_ ) Dan lukt het weer makkelijk samen.

Verder hecht ik minder waarde dan de gemiddelde persoon aan materialistische luxe. Een barbeque met vrienden, kamperen in het buitenland, een fietstocht door de Ardennen, dat kost allemaal niet zoveel.

Op zich wel interessant. Als kind moest ik 7 uur per dag naar school en daarna nog huiswerk maken en leren.
Als volwassene kun je als je het goed regelt en bepaalde zaken opgeeft met 4-5 uur per dag wegkomen.

Het leven hoeft niet slechter te worden na je jeugd, het wordt alleen maar beter _O_


Hier overigens nog een relevante diagram:
[ afbeelding ]
Ik vind het erg jammer dat het KGB in deze is meegenomen, maar het symboliseert wel mooi het probleem met toeslagen.
pi_179296028
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 14:11 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Alsof dat niet kan met 1600 euro bruto per maand + toeslagen + lagere belastingtarieven.

Die goede baan wil ik vinden door zeer hoogopgeleid te zijn (technische wo-master) en mijn eerste ~3 jaar full-time te werken en ervaring op te doen. Ik zie ook nog mogelijkheden om een eigen bedrijf te starten en/of een half jaar full-time te werken en dan een half jaar niet, zoals hierboven aangeraden werd. Als er kinderen bijkomen dan zou dat wel krap worden, maar dan heb ik ook een vrouw die ook werkt.(Feminisme _O_ ) Dan lukt het weer makkelijk samen.

Verder hecht ik minder waarde dan de gemiddelde persoon aan materialistische luxe. Een barbeque met vrienden, kamperen in het buitenland, een fietstocht door de Ardennen, dat kost allemaal niet zoveel.

Op zich wel interessant. Als kind moest ik 7 uur per dag naar school en daarna nog huiswerk maken en leren.
Als volwassene kun je als je het goed regelt en bepaalde zaken opgeeft met 4-5 uur per dag wegkomen.

Het leven hoeft niet slechter te worden na je jeugd, het wordt alleen maar beter _O_


Hier overigens nog een relevante diagram:
[ afbeelding ]
Die diagram is helemaal niet zo relevant.

Edit: nu ook de rest van je post gelezen en ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen, zoveel gezwam staat er in.

Veel plezier met je 1600 euro per maand bruto op basis van 20 uur per week. Vrijwel geen enkele fatsoenlijke baan is geschikt voor 20 uur per week. En stel dat het je wel lukt, lekker hoor, rondkomen van net iets meer dan minimumloon zonder huurtoeslag, want die sociale huurwoning kun je natuurlijk wel op je buik schrijven.

Oh ja, over een eigen bedrijf starten dat in een half jaar genoeg genereert om vervolgens een half jaar niks te hoeven doen zal ik maar niet op in gaan. Je bent nog maar student en je weet duidelijk nog niet hoe de echte wereld werkt.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2018 08:09:02 ]
  maandag 21 mei 2018 @ 09:00:15 #67
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_179296678
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 14:11 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Alsof dat niet kan met 1600 euro bruto per maand + toeslagen + lagere belastingtarieven.

Die goede baan wil ik vinden door zeer hoogopgeleid te zijn (technische wo-master) en mijn eerste ~3 jaar full-time te werken en ervaring op te doen. Ik zie ook nog mogelijkheden om een eigen bedrijf te starten en/of een half jaar full-time te werken en dan een half jaar niet, zoals hierboven aangeraden werd. Als er kinderen bijkomen dan zou dat wel krap worden, maar dan heb ik ook een vrouw die ook werkt.(Feminisme _O_ ) Dan lukt het weer makkelijk samen.

Verder hecht ik minder waarde dan de gemiddelde persoon aan materialistische luxe. Een barbeque met vrienden, kamperen in het buitenland, een fietstocht door de Ardennen, dat kost allemaal niet zoveel.

Op zich wel interessant. Als kind moest ik 7 uur per dag naar school en daarna nog huiswerk maken en leren.
Als volwassene kun je als je het goed regelt en bepaalde zaken opgeeft met 4-5 uur per dag wegkomen.

Het leven hoeft niet slechter te worden na je jeugd, het wordt alleen maar beter _O_

Hier overigens nog een relevante diagram:
[ afbeelding ]
Je werkt dus dan voor 4000 euro per jaar fulltime ipv parttime. Dat is effectief iets van 2 euro per uur!! Terwijl je die uren ook vrij kunt zijn en idd voor dat geld alleen maar troep koopt die je niet nodig hebt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_179296920
Onzin tabel van jammerdan. Als je geen kinderen hebt en een huis koopt, de HRA in de tabel erbij zet komt het opeens heel anders uit, alleen voor de bevestiging van de onderbuikgevoelens van populisten niet. :D
pi_179296963
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 09:21 schreef Basp1 het volgende:
Onzin tabel van jammerdan. Als je geen kinderen hebt en een huis koopt, de HRA in de tabel erbij zet komt het opeens heel anders uit, alleen voor de bevestiging van de onderbuikgevoelens van populisten niet. :D
Sowieso is die afbouw van huurtoeslag voor twee personen bedacht, terwijl de belastingen en kortingen weer voor 1 persoon zijn.

Wel een leuk populistisch tabelletje, maar verder gewoon dikke bullshit.
pi_179297255
Ik vind het helemaal geen slecht idee. Alleen in loondienst is het bijna niet uitvoerbaar. Een hoogopgeleide en goed betaalde baan voor.20 uur uitvoeren is voor veel vrouwen al ontzettend lastig te organiseren. Ze missen loonsverhoging, groei en perspectief op leuker werk.

Als.je een eigen bedrijfje start heb je de vrijheid om het zelf volledig in te richten. Echter zul je ook dan wel zien dat je met 20 uur niet heel ver komt. Zeker niet als je nog pensioen wilt opbouwen.

Over 20 jaar zijn we misschien terug naar 32 uur. Waar we rond 1900 6x12 uur werkten,ergens in de jaren 50 6x8, zijn we nu tussen 4x8 en 5x8 uit aan het komen. Met voortgaande robotisering wordt het vast wat minder, maar ze snel als jij wilt wordt lastig.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')