Maak jij die OP ff dan?quote:
Donderdag.quote:Op woensdag 16 mei 2018 17:34 schreef THEFXR het volgende:
Doen ze nu vrije training op donderdag of vrijdag?
dan gaan ze misschien wel met een ander in zee, het gaat er nu om of het interessant is tot 2021quote:Op donderdag 17 mei 2018 18:03 schreef SnowOokami het volgende:
Honda outlines key factors in Red Bull F1 talks
https://www.motorsport.co(...)ll-f1-talks-1038387/
[ afbeelding ]
Ik hoop eigenlijk al volgend jaar maar hij heeft wel een punt ;D
Al post ik die al direct 5 minuten na de race. NK weigert hem te plaatsen tot raceweekquote:
Nattekrantquote:Op donderdag 17 mei 2018 18:44 schreef CrashO het volgende:
[..]
Al post ik die al direct 5 minuten na de race. NK weigert hem te plaatsen tot raceweek
Dus nog 4 dagen gedultdtdttd *En ja, hij ligt al klaar
Denk echt niet dat er 5e motor fabrikant in 2021 in gaat stappen. Wie gaat dat betalen? En dan begint de ellende weer opnieuw zoals met Renault in het begin...quote:Op donderdag 17 mei 2018 18:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
dan gaan ze misschien wel met een ander in zee, het gaat er nu om of het interessant is tot 2021
Ik snap de logica niet om daarmee te moeten wachten. De OP van de afgelopen race is toch volstrekt niet meer relevant? Die van de volgende race daarentegen wel. Ook al is die over drie maanden.quote:Op donderdag 17 mei 2018 18:44 schreef CrashO het volgende:
[..]
Al post ik die al direct 5 minuten na de race. NK weigert hem te plaatsen tot raceweek
Dus nog 4 dagen gedultdtdttd *En ja, hij ligt al klaar
Logica is hier al heel lang uit het zicht...quote:Op donderdag 17 mei 2018 19:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik snap de logica niet om daarmee te moeten wachten. De OP van de afgelopen race is toch volstrekt niet meer relevant? Die van de volgende race daarentegen wel. Ook al is die over drie maanden.
Porsche lijkt me de enige met resources. Toyota met een nieuwe poging?quote:Op donderdag 17 mei 2018 19:06 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Denk echt niet dat er 5e motor fabrikant in 2021 in gaat stappen. Wie gaat dat betalen? En dan begint de ellende weer opnieuw zoals met Renault in het begin...
Geen van beiden hebben enige interesse.quote:Op donderdag 17 mei 2018 19:48 schreef Fer het volgende:
[..]
Porsche lijkt me de enige met resources. Toyota met een nieuwe poging?
OPquote:
Porsche is serieus.quote:Op donderdag 17 mei 2018 19:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Geen van beiden hebben enige interesse.
Nee hoor. Vrijwel nul interesse.quote:
Omdat er geen enkele aanwijzing is dat Porsche interesse heeft. Sterker nog, het lijkt er meer op dat men zich focust op een terugkeer naar Le Mans als daar de nieuwe LMP1 regels van kracht worden. Veel goedkoper, is het devies. Na dieselgate kan VAG zich simpelweg geen dure raceprogramma's meer veroorloven.quote:Op donderdag 17 mei 2018 21:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik wilde bijna vragen waar jij deze zekerheid vandaan haalt
Bombcardo weer in full lock aan de binnenkantquote:Op donderdag 17 mei 2018 22:33 schreef Fer het volgende:
I mean, am i the only one, or are you not seeing what i’m seeing?
[ afbeelding ]
Echt belachelijk dat Vettel daar de schuld van kreeg door die bizarre 'Verstappen-regel' .quote:Op donderdag 17 mei 2018 22:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Bombcardo weer in full lock aan de binnenkant
Die daarom snel weer is afgeschaftquote:Op donderdag 17 mei 2018 23:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Echt belachelijk dat Vettel daar de schuld van kreeg door die bizarre 'Verstappen-regel' .
Gelukkig maar inderdaad.quote:Op donderdag 17 mei 2018 23:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die daarom snel weer is afgeschaft
Eigen schuld.quote:Op donderdag 17 mei 2018 23:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Echt belachelijk dat Vettel daar de schuld van kreeg door die bizarre 'Verstappen-regel' .
Die regel wilde Vettel toch juist graag? Want Max deed dat en dat mag nietquote:Op donderdag 17 mei 2018 23:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Echt belachelijk dat Vettel daar de schuld van kreeg door die bizarre 'Verstappen-regel' .
dat is toch wel de bedoeling van die regelement veranderingquote:Op donderdag 17 mei 2018 19:06 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Denk echt niet dat er 5e motor fabrikant in 2021 in gaat stappen. Wie gaat dat betalen? En dan begint de ellende weer opnieuw zoals met Renault in het begin...
Ze hadden een jaar geleden al een testopstelling met een cilinder, en ontkennen ook niet dat ze bezig zijn met een F1 blok he ik sluit het in ieder geval niet uit, en van alle fabrikanten lijkt porsche mij dan de meest waarschijnlijke. Of Ford moet iets uit de hoge hoed gaan toveren, maar dat is ook grote speculaas.quote:Op donderdag 17 mei 2018 22:04 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Omdat er geen enkele aanwijzing is dat Porsche interesse heeft. Sterker nog, het lijkt er meer op dat men zich focust op een terugkeer naar Le Mans als daar de nieuwe LMP1 regels van kracht worden. Veel goedkoper, is het devies. Na dieselgate kan VAG zich simpelweg geen dure raceprogramma's meer veroorloven.
Je kunt je beter afvragen waarom mensen zich zo laten verleiden door hun eigen wensdenken. We hadden jarenlang dat domme gezeik over Audi, bleek ook allemaal gebakken lucht. Net als dit.
Die is er ook niet meer... Zat bij het inrijden van de tunnel, maar daar waar de brug was staat nu een McDonaldsquote:Op donderdag 17 mei 2018 19:44 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wist niet dat hier een brug was...
Zitten er dan teams op te wachten?quote:Op vrijdag 18 mei 2018 09:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is toch wel de bedoeling van die regelement verandering
maar het blijft natuurlijk afwachten wie er het beste uitkomt in 2021, nu op Honda gokken omdat ze misschien het beste zijn in 2021 lijkt me niet zinvol, de enige reden om over te stappen moet zijn dat ze volgend jaar Renault al voorbij zijn.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 10:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zitten er dan teams op te wachten?
Ik verwacht namelijk dat als er überhaupt een nieuwe leverancier komt er ook een verdwijnt.
Er zijn imho in ieder geval 6 teams die niet gaan veranderen.
Mercedes: Mercedes, Force India
Ferrari: Ferrari, Sauber, Haas
Renault: Renault
Dus dan blijven Red Bull en Toro Rosso (die de komende jaren waarschijnlijk met Honda gaan rijden) en McLaren en Williams over. McLaren gaat sowieso niet met Honda rijden na het debacle van de afgelopen seizoenen en met Williams is het sowieso afwachten.
Mocht er een nieuwe leveranciers (of leveranciers) instappen dan zou dat kunnen voor Red Bull en Toro Rosso en misschien voor McLaren of Williams, alhoewel ik verwacht dat een van de laatste twee wel met Renault blijft ofgaat rijden.
Er is dan geen team meer voor Honda. Of er moeten nieuwe teams bijkomen, wat ik ook niet snel zie gebeuren.
Dat was een testopstelling voor een nieuwe LMP1-motor. Heeft niets met F1 te maken. Ze ontkennen juist wel bezig te zijn met F1.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 09:48 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Ze hadden een jaar geleden al een testopstelling met een cilinder, en ontkennen ook niet dat ze bezig zijn met een F1 blok he
Waarom zou hij blijven als Renault blijft en weggaan als Renault niet blijft?quote:Op vrijdag 18 mei 2018 23:34 schreef ondeugend het volgende:
Die e-tuk tuk was lachen!
En voor the records wil ik ff zeggen dat ik denk dat RIC blijft bij RB als Renault leverancier blijft.
Eigenlijk hoop ik dat gewoon.
Precies. En dat ze slecht begonnen is niet alleen hun schuld. Die schuld ligt ook zeker voor een flink deel bij McLaren naar ik begreep. Dat was gewoon echt een ongelukkige samenwerking.quote:Op zaterdag 19 mei 2018 00:04 schreef Fer het volgende:
Ze zijn slecht begonnen, maar maken een sterke inhaalrace.
Je n'ai sais pas mais je m'appelle frikandelquote:Op vrijdag 18 mei 2018 23:54 schreef Geralt het volgende:
Naar welke monsieur bonjouren we eigenlijk in de TT?
De Red Bull met de Renault gaat voor 2021 geen winnende auto opleveren. En 1ste rijder wordt ie bij Red Bull niet, want daar zijn ze gelijk. Bij Mercedes of Ferrari kan ie 1ste rijder ook op zn buik schrijven. Dus wat wil hij dan??quote:Op zaterdag 19 mei 2018 00:24 schreef ondeugend het volgende:
Omdat RIC geen 2e rijder wil zijn en een winnende auto wil. Daarom
.quote:
wanneer stopt HAM?quote:Op zaterdag 19 mei 2018 00:35 schreef Geralt het volgende:
Stel ze gaan met Honda verder, wat ik denk en hoop; waar moet hij dan naar toe als hij geen 2de rijder wil zijn? Bij Red Bull gaan ze er prat op dat men gelijk is.
Hij kan nergens heen. Ja als Alonso stopt na dit jaar kan hij naar het team met het beste chassis van de grid (volgens eigen zeggen), maar wat nog niemand gezien heeft dat dat ook zo is. En waar hij ook niet zomaar races mee gaat winnen.
Hij wint eerder races met een Honda achter in die Red Bull dan met een McLaren met een Renault achterin. Dat durf ik gerust te stellen.
Zoals ik al zei, Mercedes en Ferrari is geen optie. Daar komt ie binnen als 2de viool.
Zijn beste bet is gewoon blijven en hopen op Honda (want Renault gaat hem niet meer worden in 2019 en 2020) en dan heeft ie mogelijk in 2020 de beste kans voor zijn shot op de titel; kan hij het mooi uitmaken tussen hem en Max wie de betere is van de 2 en dan hopen dat ie voor 2021 de juiste gok weet te maken en misschien in de jaren daaropvolgend nog serieus mee kan doen voor de titel.
Eind 2020. Je las het hier het eerst..quote:
Die gaat dit seizoen nog instappen las ik zojuist. Zal volgend jaar dan wel een heel seizoen afwerken. Heeft kennelijk ook aandelen in de Formule-Equote:
Dat zeg ik toch pinda! Nootje van mequote:Op zaterdag 19 mei 2018 00:31 schreef Geralt het volgende:
[..]
De Red Bull met de Renault gaat voor 2021 geen winnende auto opleveren. En 1ste rijder wordt ie bij Red Bull niet, want daar zijn ze gelijk. Bij Mercedes of Ferrari kan ie 1ste rijder ook op zn buik schrijven. Dus wat wil hij dan??
Zijn beste bet is hoe dan ook bij Red Bull blijven, of ze nou met Renault verder gaan of met Honda. Misschien duurt het een jaar, maar daarna heeft ie wel mogelijk een kans op de titel als de samenwerking Red Bull / Honda goed van de grond komt. En dan vanaf 2021 kan hij kijken wat ie doet.
Als ik hem was bleef ik, linksom of rechtsom tot en met 2020.
Dat zeg je niet. Je zegt hij blijft met Renault. Dus zeg je ook hij gaat weg indien Honda. Feit is dat hij simpelweg geen serieuze opties heeft en daar veranderd pas over een nieuw contract onderhandelen na de zomerstop niets aan.quote:Op zaterdag 19 mei 2018 00:53 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch pinda! Nootje van me
Ik heb alleen nog minder vertrouwen in Honda... vandaar blijven met Renault
Geen idee. Zal vast. Denk ik. Als ze slim zijn doen ze dat niet en stappen ze komend jaar al op de Honda over.quote:Op zaterdag 19 mei 2018 01:01 schreef THEFXR het volgende:
Kan RB ook per jaar met Renault verlengen?
Maar Ricciardo wil kampioen worden, en hij wordt steeds ouder dus de tijd begint een beetje te dringen. De kans dat Red Bull voor 2021 voor het kampioenschap kan gaan is klein denk ik, ongeacht of ze voor Honda gaan of bij Renault blijven.quote:Op zaterdag 19 mei 2018 00:35 schreef Geralt het volgende:
Stel ze gaan met Honda verder, wat ik denk en hoop; waar moet hij dan naar toe als hij geen 2de rijder wil zijn? Bij Red Bull gaan ze er prat op dat men gelijk is.
Hij kan nergens heen. Ja als Alonso stopt na dit jaar kan hij naar het team met het beste chassis van de grid (volgens eigen zeggen), maar wat nog niemand gezien heeft dat dat ook zo is. En waar hij ook niet zomaar races mee gaat winnen.
Hij wint eerder races met een Honda achter in die Red Bull dan met een McLaren met een Renault achterin. Dat durf ik gerust te stellen.
Zoals ik al zei, Mercedes en Ferrari is geen optie. Daar komt ie binnen als 2de viool.
Zijn beste bet is gewoon blijven en hopen op Honda (want Renault gaat hem niet meer worden in 2019 en 2020) en dan heeft ie mogelijk in 2020 de beste kans voor zijn shot op de titel; kan hij het mooi uitmaken tussen hem en Max wie de betere is van de 2 en dan hopen dat ie voor 2021 de juiste gok weet te maken en misschien in de jaren daaropvolgend nog serieus mee kan doen voor de titel.
Denk je dat met een paar betere races in het begin van het seizoen hij een 4 of 5 voudig wereldkampioen zomaar even kan degraderen tot overduidelijk 2de rijder bij het team waar ze al jaren rijden?quote:Op zaterdag 19 mei 2018 01:17 schreef Sjemmert het volgende:
Als hij ze aan het begin van een seizoen de baas kan promoveerd hij zichzelf gewoon naar 1e rijder lijkt me.
Met een paar races niet natuurlijk maar als hij na een half seizoen of langer dik voorstaat op punten, waarom niet ? Uiteindelijk blijven de snelheid en gescoorde punten hetgene die dat bepalen voor het huidige seizoen.quote:Op zaterdag 19 mei 2018 01:20 schreef Geralt het volgende:
[..]
Denk je dat met een paar betere races hij een 4 of 5 voudig wereldkampioen zomaar even kan degraderen tot overduidelijk 2de rijder bij het team waar ze al jaren rijden?
Ik acht die kans vrij klein eerlijk gezegd.
Heel lullig gezegd kan hij bij RB op gelijke voet racen, bij Ferrari of Mercedes zal hij simpelweg tweede viool moeten spelen.quote:Op zaterdag 19 mei 2018 01:45 schreef Geralt het volgende:
Ik zou het ook wel snappen als ie vertrekt, maar of hij het nou moet opnemen tegen Max, Lewis of Vettel; dat gaat alle drie niet makkelijk worden. Op ervaring kan hij Max kloppen. Die andere 2 denk ik van niet. We zien wel.
Bij Ferrari sowieso niet. Maar ik heb de indruk dat Mercedes hun rijders wel iets vrijer laat.quote:Op zaterdag 19 mei 2018 01:20 schreef Geralt het volgende:
[..]
Denk je dat met een paar betere races in het begin van het seizoen hij een 4 of 5 voudig wereldkampioen zomaar even kan degraderen tot overduidelijk 2de rijder bij het team waar ze al jaren rijden?
Ik acht die kans vrij klein eerlijk gezegd.
Maargoed, we zulllen zien wat ie kiest uiteindelijk. Ik ben wel benieuwd
Eens.quote:Op zaterdag 19 mei 2018 01:45 schreef Geralt het volgende:
Ik zou het ook wel snappen als ie vertrekt, maar of hij het nou moet opnemen tegen Max, Lewis of Vettel; dat gaat alle drie niet makkelijk worden. Op ervaring kan hij Max kloppen. Die andere 2 denk ik van niet. We zien wel.
Ook dat, denk dat Mercedes wel tevreden is met Bottas op het moment.quote:Op zaterdag 19 mei 2018 02:09 schreef Fir3fly het volgende:
Er van uitgaande dat hij überhaupt een keus heeft. Ja, naar Renault misschien.
Ik voorspel de toekomst die mij zou uitkomen ook. Ik denk dat RIC blijft.. want de GP winnende auto is er. Met Honda lijkt het me vanaf bijna 0 beginnen.quote:Op zaterdag 19 mei 2018 00:59 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat zeg je niet. Je zegt hij blijft met Renault. Dus zeg je ook hij gaat weg indien Honda. Feit is dat hij simpelweg geen serieuze opties heeft en daar veranderd pas over een nieuw contract onderhandelen na de zomerstop niets aan.
Als ie nog een shot op de titel wil hebben dan blijft ie en moet ie juist hopen op die Honda.
Beiden rijden volgend jaar sowiesoquote:Op zaterdag 19 mei 2018 02:08 schreef Geralt het volgende:
Nogmaals, als Vettel en Hamilton allebei volgend jaar nog rijden dan zit Ricciardo gewoon bij red bull denk ik
heb al van het begin af aan een aversie gehad tegen het huidige DRS systeemquote:Op zaterdag 19 mei 2018 12:48 schreef Sinister-D- het volgende:
https://www.f1today.net/n(...)iet-om-te-verdedigen
Charlie Whiting die na al die jaren nog altijd niet doorheeft dat veel inhaalacties niet gelijk staat aan goede races __!
Is nog wel het mooiste systeem als je toch drs wil.quote:Gewoon net zoals in DTM. Een x aantal mag je het gebruiken na gelang je het zelf nodig acht
Dan krijg je alleen maar stuivertje wisselen, beetje de situatie zoals Max en Ric hadden in Baku.quote:Op zaterdag 19 mei 2018 12:48 schreef Sinister-D- het volgende:
https://www.f1today.net/n(...)iet-om-te-verdedigen
Charlie Whiting die na al die jaren nog altijd niet doorheeft dat veel inhaalacties niet gelijk staat aan goede races __!
En daarmee 10x zoveel crashes en SC's die de wedstrijd beïnvloeden.quote:Op zaterdag 19 mei 2018 13:04 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dan krijg je alleen maar stuivertje wisselen, beetje de situatie zoals Max en Ric hadden in Baku.
Ik zou het mooier vinden als je een x aantal seconden je drs mag gebruiken.quote:Op zaterdag 19 mei 2018 13:03 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
heb al van het begin af aan een aversie gehad tegen het huidige DRS systeem
[..]
Is nog wel het mooiste systeem als je toch drs wil.
Ja, iets in die richting. x aantal seconde per ronde, ongeacht waar.quote:Op zaterdag 19 mei 2018 14:42 schreef mikieu het volgende:
[..]
Ik zou het mooier vinden als je een x aantal seconden je drs mag gebruiken.
twitter:SkySportsF1 twitterde op zondag 13-05-2018 om 15:44:15 Mercedes staff down having a good nosy at the tyres that came off Vettel's Ferrari LIVE NOW on Sky Sports F1 – Channel 406📺 Sky Go: https://t.co/fxH131oxfk 🗒️ Blog: https://t.co/SzGssXnjAZ #SkyF1 #F1 #SpanishGP https://t.co/qMO1teJ71Y reageer retweet
Ze halen nu illegaal 20pk uit de elektromotor (gerucht) dus mocht dat waar zijn blijven ze op gelijke hoogtequote:Op zaterdag 19 mei 2018 21:55 schreef Peterselieman het volgende:
De verbeterde Ferrari-motor voor Canada schijnt 20 pk meer te leveren, zo meldt La Gazetta dello Sport.
De nieuwe Honda zou 30 pk meer moeten leveren, terwijl Renault het met 15 pk moet stellen
Grosjean kreeg er ook maar twee zelfs.quote:Op zaterdag 19 mei 2018 19:12 schreef Gruj0 het volgende:
Ik vind dit nog steeds een uiterst sneue actie van Mercedes.
Naast alle telemetrie en aanpassing van de banden door Pirelli hebben ze Ferrari nodig om wat over de banden te kunnen zeggen.
In Monaco moet Ferrari de pitbox van Merc maar binnenwandelen.
Sws, FIA is echt debiel voor woorden. Grosjean haalt zichzelf en twee andere rijders midden op de baan uit de race en krijgt 3 gridpenalties en 3 strafpunten op zijn superlicentie. Sirotkin geeft een kleine zet in Baku en krijgt bijna dezelfde straf (1 strafpunt minder).twitter:SkySportsF1 twitterde op zondag 13-05-2018 om 15:44:15 Mercedes staff down having a good nosy at the tyres that came off Vettel's Ferrari LIVE NOW on Sky Sports F1 – Channel 406📺 Sky Go: https://t.co/fxH131oxfk 🗒️ Blog: https://t.co/SzGssXnjAZ #SkyF1 #F1 #SpanishGP https://t.co/qMO1teJ71Y reageer retweet
dat gerucht heb ik ook gehoord, maar ook dat de FIA de vinger er niet helemaal achter kan krijgen.quote:Op zaterdag 19 mei 2018 22:07 schreef mikieu het volgende:
[..]
Ze halen nu illegaal 20pk uit de elektromotor (gerucht) dus mocht dat waar zijn blijven ze op gelijke hoogte
Is daar een bron van, dan kan ik me even inlezen.quote:Op zaterdag 19 mei 2018 22:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat gerucht heb ik ook gehoord, maar ook dat de FIA de vinger er niet helemaal achter kan krijgen.
Iig een Spaanstalig bericht gevonden: https://as.com/motor/2018/05/01/formula_1/1525205033_543553.htmlquote:Op zaterdag 19 mei 2018 22:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is daar een bron van, dan kan ik me even inlezen.
Ik heb inmiddels m’n Google eens even aangeslingerd en vind niks in de gerenommeerde Nederlandse bronnen, alleen de obscure blogjes melden het. Zal wel loslopen denk ik dan.quote:Op zaterdag 19 mei 2018 22:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Iig een Spaanstalig bericht gevonden: https://as.com/motor/2018/05/01/formula_1/1525205033_543553.html
Ja, dat is ook zo’n site met een zeer hoog telegraaf-gehaltequote:Op zaterdag 19 mei 2018 22:55 schreef Pagan het volgende:
https://www.f1today.net/n(...)i-dreigt-voor-monaco
https://www.auto-motor-un(...)-gp-spanien-ferrari/quote:Op zaterdag 19 mei 2018 22:55 schreef Peterselieman het volgende:
nah, een deel van het verhaal komt van Auto Motor und Sport en die hebben het regelmatig bij het rechte eind
http://www.planetf1.com/n(...)h-protest-in-monaco/quote:According to Auto Motor und Sport, Ferrari are being accused of periodically bypassing measuring sensors in order to achieve more than the four megajoules allowed.
This effect would come from a deliberate manipulation of electrical resistance and battery output.
Ferrari have also raised suspicions by their sudden agreement to the proposed aero rule changes for 2019 and for the removal of the MGU-H element of the engine in 2021.
Blijft de vraag waarom gerenommeerde bronnen zoals motorsport.com of autosport.com het niet overnemen. Tot die tijd houd ik een flinke slag om de arm.quote:Op zaterdag 19 mei 2018 22:55 schreef Peterselieman het volgende:
nah, een deel van het verhaal komt van Auto Motor und Sport en die hebben het regelmatig bij het rechte eind
Dank, wat denk jij? Is het waar of niet.quote:Op zaterdag 19 mei 2018 23:32 schreef Peterselieman het volgende:
De Formule 1 is en blijft deels een schimmig wereldje. De teams zoeken grijpen alle mogelijkheden aan om ook maar ergens een voordeeltje te boeken. Daarom willen ze hun geheimen zo goed mogelijk bewaren en dan is het heel lastig om dingen als feiten te presenteren.
In en rond de sport lopen veel knappe koppen rond die vermoedens hebben hoe iets zou kunnen werken en dan heb je journaille die hierop inspringt. Motorsport=Autosport waagt zich nauwelijks in het geruchtencircuit, maar de verhalen van met name Giorgio Piola zijn wel interessant, omdat hij allerlei technische zaken uitlegt.
Een Auto Motor und Sport waagt zich bij monde van Michael Schmidt wel meer aan geruchten. Hij loopt al 35 jaar rond in het wereldje en kent het klappen van de zweep. Als hij iets brengt is het niet zomaar uit de lucht gegrepen. Het komt vaak in de buurt van de waarheid, maar helemaal duidelijk zul je het nooit kunnen krijgen.
Je moet bij ieder verhaal dat je leest altijd wel even nadenken of iets logisch is of lijkt.
De teams zijn er in ieder geval slim genoeg voor om de mogelijkheid te onderzoeken en als ze een mogelijkheid hebben gevonden om een regel te kunnen omzeilen dan kunnen ze doen. Over dit gerucht ben ik sceptisch, maar sluit het tegelijkertijd niet uit.quote:Op zaterdag 19 mei 2018 23:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dank, wat denk jij? Is het waar of niet.
Idd, dus die 15pk zal ook wel niet waar zijn.quote:Op zaterdag 19 mei 2018 21:58 schreef sasquatsch het volgende:
Renault komt maar met een halve upgrade. Geen nieuwe MGU-K.
vandaar dat Honda een betere keus is, heeft meer potentieel en ze werken harder.quote:Op zaterdag 19 mei 2018 21:58 schreef sasquatsch het volgende:
Renault komt maar met een halve upgrade. Geen nieuwe MGU-K.
Oeh, dat zijn tabloids. Wat zij schrijven is zelden waar.quote:Op zaterdag 19 mei 2018 23:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Blijft de vraag waarom gerenommeerde bronnen zoals motorsport.com of autosport.com
Daar hebben we de Honda PR-medewerker weer !quote:Op zondag 20 mei 2018 00:45 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Idd, dus die 15pk zal ook wel niet waar zijn.
Als Honda serieus een 30pk upgrade heeft zullen we STR wel een stukje hoger gaan zien, de auto zag er in Spanje ook niet slecht meer uit.
In oktober beslissen welke motor je gaat gebruiken volgend seizoen is veel te laat. Ze zijn nu al bezig met de auto van 2019.quote:Op zondag 20 mei 2018 09:08 schreef opreis het volgende:
Ik denk dat red bull gewoon met RB voor renault gaat en met honda voor TR. Als ze dan in oktober besluiten dat ze liever met honda rijden dan dumpen ze de aangevraagde renault motor gewoon bij TR, denk niet dat renault daar veel op tegen kan hebben
Er zijn hier kennelijk nog steeds mensen die denken dat je zomaar even een andere motor in een F1 lepelt.quote:Op zondag 20 mei 2018 09:38 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
In oktober beslissen welke motor je gaat gebruiken volgend seizoen is veel te laat. Ze zijn nu al bezig met de auto van 2019.
Is dat wat ze nu nog altijd gebruiken nog steeds die van 2016 die een paar kilo te zwaar was?quote:Op zaterdag 19 mei 2018 21:58 schreef sasquatsch het volgende:
Renault komt maar met een halve upgrade. Geen nieuwe MGU-K.
klopt. Die van 2016 wordt nog gebruikt.quote:Op zondag 20 mei 2018 09:46 schreef Geralt het volgende:
[..]
Is dat wat ze nu nog altijd gebruiken nog steeds die van 2016 die een paar kilo te zwaar was?
Want vorig jaar zouden ze eerst die race de upgrade krijgen, en daarna een paar races later en toen in de tweede helft en toen kwam die volgens mij uiteindelijk helemaal niet meer.
Dus voor zover ik kan beoordelen rijden ze nog met de 2016 MGU-K of vergis ik me dan?
Eigenlijk best wel een aanfluiting. Gewoon 2 jaar te laat met je onderdelen
Dat dacht ik inderdaad ook. 2 jaar is een eeuwigheid in de F1. Dat ding zie ik dit jaar ook niet meer komen eerlijk gezegd, want het gaat nu hetzelfde als vorig jaar. Ja het komt eraan, ja het komt, bijna, ja bijna, ow nee toch nog niet, even wachten nog maar het komt echt, ja beloofd etc etc en uiteindelijk gewoon niks. Ik moet het nog zien of ze die er dit jaar inlepelenquote:Op zondag 20 mei 2018 09:51 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
klopt. Die van 2016 wordt nog gebruikt.
echt haast hebben ze bij Renault ook niet, hun eigen auto is nog niet op het niveau wat ze willen en Red Bull zit op de schopstoelquote:Op zondag 20 mei 2018 09:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat dacht ik inderdaad ook. 2 jaar is een eeuwigheid in de F1. Dat ding zie ik dit jaar ook niet meer komen eerlijk gezegd, want het gaat nu hetzelfde als vorig jaar. Ja het komt eraan, ja het komt, bijna, ja bijna, ow nee toch nog niet, even wachten nog maar het komt echt, ja beloofd etc etc en uiteindelijk gewoon niks. Ik moet het nog zien of ze die er dit jaar inlepelen
Gaat goed bij Mclaren als ze al naar paydrivers toe moetenquote:Het bedrijf Nidala heeft een aandeel van ruim 200 miljoen Pond genomen in de McLaren Group. Aan het bedrijf is de vader van F2-coureur Nicholas Latifi gelinkt, waardoor zoonlief gelinkt wordt aan een F1-contract bij de Britse renstal
Gaan ze Williams achterna?quote:Op zondag 20 mei 2018 10:42 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Gaat goed bij Mclaren als ze al naar paydrivers toe moeten
Ron Dennis was een beetje een bokkelul als je de verhalen moet geloven, maar ik denk niet dat het onder zijn gezag zover had gekomenquote:Op zondag 20 mei 2018 10:42 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Gaat goed bij Mclaren als ze al naar paydrivers toe moeten
Zou wat zijn zeg.... lekker samen met Williams achterhouden rijden.quote:Op zondag 20 mei 2018 10:42 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Gaat goed bij Mclaren als ze al naar paydrivers toe moeten
Zou wat zijn zeg.... lekker samen met Williams achterhouden rijden.quote:Op zondag 20 mei 2018 10:42 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Gaat goed bij Mclaren als ze al naar paydrivers toe moeten
Fixed je linkquote:Op zondag 20 mei 2018 11:46 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Zou wat zijn zeg.... lekker samen met Williams achterhouden rijden.
Waar zijn deze tijden?
dat bokkenlul zijn heeft ook wel een hoop (sponsor) inkomsten gekostquote:Op zondag 20 mei 2018 10:44 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ron Dennis was een beetje een bokkelul als je de verhalen moet geloven, maar ik denk niet dat het onder zijn gezag zover had gekomen
Mooiquote:Op zondag 20 mei 2018 12:02 schreef KillerBee4ever het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)met-spierziekte.html
Het lijkt me niet meer dan gepast om óók eens de positieve kant (die hij tenslotte ook echt wel heeft) van Max te belichten, de trollen hier op dit forum zwijgen natuurlijk in alle toonaarden als er iets positiefs te melden is . Maar dit stukje mag ook best (in)gezien worden
Netjes van hem, en mooi om te zien dat je met zo'n klein gebaar iemand zo blij kan maken.quote:Op zondag 20 mei 2018 12:02 schreef KillerBee4ever het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)met-spierziekte.html
Het lijkt me niet meer dan gepast om óók eens de positieve kant (die hij tenslotte ook echt wel heeft) van Max te belichten, de trollen hier op dit forum zwijgen natuurlijk in alle toonaarden als er iets positiefs te melden is . Maar dit stukje mag ook best (in)gezien worden
Ik ben ook een beetje klaar met dat gezwam op de sociale media.quote:Op zondag 20 mei 2018 12:14 schreef GM78 het volgende:
Al denk ik eerlijk gezegd wel dat Max weinig keus had.
De moeder van die jongen heeft behoorlijk de media opgezocht.
dit kwam niet van hem maar van die moeder, zo je maar hoe moeilijk het is om goed te doen want in de ogen van velen doe je het dan weer verkeerd, belangrijkste is dat dat jochie er blij mee wasquote:Op zondag 20 mei 2018 12:30 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ik ben ook een beetje klaar met dat gezwam op de sociale media.
Ik vind het top dat Max en andere topsporters die kinderen bezoeken, echter hoeft dat niet op de sociale media met zo'n air van "kijk ons goed bezig zijn".
Gewoon bezoeken en de sociale media erbuiten houden graag
Ja, maar dan wordt ie alsnog afgefikt, omdat niemand er vanaf weet dat ie deze jongen heeft bezocht (en er dus klakkeloos vanuit gaan dat ie niet is langs geweest)quote:Op zondag 20 mei 2018 12:30 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ik ben ook een beetje klaar met dat gezwam op de sociale media.
Ik vind het top dat Max en andere topsporters die kinderen bezoeken, echter hoeft dat niet op de sociale media met zo'n air van "kijk ons goed bezig zijn".
Gewoon bezoeken en de sociale media erbuiten houden graag
Oktober is natuurlijk overdreven. Maar wat ik wilquote:Op zondag 20 mei 2018 09:44 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Er zijn hier kennelijk nog steeds mensen die denken dat je zomaar even een andere motor in een F1 lepelt.
Het past niet, karakteristieken van de auto wijzigen totaal.
Deden McLaren en Toro Rosso ook vorig jaar. Wel aan de late kant, maar het kan wel.quote:Op zondag 20 mei 2018 09:38 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
In oktober beslissen welke motor je gaat gebruiken volgend seizoen is veel te laat. Ze zijn nu al bezig met de auto van 2019.
Al een paar keer gekeken, maar die stream is om te janken zo slechtquote:Op zondag 20 mei 2018 13:37 schreef ondeugend het volgende:
https://www.circuitzandvoort.nl/nl/pitcam
Ladies race
Ja viel mij ook erg tegen. Het is de normale wissel cam. Niet op het evenement gefocustquote:Op zondag 20 mei 2018 13:57 schreef GM78 het volgende:
[..]
Al een paar keer gekeken, maar die stream is om te janken zo slecht
Eigenlijk zou Ziggo dit gewoon live moeten uitzenden op hun evenementenkanaal
zo eet je geen broodje kroketquote:Op zondag 20 mei 2018 13:16 schreef ondeugend het volgende:
[ afbeelding ]
Ric was als eerste de caravan kwijt net
Dat was net nadat hij zijn eerste broodje kroket ooit had gegeten
[ afbeelding ]
begrijpelijk dat hij dat broodje niet opeetquote:
Zandvoort en niet genoeg weg erna toe, wat is nieuw..quote:Op zondag 20 mei 2018 17:06 schreef potjecreme het volgende:
Parkeerdrama Verstappen-fans: 'Dit valt heel erg tegen'
Wie een parkeerplek zoekt in de buurt van het Zandvoortse circuit in de duinen treft het niet. Lange files en volle parkeerplaatsen gooien roet in het eten van de Max Verstappen-fans.
https://www.telegraaf.nl/(...)-valt-heel-erg-tegen
mafklappers is ook het juiste woordquote:Op zondag 20 mei 2018 17:27 schreef Nattekat het volgende:
Er is gigantisch veel voor gewaarschuwd, alles en iedereen zei erbij dat je echt vroeg moest vertrekken of gewoon niet met de auto moest komen, het werd harstikke duidelijk gemaakt wat voor ellende je in zou belanden als je eigenwijs gaat doen en wat doen ze?
Ze zeiken erover omdat ze zelf zo godverdomme dom en eigenwijs zijn om al die waarschuwingen te negeren
Echt, ik lach die mafklappers keihard uit. Dan verdien je het gewoon om er niks van mee te krijgen
Lijkt me nogal logisch. Met het vertrek van Honda hebben ze een gat van 50 miljoen per jaar. Ze hebben eigenlijk hun eigen graf gegraven. Het budgetplafond van Liberty is nog de enige redding.quote:
Auto is het probleem niet, wel het tijdstip.quote:Op zondag 20 mei 2018 17:19 schreef CrashO het volgende:
Je bent ook wel compleet achterlijk als je met de auto naar zandvoort gaat
Maar dan heb je bij het verlaten van Zandvoort hetzelfde gezeik en sta je ook in de file.quote:Op zondag 20 mei 2018 18:51 schreef GM78 het volgende:
[..]
Auto is het probleem niet, wel het tijdstip.
Of je huurt gewoon een huisje in center parcs. Ligt naast het circuit. Heb ik vorig jaar gedaan, gewoon op je gemakje ontbijten en dan naar het circuit. Eind van de dag hobbel je weer terug naar je huisje. En op zondag zorg je ervoor dat je gaat rijden voordat het circuit leegloopt. Alles super-relaxed.quote:Op zondag 20 mei 2018 18:51 schreef GM78 het volgende:
[..]
Auto is het probleem niet, wel het tijdstip.
Gewoon zorgen dat je er een uurtje of zeven ben, parkeerplek zat dan.
Vervolgens kijken of je ergens een ontbijtje kan scoren, of je gaat eerst rustig je zelf meegenomen brood en koffie nuttigen.
Om vervolgens rustig naar het circuit te slenteren
Maar je bent niet zo maar weg met de trein. Ik hoorde dat mensen vorig jaar 2 uur hebben moeten wachten voordat ze eindelijk in een trein zaten. Als je niet met de fiets kunt, is Zandvoort gewoon heel slecht bereikbaar met dit soort evenementen.quote:Op zondag 20 mei 2018 19:04 schreef CrashO het volgende:
Het station is 10 minuten lopen, ik snap niet waarom je dan met de auto zou gaan klooien met grote evenementen. (als je ergens halverwege of achterin de boulevard staat met je auto ben je al snel 2 keer zo lang aan het lopen).
Een stukje kostenbesparing denk ik?quote:Op zondag 20 mei 2018 19:04 schreef CrashO het volgende:
[..]
Maar dan heb je bij het verlaten van Zandvoort hetzelfde gezeik en sta je ook in de file.
Of je moet heel vroeg weg gaan, of heel laat (en als je na een groot evenement eerst wat gaat eten in Zandvoort ben je ook niet de enigste).
Het station is 10 minuten lopen, ik snap niet waarom je dan met de auto zou gaan klooien met grote evenementen. (als je ergens halverwege of achterin de boulevard staat met je auto ben je al snel 2 keer zo lang aan het lopen).
Is ook een goed ideequote:Op zondag 20 mei 2018 19:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Of je huurt gewoon een huisje in center parcs. Ligt naast het circuit. Heb ik vorig jaar gedaan, gewoon op je gemakje ontbijten en dan naar het circuit. Eind van de dag hobbel je weer terug naar je huisje. En op zondag zorg je ervoor dat je gaat rijden voordat het circuit leegloopt. Alles super-relaxed.
Ik heb daar nooit problemen mee gehad.quote:Op zondag 20 mei 2018 19:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar je bent niet zo maar weg met de trein. Ik hoorde dat mensen vorig jaar 2 uur hebben moeten wachten voordat ze eindelijk in een trein zaten. Als je niet met de fiets kunt, is Zandvoort gewoon heel slecht bereikbaar met dit soort evenementen.
Je hoeft toch niet het hele stuk te doen met de trein? Het enige wat je hoeft te doen is Zandvoort in met de trein. En als je een beetje slim rondkijkt zie je al heel gauw twee prachtige stations met een gratis parkeerplaats binnen 10km van Zandvoort.quote:Op zondag 20 mei 2018 19:23 schreef GM78 het volgende:
[..]
Een stukje kostenbesparing denk ik?
In mijn geval moet ik eerst al een kleine 40km rijden naar het dichtstbijzijnde station. Vervolgens mijn auto parkeren inclusief parkeergeld.
En dan ben ik ook nog eens bijna
¤60,- kwijt voor twee retourtickets.
Dan ga ik persoonlijk liever vroeg weg. Ben ik ongeveer ¤20,- aan brandstofkosten kwijt en wat parkeergeld
De a1gp, vanaf Haarlem, 2,5 uur met de trein. Verschrikkelijk.quote:Op zondag 20 mei 2018 19:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb daar nooit problemen mee gehad.
Dat is bij bepaalde users op dit forum ook vaak het geval.quote:Op zondag 20 mei 2018 02:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oeh, dat zijn tabloids. Wat zij schrijven is zelden waar.
Ja, ook met de A1GP heb ik daar geen last van gehad.quote:Op zondag 20 mei 2018 19:51 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
De a1gp, vanaf Haarlem, 2,5 uur met de trein. Verschrikkelijk.
Dat circuit is gewoon op geen enkele mogelijkheid goed bereikbaar bij een groot evenement. Helemaal niet met weer zoals vandaag.
Dat betekent niet dat het niet zo is.quote:
die rechtse is een paspop met 10 lagen verf?quote:
Gozer, serieusquote:
quote:
Daarom ben ik nu al wakker,quote:Op zondag 20 mei 2018 17:27 schreef Nattekat het volgende:
Er is gigantisch veel voor gewaarschuwd, alles en iedereen zei erbij dat je echt vroeg moest vertrekken of gewoon niet met de auto moest komen, het werd harstikke duidelijk gemaakt wat voor ellende je in zou belanden als je eigenwijs gaat doen en wat doen ze?
Ze zeiken erover omdat ze zelf zo godverdomme dom en eigenwijs zijn om al die waarschuwingen te negeren
Echt, ik lach die mafklappers keihard uit. Dan verdien je het gewoon om er niks van mee te krijgen
Alleen gingen de treinen niet door een sein en wissel storingquote:Op maandag 21 mei 2018 05:39 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Daarom ben ik nu al wakker,
Wij gaan met een groep met de trein 10 euro vanaf Tiel, das geen geld.
Die linker zat toch bij F1 Cafe laatst?quote:
Bevestigingquote:Op maandag 21 mei 2018 11:46 schreef Dark_Angelus het volgende:
Het zal vast een wens zijn en geen bevestiging.
[ afbeelding ]
ik parkeer meestal bij Haarlem-Spaarnwoude, en dan voor 2,50 het laatste kwartier met de trein. Ideaal. Al sla ik evenementen als de Jumbo dagen maar over, want dat vind ik sowieso te druk.quote:Op maandag 21 mei 2018 08:48 schreef Geralt het volgende:
Paar jaar terug ook geweest. De file begon pas voor het hek van de parkeerplaats. Wij waren de 5de auto in de rij. Gewoon op tijd vertrekken, kan prima, ook met de auto.
Volgens mij is er maar 1 stream, en dat is die van het circuit zelf.quote:Op maandag 21 mei 2018 11:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
langs 't circuit waren banners opgehangen F1 2020. waarom toch, dat gaat nooit gebeuren. focus liever op rotterdam racing 2019.
de B-artiesten Aygo/107-cup had van mij niet gehoeven. geef dan die plekken aan vrouwen die serieus willen rijden.
de streams zijn vandaag overbelast vermoed ik, bijna niet door te komen.
Daniel, Max wordt de muur ingeduwd bij de hairpin.quote:
Max gaat te veel risico nemen, en kust vervolgens de muurquote:
Omdat dat altijd zo is in Monaco.quote:Op maandag 21 mei 2018 15:11 schreef Goudenvis het volgende:
Waarom zijn vt1 en 2 eigenlijk op donderdag ipv vrijdag?
Ahaquote:Op maandag 21 mei 2018 15:26 schreef franklop het volgende:
[..]
Omdat dat altijd zo is in Monaco.
De reden;
The practice session for the race is held on the Thursday preceding the race instead of Friday. This allows the streets to be opened to the public again on Friday.
hohohohoho, er is een pitcam stream en een stream die de auto's volgt over het circuit.quote:Op maandag 21 mei 2018 12:19 schreef GM78 het volgende:
[..]
Volgens mij is er maar 1 stream, en dat is die van het circuit zelf.
Maar die is de moeite niet waard om te kijken
Oké dat wist ik niet.quote:Op maandag 21 mei 2018 15:43 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
hohohohoho, er is een pitcam stream en een stream die de auto's volgt over het circuit.
pitcam
https://live.crossmediaventures.com/pitcam/index.php
circuit zandvoort live
https://live.crossmediaventures.com/cz-live/index.php
echter; ze mogen de Red Bull demos en TCR races niet streamen vanwege licentie-afspraken. de tweede stream is niet altijd werkend.
Hoe laat was je er?quote:Op maandag 21 mei 2018 18:44 schreef Sjemmert het volgende:
Vandaag zandvoort geweest. Was met de auto heen en heb welgeteld 10 minuten in de file gestaan op de terug weg, heenweg konden we zo doorrijden tot op de boulevard.
Max Verstappen
Jaap van Lagen
Gwen van Poorten
Tom Coronel
7:35 reed ik de boulevard op, er was toen nog zat plek dus heb vlak bij de zij ingang geparkeerd. Van daar is het een kleine 5 minuten lopen naar de duin bij de tarzan bocht waar we gezeten hebben.quote:Op maandag 21 mei 2018 19:29 schreef GM78 het volgende:
[..]
Hoe laat was je er?
En kon je nog enigszins in de buurt van het circuit parkeren?
klinkt echt als maxquote:Op woensdag 23 mei 2018 10:10 schreef JayHovah het volgende:
Mijn voorspelling:
Dan Ric op pole, Vet P2, Max P3.
Max klaagt vervolgens de hele zondag dat Daniël de voorkeursbehandeling / -pitstops krijgt, maakt stomme foutjes en finished buiten podium.
Ik blijf het zeggen: daar had Mclaren een grote hand in. Ze kozen steeds voor de optie die Honda nou eigenlijk NIET wilde. En je ziet het, dat ding heeft ineens een hoge stopsnelheid, is stukken betrouwbaarder dan eerst nu Honda zijn eigen plan mag trekken. Waar TR nu nog last van heeft zijn de beduidend mindere coureurs, ze zijn de laatste jaren verwend daar met Verstappen en Sainz. Hoewel Gasly verrast, staan die 2 toch wel een stukje hoger.quote:Op zaterdag 19 mei 2018 00:04 schreef Fer het volgende:
Renault was er redelijk bij in 2014, echter 2015 was een complete joke. 2016 was de motor die het in 2015 had moeten zijn, maar sindsdien gaat de ontwikkeling traag. Eind 2017 leek pas het vermogen in de race enigsinds vergelijkbaar te zijn met Mercedes/Ferrari, maar ten koste van een pasr plofs en onderdelen schaarste.
Honda startte in 2015 met een complete farce. Maar maakte zelfs van dat foute concept een redelijk ding in 2016, halverwege waren ze al sneller dan de Ferrari 2015 motor. In 2017 een nieuw concept, wat natuurlijk weer de nieuwe kinderziektes oplevert, maar in 2018 is dat nieuwe concept al ontwikkeld tot een redelijk presterend blok, zeker het vermogen in de Q is er, nu nog werken aan efficientie, ERS en betrouwbaarheid.
Daarna laat Honda al 2x zien dat ze van een kwakkelblok, in een jaar naar een redelijk motor kunnen gaan. Ze zijn slecht begonnen, maar maken een sterke inhaalrace.
Vrijdag is de bevoorrading van alle horeca in Monaco (restaurants worden op vrijdag en zaterdag het meest bezocht). Omdat de meeste restaurants aan de haven zitten en het circuit daar langs loopt, en verse vis op het menu best wel belangrijk is is het geen optie om de bevoorrading een dag naar voren te halen, en dus hebben ze dat met de vrije trainingen gedaan.quote:Op maandag 21 mei 2018 15:26 schreef franklop het volgende:
[..]
Omdat dat altijd zo is in Monaco.
De reden;
The practice session for the race is held on the Thursday preceding the race instead of Friday. This allows the streets to be opened to the public again on Friday.
Ik kom er ook pas op vrijdag. Even door de pitstraat duwen 's middags.quote:Op woensdag 23 mei 2018 13:02 schreef TagForce het volgende:
Uiteraard is het ook zo dat het GP weekend eigenlijk pas op zaterdag begint. De meeste mensen komen dan pas aan, en op die dagen is ook de meeste voorraad nodig. Dus die voorraad zou dan op vrijdag middag geleverd moeten worden.
Eenmaal aangekomen bij P1 stapt hij in zijn RB14 en rijdt hem kort in Rascasse... Om in P2 plek 1 te behalen, in P3 plek 3, en in de Q vrolijk op pole te komen...quote:Op woensdag 23 mei 2018 14:11 schreef Nattekat het volgende:
Max pole, rijdt met twee vingers in de neus naar P1.
Ik heb wel eens gekkere dingen gezien. Doen dus!quote:Op woensdag 23 mei 2018 14:26 schreef TagForce het volgende:
[..]
Eenmaal aangekomen bij P1 stapt hij in zijn RB14 en rijdt hem kort in Rascasse... Om in P2 plek 1 te behalen, in P3 plek 3, en in de Q vrolijk op pole te komen...
Hoe de race gaat verlopen laten we nog even in het midden.
quote:Op woensdag 23 mei 2018 14:58 schreef XL het volgende:
Max rijdt de pole, trollt iedereen door mega langzaam zijn rondjes te rijden. Desondanks vanwege het circuit kan niemand inhalen. Ricciardo doet in de eerste ronde een pitstop, rijdt naar de staart van het veld en als iedereen banden heeft gehaald rijdt hij rustig de race uit en wint. Het hele veld haalt maar 70% race distance in 2 uur en eindigt binnen 20 seconde van elkaar. Denk ik....
quote:"They have the capacity to win races this season, they did it in Shanghai already and they also would have in Baku if their two drivers had not crashed.”
Als ik naar de bron kijk lijkt me dat zeer onwaarschijnlijk inderdaad.quote:Op woensdag 23 mei 2018 19:25 schreef opgebaarde het volgende:
Deze quote heeft onze Franse vriend Abiteboul toch niet echt gezegd?
[..]
Bron
ik denk eigenlijk niet dat een Vettel of Lewis de deur dicht gaan gooien bij Max. Denk dat ze allebei de zomerstop in willen gaan met meer punten dan de ander en die is al niet meer zover weg. Bruusk de deur dicht smijten bij Max weten ze inmiddels wel dat hen dat punten gaat kosten.quote:Op woensdag 23 mei 2018 13:22 schreef Kreator het volgende:
Max begint 5e. Tijdens de alternatieve pitstopstrategie, wint hij 2 plekken. Wil dan Vettel inhalen die de deur een beetje dichtdoet, ramt een muur en krijgt een DNF. Iedereen geeft Max de schuld.
uitkomen tunnel; geen enkel probleemquote:Op woensdag 23 mei 2018 21:36 schreef Peterselieman het volgende:
mja, inhalen op Monaco is onmogelijk, dus Max kan de auto er niet zomaar even tussen prikken
Wat in je dromen? Bijna elk jaar gooit iemand hem er daar wel links naast en met hangen en wurgen er voorbij.quote:
dat is in het achterveld. Vooraan lukt het bijna nietquote:Op woensdag 23 mei 2018 21:45 schreef Geralt het volgende:
[..]
Wat in je dromen? Bijna elk jaar gooit iemand hem er daar wel links naast en met hangen en wurgen er voorbij.
Loews hairpin over de stoep of beschadig je daar tegenwoordig de vloer mee?quote:Op woensdag 23 mei 2018 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is in het achterveld. Vooraan lukt het bijna niet
Met de wagens van de laatste paar jaar? gaat vrijwel niet gebeuren. Slipstreamen is er gewoon niet meer bij met de huidige aero setup en vuile lucht achter de wagens.quote:Op woensdag 23 mei 2018 21:45 schreef Geralt het volgende:
[..]
Wat in je dromen? Bijna elk jaar gooit iemand hem er daar wel links naast en met hangen en wurgen er voorbij.
Gezien de bandenkeus van de meeste teams gewoon op hyper...quote:
Enige gevaar is een over of undercut. En materiaalpech natuurlijkquote:Op woensdag 23 mei 2018 22:16 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Met de wagens van de laatste paar jaar? gaat vrijwel niet gebeuren. Slipstreamen is er gewoon niet meer bij met de huidige aero setup en vuile lucht achter de wagens.
Zorgen dat je op pole komt en dan de boel heel houden tot de finishvlag.
Ik weet het niet, maar zoals op Baku waren de RB's ook erg snel op de hardere banden. Door op de ultra's te kwalificeren in Q2 kunnen ze mogelijk wel langer doorrijden en meer gebruik maken van de hypersofts in de 2e stint.quote:Op woensdag 23 mei 2018 22:34 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Gezien de bandenkeus van de meeste teams gewoon op hyper...
is op 404 (racing)quote:Op donderdag 24 mei 2018 10:47 schreef Oldground het volgende:
Komt er nu een basketbalsamenvatting op het HD kanaal van Ziggo (Select) in plaats van FP1?
Klinkt eerder als een bombdive van bombcardo.quote:Op woensdag 23 mei 2018 21:38 schreef Geralt het volgende:
Links ernaast smijten en maar zien. Ik zou het JUIST bij een Vettel en Lewis doen als ik Max was. Die gaan waarschijnlijk wel yielden daar.
Is dat tegenwoordig dan wel HD? In kon me herinneren dat er voorheen slechts 1 Ziggo kanaal van goede kwaliteit was (net zoals bij voorganger Sport 1)quote:
Nee, nog altijd kutkwaliteit.quote:Op donderdag 24 mei 2018 11:00 schreef Oldground het volgende:
[..]
Is dat tegenwoordig dan wel HD? In kon me herinneren dat er voorheen slechts 1 Ziggo kanaal van goede kwaliteit was (net zoals bij voorganger Sport 1)
Ik zie het, armoedig. Nou dit laat ik wel even schieten.quote:
ik dacht dat al hun kanalen nu HD zijnquote:Op donderdag 24 mei 2018 11:00 schreef Oldground het volgende:
[..]
Is dat tegenwoordig dan wel HD? In kon me herinneren dat er voorheen slechts 1 Ziggo kanaal van goede kwaliteit was (net zoals bij voorganger Sport 1)
Dit. Wel in HD bij Ziggo zelf, maar niet bij KPN bijvoorbeeld (of dat moeten ze intussen aangepast hebben).quote:
Max, Sirotkin, Stroll, Leclerc en Grosjean crashen eruit in Q1, die ruim een uur duurt door alle rode vlaggen. Hamilton pakt gewoon de pole, maar bij de start divebomben zowel Ricciardo en Bottas, waardoor er een massacrash ontstaat aan de kop. Het vijftal wat er in Q1 uitvliegt maakt er aan de achterkant een zooitje van waardoor er twintig auto's op een hoop belanden en de race snel voorbij is.quote:Op woensdag 23 mei 2018 13:22 schreef Kreator het volgende:
Max begint 5e. Tijdens de alternatieve pitstopstrategie, wint hij 2 plekken. Wil dan Vettel inhalen die de deur een beetje dichtdoet, ramt een muur en krijgt een DNF. Iedereen geeft Max de schuld.
is dat een apart pakket?quote:Op donderdag 24 mei 2018 17:56 schreef IBAZ het volgende:
Via KPN kan ik alle ziggo race kanalen kiezen op SD of HD. SD is wel fijn voor de tablet of phone. Life gaat wel HD, maar nakijken lukt nog niet. De rest gaat uiteraard over HD.
Ze hebben slechts 1 ultrasoft en 1 supersoft. Dan gaan ze die niet riskeren in de kwalificatiequote:Op donderdag 24 mei 2018 08:36 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik weet het niet, maar zoals op Baku waren de RB's ook erg snel op de hardere banden. Door op de ultra's te kwalificeren in Q2 kunnen ze mogelijk wel langer doorrijden en meer gebruik maken van de hypersofts in de 2e stint.
Of juist wel, anders doen dan de rest.quote:Op vrijdag 25 mei 2018 02:01 schreef opreis het volgende:
[..]
Ze hebben slechts 1 ultrasoft en 1 supersoft. Dan gaan ze die niet riskeren in de kwalificatie
Verschil tussen ultra en hyper is wel erg groot, heb je kans dat ze het net als in Baku moeilijk krijgen met achterliggers.quote:
16.10quote:Op vrijdag 25 mei 2018 12:38 schreef Nattekat het volgende:
Net ontdekt dat Frankrijk om 16u pas is... over belachelijke tijden gesproken
Heeft te maken met het WK Voetbal.quote:Op vrijdag 25 mei 2018 12:38 schreef Nattekat het volgende:
Net ontdekt dat Frankrijk om 16u pas is... over belachelijke tijden gesproken
Wat boeit mij dat tegen een balletje aan schoppen nou? Dan verplaatsen ze dat maar.quote:
hahahah stop met je actquote:Op vrijdag 25 mei 2018 13:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat boeit mij dat tegen een balletje aan schoppen nou? Dan verplaatsen ze dat maar.
15u is al een kutverandering, hier kan ik al helemaal niks mee.
Vind ik eigenlijk best een prima tijd, kun je van tevoren nog vanalles doen, beetje op tijd thuis zijn en dan naar de race kijken om aansluitend te gaan etenquote:Op vrijdag 25 mei 2018 12:38 schreef Nattekat het volgende:
Net ontdekt dat Frankrijk om 16u pas is... over belachelijke tijden gesproken
Jou niets. Heel veel anderen welquote:Op vrijdag 25 mei 2018 13:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat boeit mij dat tegen een balletje aan schoppen nou? Dan verplaatsen ze dat maar.
15u is al een kutverandering, hier kan ik al helemaal niks mee.
Inderdaadquote:Op vrijdag 25 mei 2018 16:52 schreef fathank het volgende:
Niet zo zeiken jongens 2 topics gaat hardstikke mooi beetje positiever aub.
16:10...quote:Op vrijdag 25 mei 2018 12:38 schreef Nattekat het volgende:
Net ontdekt dat Frankrijk om 16u pas is... over belachelijke tijden gesproken
Helemaal mee eens, vind 14.10 best een kuttijd eigenlijk (ja en 14.00 ook!)quote:Op vrijdag 25 mei 2018 13:33 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Vind ik eigenlijk best een prima tijd, kun je van tevoren nog vanalles doen, beetje op tijd thuis zijn en dan naar de race kijken om aansluitend te gaan eten
Idd rond etenstijd is veel relaxterquote:Op vrijdag 25 mei 2018 21:37 schreef Party_P het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, vind 14.10 best een kuttijd eigenlijk (ja en 14.00 ook!)
Niet mee eens, 14:00 is perfect, 16:00 afgelopen, vrouw terug van de vroege dienst. Kleine net weer wakker, kun je nog even ergens naar toe.quote:Op vrijdag 25 mei 2018 21:37 schreef Party_P het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, vind 14.10 best een kuttijd eigenlijk (ja en 14.00 ook!)
Je moet wel ultra, anders veel eerder wisselen = in het verkeer en klaar ben je. Ss is ook niet wijs ivm matige start.quote:Op vrijdag 25 mei 2018 23:31 schreef Radegast het volgende:
Ben benieuwd of we iemand de gok gaan zien wagen met hypersofts in Q2.
Verschil is een seconde he? Uitschakelingsrisico ligt op de loer.quote:Op vrijdag 25 mei 2018 23:39 schreef mikieu het volgende:
[..]
Je moet wel ultra, anders veel eerder wisselen = in het verkeer en klaar ben je. Ss is ook niet wijs ivm matige start.
Ik hoorde iets van 7 tot 10 ronden en dan zijn ze helemaal gaar.quote:Op vrijdag 25 mei 2018 23:43 schreef Monolith het volgende:
Ik dacht dat de hypers wel dusdanig lang meegingen dat je er rustig op kon starten.
En mooie tijd om aan het bier te beginnen. Vind 14:00 altijd net wat te vroeg om me vol te gieten .quote:Op vrijdag 25 mei 2018 13:33 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Vind ik eigenlijk best een prima tijd, kun je van tevoren nog vanalles doen, beetje op tijd thuis zijn en dan naar de race kijken om aansluitend te gaan eten
Voor iemand die op zijn hoogtepunt wilde stoppen en graag minder in de spotlights wilde staan zou Rosberg wel eens ietsje meer mogen stoppen.quote:
Zou je op de supersoft een race afstand kunnen doen als de SC al bij het startongeluk komtquote:Op vrijdag 25 mei 2018 23:43 schreef Rossdale het volgende:
Starten op hyper, wachten op eerste SC en dan de race uitbollen op de ultra of ss
Wat hebben dit soort activiteiten met op zijn hoogtepunt stoppen te maken?quote:Op zaterdag 26 mei 2018 07:50 schreef XL het volgende:
[..]
Voor iemand die op zijn hoogtepunt wilde stoppen en graag minder in de spotlights wilde staan zou Rosberg wel eens ietsje meer mogen stoppen.
Precies dat, kan gvd geen F1 gerelateerd programma opzetten of daar staat ie weer met zijn stomme kop.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 07:50 schreef XL het volgende:
[..]
Voor iemand die op zijn hoogtepunt wilde stoppen en graag minder in de spotlights wilde staan zou Rosberg wel eens ietsje meer mogen stoppen.
Volgens mij hoorde ik tijd voor gezin etc allemaal voorbij komen. In ieder geval waren zijn races al niet om aan te gluren. De sponsored content is zo mogelijk nog slechter en de analyses zijn zo spannend als het groeien van gras. Daarbij heeft hij zelf de uitstraling van een pak blanke vla.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 08:17 schreef tja77 het volgende:
[..]
Wat hebben dit soort activiteiten met op zijn hoogtepunt stoppen te maken?
Spotlights was toch niet de reden voor hem op te stoppen? De druk en de stress was toch de reden? En dat begon toen hij Wereldkampioen kon worden en dat in eigen hand had.
Ah, persoonlijke frustratie jegens de persoon.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 08:44 schreef XL het volgende:
[..]
Volgens mij hoorde ik tijd voor gezin etc allemaal voorbij komen. In ieder geval waren zijn races al niet om aan te gluren. De sponsored content is zo mogelijk nog slechter en de analyses zijn zo spannend als het groeien van gras. Daarbij heeft hij zelf de uitstraling van een pak blanke vla.
Ik vond het nooit wat, maar ben nu echt klaar met Rosberg
Ik snap het gezeik op Rosberg ook niet. 100x sympathieker dan Hamilton en Vettel. Ik had hem nog wel 3 titels gegund. Helaas was Hamilton gewoon een betere coureur.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 08:54 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ah, persoonlijke frustratie jegens de persoon.
Tijd voor gezin? Dat heeft hij nu toch ook veel meer? Daar doet een rondje Monaco op een elektrische motorfiets niet aan af.
Zijn races waren niet om aan te gluren vanwege de stress en druk om het persé kampioen te moeten worden. Daar kon hij niet meer tegen.
Laat dat joch toch lekker, je ziet dat hij een stuk relaxter is dan in zijn F1 tijd. En is nog Wereldkampioen geworden ook, mooi toch? Ik kon soms wel lachen om hem. Altijd nog beter dan Hamilton of Bottas.
des te knapper dat hij Hamilton toch een titeltje heeft afgesnoept, die wordt dus ook nooit the greatest of all time en dat hebben we toch aan Nico te dankenquote:Op zaterdag 26 mei 2018 08:57 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ik snap het gezeik op Rosberg ook niet. 100x sympathieker dan Hamilton en Vettel. Ik had hem nog wel 3 titels gegund. Helaas was Hamilton gewoon een betere coureur.
Eens, zoveel liever Rosberg een titel dan Hamilton.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 08:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
des te knapper dat hij Hamilton toch een titeltje heeft afgesnoept, die wordt dus ook nooit the greatest of all time en dat hebben we toch aan Nico te danken
blanke vla?? als je de clips on zijn channel bekijkt, zie je dat hij geniet en erg down to earth is, gebruikt in Monaco gewoon elektrische witte huur scooters. Omdat je daar het beste mee door het verkeer komt.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 08:44 schreef XL het volgende:
[..]
Volgens mij hoorde ik tijd voor gezin etc allemaal voorbij komen. In ieder geval waren zijn races al niet om aan te gluren. De sponsored content is zo mogelijk nog slechter en de analyses zijn zo spannend als het groeien van gras. Daarbij heeft hij zelf de uitstraling van een pak blanke vla.
Ik vond het nooit wat, maar ben nu echt klaar met Rosberg
Het is Monaco, je kunt niet inhalen. Dus ja, dat kanquote:Op zaterdag 26 mei 2018 07:52 schreef XL het volgende:
[..]
Zou je op de supersoft een race afstand kunnen doen als de SC al bij het startongeluk komt
Het is niet echt frustratie, kan er wel mee leven. Het is natuurlijk wel zo dat ik subjectief ben en mijn mening laat doorschemeren. Ik heb Rosberg en fans van Rosberg/Vettel gewoon niet zo hoog zitten in aanzien.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 08:54 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ah, persoonlijke frustratie jegens de persoon.
Tijd voor gezin? Dat heeft hij nu toch ook veel meer? Daar doet een rondje Monaco op een elektrische motorfiets niet aan af.
Zijn races waren niet om aan te gluren vanwege de stress en druk om het persé kampioen te moeten worden. Daar kon hij niet meer tegen.
Laat dat joch toch lekker, je ziet dat hij een stuk relaxter is dan in zijn F1 tijd. En is nog Wereldkampioen geworden ook, mooi toch? Ik kon soms wel lachen om hem. Altijd nog beter dan Hamilton of Bottas.
Wat ik vooral niet begreep, waarom de risico's als je al de snelste tijd hebt, het is elke keer vragen om ongelukken bij Max.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 15:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het enige. Het enige wat je in FP3 niet moet doen is hem in de muur zetten. En zeker niet als je weet dat de Q nog belangrijker is dan normaal.
mee eens, maar meer dan P10 gaat het niet worden hier vrees ik, als ie niet crashed. Maar ik sta open voor verrassingenquote:Op zaterdag 26 mei 2018 15:37 schreef MakkieR het volgende:
Even een aantal voordelen dat Max achteraan mag starten.
1 hij zit de toprijders niet in de weg tijdens de start. Ham en Vet hebben niks te zeuren.
2 Hij kan zijn race niet meer verknallen, want die is al verknald
3 Er zit geen druk meer op die jongen.
4 genoeg tijd om nu aan zijn auto te sleutelen, gezien grid straffen geen effect meer hebben.
5 Hij kan Riccardo zijn auto niet meer stuk rijden.
6 Auto blijft toch de snelste, misschien zien we een onmogelijke inhaalrace
Die tijd is niet zo belangijk, gaat er om dat je toewerkt naar de optimale setting in de kwalificatie lijkt me? Daarbij nam hij volgens mij ook niet belachelijk veel risico, hij gaat ordinair de fout in nadat hij Sainz voorbij mpest rijden..quote:Op zaterdag 26 mei 2018 15:39 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Wat ik vooral niet begreep, waarom de risico's als je al de snelste tijd hebt, het is elke keer vragen om ongelukken bij Max.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |