abonnement Unibet Coolblue
pi_179199791
Hier, in mijn woonomgeving, ligt een basketbalveldje waar jongeren wekelijks basketten of skaten. Maar de laatste weken, als het wat warmer wordt, komen mensen gewoon hun wagen parkeren op dat basketbalpleintje.
Dat komt omdat je op straat moet betalen, de prijs is ¤1,5/uur.

Maar wat als ik plots begin te basketten terwijl daar een 7-tal auto's geparkeerd staan? Wat als mijn bal 'per ongeluk' in een raam tuitert en het raampje sneuvelt. Wie is dan aansprakelijk en wie draait op voor de kosten?
Cindy De Vuyst
  woensdag 16 mei 2018 @ 16:12:16 #2
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_179199976
Als auto's fout geparkeerd staan kun je beter de politie/handhaving inschakelen ipv eigen rechter spelen. Als je in de buurt van auto's gaat basketballen neem je bewust een risico dat je schade veroorzaakt en dan ben je uiteraard zelf verantwoordelijk.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  Official ESF Kreviewer woensdag 16 mei 2018 @ 16:13:48 #3
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_179200021
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 16:12 schreef mstx het volgende:
Als je in de buurt van auto's gaat basketballen neem je bewust een risico dat je schade veroorzaakt en dan ben je uiteraard zelf verantwoordelijk.
Nou, dat lijkt me niet hoor.

Als ik mijn auto foutparkeer naast een lanceerinrichting van Nasa, dan is Nasa ook niet verantwoordelijk voor de schade aan mijn auto.
pi_179200061
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 16:04 schreef einzeinz het volgende:
Hier, in mijn woonomgeving, ligt een basketbalveldje waar jongeren wekelijks basketten of skaten. Maar de laatste weken, als het wat warmer wordt, komen mensen gewoon hun wagen parkeren op dat basketbalpleintje.
Dat komt omdat je op straat moet betalen, de prijs is ¤1,5/uur.

Maar wat als ik plots begin te basketten terwijl daar een 7-tal auto's geparkeerd staan? Wat als mijn bal 'per ongeluk' in een raam tuitert en het raampje sneuvelt. Wie is dan aansprakelijk en wie draait op voor de kosten?
Bel de skotoe.

quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 16:12 schreef mstx het volgende:
Als auto's fout geparkeerd staan kun je beter de politie/handhaving inschakelen ipv eigen rechter spelen. Als je in de buurt van auto's gaat basketballen neem je bewust een risico dat je schade veroorzaakt en dan ben je uiteraard zelf verantwoordelijk.
Eens, je bent in zo een voorbeeld (gelet op deze post) zelfs strafbaar aan minimaal baldadigheid danwel vernieling icm. mogelijkheidsbewustzijn als opzetvorm.

quote:
14s.gif Op woensdag 16 mei 2018 16:13 schreef Kreator het volgende:

[..]

Nou, dat lijkt me niet hoor.

Als ik mijn auto foutparkeer naast een lanceerinrichting van Nasa, dan is Nasa ook niet verantwoordelijk voor de schade aan mijn auto.
De NASA heeft daar dan ook maatregelen tegen genomen waardoor ze niet meer aan te wijzen zijn als fout.
pi_179200081
Als de auto daar levensgevaarlijk staat geparkeerd heb je kans om de automobilist deels aansprakelijk te stellen. Anders zou ik het niet eens proberen. Stilstaande auto, dus jij moet uitkijken.

Tevens:
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 16:12 schreef mstx het volgende:
Als auto's fout geparkeerd staan kun je beter de politie/handhaving inschakelen ipv eigen rechter spelen.
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_179200170
Dat die auto daar niet mag staan geeft jou natuurlijk niet het recht om het te slopen :+
-nee-
pi_179200186
Ok, thanks
Cindy De Vuyst
pi_179200296
Is het een officieel basketbal / speelveld en is dat ook aangegeven ? (bordjes / markeringen)
Zo ja, dan nemen de personen die daar parkeren bewust het risico dat hun auto beschadigd kan worden.

En je moet niet van hun probleem jouw probleem maken... zij accepteren dat risico, dan mogen ze ook lekker de gevolgen dragen.
"Evil preaches tolerance until it is dominant, then it tries to silence good."
pi_179200348
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 16:25 schreef Phoenix78 het volgende:
Is het een officieel basketbal / speelveld en is dat ook aangegeven ? (bordjes / markeringen)
Zo ja, dan nemen de personen die daar parkeren bewust het risico dat hun auto beschadigd kan worden.

En je moet niet van hun probleem jouw probleem maken... zij accepteren dat risico, dan mogen ze ook lekker de gevolgen dragen.
Welke universiteit heb jij je opleiding genoten? Mogelijk kunnen ze je bul nog ongeldig verklaren.
pi_179200415
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 16:25 schreef Phoenix78 het volgende:
Is het een officieel basketbal / speelveld en is dat ook aangegeven ? (bordjes / markeringen)
Zo ja, dan nemen de personen die daar parkeren bewust het risico dat hun auto beschadigd kan worden.

En je moet niet van hun probleem jouw probleem maken... zij accepteren dat risico, dan mogen ze ook lekker de gevolgen dragen.
Klinkt superredelijk, totdat de eigenaar van de auto een procedure start, dan ben je gewoon de lul. :P
-nee-
  woensdag 16 mei 2018 @ 16:35:21 #11
249756 Symphonic
Look o Look
pi_179200542
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 16:20 schreef Marsenal het volgende:
Dat die auto daar niet mag staan geeft jou natuurlijk niet het recht om het te slopen :+
dat
Juin uit Eigen Tuin!
  woensdag 16 mei 2018 @ 16:51:55 #12
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_179201046
Parkeerbeheer inschakelen lijkt mij iets verstandiger dan "ongelukken" te bouwen.
And so is the past
  woensdag 16 mei 2018 @ 16:58:35 #13
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_179201198
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 16:20 schreef Marsenal het volgende:
Dat die auto daar niet mag staan geeft jou natuurlijk niet het recht om het te slopen :+
dit

Je kunt een plasje olie onder de auto gieten en de milieudienst bellen. Die handelen vaak sneller dan parkeerbeheer.
  woensdag 16 mei 2018 @ 16:59:50 #14
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_179201239
quote:
14s.gif Op woensdag 16 mei 2018 16:13 schreef Kreator het volgende:

[..]

Nou, dat lijkt me niet hoor.

Als ik mijn auto foutparkeer naast een lanceerinrichting van Nasa, dan is Nasa ook niet verantwoordelijk voor de schade aan mijn auto.
Beetje slechte vergelijking. De lancering zal in zo'n geval niet doorgaan.
pi_179201322
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 16:59 schreef xzaz het volgende:

[..]

Beetje slechte vergelijking. De lancering zal in zo'n geval niet doorgaan.
Ik vermoed dat reactie al aangehouden en afgesleept is alvorens hij in de buurt van een lanceringskritieke zone komt.
pi_179203308
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 16:30 schreef Marsenal het volgende:
Klinkt superredelijk, totdat de eigenaar van de auto een procedure start, dan ben je gewoon de lul.
Dan hoop ik maar dat ze voordat ze weg liepen foto's van hun auto hebben gemaakt. Anders word het lastig aantonen dat die schade er niet al was. Een nette auto parkeer je tenslotte niet op een basketbalveld met alle risico's van dien.
"Evil preaches tolerance until it is dominant, then it tries to silence good."
pi_179203902
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 18:54 schreef Phoenix78 het volgende:

[..]

Dan hoop ik maar dat ze voordat ze weg liepen foto's van hun auto hebben gemaakt. Anders word het lastig aantonen dat die schade er niet al was. Een nette auto parkeer je tenslotte niet op een basketbalveld met alle risico's van dien.
Ah, dus je bent bereid een overtreding / misdrijf te plegen onder het mom van " ik kom er wel weg mee " en verpakt dit als een soort van juridisch advies. Lekker type ben jij.
pi_179203952
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 18:54 schreef Phoenix78 het volgende:

[..]

Dan hoop ik maar dat ze voordat ze weg liepen foto's van hun auto hebben gemaakt. Anders word het lastig aantonen dat die schade er niet al was. Een nette auto parkeer je tenslotte niet op een basketbalveld met alle risico's van dien.
Er mee wegkomen omdat je een lul bent is wat anders dan in je recht staan.
-nee-
pi_179204329
Is wel een moeilijke kwestie. Als je beetje in de buurt van t veldje parkeert kan je er vanuit gaan dat er nog steeds gespeeld wordt en neem je dus een doelbewust risico dat het fout gaat. Dan lijkt het me niet de schuld van de spelers.

Als je de boel blokkeert ben je eigenlijk veiliger maar kan je boete verwachten voor foutparkeren.
Eerst denken, dan typen
pi_179206126
Waarom word er meteen gescholden en gedaan alsof ik een misdrijf zou plegen? Ik ben veel te oud om nog te basketballen op straat, dit zal mij niet overkomen.

Maar wat ik wel weet is dat wat het wetboek zegt en wat er in de praktijk gebeurt vaak nogal verschild.

Stel: Jij parkeert je auto op een basketbalveld en je komt dan terug en er staat een groep vrienden te basketballen en er zit een deuk in je auto. Wie wil je dan gaan vervolgen als niemand iets gezien heeft ?
"Evil preaches tolerance until it is dominant, then it tries to silence good."
pi_179210061
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 16:59 schreef xzaz het volgende:

[..]

Beetje slechte vergelijking. De lancering zal in zo'n geval niet doorgaan.
8)7

Ik moet de eerste nog tegenkomen die ongeautoriseerd het terrein op komt.
pi_179224112
Als je een auto parkeert daar, neem je het risico dat het gebeurt. Nogal onbeschoft om je auto daar neer te zetten. Jij bent niet aansprakelijk.
Je kan naar de gemeente gaan en de situatie uitleggen om conflicten te vermijden.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 08:30:25 #23
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_179234943
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 17:44 schreef rareziekte het volgende:
Als je een auto parkeert daar, neem je het risico dat het gebeurt. Nogal onbeschoft om je auto daar neer te zetten. Jij bent niet aansprakelijk.
Je kan naar de gemeente gaan en de situatie uitleggen om conflicten te vermijden.
Natuurlijk ben je wel aansprakelijk.
Je veroorzaakt toch direct de schade?

Schade > foutparkeren.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 18 mei 2018 @ 09:48:43 #24
408813 crew  trein2000
pi_179235858
Ken je niet gewoon de gemeente vragen om daar een hekje om heen te zetten? Kunnen er geen auto’s meer op, klaar.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Redactie Frontpage vrijdag 18 mei 2018 @ 12:36:51 #25
38148 crew  Innisdemon
pi_179239125
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 16:58 schreef butz0rs het volgende:

[..]

dit

Je kunt een plasje olie onder de auto gieten en de milieudienst bellen. Die handelen vaak sneller dan parkeerbeheer.
_O- Voor die tip heb ik eens een ban-waarschuwing gekregen
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_179695787
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 08:30 schreef avotar het volgende:

[..]

Natuurlijk ben je wel aansprakelijk.
Je veroorzaakt toch direct de schade?

Schade > foutparkeren.
En dat volgt uit?

In het maatschappelijk verkeer is het ook onbetamelijk om je auto op een basketbalterrein te zetten.
pi_179698442
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 18:34 schreef rareziekte het volgende:

[..]

En dat volgt uit?

In het maatschappelijk verkeer is het ook onbetamelijk om je auto op een basketbalterrein te zetten.
Omdat je zelf ook wel kan raden dat je op deze manier een verhoogd risico heb op schade. Dus dan, kan je ook wel raden dat je zelf aansprakelijk bent. Dat hun iets doen wat niet mag, moet je de politie bellen, die schrijven dan wel boetes zodat ze het in het vervolg wel zullen laten. of niet natuurlijk.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_179698524
quote:
14s.gif Op woensdag 16 mei 2018 16:13 schreef Kreator het volgende:

[..]

Nou, dat lijkt me niet hoor.

Als ik mijn auto foutparkeer naast een lanceerinrichting van Nasa, dan is Nasa ook niet verantwoordelijk voor de schade aan mijn auto.
:D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')