abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 11 juli 2018 @ 17:57:25 #51
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180403360
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 17:43 schreef iteejer het volgende:

[..]

Misschien frustrerend voor sommigen ja. Daarom hebben we er ook een special forum voor :) Om anderen niet te hinderen :P

En ik hou me ook meestal afzijdig hier maar in dit geval lijkt de TS daadwerkelijk gekke dingen te doen waarvan ik zoiets heb van "mja.. even iets er van zeggen"

quote:
Jij hangt dus ook de mening aan dat iets pas waar is als meerdere mensen het onafhankelijk van elkaar gezien hebben.
De wetenschappelijke doctrine. Ik ben ook wetenschappelijk opgeleid, dus ja kan ik me goed in vinden. Objectiveerbaarheid, herhaalbaarheid, dubbelblind etc.
Ik ben van de intersubjectieviteit. Als ik iets geks zou zien wat zou verwijzen naar iets paranormaals dan zou ik ook gewoon eerst de conclusie trekken dat het aan mij ligt. Ik snap dat anderen dat niet per se doen, en dat is prima ... maar soms even een klein rukje aan de noodrem is wel eens OK vind ik.

Had tijdens koningsdag een gesprek met 2 zusjes die claimden dat de planeet niburu hen 's nachts bezoekt en rare scenes uitspeelt in de woonkamer... heb me heel braaf gehouden dat hele gesprek. Het leek nl geen echt effect te hebben op hoe ze hun leven leiden.

quote:
Daarmee breng je filters aan in wat je wilt zien. En voor technische of wetenschappelijke doeleinden is dat heel handig. Want als je op grond van die wetenschappelijke wetmatigheden een apparaat bouwt wil je wel dat dat apparaat het ook gewoon altijd doet. Ongeacht tijdstip of wie het aan zet.

Maar al met al is dat wel een beperking, een reductie.
En bouw je dus een wereldbeeld en een set van theoretische wetten en visies op die per definitie een gereduceerde versie beschrijven van de werkelijkheid.
Nl alleen de elementen die aan jouw initiële filter voldoen.

Kan je doen natuurlijk, vaak zeer nuttig, zoals ik al zei. Maar om daarna zelfvoldaan en vol dédain te gaan zeggen dat er in jouw wereldbeeld geen plek is voor dat soort feiten, en dat die dus niet bestaan is dan wat vreemd.
Natuurlijk zitten die niet in jouw wereldbeeld.
Want je hebt dat er zelf krampachtig uitgefilterd.

Om dan iedereen die dat even niet deed voor gek te verklaren is niet correct. Daar kan je nl helemaal niets van zeggen. Omdat je al die elementen ontkent en negeert.

7e tractaat van Wittgenstein ;) Niet helemaal maar wel hetzelfde idee.
Ik snap wat je zegt en ik wil er best een heel epistel over schrijven waarom ik het er niet mee eens ben maar ik denk dat we dan ECHT offtopic gaan.

Maar maak een topic in F&L en ik ben er.

quote:
[..]

Vanuit jouw a priori, dus bevooroordeelde, overtuiging dat die zaken niet kunnen bestaan.
Wat ik hierboven dus zei :)

[..]

Gecontroleerd getest.
Gaan we weer.
DUS voldoend aan de eisen herhaalbaarheid, objectiveerbaarheid etc.
Waarmee het DUS een filter is.
Omdat je nl alle niet-herhaalbare en objectiveerbare feiten buiten sluit.

'die bestaan dus ook niet want niet herhaalbaar etc'.
-> ho ho, die bestaan dan dus ook niet..?
heb je DIE waarheid wel es getest, objectief etc? dat kan je nl niet he.. en daar kan je dan dus NIETS over zeggen. Niet dat het niet bestaat. Ook niet dat het wel bestaat.
Daar kan jij - en ik - gewoon niet bij.
7e tractaat.

Allemaal niet erg.
Maar ook iets dat je ff moet bedenken voor je hier mensen gaat schofferen omdat die iets gezien menen te hebben wat volgens jou niet kan.
Eh.. ik schoffeer niemand. Weet niet waar je dit vandaan haalt.

quote:
Dus doe me een lol en beperk je tot het uiten van je mening, zonder anderen daar negatief mee weg te zetten ;)
Ik zet de TS niet negatief weg?

Rare conclusies op het einde van deze post.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180406323
quote:
7s.gif Op woensdag 11 juli 2018 17:57 schreef SpecialK het volgende:

[..]

En ik hou me ook meestal afzijdig hier maar in dit geval lijkt de TS daadwerkelijk gekke dingen te doen waarvan ik zoiets heb van "mja.. even iets er van zeggen"

[..]

Ik ben van de intersubjectieviteit. Als ik iets geks zou zien wat zou verwijzen naar iets paranormaals dan zou ik ook gewoon eerst de conclusie trekken dat het aan mij ligt. Ik snap dat anderen dat niet per se doen, en dat is prima ... maar soms even een klein rukje aan de noodrem is wel eens OK vind ik.

Had tijdens koningsdag een gesprek met 2 zusjes die claimden dat de planeet niburu hen 's nachts bezoekt en rare scenes uitspeelt in de woonkamer... heb me heel braaf gehouden dat hele gesprek. Het leek nl geen echt effect te hebben op hoe ze hun leven leiden.

[..]

Ik snap wat je zegt en ik wil er best een heel epistel over schrijven waarom ik het er niet mee eens ben maar ik denk dat we dan ECHT offtopic gaan.

Maar maak een topic in F&L en ik ben er.
Waarom F&L? Ben ik destijds ook begonnen ja, net als dit forum.
Maar wat mij betreft kan dat ook best hier.
Pak mijn post maar als begin en ga er op schieten. I dare you :)
Al is het ook aan de mods om dat te beslissen.
Tis natuurlijk niet mijn forum en ik ga echt niet tegen mods in of me uberhaupt met hun plek ingrijpend bemoeien.
(Anders had ik wel al die Atlantis zooi weggekiept naar wat dan ook, ook dat zal ik echt niet zonder vooraf overleg doen)

quote:
Eh.. ik schoffeer niemand. Weet niet waar je dit vandaan haalt.

[..]

Ik zet de TS niet negatief weg?

Rare conclusies op het einde van deze post.
Ja misschien heb ik je op dit punt te hard beroordeeld.
If so, excuses.
Het kwam op mij even zo over.
Dat dit hele verhaal wat minder gerespecteerd werd.
Bijvoorbeeld:
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juli 2018 14:25 schreef SpecialK het volgende:
Vervelend voor je dat je dat vindt.
Dit antwoord is natuurlijk best wel enigszins kleinerend
pi_180406462
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 13:49 schreef Charlotte3 het volgende:

[..]

Ik hoop dat je zelf ooit eens iets onverklaarbaars/bovenatuurlijks mee mag maken en dat andere mensen je ook niet geloven, of zo sceptisch zijn zoals jij. :).

report betreffende deze post:

[..]

--------
melding:
Ja, dat ja :)
Iedereen kan een mening hebben over wat dan ook, ook over wat iemand zegt, maar om een ander indirect weg te zetten als patiënt ('meer iets voor R&P eigenlijk') is niet de bedoeling.
Dat jaagt mensen weg en kilt een forum.
Je gaat toch ook niet in OUD vertellen dat je een hekel aan kinderen hebt en iedereen die wel kinderen heeft gestoord vindt?
Of in PTA gaan kermen dat we vooral allemaal op de fiets moeten gaan sukkelen?
pi_180407641
Genoeg gekletst, nu weer ontopic graag :)
  donderdag 12 juli 2018 @ 06:40:42 #55
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180416574
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 20:09 schreef iteejer het volgende:

[..]

Waarom F&L? Ben ik destijds ook begonnen ja, net als dit forum.
Maar wat mij betreft kan dat ook best hier.
Pak mijn post maar als begin en ga er op schieten. I dare you :)
Al is het ook aan de mods om dat te beslissen.
Tis natuurlijk niet mijn forum en ik ga echt niet tegen mods in of me uberhaupt met hun plek ingrijpend bemoeien.
(Anders had ik wel al die Atlantis zooi weggekiept naar wat dan ook, ook dat zal ik echt niet zonder vooraf overleg doen)
Nah. Is echt een F&L topic en eigenlijk beetje ongerelateerd aan dit topic. Als ik grote hoeveelheden werk verricht in een post (en ja een deep-dive in de logical-absolutes en methodologisch naturalisme is een hoop werk) dan heb ik het liefst een prominente plek waar dit door anderen gelezen wordt, niet pagina 3 van een nogal rustig topic in een subforum waar relatief weinig mensen met de relevante interesse zouden klikken.

Noem me maar een diva maar dat is de reden :P

quote:
[..]

Ja misschien heb ik je op dit punt te hard beroordeeld.
If so, excuses.
Het kwam op mij even zo over.
Is ok.

Ik denk dat mensen die oprecht gewoon eventjes wat goedbedoelde straight-talk willen deponeren al snel worden weggezet als vuige dictators die anderen hun meningen niet gunnen. Gebeurt wel vaker in dit subforum en eigenlijk op het hele forum.

quote:
Dat dit hele verhaal wat minder gerespecteerd werd.
Bijvoorbeeld:

[..]

Dit antwoord is natuurlijk best wel enigszins kleinerend
Dat is niet de TS. Dat is het eindresultaat van een vervelende sub-discussie waarin iemand ook allerhande negatieve dingen tegen mij zegt...

Dat ik daar een niet zo vriendelijk antwoord op heb... is mij vergeven? Ik neem even de vrijheid om mijzelf te vergeven. Is dat cool?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180417174
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juli 2018 06:40 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nah. Is echt een F&L topic en eigenlijk beetje ongerelateerd aan dit topic. Als ik grote hoeveelheden werk verricht in een post (en ja een deep-dive in de logical-absolutes en methodologisch naturalisme is een hoop werk) dan heb ik het liefst een prominente plek waar dit door anderen gelezen wordt, niet pagina 3 van een nogal rustig topic in een subforum waar relatief weinig mensen met de relevante interesse zouden klikken.

Noem me maar een diva maar dat is de reden :P

Het is wel gerelateerd aan TRU.
En daarom hier relevant.
Als we dit soort discussies gaan opstarten uit een paradigma waarin feitelijk al stelling genomen wordt ben je inderdaad met een F&L benadering bezig.

Vind ik ook best en is ook interessant.

Maar hier zou ik een discussie willen zien zonder al die termen die de meesten hier niet veel zullen zeggen.
Anders krijg je (voor hun) ook weer zo'm verhaal vol inhoudsloze woorden uit denksystemen waar men niet in thuis is. Eigenlijk ook weer zo'n Atlantis-discussie. Dat worden doodlopende monologen.

Dus, ik daag je uit, in gewoon nederlands, Vanaf scratch. Hier.

quote:
Is ok.

Ik denk dat mensen die oprecht gewoon eventjes wat goedbedoelde straight-talk willen deponeren al snel worden weggezet als vuige dictators die anderen hun meningen niet gunnen. Gebeurt wel vaker in dit subforum en eigenlijk op het hele forum.
We hebben aan de andere kant ook al es meegemaakt dat heel TRU bestond uit een berg debunkers die massaal op ieder verschijnend topic sprongen.
En steeds hetzelfde zeiden: 'bewijs het maar. is onzin. je bent niet helemaal jofel'.

Terwijl het juist de aard van dit forum is dat je hier dingen kan plaatsen die subjectief en onbewijsbaar zijn.

quote:
Dat is niet de TS. Dat is het eindresultaat van een vervelende sub-discussie waarin iemand ook allerhande negatieve dingen tegen mij zegt...

Dat ik daar een niet zo vriendelijk antwoord op heb... is mij vergeven? Ik neem even de vrijheid om mijzelf te vergeven. Is dat cool?
Het idee dat er een strijd is, dat er een bewijsplicht is, dat bepaalde meningen inferieur zijn etc is waar we in die forum van af moeten.
Die roepen reacties op, wat dan weer gaat escaleren etc.
  donderdag 12 juli 2018 @ 08:42:36 #57
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180417406
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 08:10 schreef iteejer het volgende:

[..]

Het is wel gerelateerd aan TRU.
En daarom hier relevant.
Het is breder dan TRU. En relevanter dan dit topic.

quote:
Als we dit soort discussies gaan opstarten uit een paradigma waarin feitelijk al stelling genomen wordt ben je inderdaad met een F&L benadering bezig.

Vind ik ook best en is ook interessant.

Maar hier zou ik een discussie willen zien zonder al die termen die de meesten hier niet veel zullen zeggen.
Anders krijg je (voor hun) ook weer zo'm verhaal vol inhoudsloze woorden uit denksystemen waar men niet in thuis is. Eigenlijk ook weer zo'n Atlantis-discussie. Dat worden doodlopende monologen.

Dus, ik daag je uit, in gewoon nederlands, Vanaf scratch. Hier.
Ga ik dus niet doen. Heb al uitgelegd waarom. Niet genoeg lezers, niet genoeg aandacht. Je lijkt mijn reacties niet echt te lezen denk ik.

quote:
[..]

We hebben aan de andere kant ook al es meegemaakt dat heel TRU bestond uit een berg debunkers die massaal op ieder verschijnend topic sprongen.
En steeds hetzelfde zeiden: 'bewijs het maar. is onzin. je bent niet helemaal jofel'.

Terwijl het juist de aard van dit forum is dat je hier dingen kan plaatsen die subjectief en onbewijsbaar zijn.
Heb ik al op gereageerd. Ik heb respect voor die regel maar dit kwam voor mij meer over als een R&P topic waarin iemand gewoon even verteld moest worden om zijn leven normaal te leiden.

quote:
[..]

Het idee dat er een strijd is, dat er een bewijsplicht is, dat bepaalde meningen inferieur zijn etc is waar we in die forum van af moeten.
Die roepen reacties op, wat dan weer gaat escaleren etc.
Wederom ken je mij weer dingen toe lijkt wel. Ik kwam hier niet om te strijden. Ik kwam gewoon welgemeend advies plaatsen. Het lijkt wel dat in de afwezigheid van die zure beroeps-debunkers (waar je het over had) de mensen van TRU zelf maar vooral zijn begonnen om naar mensen te happen zelfs als dit niet echt nodig is. Daar is dit topic wel een goed voorbeeld van. Lees het nl nog maar eens door en let vooral goed op de toon en welke kant van het debat die beats aanstuurt.

Bewijsplicht is trouwens normaal in discussies. En lijkt mij ook gezond. Ik snap dat dit subforum een restrictie plaatst op dat onderdeel omdat anders het hele onderwerp kapot valt maar ik denk dat dat niet altijd even gezond is. Vooral als de TS werkelijk angst aan het ontwikkelen is.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180418628
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juli 2018 08:42 schreef SpecialK het volgende:
Het is breder dan TRU. En relevanter dan dit topic.
Hoort idd niet in dit topic, zou wel een apart eigen topic rechtvaardigen.

quote:
Ga ik dus niet doen. Heb al uitgelegd waarom. Niet genoeg lezers, niet genoeg aandacht. Je lijkt mijn reacties niet echt te lezen denk ik.
Jouw uitdagen toch wel een topic hier te openen is niet indicatief voor het niet lezen van je eerdere teksten he :) Wie kent nou wie wat toe :P

quote:
Heb ik al op gereageerd. Ik heb respect voor die regel maar dit kwam voor mij meer over als een R&P topic waarin iemand gewoon even verteld moest worden om zijn leven normaal te leiden.
...
Bewijsplicht is trouwens normaal in discussies. En lijkt mij ook gezond. Ik snap dat dit subforum een restrictie plaatst op dat onderdeel omdat anders het hele onderwerp kapot valt maar ik denk dat dat niet altijd even gezond is. Vooral als de TS werkelijk angst aan het ontwikkelen is.
Eén geisoleerde waarneming vertalen als een ontwikkeling van een angst stoornis is misschien wat ongenuanceerd :)
En duidt er ook op dat meer de persoon achter een post beoordeeld wordt dan die post zelf. En net dat is wat hier funest is: 'ik hou mijn bek want als ik iets zeg krijg ik dat direct op de man gespeeld terug'. Zo durft niemand hier straks nog iets te plaatsen straks wat niet door de beugel van het causaal-rationalisme kan.
  donderdag 12 juli 2018 @ 10:42:26 #59
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180419196
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 10:10 schreef iteejer het volgende:

[..]

Hoort idd niet in dit topic, zou wel een apart eigen topic rechtvaardigen.

[..]

Jouw uitdagen toch wel een topic hier te openen is niet indicatief voor het niet lezen van je eerdere teksten he :) Wie kent nou wie wat toe :P
Topic openen? Je wilde dat ik het in dit topic ging plaatsen toch?

quote:
[..]

Eén geisoleerde waarneming vertalen als een ontwikkeling van een angst stoornis is misschien wat ongenuanceerd :)

Topic loopt al een tijd en gaat over een ontwikkeling van angst. Niet 1 geisoleerde opmerking

quote:
En duidt er ook op dat meer de persoon achter een post beoordeeld wordt dan die post zelf. En net dat is wat hier funest is: 'ik hou mijn bek want als ik iets zeg krijg ik dat direct op de man gespeeld terug'. Zo durft niemand hier straks nog iets te plaatsen straks wat niet door de beugel van het causaal-rationalisme kan.
Datzelfde geldt ook deze kant op. Ik hou mijn bek de volgende keer want er wordt naar mij gehapt. Totdat er een sylvia millecammetje gebeurt op dit forum en dan is het ineens de schuld van de mensen die toekijken maar (uit respect) niks zeggen.

(toegegeven dat die laatste alinea een dramatisering is maar wil toch even die kant van het verhaal belichten)
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180419517
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juli 2018 10:42 schreef SpecialK het volgende:
Topic openen? Je wilde dat ik het in dit topic ging plaatsen toch?
Welnee met 'hier' bedoel ik gewoon dit forum uiteraard.

quote:
Datzelfde geldt ook deze kant op. Ik hou mijn bek de volgende keer want er wordt naar mij gehapt. Totdat er een sylvia millecammetje gebeurt op dit forum en dan is het ineens de schuld van de mensen die toekijken maar (uit respect) niks zeggen.

(toegegeven dat die laatste alinea een dramatisering is maar wil toch even die kant van het verhaal belichten)
Das inderdaad wel een hele forse dramatisering en overdrijving ja :)
Ga in PTA ook ff waarschuwen tegen het autorijden want potentieel dodelijk, in CUL tegen vet eten, in SEX tegen HiV, in DIG tegen virussen, etc etc.

Maar dat onderwerpen hier geassocieerd worden met psychische of psychiatrische problematiek komt vaker voor. En dat ook de TS wordt weggezet als potentiele patient helaas ook.
  donderdag 12 juli 2018 @ 11:07:13 #61
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180419686
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 10:58 schreef iteejer het volgende:

[..]

Welnee met 'hier' bedoel ik gewoon dit forum uiteraard.
quote:
Waarom F&L? Ben ik destijds ook begonnen ja, net als dit forum.
Maar wat mij betreft kan dat ook best hier.
Pak mijn post maar als begin en ga er op schieten. I dare you :)
sub-forum bedoel je dan? Ik lees hier gewoon letterlijk als Hier. Dit topic hier.

quote:
[..]

Das inderdaad wel een hele forse dramatisering en overdrijving ja :)
Zo fors is dat niet. Alsof dit soort shit nooit voorkomt online.

quote:
Ga in PTA ook ff waarschuwen tegen het autorijden want potentieel dodelijk, in CUL tegen vet eten, in SEX tegen HiV, in DIG tegen virussen, etc etc.
Om Danny te citeren: "Doe normaal"

quote:
Maar dat onderwerpen hier geassocieerd worden met psychische of psychiatrische problematiek komt vaker voor. En dat ook de TS wordt weggezet als potentiele patient helaas ook.
Dat is een stigma wat jij er aan hangt. Ik zie hallucinaties niet als "iets voor mensen rijp voor het gesticht". Nergens zeg ik ook dat hij zich even moet laten nakijken oid.

Ik zeg gewoon "zet jezelf over de angst heen en besef je dat het waarschijnlijk in je hoofd zit".

Maar jij, en je vriendinnetje hier maken er weer hele spannende dingen van.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180419975
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juli 2018 11:07 schreef SpecialK het volgende:
sub-forum bedoel je dan? Ik lees hier gewoon letterlijk als Hier. Dit topic hier.
Mooi. Bij deze dan: dit subforum, in TRU dus.

quote:
Zo fors is dat niet. Alsof dit soort shit nooit voorkomt online.
Iemand zegt iets te zien.
Misschien is ie gek. Misschien een troll. Misschien wat anders.
Of misschien zag ie het ook echt, zonder dat er sprake is van het bovenstaande.
En daar gaan we hier in TRU default van uit.
Like it or not.

quote:
Dat is een stigma wat jij er aan hangt. Ik zie hallucinaties niet als "iets voor mensen rijp voor het gesticht". Nergens zeg ik ook dat hij zich even moet laten nakijken oid.

Ik zeg gewoon "zet jezelf over de angst heen en besef je dat het waarschijnlijk in je hoofd zit".

Maar jij, en je vriendinnetje hier maken er weer hele spannende dingen van.
'Waarschijnlijk zit het in je hoofd' -> zelfs als zou je arts of psych zijn dan nog graag dit soort diagnoses in de vorm van 'ik denk dat...'.
Dan is het jouw mening.
Tegenover de zijne.
Met meningen is niets mis. Er zijn ook mensen die denken dat de aard plat is. Of hol.
  donderdag 12 juli 2018 @ 11:30:50 #63
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180420295
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 11:17 schreef iteejer het volgende:

[..]

Mooi. Bij deze dan: dit subforum, in TRU dus.
Prima. Open het topic maar. Ik ben er wel.

quote:
[..]

Iemand zegt iets te zien.
Misschien is ie gek. Misschien een troll. Misschien wat anders.
Of misschien zag ie het ook echt, zonder dat er sprake is van het bovenstaande.
En daar gaan we hier in TRU default van uit.
Like it or not.
Dat vind ik prima. Totdat mensen daadwerkelijk rapporteren dat ze angst hebben om bepaalde kamers in te gaan. Dat lijkt mij een moment om de spookverhalen-modus eventjes kort te laten vallen en wat real talk te deponeren. Of daar iig wat ruimte voor te laten.

quote:
[..]

'Waarschijnlijk zit het in je hoofd' -> zelfs als zou je arts of psych zijn dan nog graag dit soort diagnoses in de vorm van 'ik denk dat...'.
Ik ben ook geen arts of psychiater die zichzelf juridisch moet indekken met wollig taalgebruik. Ik ben gewoon iemand op het forum.

Daarnaast.. zelfs "waarschijnlijk" is al niet voldoende in dit sub-forum blijkbaar :')

Heerlijke discussie dit.

quote:
Dan is het jouw mening.


Sterk, hoor.

quote:
Tegenover de zijne.
En als de TS het oneens is met mij dan hoor ik graag van hem daar een antwoord over. Niet van happende hondjes met een rare missie om hun heilige huisje vloek-vrij te houden.

quote:
Met meningen is niets mis. Er zijn ook mensen die denken dat de aard plat is. Of hol.
Ja. Dus de tactiek is om mij het gevoel te geven dat alles wat ik denk en zeg slechts een mening is en dat alles wat andere mensen zeggen evenveel waard is.

Dus als ik zeg dat ik geen reden heb om te geloven dat smurfen bestaan dan is dat evenveel waard als mensen die zonder ook maar enig bewijs geloven dat smurfen bestaan.

Alles is gelijk. Ieders gedachtekronkels zijn even waar.

Dat lijkt mij de dood van elke discussie.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180420843
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juli 2018 11:30 schreef SpecialK het volgende:
Prima. Open het topic maar. Ik ben er wel.

Dat vind ik prima. Totdat mensen daadwerkelijk rapporteren dat ze angst hebben om bepaalde kamers in te gaan. Dat lijkt mij een moment om de spookverhalen-modus eventjes kort te laten vallen en wat real talk te deponeren. Of daar iig wat ruimte voor te laten.
Dus het voorgaande was geen real talk.
Beetje geklets.
Omdat jij dat zo gelooft.?
Dat is nu net steeds het hele punt: je neemt het onderwerp van dit forum niet serieus.
Dus alle posts ook niet.
Kan je je dus overal tegenaan bemoeien en vertellen dat het onzin is etc.
Je begrijpt toch wel dat je daarmee het hele forum om zeep helpt?

quote:
En als de TS het oneens is met mij dan hoor ik graag van hem daar een antwoord over. Niet van happende hondjes met een rare missie om hun heilige huisje vloek-vrij te houden.
Vriendelijke kwalificaties weer :)

quote:
Ja. Dus de tactiek is om mij het gevoel te geven dat alles wat ik denk en zeg slechts een mening is en dat alles wat andere mensen zeggen evenveel waard is.

Dus als ik zeg dat ik geen reden heb om te geloven dat smurfen bestaan dan is dat evenveel waard als mensen die zonder ook maar enig bewijs geloven dat smurfen bestaan.

Alles is gelijk. Ieders gedachtekronkels zijn even waar.

Dat lijkt mij de dood van elke discussie.
Er is geen bewijsplicht, er is geen absolute waarheidsvinding.
Het gaat om het delen van ervaringen.
En ja, het is niet zo dat de woorden van de één meer waard zijn dan die van de ander.
Het is geen wedstrijdje, geen tribunaal, geen beoordelingscommissie.
  donderdag 12 juli 2018 @ 12:02:53 #65
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180420999
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 11:55 schreef iteejer het volgende:

[..]

Dus het voorgaande was geen real talk.
Beetje geklets.
Omdat jij dat zo gelooft.?
Dat is mijn afweging er van, ja.

quote:
Dat is nu net steeds het hele punt: je neemt het onderwerp van dit forum niet serieus.
Dus alle posts ook niet.
Ik denk dat dit forum een waarde heeft. Tot op zekere hoogte. Als mensen elkaar allerhande raar medisch advies gaan lopen geven of elkaar angststoornissen aan het aanpraten zijn dan denk ik dat daar de grens ligt voor mij.

quote:
Kan je je dus overal tegenaan bemoeien en vertellen dat het onzin is etc.
Je begrijpt toch wel dat je daarmee het hele forum om zeep helpt?
Wie is er nou weer dramatisch. Ik post letterlijk 1 of 2 reacties hier. Ik krijg meteen 2 mensen op mijn nek die per se de hele boel willen uittrekken. Had je me genegeerd dan was het daar bij gebleven. Als ik iemand was die als een pitbull steeds allerhande claims in alle topics op dit forum aan het bijten was dan had je een punt gehad maar.. letterlijk 1 of 2 posts waar deze discussie over gaat.

Je doet dit wat dat betreft jezelf aan.

quote:
[..]

Vriendelijke kwalificaties weer :)
Ik beschrijf slechts (in wat ik vriendelijke termen acht) de situatie zoals ik die hier zie.

quote:
[..]

Er is geen bewijsplicht, er is geen absolute waarheidsvinding.
Het gaat om het delen van ervaringen.
En ik deel mijn ervaring... of iig de conclusies daaruit.

Zie je waar dit heen gaat of moeten we dit rondje volledig uitlopen voordat je het door gaat hebben?

quote:
En ja, het is niet zo dat de woorden van de één meer waard zijn dan die van de ander.
Het is geen wedstrijdje, geen tribunaal, geen beoordelingscommissie.
We delen allemaal 1 realiteit. Sommige mensen hebben betere hulpmiddelen om te vinden wat intersubjectief waar is dan anderen. Dat het op een forum verder "mijn woord vs zijn woord" is doet daar verder niks van af. Ik schrijf dan ook vooral voor toeschouwers, niet voor de happende hondjes zelf.

[ Bericht 0% gewijzigd door SpecialK op 12-07-2018 12:24:46 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180421016
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 16:02 schreef Sigaartje het volgende:
Geen idee. Ik heb wel eens eerder "rare dingen" gezien, maar toen ik er over nadacht en alles op een rijtje zette, was het verklaarbaar. Ik heb ook wel eens geklop gehoord, maar dat is gewoon de verwarming. Maar dat kloppen klonk best eng. Maar het is gewoon het uitzetten van buizen, vooral als je lange tijd de verwarming niet hebt aangehad.
Een beginnende psychose...
Whatever...
pi_180421317
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 12:03 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Een beginnende psychose...
Ja ok
Dat zal het zijn.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  donderdag 12 juli 2018 @ 13:57:29 #68
16305 Jappie
parttime reverend
pi_180423106
Tis al een langere tijd wat stiller op Fok in zijn algemeen en de oorspronkelijk gemêleerde groep bezoekers van F&L is verworden tot een handjevol wetenschappelijk georienteerde "objectivisten" enerzijds vs een nog kleiner handjevol gelovigen anderzijds. Af en toe is er nog een sprankje leven maar te weinig om de gehele bevolking aldaar mee te kunnen voeden. Het is dus niet verwonderlijk dat er af en toe eens een aaseter deze kant opvliegt al dan niet incognito of gebruik makend van een alter ego op zoek naar voedsel om de geestelijke honger mee te stillen.

Uiteraard niet gehinderd door een biologisch besef dat in een later stadium reeds uitgestorven soorten moeilijk en wellicht onmogelijk weer tot leven te roepen zijn, maar dat mag de pret niet drukken.....

Anyway ..keep up the good work Sigaartje, geen idee wat je gezien kunt hebben maar ervaringen delen is in beginsel de start van het genezen van geestelijke wonden mochten die uberhaupt al aanwezig zijn geweest. ;)
pi_180446148
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 16:02 schreef Sigaartje het volgende:
Geen idee. Ik heb wel eens eerder "rare dingen" gezien, maar toen ik er over nadacht en alles op een rijtje zette, was het verklaarbaar. Ik heb ook wel eens geklop gehoord, maar dat is gewoon de verwarming. Maar dat kloppen klonk best eng. Maar het is gewoon het uitzetten van buizen, vooral als je lange tijd de verwarming niet hebt aangehad.
Dan moet je je CV bijvullen, als je dat getik hoort.
Lambo of Rekt
pi_180453888
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:57 schreef Jappie het volgende:
Tis al een langere tijd wat stiller op Fok in zijn algemeen en de oorspronkelijk gemêleerde groep bezoekers van F&L is verworden tot een handjevol wetenschappelijk georienteerde "objectivisten" enerzijds vs een nog kleiner handjevol gelovigen anderzijds. Af en toe is er nog een sprankje leven maar te weinig om de gehele bevolking aldaar mee te kunnen voeden. Het is dus niet verwonderlijk dat er af en toe eens een aaseter deze kant opvliegt al dan niet incognito of gebruik makend van een alter ego op zoek naar voedsel om de geestelijke honger mee te stillen.

Uiteraard niet gehinderd door een biologisch besef dat in een later stadium reeds uitgestorven soorten moeilijk en wellicht onmogelijk weer tot leven te roepen zijn, maar dat mag de pret niet drukken.....

Anyway ..keep up the good work Sigaartje, geen idee wat je gezien kunt hebben maar ervaringen delen is in beginsel de start van het genezen van geestelijke wonden mochten die uberhaupt al aanwezig zijn geweest. ;)
Met de forummers die ervan overtuigd zijn dat ik me iets heb verbeeld, durf ik niet meer. Ik ben geestelijk gewoon stabiel, doe nooit aan drugs en dronk in het weekend alleen wat bier.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_180453907
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 13:42 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dan moet je je CV bijvullen, als je dat getik hoort.
Klopt! Er is inmiddels iemand langs geweest en die zei hetzelfde. Gefixed, maar nu heb ik geen cv nodig.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_180503076
Wel eens gehoord van sterretjes zien? Ik heb dit afgelopen jaar voor het eerst meegemaakt tijdens een stressvolle periode en het klinkt precies als wat jij beschrijft. Soms zag ik dan een halve minuut allemaal hele felle lichtpuntjes door de lucht vliegen, maar ik heb ook wel eens één of twee sterretjes gezien die stil lijken te staan. Gewoon een hallucinatie. Ik weet niet precies wat de oorzaak is maar ik denk dat het in mijn geval een gevolg was van mentale oververmoeidheid.
Edit: https://www.aao.org/eye-health/symptoms/flashes-of-light

[ Bericht 16% gewijzigd door SnowLeopard op 15-07-2018 23:13:50 ]
pi_180507837
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 22:51 schreef SnowLeopard het volgende:
Wel eens gehoord van sterretjes zien? Ik heb dit afgelopen jaar voor het eerst meegemaakt tijdens een stressvolle periode en het klinkt precies als wat jij beschrijft. Soms zag ik dan een halve minuut allemaal hele felle lichtpuntjes door de lucht vliegen, maar ik heb ook wel eens één of twee sterretjes gezien die stil lijken te staan. Gewoon een hallucinatie. Ik weet niet precies wat de oorzaak is maar ik denk dat het in mijn geval een gevolg was van mentale oververmoeidheid.
Edit: https://www.aao.org/eye-health/symptoms/flashes-of-light
Ik heb dat in een voorstadium als ik migraine ga krijgen.
De vlekjes/sterretjes die ontstaan door vermoeidheid veranderen continu van plek. Dit in tegenstelling tot vlekjes die ontstaan door een oogaandoening. Die blijven altijd op dezelfde plek.
pi_180628580
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:57 schreef Jappie het volgende:
Tis al een langere tijd wat stiller op Fok in zijn algemeen en de oorspronkelijk gemêleerde groep bezoekers van F&L is verworden tot een handjevol wetenschappelijk georienteerde "objectivisten" enerzijds vs een nog kleiner handjevol gelovigen anderzijds. Af en toe is er nog een sprankje leven maar te weinig om de gehele bevolking aldaar mee te kunnen voeden. Het is dus niet verwonderlijk dat er af en toe eens een aaseter deze kant opvliegt al dan niet incognito of gebruik makend van een alter ego op zoek naar voedsel om de geestelijke honger mee te stillen.

Nogmaals, als je elke dag tegen dezelfde personen dezelfde meningsverschillen of overeenkomsten bespreekt dan schiet er de klad in. Het wordt saai en eentonig. Je krijgt de bekende irritaties en de overheen verweten verwijten.

Forums als FOK! zijn de nog weinige overgebleven old skool forums. Men discussieert tegenwoordig veelal via Twitter of aan Facebook gerelateerde forums. Dan blijft nieuwe aanwas zoals het vroeger het geval was uit.

Dat is toch waar we naartoe gaan. Overigens geef ik het advies om simpelweg minder te posten. Had recent een ban van een maand en eerlijk gezegd vond ik het wel verfrissend. Je was gewend om naast het digitale ochtendkrantje te lezen over te schakelen naar FOK! waar je wederom dezelfde discussies blijft voeren tegen dezelfde anonieme personen. Inderdaad werd het een zichzelf herhalende conditionele langspeelplaat zonder doel of betekenis. Het was eventjes wennen en afkicken, maar nu vraag ik me af waarom ik al die jaren zoveel tijd heb gestoken in zinloze discussies tegenover anonieme personen.

Af en toe is het leuk hoor, maar voor mij hoeft het niet meer dagelijks. ;)
pi_180678172
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 23:08 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
Even om mijn vorige post wat kracht bij te zetten wat betreft dat je hersenen zelf ook rare dingen kunnen verzinnen. Sliep laatst en werd half wakker en voelde een vinger over mijn gezicht gaan. Ik keek om me heen en er was niks. Het ene deel van de hersenen is nog dromende en het andere deel is wakker en dan krijg je rare shit als dat. Ik weet dat je niet sliep op je werk, maar je hersenen zijn gewoon nooit te vertrouwen hoe graag we ook denken dat het wel zo is.
Dit heb ik ook vaak vooral voordat ik in slaap val of kort als ik wakker word, gisteravond nog trouwens. Voelde alsof iemand mn hand vasthield maar er was niemand.
pi_180784022
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 15:49 schreef Sigaartje het volgende:
Voor het eerst heb ik gezien waar ik niet de vinger op kan leggen.
Vanmiddag moest ik op kantoor in een kamer zijn waar alleen maar kasten staan waarin oude boekhoudingen in zitten. Ik moest iets opzoeken. Toen ik bezig was draaide ik me om en ik zag een puntje achter me, schuin boven me. Het was een wit helder puntje. Het hing in de lucht. Nee het was geen zonnestraal of laser. Een laser is een lijn toch? En moet toch projecteren ergens op? Het was niet geprojecteerd op de muur het hing in de ruimte.
Ik wist gelijk dat dit niet normaal was en ben direct de kamer uitgelopen. Ik stond op de gang met klamme handen voor me uit te kijken, keek daarna nog de kamer in maar het was weg. Ik voelde dat het zweet me overal uitbrak.

Ik hoop dat het iets gewoons is, iets gewoons verklaarbaar. Maar ik zag het toch duidelijk. Ook al zijn mijn ogen niet de beste.

Ik moest mijn verhaal even kwijt, want ik heb het mijn collega's niet verteld en ga ik niet doen. Nooit iets raars gehoord over die kamer trouwens. Misschien maak ik me druk om niks. Kan van alles zijn natuurlijk. Er zijn meer gekkere dingen gebeurd die gewoon verklaarbaar zijn. :)

Er hangen lammellen voor het raam, die waren niet dicht.
Regel 1: Nooit geen contact zoeken met hetgeen wat je ziet op welke manier dan ook.

Regel 2: stabiel blijven en net doen of je het negeert.


Regel 3: Laat je niet meeslepen door allerlei verhalen en vreemde conclusies, niemand die het zeker weet hoe of wat.

Regel 4: Gewoon doorgaan met wat je altijd doet.
pi_180784026
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 06:57 schreef Werkman het volgende:

[..]

Regel 1: Nooit geen contact zoeken met hetgeen wat je ziet op welke manier dan ook.

Regel 2: stabiel blijven en net doen of je het negeert.


Regel 3: Laat je niet meeslepen door allerlei verhalen en vreemde conclusies, niemand die het zeker weet hoe of wat.

Regel 4: Gewoon doorgaan met wat je altijd doet.
Hoe kun je contact zoeken dan? Ik maakte laatst ook iets best wel eng mee.
pi_180786999
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 06:59 schreef T-D het volgende:

[..]

Hoe kun je contact zoeken dan? Ik maakte laatst ook iets best wel eng mee.
Dat verschilt van ter plekke er tegen roepen of praten tot klooien met zo'n letterbord.
Nooit doen.
pi_180787135
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 11:07 schreef Werkman het volgende:

[..]

Dat verschilt van ter plekke er tegen roepen of praten tot klooien met zo'n letterbord.
Nooit doen.
Dus gewoon negeren?
Jaren geleden is er waar ik werk een meisje verkracht en vermoord, de dader heeft daarna haar lichaam verborgen op het terrein. En sindsdien spookt het in dat gebouwtje. Ik geloofde er nooit in maar door recente gebeurtenissen begin zelfs ik te geloven dat het daar spookt. En nu durf ik dus niet meer dat gebouwtje in. Kunnen geesten ons kwaad doen?
pi_180787379
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 11:17 schreef T-D het volgende:

[..]

Dus gewoon negeren?
Kunnen geesten ons kwaad doen?
Ik geloof niet dat geesten ons kwaad kunnen doen.
pi_180787555
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 11:34 schreef onniedah het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat geesten ons kwaad kunnen doen.
Ik hoop het. Mijn collega's lachen mij allemaal uit.
pi_180788206
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 11:17 schreef T-D het volgende:

[..]

Dus gewoon negeren?
Jaren geleden is er waar ik werk een meisje verkracht en vermoord, de dader heeft daarna haar lichaam verborgen op het terrein. En sindsdien spookt het in dat gebouwtje. Ik geloofde er nooit in maar door recente gebeurtenissen begin zelfs ik te geloven dat het daar spookt. En nu durf ik dus niet meer dat gebouwtje in. Kunnen geesten ons kwaad doen?
Alleen als je zelf gaat kloten.
Dan geef je een soort van ''toestemming''
De enige manier om er mee om te gaan is om er zo ver mogelijk vandaan te blijven.
pi_180788774
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 12:31 schreef Werkman het volgende:

[..]

Alleen als je zelf gaat kloten.
Dan geef je een soort van ''toestemming''
De enige manier om er mee om te gaan is om er zo ver mogelijk vandaan te blijven.

Dat kan niet, als mijn baas zegt dat ik daar iets moet repareren kan ik moeilijk nee zeggen.
pi_180791643
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 13:04 schreef T-D het volgende:

[..]

Dat kan niet, als mijn baas zegt dat ik daar iets moet repareren kan ik moeilijk nee zeggen.
Dat bedoel ik niet letterlijk, ik bedoel dat je je ver van hocus-pocus bullshit zoals oproepen vandaan moet houden.
Je kan gerust naar je werk gaan, over begraafplaatsen lopen of voormalige rampplekken bezoeken.
Anders zou dat betekenen dat je nergens meer mag komen want overal is wel eens iets gebeurd. :7
  zondag 29 juli 2018 @ 23:22:49 #85
478323 kaakchirurg444
zat he maar had je niet gezien
pi_180824519
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:52 schreef Sigaartje het volgende:
Ah, leuk dat dit topic door gaat.
Ik heb niks meer gemerkt, ik moet ook eerlijk zeggen dat ik die kamer niet meer in ga.
Er zijn ook andere manieren om een uitkering aan te vragen ........... ;)
pi_180831289
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 12:31 schreef Werkman het volgende:

[..]

Alleen als je zelf gaat kloten.
Dan geef je een soort van ''toestemming''
De enige manier om er mee om te gaan is om er zo ver mogelijk vandaan te blijven.

Precies :)
pi_181032126
Ik ben benieuwd of er meer mensen hier zijn.. die soortgelijke ervaringen hebben meegemaakt of hun eigen ervaringen willen delen. :)

TRU / Onverklaarbare dingen

Graag in bovenstaande link.. zodat we geen dubbel lopende topics hebben.

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2018 15:06:23 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')