abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  woensdag 16 mei 2018 @ 18:00:15 #26
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179202163
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 17:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat je verder helemaal niet inhoudelijk reageert. Zo schiet je er toch niks mee op?
Welke post moet ik meer inhoudelijk op reageren?

Kijk, onvoorwaardelijke liefde van mijn moeder en de rest van mijn familie heb ik echt gekend. Respect voor mijn emoties, belevingen, wensen en behoeftes veel minder. De laatste jaren steeds meer omdat ik mezelf ook steeds dominanter opstel. Maar ik wil ook niet mijn moeder te veel kwetsen.
Pain is temporary, Pride is forever.
  woensdag 16 mei 2018 @ 18:04:33 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_179202251
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 18:00 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Welke post moet ik meer inhoudelijk op reageren?

Kijk, onvoorwaardelijke liefde van mijn moeder en de rest van mijn familie heb ik echt gekend. Respect voor mijn emoties, belevingen, wensen en behoeftes veel minder. De laatste jaren steeds meer omdat ik mezelf ook steeds dominanter opstel. Maar ik wil ook niet mijn moeder te veel kwetsen.
Je krijgt toch advies, of niet? Ik zie je daar dus niet meer op reageren.

Ik heb al aardig wat topics van je gelezen over je (problemen met je) moeder. Misschien wordt het tijd dat je het eens gaat aanpakken.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 16 mei 2018 @ 18:07:13 #28
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179202293
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 12:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Verwacht niet dat zij verandert, jij moet veranderen. Laat je niet meer tot die discussies verleiden, zeg duidelijk wat jij wilt (ik wil niet gekleineerd worden) en trek zelf de conclusies als zij hetzelfde blijft doen (ga weg, mijd haar).
Haar mijden is moeilijk, omdat ik nog deels afhankelijk van haar ben. Of ik word in ieder geval goed door haar gesteund. En ik hou ook gewoon van haar. Wat ik nu doe is gewoon heftige discussies met haar aangaan, totdat ze toegeeft.
pi_179202309
Had ook altijd problemen met 1 van m'n ouders. Zelfs een periode van 10 jaar contact verbroken. Is pas weer contact gekomen toen ik vader werd en voor de vraag stond of ik mijn kind een grootouder wilde onthouden.

Ben blij dat ik de keuze heb gemaakt om een nieuwe kans te geven want de inzet om een goede grootouder te zijn is groot.

Mijn broers en zussen hebben nog steeds last met die ouder (hebben niet het contact verbroken maar wel emotionele afstand ingebracht). Ik veel minder. Puur omdat ik geen ouder maar alleen een grootouder zie.

Misschien kan TS zijn moeder ook in een andere rol zien en daarmee bepaald gedrag makkelijker accepteren? Misschien worden bepaalde reflexen in jezelf daardoor zwakker?
  woensdag 16 mei 2018 @ 18:10:00 #30
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_179202355
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 18:07 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Haar mijden is moeilijk, omdat ik nog deels afhankelijk van haar ben. Of ik word in ieder geval goed door haar gesteund. En ik hou ook gewoon van haar. Wat ik nu doe is gewoon heftige discussies met haar aangaan, totdat ze toegeeft.
Waarom vraag je dan om tips en advies, als je toch al weet dat je alles gaat laten zoals het is?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 16 mei 2018 @ 18:27:41 #31
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179202749
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 18:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom vraag je dan om tips en advies, als je toch al weet dat je alles gaat laten zoals het is?
Ik doe zeker wat met de adviezen en tips. Hoezo denk je dat ik dat niet doe?
  woensdag 16 mei 2018 @ 18:42:52 #32
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179203083
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 18:07 schreef Mojo.jojo het volgende:
Had ook altijd problemen met 1 van m'n ouders. Zelfs een periode van 10 jaar contact verbroken. Is pas weer contact gekomen toen ik vader werd en voor de vraag stond of ik mijn kind een grootouder wilde onthouden.

Ben blij dat ik de keuze heb gemaakt om een nieuwe kans te geven want de inzet om een goede grootouder te zijn is groot.

Mijn broers en zussen hebben nog steeds last met die ouder (hebben niet het contact verbroken maar wel emotionele afstand ingebracht). Ik veel minder. Puur omdat ik geen ouder maar alleen een grootouder zie.

Misschien kan TS zijn moeder ook in een andere rol zien en daarmee bepaald gedrag makkelijker accepteren? Misschien worden bepaalde reflexen in jezelf daardoor zwakker?
Andere rol zien?
pi_179228314
https://pure.uvt.nl/ws/files/698871/Lehnecke_2_de_artikel_TvS.pdf

Moeders die hun kinderen blijven vertroetelen... volgens bovenstaand onderzoek zou je er zedendelinquenten mee kweken. WTF
  donderdag 17 mei 2018 @ 21:33:46 #34
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179228493
quote:
7s.gif Op donderdag 17 mei 2018 21:26 schreef Tomodachi het volgende:
https://pure.uvt.nl/ws/files/698871/Lehnecke_2_de_artikel_TvS.pdf

Moeders die hun kinderen blijven vertroetelen... volgens bovenstaand onderzoek zou je er zedendelinquenten mee kweken. WTF
Kan je het onderzoek samenvatten? Ik zal nooit een zedendelict plegen hoor.
pi_179229336
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 21:33 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Kan je het onderzoek samenvatten? Ik zal nooit een zedendelict plegen hoor.
Ik vond het ook een merkwaardig artikel maar het schijnt bepaalde frustraties bij jongens te veroorzaken. Dus een overbezorgde houding van moeders zorgt voor frustraties die weer uiting kunnen geven aan je psychische problemen.
pi_179234795
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 15:21 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Vaak zijn het zo dat de jongens verwent worden door de moeder, zeker alleenstaande moeders. Maar dat is juist het probleem, ik wil niet verwent en beschermd worden, althans niet meer dan nodig. Ik wil autonoom zijn.
Autonomie is een heel wezenlijke wens. Misschien kun je hierover eens een rustig gesprek met je moeder hebben, op een niet beladen moment wanneer er niets aan de hand is en de sfeer goed.
Het is voor veel ouders moeilijk de autonomie van hun kind(eren) te respecteren, en zeker als er al voor hen goede redenen zijn waarom het kind 8n kwestie onder hun bescherming zou moeten blijven staan. Vertel haar dat je dat niet wil, dat je haar weet te vinden en zult vragen als je haar hulp wel nodig hebt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 18 mei 2018 @ 08:10:04 #37
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179234809
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 08:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Autonomie is een heel wezenlijke wens. Misschien kun je hierover eens een rustig gesprek met je moeder hebben, op een niet beladen moment wanneer er niets aan de hand is en de sfeer goed.
Het is voor veel ouders moeilijk de autonomie van hun kind(eren) te respecteren, en zeker als er al voor hen goede redenen zijn waarom het kind 8n kwestie onder hun bescherming zou moeten blijven staan. Vertel haar dat je dat niet wil, dat je haar weet te vinden en zult vragen als je haar hulp wel nodig hebt.
Dank. Goed advies.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')