abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 16 mei 2018 @ 11:06:59 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179193196
Ik heb een hele lieve zorgzame moeder. Ze is ook een sterke zelfstandige vrouw die ik respecteer. Voor een alleenstaande moeder heeft ze het heel goed gedaan.

Maar er zijn wel giftige elementen in onze verstandhouding. Niet alleen met haar maar ook met de rest van mijn familie. Ik was de kleinste en had wat onzichtbare veperkingen waardoor er sprake was van een soort structurele emotionele mishandeling.

Nu het goed met me gaat, wil ik het gewoon niet meer pikken. Dus als ik het merk, wordt ik heel boos en reageer ik heel boos. Op haar en de rest van de familie ook.

Tips en advies?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  woensdag 16 mei 2018 @ 11:11:15 #2
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_179193256
Je moet maar zo denken dat ze het goed bedoelt. Het is je moeder.... die is er vast niet op uit om je te krenken.

Overigens komt dit bij iedereen wel eens voor lijkt me.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_179193475
Rustig en beheerst uitleggen is een goede stap om mee te beginnen.
pi_179193634
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 11:06 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb een hele lieve zorgzame moeder. Ze is ook een sterke zelfstandige vrouw die ik respecteer. Voor een alleenstaande moeder heeft ze het heel goed gedaan.

Maar er zijn wel giftige elementen in onze verstandhouding. Niet alleen met haar maar ook met de rest van mijn familie. Ik was de kleinste en had wat onzichtbare veperkingen waardoor er sprake was van een soort structurele emotionele mishandeling.

Nu het goed met me gaat, wil ik het gewoon niet meer pikken. Dus als ik het merk, wordt ik heel boos en reageer ik heel boos. Op haar en de rest van de familie ook.

Tips en advies?
Zin om toe te lichten?
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator woensdag 16 mei 2018 @ 11:42:46 #5
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179193713
Dat heel boos worden en heel boos reageren past niet samen met 'nu het goed met me gaat'. Als het goed met je ging kon je ook wel op een normale manier uitleggen waarom je dingen niet meer pikt. Op basis van inhoudelijke argumenten, in plaats van met emotie.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_179194165
Soms is liefde gewoon niet genoeg. Maar er is iets dat nog gevaarlijker is. Liefde kan namelijk giftig worden, droefheid creëren en de lucht uit de kamer zuigen, waarbij alleen maar jaloezie en wantrouwen overblijft.

Je zou denken dat het makkelijk is om te herkennen wanneer je een giftige relatie hebt, maar dit is helaas niet het geval en daarom raken meerdere personen hier in verzeild. Wanneer je verliefd bent op iemand, dan is je cognitieve en emotionele gesteldheid enigszins verstoord en het kan moeilijk zijn om ‘wakker te worden’ en de realiteit te zien. Open je ogen.

In het artikel van vandaag willen we je de duidelijkste signalen van een giftige relatie laten zien.

Hoe weet je dat je een giftige relatie hebt
1. Je ziet alleen maar muren waar voorheen deuren waren
Het is zeer waarschijnlijk dat voordat je een relatie had, je een erg onafhankelijke man of vrouw was. Je maakte alle beslissingen met betrekking tot je werk en je leven zelf. Je had je vrienden, ging op stap met je collega’s en had een dagelijkse routine die je blij maakte.

Maar nu heeft de relatie die je hebt je realiteit aangepast.

Je vindt het moeilijk om te beslissen wat je wilt doen voordat je partner ermee akkoord gaat. Als je vertelt dat je van plan bent om naar een bedrijfsetentje te gaan of gaat winkelen met een vriendin, dan zal je partner het vaak niet toelaten.
Je leven van de ochtend tot de avond wordt volledig onder controle gehouden. Een symptoom van een giftige relatie is dat je bijvoorbeeld de soort kleren die je draagt aan moet passen om je partner blij te maken of dat er dingen niet meer toegelaten worden die je vroeger wel graag deed: make-up dragen, je mobiele telefoon gebruiken, laat thuis komen…
Je begint mogelijk ook te merken dat je partner je eigen persoonlijke ontwikkeling limiteert. Misschien denkt hij of zij dat je niet hogerop moet komen in je werk. Van de ene op de andere dag zie je muren rondom je, waar je voorheen nog mogelijkheden zag…
Elke dag lijkt het of er een onzichtbaar hek rondom je wordt gebouwd.
Hart en Handboeien
2. Je emoties worden genegeerd, aangevallen of gemanipuleerd
De meeste personen delen vol enthousiasme het leven met een andere persoon. Liefde is zo intens, overweldigend, eerlijk en gevuld met emoties, dat het normaal is om alles van onszelf te geven aan de persoon waar we van houden, maar onthoud dat het belangrijk is die liefde te balanceren met dezelfde hoeveelheid verzorging voor jezelf.

Een teken van een giftige relatie is emotionele manipulatie en dit manifesteert zich vaak op de meest subtiele en vernietigende manieren.
Giftige personen zetten hun eigen belang altijd voorop. Onthoud dat deze mensen erg weinig zelfvertrouwen en zwakke persoonlijkheden hebben. Hun onzekerheden zorgen voor wantrouwen en de behoefte om hun partner onder controle te houden. Ze zijn mogelijk bang dat ze alleen achterlaten worden, voor de mogelijkheid dat een andere persoon je mogelijk van hen afpakt en dat leidt tot continu toezicht en onbedwingbare jaloezie…
De behoefte om je te controleren geeft hun volledige zeggenschap, waarbij maar één persoon in de relatie het recht heeft om beslissingen te maken. Als je niet doet wat je partner vraagt, dan bedenkt hij of zij slimme manieren om je schuldig te laten voelen. Hij of zij doen zich voor als het slachtoffer en jij krijgt alle schuld. Je moet heel erg voorzichtig zijn.
Gebroken Hart
3. Je ongelukkigheid wordt elke dag groter…
Je bent misschien nog steeds verliefd op je partner, maar iets vreemds begint te gebeuren. Wanneer hij of zij niet bij je in de buurt is, begin je je vredig te voelen. Je kan weer ademhalen en eindelijk ontspannen. Kijk goed naar andere stelletjes die harmonieuzer met elkaar samenleven, waarbij elke partner de persoonlijke ruimte van de ander respecteert en persoonlijke groei toelaat.

Schenk aandacht aan je echte gevoelens. Als je je niet tevreden voelt en sommige dingen die we hierboven hebben beschreven ervaart, dan begin je jezelf te verliezen en uit elkaar te vallen… Je bent niet de persoon die je voorheen was en je begint mogelijk te voelen dat je zelfvertrouwen verwoest is of dat je van binnenin gebroken bent.

Je moet goed op al deze dingen letten. Vaak kan de emotionele wanhoop die je ervaart leiden tot fysieke symptomen. Wat bedoelen we daarmee? Onrust en angst kan bijvoorbeeld hoofdpijn veroorzaken of pijn, misselijkheid en nog meer. Personen met deze symptomen kunnen naar de dokter gaan, maar nooit de juiste diagnose krijgen. Een dokter vertelt je bijvoorbeeld dat je last hebt van migraine, maar waar je eigenlijk last van hebt is depressie die door je ongelukkige situatie is ontstaan.

Pijn
Hoe kan je aan je giftige relatie ontsnappen?
Het is mogelijk moeilijk om te geloven, maar statistieken laten zien dat giftige relaties soms jaren stand houden. Hoe is dit mogelijk? Dit zijn een aantal van de droevige redenen:

Sommige personen zijn bang voor de gevolgen van het verlaten van hun partner. Ze zijn bang voor hun kinderen of dat hun partner kwaad en gewelddadig wordt.
Voor sommige mensen is het lastig om ‘alleen’ te zijn. Ze worden als het ware gedwongen om te lijden in een ongelukkige situatie in plaats van in eenzaamheid te leven.
Soms blijven deze relaties stand houden, omdat het stel nog steeds verliefd is. Het is echter een ongezonde liefde die alleen maar schade kan veroorzaken en toch zien ze niet dat het ook anders kan zijn. Het klinkt misschien raar, maar het is waar.
Om te ontsnappen aan een giftige relatie moet je je eerst bewust worden van wat er gebeurt. Begrijp en accepteer de situatie en geef aan jezelf toe dat je ongelukkig bent. Je vrienden en familie hebben mogelijk deze tekenen al veel eerder dan jij gezien. Leun op hen en zoek steun wanneer je het nodig hebt.

De volgende stap is met je partner praten. Vertel hem of haar hoe je voelt, leg je frustratie en ongelukkigheid uit. Als je ziet dat hij of zij niet gemotiveerd is om de situatie te verbeteren of als je denkt dat het nooit beter zal worden… dan moet je loslaten. Je gemoedsrust en emotionele gezondheid en integriteit komen op de eerste plaats, dus twijfel nooit aan jezelf.
pi_179194330
Nvm

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2018 16:37:33 ]
  woensdag 16 mei 2018 @ 12:23:36 #8
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179194527
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 11:42 schreef CoolGuy het volgende:
Dat heel boos worden en heel boos reageren past niet samen met 'nu het goed met me gaat'. Als het goed met je ging kon je ook wel op een normale manier uitleggen waarom je dingen niet meer pikt. Op basis van inhoudelijke argumenten, in plaats van met emotie.
Maar het probleem is dat ze mijn rationele inhoudelijke argumenten bagatelliseert. En dat heeft ze van kinds af aan gedaan.

Eerst dacht ik dat ik gewoon altijd fout zat, maar nu ik ouder ben besef ik dat ze gewoon dominerend is en moeite heeft met haar ongelijk toegeven.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator woensdag 16 mei 2018 @ 12:25:20 #9
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179194564
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 12:23 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Maar het probleem is dat ze mijn rationele inhoudelijke argumenten bagatelliseert. En dat heeft ze van kinds af aan gedaan.

Eerst dacht ik dat ik gewoon altijd fout zat, maar nu ik ouder ben besef ik dat ze gewoon dominerend is en moeite heeft met haar ongelijk toegeven.
Het probleem is dat zij dat doet, maar het 2e probleem is hoe jij er op reageert. Hoe jij reageert is jouw keuze. Zij kan doen en zeggen wat je wil, maar als jij kwaad wordt, dan wordt jij kwaad, en dat is aan jou.

Als ze jouw argumenten bagatelliseert dan kun je natuurlijk gewoon weg lopen van de situatie, maar dat doe je niet, je wordt kwaad.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 16 mei 2018 @ 12:28:30 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_179194629
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 12:23 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Maar het probleem is dat ze mijn rationele inhoudelijke argumenten bagatelliseert. En dat heeft ze van kinds af aan gedaan.

Eerst dacht ik dat ik gewoon altijd fout zat, maar nu ik ouder ben besef ik dat ze gewoon dominerend is en moeite heeft met haar ongelijk toegeven.
Verwacht niet dat zij verandert, jij moet veranderen. Laat je niet meer tot die discussies verleiden, zeg duidelijk wat jij wilt (ik wil niet gekleineerd worden) en trek zelf de conclusies als zij hetzelfde blijft doen (ga weg, mijd haar).
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 16 mei 2018 @ 12:28:36 #11
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179194632
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 11:38 schreef probeer het volgende:

[..]

Zin om toe te lichten?
Nou als kind ben ik de kleinste geweest van alle neven en nichten, en daarnaast zijn er problemen geweest binnen de grote familie (dingen zoals alcoholisme en verslaving, roken en kanker, vreemdgaan en echtscheidingen, zelf haat vanwege huidakleur en Kross haar, ruzie over geld, afwezige vaders, enz). Daarbij heb ik als kind een hersenvliesontsteking dat wat onzichtbare beperkingen meegebracht.

Hoewel ik heel veel liefde en onvoorwaardelijke steun heb gekend, is er ook veel sprake geweest van emotionele en verbale pijnlijkheden, en mezelf wegcijferen om de vrede te behouden.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_179194691
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 12:28 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nou als kind ben ik de kleinste geweest van alle neven en nichten, en daarnaast zijn er problemen geweest binnen de grote familie (dingen zoals alcoholisme en verslaving, roken en kanker, vreemdgaan en echtscheidingen, zelf haat vanwege huidakleur en Kross haar, ruzie over geld, afwezige vaders, enz). Daarbij heb ik als kind een hersenvliesontsteking dat wat onzichtbare beperkingen meegebracht.

Hoewel ik heel veel liefde en onvoorwaardelijke steun heb gekend, is er ook veel sprake geweest van emotionele en verbale pijnlijkheden, en mezelf wegcijferen om de vrede te behouden.
Bende gij een neger??
  woensdag 16 mei 2018 @ 12:33:16 #13
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179194726
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 12:31 schreef hoechst het volgende:

[..]

Bende gij een neger??
Dat wist je toch wel?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_179194806
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 12:33 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat wist je toch wel?
what a pleasant surprise!!
  woensdag 16 mei 2018 @ 12:43:33 #15
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179194987
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 12:36 schreef hoechst het volgende:

[..]

what a pleasant surprise!!
:D
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_179197217
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 12:36 schreef hoechst het volgende:

[..]

what a pleasant surprise!!
TR gezet voor "Verschil maken op basis van huidskleur" het maakt geen reet uit wat de huidskleur van TS is.

Nu OT.

Het lastige van familie is dat je ze niet kiest. Ik heb bijna een jaar geen contact gehad met mijn vader, het is intussen alweer 3 maanden geleden dat we elkaar gesproken hebben. Als ik niet app komt er niets vanuit zijn kant.

Ik heb intussen voor mezelf bedacht dat ik het maar gewoon laat, ik hoef hem niet meer in mijn leven, maar als hij belt of appt zal ik maar gewoon reageren. Ik kijk wel hoe het loopt, ik ga me er in ieder geval geen zorgen meer over maken.
Dat hij zijn kleindochter nog maar een keer of 5 heeft gezien sinds haar geboorte 9 maanden geleden kan hem blijkbaar ook geen ene moer schelen.

Ik wil niet zeggen dat dit de enige oplossing is, maar denk in ieder geval aan jezelf.
Weggegaan en opgerot
pi_179197354
Begin maar eens met naar jezelf te kijken in plaats van anderen de schuld te geven.
  woensdag 16 mei 2018 @ 14:29:54 #18
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179197567
quote:
2s.gif Op woensdag 16 mei 2018 14:20 schreef machtpen het volgende:
Begin maar eens met naar jezelf te kijken in plaats van anderen de schuld te geven.
Naar mezelf kijken doe ik structureel. Dat is altijd mijn probleem geweest.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_179197900
Apart vaak zijn het de dochters die de meeste strijd hebben met de moeders
  woensdag 16 mei 2018 @ 15:21:13 #20
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179198860
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 14:42 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Apart vaak zijn het de dochters die de meeste strijd hebben met de moeders
Vaak zijn het zo dat de jongens verwent worden door de moeder, zeker alleenstaande moeders. Maar dat is juist het probleem, ik wil niet verwent en beschermd worden, althans niet meer dan nodig. Ik wil autonoom zijn.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  woensdag 16 mei 2018 @ 15:33:10 #21
456432 Kamina
Tenacious!
pi_179199128
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 11:42 schreef CoolGuy het volgende:
Dat heel boos worden en heel boos reageren past niet samen met 'nu het goed met me gaat'. Als het goed met je ging kon je ook wel op een normale manier uitleggen waarom je dingen niet meer pikt. Op basis van inhoudelijke argumenten, in plaats van met emotie.
Ik zou juist wel emotie plaatsen in het betoog, maar als: "wanneer je dat zegt voel ik me...".
1 + 1 = blauw
  woensdag 16 mei 2018 @ 16:03:53 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_179199771
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 12:23 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Maar het probleem is dat ze mijn rationele inhoudelijke argumenten bagatelliseert. En dat heeft ze van kinds af aan gedaan.

Eerst dacht ik dat ik gewoon altijd fout zat, maar nu ik ouder ben besef ik dat ze gewoon dominerend is en moeite heeft met haar ongelijk toegeven.
Dit was je laatste inhoudelijke reactie.

Jammer.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 16 mei 2018 @ 16:36:49 #23
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179200584
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 16:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dit was je laatste inhoudelijke reactie.

Jammer.
Wat is jammer?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_179201100
Op het moment dat ze je niet serieus neemt als je haar uitlegt hoe jij je voelt, dan wordt het tijd dat je haar opmerkingen naast je neer legt of gewoon minder contact met haar zoekt en bepaalde onderwerpen ontwijkt.

Familie die krijg je, die kies je niet. Als jij schijnbaar heel emotioneel wordt van haar opmerkingen en ze neemt je niet serieus dan zou ik afstand nemen. Elkaar minder zien en een meer oppervlakkige relatie aan gaan. Ik vertel ook niet te veel persoonlijke dingen over mijn leven als ik er geen commentaar over wil.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  woensdag 16 mei 2018 @ 17:54:05 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_179202064
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 16:36 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Wat is jammer?
Dat je verder helemaal niet inhoudelijk reageert. Zo schiet je er toch niks mee op?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 16 mei 2018 @ 18:00:15 #26
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179202163
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 17:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat je verder helemaal niet inhoudelijk reageert. Zo schiet je er toch niks mee op?
Welke post moet ik meer inhoudelijk op reageren?

Kijk, onvoorwaardelijke liefde van mijn moeder en de rest van mijn familie heb ik echt gekend. Respect voor mijn emoties, belevingen, wensen en behoeftes veel minder. De laatste jaren steeds meer omdat ik mezelf ook steeds dominanter opstel. Maar ik wil ook niet mijn moeder te veel kwetsen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  woensdag 16 mei 2018 @ 18:04:33 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_179202251
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 18:00 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Welke post moet ik meer inhoudelijk op reageren?

Kijk, onvoorwaardelijke liefde van mijn moeder en de rest van mijn familie heb ik echt gekend. Respect voor mijn emoties, belevingen, wensen en behoeftes veel minder. De laatste jaren steeds meer omdat ik mezelf ook steeds dominanter opstel. Maar ik wil ook niet mijn moeder te veel kwetsen.
Je krijgt toch advies, of niet? Ik zie je daar dus niet meer op reageren.

Ik heb al aardig wat topics van je gelezen over je (problemen met je) moeder. Misschien wordt het tijd dat je het eens gaat aanpakken.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 16 mei 2018 @ 18:07:13 #28
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179202293
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 12:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Verwacht niet dat zij verandert, jij moet veranderen. Laat je niet meer tot die discussies verleiden, zeg duidelijk wat jij wilt (ik wil niet gekleineerd worden) en trek zelf de conclusies als zij hetzelfde blijft doen (ga weg, mijd haar).
Haar mijden is moeilijk, omdat ik nog deels afhankelijk van haar ben. Of ik word in ieder geval goed door haar gesteund. En ik hou ook gewoon van haar. Wat ik nu doe is gewoon heftige discussies met haar aangaan, totdat ze toegeeft.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_179202309
Had ook altijd problemen met 1 van m'n ouders. Zelfs een periode van 10 jaar contact verbroken. Is pas weer contact gekomen toen ik vader werd en voor de vraag stond of ik mijn kind een grootouder wilde onthouden.

Ben blij dat ik de keuze heb gemaakt om een nieuwe kans te geven want de inzet om een goede grootouder te zijn is groot.

Mijn broers en zussen hebben nog steeds last met die ouder (hebben niet het contact verbroken maar wel emotionele afstand ingebracht). Ik veel minder. Puur omdat ik geen ouder maar alleen een grootouder zie.

Misschien kan TS zijn moeder ook in een andere rol zien en daarmee bepaald gedrag makkelijker accepteren? Misschien worden bepaalde reflexen in jezelf daardoor zwakker?
  woensdag 16 mei 2018 @ 18:10:00 #30
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_179202355
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 18:07 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Haar mijden is moeilijk, omdat ik nog deels afhankelijk van haar ben. Of ik word in ieder geval goed door haar gesteund. En ik hou ook gewoon van haar. Wat ik nu doe is gewoon heftige discussies met haar aangaan, totdat ze toegeeft.
Waarom vraag je dan om tips en advies, als je toch al weet dat je alles gaat laten zoals het is?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 16 mei 2018 @ 18:27:41 #31
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179202749
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 18:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom vraag je dan om tips en advies, als je toch al weet dat je alles gaat laten zoals het is?
Ik doe zeker wat met de adviezen en tips. Hoezo denk je dat ik dat niet doe?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  woensdag 16 mei 2018 @ 18:42:52 #32
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179203083
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 18:07 schreef Mojo.jojo het volgende:
Had ook altijd problemen met 1 van m'n ouders. Zelfs een periode van 10 jaar contact verbroken. Is pas weer contact gekomen toen ik vader werd en voor de vraag stond of ik mijn kind een grootouder wilde onthouden.

Ben blij dat ik de keuze heb gemaakt om een nieuwe kans te geven want de inzet om een goede grootouder te zijn is groot.

Mijn broers en zussen hebben nog steeds last met die ouder (hebben niet het contact verbroken maar wel emotionele afstand ingebracht). Ik veel minder. Puur omdat ik geen ouder maar alleen een grootouder zie.

Misschien kan TS zijn moeder ook in een andere rol zien en daarmee bepaald gedrag makkelijker accepteren? Misschien worden bepaalde reflexen in jezelf daardoor zwakker?
Andere rol zien?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_179228314
https://pure.uvt.nl/ws/files/698871/Lehnecke_2_de_artikel_TvS.pdf

Moeders die hun kinderen blijven vertroetelen... volgens bovenstaand onderzoek zou je er zedendelinquenten mee kweken. WTF
  donderdag 17 mei 2018 @ 21:33:46 #34
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179228493
quote:
7s.gif Op donderdag 17 mei 2018 21:26 schreef Tomodachi het volgende:
https://pure.uvt.nl/ws/files/698871/Lehnecke_2_de_artikel_TvS.pdf

Moeders die hun kinderen blijven vertroetelen... volgens bovenstaand onderzoek zou je er zedendelinquenten mee kweken. WTF
Kan je het onderzoek samenvatten? Ik zal nooit een zedendelict plegen hoor.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_179229336
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 21:33 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Kan je het onderzoek samenvatten? Ik zal nooit een zedendelict plegen hoor.
Ik vond het ook een merkwaardig artikel maar het schijnt bepaalde frustraties bij jongens te veroorzaken. Dus een overbezorgde houding van moeders zorgt voor frustraties die weer uiting kunnen geven aan je psychische problemen.
  Moderator vrijdag 18 mei 2018 @ 08:08:42 #36
5428 crew  miss_sly
pi_179234795
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 15:21 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Vaak zijn het zo dat de jongens verwent worden door de moeder, zeker alleenstaande moeders. Maar dat is juist het probleem, ik wil niet verwent en beschermd worden, althans niet meer dan nodig. Ik wil autonoom zijn.
Autonomie is een heel wezenlijke wens. Misschien kun je hierover eens een rustig gesprek met je moeder hebben, op een niet beladen moment wanneer er niets aan de hand is en de sfeer goed.
Het is voor veel ouders moeilijk de autonomie van hun kind(eren) te respecteren, en zeker als er al voor hen goede redenen zijn waarom het kind 8n kwestie onder hun bescherming zou moeten blijven staan. Vertel haar dat je dat niet wil, dat je haar weet te vinden en zult vragen als je haar hulp wel nodig hebt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 18 mei 2018 @ 08:10:04 #37
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179234809
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 08:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Autonomie is een heel wezenlijke wens. Misschien kun je hierover eens een rustig gesprek met je moeder hebben, op een niet beladen moment wanneer er niets aan de hand is en de sfeer goed.
Het is voor veel ouders moeilijk de autonomie van hun kind(eren) te respecteren, en zeker als er al voor hen goede redenen zijn waarom het kind 8n kwestie onder hun bescherming zou moeten blijven staan. Vertel haar dat je dat niet wil, dat je haar weet te vinden en zult vragen als je haar hulp wel nodig hebt.
Dank. Goed advies.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')