abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 15 mei 2018 @ 23:33:07 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_179187630
https://www.nrc.nl/nieuws(...)j-je-in-bed-a1602996

Ambtenaren in China gaan wonen bij moslimgezinnen om ze de taal en het volkslied bij te brengen – en kijken even of er nog extremisten tussen zitten.

Stel je voor: je moet rijksambtenaren verplicht onderdak bieden in je huis. Ze komen minimaal vijf dagen per twee maanden bij je eten en slapen. Soms stappen ze zelfs samen met jou in je bed. Het klinkt absurd, maar voor de Oeigoeren en andere moslimminderheden in de autonome Chinese regio Xinjiang is het dagelijkse realiteit. Dat blijkt uit een rapport dat de mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch (HRW) zondag uitbracht.


Een moslimgezin in China waarbij ambtenaren gaan wonen.

HRW deed onderzoek naar het programma ‘Verblijf bij mensen thuis’, dat China begin 2018 startte. In het kader daarvan ondernemen ambtenaren de vaderlandslievende activiteit: tijdelijke verblijven bij een moslimgezin. Eenmaal bij het gezin ingetrokken, zingen ze samen met de familieleden het Chinese volkslied, ze hijsen samen de Chinese vlag of ze vieren samen Chinees Nieuwjaar. Ze geven Chinese les en vertellen over de voordelen van het communisme. Ook helpen ze de gezinnen met vegen, met het planten van zaaigoed en met het aanvragen van staatssteun. Maar de belangrijkste bezigheid is ongetwijfeld het verzamelen van informatie over de politieke betrouwbaarheid van hun gastgezinnen. Ze doen niet alleen verslag van slechte hygiëne en alcoholisme, maar ook van de mate waarin een gezin vatbaar lijkt voor extremisme, religieus fanatisme en terrorisme.

Op Chinese sociale media zijn veel foto’s te vinden van dit soort logeerpartijen. Daarop is te zien hoe ambtenaren en gezinsleden samen bedden opmaken, hoe ze samen eten en hoe ambtenaren de kinderen van de minderheden voeren en meteen ook Chinese les geven. HRW vond geen enkele foto gevonden die was gepost door leden van de bezochte gezinnen.

De verplichte logeerpartijen vormen een onderdeel van de uit 2014 daterende campagne ‘treed hard op tegen gewelddadige activiteiten en terrorisme’. Dat was een directe reactie op een aanslag in Urumqi, de hoofdstad van Xinjiang, waarbij 31 mensen omkwamen. Vanaf 2014 heeft China zo’n 200.000 man personeel van overheidsorganen, staatsbedrijven en openbare voorzieningen naar het gebied gestuurd voor controle en huisbezoeken.

De vrijheid voor moslim-minderheden in het gebied neemt steeds verder af. Zo wordt het vrijwel onmogelijk om nog internationale banden te onderhouden: je kunt al opgepakt worden als je Skypet met een familielid buiten China. HRW meldt dat er tienduizenden mensen worden vastgehouden in politieke heropvoedingscentra.


Leefgebied Oeigoeren.

De Chinese overheid verzamelt daarnaast op grote schaal DNA en biometrische gegevens van de stemmen van iedereen tussen de 12 en de 65 jaar. Mobiele telefoons worden regelmatig gecontroleerd op subversieve informatie en er komen naast steeds meer politieposten, ook steeds meer checkpoints op wegen en treinstations.

  dinsdag 15 mei 2018 @ 23:35:01 #2
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_179187683
Ach, de politie in elke zelfrespecterende stad in Nederland gaat nu weer naar allerlei moslimgroepjes voor de iftar. Die hebben ook een gezellig theekransje
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_179187961
Zou ik hem/haar mogen doen als toch al in bed?
  dinsdag 15 mei 2018 @ 23:59:28 #5
117098 Hathor
Effe niet
pi_179188078
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 23:53 schreef john2406 het volgende:
Zou ik hem/haar mogen doen als toch al in bed?
maakt geen reet uit, niemand begrijpt jou, dus ga lekker je gang.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_179188246
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 23:35 schreef slashdotter3 het volgende:
Ook in NL invoeren aub _O_
Aub niet zeg. Net of het communisme zo vredelievend is. Zeker in China met hun voorkeur voor jongens. Pasgeboren meisjesbabies werden nog niet zo heel erg lang geleden bij het afval gedumpt.
pi_179188405
Alsof alle Oeigoeren moslims zijn. :r Suggestief topic weer, dit.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_179189598
Tsja. Leren ze tenminste wel de taal..
Grappig dat dat blijkbaar een universeel probleem is met moslims.
pi_179189685
Gestoord daar.
pi_179190486
CHinaGodeN
There are only 151 Pokémon.
pi_179190518
De Moslims daar worden overheerst door Chinezen maar het is wel hun eigen gebied, ze wonen daar al zo lang, China probeert er een lekkere communistische eenheidsworst van te maken leuk dat die rechtse usertjes hier dat totaal niet doorhebben en steunen :').
pi_179190546
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 23:35 schreef slashdotter3 het volgende:
Ook in NL invoeren aub _O_
Zo'n moedige ambtenaren hebben wij niet.
pi_179191008
200.000 ambtenaren hier maandelijks voor betalen :')_!!!!
pi_179191031
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 05:23 schreef Kassamiep het volgende:
Tsja. Leren ze tenminste wel de taal..
Grappig dat dat blijkbaar een universeel probleem is met moslims.
In China zijn er volgens mij iets van 35 talen met miljoenen gebruikers. Als je mensen die al vele generaties in een gebied wonen met een eigen taal, die opeens onder het juk van een communistische overheid hetzelfde moeten worden als Han Chinezen wil vergelijken met moslims in NL die na 50 jaar nog steeds niet te moeite hebben genomen om te kunnen communiceren met de locals bent je een beetje wereldvreemd imho. Friesland is in Nederland op loopafstand en ook daar praten ze raar :').
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 07:11 schreef DeParo het volgende:
De Moslims daar worden overheerst door Chinezen maar het is wel hun eigen gebied, ze wonen daar al zo lang, China probeert er een lekkere communistische eenheidsworst van te maken leuk dat die rechtse usertjes hier dat totaal niet doorhebben en steunen :').
Je was laatst nog aan het fappen over de nalatenschap van Marx :').
pi_179191048
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 08:36 schreef bamibij het volgende:
200.000 ambtenaren hier maandelijks voor betalen :')_!!!!
Een schijntje vergeleken met de kosten die wij er aan hebben doordat deze mensen niet geintegreerd zijn.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_179191079
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 08:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Een schijntje vergeleken met de kosten die wij er aan hebben doordat deze mensen niet geintegreerd zijn.
Beter zou natuurlijk zijn om ze allemaal naar de EU te sturen "welkom welkom", dan is China van zn moslimprobleem af :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_179191143
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 08:46 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Beter zou natuurlijk zijn om ze allemaal naar de EU te sturen "welkom welkom", dan is China van zn moslimprobleem af :)
De EU is er nog gek genoeg voor ook dus breng ze nou niet op ideeën.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_179191162
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 08:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Een schijntje vergeleken met de kosten die wij er aan hebben doordat deze mensen niet geintegreerd zijn.
Wij? We hebben het toch over een specifieke moslimminderheid in China?
pi_179191220
quote:
Ze doen niet alleen verslag van slechte hygiëne en alcoholisme, maar ook van de mate waarin een gezin vatbaar lijkt voor extremisme, religieus fanatisme en terrorisme.
Gelukkig hebben we dit niet in Nederland, omdat ik op de hygiëne eis zwaar zal falen.
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
pi_179191240
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 08:56 schreef bamibij het volgende:

[..]

Wij? We hebben het toch over een specifieke moslimminderheid in China?
In dit nieuwsbericht ja. Echter zorgen niet integrerende moslims op werkelijk ieder continent voor dezelfde soort problemen. Dat proberen lieden als jij vakkundig te ontkennen door de informatie te vertroebelen:
- Het is maar een eenling
- Het is een verwarde man
- Het ligt aan de xenofoben
- We hebben het nu over een specifieke groep in China
- Etc etc.

Er is altijd wel iets om de grootste gemene deler, de islam, proberen te ontkennen.

Waar de islam neerstrijkt, daar ontstaan de problemen. Of het nu in Kanaleneiland, in China of in Nigeria is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_179191266
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 09:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

In dit nieuwsbericht ja. Echter zorgen niet integrerende moslims op werkelijk ieder continent voor dezelfde soort problemen. Dat proberen lieden als jij vakkundig te ontkennen door de informatie te vertroebelen:
- Het is maar een eenling
- Het is een verwarde man
- Het ligt aan de xenofoben
- We hebben het nu over een specifieke groep in China
- Etc etc.

Er is altijd wel iets om de grootste gemene deler, de islam, proberen te ontkennen.

Waar de islam neerstrijkt, daar ontstaan de problemen. Of het nu in Kanaleneiland, in China of in Nigeria is.
Fijn dat je erachter staat dat China mensen die daar al eeuwen wonen, wil veranderen naar de communistische eenheidsworst ^O^
pi_179191337
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 09:07 schreef bamibij het volgende:

[..]

Fijn dat je erachter staat dat China mensen die daar al eeuwen wonen, wil veranderen naar de communistische eenheidsworst ^O^
Als die mensen na eeuwen de taal nog steeds niet spreken is dat hoog tijd.

Welke communistische eenheidsworst? het is noord korea niet. Je hebt in China verschillende bevolkinsgroepen met een eigen cultuur. Maar er wordt wel verwacht dat je in de eerste plaats Chinees bent. Niets mis mee.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_179191398
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 09:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Als die mensen na eeuwen de taal nog steeds niet spreken is dat hoog tijd.

Welke communistische eenheidsworst? het is noord korea niet. Je hebt in China verschillende bevolkinsgroepen met een eigen cultuur. Maar er wordt wel verwacht dat je in de eerste plaats Chinees bent. Niets mis mee.
Vooral in het Zuiden van China zijn er allerlei autonome regio's
pi_179191442
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 09:20 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Vooral in het Zuiden van China zijn er allerlei autonome regio's
Dat inderdaad. En in Beijing zie je ook gewoon mensen in verschillende traditionele klederdrachten die traditionele dansen doen en muziek maken. Er is geen eenheidsworst. Maar de Chinese staat is wel het hoogste goed, als je de Chinese normen en waarden niet onderschrijft of afwijst dan heb je niets in China te zoeken. Terecht lijkt mij. Daar hebben ze geen last van jongerenwerkers die voor IS ronselen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_179191458
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 09:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Als die mensen na eeuwen de taal nog steeds niet spreken is dat hoog tijd.

Welke communistische eenheidsworst? het is noord korea niet. Je hebt in China verschillende bevolkinsgroepen met een eigen cultuur. Maar er wordt wel verwacht dat je in de eerste plaats Chinees bent. Niets mis mee.
Verdiep je gewoon even in de geschiedenis van Oeigoeren voordat je onzin gaat uitkramen :')
pi_179191517
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 09:25 schreef Desmosedici het volgende:

[..]

Verdiep je gewoon even in de Oeigoeren voordat je onzin gaat uitkramen :')
Oeigoeren is een goed voorbeeld.

In Peking, de hoofdstad lopen oeigoeren in traditionele kleding, doen traditionele dansen in parken en worden niet onderdrukt. De problemen met oeigoeren zijn dezelfde als overal op de wereld:

- ze weigeren de taal te spreken
- ambtenaren willen islamitische kleding dragen, dat mag niet in China
- Ze willen autonomie, eigen regels etc.

quote:
Er zijn al sinds decennia spanningen tussen Oeigoeren en de Chinese overheid. Er zijn vanaf 1990 enkele tientallen aanslagen gepleegd door Oeigoerse organisaties, gevolgd door repressie van de Chinese overheid. De achtergrond en oorzaak van die spanningen heeft voor een deel te maken met beperkingen op religieus gebied. Personen in overheidsdienst kunnen geen islamitische kleding dragen. Personen onder de leeftijd van achttien jaar kunnen als individu geen gebedsdiensten in moskeeën bijwonen. Koranstudie is slechts toegestaan in daarvoor door de overheid bepaalde scholen.

Demonstratie van Oeigoeren in München
Veel westerse waarnemers zien de combinatie van toenemende migratie van Han-Chinezen in combinatie met ongelijke kansen op de arbeidsmarkt echter als de belangrijkste bron van spanning. Zowel Oeigoeren als Han-Chinezen leven in relatief gesloten etnische gemeenschappen en er is nauwelijks interactie tussen beide etnische groepen. Er zijn ook publicaties die verschillen benoemen tussen diverse bevolkingsgroepen in het kunnen hanteren van de gevolgen van urbanisatie meer in het algemeen en die dan negatief voor Oeigoeren uitvalt.

Er zijn enkele organisaties die streven naar onafhankelijkheid van het gebied. Die organisaties kunnen onderscheiden worden op basis van de internationale rol die een dergelijk onafhankelijk land zou moet spelen. Globaal zijn groepen die de term Oost-Turkestan gebruiken meer georiënteerd op het westen van Azië en Rusland. Die groepen kunnen weer verder onderverdeeld worden op basis van identificatie met de islam als uitgangspunt, dan wel met met een seculier karakter van de gewenste staat. Een voorbeeld van de eerste groep is de Oost-Turkestaanse Islamitische Beweging. Een voorbeeld van de tweede groep is de Oost-Turkestaanse Bevrijdings Beweging.

Er zijn ook verschillen tussen groepen in opvatting over het belang van een aparte te onderscheiden Oeigoerse etnische identiteit. De Oost-Turkestaanse Onafhankelijkheids Beweging staat bijvoorbeeld voor een onafhankelijke staat Oeigoeristan. Er zijn ook groepen die de identiteit van de gewenste staat vooral zien als Turkstalig en islamitisch.

De meeste groepen hebben een gezamenlijk platform in het World Uyghur Congress. Een aantal van de groepen wordt door zowel China, de Verenigde Staten als de Verenigde Naties als terroristische organisaties beschouwd. Sinds 2004 bestaat er zogenaamde Oost-Turkestaanse regering in ballingschap.
Het heeft niets te maken met dat het geen communistische eenheidsworst is, het gaat er om dat ook oeigoeren zoals overal, een aparte behandeling voor moslims wensen. En daar hoef je in China niet mee aan te komen, terecht.

Het vet gedrukte gedeelte zouden we hier ook in moeten voeren, prima maatregelen. Merk overigens op dat die regels niet alleen voor oeigoeren geldt, maar voor alle Chinezen. Verrassend genoeg levert dit wederom alleen bij de moslims problemen op. Alweer.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_179191553
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 09:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Oeigoeren is een goed voorbeeld.

In Peking, de hoofdstad lopen oeigoeren in traditionele kleding, doen traditionele dansen in parken en worden niet onderdrukt. De problemen met oeigoeren zijn dezelfde als overal op de wereld:

- ze weigeren de taal te spreken
- ambtenaren willen oeigoerse kleding dragen, dat mag niet in China
- Ze willen autonomie, eigen regels etc.

[..]

Het heeft niets te maken met dat het geen communistische eenheidsworst is, het gaat er om dat ook oeigoeren zoals overal, een aparte behandeling voor moslims wensen. En daar hoef je in China niet mee aan te komen, terecht.
Wat heeft het dan met Islam te maken als ze hun eigen taal willen spreken, eigen kleding etc. Ze willen hun eigen erfgoed beleven en dat is je groot recht. Wat het weer met Islam te maken heeft en aparte behandeling geen idee.
pi_179191573
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 09:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Oeigoeren is een goed voorbeeld.

In Peking, de hoofdstad lopen oeigoeren in traditionele kleding, doen traditionele dansen in parken en worden niet onderdrukt. De problemen met oeigoeren zijn dezelfde als overal op de wereld:

- ze weigeren de taal te spreken
- ambtenaren willen islamitische kleding dragen, dat mag niet in China
- Ze willen autonomie, eigen regels etc.

[..]

Het heeft niets te maken met dat het geen communistische eenheidsworst is, het gaat er om dat ook oeigoeren zoals overal, een aparte behandeling voor moslims wensen. En daar hoef je in China niet mee aan te komen, terecht.

Het vet gedrukte gedeelte zouden we hier ook in moeten voeren, prima maatregelen. Merk overigens op dat die regels niet alleen voor oeigoeren geldt, maar voor alle Chinezen. Verrassend genoeg levert dit wederom alleen bij de moslims problemen op. Alweer.
Gast hou op met moslims bashen. Er leven in China ook Hui Chinezen. Na de Han Chinezen de grootste groep. Allemaal Moslims. Geen problemen in China, zoek het op.
pi_179191576
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 09:33 schreef Desmosedici het volgende:

[..]

Wat heeft het dan met Islam te maken als ze hun eigen taal willen spreken, eigen kleding etc. Ze willen hun eigen erfgoed beleven en dat is je groot recht. Wat het weer met Islam te maken heeft en aparte behandeling geen idee.
Dat je geen idee hebt blijkt wel inderdaad.

Maar wat zie ik over het hoofd? Ik moest de geschiedenis van de oeigoeren bestuderen want ik zou onzin uit kramen. Kun je misschien toelichten wat ik moet bestuderen en waar mijn uitgekraamde onzin uit bestaat?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_179191599
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 09:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat je geen idee hebt blijkt wel inderdaad.

Maar wat zie ik over het hoofd? Ik moest de geschiedenis van de oeigoeren bestuderen want ik zou onzin uit kramen. Kun je misschien toelichten wat ik moet bestuderen en waar mijn uitgekraamde onzin uit bestaat?
Dat traditionele Oeigoerse kleding helemaal niks heeft te maken met "Islamitische" kleding bijvoorbeeld.
pi_179191605
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 09:35 schreef Desmosedici het volgende:

[..]

Gast hou op met moslims bashen. Er leven in China ook Hui Chinezen. Na de Han Chinezen de grootste groep. Allemaal Moslims. Geen problemen in China, zoek het op.
Omdat dat bekeerde chinezen zijn en geen islamitische immigranten. Hun cultuur was al Chinees voordat ze bekeerd werden tot de islam.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 16 mei 2018 @ 09:38:58 #32
168739 Red_85
'echt wel'
pi_179191611
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 09:33 schreef Desmosedici het volgende:

[..]

Wat heeft het dan met Islam te maken als ze hun eigen taal willen spreken, eigen kleding etc. Ze willen hun eigen erfgoed beleven en dat is je groot recht. Wat het weer met Islam te maken heeft en aparte behandeling geen idee.
Nog al logisch. Ze kunnen zich niet identificeren met alles wat niet een moslim is. Dus gaan ze bommen laten ontploffen en vechten voor een eigen staat, zodat ze beter kunnen moslimmen dan nu.

Prima dat China dat niet wil hebben.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_179191628
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 09:38 schreef Desmosedici het volgende:

[..]

Dat traditionele Oeigoerse kleding helemaal niks heeft te maken met "Islamitische" kleding bijvoorbeeld.
Daar kunnen wij nu een ellenlange verhandeling over gaan houden, lijkt me niet erg zinvol. Het punt was dat er in China geen communistische eenheidsworst is, integendeel zelfs.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_179191638
Dit gaat vroeg of laat sowieso in het Westen ook gebeuren. De vraag is alleen wat de overheersende cultuur zal zijn.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_179191736
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 09:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Als die mensen na eeuwen de taal nog steeds niet spreken is dat hoog tijd.

Welke communistische eenheidsworst? het is noord korea niet. Je hebt in China verschillende bevolkinsgroepen met een eigen cultuur. Maar er wordt wel verwacht dat je in de eerste plaats Chinees bent. Niets mis mee.
Een ambtenaar die bij mensen thuis komt slapen om ze te vertellen over de voordelen van het communisme... :')

En dat wordt hier dan goedgepraat want moslims. _O-
pi_179191782
China _O_

Die weten wel om te gaan met een haatdragende ideologie.

Moesten ze hier ook invoeren, misschien iets voor Geertje na zijn politieke carrière.
pi_179191791
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 09:48 schreef bamibij het volgende:

[..]

Een ambtenaar die bij mensen thuis komt slapen om ze te vertellen over de voordelen van het communisme... :')

En dat wordt hier dan goedgepraat want moslims. _O-
Helaas is het nodig om te voorkomen dat ze daar ook iedere week een aanslag hebben. Er zijn ook overheden die het belang van de staat en de bevolking belangrijker vinden dan een kleine minderheid die verantwoordelijk is voor de ellende stelselmatig het hand boven het hoofd te houden, te ontkennen dat hun daden geïnspireerd worden door de islam en die terroristische aanslagen niet afdoen als een incident met een verwarde man. Ik begrijp dat dat moeilijk te bevatten is als je in nederland anno 2018 woont.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_179191799
D66 zou dit ook wel een prima plan vinden denk ik. Maar dan met EU-ambtenaren, en de EU vlag hijsen, 's ochtends een lesje EU-propaganda voor de kinderen thuis.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_179192599
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 08:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Je was laatst nog aan het fappen over de nalatenschap van Marx :').
Ik heb een generaal van het Sovjetleger in mijn UI! Dus? Ga eens inhoudelijk in op wat ik zeg ipv je te verschuilen.
pi_179192717
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 10:35 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik heb een generaal van het Sovjetleger in mijn UI! Dus? Ga eens inhoudelijk in op wat ik zeg ipv je te verschuilen.
Je zegt alleen zo weinig.
pi_179192760
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 10:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Je zegt alleen zo weinig.
Behalve dat een volk gewoon door een specifiek Chinese communistische politiek gedwongen wordt haar eigenheid op te geven voor de Chinese cultuur van de communistische partij, prima joh, als jij dat weinig vindt.
  woensdag 16 mei 2018 @ 10:51:03 #42
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_179192926
Hoe lang is die Chinees die in bed gaat liggen?
Dit om te kijken of ie er wel in / bij past.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_179193800
Het zal wel nodig zijn. En ja, als ik persoonlijk een beetje de wereld bekijk dan ben ik het daar mee eens. Gelukkig zijn er meer die dat inzien en geen totale sluier voor de ogen heeft hangen.

Zouden meer landen moeten doen. Beter voorkomen dan genezen.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 09:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Helaas is het nodig om te voorkomen dat ze daar ook iedere week een aanslag hebben. Er zijn ook overheden die het belang van de staat en de bevolking belangrijker vinden dan een kleine minderheid die verantwoordelijk is voor de ellende stelselmatig het hand boven het hoofd te houden, te ontkennen dat hun daden geïnspireerd worden door de islam en die terroristische aanslagen niet afdoen als een incident met een verwarde man. Ik begrijp dat dat moeilijk te bevatten is als je in nederland anno 2018 woont.
Helemaal mee eens ^O^
Helaas genoeg westerse mensen die wel makkelijk beïnvloedbaar zijn en zich laten voorliegen en hersenspoelen door de media.
Geen interesse.
  woensdag 16 mei 2018 @ 11:49:23 #44
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_179193852
Ach het is hier ook nog niet zo gek lang geleden dat de pastoor stelletjes wekelijks even aansprak of ze hun plicht wel deden.
And so is the past
  vrijdag 18 mei 2018 @ 12:39:05 #45
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_179239162
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 10:51 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Hoe lang is die Chinees die in bed gaat liggen?
Dit om te kijken of ie er wel in / bij past.
_O-
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_179243753
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 07:11 schreef DeParo het volgende:
De Moslims daar worden overheerst door Chinezen maar het is wel hun eigen gebied, ze wonen daar al zo lang, China probeert er een lekkere communistische eenheidsworst van te maken leuk dat die rechtse usertjes hier dat totaal niet doorhebben en steunen :').
Wat is nou het probleem? Zolang de onderdrukker geen blanken, joden of westerlingen zijn is het toch geen probleem?
Ô mon citoyens vous serez unis.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 01:22:58 #47
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_179959057
quote:
Een Oeigoer... is dat een diersoort?!

De provinciale partijleider Chen Quanguo geeft gehoor aan president Xi Jinpings oproep om terrorisme met 'ijzeren vuist' aan te pakken door enorme investeringen in het veiligheidsapparaat. Vorig jaar verdrievoudigde het aantal vacatures voor veiligheidspersoneel, nodig voor het bevolken van een fijnmazig web van bewapende politieposten. De bewapende politieposten werden de afgelopen maanden door heel Urumqi opgezet, vaak op slechts driehonderd meter van elkaar. Hiervoor was dit niveau van surveillance beperkt tot het armere zuiden van Xinjiang. In de bureaus kijken speciale eenheden, vaak jongeren uit andere delen van China, op de videoschermen van de overal aanwezige veiligheidscamera's.

De veiligheidscontroles gaan gepaard met een reeks beperkende maatregelen, gericht op het tegengaan van radicalisering onder Oeigoerse moslims. Langzamer internet - in februari werd 4G uitgezet in de provincie - en aangescherpte regels tegen het downloaden en verspreiden van 'radicale teksten en filmpjes' moeten contact met fundamentele vormen van de islam voorkomen. Op veel plekken heeft de lokale overheid paspoorten in beslag genomen.

De agressieve uitvoering van het deradicaliseringsbeleid leidt tot brede angst onder de Oeigoerse bevolking. Het afgelopen jaar verdwenen duizenden mensen in heropvoedingskampen, op basis van verdachte berichtjes in hun telefoon of buitenlandse stempels in hun paspoort. Om misverstanden met de autoriteiten te voorkomen, posten Oeigoerse jongeren berichtjes over hun vaderlandsliefde op hun sociale-media-accounts. 'Ik ben een Chinese burger en zet me proactief in voor de nationale eenheid. Voor de harmonie en stabiliteit van de maatschappij ben ik bereid mijn leven te geven!' luidt een zo'n bericht dat in het Chinees en Oeigoers rondgaat op platform WeChat.

Chen Quanguo heeft van Xianjiang een politiestaat gemaakt, waarin repressie- en controletechnieken worden getest. Chen is er op uit om de Oeigoeren te assimileren en te isoleren van radicale geloofsgenoten in het buitenland. Vooral verdacht zijn Oeigoeren die te veel bidden, bijeenkomsten bijwonen, te lange baarden hebben of ongeletterd zijn en daarom een gemakkelijke prooi voor extremisten zouden zijn. Daartoe worden steeds meer religieuze restricties ingevoerd, paspoorten ingetrokken, straten volgehangen met camera’s, de techniek van gezichtsherkenning verder geperfectioneerd, op massale schaal DNA-materiaal verzameld, smartphones op ‘subversieve’ inhoud gecontroleerd, het onderwijs in minderheidstalen ingeperkt.

Teams van honderdduizenden Han-Chinezen trekken ongevraagd bij Oeigoeren in om
hen dagenlang te controleren. Wie de toets niet doorstaat verdwijnt in een heropvoedingskamp. Uit overheidsdocumenten en berichten in de Chinese media blijkt dat deze meerdaagse ambtenaarsbezoeken sinds begin dit jaar de standaard zijn. De verblijven variëren van vijf dagen per twee maanden tot veertien dagen per maand. Lokale Chinese media doen verslag van de goede daden van de ambtenaren en prijzen de bezoeken als een bijdrage aan de stabiliteit van de regio.

Tijdens het congres van de communistische partij werd besloten dat de partij het separatisme in het land moet bestrijden. Onderdeel van dit plan is om de moslimbevolking in Xinjiang te assimileren. Een speciale doelgroep vormen Oeigoeren onder de veertig. Hun gedachten zijn volgens de communistische partij het ergste bevuild. Nu verhuizen Chinese ambtenaren met hun eigen bagage naar de Oeigoerse dorpen om samen met de families te eten, wonen, werken en studeren.


[ Bericht 1% gewijzigd door Jellereppe op 23-06-2018 01:47:58 ]
pi_179959288
China is inmiddels toch wel het engste land van deze wereld aan het worden.
pi_179959495
Communisme en Nazisme, hand in hand kameraden.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 03:08:31 #50
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_179959724


[ Bericht 2% gewijzigd door Jellereppe op 22-06-2018 03:54:50 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')