abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 15 mei 2018 @ 23:23:19 #1
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179187450
DAAR KOMEN ZE: DE 'VEILIGE' EUROBONDS!


Althans, daar tekent de Europese Commissie voor. Eurocommissaris Valdis Dombrovskis heeft tot eind mei om met nieuwe wetsvoorstellen te komen - anders lukt dat allemaal niet voor de Europese verkiezingen over een jaar - en is daarom van zins om volgende week dan maar zijn voorstel (trailer) voor een soort van eurobonds in te dienen, zo weten Duitse media. Die effecten kent u wellicht ook wel bij de naam sovereign bond-backed securities danwel European safe bonds (ESBies), en daar mijmerde de Commissie al eerder over. Even een opfriscursus (hier meer uitleg): dat zijn geen eurobonds, want de eurolanden geven die ESBies niet gezamenlijk uit (en dus geen risicodeling!!!11), maar het zijn pakketjes die resulteren na het bundelen van obligaties van eurolanden. Op die manier koopt een gewillige investeerder dus met één obligatie van elk euroland een klein beetje schuld. En zo krijgen we er een safe asset à la de Amerikaanse staatsobligatie bij en slepen banken en overheden elkaar hopelijk minder mee de afgrond in tijdens crises. Klinkt leuk op papier, maar van Duitse politici horen we vooral negatieve geluiden vanwege de angst voor uiteindelijke risicodeling. Duitslands oud-MinFin Wolfgang Schäuble was altijd fel tegen, en de Duitse kranten denken dat de nieuwe (Olaf Scholz) er ook zo over denkt. Maar er is nog een interessante tegenstander.

NO, NO, NO!
En dat is niemand minder dan Italië, het land waar twee populistische partijen momenteel alles in het werk stellen om samen een regering te brouwen. Dat zit als volgt. Een speciaal investeringsvehikel koopt volgens het plan staatsobligaties op van landen naar rato van hoeveel aandeel ze in het kapitaal van de Europese Centrale Bank hebben (voor Italië is dit zo'n 17,6%). Dat betekent dat maar een gedeelte van het Italiaanse staatspapier gebundeld gaat worden en dat er ook een heleboel buiten boord blijft. Tegelijkertijd maakte Dombrovskis vandaag duidelijk dat toezichthouders ESBies hetzelfde zullen behandelen als staatsobligaties. Oftewel, banken moeten voor beiden evenveel eigen vermogen op hun balans hebben staan: namelijk 0. Maar als dit allemaal doorgaat bestaat de kans dat beleggers die ESBies veiliger zullen achten dan het overgebleven Italiaanse staatspapier. De grote vrees is dan dat de rente op die staatsobligaties omhooggaat, en dat kan de aankomende regering absoluut niet hebben met al haar wilde fiscale plannen. Bovendien wordt de Italiaanse schuldenberg van 130% van het bruto binnenlands product dan wat moeilijker te financieren. Enfin, voegen we naast de Duitse en Italiaanse kritiek daar ook de tegenstand van ons eigen land bij, dan hebben we al een respectabel aantal tegenstanders van formaat te pakken. Lang verhaal kort: we wensen Dombrovskis veel succes met zijn laatste kunstje.

-----------------------------
Valdis Dombrovskis
@VDombrovskis

Our upcoming proposal for Sovereign Bond Backed Securities does not involve risk mutualisation nor change in the regulatory treatment of sovereign bonds. The proposal will allow for market-lead solutions for more integrated & diversified financial markets in sovereign debt #CMU
=========================================
Technisch en qua links klopt de bronartikel als een huis.

Eind Mei, Nou ik zeg dat die dingen er niet komen. :P
Technisch is het niet meer dan een vehicle om nog meer geld aan het Zuiden te geven. Daar zitten dan wel grotendeels buitenlandse investeerders achter.
Als de garanties van de Eurobonds beter zijn dan eigen staatsleningen. Zal onherroepelijk de rente van Italiaanse staatsleningen weer gaan toenemen . En is er niks meer wat de ECB nog kan doen. Rente is al 0, en QE is aan het afbouwen.

De zogenaamd bejubelde Eurobonds laten dan weer heel snel zien hoe zwak Zuid Europa er dan weer werkelijk voor staat. En is weer een opmaat voor de volgende Europese crisis. Noem het maar dip 2008-2009 versie 2.0.

[ Bericht 1% gewijzigd door Drugshond op 15-05-2018 23:31:35 ]
pi_179187542
tvp.
pi_179187706
https://www.welt.de/wirts(...)assiv-ausweiten.html

Dat die laars ook steeds in de stront trappen doet of.
pi_179187821
Ik koop nog geen Nederlandse munt meer laat staan iets anders.

Gebakken lucht heb ik zat voor onszelf.
  woensdag 16 mei 2018 @ 00:27:02 #5
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179188486
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 23:34 schreef remlof het volgende:
Goeie bron joh, een nog dommer TMG-blog dan GeenStijl.
Niet gelezen dus, kom maar met een normale bron.
Hier dan
https://global.handelsbla(...)ion-euro-zone-921891

The idea is to provide investors, especially banks, with a diversified asset that will keep them from loading up on the debt of their own country. This “doom loop” can turn a country’s debt crisis into a banking crisis, and debt contagion can quickly spread both to countries with similar problems. This is what happened with southern Europe during the euro crisis.

Other northern European countries feel the same but even southern European countries oppose the commission’s proposal. It limits the amount of each country’s bonds that can be bundled to the same percentage. Highly indebted countries like Italy would still have a large amount of unbundled debt and may have to pay higher interest on those bonds if investors take up the ESBies.

En lokale banken zouden deze eurobonds moeten ondersteunen. Nou dat zie ik Italië echt niet kunnen of doen,
===========================
Het technische verhaal erachter is gewoon hetzelfde.Dus zo dom was de inhoud van het artikel zeker niet.

[ Bericht 21% gewijzigd door Drugshond op 16-05-2018 00:35:44 ]
  woensdag 16 mei 2018 @ 00:41:15 #6
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179188593
https://global.handelsbla(...)-crisis-proof-880672

The safe-bond idea has prompted considerable debate, and the detailed proposal seems certain to generate heated responses. Italy may be opposed to the idea: Groaning under a debt mountain, Rome seems unlikely to back a system which could make its own borrowing more expensive.

On the topic of mutualization, the Germans are unlikely to budge. Last November, Ludger Schuknecht, chief economist at the German finance ministry, said that instead of toying with complex financial engineering, Europe should focus on getting the basics right: good regulation to ensure proper risk pricing, and countries paying down their public debt.

A second suggestion — some form of pan-European protection for bank deposits — addresses a different aspect of the risk problem. But it has come up against similar objections, since it implies German savers being on the hook for bank failures in other countries.

The German government has approved the general principle of a European deposit insurance, since it could stop capital fleeing a country’s battered banking system. However, Berlin insists that all European banks must first clear up their balance sheets, something that could take many years. The problem is that the next euro-zone crisis could easily begin in the meantime.
  woensdag 16 mei 2018 @ 22:31:00 #7
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179208359
Dit neemt niemand serieus. Veel plezier met jullie pensioen sukkels. Ook geldig voor 20 +. (die geboren zijn rond 2000). You are are fucked beyound oblivion.
pi_179210022
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 22:31 schreef Drugshond het volgende:
Dit neemt niemand serieus. Veel plezier met jullie pensioen sukkels. Ook geldig voor 20 +. (die geboren zijn rond 2000). You are are fucked beyound oblivion.
Mwah ik neem 't wel degelijk serieus. Ik hoop dat Italie de boel zo keihard in het honderd schopt dat het kaartenhuis nu in elkaar stort of dat ze om de een of andere reden heel erg grondig terug naar de tekentafel moeten en de boel flink op de schop gaat.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  woensdag 16 mei 2018 @ 23:36:38 #9
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179210165
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 23:30 schreef Harlon het volgende:

[..]

Mwah ik neem 't wel degelijk serieus. Ik hoop dat Italie de boel zo keihard in het honderd schopt dat het kaartenhuis nu in elkaar stort of dat ze om de een of andere reden heel erg grondig terug naar de tekentafel moeten en de boel flink op de schop gaat.
Technisch, ik hoop dat ze het doen.. Beter dan de tin can verder trappen. Maar Italie is een beetje tot inkeer gekomen voor nu. Maar de writing is on the wall...... 40 jr stagnatie. Veel succes EU met de zwakkere landen en geen convergentie.
pi_179211244
Tja, de Italianen gaan hardball spelen.

Ze willen 250 miljard van de schuldenberg afgeschreven hebben en dat de ECB 20% van het kapitaal direct in de Italiaanse economie pompt. Tegelijkertijd niets van hervormingen, bezuinigingen of wat dan ook.
  donderdag 17 mei 2018 @ 00:33:44 #11
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179211323
quote:
7s.gif Op donderdag 17 mei 2018 00:22 schreef remlof het volgende:

[..]

Welnee, maar ik blijf gewoon liever weg van dat gehuil met de wolven van mislukte types die hopen dat alles instort.
Mislukt.... ghe. BrExit was niet mogelijk volgens jouw niet mogelijk.
De wende in Italië had je zeker ook niet voorzien. Tot zover je politiek inzicht. (Meki 2.0)
  donderdag 17 mei 2018 @ 00:35:52 #12
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179211338
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 00:27 schreef Nintex het volgende:
Tja, de Italianen gaan hardball spelen.

Ze willen 250 miljard van de schuldenberg afgeschreven hebben en dat de ECB 20% van het kapitaal direct in de Italiaanse economie pompt. Tegelijkertijd niets van hervormingen, bezuinigingen of wat dan ook.
Ik schreef het in een ander topic. (Chantage).
  donderdag 17 mei 2018 @ 00:37:03 #13
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179211349
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 00:27 schreef Nintex het volgende:
Tja, de Italianen gaan hardball spelen.

Ze willen 250 miljard van de schuldenberg afgeschreven hebben en dat de ECB 20% van het kapitaal direct in de Italiaanse economie pompt. Tegelijkertijd niets van hervormingen, bezuinigingen of wat dan ook.
Tijdbom. Dijselbloem had gelijk over drank en vrouwen.
pi_179211357
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 00:35 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik schreef het in een ander topic. (Chantage).
Wraak van ome Silvio.

Het zat de Italianen nooit lekker dat de EU regime change doorvoerde. Dit is het resultaat van het volk niet zelf laten kiezen, maar van buitenaf de wil van Brussel/Berlijn opleggen.

Hij heeft net zolang besprekingen gesaboteerd, totdat 5 Sterren en Lega Nord met elkaar aan tavel moesten. _O-
  donderdag 17 mei 2018 @ 00:41:09 #15
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179211390
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 00:38 schreef Nintex het volgende:

[..]

Wraak van ome Silvio.

Het zat de Italianen nooit lekker dat de EU regime change doorvoerde. Dit is het resultaat van het volk niet zelf laten kiezen, maar van buitenaf de wil van Brussel/Berlijn opleggen.

Hij heeft net zolang besprekingen gesaboteerd, totdat 5 Sterren en Lega Nord met elkaar aan tavel moesten. _O-
Fit in or fuck off. Als Italië klapt is het EU project ten einde, En Duitsland de grootste verliezer.
pi_179211418
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 00:41 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Fit in or fuck off. Als Italië klapt is het EU project ten einde, En Duitsland de grootste verliezer.
Dat weten de Duitsers ook. De vraag is, krijgen ze genoeg 5-sterren / Lega Nord mensen overtuigd met lucratieve baantjes in de EU. :')
  donderdag 17 mei 2018 @ 00:44:18 #17
322645 Voorschrift
See if I care
pi_179211428
Eurobonds, ik investeer nog liever in (was-)benzine en aanstekers om m'n geld mee te beheren.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 17 mei 2018 @ 00:49:55 #18
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179211480
quote:
2s.gif Op donderdag 17 mei 2018 00:44 schreef Voorschrift het volgende:
Eurobonds, ik investeer nog liever in (was-)benzine en aanstekers om m'n geld mee te beheren.
Ik hoop stiekem dat het plannetje doorgaat. Dan zit geheel Z-Euopa op zijn gat. En geen Bazooka meer van de ECB. Dan is de vraag te serieus of we wel hierbij willen horen. Alle cijfers zeggen njet.
  donderdag 17 mei 2018 @ 00:51:18 #19
322645 Voorschrift
See if I care
pi_179211495
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 00:49 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik hoop stiekem dat het plannetje doorgaat. Dan zit geheel Z-Euopa op zijn gat. En geen Bazooka meer van de ECB. Dan is de vraag te serieus of we wel hierbij willen horen. Alles cijfers zeggen njet.
Het huidige ECB beleid heeft ook al miniem effect op de PPP, nog grotere "bazooka's" van stal halen lijkt me niet opportuun. Dus doe maar niet.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 17 mei 2018 @ 00:52:07 #20
104871 remlof
Europees federalist
pi_179211502
Italië gaat niet klappen. Vandaag hebben die maffe populistische partijen al uit hun concept-regeerakkoord geschrapt dat ze van de euro afwillen. De rest van die onzin gaat er ook nog wel uit of ze struikelen erover en dan komen er nieuwe verkiezingen die Berlusconi met Forza Italia voor de verandering weer eens gaat winnen.
  donderdag 17 mei 2018 @ 00:53:55 #21
322645 Voorschrift
See if I care
pi_179211525
quote:
7s.gif Op donderdag 17 mei 2018 00:52 schreef remlof het volgende:
Italië gaat niet klappen. Vandaag hebben die maffe populistische partijen al uit hun concept-regeerakkoord geschrapt dat ze van de euro afwillen. De rest van die onzin gaat er ook nog wel uit of ze struikelen erover en dan komen er nieuwe verkiezingen die Berlusconi met Forza Italia voor de verandering weer eens gaat winnen.


"I'll be back"
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 17 mei 2018 @ 00:55:35 #22
104871 remlof
Europees federalist
pi_179211542
quote:
10s.gif Op donderdag 17 mei 2018 00:53 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Meer pro-EU dan Berluska zijn ze er niet in Italië.
  donderdag 17 mei 2018 @ 00:56:54 #23
322645 Voorschrift
See if I care
pi_179211548
quote:
14s.gif Op donderdag 17 mei 2018 00:55 schreef remlof het volgende:

[..]

Meer pro-EU dan Berluska zijn ze er niet in Italië.
Verbazingwekkend, gezien de vervroegde verkiezingen en "machtswisseling" die is afgedwongen toen hij nog premier was. Maar goed, ieder z'n gebrek. Het is een prima vent.

Desalniettemin vind ik gedeelde Europese obligaties maar een slecht idee, gezien de kredietwaardigheid van Zuid-Europa en Oost-Europa. Dan krijg je eenzelfde probleem als de subprime mortgages.

"De goede hypotheken compenseren heus wel de slechte". Ja uhuh.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_179211554
Ik denk dat Merkel spontaan een hartaanval krijgt als ze samen met Berlusconi, Putin, Trump en Boris Johnson moet overlegggen. :')
  donderdag 17 mei 2018 @ 00:58:52 #25
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179211560
quote:
7s.gif Op donderdag 17 mei 2018 00:52 schreef remlof het volgende:
Italië gaat niet klappen. Vandaag hebben die maffe populistische partijen al uit hun concept-regeerakkoord geschrapt dat ze van de euro afwillen. De rest van die onzin gaat er ook nog wel uit of ze struikelen erover en dan komen er nieuwe verkiezingen die Berlusconi met Forza Italia voor de verandering weer eens gaat winnen.
Onderbuik versus economie geeft je een gridstraf. De vraag is werkelijk wil Italië werkelijk de blauwe pil slikken, Ook al pakken ze rode is het nog steeds kut.
  donderdag 17 mei 2018 @ 00:59:22 #26
322645 Voorschrift
See if I care
pi_179211568
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 00:58 schreef Nintex het volgende:
Ik denk dat Merkel spontaan een hartaanval krijgt als ze samen met Berlusconi, Putin, Trump en Boris Johnson moet overlegggen. :')
Daar zou ik voor betalen om zo'n bordes scene te aanschouwen.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 17 mei 2018 @ 01:03:14 #27
104871 remlof
Europees federalist
pi_179211592
quote:
14s.gif Op donderdag 17 mei 2018 00:56 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Verbazingwekkend, gezien de vervroegde verkiezingen en "machtswisseling" die is afgedwongen toen hij nog premier was. Maar goed, ieder z'n gebrek. Het is een prima vent.

Desalniettemin vind ik gedeelde Europese obligaties maar een slecht idee, gezien de kredietwaardigheid van Zuid-Europa en Oost-Europa. Dan krijg je eenzelfde probleem als de subprime mortgages.

"De goede hypotheken compenseren heus wel de slechte". Ja uhuh.
Uiteindelijk ontkom je er niet aan om als EU samen de lasten te dragen, anders kan je de lusten ook niet delen. Het geeft misschien wat groeipijnen maar uiteindelijk zal de EU er veel sterker uitkomen.
pi_179211598
quote:
7s.gif Op donderdag 17 mei 2018 01:03 schreef remlof het volgende:

[..]

Uiteindelijk ontkom je er niet aan om als EU samen de lasten te dragen, anders kan je de lusten ook niet delen. Het geeft misschien wat groeipijnen maar uiteindelijk zal de EU er veel sterker uitkomen.
Niet echt, omdat sommige EU landen totaal niet van plan zijn om zuinig met geld om te gaan. Als je de lasten gaat delen van landen als Italie en Griekenland dan is dat alsof je een dronken gokker je creditcard geeft en hem naar Las Vegas stuurt. :')
  donderdag 17 mei 2018 @ 01:04:46 #29
322645 Voorschrift
See if I care
pi_179211600
quote:
7s.gif Op donderdag 17 mei 2018 01:03 schreef remlof het volgende:

[..]

Uiteindelijk ontkom je er niet aan om als EU samen de lasten te dragen, anders kan je de lusten ook niet delen. Het geeft misschien wat groeipijnen maar uiteindelijk zal de EU er veel sterker uitkomen.
Dat is nou juist mijn punt, samen de lasten dragen bestaat niet binnen de EU want er zijn meer schouders die geen lasten kunnen dragen dan wel.

Hetgeen altijd heeft geleid tot ellende en zelfs tot regulering van de (financiele) markten, dus waarom of dat nu wel geweldig zou moeten werken op (inter-)nationaal niveau is mij vreemd.

Sterker nog, de "collateral debt obligation" cq. CDO is hetgeen wat ons juist allen naar de "tyfus" heeft geholpen in '07.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 17 mei 2018 @ 01:08:12 #30
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179211617
quote:
7s.gif Op donderdag 17 mei 2018 01:03 schreef remlof het volgende:

[..]

Uiteindelijk ontkom je er niet aan om als EU samen de lasten te dragen, anders kan je de lusten ook niet delen. Het geeft misschien wat groeipijnen maar uiteindelijk zal de EU er veel sterker uitkomen.
BS is het kwadraat. Is niet onze koelteur.
Veel plezier met ontwijkgedrag.
  donderdag 17 mei 2018 @ 01:11:53 #31
322645 Voorschrift
See if I care
pi_179211626
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 01:08 schreef Drugshond het volgende:

[..]

BS is het kwadraat.
Om nog maar te zwijgen over de financierbaarheid van de Nederlandse staatsschuld. Nu kunnen we dat tegen een relatief laag tarief gezien onze kredietwaardigheid, maar wanneer we dat gaan vervangen door een Europees CDO dan wordt onze staatsschuld duurder.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_179211636
Daar West-Europa demografisch verloren is kan ik het alleen maar toejuichen dat haar welvaart tijdig overgedragen wordt aan onder andere Oost-Europa.
  donderdag 17 mei 2018 @ 01:19:19 #33
322645 Voorschrift
See if I care
pi_179211663
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 01:17 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Make my day (dumb ass Remlof). Eurobonds krijgen geen AAA status, Dus die landen die eronder zitten voelen pijn. Italie is er zeker 1 van.
Dat dus.

Het wordt duurder, maar ze kunnen het tegenover (voor hen) een lager tarief en een hogere leverage omdat wij garant staan. Dus voor de minder kredietwaardige landen is het op de korte termijn een prima oplossing om kapitaal aan te trekken. Lange termijn echter..
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 17 mei 2018 @ 01:27:18 #34
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  donderdag 17 mei 2018 @ 01:35:02 #35
322645 Voorschrift
See if I care
pi_179211776
quote:
6s.gif Op donderdag 17 mei 2018 01:27 schreef Drugshond het volgende:
Ik volg het e.e.a. Al sinds 2006
Its my job to do so.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_179211790
quote:
6s.gif Op donderdag 17 mei 2018 01:27 schreef Drugshond het volgende:
Ik volg het e.e.a. Al sinds 2006
Topicmaker, kun je er eentje schrijven over:

Raad van Europa versterkt islam en islamisering in Europa doelbewust
https://www.alertgroepen.(...)n-europa-doelbewust/

PDF: http://semantic-pace.net/(...)ams=ZmlsZWlkPTE3ODgw
of netjes opgesomd; http://www.assembly.coe.i(...)fileid=17880&lang=en

Allemaal uit de bron;

https://ejbron.wordpress.(...)-slikken-of-stikken/

met een terugblik op de resolutie van Straatsburg 1975, samen te vatten als:



( 200 parlementsleden uit 9 West-Europese landen keurden deze resolutie unaniem goed.)

https://forum.politics.be/showthread.php?t=229517

Ook belangrijk, zoals een gebruiker duidelijk maakt:

''ALLE besluiten, overeenkomsten, resoluties enz aangegaan door de Nederlandse regering ná ons NEE tegen de Grondwet/Verdrag van Maastricht zijn allemaal illegaal en zijn ZONDER ons mandaat getekend, akkoord bevonden enz. Alles is ook helemaal in strijd met het Handvest van de V.N. in New York waarin staat dat geen enkele regering enige soevereiniteit kan en mag overdragen aan een ander land of organisatie ZONDER toestemming van de bevolking. En dus zijn al die genomen beslissingen ook in strijd met de basisregels van de mensenrechten. ''
  donderdag 17 mei 2018 @ 02:01:14 #37
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179211994
ECB == USSR, Zal blij zijn als Dragi opgerot is. Dan gaan we lachen. (Lijken uit de kast). Hebben we hier een debet aan ?! Kansloos dossier is nog steeds een kansloos dossier. Waarom EU ?
  Moderator donderdag 17 mei 2018 @ 08:57:03 #38
8781 crew  Frutsel
pi_179214149
Door alle persoonlijke aanvallen en de niet-inhoudelijke posts zie ik geen reden om dit nog verder op te houden. Jammer.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')