abonnement Unibet Coolblue
pi_179184374
Helaas is onze draadloze internetverbinding héél erg slecht. Zeer wisselend bereik al van alles geprobeerd: zoals wisselen van providers, duurste internet genomen wat er maar bestaat, monteurs laten komen, andere modem, versterker geplaatst, van 2,4 naar 5 GHz e.d., het zou dan weer wel liggen aan de buren, dan weer niet, zelfs op twee meter van de router/modem/weet ik veel hoe het heet heb ik driekwart van de tijd geen verbinding. En de providers zeggen uiteraard telkens dat het niet aan hun ligt want volgens hun is de verbinding goed 'tot aan het modem' en klaar is kees.

Uiteindelijk dus maar weer door het hele huis draadjes aan gelegd voor de desktop pc's. Maar als ik dan eens op mijn laptop wat wil doen, of een berichtje wil sturen op Whatsapp of boodschappen wil bestellen bij Picnic (wat alleen kan op ipad of telefoon en DUS niet met draadje verbonden kan worden), dan kan dat niet.

Is er hier iemand die nog een oplossing weet? Met name voor de Ipad vind ik het erg problematisch, dus de vraag is ook vooral of er niet een manier is om beter internet daarop te krijgen?

Ik vraag me ook af hoe ik ooit een provider hiervoor aansprakelijk kan stellen? Het komt er nu dus op neer dat ook al heb je nooit internet, dan kan ik niemand hierop aanspreken lijkt het wel.
zelfde als diginoob
pi_179184441
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 21:02 schreef diginoob2 het volgende:

zelfs op twee meter van de router/modem/weet ik veel hoe het heet heb ik driekwart van de tijd geen verbinding
Zelfs met de meest gare access points zou je dan minstens wel verbinding moeten hebben. Dan is er echt iets bezig de 2.4GHz/5Ghz band helemaal dicht te drukken. Tijd voor een scanner.

Wil je echt enorm goede kwaliteit dan kom je bij een Fritz!Box en/of Ubiquity uit. Of natuurlijk bedrijfsmatig professionele hardware.

quote:
En de providers zeggen uiteraard telkens dat het niet aan hun ligt want volgens hun is de verbinding goed 'tot aan het modem' en klaar is kees.
op zich staat dat ook in alle voorwaarden. Bedraad heb je geen enkel problem? Valt nooit uit? Is nooit onstabiel?

quote:
Is er hier iemand die nog een oplossing weet? Met name voor de Ipad vind ik het erg problematisch, dus de vraag is ook vooral of er niet een manier is om beter internet daarop te krijgen?
Tijd voor een scanner die meet wat voor radiogolven er allemaal rondzingen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  dinsdag 15 mei 2018 @ 21:49:48 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179185292
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 21:02 schreef diginoob2 het volgende:
Is er hier iemand die nog een oplossing weet? Met name voor de Ipad vind ik het erg problematisch, dus de vraag is ook vooral of er niet een manier is om beter internet daarop te krijgen?
Een accesspoint neerzetten in de kamer waar je de Ipad het meest gebruikt.
So we just called him Fred
pi_179185847
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 21:02 schreef diginoob2 het volgende:
Ik vraag me ook af hoe ik ooit een provider hiervoor aansprakelijk kan stellen?
Niet. Die levert je internet, geen draadloos internet.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 22:14:50 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179185916
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 22:12 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Niet. Die levert je internet, geen draadloos internet.
Niet helemaal, als je provider ook een modem/router met draadloze functionaliteit levert (in bruikleen bijvoorbeeld) en dan ook de belofte doen dat wifi in elke kamer werkt dan kan je ze daar zeker op aanspreken.
So we just called him Fred
pi_179186180
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 22:14 schreef FredvZ het volgende:
en dan ook de belofte doen dat wifi in elke kamer werkt dan kan je ze daar zeker op aanspreken.
Doen ze dat dan tegenwoordig? Lijkt me vrij problematisch in combinatie met frequentiebanden die iedere burger mag gebruken voor willekeurige doeleinden.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_179186270
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 22:24 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Doen ze dat dan tegenwoordig? Lijkt me vrij problematisch in combinatie met frequentiebanden die iedere burger mag gebruken voor willekeurige doeleinden.
jij kent de ziggo reclame niet. daar krijg je in elke kamer perfecte Wi-Fi. (het liefst vanuit 1 sterke router. ja hoooooor https://community.ziggo.n(...)-is-misleidend-24160 )



[ Bericht 7% gewijzigd door wootahH op 15-05-2018 22:34:19 ]
:]
pi_179191571
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 21:06 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Zelfs met de meest gare access points zou je dan minstens wel verbinding moeten hebben. Dan is er echt iets bezig de 2.4GHz/5Ghz band helemaal dicht te drukken. Tijd voor een scanner.

Wil je echt enorm goede kwaliteit dan kom je bij een Fritz!Box en/of Ubiquity uit. Of natuurlijk bedrijfsmatig professionele hardware.

[..]

op zich staat dat ook in alle voorwaarden. Bedraad heb je geen enkel problem? Valt nooit uit? Is nooit onstabiel?

[..]

Tijd voor een scanner die meet wat voor radiogolven er allemaal rondzingen.
Bedraad nooit een probleem, inderdaad. We hebben een Fritzbox 7581. Ik weet niet hoe ik aan een scanner kom, heet dat een 'internet scanner'? De monteur van XS4all was langs geweest en had op allerlei plekken in huis het bereik gemeten en dat was zelfs op één en dezelfde plek zeer wisselend, ene moment 90 mb/s het volgende 1 mb/s.
zelfde als diginoob
pi_179193886
Kijk met Wifi Analyzer welke kanelen er in je buurt het meest vol zijn (1, 6 of 11) en stel dan op je modem/router een kanaal in dat het minst vol is. Zo kun je dat in elk geval uitsluiten.
  woensdag 16 mei 2018 @ 17:15:31 #10
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179201514
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 22:24 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Doen ze dat dan tegenwoordig? Lijkt me vrij problematisch in combinatie met frequentiebanden die iedere burger mag gebruken voor willekeurige doeleinden.
Nog nooit de tv reclame van Ziggo gezien? ;)
So we just called him Fred
pi_179205387
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 09:35 schreef diginoob2 het volgende:

Bedraad nooit een probleem, inderdaad. We hebben een Fritzbox 7581. Ik weet niet hoe ik aan een scanner kom, heet dat een 'internet scanner'? De monteur van XS4all was langs geweest en had op allerlei plekken in huis het bereik gemeten en dat was zelfs op één en dezelfde plek zeer wisselend, ene moment 90 mb/s het volgende 1 mb/s.
Hm, al Xs4all en een Fritz!Box. Ja, dan heb je eigenlijk al topkwalteit.

Het enige wat ik op dit moment kan bedenken is dat iets de 2.4GHz en 5GHz band helemaal wegdrukt en om daar achter te komen heb je denk ik een professional met professionele apparatuur nodig. Heb je een oude magnetron of veel radiografische zaken rondslingeren?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_179209033
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 20:41 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Hm, al Xs4all en een Fritz!Box. Ja, dan heb je eigenlijk al topkwalteit.

Het enige wat ik op dit moment kan bedenken is dat iets de 2.4GHz en 5GHz band helemaal wegdrukt en om daar achter te komen heb je denk ik een professional met professionele apparatuur nodig. Heb je een oude magnetron of veel radiografische zaken rondslingeren?
Ok, en hoe weet ik dat met ik met een professional te maken heb, waar moet ik op selecteren? Er zijn al een aantal monteurs langs geweest namelijk.

Geen oude magnetron, babyfoons, waterbedden e.d. Wel een betonmuur, maar ook in de rest van het huis waar helemaal geen beton zit is de verbinding zo slecht.

Ik heb inmiddels wel zelf bedacht als oplossing om een internetabonnement op de telefoon te nemen en dan de IPad daarop te laten meeliften; ik hoef niet heel vaak op internet op de IPad dus dat moet dan maar zo. Op de laptop dan helaas geen internet.
zelfde als diginoob
pi_179209104
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 11:50 schreef Saekerhett het volgende:
Kijk met Wifi Analyzer welke kanelen er in je buurt het meest vol zijn (1, 6 of 11) en stel dan op je modem/router een kanaal in dat het minst vol is. Zo kun je dat in elk geval uitsluiten.
Ik zal kijken, al lijkt me dat de laatste monteur dat wel heeft gedaan, die ging het hele huis door met zo'n apparaatje :)
zelfde als diginoob
pi_179214994
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 22:53 schreef diginoob2 het volgende:

Ok, en hoe weet ik dat met ik met een professional te maken heb, waar moet ik op selecteren? Er zijn al een aantal monteurs langs geweest namelijk.
Provider monteurs denk ik. Kijk eens hier naar.

Je krijgt dan dit soort plaatjes over de dekking:



Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_179215300
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 09:35 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Bedraad nooit een probleem, inderdaad. We hebben een Fritzbox 7581. Ik weet niet hoe ik aan een scanner kom, heet dat een 'internet scanner'? De monteur van XS4all was langs geweest en had op allerlei plekken in huis het bereik gemeten en dat was zelfs op één en dezelfde plek zeer wisselend, ene moment 90 mb/s het volgende 1 mb/s.
als je een android telefoon hebt zou je de wifi-analyzer app kunnen installeren en kijken welke kanalen het meeste en welke het minst voor komen in je huis en omgeving.
en dan de wifi op het minst voorkomende (lees drukke) kanaal instellen.
Advies is ook vaak om de wifi niet op automatische kanaal keuze te zetten, maar 1 of 2 vaste kanalen in te stellen, anders kun je inderdaad last krijgen van packet los omdat hij hij dan misschien net weer overschakelt van kanaal.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')