abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 17 mei 2018 @ 09:53:52 #26
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_179214803
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 01:21 schreef miro86 het volgende:

[..]

RE ETFs bestaan ook in regionale varianten (bv ex-US, of alleen Europa). Een correlatie is er altijd. De echte dubbele weging van UL valt redelijk mee - bijv 2.1% in het geval van VNQI en 4.4% in de AEX.

*Miro86 denkt dat ie al te veel vastgoed in zijn porto heeft met zijn eigen bakstenen en heeft daarom zelf geen interesse in vastgoed ETFs of andere vastgoedfondsen (al zijn residential en commercial vrij verschillende assets)
Ah, dat valt lager uit dan ik had gedacht. Wellicht dat je met de midcap erbij (Eurocommercial en Wereldhave) op een hogere dubbele weging uitkomt. Grappig trouwens, je laatste opmerking, want ik vind dat ik met mijn werk in het vastgoed ook al voldoende exposure naar die markt heb om groot te stappen in ETFs of aandelen :P. Residential heeft de afgelopen 5 jaar commercial wel geoutperformed, dus als je de optie had om in 2013 een Nederlandse woning te kopen of een mandje listed RE, had je beter voor het eerste kunnen gaan.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_179215769
quote:
12s.gif Op donderdag 17 mei 2018 09:53 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ah, dat valt lager uit dan ik had gedacht. Wellicht dat je met de midcap erbij (Eurocommercial en Wereldhave) op een hogere dubbele weging uitkomt. Grappig trouwens, je laatste opmerking, want ik vind dat ik met mijn werk in het vastgoed ook al voldoende exposure naar die markt heb om groot te stappen in ETFs of aandelen :P. Residential heeft de afgelopen 5 jaar commercial wel geoutperformed, dus als je de optie had om in 2013 een Nederlandse woning te kopen of een mandje listed RE, had je beter voor het eerste kunnen gaan.
Dat van Eurocommercial en Wereldhave valt ook nog reuze mee. Als midcaps is hun wereldwijde weging nagenoeg nul - 0,18% en 0,14% respectievelijk (en 3,87% en 3,07% in de AMX).

In mijn geval lijkt mijn "human capital" eerder op staatsobligaties en zit ik daarom vooral in aandelen, etfs (en via mijn eigen huis in vasgoed).
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  donderdag 17 mei 2018 @ 11:01:24 #28
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_179216028
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 22:52 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Tuurlijk je pech hebben maar investeren is ook risico nemen. Waarom meteen uitgaan van het negatieve?
investeren is een zo hoog mogelijk rendement bij een zo laag mogelijk risico
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_179238281
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 21:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Natuurlijk kan dat. En het is een prima huuropbrengst (6,25%), al is omzet niet hetzelfde als winst. Maar als er bijv huurders inkomen die neit willen betalen of een grote schade aanrichten, dan heb je geen rendement. En als er iets defect gaat dan moet hij komen opdraven om het te repareren. Ook kan hij het niet even snel verkopen.
Een fonds als Atrium biedt ongeveer 6% van de winst en dan heb je geen zorgen over huurders of over lekkende kranen.
Omzet is niet hetzelfde als winst, maar ik zou die ¤10k (-belasting, zal niet ontzettend veel zijn) wel zien als winst aangezien de investering eigen geld is (dus het vermogen is er niet minder op geworden).
  vrijdag 18 mei 2018 @ 15:54:35 #30
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_179243311
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 11:47 schreef craziness het volgende:

[..]

Omzet is niet hetzelfde als winst, maar ik zou die ¤10k (-belasting, zal niet ontzettend veel zijn) wel zien als winst aangezien de investering eigen geld is (dus het vermogen is er niet minder op geworden).
Ook op een huurwoning schrijf je de inrichting en afbouwpakketten af. De badkamer, het dak, de cv-ketel en keukens mag je als verhuurder na een aantal jaar wel vervangen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_179243507
quote:
12s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 15:54 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ook op een huurwoning schrijf je de inrichting en afbouwpakketten af. De badkamer, het dak, de cv-ketel en keukens mag je als verhuurder na een aantal jaar wel vervangen.
Een aantal jaar? Neem aan dat een badkamer en keuken wel minstens 10 jaar meegaan. CV-ketel hoef je ook niet om de 2-3 jaar te vervangen.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 20:25:09 #32
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_179248272
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:03 schreef craziness het volgende:

[..]

Een aantal jaar? Neem aan dat een badkamer en keuken wel minstens 10 jaar meegaan. CV-ketel hoef je ook niet om de 2-3 jaar te vervangen.
Als je met nieuwbouw begint klopt dat. Bij bestaande bouw is het vaak een gok en afhankelijk van het gebruik. ¤20-30k afschrijven in 15 jaar doet je "winst" wel pijn.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')