abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_179182882
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:46 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee, we moeten immers niet willen dat het Nationaal Songfestival uitgroeit tot een echt muziekfeest of dat "we" een nummer naar het Songfestival sturen dat cht de steun van de bevolking heeft. Liever blijft het een onderonsje tussen een handvol mensen en een artiest die een nieuw album wil promoten, of iemand die bij wijze van uitje "best wel" een keer namens Nederland wil meedoen.

Ik vind de hele manier van denken een beetje jammer. Temeer omdat de tegenwoordige "selectieprocedure" muzikaal gezien steevast dezelfde kant op dwarrelt. Met als gemene deler dat modern een vies woord is.
nee juist niet.
het gaat erom dat er iemand een nummer brengt waar hij/zij zelf in gelooft en niet omdat er door ofwel een publiek, ofwel een zogenaamde vakjury voor gekozen is.
Maar het genre kan dus min of meer gestuurd worden door de keuze van de artiest.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 19:51:20 #52
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179182891
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:46 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee, we moeten immers niet willen dat het Nationaal Songfestival uitgroeit tot een echt muziekfeest of dat "we" een nummer naar het Songfestival sturen dat cht de steun van de bevolking heeft. Liever blijft het een onderonsje tussen een handvol mensen en een artiest die een nieuw album wil promoten, of iemand die bij wijze van uitje "best wel" een keer namens Nederland wil meedoen.

Ik vind de hele manier van denken een beetje jammer. Temeer omdat de tegenwoordige "selectieprocedure" muzikaal gezien steevast dezelfde kant op dwarrelt. Met als gemene deler dat modern een vies woord is.
Maar denk jij serieus dat er iets heel goeds uitrolt als we iets sturen dat de steun van de bevolking heeft? Wat is 'de bevolking' trouwens, want dat is geen homogene groep met dezelfde smaak. Je hebt dan Henk en Ria die gaan voor iets Jan Smit-achtigs, je hebt hippe jongeren (als die uberhaupt al geinteresseerd zijn) die Boef of Ronnie Flex willen, je hebt mensen die nu Ilse de Lange een keer willen zien gaan, en een groep die een dance-act wil met een jonge zangeres.

Stel die mensen gaan allemaal stemmen, wat rolt er dan uit?
Yeah, well, you know, that’s just, like, your opinion, man.
pi_179182937
Je kunt alleen mensen laten stemmen als ze een indicatie hebben hoe de act/staging eruit gaan zien in een grote arena, dan krijg je de beste keus, en niet op basis van een avond in een tvstudio te Hilversum of Aalsmeer.
pi_179183027
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:25 schreef Greys het volgende:
We worden het niet eens.
Hoeft ook niet, maar jammer dat je nooit ook maar een beetje open lijkt te kunnen staan voor andere inzichten of opties dan zoals ze in jouw hoofd zitten als De Waarheid. Zoals dit bv:

[..]

De optie 'het was een prima nummer maar men had gewoon een andere smaak omdat nou eenmaal lng niet iedereen van countryrock houdt en omdat de act teveel afleidde' is gewoon geen optie in jouw boekje. Het nummer is gewoon te zwak. Punt.

Dan valt er ook weinig meer te discussiren met je voor anderen. En dat is best jammer op een forum. Maar je mening is genoteerd, als dat de bedoeling is. Al een keer of twintig. Dezelfde. :+
Ik kan dit verwijt met het grootste gemak omdraaien, maar dat zal ik niet doen. Of een nummer "zwak" is, is een kwestie van smaak en persoonlijke voorkeur. Maar dat de sound gedateerd is en dat het muzikaal bijzonder generiek is, zijn toetsbare feiten. Qua akkoorden en dergelijke bewandelt Waylon paden die al vele duizenden keren door anderen zijn bewandeld.

Feit is ook dat het nummer zelfs in eigen land de Top 40 niet eens heeft gehaald - dat kan alsnog, maar voorlopig staat het nummer daar niet in. En dat gebeurt zelden. Het Europese publiek kon duidelijk ook niks met de song van Waylon: op basis van puur televoting zou het de halve finale niet eens hebben overleefd; nota bene de zwakkere van de twee halve finales.

De act is zeker niet bevorderlijk geweest, maar ja... uiteindelijk is dat ook inherent aan het proces dat we in Nederland kiezen. In andere landen ziet het publiek vaak tijdens het Nationaal Songfestival al in hoofdlijnen - of zelfs volledig - hoe het nummer straks op het Songfestival gebracht gaat worden. Ook dat - de visualisatie dus - is iets dat je al in een vroeg stadium van de besluitvorming kunt meepakken.
DJ11 @ RADIO 49 - TOPIC
Spotify-playlist: 12/8 - Music in 12/8 time
Spotify-playlist: Produced by Trevor Horn
pi_179183171
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:25 schreef Guanabana het volgende:
Maar het valt me op Elfletterig, dat je nog steeds zo enorm focust op de jaren vr 2013. Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat het toen een zooitje was, maar persoonlijk zie ik 2013 met Anouk als een schone lei en een nieuw begin waarna dingen een heel stuk beter gingen.

Waarom heb jij het nog steeds over die mislukte jaren dan? Dat ligt toch achter ons nu?
2013 was een keerpunt omdat Anouk met een uitstekend nummer kwam en daarmee Nederland z'n waardigheid op het Songfestival teruggaf. Maar de schaduwzijde is dat Anouk geen enkele vorm van competitie wilde aangaan. En die houding is daarna de nieuwe norm geworden.

Ik heb het al zo vaak geschreven: genoeg artiesten die "best wel" voor Nederland naar het Songfestival willen, zolang ze maar geen selectieprocedure door hoeven. In andere landen voelen artiesten zich daar *niet* te goed voor. Zie Alexander Rybak - nota bene oud-winnaar - in Noorwegen dit jaar.

De gemiddeld betere resultaten zijn niet te ontkennen, uiteraard. Maar de conclusies die daaraan worden verbonden - zie je wel dat het goed is dat het publiek geen invloed heeft - vind ik op z'n minst kort door de bocht. En om dat te onderbouwen, is een vergelijking nodig met de jaren die eraan vooraf gingen. Dus ja, daar zoom ik dan nog eens op in. Want feitelijk was alles in 2007, 2009, 2010 en 2011 net zozeer in kannen en kruiken als in 2008 en sinds 2013.

Het is dus een manier van kijken:
- "Sinds 2013 heeft het publiek niks meer te zeggen en hebben we bijna altijd succes" versus:
- "In 2007, 2008, 2009, 2010, 2011 en 2015 haalden we de finales *niet* met inzendingen waarover het publiek bar weinig of niks had te zeggen"

Ik leg dus een ander accent. Veel duidelijker kan ik het niet uitleggen.
DJ11 @ RADIO 49 - TOPIC
Spotify-playlist: 12/8 - Music in 12/8 time
Spotify-playlist: Produced by Trevor Horn
pi_179183179
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:57 schreef Elfletterig het volgende:
Qua akkoorden en dergelijke bewandelt Waylon paden die al vele duizenden keren door anderen zijn bewandeld.
Maar even heel eerlijk, dat laatste geldt bv toch ook voor oa Zweden, even als een voorbeeld? Dat lied heb ik voor m'n gevoel echt al duizend keer eerder gehoord. En toch halen ze dat uit zo'n grote enorm uitgebreide publieke voorronde. En het kreeg uiteindelijk nog minder televotes dan NL.
pi_179183182
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:29 schreef Greys het volgende:

[..]

Dit geldt dus ook voor de mensen die de moeite nemen uitgebreid op jou te reageren. :)
Weet ik, maar ik krijg het verwijt dat ik dingen negeer. Ik kan gewoon niet alles tegelijk.
DJ11 @ RADIO 49 - TOPIC
Spotify-playlist: 12/8 - Music in 12/8 time
Spotify-playlist: Produced by Trevor Horn
pi_179183245
Ik denk dat ze sowieso altijd voor de subtop zullen gaan. Zullen ze nooit toegeven natuurlijk.
Maar ons omroepbestel en de enorme bezuinigingen erop laten het niet eens toe om een ESF te organiseren.
Als er een Giro 555 show opgezet moet worden, hebben we alle omroepen n RTL al nodig om het op poten te zetten. Om zoveel mogelijk kijkers te trekken? Nee, omdat het anders niet te doen is.
Ze hebben in 2014 echt wel met samengenepen billen zitten kijken toen we 2e werden.

De tijd dat de NOS nog een festival kon organiseren voor Israel is voorbij. Dat soort geld gaat niet meer rond.
pi_179183259
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 20:05 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Weet ik, maar ik krijg het verwijt dat ik dingen negeer. Ik kan gewoon niet alles tegelijk.
Ok. Fair enough. :)
Ik zal netjes rustig wachten op de andere antwoorden want ik ben oprecht benieuwd naar je mening over dat de DJ's diverse keren zijn gepolst en hoe dat dan past bij je idee dat NLe selectie kennelijk vies is van modern. Want dat snap ik echt niet en niet om dwars te liggen.
pi_179183281
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De act is zeker niet bevorderlijk geweest, maar ja... uiteindelijk is dat ook inherent aan het proces dat we in Nederland kiezen. In andere landen ziet het publiek vaak tijdens het Nationaal Songfestival al in hoofdlijnen - of zelfs volledig - hoe het nummer straks op het Songfestival gebracht gaat worden. Ook dat - de visualisatie dus - is iets dat je al in een vroeg stadium van de besluitvorming kunt meepakken.
Waar de acts soms hit en miss zijn, kun je niet ontkennen dat we de laatste jaren wel artiesten hebben gestuurd die vocaal maar ook qua charisma op het podium bij de beste 10 van de competitie horen. En dat is ook wat waard. Daarnaast probeert Cornald artiesten te kiezen die op grotere podia heeft gestaan, die weten hoe een act neergezet moet worden, hoe live-registratie werkt, hoe je een publiek moet bespelen etc. Dat gebeurt ook niet bij ieder land.

En trouwens, nu steeds meer fans al vroeg op youtube zien wat een Estland, Noorwegen of Zweden gedaan hebben/gaan doen qua staging, is dat verrassingseffect er ook wel een beetje af. Ik weet zeker dat als de hardcore esf-fan die jurk voor het eerst gezien had, ze beter had gescoord.
pi_179183310
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:33 schreef Greys het volgende:
Wat maakt jou eigenlijk zo zeker dat er voor volgend jaar niet al lang iets heel moderns vastgelegd is? En dat dat volgens ons/hen niet onder echte muziek valt? Misschien wilde de commissie dat al veel eerder maar was diegene niet eerder beschikbaar.
Met uitzondering van 2009, toen een uptempo popnummer voor het Songfestival in een ongelukkig dance-jasje werd gegoten, heeft Nederland al sinds 2000 geen modern uptempo nummer meer gestuurd.

Op basis van de inzendingen in de afgelopen 18 jaar, gecombineerd met de heersende muziekcultuur en opvattingen over "echte muziek" heb ik niet bepaald het idee dat er volgend jaar ineens wl iets moderns met lef uit de koker komt rollen.

Uiteraard zie ik mijn ongelijk in dezen volgend jaar heel graag bewezen worden. Ik ben er ook nog steeds niet overheen dat deze track uit de open inzending in 2012 van tafel is geveegd om plaats te maken voor de C-sterren van John de Mol:

http://open.spotify.com/t(...)XRSfNfQLWcSGQfCmkhDA
DJ11 @ RADIO 49 - TOPIC
Spotify-playlist: 12/8 - Music in 12/8 time
Spotify-playlist: Produced by Trevor Horn
pi_179183318
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 20:07 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik denk dat ze sowieso altijd voor de subtop zullen gaan. Zullen ze nooit toegeven natuurlijk.
Maar ons omroepbestel en de enorme bezuinigingen erop laten het niet eens toe om een ESF te organiseren.
Als er een Giro 555 show opgezet moet worden, hebben we alle omroepen n RTL al nodig om het op poten te zetten. Om zoveel mogelijk kijkers te trekken? Nee, omdat het anders niet te doen is.
Ze hebben in 2014 echt wel met samengenepen billen zitten kijken toen we 2e werden.

De tijd dat de NOS nog een festival kon organiseren voor Israel is voorbij. Dat soort geld gaat niet meer rond.
In alle eerlijkheid: ik moet er ook niet aan denken.
Na die show in Portugal krijg ik echt tenenkrommende visioenen van hoe Nederland dat aan zal pakken.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 20:13:22 #63
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179183386
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 20:07 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

Ze hebben in 2014 echt wel met samengenepen billen zitten kijken toen we 2e werden.

Hoe blij ik ook zou zijn om een keer te winnen, tegelijkertijd moet ik er ook weer niet echt aan denken dat het hier georganiseerd zou moeten worden.

Stel je eens voor wat voor gezeik dt gaat opleveren, van mensen die geen zin hebben in dat 'rare circus' hier. Ik zie al het drama in de media al voor me.

Maar goed, ik ben altijd wat negatief en zuunig in dat soort dingen, ik heb ook nooit zin in een WK of Olympische Spelen hier, kost allemaal geld, blijf maar lekker weg uit ons (te) kleine landje :@
Yeah, well, you know, that’s just, like, your opinion, man.
pi_179183393
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 20:07 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik denk dat ze sowieso altijd voor de subtop zullen gaan. Zullen ze nooit toegeven natuurlijk.
Maar ons omroepbestel en de enorme bezuinigingen erop laten het niet eens toe om een ESF te organiseren.
Als er een Giro 555 show opgezet moet worden, hebben we alle omroepen n RTL al nodig om het op poten te zetten. Om zoveel mogelijk kijkers te trekken? Nee, omdat het anders niet te doen is.
Ze hebben in 2014 echt wel met samengenepen billen zitten kijken toen we 2e werden.

De tijd dat de NOS nog een festival kon organiseren voor Israel is voorbij. Dat soort geld gaat niet meer rond.
We hebben de beste en innovatiefste podiumbouwers in huis, een stad legt altijd bij omdat ze ideaal citymarketing kunnen uitoefenen, een concerthal staat al, een rode-loper event wil Heineken vast wel sponsoren. Nee de AVROTROS/NOS alleen lukt niet nee, maar Portugal/de portugese omroep is een stuk minder bedeeld en hen lukte het ook wel.
pi_179183400
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:36 schreef Guanabana het volgende:
Ik snap inmiddels niet meer wat het punt nu precies is van Elfletterig. Dat er niks 'moderns' gestuurd wordt en dat het publiek geen invloed heeft?

Dat laatste lijkt me vooralsnog alleen maar goed te hebben uitgepakt. Nederland (en dan vooral de Henk en Ria's die mogen stemmen tijdens een programma!) is maar een smakeloos landje.

Dat eerste, wie zegt inderdaad dat het volgend jaar niet iets moderns wordt?
1) Dat het publiek geen enkele invloed heeft
2) Dat we geen Nationaal Songfestival meer hebben, vanwege de "pragmatische, resultaatgerichte" benadering en allerlei sterren die zich te groot voelen voor een NSF
3) Dat een groots NSF een fantastisch muziekfeest kan zijn
4) Dat we in Nederland een conservatieve muziekcultuur hebben en dat onze inzendingen voor het Songfestival daar helaas een afspiegeling van zijn.

Maar voor de goede orde: een andere wijze van selecteren - de song centraal, dan pas de artiest zoeken - vind ik van wezenlijker belang dan mijn persoonlijke wens voor een moderner geluid.
DJ11 @ RADIO 49 - TOPIC
Spotify-playlist: 12/8 - Music in 12/8 time
Spotify-playlist: Produced by Trevor Horn
pi_179183425
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:38 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Oh evalueren mag best. Tuurlijk. Maar niet vanuit de gedachte 'het gaat helemaal mis, het is een grote schande, wat moeten we doen, het moet helemaal anders'.

En ik vind eigenlijk niet nodig om verder terug te kijken dan 2013, aangezien we allang van die ellende afgestapt zijn. (Nou ja, alleen om te kijken hoe het ook alweer net moest).
Ik heb - hoop ik - voldoende uitgelegd waarom ik het nodig vind om wl verder terug te kijken.
DJ11 @ RADIO 49 - TOPIC
Spotify-playlist: 12/8 - Music in 12/8 time
Spotify-playlist: Produced by Trevor Horn
pi_179183460
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 20:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Met uitzondering van 2009, toen een uptempo popnummer voor het Songfestival in een ongelukkig dance-jasje werd gegoten, heeft Nederland al sinds 2000 geen modern uptempo nummer meer gestuurd.

Op basis van de inzendingen in de afgelopen 18 jaar, gecombineerd met de heersende muziekcultuur en opvattingen over "echte muziek" heb ik niet bepaald het idee dat er volgend jaar ineens wl iets moderns met lef uit de koker komt rollen.

Uiteraard zie ik mijn ongelijk in dezen volgend jaar heel graag bewezen worden. Ik ben er ook nog steeds niet overheen dat deze track uit de open inzending in 2012 van tafel is geveegd om plaats te maken voor de C-sterren van John de Mol:

http://open.spotify.com/t(...)XRSfNfQLWcSGQfCmkhDA
Ik vind dat we binnen een bepaald muziekgenre de besten moeten sturen, als de top 10 van de Nederlandse 'moderne' scene zich te beroerd voelt om zich verkiesbaar te stellen, moet je het niet willen.
edit: wat een baggermeuk overigens dat spotifyliedje. Kwalitatieve act aub ipv dance omdat het moet.
pi_179183474
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:40 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Hoe kan je dat nou zeggen, twee ton is niks joh.. :+
Inderdaad. Het is inderdaad peanuts als je het vergelijkt met de astronomische bedragen die worden uitgegeven aan sport-uitzendrechten.

Overigens zie ik ook niet terug waar dat geld dan in gaat zitten, maar dat terzijde.
DJ11 @ RADIO 49 - TOPIC
Spotify-playlist: 12/8 - Music in 12/8 time
Spotify-playlist: Produced by Trevor Horn
pi_179183490
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 20:13 schreef Wuwwa het volgende:

[..]

We hebben de beste en innovatiefste podiumbouwers in huis, een stad legt altijd bij omdat ze ideaal citymarketing kunnen uitoefenen, een concerthal staat al, een rode-loper event wil Heineken vast wel sponsoren. Nee de AVROTROS/NOS alleen lukt niet nee, maar Portugal/de portugese omroep is een stuk minder bedeeld en hen lukte het ook wel.
Het is ook niet onmogelijk, maar Portugal had ook liever niet gewonnen. Het overkwam ze.
Hebben er dit jaar ook alles aan gedaan om het niet nog eens te laten gebeuren.
Net zoals Ierland dat jaren gedaan heeft, na die 3 jaar achter elkaar. Tot een kalkoen aan toe.
Nederland zal erop aansturen om het niet hierheen te laten komen.
pi_179183507
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:46 schreef Wuwwa het volgende:
Budget moet ook bij de muziek/act passen, ik denk dat geen van de songs er flink voordeel van had gehad als er veel meer geld in staging zou zitten. Ja misschien had Douwe Bob in plaats van de goedkoopste gimmick zich in een 65.000 euro kostend pak moeten hijsen. En dan...?
Goede staging hoeft helemaal niet duur te zien. Het is veel belangrijker dat het goed doordacht is en dat je volop gebruik maakt van de visuele mogelijkheden die er zijn. Ik vond dat Duitsland dat erg goed deed dit jaar. Noorwegen trouwens ook.
DJ11 @ RADIO 49 - TOPIC
Spotify-playlist: 12/8 - Music in 12/8 time
Spotify-playlist: Produced by Trevor Horn
pi_179183525
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:47 schreef Em31 het volgende:

[..]

Serieuze vraag, waarom mail je de NPO/AVROTROS niet gewoon?

Ik bedoel ik denk dat iedereen hier op het forum wel wil dat er veel meer budget is _O- _O-
Ik denk niet dat het veel uithaalt. Uiteindelijk zal de politiek de NPO tot de orde moeten roepen. Maar ja, de huidige teneur is alleen maar dat er verder moet worden bezuinigd op de publieke omroep.
DJ11 @ RADIO 49 - TOPIC
Spotify-playlist: 12/8 - Music in 12/8 time
Spotify-playlist: Produced by Trevor Horn
  dinsdag 15 mei 2018 @ 20:19:54 #72
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179183530
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 20:13 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

1) Dat het publiek geen enkele invloed heeft
2) Dat we geen Nationaal Songfestival meer hebben, vanwege de "pragmatische, resultaatgerichte" benadering en allerlei sterren die zich te groot voelen voor een NSF
3) Dat een groots NSF een fantastisch muziekfeest kan zijn
4) Dat we in Nederland een conservatieve muziekcultuur hebben en dat onze inzendingen voor het Songfestival daar helaas een afspiegeling van zijn.

Maar voor de goede orde: een andere wijze van selecteren - de song centraal, dan pas de artiest zoeken - vind ik van wezenlijker belang dan mijn persoonlijke wens voor een moderner geluid.
1) het publiek heeft zich nog nooit bewezen daarin, dus onze scepsis daarover lijkt me niet vreemd
2) Zie 1 en 3
3) daar ben ik het mee eens. Maar dan moet het ook wel echt leuk, professioneel en grootsopgezet zijn, en niet een herhaling van al die arremoeige shows van weleer
4) Ik vind niet dat we een conservatieve muziekcultuur hebben an sich, maar wel dat 'moderne' artiesten welliht huiverig zijn om mee te doen aan het ESF. Wie weet zijn er al 10 dj's en moderne acts benaderd door de AVROTROS, maar hebben ze er zelf geen trek in.
Yeah, well, you know, that’s just, like, your opinion, man.
pi_179183575
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:48 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja daarom polsen ze dus al jaren elke beetje goede en/of bekende DJ. Omdat modern en vies woord is.
^O^

Ik ga hiermee inmiddels ook al aardig naar de 5.462 keer. Potver. _O-
Als je cht een moderne sound wilt, zijn er meer dan genoeg opties. Dat staat of valt echt niet met een paar DJ's. Het krioelt in Nederland namelijk van de goede producers.

Toen bekend werd dat Waylon opnieuw naar het Songfestival zou gaan, was ik aanvankelijk enthousiast. Waylon heeft in het verleden vaker moderne invloeden in z'n tracks verwerkt. Ik hoopte op een strakke, catchy song als Wicked Way. Helaas werd het gedateerde blues-rock.
DJ11 @ RADIO 49 - TOPIC
Spotify-playlist: 12/8 - Music in 12/8 time
Spotify-playlist: Produced by Trevor Horn
pi_179183579
En alles wat nu 'modern' is en scoort, is Nederlandse hip-hop.
En hip-hop en rap doet het niet zo best, laat staan in een vreemde taal.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 20:23:15 #75
168304 Mani89
We try not to sexualize him.
pi_179183595
Je bent toch gek als je de gemiddelde Nederlander laat meebeslissen over onze songfestival inzending?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 20:23:43 #76
168304 Mani89
We try not to sexualize him.
pi_179183602
Maar ik ben helemaal voor een "moderne" inzending.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_179183617
Nou, ik niet.
Laten ze Will Luikinga, Eddy Ouwens en Dick Bakker maar weer bij elkaar komen.
pi_179183637
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:50 schreef Wuwwa het volgende:

[..]

Wees blij dat we in een situatie zitten dat gevestigde namen bereid zijn om mee te doen. Dat Eurovisie niet een vies woord is zoals in de UK.
Het enige waar je gelijk in hebt is dat we de laatste jaren vaak richting de country zitten. Maar kennelijk zijn de beste mensen op dance/elektronisch gebied minder bereid om zich in te zetten voor het land. En ik vind dat je het beste moet kiezen in welk genre dat is. En niet moet gaan voor nummer 10 omdat we zo nodig dance willen leveren.
Ik denk dat je de kwaliteit van de dancescene en de Nederlandse producers onderschat als je niet voor de nummer-10 wilt gaan.

En waarom zouden we eigenlijk niet zo nodig dance willen? We zijn er ontzettend goed in; Nederlandse dance gaat de hele wereld over. Er zijn zelfs Engelse artiesten geweest die zichzelf een Nederlandse naam gaven om zodoende meer Nederlands te lijken.
DJ11 @ RADIO 49 - TOPIC
Spotify-playlist: 12/8 - Music in 12/8 time
Spotify-playlist: Produced by Trevor Horn
pi_179183672
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:50 schreef Wup2 het volgende:

[..]

nee juist niet.
het gaat erom dat er iemand een nummer brengt waar hij/zij zelf in gelooft en niet omdat er door ofwel een publiek, ofwel een zogenaamde vakjury voor gekozen is.
Maar het genre kan dus min of meer gestuurd worden door de keuze van de artiest.
Dat mag je vinden, maar dan is de uitkomst dus dat je songs als "Lights & Shadows" en "Outlaw in 'Em" krijgt.
DJ11 @ RADIO 49 - TOPIC
Spotify-playlist: 12/8 - Music in 12/8 time
Spotify-playlist: Produced by Trevor Horn
  dinsdag 15 mei 2018 @ 20:27:29 #80
168304 Mani89
We try not to sexualize him.
pi_179183689
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 20:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat mag je vinden, maar dan is de uitkomst dus dat je songs als "Lights & Shadows" en "Outlaw in 'Em" krijgt.
En dat is helemaal niet erg.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_179183698
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 20:26 schreef Elfletterig het volgende:
Dat mag je vinden, maar dan is de uitkomst dus dat je songs als "Lights & Shadows" en "Outlaw in 'Em" krijgt.
ja.
pi_179183711
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 20:25 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik denk dat je de kwaliteit van de dancescene en de Nederlandse producers onderschat als je niet voor de nummer-10 wilt gaan.

En waarom zouden we eigenlijk niet zo nodig dance willen? We zijn er ontzettend goed in; Nederlandse dance gaat de hele wereld over. Er zijn zelfs Engelse artiesten geweest die zichzelf een Nederlandse naam gaven om zodoende meer Nederlands te lijken.
Ik zou best graag dance willen, maar wel kwalitatief goede dance. De kans daarop is minder groot als je alleen B of misschien zelfs C-garnituur kan krijgen. Zeker niet elke dance-song is van nature sterk.
pi_179183727
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 20:22 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als je cht een moderne sound wilt, zijn er meer dan genoeg opties. Dat staat of valt echt niet met een paar DJ's. Het krioelt in Nederland namelijk van de goede producers.
Eens, maar op zich zijn ze er dus niet per se 'vies van' zoals je vermoedde. ;)
En we weten natuurlijk geen van allen wie en wat er allemaal gepolst is tot nu toe en hoeveel modern(er)s daar tussen zat maar niet wilde of geen tijd ervoor wilde maken of te duur was etc.

Ik vind echt ook dat lang niet alles goed gaat daar. Voorbeelden te over. Maar ik kan zelf iig nog niet roepen (nou ja wel roepen maar niet bewijzen) dat ze daar alleen voor deze - in jouw ogen oubollige - keuzes gaan. Geen idee wat er nog meer op de wensenlijst heeft gestaan maar niet doorging om welke reden ook en wat er evt al vast ligt voor volgend jaar. Misschien verbazen ze je nog. :) En ik zou het je nog gunnen ook, en iedereen die graag iets heel anders wil.
pi_179183782
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 20:05 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar even heel eerlijk, dat laatste geldt bv toch ook voor oa Zweden, even als een voorbeeld? Dat lied heb ik voor m'n gevoel echt al duizend keer eerder gehoord. En toch halen ze dat uit zo'n grote enorm uitgebreide publieke voorronde. En het kreeg uiteindelijk nog minder televotes dan NL.
Ik vond het ook wat tegenvallen, maar je kunt niet elk jaar in de Top 3 eindigen... Feit is dat Zweden steevast goed scoort en toen ze een paar jaar geleden een keer de finale nipt misliepen (11e), was dat een immense domper. Echter geen reden om dan maar het NSF te schrappen. Dat is daar namelijk onderdeel van de muziekcultuur: een immens, niet meer weg te denken muziekfeest.

En ja, daar ben ik als muziekliefhebber in hart en nieren, stinkend jaloers op. Zowel op die cultuur als op dat muziekfeest. Het is open, het biedt van allerlei stijlen een kans. En win je niet? Geen probleem, je nummer kan nog steeds door een breed publiek worden omarmd. En de mentaliteit die ermee gepaard gaat, maakt ook dat men elkaar naar een hoger niveau stuwt.
DJ11 @ RADIO 49 - TOPIC
Spotify-playlist: 12/8 - Music in 12/8 time
Spotify-playlist: Produced by Trevor Horn
pi_179183826
Ik lees dat Maan al een tijdje aan het daten is met Tony Peroni Jr.
Lijkt me een uitgemaakte zaak voor volgend jaar.
pi_179183832
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 20:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat mag je vinden, maar dan is de uitkomst dus dat je songs als "Lights & Shadows" en "Outlaw in 'Em" krijgt.
Wmb niks om je als land voor te schamen. Zelfs al vond ik L&S zelf weer helemaal niks. We stonden er alles behalve mee voor lul. Het was goddank geen Shalalie of Shine.

En nee 'je er niet voor hoeven schamen' is uiteraard niet alleen het streven. Voor je dat mss weer denkt. :P Maar tis voor mij kwalitatief gewoon prima wat we de laatste jaren sturen. En uiteraard moet men blijven streven naar een song die nog hoger scoort dan plek 2 maar ik vond oa de plekken 6 en 11 in de finale iig alles behalve mislukt.
pi_179183837
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 20:07 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik denk dat ze sowieso altijd voor de subtop zullen gaan. Zullen ze nooit toegeven natuurlijk.
Maar ons omroepbestel en de enorme bezuinigingen erop laten het niet eens toe om een ESF te organiseren.
Als er een Giro 555 show opgezet moet worden, hebben we alle omroepen n RTL al nodig om het op poten te zetten. Om zoveel mogelijk kijkers te trekken? Nee, omdat het anders niet te doen is.
Ze hebben in 2014 echt wel met samengenepen billen zitten kijken toen we 2e werden.

De tijd dat de NOS nog een festival kon organiseren voor Israel is voorbij. Dat soort geld gaat niet meer rond.
Oekrane en Portugal kunnen een Songfestival organiseren en Nederland niet? Gewoon een kwestie van prioriteiten stellen, lijkt me. Ik pas maar even zelfcensuur toe wat betreft het onderwerp politieke keuzes...
DJ11 @ RADIO 49 - TOPIC
Spotify-playlist: 12/8 - Music in 12/8 time
Spotify-playlist: Produced by Trevor Horn
pi_179183890
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 20:09 schreef Wuwwa het volgende:

[..]

Waar de acts soms hit en miss zijn, kun je niet ontkennen dat we de laatste jaren wel artiesten hebben gestuurd die vocaal maar ook qua charisma op het podium bij de beste 10 van de competitie horen. En dat is ook wat waard. Daarnaast probeert Cornald artiesten te kiezen die op grotere podia heeft gestaan, die weten hoe een act neergezet moet worden, hoe live-registratie werkt, hoe je een publiek moet bespelen etc. Dat gebeurt ook niet bij ieder land.

En trouwens, nu steeds meer fans al vroeg op youtube zien wat een Estland, Noorwegen of Zweden gedaan hebben/gaan doen qua staging, is dat verrassingseffect er ook wel een beetje af. Ik weet zeker dat als de hardcore esf-fan die jurk voor het eerst gezien had, ze beter had gescoord.
Het klopt. De vocale prestaties in de periode 2013-2018 waren uitstekend. Maar, daar komt -ie weer: het is een Songfestival en geen Singfestival.

Goed zingen helpt, maar zo'n nummer als vorig jaar... tja... dan kun je nog zo mooi driestemmig zingen, maar het nummer is gewoon niet sterk genoeg.
DJ11 @ RADIO 49 - TOPIC
Spotify-playlist: 12/8 - Music in 12/8 time
Spotify-playlist: Produced by Trevor Horn
pi_179183897
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 20:13 schreef Wuwwa het volgende:

[..]

We hebben de beste en innovatiefste podiumbouwers in huis, een stad legt altijd bij omdat ze ideaal citymarketing kunnen uitoefenen, een concerthal staat al, een rode-loper event wil Heineken vast wel sponsoren. Nee de AVROTROS/NOS alleen lukt niet nee, maar Portugal/de portugese omroep is een stuk minder bedeeld en hen lukte het ook wel.
Sterker nog: vorig jaar kwam het podium voor het Songfestival van een Nederlands bedrijf. Het zou me niks verbazen als dat dit jaar weer zo was.
DJ11 @ RADIO 49 - TOPIC
Spotify-playlist: 12/8 - Music in 12/8 time
Spotify-playlist: Produced by Trevor Horn
pi_179183936
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 20:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vond het ook wat tegenvallen, maar je kunt niet elk jaar in de Top 3 eindigen... Feit is dat Zweden steevast goed scoort en toen ze een paar jaar geleden een keer de finale nipt misliepen (11e), was dat een immense domper. Echter geen reden om dan maar het NSF te schrappen. Dat is daar namelijk onderdeel van de muziekcultuur: een immens, niet meer weg te denken muziekfeest.

En ja, daar ben ik als muziekliefhebber in hart en nieren, stinkend jaloers op. Zowel op die cultuur als op dat muziekfeest. Het is open, het biedt van allerlei stijlen een kans. En win je niet? Geen probleem, je nummer kan nog steeds door een breed publiek worden omarmd. En de mentaliteit die ermee gepaard gaat, maakt ook dat men elkaar naar een hoger niveau stuwt.
We staan 9e van alle landen (gemiddeld plek 14) over de afgelopen 6 jaar, en dat met een karig budget n Trijntje en Jantje Smit.
Een goede uitgangsbasis om verder door te pakken ja, maar het gaat niet zo dramatisch, met gedateerde meuk waar niemand op zit te wachten, als jij nu schetst.
pi_179183969
Een nationale voorronde gaat in Nederland gewoon nooit lukken. De enige manier waarop er in een competitief deelnemersveld een goed liedje komt bovendrijven, is wanneer er voldoende deelnemers zijn (>10) en er tussendoor geen gelul is. Dat heb je op het ESF immers ook niet.

De meeste Nederlandse nationale finales kwamen niet verder dan hooguit 8 deelnemers, waarvan meer dan de helft van een bedroevend niveau, en na elk liedje gezwam van types van het niveau Cornald Maas, Rene Froger, Carlo Boszhard, Ali B, Sugar Lee Hooper, Hind, George *hips* Baker, Tatjana, Daniel Dekker, enz. Daardoor stemde men uiteindelijk niet op het liedje dat de eerste goede indruk gaf, maar op wat men dacht dat ging scoren, omdat het volgens de jury zo lekker internationaal klonk.

In landen als Zweden, Rusland, Oekrane en Noorwegen heb je in de voorbije 15 jaar de meeste voorrondes gehad die redelijk aan dit ideaalbeeld voldeden, en het gemiddelde resultaat op het ESF is er dan ook naar.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_179183982
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 20:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vond het ook wat tegenvallen, maar je kunt niet elk jaar in de Top 3 eindigen... Feit is dat Zweden steevast goed scoort en toen ze een paar jaar geleden een keer de finale nipt misliepen (11e), was dat een immense domper. Echter geen reden om dan maar het NSF te schrappen. Dat is daar namelijk onderdeel van de muziekcultuur: een immens, niet meer weg te denken muziekfeest.

En ja, daar ben ik als muziekliefhebber in hart en nieren, stinkend jaloers op. Zowel op die cultuur als op dat muziekfeest. Het is open, het biedt van allerlei stijlen een kans. En win je niet? Geen probleem, je nummer kan nog steeds door een breed publiek worden omarmd. En de mentaliteit die ermee gepaard gaat, maakt ook dat men elkaar naar een hoger niveau stuwt.
Maar wat je volgens mij soms hier verkeerd opvat is dat de meesten dat hier ook wel gewoon zouden willen. :) Maar dan wel op de manier en niet met Tatjana in de vakjury zoals hier. En met een strenge professionele voorselectie zodat de echt akelig slechte meuk waar heel smakeloze Henken en Ingrids evt op zouden kunnen stemmen er gewoon al tussenuit is en we dat risico niet meer lopen.

Alleen aangezien we enigszins realistisch proberen te zijn zien de meesten hier dat de komende jaren echt niet gebeuren in NL. Ook toen John de Mol het NSF produceerde was het een amateuristische bende en de keuzes vrij belabberd. Dus als het dan voorlopig toch niet gaat gebeuren, dan in godsnaam artiesten met ervaring die iig niet vals gaan staan zingen van de zenuwen en met een eigen lied waar ze zich comfortabel bij voelen.

Want ook de NOS gaat er ben ik bang niet een dusdanig budget voor over hebben om dit naar een heel hoog niveau te kunnen tillen.

Maw velen van ons willen volgens mij hetzelfde als jij maar zien het realistisch gezien niet gebeuren en vinden dan hoe het nu gaat lang zo rot niet :)
pi_179184043
Het zijn mijn keuzes en wensen niet. Laat ik het daar maar op houden, voordat ik nog meer users hoog in de gordijnen heb hangen...
DJ11 @ RADIO 49 - TOPIC
Spotify-playlist: 12/8 - Music in 12/8 time
Spotify-playlist: Produced by Trevor Horn
  dinsdag 15 mei 2018 @ 20:43:58 #94
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179184048
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 20:34 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het klopt. De vocale prestaties in de periode 2013-2018 waren uitstekend. Maar, daar komt -ie weer: het is een Songfestival en geen Singfestival.

Goed zingen helpt, maar zo'n nummer als vorig jaar... tja... dan kun je nog zo mooi driestemmig zingen, maar het nummer is gewoon niet sterk genoeg.
Wat vind je eigenlijk van de winnaars van de afgelopen 5 a 10 jaar? Waren die volgens jou altijd de verdiende winnaars, met het sterkste nummer?

Of erken je dat er soms ook andere factoren afhankelijk zijn?

(Nog los van smaak, wat je in deze hele discussie lijkt te vergeten. Jij vond Outlaw en L&S dan wel niks, maar minstens zoveel mensen vonden ze goed).
Yeah, well, you know, that’s just, like, your opinion, man.
pi_179184074
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 20:43 schreef Elfletterig het volgende:
Het zijn mijn keuzes en wensen niet. Laat ik het daar maar op houden, voordat ik nog meer users hoog in de gordijnen heb hangen...
We bungelen ergens onderaan, geen zorgen.

Ik denk zelfs dat meer het met je wensen eens zijn dan je zelf denkt dus. Alleen dat men het voorlopig niet op die manier ziet gebeuren.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 20:47:38 #96
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179184120
Ik snap best je insteek, maar je brengt het zo dramatisch en drijft het zo op de spits.

Terwijl wij ons niet al teveel zorgen maken omdat de resultaten over de afgelopen jaren prima zijn. Zo kun je het ook zien toch.

En een inzending is altijd wel of niet je smaak, onafhankelijk van de selectieprocedure.
Yeah, well, you know, that’s just, like, your opinion, man.
pi_179184138
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 20:47 schreef Guanabana het volgende:
Ik snap best je insteek, maar je brengt het zo dramatisch en drijft het zo op de spits.

Terwijl wij ons niet al teveel zorgen maken om de resultaten over de afgelopen jaren prima zijn.
Maar we hangen hoog in de gordijnen!
pi_179184155
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 20:43 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Wat vind je eigenlijk van de winnaars van de afgelopen 5 a 10 jaar? Waren die volgens jou altijd de verdiende winnaars, met het sterkste nummer?

Of erken je dat er soms ook andere factoren afhankelijk zijn?

(Nog los van smaak, wat je in deze hele discussie lijkt te vergeten. Jij vond Outlaw en L&S dan wel niks, maar minstens zoveel mensen vonden ze goed).
2009: terecht, leuk
2010: terecht, leuk
2011: manipulatie, omkoping, middelmatig
2012: zeer terecht, erg goed
2013: aardig, kan ermee leven
2014: terecht, onderschat nummer, goed vertolkt, te vaak de grond in gestampt als "freak show"
2015: uitstekend nummer, zeer terechte winnaar
2016: weerzinwekkend, zelden zo'n gedrocht gehoord, puur politiek
2017: mooi nummer, kan er goed mee leven, al had Itali moeten winnen
2018: aardig nummer, kan ermee leven

Bij L&S kun je die bewering nog staande houden met een 11e plaats, maar Outlaw is toch echt ruimschoots in de onderste helft geindigd. En de publieksscore is behoorlijk desastreus. De meeste mensen vonden het dus niks, sorry.
DJ11 @ RADIO 49 - TOPIC
Spotify-playlist: 12/8 - Music in 12/8 time
Spotify-playlist: Produced by Trevor Horn
pi_179184251
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 20:49 schreef Elfletterig het volgende:
De meeste mensen vonden het dus niks, sorry.
Meer dan andere jaren waren veel NLers hier en op social media het erg eens met de keuze van dit lied. Veel betere eerste ontvangst dan CATS oa dat veel hoger scoorde uiteindelijk. Dus maakt jou dat dan niet huiverig om Nederlands publiek te laten stemmen? Want al die mensen hier en elders die het dus wl tof vonden hadden in jouw ogen dus een slechte smaak. En die gaan dan wr stemmen.. :P
  dinsdag 15 mei 2018 @ 20:58:21 #100
351614 ijs_beer
IJskoud de lekkerste.
pi_179184314
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:44 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat toontje weer van die laatste zin :D Ik geloof dat 99 procent van de mensen hier dat van dat budget gewoon met je eens is hoor. Maar je mag het gerust nog 5.462 keer typen alleen is men dt hier gewoon al met je eens.

Maar hoe weet je nou zo zeker dat er niet al lang iets heel anders en moderns is vastgelegd en dat ze dat gewoon al eerder wilden maar diegene toen niet kon? Jij doet steeds alsof men daar gewoon heel erg tegen is. Waarom dan? Cornald heeft ook al duizend keer gezegd dat bv alle beetje goede en/of bekende DJ's al eens gepolst zijn maar ze steevast nee krijgen. Wat maakt dan toch dat jij steeds maar roept dat 'ze' niks met andere muziek te maken willen hebben? :?
Even quoten voor amen. :o
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')