abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 26 juni 2018 @ 23:28:19 #226
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_180070514
Mja... Ik luister zo nu en dan nog altijd naar ( fragmenten van ) Common as Light..., :7.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_180077797
quote:
3s.gif Op woensdag 20 juni 2018 23:57 schreef EP3 het volgende:
We zijn overigens ( bijna ) op de helft van 2018, mensen. MIsschien n ideetje om even n lijstje van albums - die de meeste indruk hebben gemaakt tot nog toe - te plaatsen? Mede om deze reeks n boost te geven, :@ .
Ik heb niet zo heel veel geluisterd of in ieder geval niet zo heel veel toppers gehoord maar mijn favoriete albums zijn denk ik

Perel - Hermetica
Daniel Avery - Song For Alpha
Alva Noto - Uniequav
The Black Dog - Post Truth
The Black Dog - Black Daisy Wheel
Graveyard - Peace
Nadia Struiwigh - Whrru
Snail Mail - Lush

En ja beide Black Dog albums vind ik bij de beste albums van het jaar. Black Daisy Wheel is veel meer ambient en Post-Truth meer techno. Maar beide zijn van begin tot eind heerlijk.

Grootste tegenvallers
Arctic Monkeys want slaapverwekkend.
Jon Hopkins want het klinkt als een herhalingsoefening.
pi_180077823
Er is ook een nieuwe Soulwax :)
  woensdag 27 juni 2018 @ 13:21:37 #229
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_180078391
quote:
3s.gif Op woensdag 20 juni 2018 23:57 schreef EP3 het volgende:
We zijn overigens ( bijna ) op de helft van 2018, mensen. MIsschien n ideetje om even n lijstje van albums - die de meeste indruk hebben gemaakt tot nog toe - te plaatsen? Mede om deze reeks n boost te geven, :@ .
Dit zijn mijn toppers tot nu toe:

• Anna von Hausswolff - Dead Magic
• Sleep - The Sciences
• Kacey Musgraves - Golden Hour
• Gas - Rausch
• DJ Healer - Planet Lonely
• Vargrav - Netherstorm
• Christina Vantzou - Nº4
• Wiegedood - De Doden Hebben het Goed III
• DJ Healer - Nothing 2 Loose
• Tropical Fuck Storm - A Laughing Death in Meatspace
• FLOWERTRUCK - Mostly Sunny
• A.A.L. (Against All Logic) - 2012 - 2017
nee, jij dan!
pi_180078504
Mijn lijstje MM:

"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_180090294
Club Kuru - Giving In
A.A.L. - 2012-2017
Jpegmafia - Veteran
Unknown Mortal Orchestra - Sex & Food
Jonny Greenwood - Phantom Thread
Ulrika Spacek - Suggestive Listening EP

Zijn de platen die dit jaar tot zo ver wel hebben bepaald voor mij.
pi_180092839
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 16:53 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Moet zeggen dat ik zowel Discreet Desires en Have You Been There etc. toch wel met plezier regelmatig draai, maar ben het ook wel met je eens dat ik haar sets nog beter vind.

Mocht je trouwens nog tips hebben voor andere toppers in dat genre dan sta ik er wel voor open want het is toch een beetje een gat in mijn kennis. Phase Fatale en Tzusing staan hier ook vaak op, net als de wat donkerdere Vatican Shadow/Prurient en dergelijke. :)
Hangt er een beetje vanaf wat je met dat genre bedoelt, ik denk dat Phase Fatale/Tzusing Vatican Shadow wat meer donkere techno zijn waar Helena meestal meer electro draait. Nou kun je ze natuurlijk wel op dezelfde feestjes zien maar toch.

Ik denk dat het Fleisch collectief uit Berlijn DJ's heeft met een zeer vergelijkbare stijl. Veel EBM/ electro duister maar toch energiek.
Reka is heel vet maar heeft volgens mij niet echt eigen producties, wel veel sets die sterk zijn>
https://soundcloud.com/luna6/reka
Zanias op hetzelfde label is ook O+
https://soundcloud.com/theforgottenrec/the-forgotten-135

Vivian Koch is een zeer goede DJ die verder volgens mij weinig produceert
https://soundcloud.com/kochvivian/vivian-kochintergalacticfm
Ik zie haar nog wel doorbreken binnenkort.

Verder zag ik deze set van Alienata op The Crave
Komt helemaal los na een half uur, haar resident advisor podcast was ook een toppertje zeker het luisteren waard.

Als het om Phase Fatale gaat denk ik aan techno met veel post-punk vibes.
Zou ik in ieder geval Schwefelgelb aanraden.
_O_ _O_ Je waant je toch meteen weer in de 80's ik ga er in ieder geval heel hard op. Live ook tof omdat ze gewoon hun eigen vocals doen.

Of je kunt naar Silent Servant luisteren die heeft een goede radio show op NTS
https://www.nts.live/shows/silent-servant
Draait ongeveer alles wat in de afgelopen 30 jaar is uitgekomen maar wel alternatief.

Sowieso ook Ancient Methods, maar die ken je misschien al? Zijn sets zijn over het algemeen spijkerhard maar zijn radio show heeft meestal meer indie dan dit topic
https://www.mixcloud.com/BCR_Radio/playlists/ancient-methods/
Hij produceert ook en doet vaak remixes voor indie bands zoals, Bourbonese Qualk, Soft Moon, Lust For Youth
Of bijvoorbeeld dit nummer met Nico sample
Denk niet dat er veel DJ's zijn waar ik grotere fanboy van ben.

Alessandro Adriani is ook goed om te volgen hij is labelbaas van Mannequin records een label dat ook veel verschillende dingen van de 80's tot nu uitbrengt. Denk aan dingen als
Hij produceert zelf ook goede nummers zijn album is vrij geniaal.

Uit eigen land is Job Sifre wel een DJ die deze stijl lekker draait.
Identified Patient heeft wel goede producties

Stijl Prurient vind ik erg industrial achtig zou ik denken aan Orphx
Zij zijn wat mij betreft de meester en meesteres van het genre. https://soundcloud.com/re(...)-your-city-284-orphx Ik zag ze vorig jaar met Justin Broadrick dat was me een hele ervaring.

Misschien ook iets als Codex Empire
Sowieso is dat Aufnahme + Wiedergabe label ook het volgen waard.

Ik ben weer veel te veel aan het typen dus ik laat het hierbij, hopelijk kun je er iets tussen vinden wat je zint.
  donderdag 28 juni 2018 @ 08:48:10 #233
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
  donderdag 28 juni 2018 @ 21:39:47 #234
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_180110334
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 23:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

[enorme post vol met muziek]
Damn wat een tips, ga er eens goed voor zitten, thanks. ^O^

Orphx en Codex Empire kende ik al (en waardeer ik zeer) maar ben alvast zeer onder de indruk van Ancient Methods. Inderdaad spijkerhard. _O_
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_180119651
Nou die nieuwe Gorillaz is al heel wat beter dan de vorige! ^O^
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_180123001
Nieuwe Florence en de Machine was weer net zo kut als de vorige.
Nieuwe Nine Inch Nails vond ik wel aardig maar niet om over naar huis te schrijven.
  vrijdag 29 juni 2018 @ 17:37:52 #237
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_180125357
Ik heb opzich niks te klagen over Bad Witch maar ik vergeet 'm ook eigenlijk weer direct zodra hij is afgelopen inderdaad...
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  vrijdag 29 juni 2018 @ 19:46:44 #238
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_180127547
Je kan beter de nieuwe van Let's Eat Grandma beluisteren. Die meiden bulken van het talent.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  vrijdag 29 juni 2018 @ 20:10:04 #239
13973 ranja
image means nothing
pi_180128086
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 19:46 schreef EP3 het volgende:
Je kan beter de nieuwe van Let's Eat Grandma beluisteren. Die meiden bulken van het talent.
Toevallig net aan het luisteren, op BKS waren ze erg interessant en het album is dat ook.
  vrijdag 29 juni 2018 @ 20:22:46 #240
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_180128307
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 20:10 schreef ranja het volgende:

[..]

Toevallig net aan het luisteren, op BKS waren ze erg interessant en het album is dat ook.
Ja, debuut vond ik al veelbelovend. En deze lijkt nu al n enorme stap voorwaarts.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  vrijdag 29 juni 2018 @ 20:38:56 #241
13973 ranja
image means nothing
pi_180128549
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 20:22 schreef EP3 het volgende:

Ja, debuut vond ik al veelbelovend. En deze lijkt nu al n enorme stap voorwaarts.
Ik kende ze niet voor BKS... was aangenaam verrast, achteraf had ik best een nummer of 2 eerder bij Moaning weg gekund
  vrijdag 29 juni 2018 @ 20:42:01 #242
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_180128585
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 20:38 schreef ranja het volgende:

[..]

Ik kende ze niet voor BKS... was aangenaam verrast, achteraf had ik best een nummer of 2 eerder bij Moaning weg gekund
En ik heb destijds nog zo mijn best gedaan ze hier onder de aandacht te brengen.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  vrijdag 29 juni 2018 @ 20:43:13 #243
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_180128594
Donnie Darko, _O_ ! Wat een afsluiter, :9~ !!
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_180136172
quote:
9s.gif Op maandag 14 mei 2018 22:13 schreef EP3 het volgende:
Over mooie zinnen gesproken; waar is Maxerazzi eigenlijk gebleven?
quote:
9s.gif Op maandag 14 mei 2018 22:34 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dit was zijn laatste post.

[..]

Dit is de eerste keer dat hij langer dan een maand niet post sinds minstens 2014. Verder terug gaat de zoekmachine niet.
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2018 22:35 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Dat is een groot gemis ja.
Ik heb deze posts even gemist - excuus. Op m'n browser heb ik Fok! tijdje geblokt - tot aan een minuut geleden - omdat ik steeds naargeestiger werd van de community hier (niet mijn Indie-boiiiiiis, maar 't algemene misantropische Fok!-volk). Aangezien ik de neiging heb om een beetje te gaan dwalen en dan alsnog bij NWS of dat soort kutmensenverzamelingen terechtkom, leek me blokkade 't handigst. (Waarna ik vervolgens op Reddit kutmensenverzamelingen blijf tegenkomen, dus tja.) Checkte dit topic nog wel met telefoon zo nu en dan, alleen dan komt niet omhoog dat er is gequote.

Luistert er iemand hier de Saba-plaat? Die staat bij mij samen met Leon Vynehall, DJ Koze 't meest op repeat in 2018, denk ik. Verder nog een beetje een mager jaar met platen die snel weer uit m'n systeem zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Maxerazzi op 30-06-2018 12:08:40 ]
  zaterdag 30 juni 2018 @ 10:27:06 #245
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_180136233
quote:
3s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 10:23 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik heb deze posts even gemist. Op m'n browser heb ik Fok! tijdje geblokt - tot aan een minuut geleden - omdat ik steeds naargeestiger werd van de community hier (niet mijn Indie-boiiiiiis, maar 't algemene misantropische Fok!-volk). Aangezien ik de neiging heb om een beetje te gaan dwalen en dan alsnog bij NWS of dat soort kutmensenverzamelingen terechtkom, leek me blokkade 't handigst. Checkte dit topic nog wel met telefoon zo nu en dan, alleen dan komt niet omhoog dat er is gequote.
Ja, MUZ is wel echt een safespace vergeleken bij die dierentuin elders op de site (frontpage :') ). Het is echt alsof die voor 80% wordt bevolkt door racistische aluhoedjes die als klein kind in een ketel met molenwieken zijn gevallen.
pi_180136329
quote:
9s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 10:27 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Ja, MUZ is wel echt een safespace vergeleken bij die dierentuin elders op de site (frontpage :') ). Het is echt alsof die voor 80% wordt bevolkt door racistische aluhoedjes die als klein kind in een ketel met molenwieken zijn gevallen.
Het helpt ook niet echt dat Danny daar vrolijk zelf ook aan meedoet….Ik kom alleen in MUZ, soms in SPT en soms in CUL voor het biertopic daar. Prima, zo'n safe space ^O^
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_180137366
quote:
9s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 10:27 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Ja, MUZ is wel echt een safespace vergeleken bij die dierentuin elders op de site (frontpage :') ). Het is echt alsof die voor 80% wordt bevolkt door racistische aluhoedjes die als klein kind in een ketel met molenwieken zijn gevallen.
_O-


Ik kom eigenlijk alleen nog maar in MUZ.
  zondag 1 juli 2018 @ 10:01:00 #248
240037 Maxerazzi
c'est ça
pi_180157794
quote:
9s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 10:27 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Ja, MUZ is wel echt een safespace vergeleken bij die dierentuin elders op de site (frontpage :') ). Het is echt alsof die voor 80% wordt bevolkt door racistische aluhoedjes die als klein kind in een ketel met molenwieken zijn gevallen.
10.gif

quote:
3s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 10:23 schreef Maxerazzi het volgende:

Luistert er iemand hier de Saba-plaat? Die staat bij mij samen met Leon Vynehall, DJ Koze 't meest op repeat in 2018, denk ik. Verder nog een beetje een mager jaar met platen die snel weer uit m'n systeem zijn.
Dit is trouwens niet waar. De EP van Ross From Friends gaat hier ook zeer regelmatig op. Weet niet of die al voorbij is gekomen in 't topic.


Komt eind juli met z'n debuut via Brainfeeder. Hele hoge verwachtingen van; zeker na de eerste single.

  zondag 1 juli 2018 @ 10:54:25 #249
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_180158698
MUZ is ook het leukste topic, qua onderwerp (maar dat is smaak natuurlijk :P ), maar nog meer qua users O+

Kom af en toe wel eens in NWS, maar enkel om wat feiten + bronnen, te posten om grove leugens daar te bestrijden.
nee, jij dan!
pi_180160796
Maxi! O+
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')