abonnement Unibet Coolblue
pi_179180244
Er is een meisje dat ik leuk vind en waarvan ik potentieel denk dat ik er behoorlijk verliefd op kan worden als ik mezelf ervoor openstel. Dit is wederzijds. Alleen er is een maar...

Ze heeft in een avond een keer nuchter en een keer dronken gezegd dat ze een lesbische crush op me heeft. Alleen dat ze hetero is en het jammer vindt dat ik vrouw ben. Ik ben bi-seksueel en aseksueel. Dat laatste is zij ook.

Doordat we beiden niet van seks houden, zie ik wel een soort van mogelijkheid. Alleen ik wil niet iemand versieren die daar geen interesse in heeft. Echter geeft ze wel heel dubbele signalen (gedichtenbundels aan me geven, regelmatig langskomen, erg leuk contact...), maar hetero.

Zou jij de wederzijdsheid van de gevoelens kenbaar maken, als ze er weer over begint? En zou ik voorzichtig een versierpoging doen (gewoon complimentjes geven en dat soort dingen, net wat meer mijn best doen om er leuk uit te zien en het aangenaam voor haar te maken). Of zal ik gewoon "gewoon" blijven doen, want ze is hetero? Ik ben best wel in dubio, want ik denk dat we een heel leuke relatie zouden kunnen hebben... We sluiten op alle vlakken goed aan (zelfde hobby's, interesses, gelijke intelligentie en karakters, maar ook genoeg verschillen om het interessant te houden). Wat zou jij doen? Wat adviseer je mij?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_179180333
Ik zou het bij iemand die heeft aangegeven hetero te zijn niet snaaks proberen.

Of open kaart spelen of laten wegzakken.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_179180474
Ik herinner me dat het een vriendin is toch? Lijkt me zonde om dat op het spel te zetten van iets waarvan ze zelf al zegt dat het er niet in zit, anders zou ze op zijn minst zeggen dat ze nieuwsgierig is en niet alleen dat ze hetero is
pi_179180555
Naja... ze zei dat als ze ooit zou experimenteren dat het met mij zou zijn.
De vriendschap is heel belangrijk voor me. Naja... als ze dit nog keer zegt, wat moet ik dan doen? Mijn mening geven?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_179180967
Je bent nog niet verliefd, je komt net uit een relatie die euhm apart was en hebt meer dan genoeg shit op je bord
Daarnaast kan het ook je vriendschap, die heel belangrijk voor je is, de kop kosten als je dit op zoekt (en in jouw proces heb je vrienden hard nodig denk ik)

Wat mij betreft dus heel duidelijk: Niet opzoeken!!

Er zijn ook andere mensen waar je verliefd op kunt worden dus ik zou het nooit opzoeken met iemand die zo'n 'risico' met zich mee brengt
pi_179181067
Gewoon tevreden zijn met de vriendschap
pi_179181171
Hm... misschien wil ik ook wel te graag niet alleen zijn. Alleen ze lijkt zo op mij en dan zitten we uren te knutselen, te kletsen en te lachen. We lezen dezelfde boeken, hebben dezelfde humor...

maar inderdaad...het is misschien niet verstandig...

Vriendschappen zijn sowieso heilig. Ik had gewild dat ik met mijn ex ook gewoon een vriendschap aan had gegaan. Iets met ezels en zich twee keer stoten aan dezelfde steen.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_179181532
Ze is aseksueel maar wil misschien wel experimenteren?
pi_179181577
Als ze op dat gebied wat wil (wat ik niet denk, ik denk emotioneel experimenteren) dan ren ik weg
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_179181981
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 18:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
Als ze op dat gebied wat wil (wat ik niet denk, ik denk emotioneel experimenteren) dan ren ik weg
Owkee. Nou ja ik wil niet zeggen dat er geen verschil is tussen vriendschap en een platonische relatie, maar het maakt het verschil ergens wel minder duidelijk...
pi_179182777
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 17:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
Er is een meisje dat ik leuk vind en waarvan ik potentieel denk dat ik er behoorlijk verliefd op kan worden als ik mezelf ervoor openstel. Dit is wederzijds. Alleen er is een maar...

Ze heeft in een avond een keer nuchter en een keer dronken gezegd dat ze een lesbische crush op me heeft. Alleen dat ze hetero is en het jammer vindt dat ik vrouw ben. Ik ben bi-seksueel en aseksueel. Dat laatste is zij ook.

Doordat we beiden niet van seks houden, zie ik wel een soort van mogelijkheid. Alleen ik wil niet iemand versieren die daar geen interesse in heeft. Echter geeft ze wel heel dubbele signalen (gedichtenbundels aan me geven, regelmatig langskomen, erg leuk contact...), maar hetero.

Zou jij de wederzijdsheid van de gevoelens kenbaar maken, als ze er weer over begint? En zou ik voorzichtig een versierpoging doen (gewoon complimentjes geven en dat soort dingen, net wat meer mijn best doen om er leuk uit te zien en het aangenaam voor haar te maken). Of zal ik gewoon "gewoon" blijven doen, want ze is hetero? Ik ben best wel in dubio, want ik denk dat we een heel leuke relatie zouden kunnen hebben... We sluiten op alle vlakken goed aan (zelfde hobby's, interesses, gelijke intelligentie en karakters, maar ook genoeg verschillen om het interessant te houden). Wat zou jij doen? Wat adviseer je mij?
Gewoon een vraag tussendoor: hoe weet je dat je lesbisch bent als je aseksueel bent?
  dinsdag 15 mei 2018 @ 19:50:10 #12
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_179182862
Ik zou de vriendschap ook niet riskeren. Ik ken je gehele posthistorie niet, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat je net besloten had om eerst wat aan jezelf te werken en dat je net een relatie achter de rug had. Bang om alleen te zijn misschien? Onbewust? Ik ben heel blij dat je zo'n goede vriendin hebt, dus ik zou daar gewoon lekker van genieten.

Zolang ze zegt dat ze hetero is zou ik sowieso niks proberen. Ook verder geen subtiele hints of hoop houden of zo. Als ze echt interesse heeft dan laat ze het echt wel weten. Dan zal ze op z'n minst toegeven dat ze bi is/wil experimenteren (emotioneel dan). Zolang ze dat niet doet...gewoon genieten van de vriendschap!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_179182943
Wat in het hoofd van die ander zit daar moeten we naar gissen.
Maar in jouw hoofd... is dat (potentiėle) verliefdheid of meer het gevoel niet alleen te willen zijn?

Ben het wel eens met Allures, waarom een vriendschap op het spel zetten? Zeker omdat ik het gevoel heb dat je dat niet met de juiste redenen doet.

En ergens verbaast het me ook: je bent net uit een relatie, waarbij de breuk je heel zwaar viel. Hoe is dat nu?
Tof dat je je weer wil openstellen voor liefde, maar ga je niet een beetje te snel?

Kun je je energie niet beter steken in je eigen herstel en verder verwerken van je voorbije relatie? Daarbij gesteund door die person in vriendschap?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_179182976
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 18:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hm... misschien wil ik ook wel te graag niet alleen zijn. Alleen ze lijkt zo op mij en dan zitten we uren te knutselen, te kletsen en te lachen. We lezen dezelfde boeken, hebben dezelfde humor...

maar inderdaad...het is misschien niet verstandig...

Vriendschappen zijn sowieso heilig. Ik had gewild dat ik met mijn ex ook gewoon een vriendschap aan had gegaan. Iets met ezels en zich twee keer stoten aan dezelfde steen.
Als dat vetgedrukte het enige is: herken ik in mijn vriendschappen. Waarbij ik niet verliefd ben op hen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_179184571
Dit staat los van mijn psyche he, soms heb ik ook gewoon gevoelens voor anderen ;) Hoort erbij, zelfs als je gek bent.

Misschien ben ik inderdaad "opzoek" naar een rebound omdat ik slecht alleen ben. Al heb ik het idee dat het wel goed gaat. Ik heb inderdaad een heel heftige break-up achter de rug en soms is mijn hart nog ernstig gebroken (in de zin van de hele nacht wakker liggen janken), maar het gaat steeds beter.

Misschien is het ook wel dat ik me... gevleid voel? Iemand vindt me hoe dan ook een erg leuk mens en daar wil ik op ingaan. Alleen ik vind haar ook een heel erg leuk mens.

Het is ingewikkeld
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_179186444
Ik zou gewoon proberen de vriendschap op te bouwen, om alle redenen die boven ook al gezegd zijn.

En sowieso even los van het feit dat je uit een break-up komt en alleen zijn misschien moeilijk vind, Als ze aangeeft hetero te zijn dan zou ik niet alsnog proberen haar te versieren. Dan lijkt het mischien alsof je haar geaardheid niet serieus neemt en/of te dwingend bent. Mocht ze eigenlijk wel bi zijn en zich heel goed bij je voelen, dan laat ze dat vanzelf wel weten als het voor haar veilig voelt.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 22:35:33 #17
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_179186491
ik zou, als ik jou was, het niet riskeren. Je hebt een mooie vriendschap samen, je hebt veel steun aan haar en je kunt je creatieve ei kwijt. Geniet daarvan en koester dat. ^O^

Je zegt zo vaak dat je veel gelukkiger bent als single. Hou daar dan ook aan vast.

(Niet dat je nu altijd single moet blijven, maar kom even tot rust en doe je eigen ding) :*
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_179191480
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 18:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
Als ze op dat gebied wat wil (wat ik niet denk, ik denk emotioneel experimenteren) dan ren ik weg
Okee.
pi_179223725
Wat fijn dat je een vriendin hebt met wie het zo goed klikt en jullie zoveel dezelfde interesses/raakvlakken hebben. Maar ik denk niet dat het slim is om er meer werk van te maken als ze aangeeft dat ze gewoon hetero is. Ik snap ook echt wel dat je het moeilijk vindt na je relatiebreuk om weer alleen te zijn. Maar als je nog 's nachts moet huilen om je ex dan klinkt het eerder als een rebound om je niet zo eenzaam te voelen dan dat je echt verliefd op haar bent.

Ik denk dat het belangrijk is om eerst de breuk met je ex te verwerken en jezelf weer wat meer terug te vinden. Je hebt gewoon echt een moeilijke periode achter de rug. Je vriendin kan je hierbij goed helpen door je te steunen en samen leuke dingen te ondernemen. Maar ik ben bang dat als je toch meer van haar gaat willen het verkeerd gaat lopen en je deze vriendschap misschien ook nog wel kwijtraakt. Dus geniet gewoon van haar contact in vriendschappelijke zin en verwerk eerst de breuk met je ex en richt je maar even op jezelf voordat je je weer meteen in iets nieuws stort :*
pi_179223788
Nee, ze heeft aangegeven hetero te zijn, dus dan moet je dan respecteren. Wellicht dat er in de toekomst toch meer van komt, maar dat initiatief zou ik dan bij haar laten liggen.
pi_179224211
Ik respecteer het sowieso hoor! Alleen omdat ze zei een crush te hebben op mij.
Maar jullie hebben gelijk. Vriendschap is veel belangrijker dan een rebound.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')