abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 15 mei 2018 @ 16:44:39 #1
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_179178712
Is dit normaal?

Mijn kinderen zitten niet in deze wijk op school en ik weet niet beter dan dat ik gewoon zelf dat geld lap. Nu staan hier net kinderen aan de deur die voor de lokale school geld in komen zamelen om op schoolreis te kunnen. Aangezien ik de kinderen wel ken lijkt het mij sterk dat ze de boel proberen te bedotten.

Is het zo slecht gesteld met schoolbudgetten?
And so is the past
pi_179178843
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 16:44 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Is dit normaal?
Ik vind van niet, begin met schooien bij de eigen ouders.

quote:
Mijn kinderen zitten niet in deze wijk op school en ik weet niet beter dan dat ik gewoon zelf dat geld lap. Nu staan hier net kinderen aan de deur die voor de lokale school geld in komen zamelen om op schoolreis te kunnen. Aangezien ik de kinderen wel ken lijkt het mij sterk dat ze de boel proberen te bedotten.
Even langslopen bij de school.

quote:
Is het zo slecht gesteld met schoolbudgetten?
Geen idee.
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
  dinsdag 15 mei 2018 @ 16:50:47 #3
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_179178907
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 16:48 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:

Even langslopen bij de school.

Even gebeld (lopen :')) en ze bevestigen inderdaad dat de kinderen langs de deur moeten leuren voor geld.
And so is the past
  Spellchecker dinsdag 15 mei 2018 @ 16:54:27 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_179178987
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 16:44 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Is dit normaal?

Mijn kinderen zitten niet in deze wijk op school en ik weet niet beter dan dat ik gewoon zelf dat geld lap. Nu staan hier net kinderen aan de deur die voor de lokale school geld in komen zamelen om op schoolreis te kunnen. Aangezien ik de kinderen wel ken lijkt het mij sterk dat ze de boel proberen te bedotten.

Is het zo slecht gesteld met schoolbudgetten?
Wat sneu. Hadden ze geen brief van school bij zich? En gingen ze met al dat geld over straat?
pi_179179066
Deden ze nog wat in ruil voor het geld of was het echt "wilt u doneren voor onze schoolreis"?
Diverse bevrienden stellen in de VS hebben me al vaker verteld dat daar blijkbaar heel gebruikelijk is, maar dan zie je dat de kinderen bijvoorbeeld heitje voor karweitje doen, of limonade gaan verkopen (of de MLM make-up shit die hun ouders proberen te slijten :') )
pi_179179090
Schoolreisje wordt hier betaald vanuit de ouderbijdrage. School draagt er, bij ons in ieder geval, geen cent aan bij. Daar hebben ze normaal gesproken geen specifieke budgetten voor vanuit het Rijk of Gemeente. Ouderbijdrage is vrijwillig en gaat voor het grootste deel op aan de schoolreis, kerstviering, Sinterklaas etc. Al zijn er wel initiatieven als Stichting Leergeld of bijzondere potjes bij de gemeente waar ouders met een laag vermogen/inkomen om hulp kunnen vragen voor het betalen van de ouderbijdrage. Meestal hangt er de consequentie aan vast dat bij niet betalen van de ouderbijdrage, het kind niet mee op schoolreis gaat. Maar mocht men dat zielig vinden dan kunnen ze natuurlijk zelf wat organiseren om toch geld bij elkaar te sprokkelen dat iedereen mee kan. Dus ja, het kan. Alleen zou ik dan een collectebus op school zetten ipv de buurt af te schooien.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 17:00:08 #7
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_179179103
Nou mag ik hopen dat het geld op een grote hoop gaat en dat daarvan een schoolreis wordt georganiseerd. Anders krijg je kinderen die net niet genoeg inzamelen en die dan thuis moeten blijven, terwijl ze allemaal de gêne overwonnen hebben.
pi_179179183
De grenzen staan wagenwijd open, brede scholen bouwen van tientallen miljoenen is geen enkel probleem, maar voor je schoolreisje moet je gaan lopen bedelen :')
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  dinsdag 15 mei 2018 @ 17:16:12 #9
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_179179433
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 16:57 schreef LurkJeRot het volgende:
Deden ze nog wat in ruil voor het geld of was het echt "wilt u doneren voor onze schoolreis"?
Diverse bevrienden stellen in de VS hebben me al vaker verteld dat daar blijkbaar heel gebruikelijk is, maar dan zie je dat de kinderen bijvoorbeeld heitje voor karweitje doen, of limonade gaan verkopen (of de MLM make-up shit die hun ouders proberen te slijten :') )
Letterlijk dat. Geen sponsorloop of heitje karweitje niks. Ja feitelijk gewoon keihard bedelen.
And so is the past
pi_179179523
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 17:16 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Letterlijk dat. Geen sponsorloop of heitje karweitje niks. Ja feitelijk gewoon keihard bedelen.
Lekker dan voor ze.
pi_179179713
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 17:04 schreef ITrade het volgende:
De grenzen staan wagenwijd open, brede scholen bouwen van tientallen miljoenen is geen enkel probleem, maar voor je schoolreisje moet je gaan lopen bedelen :')
Yessssss, de eerste die over de open grenzen begint, is binnen! Gefeliciteerd!

Dat schoolreisjes door de ouders wordt betaald was al in mijn jeugd, jaren '80. Net zoals we ook een rommelmarkt hielden om het groep 8 kamp te financiëren...

De basisscholen krijgen vanuit het rijk budgetten voor onderwijs en vanuit de gemeente wordt huisvesting betaald voor het basisonderwijs. Voortgezet onderwijs weet ik niet zeker. Er is nu een politiek correcte minister die wil dat geen enkel kind buiten de boot valt qua schoolreisje. Budget levert hij er niet bij...
pi_179179889
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 17:28 schreef MrsDuck het volgende:

[..]

Yessssss, de eerste die over de open grenzen begint, is binnen! Gefeliciteerd!

Dat schoolreisjes door de ouders wordt betaald was al in mijn jeugd, jaren '80. Net zoals we ook een rommelmarkt hielden om het groep 8 kamp te financiëren...

De basisscholen krijgen vanuit het rijk budgetten voor onderwijs en vanuit de gemeente wordt huisvesting betaald voor het basisonderwijs. Voortgezet onderwijs weet ik niet zeker. Er is nu een politiek correcte minister die wil dat geen enkel kind buiten de boot valt qua schoolreisje. Budget levert hij er niet bij...
Dan nog is het te triest dat je in een land als Nederland anno 2018 om geld moet gaan lopen schooien om op een schoolreisje te gaan. Dat laat maar weer eens zien dat het gewoon heel slecht geregeld is.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_179180226
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 17:36 schreef 20100 het volgende:
Ontopic: Wat slecht van die school. Iets organiseren om aan geld te komen is prima. Maar dit bedelen is wel heel erg triest.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2018 11:59:15 ]
pi_179180281
Stuur die ouders dan langs de deuren :')
pi_179180406
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 17:53 schreef Leonos het volgende:
Stuur die ouders dan langs de deuren :')
ze zullen wel denken dat het moeilijker is om nee te zeggen tegen een kind dan tegen een volwassene.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 18:01:15 #16
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_179180426
jezus man, je laat die kinderen toch niet langsgaan aan de deuren zonder brief van de school of iemand van de ouders die langsgaat. wat super sneu. houden die kinderen ook het geld bij zich?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_179181450
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 16:50 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Even gebeld (lopen :')) en ze bevestigen inderdaad dat de kinderen langs de deur moeten leuren voor geld.
:') :'(
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_179183874
Raar verhaal
.
pi_179192901
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 17:50 schreef wcborstel het volgende:

[..]

Doet dat er ook maar iets toe?

Ontopic: Wat slecht van die school. Iets organiseren om aan geld te komen is prima. Maar dit bedelen is wel heel erg triest.
ja want meestal zijn het negers die de hand ophouden (cfr. Afrika sinds decennia)
pi_179193315
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 20:34 schreef Fer het volgende:
Raar verhaal
raar man
  woensdag 16 mei 2018 @ 11:45:40 #21
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_179193769
Sneu ook voor die kinderen. Ik weet nog dat ik met die postzegels langs de deur moest. Vreselijk vond ik dat.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_179193825
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 11:45 schreef ShevaJB het volgende:
Sneu ook voor die kinderen. Ik weet nog dat ik met die postzegels langs de deur moest. Vreselijk vond ik dat.
Ik vond dat juist wel leuk. Dan verkocht je tenminste iets.
Maar met een colectebus langs de deuren gaan voor een schoolreisje.... ik zou geen cent aan die vlegels geven.
  woensdag 16 mei 2018 @ 11:50:39 #23
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_179193880
Vanmorgen eens een praatje gemaakt met een paar lui in de Lidl, er zijn een hoop ouders die dit weigeren en gewoon 5 euro in een envelop doen.
And so is the past
pi_179197817
quote:
15s.gif Op woensdag 16 mei 2018 11:50 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Vanmorgen eens een praatje gemaakt met een paar lui in de Lidl, er zijn een hoop ouders die dit weigeren en gewoon 5 euro in een envelop doen.
Waar gaat de schoolreis naar toe? Een bus huren kost minimaal ¤ 300,00 per bus maar hoe verder, hoe duurder. Komt daarbij de entree van een pretpark, dierentuin etc. kost tussen de ¤ 7,50 en 20,00 per kind. 5 euro is hoe dan ook te weinig.... Misschien moet school dat eens communiceren met de ouders wat het uitje kost en zich bedenken dat, wanneer de ouders dit te veel vinden, een schoolreis geen must is.
pi_179199511
Waar woon je TS? Er was er hier zojuist ook eentje aan de deur, heb m aan zn jassie naar binnen getrokken, paar butsen gegeven, zn envelopje afgepakt en daarna weer naar buiten geflikkerd, hadden ze maar een moeder moeten meesturen ofzo. :+

Ze moeten die kinderen niet zo onbegeleid er op uitsturen, een brief van school is wel het minste wat die kinderen bij kunnen hebben.
-nee-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')