abonnement Unibet Coolblue
pi_179284216
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 14:21 schreef lijstmetsambal het volgende:

[..]

Is tussen God en mens, toch?
is het ook. echter is het ook mens eigen om altijd te wijzen naar de gebreken van de ander terwijl ze heel goed weten dat zelf ook vol zitten met gebreken.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179284219
We oordelen allemaal, cut the crap.
pi_179284221
quote:
10s.gif Op zondag 20 mei 2018 14:23 schreef Slayage het volgende:

[..]

ja dat oordelende vingertje is natuurlijk extra zout op de wonden, omdat ze weten dat wat ze doen hypocriet is natuurlijk, maar zwart wit bekeken is het natuurlijk beter om wel te vasten wanneer je in een ongetrouwde relatie zit.
Neen, zie het niet zo. Vind het niet hypocriet, de mens is zwak geschapen en begaat zondes. Zij die alles aangrijpen om met vingers naar je te wijzen zijn doorgaans hypocriet. Ik begrijp daarom wel dat sommigen daarom hun zondes voor zich houden.

Vasten dien je hoe dan ook te doen als moslim. Of je nou wel of niet een relatie hebt. Het vasten kent geen 'instapvoorwaarden.'

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2018 14:26:49 ]
pi_179284231
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 14:23 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Vandaag wel te doen toch? Hier 25 graden. Ga zo hardlopen. :D
boven de 18 graden is al te warm voor mij.

ik neem een break van sporten tijdens ramadan, jij veel plezier ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179284243
quote:
10s.gif Op zondag 20 mei 2018 14:27 schreef Slayage het volgende:

[..]

boven de 18 graden is al te warm voor mij.

ik neem een break van sporten tijdens ramadan, jij veel plezier ;)
Ah ok. Hoezo? Ben je niet bang dat je dan aankomt?
pi_179284264
Lol. Je plaatst net een stuk over oordelen en vervolgens doe je het zelf.
pi_179284274
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 14:28 schreef lijstmetsambal het volgende:
Lol. Je plaatst net een stuk over oordelen en vervolgens doe je het zelf.
Waar oordeel ik dan? :')
pi_179284306
Nog 7 uur te gaan. *O*
pi_179284308
De Koran is duidelijk over seks, hoor. Meer dan over vasten.
pi_179284312
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 14:26 schreef Maghrebijnse het volgende:

Ik begrijp daarom wel dat sommigen daarom hun zondes voor zich houden.

te koop staan met je zondes is natuurlijk ook not done en mogelijk zelfs haram(?) naast het onprettige gevoel wat de oordelen van anderen je geven
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179284319
quote:
10s.gif Op zondag 20 mei 2018 14:30 schreef Slayage het volgende:

[..]

te koop staan met je zondes is natuurlijk ook not done en mogelijk zelfs haram(?) naast het onprettige gevoel wat de oordelen van anderen je geven
Klopt. Je zondes dien je te bedekken. Maar als je dan zoiets egt of doet word je weer hypocriet genoemd. Het is nooit goed.
pi_179284358
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 14:27 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ah ok. Hoezo? Ben je niet bang dat je dan aankomt?
onder normale omstandigheden zou ik binnen no time aankomen als ik zou stoppen met sporten. gaat echt snel bij mij, maar ik heb nu haast geen tijd om voedsel binnen te krijgen en ik probeer ook heel bewust te eten tijdens ramadan de laatste jaren, hierdoor val ik zelfs een beetje af. tijdens ramadan in de winter periodes kwam ik altijd aan.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179284376
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 14:30 schreef lijstmetsambal het volgende:
De Koran is duidelijk over seks, hoor. Meer dan over vasten.
er is weinig discussie over beide onderwerpen. vasten is een religieuze plicht, seks buiten het huwelijk is haram.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179284393
quote:
10s.gif Op zondag 20 mei 2018 14:33 schreef Slayage het volgende:

[..]

onder normale omstandigheden zou ik binnen no time aankomen als ik zou stoppen met sporten. gaat echt snel bij mij, maar ik heb nu haast geen tijd om voedsel binnen te krijgen en ik probeer ook heel bewust te eten tijdens ramadan de laatste jaren, hierdoor val ik zelfs een beetje af. tijdens ramadan in de winter periodes kwam ik altijd aan.
Goedzo! Bewust eten in de ramadan is goed en mooi om te zien. Houd niet van een volle ramadantafel.
pi_179284396
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 14:31 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Klopt. Je zondes dien je te bedekken. Maar als je dan zoiets egt of doet word je weer hypocriet genoemd. Het is nooit goed.
we zijn allemaal zondig, hypocriet en oordelend als we dat accepteren zal het leven een stuk aangenamer zijn
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179284402
quote:
10s.gif Op zondag 20 mei 2018 14:36 schreef Slayage het volgende:

[..]

we zijn allemaal zondig, hypocriet en oordelend als we dat accepteren zal het leven een stuk aangenamer zijn
Klopt. Bega dagelijks zoveel zondes, kleine en grote. :D
pi_179284421
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 14:36 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Goedzo! Bewust eten in de ramadan is goed en mooi om te zien. Houd niet van een volle ramadantafel.
ik vind het lastig om me in te houden als ik geconfronteerd word met een volle ramadan tafel, maar dit is ook buiten ramadan het geval :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179284455
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 14:37 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Klopt. Bega dagelijks zoveel zondes, kleine en grote. :D
stap 1: wees bewust van je zondes
stap 2: smeek oprechte vergiffenis voor je zondes
stap 3: werk eraan om je leven te beteren

dan komt het goed insallah
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179284456
quote:
10s.gif Op zondag 20 mei 2018 14:38 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik vind het lastig om me in te houden als ik geconfronteerd word met een volle ramadan tafel, maar dit is ook buiten ramadan het geval :P
Je sport, dus gun het jezelf ook.
pi_179284475
quote:
10s.gif Op zondag 20 mei 2018 14:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

er is weinig discussie over beide onderwerpen. vasten is een religieuze plicht, seks buiten het huwelijk is haram.
Klopt, maar het hoe en wat is wel discussie waardig.
pi_179284501
quote:
10s.gif Op zondag 20 mei 2018 14:41 schreef Slayage het volgende:

[..]

stap 1: wees bewust van je zondes
stap 2: smeek oprechte vergiffenis voor je zondes
stap 3: werk eraan om je leven te beteren

dan komt het goed insallah
Klopt. Maar soms heb ik het idee dat mijn geduld teveel wordt getest. En waarom ik en anderen niet, althans zo lijkt het niet bij hen. Het lijkt alsof ze het allemaal zo beter voor elkaar hebben. Huisje, boompje en beestje. Anyway, ga dit topic er niet mee vervuilen. Ghair. Ik geloof dat Allah Barmhartig is.
pi_179285202
Wat staat er bij julli op het menu?
pi_179285245
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 15:35 schreef PSVCL het volgende:
Wat staat er bij julli op het menu?
Harrira en co! En met co bedoel ik dan shebekia en tmar natuurlijk. Bij jou?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2018 15:37:43 ]
pi_179285760
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 15:37 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Harrira en co! En met co bedoel ik dan shebekia en tmar natuurlijk. Bij jou?
wat toevallig :)

begin je ook altijd met een dadel ??
pi_179285772
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 16:04 schreef PSVCL het volgende:

[..]

wat toevallig :)

begin je ook altijd met een dadel ??
Nopes, lust het gewoon niet. Jij?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')