abonnement Unibet Coolblue
pi_179298828
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 10:53 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Oké dan!

Ga jij maar eens half jaar voor het COA werken ipv een flutkrantje.
En dan?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 21 mei 2018 @ 11:53:40 #200
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_179299120
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 11:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dan?
Ga je ook PVV stemmen en moslims haten en reactionaire stukjes tikken op obscure internetblogs.

:{
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_179299222
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 11:53 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ga je ook PVV stemmen en moslims haten en reactionaire stukjes tikken op obscure internetblogs.

:{
Of hij krijgt wat begrip voor de standpunten van anderen en rept niet over "moslims haten" en "reactionair"
pi_179299433
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 09:56 schreef Molurus het volgende:
Even een korte reactie op jouw standpunt ten aanzien van kinderen die zich in een oorlogssituatie in Syrië bevinden... wat mij betreft trouwens niet bepaald een heel belangrijke kwestie of iets dat heel hoog op de agenda zou moeten staan, maar een paar zaken die je daarover zegt heb ik toch wel zo mijn vraagtekens bij:

[..]

De eerste vind ik al heel vreemd. Kinderen zijn niet wilsbekwaam, en maken ook geen keuze om daarheen te gaan. Waarom vind je dan toch dat zij de verantwoordelijkheid moeten dragen voor de gevolgen?

2) en 3) kunnen kinderen eveneens niets aan doen, en er is op zich geen reden om te denken dat die twee onomkeerbaar zijn.

4) ja en nee. Als we kijken naar het belang van zo'n kind, wat is dan beter? Bij de moeder laten in een oorlogssituatie, of losrukken van die moeder en uit die oorlogssituatie halen? Zelf zou ik zeggen: nog steeds dat laatste.

Van 5) lijkt het mij volstrekt onduidelijk of dat wel waar is. Dat verzin je hier ter plekke lijkt het. Jij bent het er niet mee eens, dus is er geen draagvlak. Zo werkt dat niet he.

Soms denk ik wel eens: die mensen die zo fanatiek tegen de opvang van oorlogsvluchtelingen zijn, die hier om het hardst roepen dat ze komen teren op onze sociale voorzieningen, die zouden wat mij betreft eens een tijdje moeten gaan werken in 1 van die opvangkampen in de regio. Gewoon om eens een keer keihard geconfronteerd te worden met de situatie waarin die mensen zitten. Ik ben wel benieuwd of ze dan nog steeds zo voor "opvang in de regio" zijn.

Maar goed, zoals gezegd: dit is wat mij betreft sowieso al geen kwestie van groot politiek belang. De lijst van belangrijkere politieke vraagstukken is bijna eindeloos.
Ik vind het inderdaad ook niet per se een heel belangrijk standpunt; maar het was gewoon iets waar ik me aan ergerde. Ik vond het daarnaast opmerkelijk dat niemand iets zei over Baudet zijn uitspraak: "ze zijn in krijgsdienst geweest bij een vijandige staat" wat natuurlijk aantoonbaar (of liever: vanzelfsprekend) voor een deel van hen onjuist is.

Ik weet niet of verantwoordelijkheid dragen het goede woord is. Dat kunnen ze inderdaad niet. Dat iemand echter geen verantwoordelijkheid heeft voor iets, betekend alleen niet dat je diegene dan ook automatisch moet helpen. Immers: waarom die zoon van de Syrieganger wel, maar de zoon van iemand uit Afrika die verhongert niet. De reden dat ik dit aangaf, is dat deze stelling door het kabinet is gehanteerd, en zeer verstandig is. Het doel van deze uitspraak was dat hierdoor mensen inzagen dat wel gaan een domme keuze was. Het is wat dat betreft geen goed idee nu een slappe rug tonen en zeggen: ah maar in die en die gevallen wel.

2 en 3 kunnen ze ook niets aan doen inderdaad. Toch is het wel de realiteit waar we mee moeten dealen. Als je kinderen hebt die geïndoctrineerd (als we het eerst even bij die groep houden) zijn, die je dan bij hun ouders weghaalt, uit een land waar ze zijn opgegroeid, die de taal niet kennen, die dan door allerlei programma's heen moeten in de hoop dat ze deradicaliseren, en dus ook een sticker "gevaarlijk" dragen; hoe moet dat goedkomen?

Voor de kinderen die nog niet geïndoctrineerd zijn (voor zover je dat kan vaststellen) vraag ik me ook af of het de verstandigste manier van handelen is. Voor hen gelden vele aspecten die ook voor de oudere kinderen gelden. Daarnaast lijkt het mij verstandiger als zij opgroeien bij familie of hulpinstanties op die plekken, zodat zij uitleg kunnen krijgen over wat er gebeurd is, en tegelijkertijd als gelijken (niet doelende op menselijkheid, maar wat betreft geschiedenis) kunnen opgroeien. Vrienden hebben die hetzelfde hebben doorgemaakt, niet ook nog eens losgerukt van wat hen bindt, waarvan ik me niet kan voorstellen hoe je het moet verwerken, laat staan alleen.

Hoewel we 4 niet zeker weten, hoop ik dat de oorlogssituatie inmiddels bijna is afgelopen, in zoverre dat zij hier binnen afzienbare tijd niet meer met dagelijks met de ernstigste aspecten te maken me hebben.

Daarnaast vraag ik me af of we de tijd en moeite die we in deze 100 kinderen steken niet op een andere manier kunnen gebruiken om deze mensen en de mensen eromheen te helpen.

Wat 5 betreft: touché. Dat weet ik inderdaad niet zeker, want het is niet gepeild. Toch, als ik zo het maatschappelijk debat aanhoor, heb ik het idee dat men over het algemeen behoorlijk kritisch is.
pi_179299879
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 12:01 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Of hij krijgt wat begrip voor de standpunten van anderen en rept niet over "moslims haten" en "reactionair"
Of juist niet, ligt er aan hoe je verder in het leven staat natuurlijk.
pi_179307981
quote:
7s.gif Op maandag 21 mei 2018 12:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Of juist niet, ligt er aan hoe je verder in het leven staat natuurlijk.
Zoals jij? _O- _O- _O- _O-

Jesse klaver _O- _O- _O- _O-
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  maandag 21 mei 2018 @ 21:51:58 #205
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179309838
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 10:23 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Neuh.

Hoor het wel meer van mensen die daar met de beste bedoelingen heen gaan. Mensen daar zijn vaak ondankbaar of begrijpen de intentie simpelweg niet.

Doet verder niks af aan 'hun' intenties -mensen helpen- maar het valt wel op.
Bij je eerste reactie twijfelde ik nog. Nu weet ik zeker dat je dit uit je duim zuigt.

Wat eigenlijk best wel verwerpelijk is, gezien het onderwerp. Maar zo rollen die populisten kennelijk. Alles om maar af te komen van die linkse partijen, de rest is bijzaak. Baudet is trots op je leugens.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179310435
:')
pi_179310736
quote:
13s.gif Op maandag 21 mei 2018 20:29 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Zoals jij? _O- _O- _O- _O-

Jesse klaver _O- _O- _O- _O-
:')
pi_179314700
quote:
15s.gif Op maandag 21 mei 2018 21:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Bij je eerste reactie twijfelde ik nog. Nu weet ik zeker dat je dit uit je duim zuigt.

Wat eigenlijk best wel verwerpelijk is, gezien het onderwerp. Maar zo rollen die populisten kennelijk. Alles om maar af te komen van die linkse partijen, de rest is bijzaak. Baudet is trots op je leugens.
Jouw grote duim is wel heel groot.

Hardop gelachen, bedankt!
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 14:02:15 #209
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_179320604
Ik erger me ook steeds meer aan de toon/manier waarop stelling word genomen door Baudet/FvD.

Kinderen van een paar jaar oud kiezen er niet voor om naar Syrië te gaan en als je die op een veilige en verantwoorde manier kunt terughalen moet je dat vooral doen. Ouders lekker daar laten(Maar ook hier zou je voor hele schrijnende situaties(dwang bijv.) een uitzondering moeten kunnen maken)
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 14:07:41 #210
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179320713
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 14:02 schreef Gohf046 het volgende:
Ik erger me ook steeds meer aan de toon/manier waarop stelling word genomen door Baudet/FvD.

Kinderen van een paar jaar oud kiezen er niet voor om naar Syrië te gaan en als je die op een veilige en verantwoorde manier kunt terughalen moet je dat vooral doen. Ouders lekker daar laten(Maar ook hier zou je voor hele schrijnende situaties(dwang bijv.) een uitzondering moeten kunnen maken)
^O^
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179347868
Belangwekkende rechtszaak voor FvD-stemmers:
https://nos.nl/artikel/22(...)er-het-huis-uit.html

Gezien de woongeschiedenis van het grote voorbeeld Sid Lukkassen, moet hier kennis van genomen worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2018 00:57:03 ]
pi_179348034
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 14:02 schreef Gohf046 het volgende:
Ik erger me ook steeds meer aan de toon/manier waarop stelling word genomen door Baudet/FvD.

Kinderen van een paar jaar oud kiezen er niet voor om naar Syrië te gaan en als je die op een veilige en verantwoorde manier kunt terughalen moet je dat vooral doen. Ouders lekker daar laten(Maar ook hier zou je voor hele schrijnende situaties(dwang bijv.) een uitzondering moeten kunnen maken)
Die kinderen zijn al van jongs af aan vergiftigd met het radicale islam gedachtegoed en de ouders krijg je er altijd bij. Lekker daar laten zitten dus.
pi_179348150
quote:
2s.gif Op donderdag 24 mei 2018 00:56 schreef Friek_ het volgende:
Belangwekkende rechtszaak voor FvD-stemmers:
https://nos.nl/artikel/22(...)er-het-huis-uit.html

Gezien de woongeschiedenis van het grote voorbeeld Sid Lukkassen, moet hier kennis van genomen worden.
Denk je nou dat je grappig bent?
pi_179348157
quote:
2s.gif Op donderdag 24 mei 2018 00:56 schreef Friek_ het volgende:
Belangwekkende rechtszaak voor FvD-stemmers:
https://nos.nl/artikel/22(...)er-het-huis-uit.html

Gezien de woongeschiedenis van het grote voorbeeld Sid Lukkassen, moet hier kennis van genomen worden.
:')
pi_179373318
quote:
Ramen debatcentrum ingegooid om lezing Forum voor Democratie

Ook zijn de deuren beklad met de teksten 'Fuck FVD' en 'Geen fascisme'. Forum voor Democratie organiseert vanavond een lezing in De Rode Hoed. Deze eerste 'Renaissancelezing' gaat over de brexit.

De politie doet momenteel onderzoek naar de vernielingen. Een woordvoerder van De Rode Hoed laat weten dat er alleen materiële schade is omdat er niemand in het pand was. Ze vindt de vernielingen erg vervelend. 'Niet alleen de schade, maar wij willen het gesprek faciliteren zodat erover gesproken kan worden. Het gesprek wil je tussen mensen laten plaatsvinden, niet door vandalisme en vernielingen.'

'Wij hebben onze eigen programmering en wij verhuren ook onze zalen aan derde partijen. Dit is dus niet ons eigen programma', legt de woordvoerder uit. 'Niet dat we onze handen ervan af willen trekken, maar het is wel een feit. Wij bekostigen onze culturele programma's door onze zalen te verhuren.'

Fascisme
Linkse activisten vinden Forum voor Democratie een gevaar dat te vergelijken is met de nazi's. Eerder deze week ging er al een oproep rond om de lezing te verstoren door buiten voor de deur heel veel lawaai te maken. 'Fascisme moet je smoren voordat het de kans heeft tot volle bloei te komen. Onder andere door het zo ontoegankelijk mogelijk te maken', aldus een bericht op Indymedia.nl.

Eerder werd al de woning van partijleider Thierry Baudet beklad door een anarchistische actiegroep.
http://www.at5.nl/artikel(...)orum-voor-democratie
pi_179373782
Rare gekkies gonna rare gekkie.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179374294
Dit soort linkse agressie is dus het gevolg van de constante demoniseringspraktijken van figuren als Ollongren en Pechtold.
pi_179374429
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:54 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Dit soort linkse agressie is dus het gevolg van de constante demoniseringspraktijken van figuren als Ollongren en Pechtold.
Ook pre-Ollongren was er natuurlijk al linkse agressie.

Het lijkt me eerder de schuld van het feit dat extreem-links enkele rare gekkies herbergt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179375351
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:54 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Dit soort linkse agressie is dus het gevolg van de constante demoniseringspraktijken van figuren als Ollongren en Pechtold.
De mensen demoniseren die zouden demoniseren. _O_
  vrijdag 25 mei 2018 @ 11:54:04 #220
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_179375473
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 14:02 schreef Gohf046 het volgende:
Ik erger me ook steeds meer aan de toon/manier waarop stelling word genomen door Baudet/FvD.

Kinderen van een paar jaar oud kiezen er niet voor om naar Syrië te gaan en als je die op een veilige en verantwoorde manier kunt terughalen moet je dat vooral doen. Ouders lekker daar laten(Maar ook hier zou je voor hele schrijnende situaties(dwang bijv.) een uitzondering moeten kunnen maken)
Hoe zie je dat voor je? Een peloton Special Forces vermomd als Rode Kruis medewerkers die Jihadkinderen gaan ophalen ofzo?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_179375510
quote:
9s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De mensen demoniseren die zouden demoniseren. _O_
Sowieso is de D66 obsessie van dat soort types vrij hilarisch.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_179376374
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:54 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Dit soort linkse agressie is dus het gevolg van de constante demoniseringspraktijken van figuren als Ollongren en Pechtold.
Demoniseer je weer lekker ?
pi_179381027
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:13 schreef Krefox het volgende:

[..]

--> politie doet onderzoek...
Laat ze hier maar beginnen dan:
https://www.indymedia.nl/node/43586
Dit soort teksten zijn strafbaar toch? Dit lijkt mij oproepen tot geweld.
pi_179381091
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:01 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ook pre-Ollongren was er natuurlijk al linkse agressie.

Het lijkt me eerder de schuld van het feit dat extreem-links enkele rare gekkies herbergt.
Dat eerste: zeker. Denk dat er weinig mensen zijn die Ollongren verwijten de enige of de eerste te zijn, als die mensen er al zijn.

Die laatste zin heb ik een vraag over. Bedoel je dat extreemlinks over het algemeen bestaat uit degelijke mensen, maar dat er ook een stel "gekkies" tussenzit.

En zou je de samenstelling van extreemrechts ook beschrijven als "herbergt enkele rare gekkies"?
pi_179381115
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

Sowieso is de D66 obsessie van dat soort types vrij hilarisch.
Verstandig bewustzijn en alertheid zou ik het noemen.
pi_179381118
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 15:35 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Die laatste zin heb ik een vraag over. Bedoel je dat extreemlinks over het algemeen bestaat uit degelijke mensen, maar dat er ook een stel "gekkies" tussenzit.

En zou je de samenstelling van extreemrechts ook beschrijven als "herbergt enkele rare gekkies"?
Ik bedoel dat mensen die uiterst links zijn over het algemeen niet gewelddadig zijn of dingen vernielen. Er zijn gekkies die dat wel doen.

Zo werkt het ook bij rechts.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179381148
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 15:36 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Verstandig bewustzijn en alertheid zou ik het noemen.
Welnee, in de paranoïde waanwereld van deze wereld hebben we zowat alles wat er mis is in Nederland te danken aan D66, terwijl die partij niet gek veel invloed heeft gehad op de Nederlandse politiek.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_179381241
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:54 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Dit soort linkse agressie is dus het gevolg van de constante demoniseringspraktijken van figuren als Ollongren en Pechtold.
Tuurlijk. Extreemlinks gedachtegoed wordt continu salonfahig gemaakt in het maatschappelijk debat. Baudet zou gevaarlijk zijn en onze waarden op het spel zetten; discrimineren en anders behandelen om uiterlijk. Tegelijkertijd mag men op het journaal geen blank meer zeggen; wit is beter want dat heeft (zogenaamd) geen positieve bijsmaak.
En dan gek opkijken als die linkse idioten er naar gaan handelen.
pi_179381314
Dubbel
pi_179381326
Mooi hoe het in dit topic bijna alleen maar over d66 kan gaan. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_179381330
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 15:37 schreef Monolith het volgende:

[..]

Welnee, in de paranoïde waanwereld van deze wereld hebben we zowat alles wat er mis is in Nederland te danken aan D66, terwijl die partij niet gek veel invloed heeft gehad op de Nederlandse politiek.
Onzin. Totaal geframede bullshit. D66 is pas kort aan de macht en deelt een coalitie met 3 andere partijen.

Het probleem is dat D66 alles belichaamt waar het FvD tegen is. Links politiek correct geneuzel, afdracht van soevereiniteit aan de EU, gedraai van de bovenste plank, onbetrouwbaar, principeloos en leugenachtig. Ze schaffen referenda af en voeren een hetze tegen rechts gedachtegoed, inclusief "fakenews" bestrijding.
pi_179381363
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 15:43 schreef xpompompomx het volgende:
Mooi hoe het in dit topic bijna alleen maar over d66 kan gaan. :')
Sneu hoe jij daar geen woord aan vuil durft te maken :{w
pi_179381373
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 15:43 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Onzin. Totaal geframede bullshit. D66 is pas kort aan de macht en deelt een coalitie met 3 andere partijen.
Dat staat er toch ook. Ze hebben niet zo gek veel invloed op de Nederlandse politiek.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179381478
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 15:44 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat staat er toch ook. Ze hebben niet zo gek veel invloed op de Nederlandse politiek.
Als tegenstelling. Maw: dat zou rechts niet inzien ofzo; dát is waar het frame ligt. Alsof kritiek op een partij alleen terecht is als ze ook een groot deel aan verantwoordelijkheid hebben gedragen.

Als dat zo is -nee-, dan kan je hier de komende 3 jaar wel wegblijven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Major op 25-05-2018 15:59:05 ]
pi_179381530
Ok.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179381637
Laten we teruggaan naar het FvD

Baudet heeft een motie ingediend, de regering verzoekende er alles aan te doen het onstaan van een transferunie tegen te gaan. Een duidelijke opdracht, en politiek zeer wenselijk. In principe is iedereen daar voorstander van, dus zou je geen moeilijkheden verwachten. Toch krijg je verzoeken over "of dit mogelijk is" en wel noodzakelijk. Allemaal een beetje pijnlijk, want inhoudelijke bezwaren blijven uit, en zijn vaak zelfs ondersteunend aan de motie. Zie het antwoord van Baudet op mw. Leijten.

Een speciale rol daarin is weggelegd voor van Rooijen. Die wil weten of de intentie van de motie is om uit de EU te stappen: een zinloze vraag, die ook totaal niet van toepassing is op de motie zelf, waarvan het onderwerp niet verwoven is met de uitvoering en uitkomsten van die motie.

De motie is bedoeld om een transferunie tegen te gaan. Als je in de EU wilt blijven, dan wil je geen tranferunie. Als je eruit wil, is dat niet relevant. Het zouden dus uitgerekend de pro-EU mensen moeten zijn die, de gezondheid van de EU is acht nemend, voor deze motie moeten stemmen. De anti-EU mensen zouden tegen moeten stemmen, zodat de boel klapt. Meneer van Rooijen snapt er dus geen hol van, en wordt afgedroogd.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 16:02:48 #237
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179381877
Wat is nou weer een 'transferunie'? Is dit de laatste mode in populistische retoriek?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179382056
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:54 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Dit soort linkse agressie is dus het gevolg van de constante demoniseringspraktijken van figuren als Ollongren en Pechtold.
Ik ben met je eens dat FVD'ers graag Ollongren en Pechtold demoniseren, maar ik vind het toch wat ver gaan om dat als de oorzaak van dit soort gedrag te zien.
pi_179382195
Baudet wil dus dat de Kamer nu al belooft dat er geen cent van Noord-Europeens geld naar Italië gaat.

Ok Thierry.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179382246
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 16:02 schreef Molurus het volgende:
Wat is nou weer een 'transferunie'? Is dit de laatste mode in populistische retoriek?
Een unie waarbij de landen, staten of gebieden die veel geld binnenkrijgen de armere gebieden overeind houden.

Een beetje zoals Zeeland onderhouden wordt door rijkere provincies.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179382372
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 16:02 schreef Molurus het volgende:
Wat is nou weer een 'transferunie'? Is dit de laatste mode in populistische retoriek?
En dan nog zeggen dat anderen de politiek niet begrijpen... |:( Dit is toch wel een beetje basiskennis als je het over de toekomst van de EU wil hebben hoor. Het antwoord staat hierboven.
pi_179382460
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 16:15 schreef Ludachrist het volgende:
Baudet wil dus dat de Kamer nu al belooft dat er geen cent van Noord-Europeens geld naar Italië gaat.

Ok Thierry.
Ja. Geen goed idee? Hoe zie jij het verder?
Vindt je de ontwikkelingen in Italië problematisch? Denk jij ook dat dit een bedreiging voor de Nederlandse economie kan worden?
Ben je het eens met de vraag van leijten of de motie wel zin heeft als we niet weten of we dit wel kunnen tegenhouden?
M.b.t. de vraag van van Rooijen, zou je als voorstander van de EU niet een uitgesproken voorstander van deze motie moeten zijn?
pi_179382523
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 16:26 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ja. Geen goed idee? Hoe zie jij het verder?
Vindt je de ontwikkelingen in Italië problematisch? Denk jij ook dat dit een bedreiging voor de Nederlandse economie kan worden?
Ben je het eens met de vraag van leijten of de motie wel zin heeft als we niet weten of we dit wel kunnen tegenhouden?
M.b.t. de vraag van van Rooijen, zou je als voorstander van de EU niet een uitgesproken voorstander van deze motie moeten zijn?
Lijkt het je niet zinniger om de voors en tegens eerst eens goed tegen elkaar af te zetten voordat je dit soort dingen dichttimmert?
pi_179382568
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 16:26 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ja. Geen goed idee? Hoe zie jij het verder?
Vindt je de ontwikkelingen in Italië problematisch? Denk jij ook dat dit een bedreiging voor de Nederlandse economie kan worden?
Ben je het eens met de vraag van leijten of de motie wel zin heeft als we niet weten of we dit wel kunnen tegenhouden?
M.b.t. de vraag van van Rooijen, zou je als voorstander van de EU niet een uitgesproken voorstander van deze motie moeten zijn?
Het lijkt mij bijzonder prematuur om van de regering nu al te eisen dat ze een definitief standpunt innemen op basis van een situatie die mogelijk in de toekomst gaat spelen en waarvan je geen idee hebt hoe de politieke realiteit op dat moment is. Ik bedoel, dit gaat niet morgen een issue worden, het duurt een jaar of wat voor de gevolgen duidelijk worden.

Verder denk ik dat een transferunie uiteindelijk onvermijdelijk is.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179382615
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 16:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lijkt het je niet zinniger om de voors en tegens eerst eens goed tegen elkaar af te zetten voordat je dit soort dingen dichttimmert?
Prima. Dat is inderdaad de afweging die je moet maken. Goed dat dit gesprek er nu is.

De plannen die Italië nu zegt te willen doorvoeren, kunnen zij niet betalen. Hoe moet je daarmee omgaan? Grofweg zijn er 3 opties.
1) Je laat dit doorgaan, en gaat niet betalen als het fout gaat. Dan zal Italië de EU meenemen in een economische crisis.
2) Je laat dit doorgaan, en gaat om een crisis te voorkomen en verdere schade te voorkomen Italië hulp geven als zij dit nodig hebben. Italië heeft de burgers kunnen spekken, wordt dan gered door het Noorden.
3) je laat dit niet doorgaan, en zorgt voor nieuwe verkiezingen/ regels die regeringen moeten handhaven, waarbij politiek economisch beleid van landen dus door de EU wordt bepaald.

Overigens is het grappig dat je hetzelfde binnen Italië zelf ziet: het Noorden onderhoudt het Zuiden. De Italianen moeten daar overigens zelf niks van hebben; in het Noorden uiteraard.
pi_179382639
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 16:30 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het lijkt mij bijzonder prematuur om van de regering nu al te eisen dat ze een definitief standpunt innemen op basis van een situatie die mogelijk in de toekomst gaat spelen en waarvan je geen idee hebt hoe de politieke realiteit op dat moment is. Ik bedoel, dit gaat niet morgen een issue worden, het duurt een jaar of wat voor de gevolgen duidelijk worden.

Verder denk ik dat een transferunie uiteindelijk onvermijdelijk is.
Vind je dat wenselijk en bevorderlijk voor Nederland?
pi_179382692
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 16:32 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Prima. Dat is inderdaad de afweging die je moet maken. Goed dat dit gesprek er nu is.
Dit spreekt elkaar tegen.
pi_179382727
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 16:33 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Vind je dat wenselijk en bevorderlijk voor Nederland?
Daar heb ik nu nog geen idee van, want dat speelt pas in de (verre) toekomst.

Ik snap wel dat het idee 'die knoflookvreters gaan er met ons geld vandoor' niet zo erg lekker bekt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179382733
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 16:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dit spreekt elkaar tegen.
Je vervuilt het topic weer met je nietszeggende antwoorden. Nee dat doet het niet: je moet dit afwegen. En dan stem je voor of tegen die motie. Niks moeilijks aan. Ik heb mijn afweging dan ook al gemaakt. Wie waarom welke afweging maakt, is een interessant debat, daar kunnen we -heel Nederland en de politiek that is- het over hebben (en evt. onze mening aanpassen)
pi_179382755
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 16:37 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Daar heb ik nu nog geen idee van, want dat speelt pas in de (verre) toekomst.

Ik snap wel dat het idee 'die knoflookvreters gaan er met ons geld vandoor' niet zo erg lekker bekt.
Is het niet van groot belang, om nu al een beeld te hebben van hoe de EU er uit zal zien over een jaar of 20, en daar nu onze keuzes op af te stemmen. Regeren is vooruitzien, toch?

Wat nog minder lekker bekt: dat zien we later wel.
pi_179382900
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 16:38 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Is het niet van groot belang, om nu al een beeld te hebben van hoe de EU er uit zal zien over een jaar of 20, en daar nu onze keuzes op af te stemmen. Regeren is vooruitzien, toch?

Wat nog minder lekker bekt: dat zien we later wel.
Ik denk dat ze allemaal wel een beeld hebben over hoe de EU er uit moet zien, hoor. Dat is heel wat anders dan hoe de EU er daadwerkelijk over twintig jaar uit ziet, dat is van meer factoren afhankelijk dan alleen een wensenlijstje. Daarom is het ook vreemd om de regering nu al te verzoeken ergens ver in de toekomst tegen te zijn.

Laten we wel wezen: als de banken in Italië straks omvallen moeten we bijspringen, en dan is de regering daarvoor. Als dat niet gebeurd hoeven we dat zeer waarschijnlijk niet, het tekort lost de regering daar dan zelf maar op, en dan is onze regering tegen de transfer van geld. Zolang het niet nodig is gaat het voorlopig absoluut niet gebeuren, maar als het wel nodig is zit niemand te wachten op Baudet die dan met zijn motietje komt van 'ja maahaaahaaaaar we zouden het niet doen'. Daarom is het een onzinnige motie.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179383037
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 16:37 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je vervuilt het topic weer met je nietszeggende antwoorden. Nee dat doet het niet: je moet dit afwegen. En dan stem je voor of tegen die motie. Niks moeilijks aan. Ik heb mijn afweging dan ook al gemaakt. Wie waarom welke afweging maakt, is een interessant debat, daar kunnen we -heel Nederland en de politiek that is- het over hebben (en evt. onze mening aanpassen)
Als dat soort absoluutheden onzinnig zijn is het gesprek erover, of een stemming, ook onzinnig.
pi_179383826
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 16:44 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik denk dat ze allemaal wel een beeld hebben over hoe de EU er uit moet zien, hoor. Dat is heel wat anders dan hoe de EU er daadwerkelijk over twintig jaar uit ziet, dat is van meer factoren afhankelijk dan alleen een wensenlijstje. Daarom is het ook vreemd om de regering nu al te verzoeken ergens ver in de toekomst tegen te zijn.

Laten we wel wezen: als de banken in Italië straks omvallen moeten we bijspringen, en dan is de regering daarvoor. Als dat niet gebeurd hoeven we dat zeer waarschijnlijk niet, het tekort lost de regering daar dan zelf maar op, en dan is onze regering tegen de transfer van geld. Zolang het niet nodig is gaat het voorlopig absoluut niet gebeuren, maar als het wel nodig is zit niemand te wachten op Baudet die dan met zijn motietje komt van 'ja maahaaahaaaaar we zouden het niet doen'. Daarom is het een onzinnige motie.
Tuurlijk is het van meer factoren afhankelijk: de realiteit. Jij geeft ook aan:
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 16:30 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Verder denk ik dat een transferunie uiteindelijk onvermijdelijk is.
Nee, dat is niet vreemd, maar verstandig. Baudet zegt: als dit scenario er komt, vind ik dat onwenselijk, net zoals iedereen zegt. Daarom wil ik ervoor zorgen dat de regering er alles aan gaat doen dit te voorkomen.

Baudet zijn motie is er, om aan te geven dat we nu van alles beloven niet te doen, terwijl het (jouw woorden) onvermijdelijk is, dat er een tranferunie ontstaat.

Dit verwachtingenpatroon wordt (bewust) onduidelijk gehouden. Daar gaat deze motie om: de regeringspartijen kunnen dit niet steunen, om wat jij ook aangeeft. Toch zeggen ze steeds geen transferunie te willen.

De EU is dus een trein, die niet bij te sturen valt. Dat moet je erkennen. Dan kan je dus zeggen: we kiezen er toch voor. Een prima stelling, maar dan moet je deze ook naar de kiezer verantwoorden. Nu wordt het tegenovergestelde gedaan, en we weten allemaal waarom.

Daarom geeft Baudet ook aan zich te verheugen op de stemmingen.
pi_179383891
Heel creatieve interpretatie weer. Ik ga bbq'en.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179384450
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 17:24 schreef Ludachrist het volgende:
Heel creatieve interpretatie weer. Ik ga bbq'en.
Geniet ervan!
pi_179384461
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 16:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als dat soort absoluutheden onzinnig zijn is het gesprek erover, of een stemming, ook onzinnig.
Makes... no sense. Welke "absoluutheden" heb je het over?
pi_179384615
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 17:56 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Makes... no sense. Welke "absoluutheden" heb je het over?
Waar Baudet het over heeft.
pi_179384786
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 17:56 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Makes... no sense. Welke "absoluutheden" heb je het over?
Waar Baudet het over heeft. Dat we nu zouden moeten vaststellen dat er geen geld naar Italië gaat.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 09:39:13 #259
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_179462183
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:54 schreef fathank het volgende:

[..]

Hoe zie je dat voor je? Een peloton Special Forces vermomd als Rode Kruis medewerkers die Jihadkinderen gaan ophalen ofzo?
Ik vind de vraagstelling een beetje raar. Voor dat je daadwerkelijk iets gaat doen moet de intentie er eerst zijn. Aangezien de intentie er niet eens is, lijkt het me niet echt relevant hoe ik het in de praktijk voor me zie.

Bovendien : Als een groep terroristen een groep Nederlandse schoolkinderen ontvoerd naar soortgelijk gebied, zeg je dan ook ; Hoe zie je dat voor je? Dat is toch totaal niet relevant. Het gaat erom dat je moreel gezien beseft dat er IETS moet gebeuren om die kinderen te redden en je ze niet aan hun lot kunt over laten. De praktische kant laten we dan fijn over aan de professionals, goed?

Edit: Daarnaast willen de Koerden gewoon meewerken, omdat het immers onze staatsburgers zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door Gohf046 op 29-05-2018 09:46:32 ]
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_179497682
Ook hier, FvD is immers pro-referenda:
Voor de geïnteresseerden: vanavond is Boris ter Ham bij pauw om te vertellen over het referendum en zijn mening over het standpunt van D66 daarin.
  woensdag 30 mei 2018 @ 21:05:57 #261
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179497745
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 21:02 schreef Mr.Major het volgende:
Ook hier, FvD is immers pro-referenda:
Voor de geïnteresseerden: vanavond is Boris ter Ham bij pauw om te vertellen over het referendum en zijn mening over het standpunt van D66 daarin.
Laat me raden, Baudet is niet aanwezig.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 30 mei 2018 @ 21:25:34 #262
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_179498048
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 21:02 schreef Mr.Major het volgende:
Ook hier, FvD is immers pro-referenda:
Voor de geïnteresseerden: vanavond is Boris ter Ham bij pauw om te vertellen over het referendum en zijn mening over het standpunt van D66 daarin.
Dit is niet het centrale D66-topic. Als er geen FvD-er bij is die de visie van het FvD komt toelichten is het m.i. off topic.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_179499149
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 12:16 schreef Ludachrist het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-niet-meer~a03f93df/

Interviewtje met de Verlosser.
Verhelderend interview waarin Baudet laat zien naast een (intellectuele) narcist ook nogal onaangenaam in de omgang te zijn.(Zijn gedrag/houding tov de interviewster.)

Dit gaat verder dan andere dingen die ik van hem heb gelezen/gehoord:
(Quote)
",Dat lijkt me zeer voor de hand liggen. De linkse partijen hebben de poorten wijder opengezet dan de poorten van Troje en daardoor is Europa overspoeld door immigranten uit islamitische landen en radicale ideeën. Dat feit wordt statistisch begraven. De derde generatie wordt niet meer als allochtoon geteld, terwijl die er vaak radicaler in zit dan de eerste twee generaties. Tel daarbij op dat orthodoxe moslims veel meer kinderen krijgen en dat de immigratie uit Afrika aanzwelt en de conclusie ligt voor de hand: Nederland bestaat over vijftig jaar niet meer. Dan is het een soort Egypte. En nee, dat is niet míjn voorspelling, dat is gewoon wat er gebeurt als de huidige demografische tendens doorzet. In alle landen waar de soennitische islam, de meest radicale, de overhand kreeg, zijn westerse vrijheden weggevaagd. Wat wil je met al deze vragen?’’

Wat overigens niet betekent dat ik het op alle punten met hem oneens ben.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  woensdag 30 mei 2018 @ 22:33:03 #264
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179499398
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 22:19 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Verhelderend interview waarin Baudet laat zien naast een (intellectuele) narcist ook nogal onaangenaam in de omgang te zijn.(Zijn gedrag/houding tov de interviewster.)

Hij laat zich daar wel van z'n slechtste kant zien inderdaad. Althans, ik hoop dat dat z'n slechtste kant is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179499482
quote:
7s.gif Op woensdag 30 mei 2018 22:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hij laat zich daar wel van z'n slechtste kant zien inderdaad. Althans, ik hoop dat dat z'n slechtste kant is.
Zwei Seelen wohnen, ach! in meiner Brust.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_179499942
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 21:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dit is niet het centrale D66-topic. Als er geen FvD-er bij is die de visie van het FvD komt toelichten is het m.i. off topic.
Ach aangezien ik jaren op D66 heb gestemd, voor een aanzienlijk gedeelte vanwege het feit dat ik een sterk voorstander ben van bindende referenda en dat voor mij veruit de belangrijkste reden was om op het FvD te stemmen (ik twijfelde tussen PvdD en FvD) vind ik het niet echt ongepast.

Alhoewel ik daarin wellicht een uitzondering ben.

--
Offtopic

Blijft jammer dat D66 tot Eurofilie is vervallen en kiezersverraad heeft gepleegd (verdrag van Lissabon), ik blijf Van der Ham een uiterst sympathieke figuur vinden.

--

[ Bericht 10% gewijzigd door Tanatos op 30-05-2018 23:19:36 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_179500934
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 21:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dit is niet het centrale D66-topic. Als er geen FvD-er bij is die de visie van het FvD komt toelichten is het m.i. off topic.
Slechts een kleine kennisgeving voor de geïnteresseerden. Doe in hemelsnaam niet zo moeilijk.

Er hoeft ook helemaal niet gereageerd te worden, dat kan in het andere topic.

Zoals ook thanatos aangeeft: onder de FvD'ers zijn ex-D66'ers en anderen die pro-referenda zijn, en die willen dit vast lezen. Vanwege het algoritme komt het D66-topic niet bij actief te staan na 1 post, maar blijft onder het kopje "centraal" staan. Dat zou je daarom zomaar kunnen missen (op mobiel in ieder geval).

Verder zijn opmerkingen over wat ontopic is ook offtopic, dat mag in pol fb :W

[ Bericht 7% gewijzigd door Mr.Major op 31-05-2018 01:01:55 ]
pi_179502079
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 22:19 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Verhelderend interview waarin Baudet laat zien naast een (intellectuele) narcist ook nogal onaangenaam in de omgang te zijn.(Zijn gedrag/houding tov de interviewster.)

Dit gaat verder dan andere dingen die ik van hem heb gelezen/gehoord:
(Quote)
",Dat lijkt me zeer voor de hand liggen. De linkse partijen hebben de poorten wijder opengezet dan de poorten van Troje en daardoor is Europa overspoeld door immigranten uit islamitische landen en radicale ideeën. Dat feit wordt statistisch begraven. De derde generatie wordt niet meer als allochtoon geteld, terwijl die er vaak radicaler in zit dan de eerste twee generaties. Tel daarbij op dat orthodoxe moslims veel meer kinderen krijgen en dat de immigratie uit Afrika aanzwelt en de conclusie ligt voor de hand: Nederland bestaat over vijftig jaar niet meer. Dan is het een soort Egypte. En nee, dat is niet míjn voorspelling, dat is gewoon wat er gebeurt als de huidige demografische tendens doorzet. In alle landen waar de soennitische islam, de meest radicale, de overhand kreeg, zijn westerse vrijheden weggevaagd. Wat wil je met al deze vragen?’’

Wat overigens niet betekent dat ik het op alle punten met hem oneens ben.
Komt mij meer over als wat hij al in andere interviews/speeches heeft gezegd, maar dan meer langs een demografische analyse, i.p.v. een metafoor of slechts benoemen dat er een grote toename is. Maar het betoog heeft hij nog niet zo verwoord naar mijn weten inderdaad
pi_179502148
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 00:58 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Komt mij meer over als wat hij al in andere interviews/speeches heeft gezegd, maar dan meer langs een demografische analyse
Een demografische analyse die louter gebaseerd is op onderbuikgevoelens.
pi_179502319
quote:
7s.gif Op donderdag 31 mei 2018 01:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Een demografische analyse die louter gebaseerd is op onderbuikgevoelens.
We kunnen tegenwoordig vrijwel dagelijks nieuwsberichten lezen over radicale moslim-immigranten die zomaar mensen beginnen neer te steken maar blijf jij lekker je kop in het zand steken.
pi_179502325
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 01:59 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

We kunnen tegenwoordig vrijwel dagelijks nieuwsberichten lezen over radicale moslim-immigranten die zomaar mensen beginnen neer te steken maar blijf jij lekker je kop in het zand steken.
Heeft ook zo lekker veel te maken met het 'Nederland bestaat niet meer over 50 jaar'.
pi_179502455
quote:
10s.gif Op donderdag 31 mei 2018 02:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Heeft ook zo lekker veel te maken met het 'Nederland bestaat niet meer over 50 jaar'.
Dat is gewoon het logische toekomstbeeld als je maar blijft doorgaan met het massaal binnenhalen van immigranten uit moslimlanden.
  donderdag 31 mei 2018 @ 09:43:31 #273
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_179505852
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 09:39 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Ik vind de vraagstelling een beetje raar. Voor dat je daadwerkelijk iets gaat doen moet de intentie er eerst zijn. Aangezien de intentie er niet eens is, lijkt het me niet echt relevant hoe ik het in de praktijk voor me zie.

Bovendien : Als een groep terroristen een groep Nederlandse schoolkinderen ontvoerd naar soortgelijk gebied, zeg je dan ook ; Hoe zie je dat voor je? Dat is toch totaal niet relevant. Het gaat erom dat je moreel gezien beseft dat er IETS moet gebeuren om die kinderen te redden en je ze niet aan hun lot kunt over laten. De praktische kant laten we dan fijn over aan de professionals, goed?

Edit: Daarnaast willen de Koerden gewoon meewerken, omdat het immers onze staatsburgers zijn.
Er is een wezenlijk verschil tussen een ontvoering van een bus onschuldige schoolkinderen of religekkies die vinden dat hun kind naar een bepaald geloof opgevoed moet worden als koppensneller in het Kalifaat.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 31 mei 2018 @ 09:59:45 #274
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_179506023
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 09:43 schreef fathank het volgende:

[..]

Er is een wezenlijk verschil tussen een ontvoering van een bus onschuldige schoolkinderen of religekkies die vinden dat hun kind naar een bepaald geloof opgevoed moet worden als koppensneller in het Kalifaat.
Hoe is het Syrische kind van laten we zeggen 4 jaar oud minder onschuldig als het Nederlandse schoolkind wat is ontvoerd?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  donderdag 31 mei 2018 @ 10:09:26 #275
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_179506163
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 09:59 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Hoe is het Syrische kind van laten we zeggen 4 jaar oud minder onschuldig als het Nederlandse schoolkind wat is ontvoerd?
Ze hadden ook naar Saudi-Arabië kunnen verhuizen, dan grijpt de overheid toch ook niet in? Of naar Turkije? Of naar Rusland?

Een schoolbus met kinderen ontvoeren of met je gezin verhuizen naar een oord zoals jij het graag ziet is nogal een verschil of niet? Ik zie niet in waarom de Nederlandse overheid op zou moeten treden bij een vrijwillige emigratie van een gezin dat in Nederland duidelijk niks te zoeken heeft. Zo lang de ouders het gezag over hun kinderen niet is ontnomen heeft de overheid weinig te vertellen.

Ohja, dit is op persoonlijke titel en heeft verder niks met het fvd te maken dus misschien past het beter ergens in een apart topic.

[ Bericht 5% gewijzigd door fathank op 31-05-2018 10:14:47 ]
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 31 mei 2018 @ 10:17:45 #276
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_179506285
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 10:09 schreef fathank het volgende:

[..]

Ze hadden ook naar Saudi-Arabië kunnen verhuizen, dan grijpt de overheid toch ook niet in? Of naar Turkije? Of naar Rusland?

Een schoolbus met kinderen ontvoeren of met je gezin verhuizen naar een oord zoals jij het graag ziet is nogal een verschil of niet? Ik zie niet in waarom de Nederlandse overheid op zou moeten treden bij een vrijwillige emigratie van een gezin dat in Nederland duidelijk niks te zoeken heeft. Zo lang de ouders het gezag over hun kinderen niet is ontnomen heeft de overheid weinig te vertellen.
Hoe weet je uberhaubt dat het vrijwillig is? Alsof er geen gevallen zullen zijn waarin de man zijn vrouw en kind gedwongen heeft om mee te gaan omdat vrouwen helemaal niks te zeggen hebben in het salafisme?

Feit is dat daar Nederlandse kinderen opgesloten zitten in gevangenen kampen onder erbarmelijke omstandigheden en dat jij dan zegt tegen dat kind; stik maar. Terwijl dat kind helemaal nooit iets te kiezen heeft gehad.

Ik snap echt niet dat mensen zo hard kunnen zijn. Kijk dat je die ouders daar laat wegrotten; prima, het was immers hun eigen keuze. Maar kinderen en/of vrouwen die daar onvrijwillig mee naar toe zijn genomen moet je gewoon terughalen.

Edit: Het heeft in die zin wel met het FvD te maken omdat Baudet hier laatst nog uitgebreid op in is gegaan tijdens Pauw en zijn harde opstelling stelde me toch wat teleur. Op zich zelf geen dealbreker maar de laatste tijd gebeuren er wel steeds vaker zaken waar ik me aan irriteer. Fatsoenlijk rechts is schijnbaar te veel gevraagd.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_179507130
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 10:17 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Hoe weet je uberhaubt dat het vrijwillig is? Alsof er geen gevallen zullen zijn waarin de man zijn vrouw en kind gedwongen heeft om mee te gaan omdat vrouwen helemaal niks te zeggen hebben in het salafisme?

Feit is dat daar Nederlandse kinderen opgesloten zitten in gevangenen kampen onder erbarmelijke omstandigheden en dat jij dan zegt tegen dat kind; stik maar. Terwijl dat kind helemaal nooit iets te kiezen heeft gehad.

Ik snap echt niet dat mensen zo hard kunnen zijn. Kijk dat je die ouders daar laat wegrotten; prima, het was immers hun eigen keuze. Maar kinderen en/of vrouwen die daar onvrijwillig mee naar toe zijn genomen moet je gewoon terughalen.

Edit: Het heeft in die zin wel met het FvD te maken omdat Baudet hier laatst nog uitgebreid op in is gegaan tijdens Pauw en zijn harde opstelling stelde me toch wat teleur. Op zich zelf geen dealbreker maar de laatste tijd gebeuren er wel steeds vaker zaken waar ik me aan irriteer. Fatsoenlijk rechts is schijnbaar te veel gevraagd.
BNR bedoel je denk ik?
pi_179507166
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 02:45 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Dat is gewoon het logische toekomstbeeld als je maar blijft doorgaan met het massaal binnenhalen van immigranten uit moslimlanden.
Volgens mij betekent "Nederland bestaat straks niet meer" volgens xa1pt daadwerkelijk dat het fysieke grondgebied dat we nu Nederland noemen dan niet meer bestaat. Zo laat hij het overkomen in ieder geval.
pi_179508308
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 10:17 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Hoe weet je uberhaubt dat het vrijwillig is? Alsof er geen gevallen zullen zijn waarin de man zijn vrouw en kind gedwongen heeft om mee te gaan omdat vrouwen helemaal niks te zeggen hebben in het salafisme?

Feit is dat daar Nederlandse kinderen opgesloten zitten in gevangenen kampen onder erbarmelijke omstandigheden en dat jij dan zegt tegen dat kind; stik maar. Terwijl dat kind helemaal nooit iets te kiezen heeft gehad.

Ik snap echt niet dat mensen zo hard kunnen zijn. Kijk dat je die ouders daar laat wegrotten; prima, het was immers hun eigen keuze. Maar kinderen en/of vrouwen die daar onvrijwillig mee naar toe zijn genomen moet je gewoon terughalen.

Edit: Het heeft in die zin wel met het FvD te maken omdat Baudet hier laatst nog uitgebreid op in is gegaan tijdens Pauw en zijn harde opstelling stelde me toch wat teleur. Op zich zelf geen dealbreker maar de laatste tijd gebeuren er wel steeds vaker zaken waar ik me aan irriteer. Fatsoenlijk rechts is schijnbaar te veel gevraagd.
Hoe bepaal je dan of ze niet vrijwillig zijn meegegaan? Dat valt niet meer te achterhalen en die mensen die spijt hebben van hun vertrek naar IS zullen natuurlijk dat argument gebruiken om terug te kunnen komen. Ik vind het juist hard om die kinderen te scheiden van hun ouders die ze vervolgens nooit meer zien en spreken, als ze daadwerkelijk terugkomen naar Nederland lijkt me toekomstig contact met ouders uitgesloten of moet dat ook gewoon kunnen? En wat als één van die kinderen wel radicaliseert en over een jaar of 10 een aanslag pleegt, of contact met z'n ouders gaat zoeken? Foutje bedankt? Veel kinderen worden van kleins af aan gebrainwashed met haat tegen 'de ongelovigen', kijk bijvoorbeeld die docu van Vice over IS. Veel van die kinderen zijn een jaar of 3 of 4 en scanderen al dat ongelovigen moeten worden onthoofd.

Ik vind dat er ergens een grens getrokken moet worden en het terughalen van die kinderen gaat mijns inziens al ver over die grens. Wat dat betreft ben ik het eens met Rutte, de veiligheid van Nederland en Nederlanders heeft de grootste prioriteit, dan ga je niet zulke risico's nemen.
pi_179508547
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 12:06 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Hoe bepaal je dan of ze niet vrijwillig zijn meegegaan?
Kinderen gaan in principe natuurlijk nooit 'vrijwillig' mee als ze twee zijn, die snappen helemaal niks van wat er gebeurt. Voor volwassenen is dat wat anders natuurlijk.

quote:
Dat valt niet meer te achterhalen en die mensen die spijt hebben van hun vertrek naar IS zullen natuurlijk dat argument gebruiken om terug te kunnen komen. Ik vind het juist hard om die kinderen te scheiden van hun ouders die ze vervolgens nooit meer zien en spreken, als ze daadwerkelijk terugkomen naar Nederland lijkt me toekomstig contact met ouders uitgesloten of moet dat ook gewoon kunnen? En wat als één van die kinderen wel radicaliseert en over een jaar of 10 een aanslag pleegt, of contact met z'n ouders gaat zoeken? Foutje bedankt? Veel kinderen worden van kleins af aan gebrainwashed met haat tegen 'de ongelovigen', kijk bijvoorbeeld die docu van Vice over IS. Veel van die kinderen zijn een jaar of 3 of 4 en scanderen al dat ongelovigen moeten worden onthoofd.
In principe zijn die kinderen hier gewoon geboren en dus Nederlands burger. Als we die al niet willen opvangen omdat ze mogelijk over tien jaar radicaliseren kunnen we net zo goed iedereen het land uit zetten, want iedereen kan radicaliseren. Dat kinderen van 3 of 4 jaar napraten wat ze geleerd wordt is voor zover ik weet ook niet echt een indicator dat zij op latere leeftijd sneller zullen radicaliseren dan een willekeurige moslim die hier gewoon in Nederland is opgegroeid. Dat is namelijk echt nog heel jong, met meer dan genoeg ruimte voor ontwikkeling.

quote:
Ik vind dat er ergens een grens getrokken moet worden en het terughalen van die kinderen gaat mijns inziens al ver over die grens. Wat dat betreft ben ik het eens met Rutte, de veiligheid van Nederland en Nederlanders heeft de grootste prioriteit, dan ga je niet zulke risico's nemen.
Als kinderen al ver over de grens gaan, waar ligt de grens dan precies volgens jou? Moeten we überhaupt moslims in Nederland hebben. Die radicaliseren een stuk vaker dan niet-moslims, dus dat is ook een gevaar voor onze veiligheid.

En buiten dat, die kinderen zijn zoals gezegd ook Nederlander. Hun veiligheid lijkt echter een stuk minder prioriteit te hebben voor Rutte.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179508582
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 02:45 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Dat is gewoon het logische toekomstbeeld als je maar blijft doorgaan met het massaal binnenhalen van immigranten uit moslimlanden.
Neuh, alhoewel angstpredikers dat beeld natuurlijk graag aanhalen zodat zij zich kunnen voordoen als de grote verlosser die hen daarvoor zal behoeden
pi_179511386
quote:
2s.gif Op donderdag 31 mei 2018 12:17 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Kinderen gaan in principe natuurlijk nooit 'vrijwillig' mee als ze twee zijn, die snappen helemaal niks van wat er gebeurt. Voor volwassenen is dat wat anders natuurlijk.
Ik heb het dan ook over de ouders, dat begrijp je zelf toch ook wel mag ik aannemen.

quote:
[..]

In principe zijn die kinderen hier gewoon geboren en dus Nederlands burger. Als we die al niet willen opvangen omdat ze mogelijk over tien jaar radicaliseren kunnen we net zo goed iedereen het land uit zetten, want iedereen kan radicaliseren. Dat kinderen van 3 of 4 jaar napraten wat ze geleerd wordt is voor zover ik weet ook niet echt een indicator dat zij op latere leeftijd sneller zullen radicaliseren dan een willekeurige moslim die hier gewoon in Nederland is opgegroeid. Dat is namelijk echt nog heel jong, met meer dan genoeg ruimte voor ontwikkeling.
Als ouders er bewust voor kiezen om zich aan te sluiten bij IS om tegen de ongelovigen te strijden houdt het wat mij betreft op. En dan maakt het mij ook niet uit of ze hun oma en opa of kinderen meenemen, ze komen er gewoon niet meer in.

quote:
[..]

Als kinderen al ver over de grens gaan, waar ligt de grens dan precies volgens jou? Moeten we überhaupt moslims in Nederland hebben. Die radicaliseren een stuk vaker dan niet-moslims, dus dat is ook een gevaar voor onze veiligheid.
De grens ligt in ieder geval bij het vertrekken uit Nederland met als doel zich aan te sluiten bij organisaties als IS. Nederlandse Moslims die in Nederland radicaliseren kunnen hier worden opgepakt en vervolgd. Moslims zijn wat mij betreft welkom hier maar radicalisatie moet keihard worden aangepakt.
Radicalisering en aanslagen voorkomen gaat toch niet voor 100% lukken maar het risico kan wel worden beperkt.

quote:
En buiten dat, die kinderen zijn zoals gezegd ook Nederlander. Hun veiligheid lijkt echter een stuk minder prioriteit te hebben voor Rutte.
Zoals gezegd, er moet een grens getrokken worden. Die kinderen mogen hun ouders later bedanken voor de situatie waar ze in zitten.

Vind jij -ervan uitgaande dat je die kinderen naar Nederland terug wilt halen- dat die kinderen nog contact mogen hebben met hun ouders? Mogen ze elkaar bezoeken? En wat als één van die kinderen wel radicaliseert en over een jaar of 10 een aanslag pleegt? Foutje bedankt?
pi_179511643
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 14:03 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook over de ouders, dat begrijp je zelf toch ook wel mag ik aannemen.
Aangezien die post ervoor grotendeels over kinderen kon ik een beetje extra duiding wel gebruiken.

quote:
Als ouders er bewust voor kiezen om zich aan te sluiten bij IS om tegen de ongelovigen te strijden houdt het wat mij betreft op. En dan maakt het mij ook niet uit of ze hun oma en opa of kinderen meenemen, ze komen er gewoon niet meer in.
Ja, maar mijn citaat gaat over de kinderen van die ouders he. Dat die ouders er niet meer in komen, volledig prima, maar moet een Nederlands kind van 2 de dupe worden van zijn ouders?

quote:
De grens ligt in ieder geval bij het vertrekken uit Nederland met als doel zich aan te sluiten bij organisaties als IS. Nederlandse Moslims die in Nederland radicaliseren kunnen hier worden opgepakt en vervolgd. Moslims zijn wat mij betreft welkom hier maar radicalisatie moet keihard worden aangepakt.
Radicalisering en aanslagen voorkomen gaat toch niet voor 100% lukken maar het risico kan wel worden beperkt.
Ja, maar die kinderen vertrekken zelf niet bewust. Die worden alleen teruggehaald. Dat is volgens jou echter veel te ver, omdat ze in IS-gebied zijn geweest denk ik dan?

quote:
Zoals gezegd, er moet een grens getrokken worden. Die kinderen mogen hun ouders later bedanken voor de situatie waar ze in zitten.
Waarom eigenlijk? Hier in Nederland kunnen we slechte ouders uit het ouderlijk gezag zetten, waarom moeten we voor kinderen die toevallig een radicale vader hebben dan maar accepteren dat ze opeens in IS-gebied wonen?

quote:
Vind jij -ervan uitgaande dat je die kinderen naar Nederland terug wilt halen- dat die kinderen nog contact mogen hebben met hun ouders? Mogen ze elkaar bezoeken? En wat als één van die kinderen wel radicaliseert en over een jaar of 10 een aanslag pleegt? Foutje bedankt?
Nee, die ouders worden gewoon uit de ouderlijke macht gezet wat mij betreft. Geen bezoek, geen contact tot het kind 18 is en dat eventueel zelf wil.

En als een van die kinderen radicaliseert, dan kan dat gebeuren. Net als dat een kind kan radicaliseren dat niet in het kalifaat is geweest. Zoals gezegd, ik denk niet dat een kind van 4 dat we daar vandaan terughalen een groter risico is dan een kind dat hier in de Schilderswijk geronseld wordt. Zoals je zei, je kan het nooit 100% uitsluiten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 31 mei 2018 @ 14:12:54 #284
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_179511699
Waarom zijn mensen uberhaubt zo bang voor aanslagen hier in NL? Ik begrijp dat echt nooit zo goed. De kans dat je dood gaat omdat je over je eigen veters struikelt is nog groter :')

quote:
Als ouders er bewust voor kiezen om zich aan te sluiten bij IS om tegen de ongelovigen te strijden houdt het wat mij betreft op. En dan maakt het mij ook niet uit of ze hun oma en opa of kinderen meenemen, ze komen er gewoon niet meer in.
Dus opa en oma die in NL zijn gebleven mogen de kinderen ook niet ophalen?

quote:
En wat als één van die kinderen wel radicaliseert en over een jaar of 10 een aanslag pleegt, of contact met z'n ouders gaat zoeken? Foutje bedankt?
Maar dan kunnen we iedereen die een zwaar delict heeft gepleegd toch beter levenslang oplsuiten? Want er is een redelijke kans dat ze opnieuw in de fout gaan.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  donderdag 31 mei 2018 @ 14:15:37 #285
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179511770
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 14:12 schreef Gohf046 het volgende:
Waarom zijn mensen uberhaubt zo bang voor aanslagen hier in NL? Ik begrijp dat echt nooit zo goed. De kans dat je dood gaat omdat je over je eigen veters struikelt is nog groter :')
Het is het resultaat van een grote politieke campagne ('the war on terror') die is ingezet na 9/11. Die heeft mensen het idee gegeven dat de bommen ons elk moment om de oren kunnen vliegen, terwijl er in werkelijkheid niets aan de hand is.

Ik vind het overigens opmerkelijk hoe goed die campagne heeft gewerkt. Net alsof we niets hebben geleerd van de jaren '30 van de vorige eeuw. (Ja, een Godwin. Maar niet alle Godwins zijn onterecht.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179511816
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 14:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is het resultaat van een grote politieke campagne ('the war on terror') die is ingezet na 9/11. Die heeft mensen het idee gegeven dat de bommen ons elk moment om de oren kunnen vliegen, terwijl er in werkelijkheid niets aan de hand is.

Ik vind het overigens opmerkelijk hoe goed die campagne heeft gewerkt. Net alsof we niets hebben geleerd van de jaren '30 van de vorige eeuw. (Ja, een Godwin. Maar niet alle Godwins zijn onterecht.)
Nou helemaal niets aan de hand... De overheid had niet moeten bezuinigen op instanties bijv. de zorg en de politie.. De zorg en politie werken op veel terreinen samen als het gaat op aanpakken bijv van terrorisme of ´verwarde´personen
  donderdag 31 mei 2018 @ 14:20:03 #287
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179511874
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 14:17 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Nou helemaal niets aan de hand... De overheid had niet moeten bezuinigen op instanties bijv. de zorg en de politie.. De zorg en politie werken op veel terreinen samen als het gaat op aanpakken bijv van terrorisme of ´verwarde´personen
Ik herhaal: er is niets aan de hand. In alle opzichten is Nederland nu veiliger dan, zeg, 40 jaar geleden. Qua terrorisme, qua misdaad, enzovoort.

Het gevoel van onveiligheid, het wantrouwen jegens vreemdelingen (en met name moslims), de angst voor aanslagen, het is allemaal 100% een door de politiek gecreëerd waanbeeld dat niets met de werkelijkheid van doen heeft.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 31 mei 2018 @ 14:21:48 #288
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_179511938
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 14:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is het resultaat van een grote politieke campagne ('the war on terror') die is ingezet na 9/11. Die heeft mensen het idee gegeven dat de bommen ons elk moment om de oren kunnen vliegen, terwijl er in werkelijkheid niets aan de hand is.

Ik vind het overigens opmerkelijk hoe goed die campagne heeft gewerkt. Net alsof we niets hebben geleerd van de jaren '30 van de vorige eeuw. (Ja, een Godwin. Maar niet alle Godwins zijn onterecht.)
9/11 is op zijn best misbruikt om een flink aantal wetten door te voeren die grofweg de vrijheden van de amerikanen inperkte en de macht van de overheid vergroot. Oorlog voeren is zo'n beetje het beste business model van Amerika, goed voor de wapen en olie handel.

Zo werkt het nou eenmaal, en zeker in Amerika. Maar ik ga wel erg off-topic zo.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_179512626
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 14:12 schreef Gohf046 het volgende:
Waarom zijn mensen uberhaubt zo bang voor aanslagen hier in NL? Ik begrijp dat echt nooit zo goed. De kans dat je dood gaat omdat je over je eigen veters struikelt is nog groter :')
Ik ben zelf niet bang voor aanslagen. Ook nooit geweest en het gaat er ook niet om of men bang is of niet, het gaat mij om risicobeperking. Dat er weinig vliegtuigen crashen betekent niet dat er minder of geen onderhoud meer gepleegd hoeft worden als je begrijpt wat ik bedoel.

quote:
[..]

Dus opa en oma die in NL zijn gebleven mogen de kinderen ook niet ophalen?
Wat mij betreft niet.

quote:
[..]

[quote]Maar dan kunnen we iedereen die een zwaar delict heeft gepleegd toch beter levenslang oplsuiten? Want er is een redelijke kans dat ze opnieuw in de fout gaan.
Dit zijn van die overdreven statements waar ik niets mee kan, dat is hetzelfde als ik tegen jou zeg dat we dan net zo goed alle kinderen uit het Kalifaat die daar onder erbarmelijke omstandigheden leven naar Nederland moeten halen, die kinderen daar hebben er immers niet zelf voor gekozen en niet elk land zo gek is om ze terug te halen. Moeten we die kinderen dan maar laten stikken?
  donderdag 31 mei 2018 @ 15:23:36 #290
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_179513475
quote:
Dit zijn van die overdreven statements waar ik niets mee kan, dat is hetzelfde als ik tegen jou zeg dat we dan net zo goed alle kinderen uit het Kalifaat die daar onder erbarmelijke omstandigheden leven naar Nederland moeten halen, die kinderen daar hebben er immers niet zelf voor gekozen en niet elk land zo gek is om ze terug te halen. Moeten we die kinderen dan maar laten stikken?
Beetje rare vergelijking want ik heb het gewoon over Nederlanders. Enerzijds crimineel anderzijds potentieel( :') ) terrorist. Om de 1 of andere reden wil jij kinderen straffen omdat ze ooit mogelijk een aanslag plegen. Risico inperking noem je het ook nog.

We sluiten een moordenaar niet eens levenslang op in veel gevallen maar deze kinderen wil je al straffen voordat ze uberhaubt iets strafbaars hebben gedaan.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_179513692
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 15:23 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Beetje rare vergelijking want ik heb het gewoon over Nederlanders. Enerzijds crimineel anderzijds potentieel( :') ) terrorist. Om de 1 of andere reden wil jij kinderen straffen omdat ze ooit mogelijk een aanslag plegen. Risico inperking noem je het ook nog.
Nee, ik wil ze niet straffen. Het is nu eenmaal het gevolg bij een vertrek naar dat soort gebieden.
Stel dat Nederland besluit die kinderen terug te halen, dat kan ervoor zorgen dat mensen nu twijfelen om die kant op te gaan dan toch maar gaan omdat ze weten dat de kinderen toch wel worden teruggehaald. Nu is voor iedereen duidelijk wat de gevolgen zijn als ze daarheen vertrekken wat een remmende werking kan hebben.

quote:
We sluiten een moordenaar niet eens levenslang op in veel gevallen maar deze kinderen wil je al straffen voordat ze uberhaubt iets strafbaars hebben gedaan.
Als moord bewezen is ben ik voor levenslang zonder kans op vervroegde vrijlating. Als je bewust iemands leven beëindigt vind ik het passend dat diegene geen vrijheid meer verdient. Maar goed, dat ben ik.
  donderdag 31 mei 2018 @ 15:41:39 #292
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179513980
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 15:31 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Nee, ik wil ze niet straffen. Het is nu eenmaal het gevolg bij een vertrek naar dat soort gebieden.
Dus je wilt effectief het bezoeken van specifieke landen verbieden? :?

Op grond waarvan?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 31 mei 2018 @ 15:47:33 #293
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_179514159
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 15:31 schreef Sylv3se het volgende:
Nee, ik wil ze niet straffen. Het is nu eenmaal het gevolg bij een vertrek naar dat soort gebieden.
Stel dat Nederland besluit die kinderen terug te halen, dat kan ervoor zorgen dat mensen nu twijfelen om die kant op te gaan dan toch maar gaan omdat ze weten dat de kinderen toch wel worden teruggehaald. Nu is voor iedereen duidelijk wat de gevolgen zijn als ze daarheen vertrekken wat een remmende werking kan hebben.
Nu ben ik in de war. De kinderen mogen niet terug gehaald worden omdat er er anders meer extremisten naar Syrie zouden reizen om zich aan te sluiten bij IS(want de kinderen worden toch wel terug gehaald).

Dat is toch mooi? Hoe meer extremisten afreizen naar Syrië hoe beter toch? Daar zijn ze beter op hun plek als hier, denk je niet?

Maar jij houd ze liever hier omdat je de extremist liever in NL zelf hebt dan in Syrie?
Zeg nou eens eerlijk...heel logisch is het niet toch?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_179514912
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 15:47 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Nu ben ik in de war. De kinderen mogen niet terug gehaald worden omdat er er anders meer extremisten naar Syrie zouden reizen om zich aan te sluiten bij IS(want de kinderen worden toch wel terug gehaald).

Dat is toch mooi? Hoe meer extremisten afreizen naar Syrië hoe beter toch? Daar zijn ze beter op hun plek als hier, denk je niet?
Zeker, alleen heeft dat ook consequenties als ze hun vrouw/kinderen meenemen. Ga je daarheen met je gezin om voor IS te vechten? Prima, paspoort van het hele gezin intrekken en zoek het verder daar uit.

quote:
Maar jij houd ze liever hier omdat je de extremist liever in NL zelf hebt dan in Syrie?
Zeg nou eens eerlijk...heel logisch is het niet toch?
Ik zie liever dat die ouders hun eigen kinderen opvoeden en zorgen dat het niet zo ver komt dat ze radicaliseren. Preventie dus, en dat bereik je niet door uitzonderingen te maken door ze terug te halen, dat heeft juist een tegenovergesteld effect. Er moet gewoon een duidelijke grens zijn die voor iedereen duidelijk is.
  donderdag 31 mei 2018 @ 16:22:19 #295
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179515006
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 15:47 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Nu ben ik in de war. De kinderen mogen niet terug gehaald worden omdat er er anders meer extremisten naar Syrie zouden reizen om zich aan te sluiten bij IS(want de kinderen worden toch wel terug gehaald).

Dat is toch mooi? Hoe meer extremisten afreizen naar Syrië hoe beter toch? Daar zijn ze beter op hun plek als hier, denk je niet?

Maar jij houd ze liever hier omdat je de extremist liever in NL zelf hebt dan in Syrie?
Zeg nou eens eerlijk...heel logisch is het niet toch?
Haha, ook dat nog inderdaad.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179516191
quote:
7s.gif Op donderdag 31 mei 2018 12:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Neuh, alhoewel angstpredikers dat beeld natuurlijk graag aanhalen zodat zij zich kunnen voordoen als de grote verlosser die hen daarvoor zal behoeden
Hoezo is dat niet zo? Als het geboortecijfer onder etnische Nederlanders lager is dan het sterftecijfer, en bij allochtone Nederlanders dat precies andersom is, dan zal het proces toch verder gaan?
pi_179516235
quote:
14s.gif Op donderdag 31 mei 2018 16:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Haha, ook dat nog inderdaad.
Als ze alleen gaan, en als ze vervolgens nooit meer naar Nederland omkijken, niet terugkomen en mensen hier niet beïnvloeden, dan zou dat inderdaad gunstig zijn. Er worden echter kinderen meegenomen. Ga nu alsjeblieft niet doen alsof dit in de praktijk wenselijk is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')