abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 15 mei 2018 @ 12:02:59 #1
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_179173015
In een ander topic raakten we aan de praat over tijdschriften van supermarkten. Het leek me leuk om eens te praten over onze voorkeuren en afkeuren :)





quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 11:25 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Alleen is de allerhande een kutblad.

Normale supermarktbladen hebben recepten waarbij het themaproduct de hoofdrol speelt. Dus als de broccoli in de reclame is, krijg je verschillende recepten met een hoofdrol voor broccoli. Logisch.

Allerhande niet. Allerhande doet het anders door recepten te plaatsen waar het themaproduct eigenlijk niet in thuishoort, maar eventueel bij zou kunnen passen (maar eigenlijk niet). Dus dan krijg je bij wijze van spreke kapsalon met broccoli en dat soort Frankenstein-samenstellingen.

Ik heb op verzoek van mijn vriendin wel eens een weekje Allerhanderecepten gemaakt en zo rond donderdag was ik er al zo onwaarschijnlijk stok ongelukkig van, dat ik het met een grote boog in de biobak gekwakt heb en Chinees ben gaan halen. :{
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 11:51 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

:o Serieus?

Ik heb een hele zwik aan Allerhanderecepten die me prima bevallen. Meer dan ùit Boodschappen bijvoorbeeld. Dirk heeft de laatste jaren ook goeie recepten in hun blad.

Maar de recepten die ik uit die bladen haal zijn niet echt budgetvriendelijk om maar on topic te blijven O-) Wij geven 100-120 euro per week uit aan boodschappen voor 2 personen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 11:55 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Jordy-B heeft volgens mij gelijk. Ik ben een trouwe lezer van Allerhande. En heel vaak bekruipt me het gevoel dat recepten geforceerd zijn. Leg de bonus-krant er maar eens naast en ja hoor.Ik noem dat het Zoete-Aardappel-Syndroom. Of kijk rond in AH. Ik heb wel erg mijn best gedaan, bijvoorbeeld bij de zomereditie (gewoon een beetje afvallen bij laag-calorie gerechten), maar als je het maakt is het helemaal niet zo smakelijk en geweldig.

De "Boodschappen" is trouwens stukken beter en gemakkelijker te maken.
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 11:59 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Serieus. Ik werd er ook serieus depressief van. Ik vind het niet zo erg om één dagje sneu in onsmakelijk eten te zitten prikken, maar vier dagen achter elkaar trok ik niet.

Bij Hallo Jumbo vind ik wel regelmatig recepten die gewoon hartstikke lekker zijn, al moet ik zeggen dat ik de meeste recepten van Okoko haal (als ik zoek op wat ik in de koeling heb) of tegenkom bij Chef John.

Die laatste heeft bijvoorbeeld een heerlijke pompoensoep.
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 11:59 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Er staan zeker niet allemaal lekkere recepten in. Maar ik kan uit elke editie wel twee of drie recepten of ideeën voor een recept halen. En ik hou me vrijwel nooit helemaal aan een recept, ik tweak altijd wel iets omdat dat beter uitkomt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 12:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind dit wel een fascinerend onderwerp. Ik ga even een topic aanmaken want hier past het eigenlijk niet.
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 12:05 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Die gegrilde filetlapjes met ovenaardappel en salade (April-Allerhande pagina 73), die was trouwens wel erg lekker. Aanradertje. Ik heb alleen wel die dressing achterwege gelaten, want ik hou niet van dressing. En de tomaten natuurlijk.


[ Bericht 26% gewijzigd door Lucky_Strike op 15-05-2018 12:13:03 ]
Spoilers!
pi_179173060
Om even wat uit het andere topic te kopiëren:
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 06:16 schreef Lunatiek het volgende:
In de Allerhande en soortgelijke bladen staan regelmatig recepten die snel en eenvoudig te bereiden zijn, of budget, of beiden.
Alleen is de allerhande een kutblad.

Normale supermarktbladen hebben recepten waarbij het themaproduct de hoofdrol speelt. Dus als de broccoli in de reclame is, krijg je verschillende recepten met een hoofdrol voor broccoli. Logisch.

Allerhande niet. Allerhande doet het anders door recepten te plaatsen waar het themaproduct eigenlijk niet in thuishoort, maar eventueel bij zou kunnen passen (maar eigenlijk niet). Dus dan krijg je bij wijze van spreken kapsalon met broccoli en dat soort Frankenstein-samenstellingen.

Ik heb op verzoek van mijn vriendin wel eens een weekje Allerhanderecepten gemaakt en zo rond donderdag was ik er al zo onwaarschijnlijk stok ongelukkig van, dat ik het met een grote boog in de biobak gekwakt heb en Chinees ben gaan halen. :{

Bij Hallo Jumbo vind ik wel regelmatig recepten die hartstikke lekker zijn. :Y
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_179173067
Tijdschriften van supermarkten zijn er alleen op gericht om jou naar die supermarkt te lokken en je geld daar uit te laten geven. Ook al zullen er soms prima recepten in staan: dat is de reden dat ik die tijdschriften negeer. Er zijn genoeg websites die gratis zijn en je niet (soms wel érg opzichtig) proberen te lokken naar een bepaalde supermarkt, omdat die (goh, wat toevallig) het tijdschrift betaalt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_179173128
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 12:06 schreef spijkerbroek het volgende:
Tijdschriften van supermarkten zijn er alleen op gericht om jou naar die supermarkt te lokken en je geld daar uit te laten geven. Ook al zullen er soms prima recepten in staan: dat is de reden dat ik die tijdschriften negeer. Er zijn genoeg websites die gratis zijn en je niet (soms wel érg opzichtig) proberen te lokken naar een bepaalde supermarkt, omdat die (goh, wat toevallig) het tijdschrift betaalt.
Een recept met broccoli is een recept met broccoli. Het dondert niet waar die broccoli vandaan komt.

Het is natuurlijk een ander verhaal als je een "recept" hebt met ah verse pastagroente, Bertolli pastasaus en Grand'Italia Volkoren Spelt Penne, maar over het algemeen (bij Jumbo althans) valt dat wel mee.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_179173184
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 12:10 schreef Jordy-B het volgende:
Een recept met broccoli is een recept met broccoli. Het dondert niet waar die broccoli vandaan komt.
Klopt, maar dat recept met broccoli kan ik ook op een gratis website vinden waar ik niet het gevoel heb dat ik naar AH-broccoli word gepusht.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 12:15:37 #6
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_179173263
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 12:06 schreef spijkerbroek het volgende:
Tijdschriften van supermarkten zijn er alleen op gericht om jou naar die supermarkt te lokken en je geld daar uit te laten geven. Ook al zullen er soms prima recepten in staan: dat is de reden dat ik die tijdschriften negeer. Er zijn genoeg websites die gratis zijn en je niet (soms wel érg opzichtig) proberen te lokken naar een bepaalde supermarkt, omdat die (goh, wat toevallig) het tijdschrift betaalt.
Je bent er nog altijd zelf bij of je je naar zo'n winkel laat pushen. Dat geldt ook voor het kijken naar televisiereclame of een abri in een bushokje.
Spoilers!
pi_179173372
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 12:15 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Je bent er nog altijd zelf bij of je je naar zo'n winkel laat pushen. Dat geldt ook voor het kijken naar televisiereclame of een abri in een bushokje.
Klopt, ik laat me dan ook niet zo gauw overhalen om iets specifieks te kopen, tenzij ik het nodig heb. Maar alleen het gevoel al dat ze het op allerlei manieren proberen, vind ik al irritant. En dat wil ik verre houden van iets dat ik leuk vind: koken en eten. Dus kies ik ervoor om dit soort tijdschriften van supermarkten te negeren.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_179173436
Bij de Allerhande is het jammer dat ze altijd bijvoorbeeld de hamburgers van eigen merk gebruiken. Is hun goed recht natuurlijk, maar ze zijn gewoon niet te vreten. De ergste is de Amerikaanse versie. Zou handiger zijn als ze voordeden hoe je zelf hamburgers in elkaar draait.
(Ik hou alles wat ik koop bij in een schrift met een beoordeling erbij).
Het rare is dat de Angus-burgers uit de vriezer (in een doosje) wel goed te doen zijn. Je zou andersom verwachten.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 12:25:00 #9
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_179173470
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 12:20 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Klopt, ik laat me dan ook niet zo gauw overhalen om iets specifieks te kopen, tenzij ik het nodig heb. Maar alleen het gevoel al dat ze het op allerlei manieren proberen, vind ik al irritant. En dat wil ik verre houden van iets dat ik leuk vind: koken en eten. Dus kies ik ervoor om dit soort tijdschriften van supermarkten te negeren.
^O^

Ik heb dat gevoel helemaal niet. Ik kook sowieso zeer zelden iets in de maand waarin het tijdschrift uitkomt. Ik bewaar de recepten en wanneer ik eens een combinatie van ingrediënten in huis heb vanwege restjes of een aanbieding, maak ik het recept. Waar ik dan de rest van de ingrediënten koop, hangt helemaal van het moment af.

Ik lees ook tijdschriften van winkels waar ik niet kom, ik krijg ze van mijn moeder.
Spoilers!
pi_179173853
Wij gebruiken regelmatig de AH-app voor recepten. En kopen de ingrediënten dan bij de Aldi of Lidl.
Gaat prima.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 14:01:22 #11
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_179175302
In elk geval de Allerhande plaatst de recepten ook op een site, zodat je ze ook kunt vinden als de aanbiedingen allang zijn afgelopen.

Wel is het makkelijk als er voor een nieuw product dat in een blad wordt genoemd er een of meer recepten zijn waar je dat product in kunt gebruiken.

Wat ik irritant vind, is de jaarlijkse routine. Elk jaar dezelfde typische gerechten (augustus: Italiaanse keuken "om het vakantiegevoel vast te houden"). Er is weinig variatie qua keukens. Hoeft niet gelijk helemaal exotisch, want dat is lastig met ingrediënten, maar meer variatie zou fijn zijn. Ook voor wat betreft de Hollandse keuken, doe die eens in augustus, dan hoeft het ook geen stamppot te zijn.

Zoals ik in het andere topic schreef, Boodschappen van o.a. Plus en Spar heet nu anders.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 15:21:03 #12
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_179176850
Ik heb denk ik al zo'n 10 jaar niet meer iets uit zo'n tijdschrift gemaakt en sinds 6 (?) jaar of zo neem ik ze ook niet meer mee naar huis. Ik vind het niks. Recepten met dat dwangmatige maximum van 5 ingrediënten jeuken. Ik doe er niet meer aan mee. Ik heb genoeg kookboeken, een heel internet of anders frobel ik zelf wel wat in elkaar.
  Moderator dinsdag 15 mei 2018 @ 15:24:12 #13
9859 crew  Karina
Woman
pi_179176912
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 12:23 schreef Sigaartje het volgende:
Het rare is dat de Angus-burgers uit de vriezer (in een doosje) wel goed te doen zijn. Je zou andersom verwachten.
Off topic maar dankje! Ik zie ze elke week liggen en denk steeds: zou dat nou lekker zijn.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_179176944
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 15:21 schreef RobinOok het volgende:
Ik heb denk ik al zo'n 10 jaar niet meer iets uit zo'n tijdschrift gemaakt en sinds 6 (?) jaar of zo neem ik ze ook niet meer mee naar huis. Ik vind het niks. Recepten met dat dwangmatige maximum van 5 ingrediënten jeuken. Ik doe er niet meer aan mee. Ik heb genoeg kookboeken, een heel internet of anders frobel ik zelf wel wat in elkaar.
Ik vind het altijd wel leuk om bij te blijven en me lekker te ergeren aan foto's van gelukkig knorrende biggetjes met wolkjes in de blauwe lucht, terwijl we niet dom zijn en heus wel weten waar de porkchops vandaan komen. En dan van die blije groentemanagers hoe hoog hun kwaliteit wel niet is, terwijl er altijd toch weer regelmatig ouwe zooi en schimmel tussen de groente en fruit ligt, terwijl er continu drie man rond loopt om ons zo goed mogelijk te helpen. Bij de diepvries loopt helemaal niemand.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_179176964
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 15:24 schreef Karina het volgende:

[..]

Off topic maar dankje! Ik zie ze elke week liggen en denk steeds: zou dat nou lekker zijn.
NIET doen.

Edit: ik was flauw.

[ Bericht 8% gewijzigd door Sigaartje op 15-05-2018 15:43:35 ]
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_179181442
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 12:23 schreef Sigaartje het volgende:
. Zou handiger zijn als ze voordeden hoe je zelf hamburgers in elkaar draait.

Dan moet je even op de website van de allerhande kijken. Daar staan heel veel instuctiefilmpjes. Staat er vast tussen.
https://www.ah.nl/allerhande/videos
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_179181705
Ik vind die tijdschriften van supermarkten leuk om inspiratie op te doen, net als over het internet struinen en lezen over recepten.

Als ik écht iets wil maken, dan stel ik het zelf samen OF lees ik een heleboel gelijksoortige recepten (lang leve het internet), zodat het uiteindelijke recept dat ik maak precies naar mijn zin is.

Dat gezegd hebbende vind ik de Allerhande verreweg het beste blad.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 19:04:07 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179181774
Kan me niet herinneren er ooit een recept uit gebruikt te hebben.
Meestal zijn ze tenenkrommend bezig iets “nieuws” te verzinnen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_179192177
De ah app (mèt looproute! :D) vind ik handig.
Ik neem de recepten niet altijd zo nauw, als er een bepaald merk in moet kijk ik zelf wel of ik dat ook belangrijk genoeg vind.
pi_179192543
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Kan me niet herinneren er ooit een recept uit gebruikt te hebben.
Meestal zijn ze tenenkrommend bezig iets “nieuws” te verzinnen
Die taarten alleen al. ;(
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_179192656
Ik neem regelmatig wel zo’n blaadje mee uit de winkel en dan scheur ik soms een receptje eruit.
Ik heb een map met recepten dus ook online zie ik weleens iets wat ik uitprint.
Kookboeken slaan niet altijd makkelijk open en de hele tijd online zijn om een recept te volgen vind ik ook irritant.
De bladen zelf vind ik vaak nogal druk, schreeuwerig en onoverzichtelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door vencodark op 16-05-2018 10:50:33 ]
pi_179192741
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 10:38 schreef vencodark het volgende:
Ik neem regelmatig wel zo’n blaadje mee uit de winkel en dan scheur ik soms een receptje eruit.
Ik heb een map met recepten dus ook online zie ik weleens kets wat ik uitprint.
Kookboeken slaan niet altijd makkelijk open en de hele tijd online zijn om een recept te volgen vind ik ook irritant.
De bladen zelf vind ik vaak nogal druk, schreeuwerig en onoverzichtelijk.
Oh, dat doe ik ook wel eens. :)
En dan laat ik mijn dochtertje wel eens kiezen van het 'plaatje' wat ze graag wil eten deze week.
  woensdag 16 mei 2018 @ 11:18:57 #23
168739 Red_85
'echt wel'
pi_179193377
Geen blad maar een tv programma en inet database van onze zuiderburen:
Dagelijkse kost.

Wereldse instructies die zelfs iedere kook nono kan volgen
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_179194226
Ik ben een tijdje lid geweest van de Delicious, maar naast dat het blad gigantisch duur was had het ook geen beste recepten. Misschein klink ik gierig, maar ik ga geen kruiden die je alleen in grootverpakking kan kopen en daarna nooit meer gebruikt, aanschaffen.

De Allerhande heeft 1 geinig uitziend recept per editie. Daarmaast is 50% van de pagina's reclame.
pi_179194329
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 12:09 schreef Meridiaan het volgende:
Ik ben een tijdje lid geweest van de Delicious, maar naast dat het blad gigantisch duur was had het ook geen beste recepten. Misschein klink ik gierig, maar ik ga geen kruiden die je alleen in grootverpakking kan kopen en daarna nooit meer gebruikt, aanschaffen.

De Allerhande heeft 1 geinig uitziend recept per editie. Daarmaast is 50% van de pagina's reclame.
Dat vind ik ook bij veel recepten. Staan er allerlei ingrediënten in die vrij duur zijn in aanschaf en waar je maar een tikje van nodig hebt en daarna wellicht weinig meer gebruikt.
Ligt er wel aan wat voor chef je bent maar ik maak graag iets lekkers zonder al teveel poespas en bijzonderheden. Gewoon normale ingrediënten. :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')