abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 14 juni 2018 @ 23:07:44 #101
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_179912325
Er komt straks een nieuwe discussie hoe de NL-competitie eruit moet komen te zien. Dit geldt dan vanaf 2024/2025.

Artikel uit het AD van het ANP 06-06-18, 14:46

quote:
Topclubs: meer teams in Europese competities

Europese topclubs willen dat vanaf 2024 meer clubs meedoen aan de Champions League en Europa League. Ook zouden teams die zich voor die toernooien plaatsen, zeker moeten zijn van meer wedstrijden dan nu het geval is. Dat meldt de ECA, de belangenvereniging van Europese voetbalclubs.

De uitbreiding van de internationale toernooien zou wat de ECA betekenen dat de huidige nationale competities en bekertoernooien kleiner worden. ,,Het doel moet zijn om een ​​nieuw model te ontwikkelen dat de huidige belasting voor spelers vermindert en zich aanpast aan de nieuwe tijd'', aldus de ECA, waarin meer dan 200 clubs zijn vertegenwoordigd.

Een van de voorstellen van de ECA is dat teams die de groepsfase van de Champions League bereiken, zeker zijn van veertien wedstrijden in plaats van zes. De huidige opzet van de Europese competities loopt door tot 2024.
Mijn vraag: voor hoeveel teams in NL zou deze nieuwe CL-opzet gelden?
  woensdag 20 juni 2018 @ 09:02:20 #103
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_179913577
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 05:46 schreef Idisrom het volgende:
Er komt straks een nieuwe discussie hoe de NL-competitie eruit moet komen te zien. Dit geldt dan vanaf 2024/2025.

Artikel uit het AD van het ANP 06-06-18, 14:46

[..]

Mijn vraag: voor hoeveel teams in NL zou deze nieuwe CL-opzet gelden?
In de goede vorm is dit een maatregel waar Nederland echt baat bij zou hebben. 14 wedstrijden staat gelijk aan 8 teams per poule, dan zouden er 64 teams meedoen. Ik gok dan op 2 a 3 deelnemers voor een land rond plek 10 of 12 op de coefficientenlijst.
pi_179916518
Wie denkt dat de Uefa iets gaat beslissen dat gunstig is voor kleine landen/clubs heeft niet goed opgelet de laatste 20 jaar.
  woensdag 20 juni 2018 @ 11:48:52 #105
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_179916636
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:42 schreef Solstice1 het volgende:
Wie denkt dat de Uefa iets gaat beslissen dat gunstig is voor kleine landen/clubs heeft niet goed opgelet de laatste 20 jaar.
Dit is helaas wel waar.

Al is uitbreiding naar 24 landen op het EK en die Nations League nog wel te noemen, voor de clubs kan ik niets bedenken.
pi_179916794
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:48 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dit is helaas wel waar.

Al is uitbreiding naar 24 landen op het EK en die Nations League nog wel te noemen, voor de clubs kan ik niets bedenken.
Dat is gewoon om extra tv-rechten/reclame binnen te harken, heeft met de kleine landen weinig te maken. Zelfde met dat belachelijk grote WK straks.
  woensdag 20 juni 2018 @ 12:08:05 #107
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_179916993
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:58 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Dat is gewoon om extra tv-rechten/reclame binnen te harken, heeft met de kleine landen weinig te maken. Zelfde met dat belachelijk grote WK straks.
En om stemmen te winnen voor voorzitter/presidentsverkiezingen. Maar de reden erachter maakt niet per se uit vanuit het standpunt van die kleine landen, die hebben meer kans op een plek op een groot toernooi.
pi_180059679
https://www.nporadio2.nl/(...)et-boek-pieter-zwart

Pietertje is lekker bezig de laatste tijd.
pi_180092082
https://www.telegraaf.nl/(...)achter-duitsland-aan

Ik moet hier toch wel weer hartelijk om lachen... Duitsland vliegt er een keer in de eerste ronde uit en meteen moeten we ons daar als Nederland niet meer aan willen spiegelen volgens Valentijn :')
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_180093212
Toch apart dat Driessen weer zijn enorme domheid mag uiten. Wat is nou precies de reden dat hij iedere keer mag opdraven?
#12 is not for sale!
  donderdag 28 juni 2018 @ 01:56:43 #111
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_180095195
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 23:07 schreef TheVulture het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)achter-duitsland-aan

Ik moet hier toch wel weer hartelijk om lachen... Duitsland vliegt er een keer in de eerste ronde uit en meteen moeten we ons daar als Nederland niet meer aan willen spiegelen volgens Valentijn :')
Valazijn draagt ook nooit zelf oplossingen aan, maar kan alleen maar de ideen van anderen afzeiken #genot
Oh.
  donderdag 28 juni 2018 @ 06:12:50 #112
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_180095627
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 16:21 schreef Solstice1 het volgende:
https://www.nporadio2.nl/(...)et-boek-pieter-zwart

Pietertje is lekker bezig de laatste tijd.
Eerder was hij al te gast op radio 1 om over zijn boek te praten.

https://www.nporadio1.nl/(...)23-de-val-van-oranje
pi_180096121
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 06:12 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]

Eerder was hij al te gast op radio 1 om over zijn boek te praten.

https://www.nporadio1.nl/(...)23-de-val-van-oranje
Ik heb het boek gelezen. Maar Pieter kaart de problemen goed aan.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_180097093
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 01:56 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Valazijn draagt ook nooit zelf oplossingen aan, maar kan alleen maar de ideen van anderen afzeiken #genot
Dit inderdaad. Is nooit constructief of staat open voor andere ideen.

Ik vind het vooral stuitend dat hij nu doet alsof het falen van Duitsland dit WK meteen het failliet betekend van de ‘nieuwe’ beweging trainers en analisten.
Niemand die ontkent dat succes in golfbewegingen komt en echte toppers geboren worden ipv gemaakt. Maar ook hij zal toch moeten snappen dat hoe beter je de breedte/opleiding maakt hoe gemakkelijker je het de echte toppers maakt om door te breken.
#12 is not for sale!
pi_180098179
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 09:27 schreef Haringkop het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Is nooit constructief of staat open voor andere ideen.

Ik vind het vooral stuitend dat hij nu doet alsof het falen van Duitsland dit WK meteen het failliet betekend van de ‘nieuwe’ beweging trainers en analisten.
Niemand die ontkent dat succes in golfbewegingen komt en echte toppers geboren worden ipv gemaakt. Maar ook hij zal toch moeten snappen dat hoe beter je de breedte/opleiding maakt hoe gemakkelijker je het de echte toppers maakt om door te breken.
Duitsland is vooral gefaald met een bondscoach die er al een flink aantal jaar zit(WK'tje gewonnen) en met spelers die er ook al jaren lopen. Als je dit nu gaat wijten aan de nieuwe beweging trainers en analisten ben je zo stom als het achtereind van een varken. Nou verwacht ik van Driessen weinig intelligentie, maar zo'n stomme opmerking toont wel weer aan waarom het beter is weg te zappen als hij ergens aan tafel zit.
  donderdag 28 juni 2018 @ 10:36:36 #116
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_180098206
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 09:27 schreef Haringkop het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Is nooit constructief of staat open voor andere ideen.

Ik vind het vooral stuitend dat hij nu doet alsof het falen van Duitsland dit WK meteen het failliet betekend van de ‘nieuwe’ beweging trainers en analisten.
Niemand die ontkent dat succes in golfbewegingen komt en echte toppers geboren worden ipv gemaakt. Maar ook hij zal toch moeten snappen dat hoe beter je de breedte/opleiding maakt hoe gemakkelijker je het de echte toppers maakt om door te breken.
Zeker omdat er ook zaken meespelen als geboortemaandeffect en biologische leeftijd waarop talenten uit die laatste maanden vaak al snel afgeschreven worden, terwijl die misschien best het talent hebben.

En het aantal uren maken in de jeugd met meer balcontacten en techniek trainen heeft bij iedereen gewoon zin. Maar goed Pieter Zwart had ook niet voor niks een heel stuk in zijn boek over de conservatieve voetbalwereld met de journalisten en analisten die ook een heel groot onderdeel van het probleem zijn met hun holle gezwam.
Oh.
pi_180099770
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 10:34 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Duitsland is vooral gefaald met een bondscoach die er al een flink aantal jaar zit(WK'tje gewonnen) en met spelers die er ook al jaren lopen. Als je dit nu gaat wijten aan de nieuwe beweging trainers en analisten ben je zo stom als het achtereind van een varken. Nou verwacht ik van Driessen weinig intelligentie, maar zo'n stomme opmerking toont wel weer aan waarom het beter is weg te zappen als hij ergens aan tafel zit.
Dit dus, dit falen is vooral te danken aan keuzes van Lw die te weinig verjonging heeft doorgevoerd( Sane thuis laten en Brandt op de bank zetten) en het ontbreken van vorm bij bepalende spelers... zo'n akkefietje met Gundogan en zel helpt ook niet mee
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_180120658
Ronald de Boer denkt ook nog steeds dat alles vanzelf komt.
Nederland zal niet iedereen jaar nieuwe Robbens hebben, maar met een goede jeugdopleiding kun je ieder geval het algehele niveau opkrikken.
Hij mag mij verklaren waarom er over de grens opeens 4/5 goede creatieve spelers van topploegen komen en bij ons is er eigenlijk niets. Belgi is ook een land dat sociaaleconomisch vrij vergelijkbaar is.
Het gooien op de tabletgeneratie gaat dus ook niet zomaar op.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_180122228
Ik denk dat we wel kunnen stellen dat het niveau van de mainstream-analisten gewoon bedroevend is. Ik ben wel benieuwd of we als supporters/liefhebbers zouden kunnen pushen voor betere analyses. Er zijn op internet wel allerlei initiatieven in schrijven, podcasts, youtube-series e.d. Hoe krijgen we die naar de tv?
  vrijdag 29 juni 2018 @ 16:14:38 #120
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_180124215
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 14:08 schreef Solstice1 het volgende:
Ik denk dat we wel kunnen stellen dat het niveau van de mainstream-analisten gewoon bedroevend is. Ik ben wel benieuwd of we als supporters/liefhebbers zouden kunnen pushen voor betere analyses. Er zijn op internet wel allerlei initiatieven in schrijven, podcasts, youtube-series e.d. Hoe krijgen we die naar de tv?
Hebben ze al eens bij Rondo geprobeerd met Pieter Zwart maar die heeft dan weer niet de kwaliteiten om het over te brengen op TV.

Maar zolang er bij de NOS e.d. nog ouwe jongens krentenbrood is die liever gewoon bekende hoofden aan tafel hebben schiet het niet op. Bij VI uiteraard helemaal kansloos want Johan krijgt vlekken in zijn nek als er een wijsneus die nog nooit tegen een bal heeft getrapt hem onder tafel lult als het om tactiek gaat.
Oh.
pi_180124276
wat jammer is want Gijp, Hansie en Boskamp zijn op zich prima analisten.

kan de NOS Aad de Mos niet halen of zo.

Tom Egbers wegsturen kan ook al helpen.
  vrijdag 29 juni 2018 @ 16:38:39 #122
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_180124522
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 16:19 schreef macca728 het volgende:
wat jammer is want Gijp, Hansie en Boskamp zijn op zich prima analisten.

kan de NOS Aad de Mos niet halen of zo.

Tom Egbers wegsturen kan ook al helpen.
Gijp is prima als het over individuele spelers gaat, maar niet iemand die het tactisch kan uitleggen. En Boskamp maakt ook zelden een opmerking waarvan ik denk "h daar had ik nog niet aan gedacht". Prima kerel verder.
Oh.
pi_180124884
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 16:14 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Hebben ze al eens bij Rondo geprobeerd met Pieter Zwart maar die heeft dan weer niet de kwaliteiten om het over te brengen op TV.

Maar zolang er bij de NOS e.d. nog ouwe jongens krentenbrood is die liever gewoon bekende hoofden aan tafel hebben schiet het niet op. Bij VI uiteraard helemaal kansloos want Johan krijgt vlekken in zijn nek als er een wijsneus die nog nooit tegen een bal heeft getrapt hem onder tafel lult als het om tactiek gaat.
Als je hem anderhalf minuut geeft om er een leuk weetje door te jassen geef je hem ook niet echt een kans, met zo'n steunende en zuchtende Kieft ernaast. Ik vind hem het in zijn laatste optredens bij podcasts e.d. juist prima doen, maar dan krijgt hij ook de ruimte om wat te vertellen. En geen format dat gedoemd is te mislukken.
  vrijdag 29 juni 2018 @ 17:07:57 #124
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_180124979
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 17:00 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Als je hem anderhalf minuut geeft om er een leuk weetje door te jassen geef je hem ook niet echt een kans, met zo'n steunende en zuchtende Kieft ernaast. Ik vind hem het in zijn laatste optredens bij podcasts e.d. juist prima doen, maar dan krijgt hij ook de ruimte om wat te vertellen. En geen format dat gedoemd is te mislukken.
Ik heb laatst wel die uitzending van De Balie bekeken waar hij zat, en inhoudelijk is het wel goed maar toch erger ik mij dan aan zijn stem hoe oppervlakkig dat dan ook is.

Eigenlijk zou RTL7 gewoon nu die gasten van FC Afkicken een programma moeten laten maken om VI op te volgen. Al kan je van tevoren wel voorspellen wat de kritieken zullen zijn van de conservatieve voetbalvolger.
Oh.
pi_180126581
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 12:31 schreef MichelWuyts het volgende:
Ronald de Boer denkt ook nog steeds dat alles vanzelf komt.
Nederland zal niet iedereen jaar nieuwe Robbens hebben, maar met een goede jeugdopleiding kun je ieder geval het algehele niveau opkrikken.
Hij mag mij verklaren waarom er over de grens opeens 4/5 goede creatieve spelers van topploegen komen en bij ons is er eigenlijk niets. Belgi is ook een land dat sociaaleconomisch vrij vergelijkbaar is.
Het gooien op de tabletgeneratie gaat dus ook niet zomaar op.
Maar zijn de Belgische jeugdopleidingen dan stukken beter? Ik betwijfel dat.
pi_180136282
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 18:51 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Maar zijn de Belgische jeugdopleidingen dan stukken beter? Ik betwijfel dat.
Dat waren ze wel. Die integreerden kennis over leren, hersenwerking e.d. al in hun trainingen jaren voordat ze daar in Nederland ook mee begonnen. Bovendien zijn ze ook veel eerder overgegaan op kleine veldjes en zijn ze daar nog wat verder in gegaan. De F-jeugd speelt 4x4, hier 6x6, de hele D-jeugd speelt op een half veld, hier alleen het eerste jaar. Alles om eerst techniek te ontwikkelen voordat je verder gaat met de rest.

Maar een flink aantal mensen en opleidingen heeft wel een inhaalslag gemaakt. En Willem 2 heeft bijv. gewoon de succesvolle manier van opleiden van Bruyninckx overgenomen. Google maar eens op Michel Bruyninckx, cogitraining en op zijn cv. De oorsprong van het gros van de internationals(GBA, A'lecht, Genk, Standard) matched met waar die methode is ingevoerd. Alleen van de Hazard'jes en Meunier weet ik niet hoe ze geschoold zijn.
  zaterdag 30 juni 2018 @ 11:15:14 #127
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_180136990
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 16:14 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Hebben ze al eens bij Rondo geprobeerd met Pieter Zwart maar die heeft dan weer niet de kwaliteiten om het over te brengen op TV.

Maar zolang er bij de NOS e.d. nog ouwe jongens krentenbrood is die liever gewoon bekende hoofden aan tafel hebben schiet het niet op. Bij VI uiteraard helemaal kansloos want Johan krijgt vlekken in zijn nek als er een wijsneus die nog nooit tegen een bal heeft getrapt hem onder tafel lult als het om tactiek gaat.
De NOS doet het eigenlijk nog relatief goed, De Ridder en Hyballa zijn naar mijn idee wel van de 'nieuwe school' en dan heb je nog die miniserie over de Staat van Oranje. Dat je meer 'gezellige' types zoals Van der Vaart en Hugo Borst als vaste gast hebt in zo'n praatprogramma snap ik nog wel, het moet wel leuk blijven voor de casual voetbalfan om naar te kijken.
pi_180138572
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 10:30 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Dat waren ze wel. Die integreerden kennis over leren, hersenwerking e.d. al in hun trainingen jaren voordat ze daar in Nederland ook mee begonnen. Bovendien zijn ze ook veel eerder overgegaan op kleine veldjes en zijn ze daar nog wat verder in gegaan. De F-jeugd speelt 4x4, hier 6x6, de hele D-jeugd speelt op een half veld, hier alleen het eerste jaar. Alles om eerst techniek te ontwikkelen voordat je verder gaat met de rest.

Maar een flink aantal mensen en opleidingen heeft wel een inhaalslag gemaakt. En Willem 2 heeft bijv. gewoon de succesvolle manier van opleiden van Bruyninckx overgenomen. Google maar eens op Michel Bruyninckx, cogitraining en op zijn cv. De oorsprong van het gros van de internationals(GBA, A'lecht, Genk, Standard) matched met waar die methode is ingevoerd. Alleen van de Hazard'jes en Meunier weet ik niet hoe ze geschoold zijn.
Ok dan heb ik niks gezegd.
  zondag 1 juli 2018 @ 12:59:44 #129
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_180160633
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 11:15 schreef hhh38 het volgende:

[..]

De NOS doet het eigenlijk nog relatief goed, De Ridder en Hyballa zijn naar mijn idee wel van de 'nieuwe school' en dan heb je nog die miniserie over de Staat van Oranje. Dat je meer 'gezellige' types zoals Van der Vaart en Hugo Borst als vaste gast hebt in zo'n praatprogramma snap ik nog wel, het moet wel leuk blijven voor de casual voetbalfan om naar te kijken.
En vanavond dus Pieter Zwart.
pi_180182423
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 13:05 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ok dan heb ik niks gezegd.
Een belangrijke stap voor de gehele Nederlandse sport is dat er meer verplichte gymlessen gaan komen.Is ook wel gebleken dat breedtesport zeer belangrijk is om topsporters te 'creren' .

Die Pieter Zwart weet er duidelijk wat vanaf. Verbaal is hij alleen niet zo sterk en hij heeft echt een slechte uitstraling.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  zondag 22 juli 2018 @ 14:37:09 #131
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_180652021
Talenten zullen nu ongeveer wel komen.
  zondag 22 juli 2018 @ 14:50:13 #132
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_180652266
quote:
6s.gif Op zondag 22 juli 2018 14:37 schreef KingRoland het volgende:
Talenten zullen nu ongeveer wel komen.
Oh.
  zondag 22 juli 2018 @ 15:06:06 #133
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_180652554
quote:
12s.gif Op zondag 22 juli 2018 14:50 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Een groot deel hiervan zou over 2 of 4 jaar zelfs al een belangrijke bijdrage kunnen leveren. We hebben een prima kern met spelers tot 27 jaar oud waarbij we die talenten de gaten kunnen laten opvullen.

EK 2020

Cillessen
De Vrij - Van Dijk - De Ligt
Karsdorp (?) - Van de Beek - Wijnaldum - ?
Frenkie de Jong
Promes - Depay

Zoet, Ak, Fosu Mensah, Blind, Kongolo, Willems/PVA, Prpper, Kluivert, Bergwijn

Dan komen er voor de cyclus daarna een hele hoop van dat rijtje nog bij.
  zondag 22 juli 2018 @ 15:25:15 #134
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_180652924
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 15:06 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Een groot deel hiervan zou over 2 of 4 jaar zelfs al een belangrijke bijdrage kunnen leveren. We hebben een prima kern met spelers tot 27 jaar oud waarbij we die talenten de gaten kunnen laten opvullen.

EK 2020

Cillessen
De Vrij - Van Dijk - De Ligt
Karsdorp (?) - Van de Beek - Wijnaldum - ?
Frenkie de Jong
Promes - Depay

Zoet, Ak, Fosu Mensah, Blind, Kongolo, Willems/PVA, Prpper, Kluivert, Bergwijn

Dan komen er voor de cyclus daarna een hele hoop van dat rijtje nog bij.
Er zullen ook een hoop talenten uit dat rijtje het verder totaal niet waarmaken. In jouw opstelling kan Vilhena wellicht nog als linkerwingback, deed hij wel aardig de laatste interlands.


Maar eigenlijk moet een van die spitsen nog wel balvast zijn, nu is dat vaak Babel maar hopen dat daar nog iemand voor doorbreekt.
Oh.
pi_180663024
Ik zie Prpper ook liever dan Wijnaldum. Trouwens wel apart dat er ineens zoveel spitsen aankomen. Malen, Zirkzee, Redan, Vente, Boadu.
pi_180671306
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 15:06 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Een groot deel hiervan zou over 2 of 4 jaar zelfs al een belangrijke bijdrage kunnen leveren. We hebben een prima kern met spelers tot 27 jaar oud waarbij we die talenten de gaten kunnen laten opvullen.

EK 2020

Cillessen
De Vrij - Van Dijk - De Ligt
Karsdorp (?) - Van de Beek - Wijnaldum - ?
Frenkie de Jong
Promes - Depay

Zoet, Ak, Fosu Mensah, Blind, Kongolo, Willems/PVA, Prpper, Kluivert, Bergwijn

Dan komen er voor de cyclus daarna een hele hoop van dat rijtje nog bij.
Over dit rijtje ben ik best wel positief. Hier ziet sowieso meer talent in dan wat we de afgelopen jaren hebben gezien.
Vooral aanvallend. Blijft toch wel weer opvallend dat de creatieve spelers weer de spelers zijn met buitenlandse roots.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_180671375
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 15:25 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Er zullen ook een hoop talenten uit dat rijtje het verder totaal niet waarmaken. In jouw opstelling kan Vilhena wellicht nog als linkerwingback, deed hij wel aardig de laatste interlands.

Maar eigenlijk moet een van die spitsen nog wel balvast zijn, nu is dat vaak Babel maar hopen dat daar nog iemand voor doorbreekt.
Vincent Janssen is er nog als aanspeelpunt. Als hij zo speelt als tijden zijn Az seizoen (ook in oranje) mag hij van mij in de basis.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_180871432
Chris Woerts pleit voor het spelen van de JC-schaal in bijvoorbeeld Marokko, Suriname of Indonesi.

https://twitter.com/cwoco(...)572988732190720?s=21

Interessant of niet? Mijn eerste reactie is om het weg te wuiven als onzin, maar wellicht heeft hij wel een punt. De wedstrijd leeft in Nederland nauwelijks, wellicht valt er in buitenland dan commercieel meer uit te halen.
#12 is not for sale!
pi_180876080
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 11:18 schreef Haringkop het volgende:
Chris Woerts pleit voor het spelen van de JC-schaal in bijvoorbeeld Marokko, Suriname of Indonesi.

https://twitter.com/cwoco(...)572988732190720?s=21

Interessant of niet? Mijn eerste reactie is om het weg te wuiven als onzin, maar wellicht heeft hij wel een punt. De wedstrijd leeft in Nederland nauwelijks, wellicht valt er in buitenland dan commercieel meer uit te halen.
Slaat natuurlijk nergens op.

Wellicht leuk zou zijn om een wedstrijd tussen de Nederlandse en Belgische kampioen te houden (of bekerwinnaars).
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 16:41:39 #140
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_180877916
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 11:18 schreef Haringkop het volgende:
Chris Woerts pleit voor het spelen van de JC-schaal in bijvoorbeeld Marokko, Suriname of Indonesi.

https://twitter.com/cwoco(...)572988732190720?s=21

Interessant of niet? Mijn eerste reactie is om het weg te wuiven als onzin, maar wellicht heeft hij wel een punt. De wedstrijd leeft in Nederland nauwelijks, wellicht valt er in buitenland dan commercieel meer uit te halen.
Chris Woerts heeft altijd 100 ideen waarvan er 1 goed is . Deze is niet zo goed
RED ONS HENNIEGOD
  woensdag 1 augustus 2018 @ 17:11:54 #141
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_180878400
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 11:18 schreef Haringkop het volgende:
Chris Woerts pleit voor het spelen van de JC-schaal in bijvoorbeeld Marokko, Suriname of Indonesi.

https://twitter.com/cwoco(...)572988732190720?s=21

Interessant of niet? Mijn eerste reactie is om het weg te wuiven als onzin, maar wellicht heeft hij wel een punt. De wedstrijd leeft in Nederland nauwelijks, wellicht valt er in buitenland dan commercieel meer uit te halen.
Ik denk dat we af moeten van het idee dat we de Nederlandse competitie (of een losse wedstrijd zoals de JCS) aansprekend kunnen maken in het buitenland, ook al is het in een land dat een connectie met Nederland heeft. Losse clubs (en vooral Ajax) hebben daar best potentie voor, maar dan moeten ze de ruimte krijgen om te groeien los van de Nederlandse structuur. Maar daar is vooralsnog teveel weerstand tegen en het is ook allesbehalve een gegarandeerd succes.
pi_180885970
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 11:18 schreef Haringkop het volgende:
Chris Woerts pleit voor het spelen van de JC-schaal in bijvoorbeeld Marokko, Suriname of Indonesi.

https://twitter.com/cwoco(...)572988732190720?s=21

Interessant of niet? Mijn eerste reactie is om het weg te wuiven als onzin, maar wellicht heeft hij wel een punt. De wedstrijd leeft in Nederland nauwelijks, wellicht valt er in buitenland dan commercieel meer uit te halen.
Het is ook de meest zinloze wedstrijd van het jaar. Zelfs Johan Cruijff vond het niet interessant om deze wedstrijd bij te willen wonen.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 09:25:54 #143
416931 yats
(non) Average Joe
pi_180891034
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 23:24 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Het is ook de meest zinloze wedstrijd van het jaar. Zelfs Johan Cruijff vond het niet interessant om deze wedstrijd bij te willen wonen.
Dat krijg je met die probeersels van vorig jaar. Nu was het gewoon een soort oefenwedstrijd voor Feyenoord...
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_180891068
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 15:11 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Slaat natuurlijk nergens op.

Wellicht leuk zou zijn om een wedstrijd tussen de Nederlandse en Belgische kampioen te houden (of bekerwinnaars).
Dit klinkt inderdaad beter.

quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 09:25 schreef yats het volgende:

[..]

Dat krijg je met die probeersels van vorig jaar. Nu was het gewoon een soort oefenwedstrijd voor Feyenoord...
Dat is het voor iedereen. Misschien dat spelers 5% meer geven omdat het officieel dan toch een prijsje is, maar daar blijft het ook bij. Ik zou persoonlijk geen puntje in de ED willen inruilen voor de JC schaal.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 09:30:01 #145
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_180891117
Het is een leuk wedstrijdje om het seizoen te openen. De twee teams die een prijs hebben gewonnen tegen elkaar. Maar meer moet je er niet van maken inderdaad.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 11:04:22 #146
416931 yats
(non) Average Joe
pi_180893013
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 09:27 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Dit klinkt inderdaad beter.

[..]

Dat is het voor iedereen. Misschien dat spelers 5% meer geven omdat het officieel dan toch een prijsje is, maar daar blijft het ook bij. Ik zou persoonlijk geen puntje in de ED willen inruilen voor de JC schaal.
Ik wel. Maar dat komt wellicht omdat de JC schaal voor ons WEL een echte prijs is. Wat buiten de top 3 voor elke club het geval is overigens. Wij hadden makkelijk 10000 man naar de JC schaal gekregen maar werden keihard genaaid ten faveure van Feyenoord. Daarom is het zo jammer dat door de nieuwe opzet juist de topclubs alle voordelen krijgen en eventuele bekerwinnaars pech hebben.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_180893404
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:04 schreef yats het volgende:

[..]

Ik wel. Maar dat komt wellicht omdat de JC schaal voor ons WEL een echte prijs is. Wat buiten de top 3 voor elke club het geval is overigens. Wij hadden makkelijk 10000 man naar de JC schaal gekregen maar werden keihard genaaid ten faveure van Feyenoord. Daarom is het zo jammer dat door de nieuwe opzet juist de topclubs alle voordelen krijgen en eventuele bekerwinnaars pech hebben.
Sinds de nieuwe opzet hoeft het van mij definitief niet meer. Vorig jaar niet gekeken en ga dat dit jaar ook niet doen. De KNVB buigt steeds voor de hooligans van de twee grootste harde kernen in ons land. Eerst met het spelen van een bekerfinale over 2 wedstrijden en later met het verplaatsten van de JC-schaal. Vind het wel goed nu. Ik ga Liverpool zien oefenen die dag.
pi_180907255
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:04 schreef yats het volgende:

[..]

Ik wel. Maar dat komt wellicht omdat de JC schaal voor ons WEL een echte prijs is. Wat buiten de top 3 voor elke club het geval is overigens. Wij hadden makkelijk 10000 man naar de JC schaal gekregen maar werden keihard genaaid ten faveure van Feyenoord. Daarom is het zo jammer dat door de nieuwe opzet juist de topclubs alle voordelen krijgen en eventuele bekerwinnaars pech hebben.
Ben je daar nu nog steeds mad om? _O-
Oh.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 20:23:16 #149
416931 yats
(non) Average Joe
pi_180926537
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 22:43 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ben je daar nu nog steeds mad om? _O-
Wat lul jij toch steeds met je mad? Je bedoeld boos? Dat ben ik niet, maar de manier waarop dat allemaal gegaan is zegt voldoende over hoe de KNVB over de overige clubs denkt, allemaal ondergeschikt aan de top 3...
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 21:15:03 #150
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_180927616
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 20:23 schreef yats het volgende:

[..]

Wat lul jij toch steeds met je mad? Je bedoeld boos? Dat ben ik niet, maar de manier waarop dat allemaal gegaan is zegt voldoende over hoe de KNVB over de overige clubs denkt, allemaal ondergeschikt aan de top 3...
Omdat je altijd extreem boos overkomt als het gaat om iets van Vitesse en overal een complot inziet.

Als de KNVB alles ondergeschikt had gemaakt aan de top-3 hadden ze het kunstgras wel afgeschaft.
Oh.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 05:49:35 #151
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_181511088
Ruud Vormer: 'In Belgi trainen de voetballers harder'

Wanneer je als speler over een goede techniek en inzicht beschik vindt men in Nederland nogal snel dat je dat ontslaat van de taak om je fysiek te optimaliseren. Dit vanwege het waanidee dat alles dan wel voetballend op te lossen zou zijn. In de praktijk echter loopt de eredivisie daardoor over van smalle spelertjes en staat Nederland er daarom weinig florissant voor op de UEFA-cofficintenranglijst.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 20:59:49 #152
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181556749
Voor mensen met een beetje tijd over, kijk deze persco van Lw van vandaag. Vooral t/m minuut 30


Stipt precies aan wat er mis is gegaan, aan welke tactische aspecten dat gelegen kan hebben en hoe hij dit gaat gebruiken voor de toekomst. Als je de ondertitels aanzet is dat Duits prima te volgen.

Wat een schril contrast met hoe de KNVB destijds het debacle van 2012 aanpakte of natuurlijk het niet plaatsen voor het EK van 2016.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 22:38:15 #153
416931 yats
(non) Average Joe
pi_181560752
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 05:49 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Ruud Vormer: 'In Belgi trainen de voetballers harder'

Wanneer je als speler over een goede techniek en inzicht beschik vindt men in Nederland nogal snel dat je dat ontslaat van de taak om je fysiek te optimaliseren. Dit vanwege het waanidee dat alles dan wel voetballend op te lossen zou zijn. In de praktijk echter loopt de eredivisie daardoor over van smalle spelertjes en staat Nederland er daarom weinig florissant voor op de UEFA-cofficintenranglijst.
Het is sowieso bizar hoe gepamperd de huidige generatie voetballers is. Iedere speler met een paar leuke wedstrijden word meteen oranje in geschreven en zelfs matige spelers verdienen tonnen aan hun hobby. En toch klagen ze steen en been hoe hard ze moeten werken. Dat terwijl de gemiddelde arbeider heel wat harder moet werken voor veel minder geld.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  donderdag 30 augustus 2018 @ 14:08:47 #154
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181573036
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 22:38 schreef yats het volgende:

[..]

Het is sowieso bizar hoe gepamperd de huidige generatie voetballers is. Iedere speler met een paar leuke wedstrijden word meteen oranje in geschreven en zelfs matige spelers verdienen tonnen aan hun hobby. En toch klagen ze steen en been hoe hard ze moeten werken. Dat terwijl de gemiddelde arbeider heel wat harder moet werken voor veel minder geld.
Ook weer met die Mazraoui, jongen heeft 3x een bal goed geraakt en meteen wordt er gedaan alsof het nu al een groot gemis is dat hij niet voor Nederland maar voor Marokko kiest :')
  zondag 2 september 2018 @ 02:36:30 #155
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_181635446
Bergwijn
Frenkie

Zie je boys we komen er wel.. als andere clubs ook opletten in de jeugd krijgen we weer een mooie generatie
  zondag 2 september 2018 @ 02:37:02 #156
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_181635449
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 14:08 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ook weer met die Mazraoui, jongen heeft 3x een bal goed geraakt en meteen wordt er gedaan alsof het nu al een groot gemis is dat hij niet voor Nederland maar voor Marokko kiest :')
Dit dus. middelmatige hap. ben niet eens boos dat hij voor Marokko heeft gekozen lol ze mogen hem hebben
  zondag 2 september 2018 @ 02:38:52 #157
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_181635463
wel echt jammer dat Fran Sol geen Nederlander is
pi_181635464
.

[ Bericht 100% gewijzigd door PSVCL op 02-09-2018 02:39:18 (Verkeerde topic) ]
  zondag 2 september 2018 @ 02:42:23 #159
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_181635502
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 22:38 schreef yats het volgende:

[..]

Het is sowieso bizar hoe gepamperd de huidige generatie voetballers is. Iedere speler met een paar leuke wedstrijden word meteen oranje in geschreven en zelfs matige spelers verdienen tonnen aan hun hobby. En toch klagen ze steen en been hoe hard ze moeten werken. Dat terwijl de gemiddelde arbeider heel wat harder moet werken voor veel minder geld.
Dienstplicht invoeren dus. Net zoals in Zuid-Korea.
  zondag 2 september 2018 @ 02:47:54 #160
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_181635543
Groningen/PSV (Robben) - Van Dijk/Bergwijn
Ajax (Sneijder) - Frenkie & De Ligt
Feyenoord (RvP/Kuyt) - ???

het is nog even wachten op Feyenoord

[ Bericht 10% gewijzigd door KingRoland op 02-09-2018 07:33:05 ]
  zondag 2 september 2018 @ 06:35:03 #161
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_181635997
Wout Weghorst die verhuisde van AZ naar Wolfsburg heeft ook gemerkt dat in het buitenland op training veel meer gevraagd wordt dan in Nederland.

quote:
Weghorst over Wolfsburg: "Wereld van verschil"

Spits Wout Weghorst maakte deze zomer de overstap van AZ Alkmaar naar het Duitse Vfl Wolfsburg. De aanvaller draaide de hele voorbereiding mee bij de Duitsers en merkt dat het andere koek is dan in Nederland. "We trainen vier keer zoveel en tweemaal zo lang."

Tien miljoen euro betaalde Wolfsburg vorige maand aan AZ om Weghorst los te weken. Zeker de eerste dagen in Duitsland waren zwaar, erkent Weghorst in gesprek met TC Tubantia. "De eerste drie weken was ik van half acht tot half acht op de club. Dan trainden we voor het ontbijt, van kwart over tien tot half n en om half vier moesten we nog tien kilometer lopen. Een wereld van verschil."

De spits zegt fit te zijn, maar merkt dat er in Duitsland anders getraind wordt dan binnen de eigen landsgrenzen. "We trainen vier keer zoveel en tweemaal zo lang als in Nederland, en de accenten liggen ergens anders. Hier gaat het minder over positiespel; de nadruk ligt veel meer op het hoge tempo en omschakelen. Mijn conditie bleek goed, ik hoefde gelukkig geen sessie over te slaan. Maar overal waar ik ging zitten, kon ik zo in slaap vallen."

https://www.fcupdate.nl/v(...)wereld-van-verschil/
  zondag 2 september 2018 @ 08:57:12 #162
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181636723
Regel dat buitenlandse clubs spelers niet meer kunnen wegkapen bij de opleidingsclub. Het moet financieel niet interessant zijn om dit te doen of zelfs regeltechnisch worden ingeperkt want anders gaat geen een club nog het accent leggen op spelers opleiden. Dit regelen bij de uefa zou ook gewoon financieel prioriteit moeten hebben boven het versterken van selecties en/of het behalen van europees voetbal. Hier moet echt geld in gepompt worden als kleineclubscollectief. Zolang dit niet geregeld is kan je als kleinere club jezelf niet over de langere termijn verbeteren.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_181636803
Het probleem zijn de Nederlandse trainers. In Nederland occuperen de trainers alsof ze goden zijn in het buitenland falen ze hopeloos.

Frank de Boer, Louis van Gaal, Cocu, Frank de Boer, Peter Bosz zijn daarvan het beste bewijs. Er pulseert gewoon weinig van de Nederlandse trainingsmethode als je keer op keer internationaal afgetroefd wordt op mentaal fysiek en conditioneel vlak.

[ Bericht 1% gewijzigd door Barlexus op 02-09-2018 09:12:38 ]
pi_181657904
quote:
6s.gif Op zondag 2 september 2018 02:47 schreef KingRoland het volgende:
Groningen/PSV (Robben) - Van Dijk/Bergwijn
Ajax (Sneijder) - Frenkie & De Ligt
Feyenoord (RvP/Kuyt) - ???

het is nog even wachten op Feyenoord
Frenkie is natuurlijk Willem 2'er.
pi_181657984
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 09:48 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Frenkie is natuurlijk Willem 2'er.
en Bergwijn een Ajacied
  maandag 3 september 2018 @ 10:06:32 #166
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181658157
quote:
6s.gif Op zondag 2 september 2018 02:47 schreef KingRoland het volgende:
Groningen/PSV (Robben) - Van Dijk/Bergwijn
Ajax (Sneijder) - Frenkie & De Ligt
Feyenoord (RvP/Kuyt) - ???

het is nog even wachten op Feyenoord
Waarom gooi je Groningen en PSV bij elkaar? Robben is niet opgeleid door PSV en Van Dijk is ook vooral van Willem II. En als je Van Dijk noemt mag je De Vrij ook wel noemen
pi_181658164
quote:
2s.gif Op maandag 3 september 2018 09:55 schreef Evertjan het volgende:

[..]

en Bergwijn een Ajacied
Mwoh, veel meer van z'n opleiding doorlopen bij PSV.
  maandag 3 september 2018 @ 10:16:54 #168
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_181658301
quote:
6s.gif Op zondag 2 september 2018 02:47 schreef KingRoland het volgende:
Groningen/PSV (Robben) - Van Dijk/Bergwijn
Ajax (Sneijder) - Frenkie & De Ligt
Feyenoord (RvP/Kuyt) - ???

het is nog even wachten op Feyenoord
Kkc kan weleens een hele goede ‘10’ worden. Echt goede spitsen heeft Feyenoord niet lopen in de jeugd. Met name middenvelders en verdedigers.
pi_181658326
Prima interviewtje hierover met Henk van Stee.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  maandag 3 september 2018 @ 12:39:45 #170
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_181660873
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 06:35 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Wout Weghorst die verhuisde van AZ naar Wolfsburg heeft ook gemerkt dat in het buitenland op training veel meer gevraagd wordt dan in Nederland.

[..]

Toen Ten Hag bij Ajax langere trainingen wilde houden duikelde de media ook over elkaar heen om het af te branden :')
Oh.
pi_181661018
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:39 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Toen Ten Hag bij Ajax langere trainingen wilde houden duikelde de media ook over elkaar heen om het af te branden :')
Je moet de sportmedia ook niet te serieus nemen in dit land. Er zijn maar weinig sportjournalisten die echt goed zijn op het journalistieke vlak. Het is vooral elkaar nablaten en dooddoeners tot in den treure herhalen. Je moet, een enkele uitzondering daargelaten, niet bij de pers zijn als je op zoek bent naar vernieuwing in het Nederlandse voetbal. Die houden de status quo alleen maar in stand en zijn er, wat mij betreft, mede debet aan dat het Nederlandse voetbal vol zit met trainers die allemaal oud-voetballer zijn en er een spel- en trainingsopvatting op nahouden die nog uit 1996 stamt.
  maandag 3 september 2018 @ 12:51:36 #172
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_181661111
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:46 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Je moet de sportmedia ook niet te serieus nemen in dit land. Er zijn maar weinig sportjournalisten die echt goed zijn op het journalistieke vlak. Het is vooral elkaar nablaten en dooddoeners tot in den treure herhalen. Je moet, een enkele uitzondering daargelaten, niet bij de pers zijn als je op zoek bent naar vernieuwing in het Nederlandse voetbal. Die houden de status quo alleen maar in stand en zijn er, wat mij betreft, mede debet aan dat het Nederlandse voetbal vol zit met trainers die allemaal oud-voetballer zijn en er een spel- en trainingsopvatting op nahouden die nog uit 1996 stamt.
Klopt, maar daarom heeft die journalistiek wel een grote hand in het aanmodderen van het Nederlands voetbal. En dat hebben ze zelf niet door met al hun domme uitspraken, maar daardoor is er ook weinig plek voor echte innovatie.
Oh.
  maandag 3 september 2018 @ 12:59:11 #173
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181661224
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:46 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Je moet de sportmedia ook niet te serieus nemen in dit land. Er zijn maar weinig sportjournalisten die echt goed zijn op het journalistieke vlak. Het is vooral elkaar nablaten en dooddoeners tot in den treure herhalen. Je moet, een enkele uitzondering daargelaten, niet bij de pers zijn als je op zoek bent naar vernieuwing in het Nederlandse voetbal. Die houden de status quo alleen maar in stand en zijn er, wat mij betreft, mede debet aan dat het Nederlandse voetbal vol zit met trainers die allemaal oud-voetballer zijn en er een spel- en trainingsopvatting op nahouden die nog uit 1996 stamt.
Volgens mij is de voetbalmedia in bijna elk land zo. Ik denk niet dat de vernieuwing van het Duitse voetbal daar wel vanuit de media kwam. Je moet op zoek naar de krenten in de pap, mensen zoals Pieter Zwart en Michiel de Hoog.
pi_181661527
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 10:18 schreef nostra het volgende:
Prima interviewtje hierover met Henk van Stee.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron?

Leuk stuk.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_181661704
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:59 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Volgens mij is de voetbalmedia in bijna elk land zo. Ik denk niet dat de vernieuwing van het Duitse voetbal daar wel vanuit de media kwam. Je moet op zoek naar de krenten in de pap, mensen zoals Pieter Zwart en Michiel de Hoog.
Dat klopt. Maar er mag best meer van die journalistiek zijn en dat kan ook gewoon. Helaas wordt er in Nederland met grote jaloezie gekeken naar de sportjournalistiek in Frankrijk, Spanje en Itali. Terwijl dat gewoon veredelde roddelpers is.
pi_181662878
Hij heeft op veel punten gelijk. Hij heeft goed door dat het gaat om breedtesport en zo veel mogelijk spelers goed opleiden.
Het bewegingsonderwijs is daar ook erg belangrijk in en daar worden door de overheid goede stappen gezet.
Betreft Ajax klopt ook niet helemaal aangezien er de laatste 10 jaar ook amper topspelers zijn opgestaan. Deze generatie talenten is de eerste waar er een paar zonder ongelukken de top gaan halen.
Toeval of niet, maar dit is ontstaan na de Cruyff revolutie. Opeens komen er uit iedere lichting gewoon goede spelers.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_181663537
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 13:15 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Bron?

Leuk stuk.
VI (abo)
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_181904850
Art Langeler en van de Looi willen dat we meer types Guus Til opleiden.



pi_181904871




SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het Nederlands voetbal ligt in handen van totale idioten.
Oh.
pi_181904883
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 september 2018 19:11 schreef Solstice1 het volgende:
Art Langeler en van de Looi willen dat we meer types Guus Til opleiden.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Oh jij post het ook al :D

Nja we kunnen het erover eens zijn dat Art Langeler een totale debiel is _O-
Oh.
pi_181904902
Hoe kan je nou zeggen dat er geen middenvelders met diepgang zijn :') dat is alles wat er de laatste jaren is doorgekomen.

Hoe kan je zo stompzinnig zijn en zo'n functie hebben wtf _O-
Oh.
pi_181910519
Totale idioten ja. Hoop dat ze echt geen ene flikker over talentontwikkeling te zeggen krijgen. Wat voor functie heeft Langeler op het moment?
pi_181910757
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 23:29 schreef Solstice1 het volgende:
Totale idioten ja. Hoop dat ze echt geen ene flikker over talentontwikkeling te zeggen krijgen. Wat voor functie heeft Langeler op het moment?
quote:
Art Langeler (47) is benoemd tot Directeur Voetbalontwikkeling. Het betreft een nieuwe functie binnen de directie van de KNVB, waar nadrukkelijk plaats is ingeruimd voor voetbaltechnische posities.

De huidige coach van Jong Oranje voldoet het beste aan het profiel voor deze functie, waarin Langeler onder anderen gaat samenwerken met de eveneens onlangs benoemde Directeur Topvoetbal Nico-Jan Hoogma. Met de benoeming van Art Langeler is het vernieuwde directieteam van de KNVB compleet.

Langeler wordt bij de KNVB verantwoordelijk voor de breedtesport, de voetbalopleidingen (KNVB Academie) en het jeugd topvoetbal (vertegenwoordigende elftallen jongens O15 t/m O18 en meiden O15 t/m O20). Het betreft een full-time functie, gericht op de lange termijn, waarbij een combinatie met het trainerschap van Jong Oranje niet mogelijk is. De nieuwe directeur begint op 1 mei aanstaande in zijn functie en begeleidt Jong Oranje nog tijdens de Zuid-Amerika trip van 22 tot en met 31 mei.
Oh.
pi_181910779
Godver...
pi_181910854
Misschien kan de KNVB Dennis Haar effe komen ophalen bij PSV ,zou daar niet misstaan.
  woensdag 19 september 2018 @ 16:31:37 #186
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_182008352
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 14:25 schreef MichelWuyts het volgende:
Hij heeft op veel punten gelijk. Hij heeft goed door dat het gaat om breedtesport en zo veel mogelijk spelers goed opleiden.
Het bewegingsonderwijs is daar ook erg belangrijk in en daar worden door de overheid goede stappen gezet.
Betreft Ajax klopt ook niet helemaal aangezien er de laatste 10 jaar ook amper topspelers zijn opgestaan. Deze generatie talenten is de eerste waar er een paar zonder ongelukken de top gaan halen.
Toeval of niet, maar dit is ontstaan na de Cruyff revolutie. Opeens komen er uit iedere lichting gewoon goede spelers.
Dit geldt voor een heleboel sporten. Kijk bijvoorbeeld eens bij tennis. Daar kom je dezelfde problemen tegen als hij hier schetst bij het voetbal. Breedtesport die achterloopt waardoor talenten niet door komen of zelfs niet beginnen met voetballen.

Wat betreft Ajax klopt het wel aardig wat hij zegt. Dat ze de laatste 10 jaar weinig topspelers hebben voortgebracht wil niet zeggen dat het in Nederland de meest invloedrijke en best presterende club is op het gebied van opleiding.
De afgelopen 10 jaar was sowieso knudde. Ajax bracht weinig voort, maar de rest van Nederland deed het ook niet best.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 19 september 2018 @ 16:39:42 #187
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_182008486
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 06:35 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Wout Weghorst die verhuisde van AZ naar Wolfsburg heeft ook gemerkt dat in het buitenland op training veel meer gevraagd wordt dan in Nederland.

[..]

Dat wil niet zeggen dat het beter is.
Zeggen dat men maar harder en meer moet trainen getuigt gewoon van onwetendheid. Meer en zwaarder trainen moet geen doel op zich zijn. Je moet een manier verzinnen hoe je spelers beter maakt en niet per definitie harder en meer laten trainen.

Is die 10km hardlopen die Weghorst moet lopen wel zo zinvol als je bij Ajax voetbalt? Bij een ren-je-rot club als Wolfsburg wel, maar bij Ajax waag ik mij dat te betwijfelen. Op zijn minst veel minder. Al is dat wel geheel afhankelijk van de rest van de invulling van de rest van de trainingen.

Toen ik nog trainer was hoorde je bij trainingen waarbij iedereen kapot was na een uur dat ze zo lekker getraind hadden. Terwijl sommige techniek trainingen veel minder intens waren, maar veel zinvoller.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_182010042
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 19:13 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Oh jij post het ook al :D

Nja we kunnen het erover eens zijn dat Art Langeler een totale debiel is _O-
En vd Looi natuurlijk ook. :)
  woensdag 19 september 2018 @ 18:22:33 #189
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_182010276
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 19:12 schreef JR-Style-93 het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het Nederlands voetbal ligt in handen van totale idioten.
Wat een staatsmongool _O-

Lekker 9 draufgngers op het veld en een wereldspits.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_182161198
Stoppen met onzinnige mededelingen die leiden tot headlines als deze:

"PSV en Ajax blij dat bekerduel met amateurs geen schade opleverde"
  donderdag 27 september 2018 @ 11:53:32 #191
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_182161523
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 18:22 schreef fathank het volgende:

[..]

Wat een staatsmongool _O-

Lekker 9 draufgngers op het veld en een wereldspits.
Volgens mij hebben we momenteel geen speler die een individuele actie kan maken en is dat 1 van de problemen die er voor zorgen dat het allemaal niet best is. Niemand die een opening kan creeren.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 27 september 2018 @ 11:56:20 #192
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_182161560
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 11:32 schreef Beathoven het volgende:
Stoppen met onzinnige mededelingen die leiden tot headlines als deze:

"PSV en Ajax blij dat bekerduel met amateurs geen schade opleverde"
Wel enigzins terecht natuurlijk. Voor Ajax en PSV zijn het totaal onzinnige wedstrijden. Leuk voor die amateurs die dan een keer tegen een topclub spelen, maar het is natuurlijk van de zotten dat de reserves van Ajax een wedstrijd moeten spelen tegen 1 of andere amateurclub en die met de vingers in de neus winnen met 7-0.
Het heeft uiteindelijk voor niemand meerwaarde. De amateurclub komt er niet verder mee, Ajax komt er niet verder mee en voor het nederlandse voetbal heeft het ook geen meerwaarde.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_182161672
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 11:56 schreef Komakie het volgende:

[..]

Wel enigzins terecht natuurlijk. Voor Ajax en PSV zijn het totaal onzinnige wedstrijden. Leuk voor die amateurs die dan een keer tegen een topclub spelen, maar het is natuurlijk van de zotten dat de reserves van Ajax een wedstrijd moeten spelen tegen 1 of andere amateurclub en die met de vingers in de neus winnen met 7-0.
Het heeft uiteindelijk voor niemand meerwaarde. De amateurclub komt er niet verder mee, Ajax komt er niet verder mee en voor het nederlandse voetbal heeft het ook geen meerwaarde.
Hoe wil je het bekervoetbal dan organiseren?
Een vrijstelling tot de winterstoop voor ploegen die Europees spelen?
pi_182162334
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 11:53 schreef Komakie het volgende:

[..]

Volgens mij hebben we momenteel geen speler die een individuele actie kan maken en is dat 1 van de problemen die er voor zorgen dat het allemaal niet best is. Niemand die een opening kan creeren.
Dat zien ze niet bij de KNVB, ze denken daar nog steeds dat de Nederlandse talenten technisch en tactisch wereldtop zijn. Creativiteit willen ze er ook allemaal uit slopen in de jeugd, want stel je voor dat er balverlies is!
Oh.
pi_182162343
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 12:04 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Hoe wil je het bekervoetbal dan organiseren?
Een vrijstelling tot de winterstoop voor ploegen die Europees spelen?
Ik zou dan liever een extra beker hebben samen met de Belgische clubs (wellicht de top-8 daar en de top-8 hier). En dan stromen die clubs later in bij de normale beker ja.
Oh.
pi_182162764
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 12:56 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dat zien ze niet bij de KNVB, ze denken daar nog steeds dat de Nederlandse talenten technisch en tactisch wereldtop zijn. Creativiteit willen ze er ook allemaal uit slopen in de jeugd, want stel je voor dat er balverlies is!
true haha.

Ik hoop dat Frenkie de Jong ooit een trainer wordt. Die snapt het:p.

Moet zeggen dat Bergwijn en Groeneveld wel indruk maken. Dilrosun eveneens al vond ik dat in de jeugd vaak meer een draver, maar als ik nu de goals en assist van hem zie doe ik hem daar mee te kort. In het huidige voetbal hebben sowieso niet veel landen de beschikking over sterke spelers in de 1-1. De enige uitzonderingen zijn Belgi en Frankrijk.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_182163188
Dani de Wit als voorbeeld voor het nationale voetbal. _O_
Gino ♥
  Moderator donderdag 27 september 2018 @ 16:43:48 #198
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182166538
Ik heb geen verstand van voetbal maar er moeten meer spelers zijn zoals Vlap dat is in ieder geval een goede naam. Het bekt gewoon lekker "Vlap speelt de bal" of "dinges speelt hem naar Vlap"

Vlap Vlap Vlap Vlap Vlap.....

Gewoon goed voor het kijk maar vooral luisterplezier
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 28 september 2018 @ 13:08:10 #199
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_182184273
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 12:04 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Hoe wil je het bekervoetbal dan organiseren?
Een vrijstelling tot de winterstoop voor ploegen die Europees spelen?
Nee, via bye's.
Eerst alleen de amateurclubs (dat gebeurt nu al) en dan de 2de divisie in laten stromen, daarna de eerste divisie, dan het onderste deel van de Ere Divisie van vorig jaar en daarna de top van de Ere Divisie.
Op die manier kom je vanzelf bij een optie waarbij de top maar een paar wedstrijden moet spelen. Bijvoorbeeld na de winterstop.
Je verdeelt het aantal wedstrijden beter over de ploegen, want de top speelt vaak europees en de lagere ploegen stromen eerder in. Daarnaast speelt de top veel minder snel zinloze potjes tegen amateurclubjes waarbij de jeugd en reserves worden ingezet.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 28 september 2018 @ 13:09:52 #200
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_182184303
quote:
2s.gif Op donderdag 27 september 2018 16:43 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb geen verstand van voetbal maar er moeten meer spelers zijn zoals Vlap dat is in ieder geval een goede naam. Het bekt gewoon lekker "Vlap speelt de bal" of "dinges speelt hem naar Vlap"

Vlap Vlap Vlap Vlap Vlap.....

Gewoon goed voor het kijk maar vooral luisterplezier
Nee man. Lijkt te veel op fap. Heb ik hele andere ideen bij :')
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')