abonnement Unibet Coolblue
pi_179172190
Beste Fok!ers,

Ik heb een vraag voor jullie. Afgelopen weekend heb ik bij een autoverhuurbedrijf een busje gehuurd, inclusief een bepaald aantal kilometers. Omdat we deze kilometers hebben overschreden, moeten wij nog een bepaald bedrag extra betalen. Prima, en daar was ik van op de hoogte.

Nu staat er op het huurcontract echter een kilometerprijs exclusief btw, terwijl ik gewoon een particulier ben. De mevrouw van het bedrijf had er wel bij gezegd dat het om een prijs ex btw ging, maar ik was altijd onder de veronderstelling dat je aan particulieren geen prijs exclusief btw mag opgeven. Ik had ook niet verwacht de kilometers te overschrijden, vandaar dat ik er ook niet meteen naar gevraagd heb.

Heb ik een punt als ik bij het verhuurbedrijf aangeef dat ze een prijs exclusief btw hebben vermeld op mijn contract terwijl ik gewoon particulier ben? En zo ja, mogen ze mij dan alleen de kilometerprijs ex btw in rekening brengen of heb ik dan nog steeds pech?
Het gaat mij niet om die ¤5 verschil, maar om het principe.

Ik hoor graag van jullie!
Nanamidi
pi_179172272
Ze moet erbij vermelden of het exclusief of inclusief btw is. Vermeldt ze niets, dan mag je uitgaan van inclusief en dan heb je een zaak. Maar in dit geval kan je zelf ook wel bedenken dat je er 21% bovenop moet tellen.
Somebody that I used to know
pi_179172409
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 11:20 schreef Postbus100 het volgende:
Ze moet erbij vermelden of het exclusief of inclusief btw is. Vermeldt ze niets, dan mag je uitgaan van inclusief en dan heb je een zaak. Maar in dit geval kan je zelf ook wel bedenken dat je er 21% bovenop moet tellen.
Bedankt voor je reactie.
Als ik deze links lees lijkt het niet te mogen, ook al hebben ze erbij gezet dat het exclusief btw is. Het verhuurbedrijf kan ook niet zeggen dat ze uitsluitend aan bedrijven verhuren, want dat is niet zo.

Links:
https://www.higherlevel.n(...)2394?start=msg542397
https://www.sra.nl/NieuwsById?id=BBCBA304587647E180877FE2FEEFA0B2
pi_179172583
Aangifte doen van overtreding van artikel 38 vd wet op de omzetbelasting. Staat een geldboete van de derde categorie op.

Vervolgens op basis van een onrechtmatige daad via de rechter het verschil terug halen, moet je wel erkennen dat je te dom bent om de tekst "ex BTW" te snappen, maar gezien de moeite die je nu al neemt kan dat geen probleem zijn 😅.

Succes met je principes...
pi_179175130
Na alle tevredenheid een busje kunnen huren en na afloop zeiken, wat een schandalig pauper gedrag zeg.

Waarom koop je zelf niet een bus?

[ Bericht 0% gewijzigd door ChefvanOekels op 15-05-2018 14:14:52 ]
pi_179175815
Sinds wanneer is het verboden om een vraag te stellen als je het gevoel hebt dat er iets niet klopt? Wat een overtrokken reacties dat ik een pauper of dom zou zijn. Schandalig gedrag zelfs, om kritisch te zijn en niet blind te betalen. Dit is KLB niet.

En ChefvanOekels, het is een groot, internationaal verhuurbedrijf dus met hen hoef je geen medelijden te hebben. Het is geen familiebedrijfje met 2 busjes, al moeten die ook gewoon hun zaakjes op orde hebben.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 14:59:03 #7
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_179176399
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 11:14 schreef NanaMidi het volgende:
Nu staat er op het huurcontract echter een kilometerprijs exclusief btw, terwijl ik gewoon een particulier ben. De mevrouw van het bedrijf had er wel bij gezegd dat het om een prijs ex btw ging, maar ik was altijd onder de veronderstelling dat je aan particulieren geen prijs exclusief btw mag opgeven.
Nee, is niet helemaal correct. Dit wordt vaker gedaan, maar meestal wanneer een koop, of eerder 'project' langer kan gaan duren en tussentijds de BTW wordt aangepast. Dit zie je bijvoorbeeld veel bij makelaars die ingehuurd worden.

Enerzijds is het vreemd dat ze dit zo gedaan hebben, anderzijds ben je op de hoogte gesteld. Je zou in theorie er een zaak van kunnen maken, maar vraag is of je die wint, laat staan dat de kosten opwegen tegen een beetje extra BTW.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_179176454
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 11:27 schreef NanaMidi het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie.
Als ik deze links lees lijkt het niet te mogen, ook al hebben ze erbij gezet dat het exclusief btw is. Het verhuurbedrijf kan ook niet zeggen dat ze uitsluitend aan bedrijven verhuren, want dat is niet zo.

Links:
https://www.higherlevel.n(...)2394?start=msg542397
https://www.sra.nl/NieuwsById?id=BBCBA304587647E180877FE2FEEFA0B2
Het klopt inderdaad dat dat niet mag. Zoals investeerdertje zegt is het een overtreding van de wet op de Omzetbelasting. Je kunt daar aangifte van doen maar daar win je zelf niets mee. Alleen via het civiele recht zou je kunnen proberen om het contract te ontbinden omdat je niet op de hoogte was dat de BTW er nog bij zou komen maar dat is niet heel realistisch omdat er "ex BTW" bij stond.
pi_179177321
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 14:31 schreef NanaMidi het volgende:

En ChefvanOekels, het is een groot, internationaal verhuurbedrijf dus met hen hoef je geen medelijden te hebben. Het is geen familiebedrijfje met 2 busjes, al moeten die ook gewoon hun zaakjes op orde hebben.
Dus als het een groot bedrijf is, maakt het niet uit wanneer zei knaken missen? Óók daar wordt hard gewerkt. Wat een rare gedachtengang zeg.
pi_179181078
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 15:43 schreef ChefvanOekels het volgende:

[..]

Dus als het een groot bedrijf is, maakt het niet uit wanneer zei knaken missen? Óók daar wordt hard gewerkt. Wat een rare gedachtengang zeg.
Grote bedrijven moeten hun zaakjes op orde hebben.
.
pi_179181327
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 11:37 schreef investeerdertje het volgende:
Aangifte doen van overtreding van artikel 38 vd wet op de omzetbelasting. Staat een geldboete van de derde categorie op.

Vervolgens op basis van een onrechtmatige daad via de rechter het verschil terug halen, moet je wel erkennen dat je te dom bent om de tekst "ex BTW" te snappen, maar gezien de moeite die je nu al neemt kan dat geen probleem zijn 😅.

Succes met je principes...
Een keer geprobeerd om aangifte te doen. Het wilde er bij de meneer de diender niet in dat omzetbelasting en BTW hetzelfde was. Dus hij wilde geen aangifte opnemen.

Heb toen maar in een e-mail uiteengezet dat omzetbelasting en BTW hetzelfde waren. Uiteindelijk deelde de agent mijn mening, maar ik moest maar naar de FIOD gaan.
pi_179181753
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 18:35 schreef Fer het volgende:

[..]

Grote bedrijven moeten hun zaakjes op orde hebben.
Kleine bedrijven ook gewoon hoor..
Play hard, go pro.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 19:03:52 #13
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_179181764
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 11:14 schreef NanaMidi het volgende:
Beste Fok!ers,

Ik heb een vraag voor jullie. Afgelopen weekend heb ik bij een autoverhuurbedrijf een busje gehuurd, inclusief een bepaald aantal kilometers. Omdat we deze kilometers hebben overschreden, moeten wij nog een bepaald bedrag extra betalen. Prima, en daar was ik van op de hoogte.

Nu staat er op het huurcontract echter een kilometerprijs exclusief btw, terwijl ik gewoon een particulier ben. De mevrouw van het bedrijf had er wel bij gezegd dat het om een prijs ex btw ging

(...)
Het gaat mij niet om die ¤5 verschil, maar om het principe.

Ik hoor graag van jullie!
Nanamidi
Ga je toch heel gauw schamen. :{

Je bent gewoon ordinair aan het kijken of je het bedrijf dat alles keurig heeft uitgelegd kunt naaien door je te beroepen op een artikel dat oplichting moet voorkomen. Totaal niet aan de orde dus....
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_179182113
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 14:31 schreef NanaMidi het volgende:
Sinds wanneer is het verboden om een vraag te stellen als je het gevoel hebt dat er iets niet klopt? Wat een overtrokken reacties dat ik een pauper of dom zou zijn. Schandalig gedrag zelfs, om kritisch te zijn en niet blind te betalen. Dit is KLB niet.

En ChefvanOekels, het is een groot, internationaal verhuurbedrijf dus met hen hoef je geen medelijden te hebben. Het is geen familiebedrijfje met 2 busjes, al moeten die ook gewoon hun zaakjes op orde hebben.
Ik zei niet dat je te dom bent. Ik zei dat je jezelf weg moet zetten alsof je te dom bent. Je gaat anders niet kunnen aantonen dat ze je onrechtmatig benadeeld hebben als ze je er daarna nog eens op gewezen hadden. Dat je een pauper bent dat je hier zoveel moeite voor doet omdat je rechtsgevoel in de weg zit maar je vervolgens eigenlijk alleen minder wilt betalen, tja daar ben ik het wel met die andere poster eens.

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 18:47 schreef maan_man het volgende:

[..]

Een keer geprobeerd om aangifte te doen. Het wilde er bij de meneer de diender niet in dat omzetbelasting en BTW hetzelfde was. Dus hij wilde geen aangifte opnemen.

Heb toen maar in een e-mail uiteengezet dat omzetbelasting en BTW hetzelfde waren. Uiteindelijk deelde de agent mijn mening, maar ik moest maar naar de FIOD gaan.
Dat had oom agent direct moeten doen. Dit is precies een zaak voor hen. Ga naar het Belastingkantoor of meld het via de fraude desk van de fiod.

PS. @TS Nu wel doen hé, met je principes
pi_179183112
quote:
1s.gif [b]Op dinsdag 15 mei 2018 19:19 schreef investeerdertje het volgende


Dat had oom agent direct moeten doen. Dit is precies een zaak voor hen. Ga naar het Belastingkantoor of meld het via de fraude desk van de fiod.

PS. @TS Nu wel doen hé, met je principes
Die PS ^O^
Alius aliud dicit
pi_179183243
Een mondelinge afspraak is ook een afspraak.

Ze hebben duidelijk mondeling aangegeven dat het ex btw is.

Het enige waar je over kunt vallen is dat ze niet duidelijk op hun site de prijs incl. BTW vermelden. Dat is inderdaad een dingetje in de verhuursector. Er zijn er maar weinig die dat doen. De meesten adverteren met grote letters de ex prijs en dan staat er klein de btw bij. Maar hier heb jij geen schade van ondervonden want ze hebben dat bij jou mondeling aangegeven. Wat ze ook vaak doen is nog wat extra rekenen voor de verzekering etc.

Beter had je dus gewoon niks kunnen vragen en achteraf gaan klagen en dreigen(als je daar al zin in hebt).

Dit zielige gedoe dus:
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')