abonnement Unibet Coolblue
pi_179169643
Kabinet gaat verkoop rookvrije sigaretten aan banden leggen

Voor apparaatjes die tabak verhitten en volgens de tabaksindustrie minder schadelijk zijn dan 'gewoon roken', gaan dezelfde regels gelden als voor gewone tabaksproducten. Staatssecretaris Paul Blokhuis (Volksgezondheid) komt met een leeftijdsgrens en een reclameverbod voor dit soort producten, die ook wel bekendstaan als rookvrije sigaretten.

"Rond dit soort producten wordt vaak een imago geschetst dat ze een slim alternatief zijn voor gewoon roken", stelt Blokhuis. Dat is volgens hem misplaatst, "want je kunt er dodelijk ziek van worden".
జ్ఞ‌ా
pi_179169650
Waarom ze ze niet e-sigaretten noemen, geen idee. Is algemene term volgens mij?
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 15 mei 2018 @ 08:20:29 #3
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_179169700
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 08:15 schreef µ het volgende:
Waarom ze ze niet e-sigaretten noemen, geen idee. Is algemene term volgens mij?
quote:
Voor apparaatjes die tabak verhitten
e-sigaretten is toch met vloeistoffen die weinig met tabak van doen hebben.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 08:23:51 #4
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_179169736
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 08:15 schreef µ het volgende:
Waarom ze ze niet e-sigaretten noemen, geen idee. Is algemene term volgens mij?
E sigaretten verdampen vloeistof, rookvrije sigaretten vebranden nog steeds tabak.
Dit is weer typisch zo een onderzoek van de firma open deur.
The Admirals......1995-2007
pi_179169817
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 08:20 schreef Woelwater het volgende:

[..]

[..]

e-sigaretten is toch met vloeistoffen die weinig met tabak van doen hebben.
Ah, weer wat geleerd.
జ్ఞ‌ా
  Redactie Frontpage dinsdag 15 mei 2018 @ 08:59:07 #6
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_179170034
Dit heeft volgens mij geen betrekking op e-sigaretten? Meer op verdampers.

Wat ik er van vind?
Laat mensen die kanker willen krijgen mooi kanker krijgen, alleen moeten we stoppen met het betalen van de zorg die dit met zich mee brengt. Stop dus met alles verbieden en laat mensen zelf keuzes maken, maar dan moet men ook de consequenties volledig zelf accepteren.

Stoppen met roken is trouwens niet zo heel moeilijk, wanneer je het echt wilt ben je er met een paar weken helemaal vanaf (zowel fysiek als mentaal).
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 15 mei 2018 @ 09:08:10 #7
474113 hodlwave
HODL fanaat
pi_179170142
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 08:59 schreef JeMoeder het volgende:
Dit heeft volgens mij geen betrekking op e-sigaretten? Meer op verdampers.

Wat ik er van vind?
Laat mensen die kanker willen krijgen mooi kanker krijgen, alleen moeten we stoppen met het betalen van de zorg die dit met zich mee brengt. Stop dus met alles verbieden en laat mensen zelf keuzes maken, maar dan moet men ook de consequenties volledig zelf accepteren.

Stoppen met roken is trouwens niet zo heel moeilijk, wanneer je het echt wilt ben je er met een paar weken helemaal vanaf (zowel fysiek als mentaal).
Een groot gedeelte van mijn familie is overleden aan kanker. Daar rookte er een van.
  Redactie Frontpage dinsdag 15 mei 2018 @ 09:10:04 #8
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_179170164
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 09:08 schreef hodlwave het volgende:

[..]

Een groot gedeelte van mijn familie is overleden aan kanker. Daar rookte er een van.
Ik heb het over mensen die roken en kanker krijgen, niet over mensen die kanker krijgen. Dat zijn in mijn ogen twee heel verschillende dingen. Wellicht had ook ook COPD, emfyseem etc. moeten opnemen in mijn lijstje.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 15 mei 2018 @ 09:11:30 #9
474113 hodlwave
HODL fanaat
pi_179170185
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 09:10 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ik heb het over mensen die roken en kanker krijgen, niet over mensen die kanker krijgen. Dat zijn in mijn ogen twee heel verschillende dingen. Wellicht had ook ook COPD, emfyseem etc. moeten opnemen in mijn lijstje.
Een zin als 'Laat mensen die kanker willen krijgen mooi kanker krijgen', lijkt helemaal nergens op.
  Redactie Frontpage dinsdag 15 mei 2018 @ 09:23:00 #10
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_179170371
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 09:11 schreef hodlwave het volgende:

[..]

Een zin als 'Laat mensen die kanker willen krijgen mooi kanker krijgen', lijkt helemaal nergens op.
Wanneer je rookt vraag je erom. Mag hard klinken, maar het is gewoon keer op keer bewezen dat roken leidt tot kanker, COPD, hart- en vaatziekten en emfyseem. Wat mij betreft maken rokers de keuze voor een zeer verhoogd risico om vervroegd en pijnlijk dood te gaan. Dat risico zou mijns inziens niet door de maatschappij gedragen hoeven worden.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 15 mei 2018 @ 09:27:46 #11
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179170441
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 08:59 schreef JeMoeder het volgende:
Dit heeft volgens mij geen betrekking op e-sigaretten? Meer op verdampers.

Wat ik er van vind?
Laat mensen die kanker willen krijgen mooi kanker krijgen, alleen moeten we stoppen met het betalen van de zorg die dit met zich mee brengt. Stop dus met alles verbieden en laat mensen zelf keuzes maken, maar dan moet men ook de consequenties volledig zelf accepteren.

Stoppen met roken is trouwens niet zo heel moeilijk, wanneer je het echt wilt ben je er met een paar weken helemaal vanaf (zowel fysiek als mentaal).
Goed plan man. En mensen die geen elektrische auto rijden ook zorg ontzeggen. En iedereen die voor niet-groene bedrijven werken ook.

Dit soort precedenten willen scheppen _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 15 mei 2018 @ 09:29:55 #12
474113 hodlwave
HODL fanaat
pi_179170473
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 09:23 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Wanneer je rookt vraag je erom. Mag hard klinken, maar het is gewoon keer op keer bewezen dat roken leidt tot kanker, COPD, hart- en vaatziekten en emfyseem. Wat mij betreft maken rokers de keuze voor een zeer verhoogd risico om vervroegd en pijnlijk dood te gaan. Dat risico zou mijns inziens niet door de maatschappij gedragen hoeven worden.
Welk risico draag je dan. Dat je er indirect financieel aan moet bijdragen? Dat moet je helemaal als mensen ouder worden en constant verzorging nodig hebben. Je bent goedkoper uit bij rokers die jong sterven maar zich al die tijd blauw betaalden aan belasting en accijns, waar jij weer van meeprofiteerde.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 09:30:45 #13
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179170480
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 09:23 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Wanneer je rookt vraag je erom. Mag hard klinken, maar het is gewoon keer op keer bewezen dat roken leidt tot kanker, COPD, hart- en vaatziekten en emfyseem. Wat mij betreft maken rokers de keuze voor een zeer verhoogd risico om vervroegd en pijnlijk dood te gaan. Dat risico zou mijns inziens niet door de maatschappij gedragen hoeven worden.
Raar dat je zorgkosten noemt. Die zijn voor niet-rokers uiteindelijk hoger dan voor rokers.

quote:
Bijna een kwart van de Nederlanders rookt, zo’n 850 miljoen pakjes per jaar. Jaarlijks int de overheid daarop 3,4 miljard euro aan belastingen op tabakswaren (accijns en btw). De zorgkosten van rokers zijn op jaarbasis 3,5 miljard euro hoger dan die van niet-rokers. Maar een man die levenslang rookt vanaf zijn jeugd, leeft gemiddeld 7,5 jaar korter. Een rokende vrouw verliest 5 jaar. Daardoor zijn de zorgkosten van niet-rokers over de hele levensloop fors hoger, ook al omdat rokers minder vaak langdurig in een verpleeghuis zijn opgenomen. Ouderenzorg (8,6 miljard euro) en mantelzorg (1,4 miljard euro) leggen hier dus gewicht in de schaal.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_179170482
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 08:59 schreef JeMoeder het volgende:
Dit heeft volgens mij geen betrekking op e-sigaretten? Meer op verdampers.

Wat ik er van vind?
Laat mensen die kanker willen krijgen mooi kanker krijgen, alleen moeten we stoppen met het betalen van de zorg die dit met zich mee brengt. Stop dus met alles verbieden en laat mensen zelf keuzes maken, maar dan moet men ook de consequenties volledig zelf accepteren.

Stoppen met roken is trouwens niet zo heel moeilijk, wanneer je het echt wilt ben je er met een paar weken helemaal vanaf (zowel fysiek als mentaal).
Sjonge jonge wat een debiele post. Met je opmerking over kanker en dan ook nog doen alsof stoppen enorm makkelijk is.
  Redactie Frontpage dinsdag 15 mei 2018 @ 09:35:38 #15
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_179170562
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 09:30 schreef Somberling het volgende:

[..]

Sjonge jonge wat een debiele post. Met je opmerking over kanker en dan ook nog doen alsof stoppen enorm makkelijk is.
Wanneer je het echt wilt, kan je gewoon stoppen. Ik heb het zelf lang geleden gedaan, en ook veel mensen om mij heen kunnen blijkbaar gemakkelijk stoppen na decennialang gerookt te hebben. Mocht ik iets aan m'n longen krijgen dan weet ik ook donders goed dat het mijn eigen schuld is.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_179170580
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 09:35 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Wanneer je het echt wilt, kan je gewoon stoppen. Ik heb het zelf lang geleden gedaan, en ook veel mensen om mij heen kunnen blijkbaar gemakkelijk stoppen na decennialang gerookt te hebben.
Gemakkelijk zal niet, roken doet toch iets met stofjes in je hersenen. Maar het kan wel lijkt mij ja.
జ్ఞ‌ా
pi_179170584
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 08:59 schreef JeMoeder het volgende:
Dit heeft volgens mij geen betrekking op e-sigaretten? Meer op verdampers.

Wat ik er van vind?
Laat mensen die kanker willen krijgen mooi kanker krijgen, alleen moeten we stoppen met het betalen van de zorg die dit met zich mee brengt. Stop dus met alles verbieden en laat mensen zelf keuzes maken, maar dan moet men ook de consequenties volledig zelf accepteren.

Stoppen met roken is trouwens niet zo heel moeilijk, wanneer je het echt wilt ben je er met een paar weken helemaal vanaf (zowel fysiek als mentaal).
Zo is dat. En alle mensen die op een e-bike rijden de zorg weigeren als er weer eens een ongeval is. Of beter nog, deelnemen aan het verkeer is sowieso ook een risico. Laat de mensen zelf maar de keuzes maken en de consequenties accepteren.
pi_179170602
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 09:35 schreef JeMoeder het volgende:
Mocht ik iets aan m'n longen krijgen dan weet ik ook donders goed dat het mijn eigen schuld is.
Ik heb nooit gerookt en kan ook iets aan mijn longen krijgen. Die kans is er altijd (10%?). Jij hebt jouw kans misschien vergroot naar 30% (ik noem maar wat getallen hoor).
Als jij nu iets aan je longen krijgt, wil dat niet zeggen dat dat door roken komt, want je had misschien (net als ik) al gewoon 10% kans op problemen ;).
జ్ఞ‌ా
  Redactie Frontpage dinsdag 15 mei 2018 @ 09:38:34 #19
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_179170614
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 09:36 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Zo is dat. En alle mensen die op een e-bike rijden de zorg weigeren als er weer eens een ongeval is. Of beter nog, deelnemen aan het verkeer is sowieso ook een risico. Laat de mensen zelf maar de keuzes maken en de consequenties accepteren.
Precies, want het verkeer in gaan is precies hetzelfde als dagelijks meermaals een kankerverwekkende stof in je longen persen, dag na dag, week na week, maand na maand, jaar na jaar. De kans op een verkeersongeluk is vele malen lager dan de kans op negatieve gezondheidseffecten vanwege roken.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_179170648
Alle mensen die nu 12 jaar of jonger zijn geen mogelijkheid meer geven om tabak te kopen.
Bij verkoop altijd leeftijd checken.

En van alle nu bestaande verslaafde rokers moet de overheid gewoon afblijven. Laat ze lekker roken.
Faseert het probleem zich vanzelf wel uit.
pi_179170666
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 09:38 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Precies, want het verkeer in gaan is precies hetzelfde als dagelijks meermaals een kankerverwekkende stof in je longen persen, dag na dag, week na week, maand na maand, jaar na jaar. De kans op een verkeersongeluk is vele malen lager dan de kans op negatieve gezondheidseffecten vanwege roken.
Ehm, denk dat de fijnstof in het verkeer ook een piepklein risico is op schade aan de longen. Is nog iets wat we elkaar aandoen ook.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 09:48:52 #22
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_179170730
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 09:42 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ehm, denk dat de fijnstof in het verkeer ook een piepklein risico is op schade aan de longen. Is nog iets wat we elkaar aandoen ook.
Maar een motor brengt toch nog net ietsje meer bij dan tabak en zijn afgeleiden. Schaf heel die tabak af en de wereld gaat er op vooruit. Schaf alle (fossiele brandstof) motors af en we krijgen toch wel effe een tik te verwerken in ons dagelijks doen en laten zowel lokaal als globaal gezien want zover staan we nog niet qua alternatieve energiebronnen.
pi_179172262
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 09:41 schreef Black_Baron het volgende:
Alle mensen die nu 12 jaar of jonger zijn geen mogelijkheid meer geven om tabak te kopen.
Bij verkoop altijd leeftijd checken.

En van alle nu bestaande verslaafde rokers moet de overheid gewoon afblijven. Laat ze lekker roken.
Faseert het probleem zich vanzelf wel uit.
Tabak is toch al 18+?
జ్ఞ‌ా
pi_179172443
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 09:35 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Wanneer je het echt wilt, kan je gewoon stoppen. Ik heb het zelf lang geleden gedaan, en ook veel mensen om mij heen kunnen blijkbaar gemakkelijk stoppen na decennialang gerookt te hebben. Mocht ik iets aan m'n longen krijgen dan weet ik ook donders goed dat het mijn eigen schuld is.
Waarom zou ik willen stoppen met roken? Roken biedt mij een aangenaam gevoel en is een aanvulling op mijn leven.

De enige zekerheid van het leven is dat we allemaal doodgaan en we het niet voor het uitkiezen hebben. Zo simpel is het.

Of we nu mede doodgaan aan dat sigaretje vol tabak of aan dat sigaretje vol fijnstof die we met zijn allen ongewild roken. Wat maakt het verschil?
  Redactie Frontpage dinsdag 15 mei 2018 @ 11:30:22 #25
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_179172468
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 11:29 schreef Elzies het volgende:

[..]

Waarom zou ik willen stoppen met roken? Roken biedt mij een aangenaam gevoel en is een aanvulling op mijn leven.

De enige zekerheid van het leven is dat we allemaal doodgaan en we het niet voor het uitkiezen hebben. Zo simpel is het.

Of we nu mede doodgaan aan dat sigaretje vol tabak of aan dat sigaretje vol fijnstof die we met zijn allen ongewild roken. Wat maakt het verschil?
Het verschil is dat jij met jouw sigaretten ook de omgeving beïnvloed. Bijvoorbeeld op een terras, waar mensen van je kankerstokje mogen meegenieten.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_179172482
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 09:48 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Maar een motor brengt toch nog net ietsje meer bij dan tabak en zijn afgeleiden. Schaf heel die tabak af en de wereld gaat er op vooruit. Schaf alle (fossiele brandstof) motors af en we krijgen toch wel effe een tik te verwerken in ons dagelijks doen en laten zowel lokaal als globaal gezien want zover staan we nog niet qua alternatieve energiebronnen.
Dus het aanpakken van de verslaving die alleen de gebruiker schaadt (en de maatschappij geld oplevert) heeft een hogere prioriteit dan de verslaving die onze hele planeet om zeep helpt en al het leven schaadt? :')
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_179172575
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 11:30 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Het verschil is dat jij met jouw sigaretten ook de omgeving beïnvloed. Bijvoorbeeld op een terras, waar mensen van je kankerstokje mogen meegenieten.
Volkomen onschadelijk.

Elke sigarettenrook die ik inadem en vervolgens uitblaas is gefilterd door mijn longen en volkomen onschadelijk voor omstanders.

Stop die meerook leugen want dat is het wat het is. Een leugen.
pi_179172589
Ik heb jarenlang een pakkie per dag gerookt, ik snap niet wat er zo moeilijk is aan stoppen. Als het niet lukt, vind ik dat wel een beetje gek. Het is zo slecht voor je, je moet het niet doen. Je kan zoveel problemen ervan krijgen, en je bent gewoon een beetje viezig als je rookt. Maar de anti-rook lobby, dat is pas echt iets waar ik verschrikkelijke kanker van krijg. Wat een kutvolk.
-nee-
  Redactie Frontpage dinsdag 15 mei 2018 @ 11:43:04 #29
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_179172690
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 11:37 schreef Elzies het volgende:

[..]

Volkomen onschadelijk.

Elke sigarettenrook die ik inadem en vervolgens uitblaas is gefilterd door mijn longen en volkomen onschadelijk voor omstanders.

Stop die meerook leugen want dat is het wat het is. Een leugen.
_O- _O-

Tevens, sigarettenrook uit de aangestoken kant van de sigaret ademt niemand om je heen in? Blijf lekker de egoïst uithangen. Met jou - FOK's eigen cancer man - ga ik niet in discussie over dit onderwerp, dat is totaal zinloos.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_179172721
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 11:38 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb jarenlang een pakkie per dag gerookt, ik snap niet wat er zo moeilijk is aan stoppen. Als het niet lukt, vind ik dat wel een beetje gek. Het is zo slecht voor je, je moet het niet doen. Je kan zoveel problemen ervan krijgen, en je bent gewoon een beetje viezig als je rookt. Maar de anti-rook lobby, dat is pas echt iets waar ik verschrikkelijke kanker van krijg. Wat een kutvolk.
Vaak een verzameling van gefrustreerde ex-rokers. :')

Rook dan lekker weer die sigaret in plaats de eigen frustratie bot te vieren op de genietende roker.
pi_179172769
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 11:19 schreef µ het volgende:

[..]

Tabak is toch al 18+?
Ja, maar ik bedoel meer dat die leeftijd ieder jaar een jaartje hoger wordt.
Dus nu 18+, volgend jaar 19+ etc.
pi_179172826
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 11:43 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

_O- _O-

Tevens, sigarettenrook uit de aangestoken kant van de sigaret ademt niemand om je heen in? Blijf lekker de egoïst uithangen. Met jou - FOK's eigen cancer man - ga ik niet in discussie over dit onderwerp, dat is totaal zinloos.
Nogmaals, het is gefilterde rook en volkomen onschadelijk.

Sigarettenrook direct afkomstig van de brandende sigaret bevat nog alle schadelijke stoffen. Maar dan moet je er echt wel een hoeveelheid van inademen voordat het schade geeft.

De antirooklobby staat bekend om zijn fantasievolle claims maar op mijn vraag dat ene pathologische rapport te leveren waar onomstotelijk vast staat dat de persoon in kwestie is gestorven aan het meeroken alleen....... Tja, dan blijven ze me telkens het bewijs schuldig.

Kortom, dat onomstotelijke bewijs bestaat helemaal niet. Maar vervolgens claimen dat duizenden mensen per jaar sterven aan de gevolgen van het meeroken. Dit is toch te bizar voor woorden?
  dinsdag 15 mei 2018 @ 11:52:39 #33
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179172862
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 11:30 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Het verschil is dat jij met jouw sigaretten ook de omgeving beïnvloed. Bijvoorbeeld op een terras, waar mensen van je kankerstokje mogen meegenieten.
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 11:43 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

_O- _O-

Tevens, sigarettenrook uit de aangestoken kant van de sigaret ademt niemand om je heen in? Blijf lekker de egoïst uithangen. Met jou - FOK's eigen cancer man - ga ik niet in discussie over dit onderwerp, dat is totaal zinloos.
Kortom, hier zien we de gefrustreerde gestopte roker, wel "gestopt" maar nog steeds verslaafd.
pi_179172894
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 11:38 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb jarenlang een pakkie per dag gerookt, ik snap niet wat er zo moeilijk is aan stoppen. Als het niet lukt, vind ik dat wel een beetje gek. Het is zo slecht voor je, je moet het niet doen. Je kan zoveel problemen ervan krijgen, en je bent gewoon een beetje viezig als je rookt. Maar de anti-rook lobby, dat is pas echt iets waar ik verschrikkelijke kanker van krijg. Wat een kutvolk.
Stel dat de anti-rook lobby wint. En die kans is aanwezig. Dan is hierna de alcohol aan de beurt. Drugs is al verboden, dus daar valt niet veel aan te doen (hier zie je trouwens wat een verbod uithaalt: Niet heel veel).

Afijn, zo gaan we alle zaken van hogerhand verbieden die een voortijdig overlijden in de hand werken. Worden we straks allemaal 100. Of nog ouder.

Buiten het feit dat dat onbetaalbaar zal zijn, is het leuk om in een maatschappij te leven waar van alles en nog wat verboden wordt, zodat we allemaal mogen wachten tot meneer Alzheimer komt? Dat is nog eens een lang en vernederend proces. Ook voor de kinderen trouwens. Die dan 65 zijn en over 15 jaar pas met pensioen mogen.
  Redactie Frontpage dinsdag 15 mei 2018 @ 11:55:10 #35
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_179172901
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 11:52 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

Kortom, hier zien we de gefrustreerde gestopte roker, wel "gestopt" maar nog steeds verslaafd.
Nee hoor, ik vind het nu werkelijk waar vies. Ik heb het nog jarenlang niet echt vies vinden ruiken trouwens.

Ik zeg er trouwens nooit wat van, aangezien er toch altijd met onbegrip wordt gereageerd. Dat heb ik wel geleerd na een paar keer beleefd te vragen of de persoon aan de tafel naast mij niet zou willen roken wanneer ik daar aan het eten ben.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 15 mei 2018 @ 11:59:57 #36
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179172962
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 11:55 schreef JeMoeder het volgende:

Nee hoor, ik vind het nu werkelijk waar vies. Ik heb het nog jarenlang niet echt vies vinden ruiken trouwens.

Ik zeg er trouwens nooit wat van, aangezien er toch altijd met onbegrip wordt gereageerd. Dat heb ik wel geleerd na een paar keer beleefd te vragen of de persoon aan de tafel naast mij niet zou willen roken wanneer ik daar aan het eten ben.
Je moet je niet zo aanstellen, ik ben ook al wat jaartjes gestopt maar het interesseert me echt geen flikker of mensen nou wel of niet op het terras roken in de buitenlucht. Ik sta ook net zo makkelijk in het rookhok bij de maten als ze ff willen roken, ik maar me daar totaal niet druk om.
  Redactie Frontpage dinsdag 15 mei 2018 @ 12:11:34 #37
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_179173151
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 11:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je moet je niet zo aanstellen, ik ben ook al wat jaartjes gestopt maar het interesseert me echt geen flikker of mensen nou wel of niet op het terras roken in de buitenlucht. Ik sta ook net zo makkelijk in het rookhok bij de maten als ze ff willen roken, ik maar me daar totaal niet druk om.
Ieder z'n ding toch? Ik maak me wel druk om m'n gezondheid, dat is ook de reden dat ik zelf gestopt ben. Als domme tiener begonnen, later veel spijt van gehad.

Nogmaals, ik geef ook aan dat ik er geen punt meer van maak, omdat het toch geen zin heeft. Scheelt de roker en mijzelf stress en geneuzel.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_179173218
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 11:54 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Buiten het feit dat dat onbetaalbaar zal zijn, is het leuk om in een maatschappij te leven waar van alles en nog wat verboden wordt, zodat we allemaal mogen wachten tot meneer Alzheimer komt?
Meneer Alzheimer. :')

Ik kom nog van een generatie waar de basisschool leraar rookte voor de klas. Toen ik als tiener de bus pakte om naar school te gaan was die metalen asbak aan de stoel een trouwe vriend. Roken was toen heel gewoon. Niemand klaagde erover. Dat waren nog eens tijden.

Ook toen werden de ziekenhuizen niet overspoeld met kankerpatiënten als gevolg van het meeroken.

Met verbazing heb ik de afgelopen decennia gekeken naar die anti-rook hype.

Naar de verdere vertrutting van onze samenleving.

Toch bizar dat de gezellige kroeg met de asbak op de toog is uitgestorven?

Ben toch blij dat ik gelukkig heb mogen deelnemen aan een generatie die vrijstond van dit soort van onzinnige regeltjes en geboden.
pi_179173284
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 08:59 schreef JeMoeder het volgende:

Wat ik er van vind?
Laat mensen die kanker willen krijgen mooi kanker krijgen, alleen moeten we stoppen met het betalen van de zorg die dit met zich mee brengt. Stop dus met alles verbieden en laat mensen zelf keuzes maken, maar dan moet men ook de consequenties volledig zelf accepteren.
Wordt de behandeling van dikke mensen die een hartaanval krijgen dan ook niet meer vergoed? Of van sporters die kampen met zware blessures.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179173302
Er is een soort hetze bij de anti-rooklobby dat de mensheid zo gezond mogelijk moet leven, alles op 110% doet daarin, en alsof het ook je grondrecht is ten opzichte van het gedrag van een ander. Deze mensen hebben teveel luxe in hun leven, zijn het perspectief verloren.
-nee-
pi_179173312
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 12:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wordt de behandeling van dikke mensen die een hartaanval krijgen dan ook niet meer vergoed? Of van sporters die kampen met zware blessures.
Zes sigaretten aan ongewilde fijnstof per dag.

Betaald de niet rokende automobilist mijn behandeling?
pi_179173460
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 12:13 schreef Elzies het volgende:

[..]

Meneer Alzheimer. :')

Ik kom nog van een generatie waar de basisschool leraar rookte voor de klas. Toen ik als tiener de bus pakte om naar school te gaan was die metalen asbak aan de stoel een trouwe vriend. Roken was toen heel gewoon. Niemand klaagde erover. Dat waren nog eens tijden.

Ook toen werden de ziekenhuizen niet overspoeld met kankerpatiënten als gevolg van het meeroken.

Met verbazing heb ik de afgelopen decennia gekeken naar die anti-rook hype.

Naar de verdere vertrutting van onze samenleving.

Toch bizar dat de gezellige kroeg met de asbak op de toog is uitgestorven?

Ben toch blij dat ik gelukkig heb mogen deelnemen aan een generatie die vrijstond van dit soort van onzinnige regeltjes en geboden.
Naja, Alzheimer is wel het meest waarschijnlijke eindstation als roken, zuipen, vet eten allemaal in de ban gaan. Zelfs auto ongelukken gaan afnemen door de zelfrijdende auto. Het levenseinde poedertje mag geloof ik ook niet meer. En het is nou niet zo dat de aarde elk mens zo lang nodig heeft volgens mij.

Laatst op vakantie geweest in Thailand. Gewoon in elke kroeg op elk tafeltje een asbakje _O_ Lekker terug in de tijd als je daar bent.

En echt naar de kroeg ga ik eigenlijk niet meer, maar bij feesten die ik bezoek rookt iedereen gewoon. Af en toe als je pech hebt word je betrapt door een beveiliger. Steek je gewoon weer een nieuwer op als die weer uit het zicht is.
pi_179174022
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 11:55 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Nee hoor, ik vind het nu werkelijk waar vies. Ik heb het nog jarenlang niet echt vies vinden ruiken trouwens.

Ik zeg er trouwens nooit wat van, aangezien er toch altijd met onbegrip wordt gereageerd. Dat heb ik wel geleerd na een paar keer beleefd te vragen of de persoon aan de tafel naast mij niet zou willen roken wanneer ik daar aan het eten ben.
Weet je wat vies is? Het volk dat onkruid gewoon laat groeien zonder iets te doen, waardoor steden en dorpen niet meer schoon en mooi zijn. Dat is pas vies en smerig.
pi_179174145
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 08:59 schreef JeMoeder het volgende:
Dit heeft volgens mij geen betrekking op e-sigaretten? Meer op verdampers.

Wat ik er van vind?
Laat mensen die kanker willen krijgen mooi kanker krijgen, alleen moeten we stoppen met het betalen van de zorg die dit met zich mee brengt. Stop dus met alles verbieden en laat mensen zelf keuzes maken, maar dan moet men ook de consequenties volledig zelf accepteren.

Stoppen met roken is trouwens niet zo heel moeilijk, wanneer je het echt wilt ben je er met een paar weken helemaal vanaf (zowel fysiek als mentaal).
Je pleit de facto dus voor het opheffen van het collectieve aspect van zorgverzekeringen?

Want als ik niet meer de zorgkosten voor mijn rokende buurman Harry op hoef te hoesten (haha) omdat hij dat toch echt zichzelf allemaal aan doet, dan snap ik niet waarom ik wel zou betalen voor de zorgkosten van buurvrouw Ria, die meer dan 120 kilo weegt, in een mobiliteitsscooter zit, gedeeltelijk arbeidsongeschikt is en toch elke dag 2 zakken chips leeg vreet. En overbuurman Peter mag dan wel vrij gezond leven met zijn goede voeding en sport en zo, maar hij mag er dan imo ook helemaal zelf voor op draaien wanneer hij weer eens iets aan zijn knie heeft en naar de fysio moet, omdat hij denkt dat hij kan tennissen als Andre Aggasi.

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 15-05-2018 13:15:56 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_179174170
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 09:38 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Precies, want het verkeer in gaan is precies hetzelfde als dagelijks meermaals een kankerverwekkende stof in je longen persen, dag na dag, week na week, maand na maand, jaar na jaar. De kans op een verkeersongeluk is vele malen lager dan de kans op negatieve gezondheidseffecten vanwege roken.
Het verkeer in gaan is precies hetzelfde als dagelijks meermaals schadelijke stoffen in je longen persen.

Je weet wat er uit de verbrandingsmotor van een auto komt he?
"Pools are perfect for holding water"
pi_179174216
Maar om over het onderwerp zelf te praten: Het is wel raar dat een minder schadelijk alternatief van tafel geveegd wordt en een schadelijker product gewoon verkocht blijft worden.
  Moderator dinsdag 15 mei 2018 @ 13:07:49 #47
9859 crew  Karina
Woman
pi_179174234
Nooit geweten dat er rookvrije sigaretten bestonden. Worden die überhaupt wel verkocht hier? Ik heb er iig nooit iemand eentje zien 'roken'.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_179174354
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 13:07 schreef Karina het volgende:
Nooit geweten dat er rookvrije sigaretten bestonden. Worden die überhaupt wel verkocht hier? Ik heb er iig nooit iemand eentje zien 'roken'.
Dan hebben ze het volgens mij over producten waarbij er damp ge-inhaleerd wordt.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 15 mei 2018 @ 13:16:27 #49
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_179174424
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 11:31 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Dus het aanpakken van de verslaving die alleen de gebruiker schaadt (en de maatschappij geld oplevert) heeft een hogere prioriteit dan de verslaving die onze hele planeet om zeep helpt en al het leven schaadt? :')
Het afschaffen van het roken heeft 0 nadelen. Het afschaffen van de verbrandingsmotor jammer genoeg niet. Die mag van mij ook afgeschaft worden hoor, ik reageerde alleen maar op de stelling die steeds komt bovendrijven dat luchtvervuiling door auto's, transport, industrie eerst moet gestop worden blijkbaar. Dat gaat nog wel eventjes duren hoor, roken afschaffen lijkt me net iets makkelijker.
Weet je wat ook de staatskas zou spijzen? slavernij, laten we dat ook terug invoeren want geld voor de maatschappij... Zo kunnen we nog uren lang kromme vergelijkingen blijven trekken hoor. weer typisch voor een rokersdiscussie
  Moderator dinsdag 15 mei 2018 @ 13:17:23 #50
9859 crew  Karina
Woman
pi_179174446
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 13:13 schreef probeer het volgende:

[..]

Dan hebben ze het volgens mij over producten waarbij er damp ge-inhaleerd wordt.
Nee dat dacht ik eerst ook maar in het artikel wordt de 'iQOS genoemd' dat is toch wat anders dan een e-smoker (waar geen tabak in zit maar vloeistof).

Op de site moet je je aanmelden daar heb ik geen zin in, op tweakers is er een heel topic over:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1754949

Alsnog zegt het me helemaal niks.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')