abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 14 mei 2018 @ 21:20:57 #1
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_179162695
Verzamel hier alle informatie over esf 2019 *O*

Wordt het Tel Aviv of Jeruzalem?
Welke arena?
Welke data?

[ Bericht 12% gewijzigd door Greys op 26-05-2018 11:27:33 ]
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_179162810
quote:
Wordt het Tel Aviv of Jeruzalem?
Kijkend naar het nieuws van vandaag... Een goede vraag :')
  † In Memoriam † maandag 14 mei 2018 @ 21:39:12 #3
368283 ato
pi_179163218
Ik heb zo'n idee dat het nog een ander land kan worden.
Herhaling van 1980, Nederland gaat het doen en organiseren weer de finale op een nationale dag van Israel :X
Life can be a bitch, so like it..
  maandag 14 mei 2018 @ 21:39:53 #4
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_179163235
quote:
10s.gif Op maandag 14 mei 2018 21:23 schreef iBenny het volgende:

[..]

Kijkend naar het nieuws van vandaag... Een goede vraag :')
Nouja. :') Week geleden is de Giro Di Italia gestart in Jeruzalem zonder problemen, hele ceremonie alles. Toch ook ene behoorlijk evenement, dus het kan wel kennelijk.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_179163268
quote:
10s.gif Op maandag 14 mei 2018 21:39 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Nouja. :') Week geleden is de Giro Di Italia gestart in Jeruzalem zonder problemen, hele ceremonie alles. Toch ook ene behoorlijk evenement, dus het kan wel kennelijk.
Oh, geen idee. Ik heb dat totaal gemist.

Ik geloof ook wel dat het moet kunnen
  maandag 14 mei 2018 @ 22:31:09 #6
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179164391
quote:
10s.gif Op maandag 14 mei 2018 21:39 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Nouja. :') Week geleden is de Giro Di Italia gestart in Jeruzalem zonder problemen, hele ceremonie alles. Toch ook ene behoorlijk evenement, dus het kan wel kennelijk.
Maar wel mits we het Jeruzalem noemen, als ze het West-Jeruzalem gaan noemen (wat eigenlijk de internationale afspraak is). Anders krijgen we namelijk allemaal een aanklacht en bedreigingen aan onze broek.

Ik zou het lekker in Tel Aviv houden. Waarom de problemen opzoeken?

Alhoewel waarom niet de halve finales in de ene stad en de finale in de andere? Leuk toch Two cities, one break *O*
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel hl snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 14 mei 2018 @ 22:33:19 #7
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179164451
Het blijft altijd een onrustige regio en er zijn heel veel veiligere plekken in Europa. Maar zolang er niet een stuk onveiliger is dan nu, lijkt mij dat het festival daar wel gewoon kan doorgaan.

En sowieso gaat Isral de organisatie echt niet uit handen geven. Ze hebben heel erg veel geld gehaald om de Giro naar het land te halen om het land te promoten. Dan zou je wel gek zijn om de organisatie van het ESF weg te geven. Gratis propaganda.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel hl snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 14 mei 2018 @ 22:34:45 #8
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_179164477
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 22:31 schreef Redefine het volgende:

Ik zou het lekker in Tel Aviv houden. Waarom de problemen opzoeken?

Omdat ze juist wllen dat Jeruzalem wordt gezien als hun hoofdstad. En ze zijn daarin helaas gesterkt door Trump. De controverse maakt ze geen zak uit. Een beetje provocatie heeft Israel nog nooit tegengehouden.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 14 mei 2018 @ 22:37:53 #9
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179164538
quote:
2s.gif Op maandag 14 mei 2018 22:34 schreef Jane het volgende:

[..]

Omdat ze juist wllen dat Jeruzalem wordt gezien als hun hoofdstad. En ze zijn daarin helaas gesterkt door Trump. De controverse maakt ze geen zak uit. Een beetje provocatie heeft Israel nog nooit tegengehouden.
Het was meer een retorische vraag. Ja Isral zelf zal dat absoluut wel willen, omdat ze dan lekker kunnen provoceren. Maar normaal gesproken zou iemand die controverse niet opzoeken.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel hl snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 14 mei 2018 @ 22:41:22 #10
2681 Dave
Aardig op drave
pi_179164623
Heeft de EBU uberhaupt een zegje over de locatie? Of mag het gastland dat bepalen.
Jeruzalem zou wel "enigszins" politiceren van het songfestival zijn.
:o)
pi_179165687
Ik vraag me wel af hoe de actuele politieke situatie nog van invloed gaat zijn en of de EBU ballen heeft om ze het neutralere en veiligere Tel Aviv te verplichten ipv het omstreden Jeruzalem....

Het is namelijk wel een compleet andere situatie dan 20 jaar geleden, toen er alleen genodigden in de zaal zaten... je hebt nu de verantwoordelijkheid om zo'n 15/20 duizend ESF-fans te huisvesten.

Ik twijfel zelf ook heel erg of ik wel die kant op ga... sowieso bij Jeruzalem heb ik geen lekker gevoel, Tel Aviv zou ik nog wel meer overwegen
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_179165733
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 23:18 schreef TheVulture het volgende:
Ik vraag me wel af hoe de actuele politieke situatie nog van invloed gaat zijn en of de EBU ballen heeft om ze het neutralere en veiligere Tel Aviv te verplichten ipv het omstreden Jeruzalem....

Het is namelijk wel een compleet andere situatie dan 20 jaar geleden, toen er alleen genodigden in de zaal zaten... je hebt nu de verantwoordelijkheid om zo'n 15/20 duizend ESF-fans te huisvesten.
Was 1999 echt nog een genodigdenjaar dan? Echt apart dat dat nog zolang doorging
pi_179165804
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 23:19 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:

[..]

Was 1999 echt nog een genodigdenjaar dan? Echt apart dat dat nog zolang doorging
Ja daar zaten 3100 man in de zaal... pas in 2000 in Globen kwam de stroming op gang dat de ESF-fans ook in de zaal konden met kaartjes... Denemarken overtrof dat vervolgens in een voetbalstadion in 2001 en vanaf dat moment was dat hele klassieke Songfestivalpubliek van avondkleding en pakken wel verdwenen
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_179166114
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 23:21 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ja daar zaten 3100 man in de zaal... pas in 2000 in Globen kwam de stroming op gang dat de ESF-fans ook in de zaal konden met kaartjes... Denemarken overtrof dat vervolgens in een voetbalstadion in 2001 en vanaf dat moment was dat hele klassieke Songfestivalpubliek van avondkleding en pakken wel verdwenen
Ok 1998 had namelijk wel kaartverkoop geloof ik. En ik geloof 1985 ook al

[ Bericht 0% gewijzigd door ShippedFromTheNetherlands op 14-05-2018 23:45:15 ]
  Moderator maandag 14 mei 2018 @ 23:38:46 #15
375570 crew  Cyan9
pi_179166347
quote:
5s.gif Op maandag 14 mei 2018 22:41 schreef Dave het volgende:
Heeft de EBU uberhaupt een zegje over de locatie? Of mag het gastland dat bepalen.
Jeruzalem zou wel "enigszins" politiceren van het songfestival zijn.
Volgens mij moet de EBU overal zijn goedkeuring voor geven. Als de EBU het niet eens is met de locatie, dan gaat het daar niet gebeuren.
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
pi_179167183
Tel Aviv heeft volgens mij geen arena die groot genoeg is en de burgemeester wil zijn stad niet laten meedingen, dus dan is de keuze snel gemaakt.

Ik ben van plan om naar Tel Aviv te gaan en naar de liveshows te treinen. :P Tel Aviv lijkt me zoveel leuker dan Jerusalem om daar een week door te brengen.
pi_179171789
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 00:33 schreef Arth_NL het volgende:
Tel Aviv heeft volgens mij geen arena die groot genoeg is en de burgemeester wil zijn stad niet laten meedingen, dus dan is de keuze snel gemaakt.

Ik ben van plan om naar Tel Aviv te gaan en naar de liveshows te treinen. :P Tel Aviv lijkt me zoveel leuker dan Jerusalem om daar een week door te brengen.
Ja dat scenario heb ik nu ook in mijn hoofd zitten, het enige probleem is dat er op vrijdagavond/zaterdag tot zonsondergang geen openbaar vervoer lijkt te zijn ivm Sabbat

Er komt blijkbaar wel een makkelijke treinverbinding tussen Tel Aviv en Jeruzalem die vanaf oktober open gaat
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 15 mei 2018 @ 10:58:24 #18
474869 Trumpinator
Ik Wil Zomer
pi_179171915
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2018 21:20 schreef ijs_beer het volgende:
Verzamel hier alle informatie over esf 2019 *O* Wordt het Tel Aviv of Jeruzalem?
Als het aan mij ligt Jeruzalem. Al minstens 3000 jaar hoofdstad
pi_179171997
Mijn moeder begon juist meteen met: "Volgend jaar naar Isral gaan?" :P Die heeft ongeveer een jaar in Tel Aviv gewoond, een jaartje of 3/4 terug. Kan mij herinneren dat ze het toen ook niet heel prettig vond in de eerste instantie om te gaan, maar dat het allemaal echt reuze meeviel qua veiligheid toen ze er eenmaal was en ze had de tijd van haar leven.

Zal er niet van komen volgend jaar hoor, te prijzig (en ik wil eerst sparen voor Schotland). Maar het is denk ik wel 100% gegarandeerd dat het gewoon in Isral gehouden word.
pi_179172673
Ik denk dat een heleboel fans nog op de hoogte moeten worden gebracht van het feit dat als Jeruzalem wordt gekozen, de fans landen op Tel Aviv moeten landen en vanuit daar naar hun bestemming moeten gaan (het vliegveld van Jeruzalem is namelijk al sinds 2000 gesloten en wordt sindsdien gebruikt door het Isralische defensieleger).
pi_179177571
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 10:51 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ja dat scenario heb ik nu ook in mijn hoofd zitten, het enige probleem is dat er op vrijdagavond/zaterdag tot zonsondergang geen openbaar vervoer lijkt te zijn ivm Sabbat
Ja, dat gaat lastig worden. Maar ik hoorde dat het openbaar vervoer soms wel open wordt gezet voor grote evenementen, zoals de Giro dit jaar.
En anders hoop ik dat n van m'n ESF-vrienden in Jerusalem blijft zodat ik een paar nachtjes bij hen kan overnachten. :P
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 15 mei 2018 @ 17:06:22 #22
163650 Greys
pi_179179209
Er is kennelijk ook al een issue met het schema omdat de vrijdagavond juryfinale en de zaterdagmiddag familieshow in de Sabbath vallen. Wat een gedoe, nu al. "MP demands eurovision schedule changes".

http://wiwibloggs.com/201(...)-desecration/223301/
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 15 mei 2018 @ 17:12:31 #23
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_179179353
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 17:06 schreef Greys het volgende:
Er is kennelijk ook al een issue met het schema omdat de vrijdagavond juryfinale en de zaterdagmiddag familieshow in de Sabbath vallen. Wat een gedoe, nu al. "MP demands eurovision schedule changes".

http://wiwibloggs.com/201(...)-desecration/223301/
Mag toch hopen dat de EBU daar niet in mee gaat. 8)7
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  † In Memoriam † dinsdag 15 mei 2018 @ 17:17:11 #24
368283 ato
pi_179179455
Hoe deden zij dat in 1979, 1999 ook alweer?
Life can be a bitch, so like it..
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 15 mei 2018 @ 17:29:53 #25
163650 Greys
pi_179179759
Nog een ander vraagteken

quote:
Vorig jaar moest de voormalig Isralische omroep IBA de boeken sluiten vlak na het Eurovisiesongfestival, door te hoge personeelskosten. Op 15 mei werd de nieuwe omroep IPBC (Kan) opgericht al had deze nog geen lidmaatschap bij de EBU. Enkele weken later werd er een aanvraag gedaan maar omdat dit veel tijd nodig heeft om verwerkt te worden, kregen ze een uitzonderlijke toestemming om in 2018 al deel te nemen. Volgens de website van de EBU is die aanvraag nog steeds lopend en zal die dus eerst moeten worden goedgekeurd alvorens Isral het festival berhaupt mag organiseren. De zender bestaat dus net een jaar en heeft absoluut geen ervaring met het organiseren van zo een groot evenement. De kans bestaat dat de omroep zal samenwerken met de commercile zender Keshet 12, die ook de nationale voorrondes de laatste drie jaar op zich namen en dat in 2019 opnieuw zullen doen.
Een gedeelte uit https://songfestival.be/a(...)vragen-en-problemen/
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179179995
Gewoon in Duitsland laten houden, ergens in Keulen, Gelsenkirchen of Dortmund ofzo, dan gaan we met z'n allen.
pi_179182603
Er komen ook wel steeds meer boycotsentimenten om de hoek kijken nu de situatie in Gaza zo enorm escaleert.

In IJsland is een petitie al 10000 keer getekend, wat voor IJslandse begrippen heel veel is, aangemoedigd door zanger Paul Oskar (deelnemer 1997 met het legendarische Minn Hinsti Dans)
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  ESF Reporter dinsdag 15 mei 2018 @ 19:46:02 #28
87554 Cee
Welluk?
pi_179182754
Heeft EBU hier wel de beslissende stem als het aankomt op wie het organiseert? Ik hoop dat ze nu druk aan het lobbyen zijn. Ze zullen vast een levenslange boycot van Isral verwachten als ze besluiten om het festival niet daar te willen houden, maar dat lijkt me minder erg dan de mogelijke boycot van meerdere landen. Zover is het natuurlijk nog niet, maar ze kunnen ook niet heel lang wachten lijkt me.
pi_179182965
Voor mijn eigendunk zou ik het wel leuk vinden als het in Limassol gehouden word. :+
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_179225533
quote:
RV Considers Withdrawing From Eurovision 2019

Following a petition which has garnered over 22,000 signatures, the Icelandic broadcaster is meeting to discuss the possibility of withdrawing from the Eurovision Song Contest 2019 in Israel.

The Reykjavik Grapevine reports that the broadcaster had a meeting on Tuesday of this week and will have a further meeting in June to discuss the issue.

RV’s discussions are in response to a petition launched by Icelander rni St. Sigursson which was started after the recent events in Gaza. The petition has been signed by Dai Freyr‏ who came second in the Icelandic national final for Eurovision in 2017 behind Svala.

The petition states:

“Following the human rights violation perpetuated by Israel towards the Palestinian nation it is unethical for us to participate in such a glamorous competition like Eurovision in the shadow of Israel’s violence against their neighbours.”

According to The Reykjavik Grapevine, RV programming director Skarphinn Gumundsson told reporters: “This has been discussed within the programming department and we will of course examine this issue.”

This year, Iceland was represented at Eurovision in Lisbon by Ari lafsson with Our Choice. Iceland finished last in the first semi-final scoring just 15 points, this included 0 points from the public vote.

Iceland is not the only country to have faced calls for withdrawal from Eurovision 2019. In Ireland, former Eurovision winner Charlie McGettigan has suggested that RT should boycott the contest.
https://eurovoix.com/2018(...)rom-eurovision-2019/
  donderdag 17 mei 2018 @ 22:29:38 #31
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179229857
Er wordt inderdaad met twee maten gemeten als het om Isral gaat. Veel mensen reageren veel heftiger als het om dat land gaat, dan om andere landen.

Maar tegelijkertijd wordt er andersom ook enorm met twee maten gemeten. Isral kan met veel meer dingen wegkomen dan andere landen.

Persoonlijk kan ik mij echt totaal niet voorstellen dat je blind partij kiest voor de een (behalve als je persoonlijke banden of iets dergelijks hebt). Beide kanten doen gewoon dingen die echt niet door de beugel kunnen. En aan beide kanten zijn gewone burgers de dupe.

Het is echt absurd dat aanslagen worden goed gepraat onder het mom van, ja dat krijg je als je bezet wordt. En andersom burgerdoden worden goed gepraat onder het mom van, ja dat krijg je als je gaat demonstreren op plekken waar het niet mag.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel hl snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  donderdag 17 mei 2018 @ 22:37:31 #32
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_179230060
De Isralische kwestie is er een zonder niet schuldige, en er is ook geen perfecte oplossing. Beiden dragen schuld en beiden zouden moeten inbinden. Het duurt al zo lang er is zoveel gebeurd, zo ontzettend complex. :{
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  donderdag 17 mei 2018 @ 22:40:38 #33
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179230129
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 22:37 schreef ijs_beer het volgende:
De Isralische kwestie is er een zonder niet schuldige, en er is ook geen perfecte oplossing. Beiden dragen schuld en beiden zouden moeten inbinden. Het duurt al zo lang er is zoveel gebeurd, zo ontzettend complex. :{
Precies. Waarbij het naar elkaar wijzen echt niemand helpt.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel hl snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_179230760
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 22:29 schreef Redefine het volgende:
Er wordt inderdaad met twee maten gemeten als het om Isral gaat. Veel mensen reageren veel heftiger als het om dat land gaat, dan om andere landen.

Maar tegelijkertijd wordt er andersom ook enorm met twee maten gemeten. Isral kan met veel meer dingen wegkomen dan andere landen.

Persoonlijk kan ik mij echt totaal niet voorstellen dat je blind partij kiest voor de een (behalve als je persoonlijke banden of iets dergelijks hebt). Beide kanten doen gewoon dingen die echt niet door de beugel kunnen. En aan beide kanten zijn gewone burgers de dupe.

Het is echt absurd dat aanslagen worden goed gepraat onder het mom van, ja dat krijg je als je bezet wordt. En andersom burgerdoden worden goed gepraat onder het mom van, ja dat krijg je als je gaat demonstreren op plekken waar het niet mag.
Ben het met je eens, alleen is dit conflict al bezig nog voordat het ESF begon, dus ik vind het wel belachelijk dat ze al die tijd stil waren en nu Isral weer eens wint dat ze allemaal pleitte voor een boycot voor volgend jaar. Je had beter jaren geleden kunnen pleitte voor geen deelname van Isral aan het ESC vanwege wat er in die regio gebeurt i.p.v. nu opeens alles naar buiten gooien, maar dat is mijn mening.
  donderdag 17 mei 2018 @ 23:19:30 #35
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179230997
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 23:09 schreef Butler456 het volgende:

[..]

Ben het met je eens, alleen is dit conflict al bezig nog voordat het ESF begon, dus ik vind het wel belachelijk dat ze al die tijd stil waren en nu Isral weer eens wint dat ze allemaal pleitte voor een boycot voor volgend jaar. Je had beter jaren geleden kunnen pleitte voor geen deelname van Isral aan het ESC vanwege wat er in die regio gebeurt i.p.v. nu opeens alles naar buiten gooien, maar dat is mijn mening.
Daar ging mijn reactie niet over. Het ging mij over de dubbele standaard die er inderdaad is. Maar de meeste mensen die daar terecht op wijzen, hanteren vrijwel andersom dezelfde dubbele standaard als het om pro Isralische zaken gaat.

Wat betreft een dergelijke boycot. In het verleden is vaak genoeg er discussie geweest over delegaties sturen naar China, Rusland en ook Turkije. In de praktijk gebeurd daar zelden iets mee.

Is het overdreven dat ze nu gelijk al over een boycot spreken? Maar dat moeten die landen voor zichzelf bepalen. Uiteindelijk denk ik dat het allemaal los gaat lopen. Zolang er geen enorme verschillen t.o.v de huidige situatie.

Uiteindelijk denk ik dat misschien een of twee landen niet gaan.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel hl snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 07:18:50 #36
474869 Trumpinator
Ik Wil Zomer
pi_179234406
Over China gesproken. Daar doet iedereen gewoon zaken mee. Mensen gaan zelfs op vakantie naar China. China is echter in tegenstelling tot Israel een communistische dictatuur met zware schendingen van de mensenrechten. Tevens is ook China een bezetter. Het heeft Tibet bezet waardoor de Dalai Lama moest vluchten.

Ik meet niet met twee maten. Het is van tweeen n. Of Israel is een volwaardig lid van het ESF en kan dan bij winst zelf uitmaken waar ze in hun land het ESF organiseren of je gooit Israel het ESF uit. Maar dan ook Turkije vanwege de koerden, Azerbaidjan, vanwege hun onderdrukking van Armeniers, Oekraine, vanwege onderdrukking van de Russische minderheid en Rusland zelf.

Dat oproepen tot boycot is toch al opmerkelijk. Als Europa niet wil dat Israel het ESF organiseert, waarom dan wel massaal op het lied stemmen, zodat het wint? Ook daar is het van tweeen n
  vrijdag 18 mei 2018 @ 16:30:35 #37
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179244120
Die oproepen zijn helemaal niet opmerkelijk. Zodra er een evenement gaat plaatsvinden in een omstreden land, dan krijg je dat soort oproepen. Wat negen van de tien keer met een sisser afloopt. Als uiteindelijk inderdaad diverse landen er volgend jaar niet bij zijn, dan kun je absoluut spreken van opmerkelijk. En ook van hypocriet, omdat ze er in andere omstreden landen wel bij waren.

En over heb je een punt, maar het is vrij mager. Omdat er ook gewoon veel mensen naar Isral op vakantie gaan. Er ook bedrijven zijn die handel met Isral drijven. Dat is niet te vergelijken met China, maar dat is dan ook een opkomende economische grootmacht. Dat het hypocriet is om met het ene land wel zaken te doen en het andere niet, dat klopt. Maar dat het veel simpel gedacht is dat je met dergelijke landen zomaar even alle economische banden verbreekt, klopt ook. Plus dat het verbreken van elk handelsverdrag niet per se beter is dan wel handel drijven en in gesprek blijven.

Je laatste zin slaat uiteraard nergens op. Het zijn namelijk gewone burgers die op een liedje stemmen, de meesten kijken (terecht) helemaal niet naar politiek daarin. Terwijl die oproepen tot boycot van bepaalde organisaties afkomen. Die hebben echt niet op het liedje gestemd.

Dat Isral meer onder het vergrootglas ligt is ook niet heel vreemd. T.o.v. China, Venezuela is het gegeven dat ze veel dichter bij West-Europa liggen. Voor diverse organisaties is het ook een Europees land. Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat die blik erop blijft, omdat 'Europa' na de oorlog het land weer aan de Joden gegeven heeft. En daarna toch wel even in de gaten blijft houden hoe het daar gaat. En tot slot profileert Isral zich heel graag als westers land en zien zij zichzelf als de laatste verdedigingspoort naar het westen. En verwacht daarbij onvoorwaardelijke steun van het westen. Als je dat zo graag wilt, moet je ook rekening houden dat je ook aan de westerse standaard van mensenrechten wordt gehouden (niet dat het per se beter is in het westen, maar die regels zijn wel samen afgesproken). Je kunt niet de rechten willen, maar je niet aan de plichten willen houden.

En ik geloof er persoonlijk niks van dat je niet met twee maten meet. Dat doen bijna iedereen. Zeker de man waar je jezelf naar genoemd hebt.

Maar uiteindelijk gaat het denk ik gewoon met een sisser aflopen en zal (bijna) iedereen er straks gewoon bij zijn.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel hl snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 17:11:28 #38
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_179244983
Goede post Redefine. Ben het er volledig mee eens. _O_
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zondag 20 mei 2018 @ 08:18:06 #39
474869 Trumpinator
Ik Wil Zomer
pi_179279320
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:30 schreef Redefine het volgende:

Je laatste zin slaat uiteraard nergens op. Het zijn namelijk gewone burgers die op een liedje stemmen, de meesten kijken (terecht) helemaal niet naar politiek daarin. Terwijl die oproepen tot boycot van bepaalde organisaties afkomen. Die hebben echt niet op het liedje gestemd.

Dat Isral meer onder het vergrootglas ligt is ook niet heel vreemd. T.o.v. China, Venezuela is het gegeven dat ze veel dichter bij West-Europa liggen. Voor diverse organisaties is het ook een Europees land. Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat die blik erop blijft, omdat 'Europa' na de oorlog het land weer aan de Joden gegeven heeft. En daarna toch wel even in de gaten blijft houden hoe het daar gaat. En tot slot profileert Isral zich heel graag als westers land en zien zij zichzelf als de laatste verdedigingspoort naar het westen. En verwacht daarbij onvoorwaardelijke steun van het westen. Als je dat zo graag wilt, moet je ook rekening houden dat je ook aan de westerse standaard van mensenrechten wordt gehouden (niet dat het per se beter is in het westen, maar die regels zijn wel samen afgesproken). Je kunt niet de rechten willen, maar je niet aan de plichten willen houden.

En ik geloof er persoonlijk niks van dat je niet met twee maten meet. Dat doen bijna iedereen. Zeker de man waar je jezelf naar genoemd hebt.

Maar uiteindelijk gaat het denk ik gewoon met een sisser aflopen en zal (bijna) iedereen er straks gewoon bij zijn.
Mijn laatste opmerking was gewoon spot on. Als je als Europa vindt dat het ESF niet in Israel mag worden gehouden dan stem je niet op dat lied, want stemmen op dat lied kan leiden tot winst van dat lied en dan dus de organisatie in Israel. Wat je dus van die oproepen tot boycot kunt maken is dat het dan marginale groepen zijn. Verongelijkt en mogelijks zelfs ronduit antisemitische groepen. Mensen die zich niet neer kunnen leggen bij een verkiezing ook.

Turkije wil ook graag gezien worden als een westers land. Het wil zelfs lid worden van de EU. Het heeft tienduizenden koerdern om het leven gebracht en koerden worden er gediscrimineerd. Turkije houdt een deel van Cyprus bezet. Vrijwel geen haan die over de deelname van Turkije aan het ESF kraaide.

Mijn punt is heel eenvoudig en ondubbelzinnig en gelijke monniken gelijke kappen. Als een land, of het nu Israel, Oekraine, Rusland of Turkije is deel kan nemen aan een ESF dan moet je accepteren dat ze kunnen winnen en dan het ESF mogen organiseren waar ze willen. Het enige andere alternatief is ze uitsluiten van deelname. Ik meet niet met twee maten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Trumpinator op 20-05-2018 11:40:07 ]
pi_179321743
Opvallend bericht op de instagram van Eurovision:

quote:
Are you already looking forward to next year’s Eurovision? Us too! But don’t go booking your flights just yet, for official updates on where and when it’ll take place, keep an eye out for announcements on our official channels.
Vorig jaar duurde het ook even voordat Portugal de data en de locatie bekend maakte, maar toen is er niet specifiek gezegd om te wachten met boeken...

Zou dit kunnen betekenen dat er toch ergens een kink in de kabel lijkt te komen voor een Isralische organisatie en de locatie?
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 22 mei 2018 @ 15:08:36 #41
163650 Greys
pi_179321888
Opvallend idd :o

Dan zou ik dat als ik hen was wel ook op hun site zetten en Twitter etc..

Edit: op hun Twitter staat ie ook!
https://twitter.com/Eurovision/status/998907505404252160?s=19
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179322425
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 15:08 schreef Greys het volgende:
Opvallend idd :o

Dan zou ik dat als ik hen was wel ook op hun site zetten en Twitter etc..

Edit: op hun Twitter staat ie ook!
https://twitter.com/Eurovision/status/998907505404252160?s=19
Ben benieuwd, er zit vast meer achter dat ze dit nu zo aanvliegen....
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_179322481
Hmm inderdaad, zag bij Netta zelf op Instagram al 'Jerusalem 2019' staan op dat scherm achter haar (https://www.instagram.com/p/Bi1cVWuFGeF/?taken-by=nettabarzi), maar misschien heeft de EBU daar inderdaad nog niet zoveel zin in. Of in ieder geval dat het nog geen zekerheid is.
  Moderator dinsdag 22 mei 2018 @ 15:44:48 #44
375570 crew  Cyan9
pi_179322726
Ik gooi er even een hele uitzonderlijke in: Isral gaat het niet organiseren, maar het gaat naar Duitsland.
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
pi_179322745
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 15:44 schreef Cyan9 het volgende:
Ik gooi er even een hele uitzonderlijke in: Isral gaat het niet organiseren, maar het gaat naar Duitsland.
Als het niet Isral wordt word het 100 % UK.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 22 mei 2018 @ 15:47:12 #46
163650 Greys
pi_179322790
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 15:45 schreef Nexum het volgende:

[..]

Als het niet Isral wordt word het 100 % UK.
Hoezo honderd procent? Bron? :P

Maakt mij niet uit btw maar ben benieuwd. Ik zou ook Duitsland denken namelijk. (geen idee waarom :D )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179322957
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 15:47 schreef Greys het volgende:

[..]

Hoezo honderd procent? Bron? :P

Maakt mij niet uit btw maar ben benieuwd. Ik zou ook Duitsland denken namelijk. (geen idee waarom :D )
Die hebben al meerdere keren aangegeven dat ze gelijk zouden aanbieden om te hosten mocht het land zelf het niet kunnen.

Kan het nu niet terugvinden maar d'r was ooit een stuk op ESCXtra daarover, volgens mij is dat zelfs een officile afspraak met de EBU (maar dat weet ik niet zeker)
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Moderator dinsdag 22 mei 2018 @ 15:56:17 #48
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_179323015
Als ze het weg nemen van Isral, dan doet Isral niet mee wedden
  Moderator dinsdag 22 mei 2018 @ 15:58:20 #49
375570 crew  Cyan9
pi_179323060
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 15:53 schreef Nexum het volgende:

[..]

Die hebben al meerdere keren aangegeven dat ze gelijk zouden aanbieden om te hosten mocht het land zelf het niet kunnen.

Kan het nu niet terugvinden maar d'r was ooit een stuk op ESCXtra daarover, volgens mij is dat zelfs een officile afspraak met de EBU (maar dat weet ik niet zeker)
Ik denk persoonlijk dat Duitsland er meer cash tegen aan kan gooien dan onze grote vrienden aan de overkant van het water. In Duitsland leeft het ook nog eens veel meer.
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
pi_179323142
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 15:56 schreef Momo... het volgende:
Als ze het weg nemen van Isral, dan doet Isral niet mee wedden
Zou me niks verbazen en eerlijk gezegd boeit het me ook echt geen reet. Denk echt dat er weinig mensen zullen zijn die Isral gaan missen op het songfestival.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_179323207
ADshownieuws twitterde op dinsdag 22-05-2018 om 16:01:35 Isralische ambassade dient klacht in over parodie van Toy in Sanne Wallis de Vries Show https://t.co/A4XxHGSd9M https://t.co/RIYYE2PNHG reageer retweet
pi_179323213
Hangt er vanaf wat de reden is, kan ook met de nieuwe omroep te maken hebben die dusdanig onervaren is of geen manschappen heeft om eea te organiseren...

Als het vanwege Jeruzalem of Tel Aviv is kan ik me voorstellen dat ze zelf niet meedoen als de EBU het naar een ander land verhuisd
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  ESF Reporter dinsdag 22 mei 2018 @ 16:06:40 #53
87554 Cee
Welluk?
pi_179323273
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 15:44 schreef Cyan9 het volgende:
Ik gooi er even een hele uitzonderlijke in: Isral gaat het niet organiseren, maar het gaat naar Duitsland.
Ik ga huilen van blijdschap en meteen boeken. :P
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 22 mei 2018 @ 16:08:02 #54
163650 Greys
pi_179323305
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 16:06 schreef Cee het volgende:

[..]

Ik ga huilen van blijdschap en meteen boeken. :P
Jaaaa *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator dinsdag 22 mei 2018 @ 16:13:26 #55
375570 crew  Cyan9
pi_179323420
Ik hoop wel dat die announcement vandaag komt, anders moeten we zo lang wachten. :P
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
  ESF Reporter dinsdag 22 mei 2018 @ 16:24:08 #56
87554 Cee
Welluk?
pi_179323653
Wr stress _O-
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 22 mei 2018 @ 16:24:57 #57
163650 Greys
pi_179323675
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 16:24 schreef Cee het volgende:
Wr stress _O-
Dan hoeven we in elk geval niet in Zaventem te overnachten. Scheelt al een slok op een borrel 8-)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179323712
Als het in Duitsland of UK wordt gehouden ga ik ook naar het ESF volgend jaar! *O*
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  dinsdag 22 mei 2018 @ 16:30:46 #59
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179323800
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 16:06 schreef Cee het volgende:

[..]

Ik ga huilen van blijdschap en meteen boeken. :P
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 16:08 schreef Greys het volgende:

[..]

Jaaaa *O*
Wow ik hoop het voor jullie! w/
Koel en donker bewaren
  dinsdag 22 mei 2018 @ 16:31:09 #60
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179323809
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 16:26 schreef Aoibhin het volgende:
Als het in Duitsland of UK wordt gehouden ga ik ook naar het ESF volgend jaar! *O*
*O* w/
Koel en donker bewaren
  dinsdag 22 mei 2018 @ 16:31:23 #61
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179323813
Ik wacht dan hier wel, als jullie straks allemaal weg zijn.
Koel en donker bewaren
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 22 mei 2018 @ 16:33:03 #62
163650 Greys
pi_179323851
Ik zou niet eens meer kaartenstress hebben nu ik weet hoe leuk het kijken in Eurovision Village op groot scherm is :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179323880
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 16:33 schreef Greys het volgende:
Ik zou niet eens meer kaartenstress hebben nu ik weet hoe leuk het kijken in Eurovision Village op groot scherm is :D
Nou, ik zou je de stress op zaterdagavond met 10000 wachtenden voor je niet willen aanraden :D
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  ESF Reporter dinsdag 22 mei 2018 @ 16:34:39 #64
87554 Cee
Welluk?
pi_179323894
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 16:33 schreef Greys het volgende:
Ik zou niet eens meer kaartenstress hebben nu ik weet hoe leuk het kijken in Eurovision Village op groot scherm is :D
Ja echt he :D
En daar in Duitsland zijn heel veel Duitsers!
Duitsers machen spass! *O*
  dinsdag 22 mei 2018 @ 16:35:31 #65
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179323911
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 16:34 schreef Cee het volgende:

[..]

Ja echt he :D
En daar in Duitsland zijn heel veel Duitsers!
Duitsers machen spass! *O*
Matt ontmoeten in zijn home-country *O*

Of nou ja, home niet. :P
Koel en donker bewaren
  Moderator dinsdag 22 mei 2018 @ 16:37:07 #66
375570 crew  Cyan9
pi_179323934
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 16:34 schreef Cee het volgende:

[..]

Ja echt he :D
En daar in Duitsland zijn heel veel Duitsers!
Duitsers machen spass! *O*
Duitsers maken geen grappen toch?
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 16:40:19 #67
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179323999
Had de Isralische organisatie niet een heel eisenpakket op tafel gelegd bij de EBU? En dat die laatste verwacht dat er een kans is dat ze er misschien niet uitkomen? En daarom vooralsnog een slag om de arm houden.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel hl snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Moderator dinsdag 22 mei 2018 @ 16:42:24 #68
375570 crew  Cyan9
pi_179324032
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 16:40 schreef Redefine het volgende:
Had de Isralische organisatie niet een heel eisenpakket op tafel gelegd bij de EBU? En dat die laatste verwacht dat er een kans is dat ze er misschien niet uitkomen? En daarom vooralsnog een slag om de arm houden.
De EBU heeft er ook een heel eisenpakket bovenop gelegd. Vrede, of geen songfestival. :+
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 22 mei 2018 @ 16:46:32 #69
163650 Greys
pi_179324124
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 16:34 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Nou, ik zou je de stress op zaterdagavond met 10000 wachtenden voor je niet willen aanraden :D
Ik ging acht uren lang dood van de zenuwen in de online wachtrij toen ik alleen 'maar' kaarten voor de juryfinale wilde :D

En ik neem aan dat zo'n Eurovision Village in alle landen wel een beetje hetzelfde is met scherm enzo?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179324168
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 16:46 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik ging acht uren lang dood van de zenuwen in de online wachtrij toen ik alleen 'maar' kaarten voor de juryfinale wilde :D

En ik neem aan dat zo'n Eurovision Village in alle landen wel een beetje hetzelfde is met scherm enzo?
Ja maar ik bedoelde meer dat op zaterdagavond heel Lissabon daar naar binnen wilde, dus dan kom je nog niet binnen :+
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 22 mei 2018 @ 16:54:38 #71
163650 Greys
pi_179324284
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 16:48 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ja maar ik bedoelde meer dat op zaterdagavond heel Lissabon daar naar binnen wilde, dus dan kom je nog niet binnen :+
Oh sorry, begreep het verkeerd :D Je bedoelde de Village! Oh dan gaan we wel naar de semi en finale kijk ik toch het liefst in eigen land :P

[ Bericht 2% gewijzigd door Greys op 22-05-2018 18:30:13 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 22 mei 2018 @ 17:09:12 #72
214634 luchtverkeersleider
Ready for take off
pi_179324556
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 16:34 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Nou, ik zou je de stress op zaterdagavond met 10000 wachtenden voor je niet willen aanraden :D
Het viel uiteindelijk wel mee, de security was gewoon de grootste bottleneck. Van 18:00 tot 19:45 daar in de rij gestaan en wij waren het bangste dat het uiteindelijk vol zou zijn. Maar er was nog plek genoeg toen we binnenkwamen. Zolang je op tijd in de rij staat, valt het dus allemaal wel mee.
pi_179324623
Stel je voor dat het daadwerkelijk in Duitsland gehouden word en ze winnen dat jaar. Krijgen we 2 x achter elkaar een fantastische show :D
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 17:25:45 #74
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179324807
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 16:42 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

De EBU heeft er ook een heel eisenpakket bovenop gelegd. Vrede, of geen songfestival. :+
Lijkt mij wel logisch dat ze een flink eisenpakket op tafel gelegd m.b.t. veiligheid. Vrede zullen ze niet geist hebben :P
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel hl snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_179326385
https://eurovisionworld.com/eurovision/2019/event

"Eurovision 2019 will be held in Israel in May with Israeli Public Broadcasting Corporation (IPBC) as the host broadcaster."
Zo staat het op hun site. Verder hebben ze geen bronnen vermeld, dus het kunnen slechts speculaties zijn.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 22 mei 2018 @ 19:05:06 #76
163650 Greys
pi_179326514
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 18:55 schreef justnathan321 het volgende:
https://eurovisionworld.com/eurovision/2019/event

"Eurovision 2019 will be held in Israel in May with Israeli Public Broadcasting Corporation (IPBC) as the host broadcaster."
Zo staat het op hun site. Verder hebben ze geen bronnen vermeld, dus het kunnen slechts speculaties zijn.
Eurovisionworld is niet de site van Eurovision zelf toch? :@

De tweet en Instagrampost waren wel van het officile Eurovision account. Wat het betekent kunnen we idd slechts naar gissen, maar dat de officile account roept nog geen vluchten te boeken zal vast betekenen dat data en/of locatie dus nog niet vaststaan.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179326559
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 19:05 schreef Greys het volgende:

[..]

Eurovisionworld is niet de site van Eurovision zelf toch? :@

De tweet en Instagrampost waren wel van het officile Eurovision account. Wat het betekent kunnen we idd slechts naar gissen, maar dat de officile account roept nog geen vluchten te boeken zal vast betekenen dat data en/of locatie dus nog niet vaststaan.
Eurovisionworld is idd niet van Eurovision, daarom dat ik zeg dat het waarschijnlijk slechts speculaties zijn.
pi_179326649
Quote uit het artikel: The spokesperson (van het ESF) said the contest’s staff has yet to meet Israeli officials to finalize the venue and dates, adding that “we are simply not there yet.”

Bron: https://www.timesofisrael(...)9-contest-in-israel/
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 22 mei 2018 @ 19:18:33 #79
163650 Greys
pi_179326688
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 19:08 schreef justnathan321 het volgende:

[..]

Eurovisionworld is idd niet van Eurovision, daarom dat ik zeg dat het waarschijnlijk slechts speculaties zijn.
Ah ik dacht dat je bedoelde dat de tweet etc speculaties waren. Maar dan klopt het idd wat je zegt, sorry, las weer eens te snel :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator dinsdag 22 mei 2018 @ 20:04:05 #80
375570 crew  Cyan9
pi_179327284
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 17:25 schreef Redefine het volgende:

[..]

Lijkt mij wel logisch dat ze een flink eisenpakket op tafel gelegd m.b.t. veiligheid. Vrede zullen ze niet geist hebben :P
Gaan voor de volle mep, doorpakken!
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
pi_179327589
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 17:25 schreef Redefine het volgende:

[..]

Lijkt mij wel logisch dat ze een flink eisenpakket op tafel gelegd m.b.t. veiligheid. Vrede zullen ze niet geist hebben :P
Jammer, anders hadden we Ruth nog eens kunnen sturen. Sowieso wel een goede naam in Israel.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 20:57:57 #82
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179328070
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 20:04 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Gaan voor de volle mep, doorpakken!
Zou wel wat zijn, zeventig jaar lukt niemand het om beide partijen bij elkaar brengen en dan komt Eurovisie even langs, hoppa gefikst. #ALLABOARD
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel hl snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 20:59:09 #83
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179328085
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 20:24 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Jammer, anders hadden we Ruth nog eens kunnen sturen. Sowieso wel een goede naam in Israel.
Klopt. Maar we kunnen wel hemel en aarde bewegen om het voor elkaar te krijgen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel hl snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  † In Memoriam † dinsdag 22 mei 2018 @ 21:35:59 #84
368283 ato
pi_179328604
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 20:24 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Jammer, anders hadden we Ruth nog eens kunnen sturen. Sowieso wel een goede naam in Israel.


En Petha Misschien?

Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † dinsdag 22 mei 2018 @ 21:39:24 #85
368283 ato
pi_179328655
Petach Tikwa
Life can be a bitch, so like it..
  Moderator woensdag 23 mei 2018 @ 00:43:00 #86
375570 crew  Cyan9
pi_179331535
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 20:57 schreef Redefine het volgende:

[..]

Zou wel wat zijn, zeventig jaar lukt niemand het om beide partijen bij elkaar brengen en dan komt Eurovisie even langs, hoppa gefikst. #ALLABOARD
Onderschat niet de macht van Eurovision!
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
  woensdag 23 mei 2018 @ 04:37:31 #87
474869 Trumpinator
Ik Wil Zomer
pi_179331916
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 16:03 schreef Em31 het volgende:
ADshownieuws twitterde op dinsdag 22-05-2018 om 16:01:35 Isralische ambassade dient klacht in over parodie van Toy in Sanne Wallis de Vries Show https://t.co/A4XxHGSd9M https://t.co/RIYYE2PNHG reageer retweet
Strikt genomen is het nadoen van iemand, vooral met het nummer zelf een vorm van copyright schending.

Sterker nog. Ik had eens op Youtube een filmpje geplaatst. Autorit. Op de radio van de auto was muziek te horen. Filmpje werd verwijderd door Youtube wegens copyright violation

Overigens wel sneu dat cabaretiers helemaal niks over moslims durven doen
  woensdag 23 mei 2018 @ 06:43:41 #88
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_179333003
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 04:37 schreef Trumpinator het volgende:

[..]

Strikt genomen is het nadoen van iemand, vooral met het nummer zelf een vorm van copyright schending.

Sterker nog. Ik had eens op Youtube een filmpje geplaatst. Autorit. Op de radio van de auto was muziek te horen. Filmpje werd verwijderd door Youtube wegens copyright violation

Overigens wel sneu dat cabaretiers helemaal niks over moslims durven doen
Als je het gezien had weet je dat het geen kritiek op de Joden was maar dat het over Isral ging, je moslim opmerking is totaal irrelevant.

Bovendien weet je van auteursrecht kennelijk weinig af, want parodien en satire op iets valt daar dus niet onder. Zolang er niet meer wordt overgenomen dan noodzakelijk is het toegestaan , de muziek werd door de band gemaakt en was niet letterlijk hetzelfde.
Iemands muziek letterlijk in dezelfde versie gebruiken wel.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_179333109
(over die parodie)

De kritiek op Isral was volledig onnodig. Snap volledig waarom ze het als anti-semitisme bestempelde. Het leek wel een of ander propaganda liedje die landen zoals Iran zouden zingen om de haat tov Isral in het volk te vergroten... Achja. Is er nog wat nieuws over de organisatie? :)
pi_179333500
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2018 07:14 schreef justnathan321 het volgende:
(over die parodie)

De kritiek op Isral was volledig onnodig. Snap volledig waarom ze het als anti-semitisme bestempelde. Het leek wel een of ander propaganda liedje die landen zoals Iran zouden zingen om de haat tov Isral in het volk te vergroten... Achja. Is er nog wat nieuws over de organisatie? :)
Dat is jouw mening, de mijne is dat het geweld wat ze gebruiken tegen de Palestijnen in die situatie buitensporig is. Daar mag je best een satirisch lied aan wijden. Het vervelende aan Isral en steunende organisaties is dat alles wat met kritiek op beleid en acties te maken heeft altijd meteen in de hoek van het antisemitisme gedrukt wordt en dat slaat nergens op. Dat 75 jaar geleden je volk op een walgelijke manier bijna is uitgeroeid door een gestoorde gek wil niet zeggen dat je dan zelf altijd maar de antisemitismekaart hoeft te trekken bij elke vorm van (in mijn ogen in dit geval) terechte kritiek.
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  † In Memoriam † woensdag 23 mei 2018 @ 09:07:41 #91
368283 ato
pi_179333759
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 08:35 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dat is jouw mening, de mijne is dat het geweld wat ze gebruiken tegen de Palestijnen in die situatie buitensporig is. Daar mag je best een satirisch lied aan wijden. Het vervelende aan Isral en steunende organisaties is dat alles wat met kritiek op beleid en acties te maken heeft altijd meteen in de hoek van het antisemitisme gedrukt wordt en dat slaat nergens op. Dat 75 jaar geleden je volk op een walgelijke manier bijna is uitgeroeid door een gestoorde gek wil niet zeggen dat je dan zelf altijd maar de antisemitismekaart hoeft te trekken bij elke vorm van (in mijn ogen in dit geval) terechte kritiek.
Hier ben ik het mee eens en met de mening van ijsbeer. De parodie/satire gaat over de politiek in Isral en niet de inwoners.

Net als dat er satire is over de politiek in Amerika of Oosterse landen er wordt te snel met de racisme, anti setimisme, discriminatie etc. Kaart getrokken.
Er is een mening van vrijheidsuiting en dat moet zo blijven.
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † woensdag 23 mei 2018 @ 09:18:32 #92
368283 ato
pi_179333823
Ps parodie clipje gaat langzaam de ESF wereld rond, dus weer geen punten vanuit Isral.
Misschien mogen wij Isral niet meer in :P
Life can be a bitch, so like it..
  woensdag 23 mei 2018 @ 09:33:52 #93
474869 Trumpinator
Ik Wil Zomer
pi_179333968
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 08:35 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dat is jouw mening, de mijne is dat het geweld wat ze gebruiken tegen de Palestijnen in die situatie buitensporig is. Daar mag je best een satirisch lied aan wijden. Het vervelende aan Isral en steunende organisaties is dat alles wat met kritiek op beleid en acties te maken heeft altijd meteen in de hoek van het antisemitisme gedrukt wordt en dat slaat nergens op. Dat 75 jaar geleden je volk op een walgelijke manier bijna is uitgeroeid door een gestoorde gek wil niet zeggen dat je dan zelf altijd maar de antisemitismekaart hoeft te trekken bij elke vorm van (in mijn ogen in dit geval) terechte kritiek.
Geweld dat ze gebruiken? Dat geweld tegen het geweld van Hamas die op de dag dat in Jeruzalem statig het nieuwe ambassadegebouw van de VS werd geopend en Hamas de bevolking opriep om massaal te protesteren en geweld tegen Israel te gebruiken? De wel gekende eenzijdigheid bij de VARA/BNN droop er weer vanaf. Antisemitisme zit ingebakken bij links. Hitler was per slot van rekening ook een nationaal socialist



[ Bericht 14% gewijzigd door Trumpinator op 23-05-2018 09:39:27 ]
  woensdag 23 mei 2018 @ 11:01:21 #94
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179334778
Koel en donker bewaren
  woensdag 23 mei 2018 @ 13:06:57 #95
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179336520
Heb de podcast geluisterd, op zich wel een goede samenvatting van alles dat er nu speelt.

Ze zitten ook nog met de sabbat die dan zou worden overtreden (aangezien het tegenwoordig niet alleen de zaterdag is met de finale, maar je nu ook de juryshow hebt op vrijdag)

Tja, dat krijg je er een beetje van als je dat soort landen laat meedoen. Religie schmeligie.
Wat mij betreft mag het lekker in UK of Duitsland.
Koel en donker bewaren
pi_179336578
Sabbat was geen probleem in 1999
  woensdag 23 mei 2018 @ 13:12:03 #97
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179336586
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 13:11 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Sabbat was geen probleem in 1999
Nee omdat je toen alleen nog maar de show op zaterdag had. (Na zonsondergang op zaterdag is het geen probleem, zoals ik het begrijp).
Koel en donker bewaren
pi_179337305
De Sabbat zullen ze waarschijnlijk overslaan. Netta wilt het heel graag in Isral en ik denk dat de regering van Isral deze kans om hun prachtland aan Europa te tonen niet zal missen. Verder hoop ik zelf dat het in Isral plaatsvindt. Mensen die zich zorgen maken over de security of dergelijke weten echt niet over wat ze praten. Als Isral wekelijks 1000en toeristen kan verwelkomen in Jeruzalem zonder enig probleem, dan zie ik niet in waarom het ESF organiseren in Jeruzalem een probleem moet zijn. :s)
  woensdag 23 mei 2018 @ 13:54:59 #99
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179337495
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 13:46 schreef justnathan321 het volgende:
De Sabbat zullen ze waarschijnlijk overslaan. Netta wilt het heel graag in Isral en ik denk dat de regering van Isral deze kans om hun prachtland aan Europa te tonen niet zal missen. Verder hoop ik zelf dat het in Isral plaatsvindt. Mensen die zich zorgen maken over de security of dergelijke weten echt niet over wat ze praten. Als Isral wekelijks 1000en toeristen kan verwelkomen in Jeruzalem zonder enig probleem, dan zie ik niet in waarom het ESF organiseren in Jeruzalem een probleem moet zijn. :s)
Omdat een evenement dat wereldwijd de aandacht trekt natuurlijk wel een mooi podium is voor eventueel gelazer.
Koel en donker bewaren
pi_179337668
Hij had het nog over Valentina's backyard :D
pi_179356469
itseuropaz twitterde op donderdag 24-05-2018 om 11:53:58 Turns out the EBU explicitly said to our broadcaster that if countries start boycotting the contest due it being held in Jerusalem then the contest won't be hosted there, meaning it won't be held in Israel, since any other city doesn't have a suitable arena SIGH I'm so done 😩 reageer retweet
  Moderator donderdag 24 mei 2018 @ 14:33:04 #102
375570 crew  Cyan9
pi_179356503
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 14:30 schreef Em31 het volgende:
itseuropaz twitterde op donderdag 24-05-2018 om 11:53:58 Turns out the EBU explicitly said to our broadcaster that if countries start boycotting the contest due it being held in Jerusalem then the contest won't be hosted there, meaning it won't be held in Israel, since any other city doesn't have a suitable arena SIGH I'm so done 😩 reageer retweet
Ik heb niet het idee dat deze persoon ook maar iets van bewijs aanlevert voor deze uitspraak. :+
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
pi_179356625
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 14:33 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat deze persoon ook maar iets van bewijs aanlevert voor deze uitspraak. :+
Ze zegt onder de tweet dat het hier staat, ik kan dat niet bevestigen :7 :+ http://www.maariv.co.il/culture/music/Article-639588
pi_179356682
https://twitter.com/FormulaTV/status/999588972262281217

Ik ben woedend. Ziedend. Ik weet dat dit niet kan gebeuren, maar alsnog, de gedachte dat ze zo'n land ook maar zelfs willen uitnodigen is walgelijk in mijn ogen. Saudi-Arabi is een verschrikkelijk land en Isral moet niet wagen om zo'n LGBT-onvriendelijk land naar het songfestival te halen. Homo's worden daar ter dood veroordeeld of 500 x zweepslagen. Gatverdamme, ik walg hiervan.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_179356740
Saoedi-Arabi 8)7
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 24 mei 2018 @ 14:58:06 #106
163650 Greys
pi_179356893
Benieuwd of het berhaupt echt is, die bron voor het uitnodigen van Saudi-Arabi, want hoezo denkt een land zelf maar even landen naar keuze bij het ESF te kunnen trekken? Kan me niet voorstellen dat ze daadwerkelijk het idee hebben dat dit zomaar mag.

[ Bericht 38% gewijzigd door Greys op 27-05-2018 12:36:53 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 24 mei 2018 @ 15:14:38 #107
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_179357202
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 14:41 schreef Em31 het volgende:

[..]

Ze zegt onder de tweet dat het hier staat, ik kan dat niet bevestigen :7 :+ http://www.maariv.co.il/culture/music/Article-639588
Daar lijkt alleen te staan dat de EBU het niet in Jeruzalem wil hebben als dat tot boycots zou leiden. Dat het dan dus niet in Isral zou kunnen vanwege geen geschikte arena trekt ze er vervolgens zelf bij.
Al weet ik te weinig van arena's in Isral om te kunnen zeggen of dat wel of niet klopt. :+
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  donderdag 24 mei 2018 @ 15:18:22 #108
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_179357276
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 14:45 schreef Nexum het volgende:
https://twitter.com/FormulaTV/status/999588972262281217

Ik ben woedend. Ziedend. Ik weet dat dit niet kan gebeuren, maar alsnog, de gedachte dat ze zo'n land ook maar zelfs willen uitnodigen is walgelijk in mijn ogen. Saudi-Arabi is een verschrikkelijk land en Isral moet niet wagen om zo'n LGBT-onvriendelijk land naar het songfestival te halen. Homo's worden daar ter dood veroordeeld of 500 x zweepslagen. Gatverdamme, ik walg hiervan.
Even Saudi-Arabi uitnodigen buiten de EBU om? 8)7

Is het geld op in Isral ofzo? Ik ga bijna denken dat ze wllen dat de organisatie ze uit handen genomen wordt. Ze lijken er iig aardig hun best voor te doen om dat te bereiken.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 24 mei 2018 @ 15:31:19 #109
163650 Greys
pi_179357526
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 15:14 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Daar lijkt alleen te staan dat de EBU het niet in Jeruzalem wil hebben als dat tot boycots zou leiden. Dat het dan dus niet in Isral zou kunnen vanwege geen geschikte arena trekt ze er vervolgens zelf bij.
Al weet ik te weinig van arena's in Isral om te kunnen zeggen of dat wel of niet klopt. :+
Jerusalem Arena (Pais Arena Jerusalem, פיס ארנה ירושלים‎)

Size: 41 000 square meters
Capacity: 15 654 for concerts
Complex includes: Medical sports center, club rooms, offices, two additional halls


Tel Aviv
Menora Mivtachim Arena (היכל מנורה מבטחים‎)

Size: 23 460 square meters
Capacity: 10 383 seats

The Mayor of Tel Aviv, Ron Huldai, stated on Monday 14 May that Tel Aviv will not be bidding to host Eurovision 2019.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 24 mei 2018 @ 15:36:32 #110
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_179357612
quote:
14s.gif Op donderdag 24 mei 2018 15:31 schreef Greys het volgende:

[..]

Jerusalem Arena (Pais Arena Jerusalem, פיס ארנה ירושלים‎)

Size: 41 000 square meters
Capacity: 15 654 for concerts
Complex includes: Medical sports center, club rooms, offices, two additional halls

Tel Aviv
Menora Mivtachim Arena (היכל מנורה מבטחים‎)

Size: 23 460 square meters
Capacity: 10 383 seats

The Mayor of Tel Aviv, Ron Huldai, stated on Monday 14 May that Tel Aviv will not be bidding to host Eurovision 2019.
Hm, als ik op Wikipedia kijk bij de Menora Mivtachim Arena staat er bij capaciteit dat dit voor concerten maar 5,941 is.

Hoe dan ook, zoals ze bezig zijn zou ik zelf overhevelen naar een ander land op dit moment een prima optie vinden.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_179357720
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 14:45 schreef Nexum het volgende:
https://twitter.com/FormulaTV/status/999588972262281217

Ik ben woedend. Ziedend. Ik weet dat dit niet kan gebeuren, maar alsnog, de gedachte dat ze zo'n land ook maar zelfs willen uitnodigen is walgelijk in mijn ogen. Saudi-Arabi is een verschrikkelijk land en Isral moet niet wagen om zo'n LGBT-onvriendelijk land naar het songfestival te halen. Homo's worden daar ter dood veroordeeld of 500 x zweepslagen. Gatverdamme, ik walg hiervan.
Maar Saudi-Arabi ligt niet eens in Europa. Dat zou nooit mee mogen doen hoor!
pi_179360621
Waarom kraken jullie Isral zo hard af? Walg echt van de manier waarop jullie (wil niet veralgemenen, heb het vooral over Nexum en nog een paar andere) praten over Isral zijn participatie aan het ESF. Dan doet een land eens zijn best... :r
  Moderator donderdag 24 mei 2018 @ 17:55:30 #113
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_179360925
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 17:38 schreef justnathan321 het volgende:
Waarom kraken jullie Isral zo hard af? Walg echt van de manier waarop jullie (wil niet veralgemenen, heb het vooral over Nexum en nog een paar andere) praten over Isral zijn participatie aan het ESF. Dan doet een land eens zijn best... :r
Hoezo, zou je het wel normaal vinden als een ESF land Saudi Arabi zou uitnodigen?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 24 mei 2018 @ 17:57:58 #114
163650 Greys
pi_179360964
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 17:38 schreef justnathan321 het volgende:
Waarom kraken jullie Isral zo hard af? Walg echt van de manier waarop jullie (wil niet veralgemenen, heb het vooral over Nexum en nog een paar andere) praten over Isral zijn participatie aan het ESF. Dan doet een land eens zijn best... :r
Nou nou. Er wordt gereageerd op het al dan niet zomaar uitnodigen van Saudi-Arabi (wtf? :D ) voor deelname aan het ESF. Als dat waar is, is het ook bizar en ongehoord.

En doen ze hun best ja? Als ze daadwerkelijk hun best doen, zoals jij zegt, dan zullen we binnenkort vast horen dat ze toch alsnog Jeruzalem niet gaan doordrammen als stad en dat het alsnog Tel Aviv wordt zoals de EBU iedereen buiten Isral lijkt te willen behalve Isral zelf.

En als ze hun best doen, zoals jij zegt, houden ze per direct op met zeuren over het aanpassen van het hele schema omdat de juryfinale anders in de Sabbath valt.

Dus we zullen zien, of ze hun best doen, of dat ze alleen maar hun eigen zin willen doen en zich geen hol aantrekken van iedereen die daarheen moet komen en de EBU die de baas is. :)

Misschien loopt het met een sisser af maar als ze zo doorgaan zou ik het de EBU niet kwalijk nemen als ze de organisatie van ze wegnemen. Als organiserend land moet je immers voor alle gast-deelnemers het beste en meest veilige willen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Greys op 24-05-2018 18:03:25 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179361094
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 17:55 schreef Momo... het volgende:

[..]

Hoezo, zou je het wel normaal vinden als een ESF land Saudi Arabi zou uitnodigen?
Dus omdat Isral Saudi Arabi uitnodigt om mee te doen, moet je Isral helemaal af kraken en hopen dat ze zelfs niet meer meedoen met het ESF? Sorry maar daar zie ik geen logica in. Daarbij is het de omroep zelf niet die hun heeft uigenodigd maar een of ander Isralische minister van communicatie. "Israeli Minister of Communications Ayoub Kara has invited Saudi Arabia and the Gulf states to compete in Eurovision 2019 alongside Israel." Bron: https://www.jns.org/amid-(...)-to-eurovision-2018/

Dus in plaats van zo achterlijk te doen kunnen we beter met z'n allen uitkijken naar een leuke ESF editie die volgend jaar hopelijk in Jeruzalem zal plaatsvinden O-) Moest het nu niet in Isral plaatsvinden volgend jaar, so be it. Maar kom niet af met achterlijke uitspraken over de participatie van Isral in het ESF. ;)
  Moderator donderdag 24 mei 2018 @ 18:10:33 #116
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_179361143
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 18:06 schreef justnathan321 het volgende:

[..]

Dus omdat Isral Saudi Arabi uitnodigt om mee te doen, moet je Isral helemaal af kraken en hopen dat ze zelfs niet meer meedoen met het ESF? Sorry maar daar zie ik geen logica in. Daarbij is het de omroep zelf niet die hun heeft uigenodigd maar een of ander Isralische minister van communicatie. "Israeli Minister of Communications Ayoub Kara has invited Saudi Arabia and the Gulf states to compete in Eurovision 2019 alongside Israel." Bron: https://www.jns.org/amid-(...)-to-eurovision-2018/

Dus in plaats van zo achterlijk te doen kunnen we beter met z'n allen uitkijken naar een leuke ESF editie die volgend jaar hopelijk in Jeruzalem zal plaatsvinden O-) Moest het nu niet in Isral plaatsvinden volgend jaar, so be it. Maar kom niet af met achterlijke uitspraken over de participatie van Isral in het ESF. ;)
Ik vind het eigenlijk kwalijker dat een minister dat doet dan de omroep, die hebben geen politieke macht. Saudi Arabi heeft ook helemaal niks van doen met het vrije Europa. EBU zal toch wel een paar eisen strak houden. Met die tweet van laatst zou het me niet verbazen als we niet naar Israel gaan volgend jaar.
  donderdag 24 mei 2018 @ 18:12:47 #117
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179361184
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 18:06 schreef justnathan321 het volgende:

Dus in plaats van zo achterlijk te doen kunnen we beter met z'n allen uitkijken naar een leuke ESF editie die volgend jaar hopelijk in Jeruzalem zal plaatsvinden O-) Moest het nu niet in Isral plaatsvinden volgend jaar, so be it. Maar kom niet af met achterlijke uitspraken over de participatie van Isral in het ESF. ;)
Niemand hier doet achterlijk.

Saudi Arabi wel, met hun anti-homo wetten. Dus wat Isral bezielt (als dat al echt zo is) om ze erbij te willen is me een raadsel. Als Rusland al moeilijk doet om zo'n act als Ierland, hoe moet Saudi-Arabi dan ooit normaal meedoen aan het ESF. Dat soort korkielanden moet je er niet bij willen (tenzij het voor wat awareness bij ze kan zorgen, maar dat zie ik niet snel gebeuren).
Koel en donker bewaren
pi_179361185
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 18:10 schreef Momo... het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk kwalijker dat een minister dat doet dan de omroep, die hebben geen politieke macht. Saudi Arabi heeft ook helemaal niks van doen met het vrije Europa. EBU zal toch wel een paar eisen strak houden. Met die tweet van laatst zou het me niet verbazen als we niet naar Israel gaan volgend jaar.
De minister stelde het voor. Net als dat elk ander minister (slechte) dingen voorstelt. Verder zal de EBU er zich waarschijnlijk niks van aantrekken en hopelijk Saudi Arabi niet laten deelnemen.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 24 mei 2018 @ 18:13:31 #119
163650 Greys
pi_179361195
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 18:06 schreef justnathan321 het volgende:

[..]

Dus omdat Isral Saudi Arabi uitnodigt om mee te doen, moet je Isral helemaal af kraken en hopen dat ze zelfs niet meer meedoen met het ESF? Sorry maar daar zie ik geen logica in. Daarbij is het de omroep zelf niet die hun heeft uigenodigd maar een of ander Isralische minister van communicatie. "Israeli Minister of Communications Ayoub Kara has invited Saudi Arabia and the Gulf states to compete in Eurovision 2019 alongside Israel." Bron: https://www.jns.org/amid-(...)-to-eurovision-2018/

Dus in plaats van zo achterlijk te doen kunnen we beter met z'n allen uitkijken naar een leuke ESF editie die volgend jaar hopelijk in Jeruzalem zal plaatsvinden O-) Moest het nu niet in Isral plaatsvinden volgend jaar, so be it. Maar kom niet af met achterlijke uitspraken over de participatie van Isral in het ESF. ;)
Je gebruikt twee keer het woord achterlijk in n post, om aan te geven dat anderen er leuk naar meten uitkijken? :)

Feit blijft dat het niet alleen om Saudi-Arabi gaat. (Al spoort die minister echt niet met z'n uitnodiging, sorry hoor).
Maar de burgemeester van Tel Aviv riep ook al meteen na een dag dat die stad het niet wil hosten. Er werd ook al meteen gemekkerd over het schema (dat nou eenmaal vast ligt) met juryshow op vrijdagavond ivm Sabbath. Dan kan je het mensen niet kwalijk nemen dat Isral de eerste week na winst al vrij veel 'zeurt' over wat ze er allemaal door willen drammen en dat mensen bang zijn dat het toch echt beter elders georganiseerd kan worden voordat het volgende punt weer om de hoek komt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 24 mei 2018 @ 18:15:57 #120
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179361225
Ik hoop echt dat het elders wordt georganiseerd. Heb geen zin in dat de locatie en eventueel gedoe het ESF zelf overschaduwt.
Koel en donker bewaren
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 24 mei 2018 @ 18:16:35 #121
163650 Greys
pi_179361237
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 18:12 schreef justnathan321 het volgende:
Verder zal de EBU er zich waarschijnlijk niks van aantrekken en hopelijk Saudi Arabi niet laten deelnemen.
Dus je wilt het zelf ook niet. Maar als anderen dat uiten is het achterlijk? :P

Als Isral die kerel vandaag meteen openlijk en officieel terugfluit met z'n uitnodiging, vooruit. Kan gebeuren. Als ze daarna ook nog even melden dat de Sabbath geen roet in het eten zal gooien ondanks hun eerdere berichten en dat Tel Aviv gewoon nog open staat als optie, in tegenstelling tot wat iedereen daar roept, dan heb je achteraf gelijk ja. :Y Kunnen we alsnog uit gaan kijken naar een leuke show. Maar ik zie dit allemaal niet zo snel gebeuren. Ik laat me echter graag verrassen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179361250
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 18:16 schreef Greys het volgende:

[..]

Dus je wilt het zelf ook niet. Maar als anderen dat uiten is het achterlijk? :P

Als Isral die kerel vandaag meteen openlijk en officieel terugfluit met z'n uitnodiging, vooruit. Kan gebeuren. Als ze daarna ook nog even melden dat de Sabbath geen roet in het eten zal gooien ondanks hun eerdere berichten en dat Tel Aviv gewoon nog open staat als optie, in tegenstelling tot wat iedereen daar roept, dan heb je achteraf gelijk ja. :Y Kunnen we alsnog uit gaan kijken naar een leuke show. Maar ik zie dit allemaal niet zo snel gebeuren. Ik laat me echter graag verrassen.
Tuurlijk ben ik dik tegen die uitnodiging. Maar ik ga daarom niet hopen dat het ESF niet meer gehouden wordt in Isral, of nog erger: dat Isral gewoon niet meer meedoet met het ESF.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 24 mei 2018 @ 18:27:48 #123
163650 Greys
pi_179361392
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 18:17 schreef justnathan321 het volgende:

[..]

Tuurlijk ben ik dik tegen die uitnodiging. Maar ik ga daarom niet hopen dat het ESF niet meer gehouden wordt in Isral, of nog erger: dat Isral gewoon niet meer meedoet met het ESF.
Dat hoeft ook niet. :) Jij mag vinden en hopen wat je wilt uiteraard. Maar ik heb na al die eerder genoemde punten (stad, schema) zelf ook wel zoiets van pfffff organiseer het dan maar niet met al dat gedoe.

Uiteraard kan het allemaal best nog bijdraaien maar dan mogen ze wel iets inschikkelijker worden :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 24 mei 2018 @ 18:35:23 #124
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179361544
Dat Isral meedoet vind ik tot daaraan toe (maar ik geef toe dat ik nogal snel denk bij landen van, nou doe maar niet, net als met Turkije), maar dat ze het nu ook moeten organiseren.... het is in die zin jammer dat ze gewonnen hebben, iedereen moet nu afreizen naar discutabel gebied.
Koel en donker bewaren
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 24 mei 2018 @ 18:38:56 #125
163650 Greys
pi_179361611
Justnathan, van jou uit snap ik wel dat je wilt dat het gewoon daar gehouden wordt omdat je roots er liggen (als ik het goed heb onthouden). Trouwens, kwam deze net nog tegen.. :P

quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 17:03 schreef justnathan321 het volgende:
Ondanks het feit dat ik haar volledig steun, denk ik dat ze niet zal winnen. Isral is en blijft tenslotte Isral, het ESF heeft een zeer politieke mindset en dat zal de reden zijn waarom Isral waarschijnlijk niet zal winnen.
En? Viel het je achteraf mee...? En juist daarom zou je nu dan ook een beetje begrip kunnen hebben voor degenen die het JUIST allemaal leuk willen houden en geen zin hebben in politieke gedoetjes. Waar je immers zelf ook op hoopte hierboven :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179361913
quote:
14s.gif Op donderdag 24 mei 2018 18:38 schreef Greys het volgende:
Justnathan, van jou uit snap ik wel dat je wilt dat het gewoon daar gehouden wordt omdat je roots er liggen (als ik het goed heb onthouden). Trouwens, kwam deze net nog tegen.. :P

[..]

En? Viel het je achteraf mee...? En juist daarom zou je nu dan ook een beetje begrip kunnen hebben voor degenen die het JUIST allemaal leuk willen houden en geen zin hebben in politieke gedoetjes. Waar je immers zelf ook op hoopte hierboven :)
Zoals je dus in die quote kon zien ben ik tegen politieke gedoetjes. In de vorige posts ivm dit topic was ik toch ook tegen politieke gedoetjes? :P Btw, vind het zelf nog steeds gek dat Isral won. En ja ik wel hl graag dat het ESF in Isral gehouden wordt. Onder andere omdat mijn roots er liggen, maar ook omdat ik wil dat sommige mensen eens uit hun bubbeltje komen en eens zien wat voor een mooi land Isral is. Isral komt vaak slecht in de media en daar wil ik eens verandering in zien. :) PS: Je kan me Nathan noemen hoor :D
  donderdag 24 mei 2018 @ 18:54:03 #127
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179361951
Volgens mij twijfelt niemand per se aan de mooiheid van Isral (en in het verleden is daar ook succesvol een ESF gehouden), maar gaat het meer om hoe Isral zich nu opstelt en het gedoe rond Jeruzalem.
Koel en donker bewaren
pi_179362056
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 18:54 schreef Guanabana het volgende:
Volgens mij twijfelt niemand per se aan de mooiheid van Isral (en in het verleden is daar ook succesvol een ESF gehouden), maar gaat het meer om hoe Isral zich nu opstelt en het gedoe rond Jeruzalem.
Nee dat weet ik, maar ik somde even een reden op waarom ik wil dat het ESF in Isral wordt gehouden.
  † In Memoriam † donderdag 24 mei 2018 @ 19:15:13 #129
368283 ato
pi_179362388
Overigens was Netta in Nederland voor een interview met een Nederlands gaymagazine.
Aran van RTL boulevard interviewde haar kort, zij reageert netjes op de vraag wat zij van de parodie vond.
Parodie op parodie. Zij is verder neutraal hier over.
Life can be a bitch, so like it..
pi_179362465
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 19:15 schreef ato het volgende:
Overigens was Netta in Nederland voor een interview met een Nederlands gaymagazine.
Aran van RTL boulevard interviewde haar kort, zij reageert netjes op de vraag wat zij van de parodie vond.
Parodie op parodie. Zij is verder neutraal hier over.
O nice. Kan je dat ergens terugzien?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 24 mei 2018 @ 19:18:04 #131
163650 Greys
pi_179362467
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 19:15 schreef ato het volgende:
Overigens was Netta in Nederland voor een interview met een Nederlands gaymagazine.
Aran van RTL boulevard interviewde haar kort, zij reageert netjes op de vraag wat zij van de parodie vond.
Parodie op parodie. Zij is verder neutraal hier over.
Ze was wel nogal gerriteerd na die vraag en poeierde hem af. Niks mis mee, dat mag, maar ze had duidelijk geen zin erop te antwoorden. ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † donderdag 24 mei 2018 @ 19:27:22 #133
368283 ato
pi_179362710
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 19:18 schreef Greys het volgende:

[..]

Ze was wel nogal gerriteerd na die vraag en poeierde hem af. Niks mis mee, dat mag, maar ze had duidelijk geen zin erop te antwoorden. ;)
Toch vond ik dat zij er prima op reageerde. Die vraag krijgt zij natuurlijk vaak te horen.
Ook over de politieke situatie in Isral etc. De gaymagazine had die vraag ook gesteld.
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † donderdag 24 mei 2018 @ 19:27:52 #134
368283 ato
pi_179362731
Is zij al gesignaleerd in de coffeshop?
Life can be a bitch, so like it..
pi_179362805
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 19:27 schreef ato het volgende:
Is zij al gesignaleerd in de coffeshop?
Whahaha
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 24 mei 2018 @ 19:37:54 #136
163650 Greys
pi_179362981
De EBU 'has concerns' na een eerste gesprek met Isral volgens dit artikel. Geen idee wat er wel en niet waar is.

klik

Edit: even zo want bij rechtstreeks link plakken doet ie het niet.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179363372
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 19:37 schreef Greys het volgende:
De EBU 'has concerns' na een eerste gesprek met Isral volgens dit artikel. Geen idee wat er wel en niet waar is.

klik

Edit: even zo want bij rechtstreeks link plakken doet ie het niet.
Pff. Kan niet wachten om de uiteindelijk beslissing te horen. Snap ook niet waarom die burgermeester van Tel Aviv zo koppig moet doen, het zou al veel problemen oplossen als het ESF in Tel Aviv zal plaatsvinden ipv Jeruzalem.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 24 mei 2018 @ 20:00:15 #138
163650 Greys
pi_179363534
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 19:53 schreef justnathan321 het volgende:

[..]

Pff. Kan niet wachten om de uiteindelijk beslissing te horen. Snap ook niet waarom die burgermeester van Tel Aviv zo koppig moet doen, het zou al veel problemen oplossen als het ESF in Tel Aviv zal plaatsvinden ipv Jeruzalem.
Ja dat zou al veel weerstand wegnemen idd. Ben ook benieuwd. Het beste zou gewoon zijn als ze eruit komen zodat inderdaad iedereen er gewoon naar uit kan gaan kijken en lekker vluchten kan gaan boeken etc.
Als ze 'dwars' blijven hoop ik idd ook op het snel doorhakken van knopen als het een ander organiserend land wordt. Beter dat iedereen maar gewoon weet waar hij/zij aan toe is en lekker voorpret kan gaan hebben. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179363737
Rond welke tijd werd vorig jaar de plaats enzo voor het ESF besloten?
  † In Memoriam † donderdag 24 mei 2018 @ 20:20:00 #140
368283 ato
pi_179363934
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 20:09 schreef justnathan321 het volgende:
Rond welke tijd werd vorig jaar de plaats enzo voor het ESF besloten?
Volgens mij werd al na enkele weken Lissabon geroepen.
Life can be a bitch, so like it..
pi_179364178
Officieel werd het 25 juli bekend gemaakt, maar er was niet echt een andere plaats in Portugal die de capaciteiten had om het festival te organiseren dus een grote verrassing was het niet. :)
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 24 mei 2018 @ 20:34:58 #142
163650 Greys
pi_179364192
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 20:09 schreef justnathan321 het volgende:
Rond welke tijd werd vorig jaar de plaats enzo voor het ESF besloten?
Kan geen datum bij dit artikel vinden maar er staat dat het 'pas een paar dagen geleden was dat Sobral won' toen Lissabon werd aangekondigd.

https://www.escdaily.com/(...)med-2018-host-city/#

Ik zoek even verder, ben nu zelf ook benieuwd :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 24 mei 2018 @ 20:37:20 #143
163650 Greys
pi_179364262
Oh dat was op 15 mei al :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 24 mei 2018 @ 20:39:26 #144
163650 Greys
pi_179364330
Kiev werd pas in september bekend gemaakt. Waar iedereen toen pissed om was. _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179364365
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 20:39 schreef Greys het volgende:
Kiev werd pas in september bekend gemaakt. Waar iedereen toen pissed om was. _O-
Zie dat ook nog gebeuren bij Isral.
  † In Memoriam † donderdag 24 mei 2018 @ 21:12:48 #146
368283 ato
pi_179365139
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 20:39 schreef Greys het volgende:
Kiev werd pas in september bekend gemaakt. Waar iedereen toen pissed om was. _O-
Zij konden toch geen goede lokatie vinden?
Life can be a bitch, so like it..
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 24 mei 2018 @ 21:33:27 #147
163650 Greys
pi_179365561
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 21:12 schreef ato het volgende:

[..]

Zij konden toch geen goede lokatie vinden?
Eerst duurde het nogal lang tot de steden hadden ingeschreven. En daarna werd het maar uitgesteld en uitgesteld.

UA:PBC announced on 22 July that the bids from Dnipro, Kiev and Odessa had been shortlisted for further consideration.[13]

The EBU announced on 30 July that the host city would be announced "in due course", rather than on the previously stated date of 1 August, with Executive Supervisor of the contest Jon Ola Sand stating that the EBU "really want to take the time it takes to come up with the right decision".[14] The Deputy General Director of UA:PBC, Oleksandr Kharebin, stated on 10 August that the host city would be announced on Ukrainian Independence Day, 24 August.[15] The announcement was later scheduled to take place on 25 August; however, it was postponed at 14:00 EEST, one hour before it was due to take place, with NTU citing the need to further consider some fine details regarding the decision.[16]

After several delays in announcing the host city, UA:PBC announced on 8 September that they would be meeting with the Ukrainian Government and the LOC on 9 September and that a press conference to announce the host city was scheduled to take place at 13:00 EEST on the same day from the Government Press Centre in Kiev. Kiev was announced as the host city for the contest with the International Exhibition Centre selected as the venue.[17][18]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator donderdag 24 mei 2018 @ 23:55:42 #148
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_179368033
'Landen dreigen met boycot songfestival'

Het is nog maar de vraag of het Eurovisiesongfestival volgend jaar wel in Isral plaatsvindt. Achter de schermen is er druk overleg tussen de Isralische omroep Kan en de European Broadcasting Union (EBU) omdat diverse landen zouden hebben gedreigd met een boycot, meldt de Isralische zender Channel 10.

Onder meer IJsland, Ierland en Zweden zouden twijfelen over deelname vanwege het huidige oplaaiende conflict in de Gazastrook. Ook de organisatie heeft verschillende zorgen over onder meer de voorbereidingen en het transport.
Isral won twee weken geleden voor het eerst in twintig jaar het songfestival. "Volgend jaar in Jeruzalem", riep winnares Netta Barzilai meteen naar het publiek. Ook premier Benjamin Netanyahu en andere Isralische politici noemden de stad al als gastheer van de editie van volgend jaar.

Boodschap

Dinsdag werd via het officile Twitteraccount van het songfestival nog een opvallende boodschap verstuurd. In het bericht werden fans opgeroepen om nog geen vluchten te boeken omdat de tijd en locatie nog niet zijn vastgesteld.

In 1999 organiseerde Isral voor het laatst het songfestival. Toen was Jeruzalem wel de gaststad. In 1980 werd voor het laatst uitgeweken naar een ander land. Toevalligerwijs had het jaar daarvoor Isral gewonnen. Het land, dat toen voor het tweede jaar op rij won, zag toen af van organisatie vanwege de kosten.

AD.nl
  vrijdag 25 mei 2018 @ 00:08:41 #149
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179368203
Wauw als Zweden niet mee zou doen!

Vind dit best wel smullen eigenlijk :@
Koel en donker bewaren
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 mei 2018 @ 00:14:06 #150
163650 Greys
pi_179368280
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 23:55 schreef Momo... het volgende:
'Landen dreigen met boycot songfestival'

AD.nl
Haha, doen Richard en Stefan soms kopieer en plak van elkaar bij AD en Telegraaf? Ik lees namelijk net op Telegraaf exact hetzelfde artikel, woord voor woord.

https://www.telegraaf.nl/(...)campaign=twitterfeed
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 25 mei 2018 @ 00:16:27 #151
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179368313
Ze zijn vast BFF's geworden na Lissabon.
Koel en donker bewaren
  Moderator vrijdag 25 mei 2018 @ 00:16:37 #152
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 mei 2018 @ 00:18:41 #153
163650 Greys
pi_179368352
Tis echt tot op het woord hetzelfde. _O- Zo'n Waylonboycot brengt mensen samen, zo zie je maar weer. *;

[ Bericht 1% gewijzigd door Greys op 27-05-2018 12:41:31 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179368551
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 00:18 schreef Greys het volgende:
Tis echt tot op het woord hetzelfde. _O- Zo'n boycot brengt mensen samen, zo zie je maar weer. *;
ANP bericht waarschijnlijk
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 mei 2018 @ 00:30:48 #155
163650 Greys
pi_179368579
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 00:29 schreef hole1988 het volgende:

[..]

ANP bericht waarschijnlijk
Hoeft dat er dan niet bij te staan als bron? :@ Het ziet er zo gek uit zo klakkeloos hetzelfde :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179368744
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 00:30 schreef Greys het volgende:

[..]

Hoeft dat er dan niet bij te staan als bron? :@ Het ziet er zo gek uit zo klakkeloos hetzelfde :D
Volgens mij niet. Ze betalen het ANP en zover ik weet mogen ze de berichten ook aanpassen. Zal vast en zeker contractueel vastgelegd zijn.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 mei 2018 @ 01:31:28 #157
163650 Greys
pi_179369250
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 00:39 schreef hole1988 het volgende:

[..]

Volgens mij niet. Ze betalen het ANP en zover ik weet mogen ze de berichten ook aanpassen. Zal vast en zeker contractueel vastgelegd zijn.
Oh jammer. Daar gaat ons Waylonboycot-liefdesduo-verhaal -O-

(thanks, wist ik niet! En dan hadden ze kennelijk beiden geen zin in beetje aanpassen)

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 27-05-2018 12:41:52 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 25 mei 2018 @ 01:34:08 #158
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_179369261
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 01:31 schreef Greys het volgende:

[..]

Oh jammer. Daar gaat ons boycot-liefdesduo-verhaal -O-

(thanks, wist ik niet! En dan hadden ze kennelijk beiden geen zin in beetje aanpassen)
Goh, toevallig. Die twee allebei "geen zin in". :+

Boycot-liefdesduo-verhaal is back on! :7
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 08:12:56 #159
474869 Trumpinator
Ik Wil Zomer
pi_179371604
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 17:38 schreef justnathan321 het volgende:
Waarom kraken jullie Isral zo hard af? Walg echt van de manier waarop jullie (wil niet veralgemenen, heb het vooral over Nexum en nog een paar andere) praten over Isral zijn participatie aan het ESF. Dan doet een land eens zijn best... :r
Dat komt omdat in Europa antisemitisme springlevend is en het Palestijnen vraagstuk een mooi excuus is om de joodse staat Irael aan te vallen. Dat zie je ook bij de VN. Duizenden uren vergaderen als een aantal Palestijnen een haar wordt gekrenkt. Vrijwel altijd het gedrag van Hamas en Hezbollah plus PLO goedpraten. De andere kant opkijken als op Palestijnse TV zenders door kinderen joden ratten en varkens worden genoemd etc.

Van joden wordt ook verwacht dat ze door de holocaust een soort van supermensen zijn die nu wel superlief tegen andere mensen zullen zijn. Dus als Hezbollah of Hamas raketten op de burgers van Israel schiet ze de andere wang toekeren en smeken om nog meer. Gelukkig is Israel sterk genoeg om van zich af te slaan. Ze laten zich niet meer als makke schapen naar de slachtbank leiden.

Israel is de enige beschaving in het Midden Oosten. Die andere landen leven nog met een steentijd mentaliteit. Als er ooit een Palestijns land komt naast Israel dan kun je er gif op innemen dat groepen als Hamas en Al Quaida daar de scepter gaan zwaaien. Dan is het met homorechten en dergelijke gedaan en zullen vrouwen gestenigd worden daar. Des te meer reden om achter Israel te staan.

https://en.wikipedia.org/(...)e_State_of_Palestine

http://news.bbc.co.uk/2/hi/3211772.stm

[ Bericht 4% gewijzigd door Trumpinator op 25-05-2018 08:22:37 ]
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 mei 2018 @ 09:31:56 #160
163650 Greys
pi_179372589
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 08:12 schreef Trumpinator het volgende:

[..]

Dat komt omdat in Europa antisemitisme springlevend is
Zeg even voor de duidelijkheid: ik waardeer je uitgebreide posts maar als de klachten hier al als antisemitisme worden beschouwd puur omdat men een organiserend ESF land vindt zeuren over data en locatie dan houdt deze discussie hier op hoor.
"Hou het gewoon in Tel Aviv en mekker niet zo over die juryshow op vrijdagavond die echt niet puur voor jullie verplaatst gaat worden" is geen antisemitisme. Kom op zeg. Het ging over hier in dit topic.

En de rest van je post is wellicht meer een NWS/POL discussie. :) Hier gaat het puur over Isral als organiserend ESF land met de daarbij komende praktische punten die ze gewoon zelf ook benoemen.

Ik heb eea tot nu toe gewoon zo gelaten omdat er door die parodie idd een andere discussie kwam maar ik hoop echt dat je met me eens bent dat we het hier in ESF niet op antisemitisme gaan gooien als men het ESF praktisch gezien liever in Tel Aviv dan Jeruzalem heeft en op bepaalde data volgens een schema dat al jaren bij het songfestival hoort. Zonder wijzigingen, ongeacht organiserend land.

Dus ik reken op wat begrip in deze. :) Mocht je een post niet vinden kunnen zet dan een TR.

[ Bericht 6% gewijzigd door Greys op 25-05-2018 09:47:05 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179372896
Eens dat je die discussie hier niet moet voeren, al is het natuurlijk wel zo dat die boycotverhalen uit politieke motieven voortkomt en niet zozeer uit veiligheidsissues...

Ben wel benieuwd hoe dit verder gaat, want Zweden dat over een boycot nadenkt is wel een belangrijk signaal
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 mei 2018 @ 09:54:25 #162
163650 Greys
pi_179373035
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 09:47 schreef TheVulture het volgende:
Eens dat je die discussie hier niet moet voeren, al is het natuurlijk wel zo dat die boycotverhalen uit politieke motieven voortkomt en niet zozeer uit veiligheidsissues...
De vraag waarop hij reageerde ging over waarom er hier in dit topic zo wordt gemekkerd op Isral als organiserend land en dat gaat tot nu toe toch voornamelijk over beter in Tel Aviv en over het gemier over het schema door Isral. En dat als ze daarover door blijven drammen dat EBU het er maar weg moet halen qua organisatie omdat ze natuurlijk niet een juryfinale gaan schrappen voor Isral.
En als dan dat alles op de grote hoop wordt gegooid en 'omdat antisemitisme' gaat me dan hier echt te ver. Dus als er dan HIER een post is die door hem als antisemitisme wordt gezien dan graag een TR. :)

quote:
Ben wel benieuwd hoe dit verder gaat, want Zweden dat over een boycot nadenkt is wel een belangrijk signaal
Maar is dat niet n persoon die een petitietje is gestart? :@ Helemaal geen beslissend persoon? Heb dat even gemist hoe dat ter sprake is gekomen in Zweden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179373083
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 09:54 schreef Greys het volgende:

Maar is dat niet n persoon die een petitietje is gestart? :@ Helemaal geen beslissend persoon? Heb dat even gemist hoe dat ter sprake is gekomen in Zweden.
Zou goed kunnen hoor, ik weet alleen dat in IJsland er al minimaal 10000 handtekeningen zijn opgehaald, dat is daar best huge :D
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 mei 2018 @ 10:01:16 #164
163650 Greys
pi_179373134
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 09:57 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Zou goed kunnen hoor, ik weet alleen dat in IJsland er al minimaal 10000 handtekeningen zijn opgehaald, dat is daar best huge :D
Dat is voor daar wel veel ja :o

Straks eens zoeken wie per land nou ook alweer de initiatiefnemers zijn en wat er dan in die petitie staat precies als redenen.

Ik denk dat als Isral alsnog akkoord gaat met Tel Aviv en het dataschema dat de meesten alsnog gewoon mee zullen doen. Wat denk jij?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179373443
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:01 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat is voor daar wel veel ja :o

Straks eens zoeken wie per land nou ook alweer de initiatiefnemers zijn en wat er dan in die petitie staat precies als redenen.

Ik denk dat als Isral alsnog akkoord gaat met Tel Aviv en het dataschema dat de meesten alsnog gewoon mee zullen doen. Wat denk jij?
Denk ook dat die burgermeester van Tel Aviv het uiteindelijk zal hosten. Nu is ie er tegen puur omdat ze het in Jeruzalem willen hosten om zo een (politieke) statement te maken (Dat Jeruzalem van Isral is enzo enzo)
  vrijdag 25 mei 2018 @ 10:45:34 #166
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_179374071
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 08:12 schreef Trumpinator het volgende:

[..]

Dat komt omdat in Europa antisemitisme springlevend is en het Palestijnen vraagstuk een mooi excuus is om de joodse staat Irael aan te vallen. Dat zie je ook bij de VN. Duizenden uren vergaderen als een aantal Palestijnen een haar wordt gekrenkt. Vrijwel altijd het gedrag van Hamas en Hezbollah plus PLO goedpraten. De andere kant opkijken als op Palestijnse TV zenders door kinderen joden ratten en varkens worden genoemd etc.

Van joden wordt ook verwacht dat ze door de holocaust een soort van supermensen zijn die nu wel superlief tegen andere mensen zullen zijn. Dus als Hezbollah of Hamas raketten op de burgers van Israel schiet ze de andere wang toekeren en smeken om nog meer. Gelukkig is Israel sterk genoeg om van zich af te slaan. Ze laten zich niet meer als makke schapen naar de slachtbank leiden.

Israel is de enige beschaving in het Midden Oosten. Die andere landen leven nog met een steentijd mentaliteit. Als er ooit een Palestijns land komt naast Israel dan kun je er gif op innemen dat groepen als Hamas en Al Quaida daar de scepter gaan zwaaien. Dan is het met homorechten en dergelijke gedaan en zullen vrouwen gestenigd worden daar. Des te meer reden om achter Israel te staan.

https://en.wikipedia.org/(...)e_State_of_Palestine

http://news.bbc.co.uk/2/hi/3211772.stm
Je vergeet heeeeeeeel maar dan ook heel.makkelijk het Isralisch klonisme. Als je niet snapt dat er een beide kanten fouten worden gemaakt, als je de andere landen de steentijd verwijt, en je niet kan begrijpen waarom anderen wat moeite hebben om daar deel te nemen aan het ESF, ben je misschien niet zo snugger bezig?

[ Bericht 1% gewijzigd door ijs_beer op 25-05-2018 12:45:37 ]
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  vrijdag 25 mei 2018 @ 10:51:20 #167
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179374223
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 08:12 schreef Trumpinator het volgende:

[..]

Dat komt omdat in Europa antisemitisme springlevend is en het Palestijnen vraagstuk een mooi excuus is om de joodse staat Irael aan te vallen. Dat zie je ook bij de VN. Duizenden uren vergaderen als een aantal Palestijnen een haar wordt gekrenkt. Vrijwel altijd het gedrag van Hamas en Hezbollah plus PLO goedpraten. De andere kant opkijken als op Palestijnse TV zenders door kinderen joden ratten en varkens worden genoemd etc.

Van joden wordt ook verwacht dat ze door de holocaust een soort van supermensen zijn die nu wel superlief tegen andere mensen zullen zijn. Dus als Hezbollah of Hamas raketten op de burgers van Israel schiet ze de andere wang toekeren en smeken om nog meer. Gelukkig is Israel sterk genoeg om van zich af te slaan. Ze laten zich niet meer als makke schapen naar de slachtbank leiden.

Israel is de enige beschaving in het Midden Oosten. Die andere landen leven nog met een steentijd mentaliteit. Als er ooit een Palestijns land komt naast Israel dan kun je er gif op innemen dat groepen als Hamas en Al Quaida daar de scepter gaan zwaaien. Dan is het met homorechten en dergelijke gedaan en zullen vrouwen gestenigd worden daar. Des te meer reden om achter Israel te staan.

https://en.wikipedia.org/(...)e_State_of_Palestine

http://news.bbc.co.uk/2/hi/3211772.stm
Nee jij meet niet met twee maten hoor, echt niet....

Leer nou eens terechte kritiek op het land te scheiden van daadwerkelijke antisemitische opmerkingen (die er helaas nog teveel worden gemaakt), i.p.v. blind Isral te adoreren.

De kritiek in dit topic gaat over de reacties van de overheid die zich niet met de organisatie moeten bemoeien. En over de keuze voor Jeruzalem die gewoon niet slim is.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel hl snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 10:55:17 #168
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179374299
Ik hoop zelf overigens dat het gewoon in Isral gehouden wordt. Ze hebben gewonnen dus dan horen ze het te kunnen organiseren. En als land horen ze gewoon bij het ESF. Maar doe dat dan wel in Tel Aviv en laat de politiek zo min mogelijk met de organisatie bemoeien. Want puur door een uitspraak van een minister krijg je die discussie over Saoedi Arabi.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel hl snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 10:58:40 #169
474869 Trumpinator
Ik Wil Zomer
pi_179374374
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 09:31 schreef Greys het volgende:

[..]

Zeg even voor de duidelijkheid: ik waardeer je uitgebreide posts maar als de klachten hier al als antisemitisme worden beschouwd puur omdat men een organiserend ESF land vindt zeuren over data en locatie dan houdt deze discussie hier op hoor.
"Hou het gewoon in Tel Aviv en mekker niet zo over die juryshow op vrijdagavond die echt niet puur voor jullie verplaatst gaat worden" is geen antisemitisme. Kom op zeg. Het ging over hier in dit topic.

En de rest van je post is wellicht meer een NWS/POL discussie. :) Hier gaat het puur over Isral als organiserend ESF land met de daarbij komende praktische punten die ze gewoon zelf ook benoemen.

Ik heb eea tot nu toe gewoon zo gelaten omdat er door die parodie idd een andere discussie kwam maar ik hoop echt dat je met me eens bent dat we het hier in ESF niet op antisemitisme gaan gooien als men het ESF praktisch gezien liever in Tel Aviv dan Jeruzalem heeft en op bepaalde data volgens een schema dat al jaren bij het songfestival hoort. Zonder wijzigingen, ongeacht organiserend land.

Dus ik reken op wat begrip in deze. :) Mocht je een post niet vinden kunnen zet dan een TR.
Mono komt met een bericht waarin staat dat het ESF dreigt te buigen voor boycot acties of eisen van bepaalde landen Wat eerder vraagt iemand zich hier af waarom men Israel afkraakt. Dat leg ik dan even haarfijn uit. Ik heb de Palestijnse kwestie er niet bijgehaald. Dat doen de landen die nu om een boycot roepen.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 mei 2018 @ 11:06:38 #170
163650 Greys
pi_179374553
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:58 schreef Trumpinator het volgende:

[..]

Mono komt met een bericht waarin staat dat het ESF dreigt te buigen voor boycot acties of eisen van bepaalde landen Wat eerder vraagt iemand zich hier af waarom men Israel afkraakt. Dat leg ik dan even haarfijn uit. Ik heb de Palestijnse kwestie er niet bijgehaald. Dat doen de landen die nu om een boycot roepen.
Die boycots worden hier niet echt toegejuicht volgens mij en heb ik nog niemand gezien die vond dat Nederland ook maar moet boycotten.

De vraag die je quote in je post ging over hier in dit topic. En hier zijn de klachten toch echt over het buiten de EBU om uitnodigen van Saudi-Arabi voor deelname (wtf? :D ) en het gezanik over locatie en data.

Als Finland had gewonnen en ze zouden Saudi-Arabi op eigen houtje uitnodigen en zitten mekkeren over een schema dat nou eenmaal vast staat was die verontwaardiging er ook.

Elk organiserend land heeft zich aan de EBU regels te houden. Dus ook Isral.

Dus om alles dat niet geheel positief is maar op antisemitisme te gooien, nee. Niet doen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Greys op 25-05-2018 11:12:16 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179374646
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:01 schreef Greys het volgende:

Ik denk dat als Isral alsnog akkoord gaat met Tel Aviv en het dataschema dat de meesten alsnog gewoon mee zullen doen. Wat denk jij?
Als ze voor Tel Aviv kiezen zal de angel er wel een heel eind uit zijn denk ik ja...

Qua data denk ik nog steeds dat ze voor 14-16-18 mei gaan... 25 mei is de Duitse bekerfinale bij het voetbal waar de ARD de rechten voor heeft, en die zullen ze niet op dezelfde dag als het ESF willen benutten qua reclame-overeenkomsten
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 25 mei 2018 @ 11:12:06 #172
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179374668
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:06 schreef Greys het volgende:

[..]

De vraag die je quote in je post ging over hier in dit topic. En hier zijn de klachten toch echt over het buiten de EBU om uitnodigen van Saudi-Arabi voor deelname (wtf? :D ) en het gezanik over locatie en data.

Als Finland had gewonnen en ze zouden Saudi-Arabi op eigen houtje uitnodigen en zitten mekkeren over een schema dat nou eenmaal vast staat was die verontwaardiging er ook.

Elk organiserend land heeft zich aan de EBU regels te houden. Dus ook Isral.
Met het grote verschil dat er weinig heisa zou ontstaan bij kritiek op Finland. Dat zie je hier wel. Kritiek op Isral zorgt er voor dat er mensen op hun achterste poten gaan staan.

Laten we gewoon hopen dat het straks allemaal rond is en het Tel Aviv 2019 wordt.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel hl snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 11:13:15 #173
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179374695
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:10 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Als ze voor Tel Aviv kiezen zal de angel er wel een heel eind uit zijn denk ik ja...

Qua data denk ik nog steeds dat ze voor 14-16-18 mei gaan... 25 mei is de Duitse bekerfinale bij het voetbal waar de ARD de rechten voor heeft, en die zullen ze niet op dezelfde dag als het ESF willen benutten qua reclame-overeenkomsten
Plus dat het festival de laatste jaren steeds vroeg in mei is. De laatste week van mei zou aan de late kant zijn.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel hl snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 mei 2018 @ 11:14:30 #174
163650 Greys
pi_179374735
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:12 schreef Redefine het volgende:

[..]

Met het grote verschil dat er weinig heisa zou ontstaan bij kritiek op Finland. Dat zie je hier wel. Kritiek op Isral zorgt er voor dat er mensen op hun achterste poten gaan staan.
True. Dan zou het gewoon 'die zeikerds van de Finse organisatie' zijn. En zou ongeveer iedereen dat terecht vinden dat erover geklaagd wordt als ze denken hun eigen regels te kunnen maken voor de organisatie van het Eurovisie.

quote:
Laten we gewoon hopen dat het straks allemaal rond is en het Tel Aviv 2019 wordt.
Jup. En dat die knoop een beetje snel doorgehakt wordt en er daarna niet weer andere landen buiten de EBU om worden uitgenodigd op eigen houtje :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 25 mei 2018 @ 11:21:18 #175
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179374864
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:14 schreef Greys het volgende:

[..]

True. Dan zou het gewoon 'die zeikerds van de Finse organisatie' zijn. En zou ongeveer iedereen dat terecht vinden dat erover geklaagd wordt als ze denken hun eigen regels te kunnen maken voor de organisatie van het Eurovisie.

[..]

Jup. En dat die knoop een beetje snel doorgehakt wordt en er daarna niet weer andere landen buiten de EBU om worden uitgenodigd op eigen houtje :P
Dat uitnodigen komt voort uit propaganda uitspraken van de minister. Dat is geen uitnodiging van de organisatie he. Maar juist precies wat ik bedoelde met 'de politiek die zich er buiten moet houden.'
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel hl snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 mei 2018 @ 11:26:54 #176
163650 Greys
pi_179374958
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:21 schreef Redefine het volgende:

[..]

Dat uitnodigen komt voort uit propaganda uitspraken van de minister. Dat is geen uitnodiging van de organisatie he. Maar juist precies wat ik bedoelde met 'de politiek die zich er buiten moet houden.'
Ja is zo. Maar dat soort dingen zijn wel dat waar velen (terecht imo) over vallen. Dus het zou handig zijn als de organisatie daar gewoon even openlijk afstand van neemt of iig zorgt dat dat soort toestanden zo veel mogelijk voorkomen wordt. En zet als organisatie je hakken niet zo in het zat over stad en schema. Anders zie ik het echt gebeuren dat de EBU het zat wordt en het elders laat organiseren.

Waarna dan vast weer geroepen zal worden dat dat is 'omdat Isral' terwijl het is 'omdat zelf dwarsliggen en moeite hebben met de regels die voor iedereen gelden'.

Dus hopelijk gaan ze gewoon meewerken en alles goed regelen. Dan zijn we van het gedoe af en kan het gros zich gaan verheugen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179375001
Overigens, ik heb nooit gezegd dat ik WIL dat Isral niet meer meedoet. Als ik het goed heb begrepen hebben ze zelf toch laten doorschemeren dat als het niet in Isral gehouden wordt dat ze dan niet meer meedoen? Nou, daar heb ik geen problemen mee. Het is niet alsof ik zeg van: 'ISRAL OPROTTEN NOOIT MEER DOEN DOEI'. In de situatie, als ze zelf aangeven dat ze niet meer mee willen doen, dan heb ik er geen probleem mee.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_179375526
Ik denk dat het best mogelijk wordt dat schema voor een keer wordt met halve finales op maandag en woensdag. Op die manier kan juryfinale op donderdag
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 mei 2018 @ 12:11:06 #179
163650 Greys
pi_179375922
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:56 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Ik denk dat het best mogelijk wordt dat schema voor een keer wordt met halve finales op maandag en woensdag. Op die manier kan juryfinale op donderdag
Het lijkt me behoorlijk onwenselijk als (naast alle organisatorische rompslomp aldaar) dan dus lle deelnemende landen hun tv-uitzendschema in eigen land totaal om moeten gaan gooien omdat Isral anders knel komt met de Sabbath.

Zie het niet gebeuren.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179376330
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 12:11 schreef Greys het volgende:

[..]

Het lijkt me behoorlijk onwenselijk als (naast alle organisatorische rompslomp aldaar) dan dus lle deelnemende landen hun tv-uitzendschema in eigen land totaal om moeten gaan gooien omdat Isral anders knel komt met de Sabbath.

Zie het niet gebeuren.
Maae ze hebben een jaar de tijd om hun tv-uitzendschema aan te passen. Opzich kan het wel hoor.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 mei 2018 @ 12:28:59 #181
163650 Greys
pi_179376433
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 12:25 schreef justnathan321 het volgende:

[..]

Maae ze hebben een jaar de tijd om hun tv-uitzendschema aan te passen. Opzich kan het wel hoor.
Tuurlijk. Alles kan. Maar gaan we dan over drie jaar het schema aanpassen omdat het op dinsdagavond klem komt met het plaatselijk Belgisch Bloemencorso als het daar georganiseerd wordt? :+ Waar ligt de grens waar men ALLES voor gaat omgooien?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179377414
Lijkt me ook heel sterk dat ze dat gaan doen. Zou me erg verbazen anders.
pi_179382212
kwam er net achter dar ze in 1999 repetitie op sabbat deden
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 mei 2018 @ 16:18:30 #184
163650 Greys
pi_179382263
Ze hadden dus ook al data op eigen houtje bekend gemaakt terwijl de EBU dat nog niet had goedgekeurd. Wat een eigenwijzen _O-

quote:
Volgens het Isralische nieuwsmedium Maariv zou de EBU de vrees hebben dat het Songfestival in Isral iets te fel wordt gekaapt door de politieke wereld. Verschillende lokale ministers uitten al expliciet hun wens om de wedstrijd vanuit de betwiste stad Jeruzalem te houden. Bovendien willen de ministers van Cultuur, Toerisme en Communicatie alle drie de organisatie naar zich toetrekken, maar volgens Haaretz, een andere nieuwssite, heeft de EBU daar allerminst oren naar, maar laakt ze dus de politieke greep op de wedstrijd. Zo stond op de officile website van toerisme in Isral al dagenlang dat het Songfestival op 21, 23 en 25 mei volgend jaar in Jeruzalem zou plaatsvinden, maar zowel die data als die stad zijn dus nog niet formeel bevestigd. De informatie werd inmiddels ook van de site gehaald.
Bronnen oa zowel Songfestival.be en Telegraaf
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † vrijdag 25 mei 2018 @ 16:19:17 #185
43556 miss_dynastie
pi_179382288
Is het in de afgelopen tien jaar eerder voorgekomen dat we nu nog niet wisten op welke data het gehouden wordt? Nee toch?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 mei 2018 @ 16:21:26 #186
163650 Greys
pi_179382342
Ik heb eerlijk gezegd geen idee! Even terugzoeken zo, ben ook wel benieuwd nu.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 mei 2018 @ 16:27:38 #187
163650 Greys
  † In Memoriam † vrijdag 25 mei 2018 @ 16:32:26 #188
43556 miss_dynastie
pi_179382606
quote:
Echt? Dan heb ik toen de op wiki ingevulde data voor waar aangenomen :P
pi_179382609
quote:
maar meestal werden er wel snel voorlopige data bekend geloof ik
  † In Memoriam † vrijdag 25 mei 2018 @ 18:41:23 #190
43556 miss_dynastie
pi_179385157
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 18:12 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Niemand hier doet achterlijk.

Saudi Arabi wel, met hun anti-homo wetten. Dus wat Isral bezielt (als dat al echt zo is) om ze erbij te willen is me een raadsel. Als Rusland al moeilijk doet om zo'n act als Ierland, hoe moet Saudi-Arabi dan ooit normaal meedoen aan het ESF. Dat soort korkielanden moet je er niet bij willen (tenzij het voor wat awareness bij ze kan zorgen, maar dat zie ik niet snel gebeuren).
Rusland :’( laten we niet vergeten dat die in 2003 zelf de boel op stelten wilde zetten met de dreigende kus van de dames van Tatu. En dan nu hier moeilijk om doen.... wat is er toch aan de hand met de wereld -O-
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 mei 2018 @ 18:52:21 #191
163650 Greys
pi_179385352
Wat ik wel apart vond is dat er geen enkele bron was voor die mogelijke Russische boycot van Ierland, behalve de Ierse zanger zelf op Twitter en een youtube kanaal dat zei 'Rusland zou best weleens Ierland kunnen gaan boycotten omdat ze nogal anti homo zijn'. Waar Ryan z'n tweet op baseerde met 'Rusland wil m'n optreden boycotten'. Heb verder toen nergens een Ruasische bron gezien, jullie wel?

Ik zeg dus echt niet dat het niet zo is he, maar vroeg me destijds wel stiekem af waar Ryan de tweet op baseerde. Maar misschien zocht ik met m'n neus want ik mis wel vaker iets. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † vrijdag 25 mei 2018 @ 18:55:39 #192
43556 miss_dynastie
pi_179385408
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 18:52 schreef Greys het volgende:
Wat ik wel apart vond is dat er geen enkele bron was voor die mogelijke Russische boycot van Ierland, behalve de Ierse zanger zelf op Twitter en een youtube kanaal dat zei 'Rusland zou best weleens Ierland kunnen gaan boycotten omdat ze nogal anti homo zijn'. Waar Ryan z'n tweet op baseerde met 'Rusland wil m'n optreden boycotten'. Heb verder toen nergens een Ruasische bron gezien, jullie wel?

Ik zeg dus echt niet dat het niet zo is he, maar vroeg me destijds wel stiekem af waar Ryan de tweet op baseerde. Maar misschien zocht ik met m'n neus want ik mis wel vaker iets. :P
Nee, om eerlijk te zijn vind ik zelfs bronnen die het tegendeel beweren. Het Ierse hoofd van de delegatie heeft (over de clip) verklaard dat het enkel om speculatie ging en er geen dreigende boycot van Rusland was. Dus dit kan ook weer in de prullenbak, mijn vertrouwen in de mensheid is weer een beetje hersteld :7

En toen kwam ik ook deze nog tegen: http://www.thejournal.ie/(...)ion-4001768-May2018/
gewoon uitgezonden.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 mei 2018 @ 19:00:06 #193
163650 Greys
pi_179385484
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 18:55 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nee, om eerlijk te zijn vind ik zelfs bronnen die het tegendeel beweren. Het Ierse hoofd van de delegatie heeft (over de clip) verklaard dat het enkel om speculatie ging en er geen dreigende boycot van Rusland was. Dus dit kan ook weer in de prullenbak, mijn vertrouwen in de mensheid is weer een beetje hersteld :7
Twijfelde toen echt al een beetje en wilde die leuke Ryan niet voor leugenaar ofzo uitmaken dus heb er toen maar niet over verder geprutteld :D Maar achteraf vind ik het best lelijk om zo'n tweet de wereld in te slingeren als het niet waar is. Zelfs als het om Rusland gaat. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † vrijdag 25 mei 2018 @ 19:02:56 #194
43556 miss_dynastie
pi_179385543
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 19:00 schreef Greys het volgende:
Twijfelde toen echt al een beetje en wilde die leuke Ryan niet voor leugenaar ofzo uitmaken dus heb er toen maar niet over verder geprutteld Maar achteraf vind ik het best lelijk om zo'n tweet de wereld in te slingeren als het niet waar is. Zelfs als het om Rusland gaat.
Absoluut niet netjes en behoorlijke zwartmakerij.

In elk geval is Julia Himalaya eerlijk genoeg geweest om toe te geven dat haar eigen optreden niet goed geweest is en er geen politieke motieven aan haar uitschakeling ten grondslag liggen, dus die dame vind ik best een kanjer :P
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 mei 2018 @ 19:08:45 #195
163650 Greys
pi_179385672
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 19:02 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Absoluut niet netjes en behoorlijke zwartmakerij.

In elk geval is Julia Himalaya eerlijk genoeg geweest om toe te geven dat haar eigen optreden niet goed geweest is en er geen politieke motieven aan haar uitschakeling ten grondslag liggen, dus die dame vind ik best een kanjer :P
Julia Himalaya _O-

En ja, die ging zich niet verschuilen achter politiek en anti-Rusland gedoe etc. Prettig en een voorbeeld. :Y

Rybak die ook gewoon in een jurk als Conchita in die Russische tv show te zien was niet te lang geleden vond ik ook wel een stap in de goede richting enzo wat dat betreft.

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 25 mei 2018 @ 19:12:32 #196
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179385741
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 18:52 schreef Greys het volgende:
Wat ik wel apart vond is dat er geen enkele bron was voor die mogelijke Russische boycot van Ierland, behalve de Ierse zanger zelf op Twitter en een youtube kanaal dat zei 'Rusland zou best weleens Ierland kunnen gaan boycotten omdat ze nogal anti homo zijn'. Waar Ryan z'n tweet op baseerde met 'Rusland wil m'n optreden boycotten'. Heb verder toen nergens een Ruasische bron gezien, jullie wel?

Ik zeg dus echt niet dat het niet zo is he, maar vroeg me destijds wel stiekem af waar Ryan de tweet op baseerde. Maar misschien zocht ik met m'n neus want ik mis wel vaker iets. :P
Oh :@ Kan ook zijn dat ik het gewoon ergens had opgepikt en klakkeloos overgenomen had :@ Immers, wie haat er nu op zijn tijd niet graag op Rusland. ;)
Koel en donker bewaren
  † In Memoriam † vrijdag 25 mei 2018 @ 19:13:15 #197
43556 miss_dynastie
pi_179385758
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 19:12 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Oh :@ Kan ook zijn dat ik het gewoon ergens had opgepikt en klakkeloos overgenomen had hoor. Immers, wie haat er nu niet graag op Rusland.
Nee, niet jouw schuld, iedereen nam dat voor waarheid aan. Ik ook, ben pas net gaan zoeken _O-
  vrijdag 25 mei 2018 @ 19:14:27 #198
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179385782
Schijnt wel dat de Russische commentator na afloop zoiets zei als: wat een mooie vriendschap (oid) :D
Koel en donker bewaren
  vrijdag 25 mei 2018 @ 21:34:23 #199
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179388534
Daarom is het ook belangrijk om niet te snel te oordelen als ergens iets de wereld in wordt gestuurd via Twitter of een vergelijkbaar medium. Of het moet een officile instantie zijn die het op die manier naar buiten brengt. Je zag het met die nepberichten over Mikolas en de heisa over het vermeende racisme van Waylon. Iemand begint erover en daarna duikelen heel veel mensen over elkaar om er wat over te zeggen, waardoor het opeens 'waar' wordt.

Uiteraard is dat makkelijker gezegd dan gedaan, maar toch is het belangrijk om erover na te denken. Zeker omdat je in het geval van Rusland het land met dingen die wel waar zijn kan laten wegkomen. De berichtgeving over Rusland is te vaak te kort door de bocht of klopt niet volledig. Dat terwijl Putin wel degelijk een halve dictator is en het land zich maar al te vaak misdraagt op diverse vlakken. Maar door ook nep nieuws over Rusland te verspreiden, krijg je juist dat de verdedigers van Rusland een stok mee hebben om te slaan. Want die berichten zijn nep, dus dan is alles wat negatief over Rusland nep.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel hl snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 22:12:18 #200
2681 Dave
Aardig op drave
pi_179389188
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 19:08 schreef Greys het volgende:

[..]

Rybak die ook gewoon in een jurk als Conchita in die Russische tv show te zien was niet te lang geleden vond ik ook wel een stap in de goede richting enzo wat dat betreft.
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar hoe bedoel je "een stap in de goede richting", in een land waar sinds die absurde wetten in 2013 83% van de bevolking homoseksualiteit verachtelijk vindt, waar slechts 8% geen problemen heeft met homoseksualiteit en waar het aantal haatmisdrijven tegen homo's sinds 2013 verdubbeld is?
:o)
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 mei 2018 @ 22:30:28 #201
163650 Greys
pi_179389565
quote:
5s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 22:12 schreef Dave het volgende:

[..]

Misschien begrijp ik je verkeerd, maar hoe bedoel je "een stap in de goede richting", in een land waar sinds die absurde wetten in 2013 83% van de bevolking homoseksualiteit verachtelijk vindt, waar slechts 8% geen problemen heeft met homoseksualiteit en waar het aantal haatmisdrijven tegen homo's sinds 2013 verdubbeld is?
Dat zoiets op tv komt daar en ik daarom dacht dat twee dansende Ierse jongens ook wel uitgezonden zouden worden.

Het zal ook vast wel weer ergens verkeerd verwoord zijn door me, al zie ik niet helemaal hoe, maar ik bedoel dat ik had gedacht dat ook zoiets daar niet op tv zou komen. Dus dat viel me nog 'mee'.

Ik hoop dat je wel opmerkt dat ik helemaal nergens iets goedpraat van die wetten en hoop ook dat je me inmiddels toch goed genoeg kunt inschatten hier dat ik dat dus ook nooit zou kunnen bedoelen?

Het maakt me best een beetje bozig en teleurgesteld dat ik me hierover berhaupt moet verdedigen eerlijk gezegd. Kan ik niet goed mee omgaan. Sorry.

[ Bericht 1% gewijzigd door Greys op 27-05-2018 12:47:22 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 25 mei 2018 @ 22:37:57 #202
2681 Dave
Aardig op drave
pi_179389711
Oh, het was ook geenszins een persoonlijke aanval hoor! Was gewoon benieuwd hoe het te interpreteren.
Leuk dat dat optreden van Rybak kon, maar een stap in de goede richting wil ik het niet noemen. ;-)
:o)
  † In Memoriam † vrijdag 25 mei 2018 @ 22:43:19 #203
368283 ato
pi_179389797
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 19:02 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Absoluut niet netjes en behoorlijke zwartmakerij.

In elk geval is Julia Himalaya eerlijk genoeg geweest om toe te geven dat haar eigen optreden niet goed geweest is en er geen politieke motieven aan haar uitschakeling ten grondslag liggen, dus die dame vind ik best een kanjer :P
Als zij dat heeft gezegd, petje af voor deze dame.
Life can be a bitch, so like it..
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 mei 2018 @ 23:07:27 #204
163650 Greys
pi_179390253
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 22:37 schreef Dave het volgende:
Oh, het was ook geenszins een persoonlijke aanval hoor! Was gewoon benieuwd hoe het te interpreteren.
Leuk dat dat optreden van Rybak kon, maar een stap in de goede richting wil ik het niet noemen. ;-)
Bedankt voor je post en sorry dat ik wat emotioneel reageerde. Juist omdat al die zaken die je noemt me heel erg aan het hart gaan en ik dat dus geenszins wilde goedpraten.
En ook bedankt voor je dm's en ons goede gesprekje. Fijn. :*

(voor meelezers, Dave gaf toestemming het uitwisselen van dm's hier te noemen zodat duidelijk is dat het helemaal ok is verder ;) )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 25 mei 2018 @ 23:09:27 #205
2681 Dave
Aardig op drave
pi_179390298
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 23:07 schreef Greys het volgende:

[..]

Bedankt voor je post en sorry dat ik wat emotioneel reageerde. Juist omdat al die zaken die je noemt me heel erg aan het hart gaan en ik dat dus geenszins wilde goedpraten.
En ook bedankt voor je dm's en ons goede gesprekje. Fijn. :*
Jij ook bedankt! :*
:o)
  vrijdag 25 mei 2018 @ 23:15:02 #206
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179390396
Goed opgelost ^O^
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel hl snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_179390885
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 19:08 schreef Greys het volgende:

[..]

Julia Himalaya _O-

En ja, die ging zich niet verschuilen achter politiek en anti-Rusland gedoe etc. Prettig en een voorbeeld. :Y

Rybak die ook gewoon in een jurk als Conchita in die Russische tv show te zien was niet te lang geleden vond ik ook wel een stap in de goede richting enzo wat dat betreft.

Nu heb ik de bobbel van Rybak weer op mijn netvlies :o
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 mei 2018 @ 23:40:32 #208
163650 Greys
pi_179390927
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 23:38 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Nu heb ik de bobbel van Rybak weer op mijn netvlies :o
:D

Sorry :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 26 mei 2018 @ 07:15:40 #209
474869 Trumpinator
Ik Wil Zomer
pi_179394171
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:06 schreef Greys het volgende:

[..]

Die boycots worden hier niet echt toegejuicht volgens mij en heb ik nog niemand gezien die vond dat Nederland ook maar moet boycotten.

De vraag die je quote in je post ging over hier in dit topic. En hier zijn de klachten toch echt over het buiten de EBU om uitnodigen van Saudi-Arabi voor deelname (wtf? :D ) en het gezanik over locatie en data.

Als Finland had gewonnen en ze zouden Saudi-Arabi op eigen houtje uitnodigen en zitten mekkeren over een schema dat nou eenmaal vast staat was die verontwaardiging er ook.

Elk organiserend land heeft zich aan de EBU regels te houden. Dus ook Isral.

Dus om alles dat niet geheel positief is maar op antisemitisme te gooien, nee. Niet doen.
Niet echt toegejuicht? Dat is een leuke formulering. Nexum wilde Israel uit het ESF gooien

De monarchie in Saoedi Arabie is heel voorzichtig bezig om te moderniseren. Het staatshoofd moet natuurlijk wel nog op eierschalen rondlopen. Maar hij probeert het tenminste heel voorzichtig. Zo is recent besloten dat vrouwen mogen gaan autorijden daar. Die ontwikkelingen moet je natuurlijk steunen. Als je dat staatshoofd uitnodigt voor zo'n event is dat een steun in de rug. Duw je hem in het isolement dan zal er waarschijnlijk van zijn pogingen om van SA een modernere samenleving te maken niet veel lukken. Verder kijken dan je neus lang is.

https://www.volkskrant.nl(...)-bioscopen~b950ec7f/

Als Nederland ooit nog eens het ESF wint en het ESF wil dat de uitzendingen 4 mei, 6 mei en 8 mei worden gehouden mag Nederland niet over 4 mei beginnen?

[ Bericht 3% gewijzigd door Trumpinator op 26-05-2018 07:30:57 ]
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 26 mei 2018 @ 07:49:54 #210
163650 Greys
pi_179394317
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 07:15 schreef Trumpinator het volgende:

[..]

Niet echt toegejuicht? Dat is een leuke formulering. Nexum wilde Israel uit het ESF gooien
Om oa het gedram van Isral om de locatie, verkeerde data bekend maken en uitnodigen van Saudi-Arabi als deelnemer op eigen houtje. Niet uit antisemitisme zoals jij zei. Zoals nu meerdere keren aan je uitgelegd. (laatste keer dit) En hij wil ze er niet uitgooien, ze gaven zelf aan evt niet meer mee te doen als ze niet mogen organiseren, Nexum gaf slechts aan daar dan geen problemen mee te hebben als dat hun besluit is. Ook al eerder aangegeven maar je leest niet.

quote:
De monarchie in Saoedi Arabie is heel voorzichtig bezig om te moderniseren. Het staatshoofd moet natuurlijk wel nog op eierschalen rondlopen. Maar hij probeert het tenminste heel voorzichtig. Zo is recent besloten dat vrouwen mogen gaan autorijden daar. Die ontwikkelingen moet je natuurlijk steunen. Als je dat staatshoofd uitnodigt voor zo'n event is dat een steun in de rug. Duw je hem in het isolement dan zal er waarschijnlijk van zijn pogingen om van SA een modernere samenleving te maken niet veel lukken. Verder kijken dan je neus lang is.

https://www.volkskrant.nl(...)-bioscopen~b950ec7f/
Ja doei. :')
Het ging niet om uitnodigen staatshoofd. Het ging om deelname aan het ESF. Een land dat niet bij EBU hoort, dus niet mee mag doen en dus niet buiten de EBU om uitgenodigd mag worden. Punt. (andere heel belangrijke redenen om het niet te moeten willen nog buiten beschouwing gelaten hier)

Ik dacht even dat ik met een serieuze discussie te maken had als je hier kwam maar je leest expres kennelijk steeds niet waar het nou over gaat voor je reageert. Jammer.

quote:
Als Nederland ooit nog eens het ESF wint en het ESF wil dat de uitzendingen 4 mei, 6 mei en 8 mei worden gehouden mag Nederland niet over 4 mei beginnen?
Uiteraard wl erover beginnen in een overleg met de EBU, niet alvast lekker drammerig zelf beter uitkomende data als officieel op de website zetten waardoor mensen uit heel Europa foute vluchten en hotels boeken.

Serieus, hoe vaak moet je dat nou nog uitgelegd worden dat elk land zich bij organisatie van songfestival aan de voor iedereen geldende EBU regels moet houden en dus ook Isral? :?

[ Bericht 1% gewijzigd door Greys op 26-05-2018 12:07:14 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 26 mei 2018 @ 07:51:00 #211
474869 Trumpinator
Ik Wil Zomer
pi_179394325
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:51 schreef Redefine het volgende:

[..]

Nee jij meet niet met twee maten hoor, echt niet....

Leer nou eens terechte kritiek op het land te scheiden van daadwerkelijke antisemitische opmerkingen (die er helaas nog teveel worden gemaakt), i.p.v. blind Isral te adoreren.

De kritiek in dit topic gaat over de reacties van de overheid die zich niet met de organisatie moeten bemoeien. En over de keuze voor Jeruzalem die gewoon niet slim is.
Welke terechte kritiek? Ik heb nergens terechte kritiek gelezen. Wel gelegenheidsargumenten die als terechte kritiek worden verkocht.

Israel is lid van het ESF en EBU. Dan mag het zich als volwaardig beschouwen. Dan mag het land als het het ESF wint het ESF organiseren. Dan mag het ook in de hoofdstad van het land. Jeruzalem is gewoon de hoofdstad van Israel punt. Dat kun je leuk of niet leuk vinden, maar het is een feit.

Geklooi over data? Als NL het ESF wint en het jaar erop het ESF organiseert en het ESF wil dat de uitzendingen op 4, 6 en 8 mei worden gehouden mag NL niets zeggen en alles maar slikken. Nee, dan mag het heus wel uitleggen dat bepaalde data not done zijn. Een beetje ESF met All Aboard houdt daar rekening mee
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 26 mei 2018 @ 07:59:14 #212
163650 Greys
pi_179394429
Duidelijk. Je leest dus totaal niet en komt alleen je eigen verhaaltje afsteken. Dan ga ik er geen moeite meer insteken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 26-05-2018 08:38:48 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 26 mei 2018 @ 08:01:47 #213
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_179394446
Snugger, dit dat. Plaat, dit dat.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zaterdag 26 mei 2018 @ 10:47:05 #214
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179396223
Ik ben er ook wel klaar mee om met hem te discussiren. Iemand die zo overduidelijk vast blijft houden aan: Isral doet alles goed en de rest is fout. Daar valt niet mee te discussiren. Bewust gewoon elke keer verkeerd lezen en bewust verkeerd interpreteren, dan zal het nooit ergens over gaan.

En vooral steeds weer een overduidelijk voorbeeld van meten met twee maten. Saoedi-Arabi is goed bezig, omdat ze een paar dingen veranderen, maar uiteraard is Iran nog het grootste kwaad van de wereld (Iran is niet genoemd, maar dat is wel Israls standpunt, dus vast ook de zijne). Dan ben je wel heel erg biased.

Al was die eigenlijk al niet meer serieus te nemen na die opmerking over Hitler en antisemitisme wat altijd van links komt :')
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel hl snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 26 mei 2018 @ 11:01:45 #215
163650 Greys
pi_179396368
Hier verder alleen nog over de praktische zaken van de organisatie van het ESF. Arena, data, etc.

Dus voor de duidelijkheid: antisemitisme-geroep bij kritiek op zaken als de data etc, autorijden door vrouwen in Saudi-Arabi, Hitler en dat soort dingen worden na deze laatste vriendelijke waarschuwing gewoon verwijderd en genote.

Posts die hier niet aan voldoen graag een TR plaatsen als er geen mod is op dat moment en niet mee in discussie, want dat wordt dan ook later weggehaald dus heeft geen enkele zin.

Dank voor ieders medewerking :)

[ Bericht 21% gewijzigd door Greys op 26-05-2018 11:11:27 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179396389
in 1999 was generale repetitie wel op sabbat maar publiek mocht er niet bij onder druk van conservatieve groeperingen. las het net ook op oud artikel van trouw uit 1999
  † In Memoriam † zaterdag 26 mei 2018 @ 11:27:03 #217
368283 ato
pi_179396629
Maar inderdaad vanaf nu even politiek en ESF gescheiden houden, ik word er zenuwachtig van.

En wat Shipped zei, generale repetitie ging gewoon door op Sabath.
Op weg naar ...?

[ Bericht 16% gewijzigd door Greys op 26-05-2018 11:31:06 ]
Life can be a bitch, so like it..
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 26 mei 2018 @ 11:31:42 #218
163650 Greys
pi_179396677
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 11:27 schreef ato het volgende:
Maar inderdaad vanaf nu even politiek en ESF gescheiden houden, ik word er zenuwachtig van.

En wat Shipped zei, generale repetitie ging gewoon door op Sabath.
Op weg naar ...?
Zonder publiek kennelijk toen. Dat lijkt me nu geen optie. ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179396685
Maar ik denk dat de EBU nu niet meer goed zou vinden dat er geen ppubliek bij is
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 26 mei 2018 @ 11:36:15 #220
163650 Greys
pi_179396744
Lijkt me ook. Kaartverkoop, uitverkochte zaal vol publiek bij juryfinale op vrijdag, vol perscentrum, zal denk ik echt niet van afgeweken gaan worden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179396806
Enige wat men verder zou kunnen doen is een keer de juryfinale in de middag. Maar je zit nog steeds met repetities op zaterdag zelf
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 26 mei 2018 @ 11:44:08 #222
163650 Greys
pi_179396860
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 11:40 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Enige wat men verder zou kunnen doen is een keer de juryfinale in de middag. Maar je zit nog steeds met repetities op zaterdag zelf
Vrijdag overdag zijn de dress rehearsals voor de juryshow in de avond. En die kan je niet skippen want is allemaal nodig voor de doorloop om alles op tijd gewisseld te hebben tussen de acts etc. Dus de juryshow zelf naar de middag verplaatsen lijkt me praktisch gezien eerlijk gezegd echt onmogelijk.

En zaterdagmiddag heb je idd nog de familieshow waar ook kaartverkoop voor is.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179396889
Ik krijg hierdoor dus steeds meer het gevoel dat het Isral niet wordt
pi_179397215
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 11:46 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Ik krijg hierdoor dus steeds meer het gevoel dat het Isral niet wordt
Ik gun het ze wel, daar niet van. Bedoel de laatste keer dat we in Isral waren was in 1999 en obviously willen ze hun land weer introduceren aan de wereld, en ik denk ook dat Isral heel veel moois te bieden heeft, maar zoals het nu gaat met de afspraken omtrent de EBU, zie ik het eerlijk gezegd ook niet gebeuren.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 26 mei 2018 @ 12:18:21 #225
163650 Greys
pi_179397306
Ik hoop dat ze gewoon Tel Aviv alsnog kunnen bieden als optie (oa ivm dichte luchthaven Jeruzalem, lijkt me nogal een probleem als z enorm veel mensen er moeten komen) en gewoon even met alles eerst normaal uitgebreid in overleg gaan met de EBU zodat er verder geen verkeerde data meer naar buiten komen etc. Dan zie ik nog wel gebeuren dat het gewoon daar georganiseerd gaat worden en het geweldig wordt. Want ook ik snap dat ze het gewoon willen organiseren en hun land willen promoten.

Maar zelfs dan moeten ze dus wel eerst alle praktische hobbels nemen als ook het OV dat kennelijk stilligt tijdens Sabbath en hoe al die mensen zich dan van hotels naar de arena kunnen begeven en het schema van de shows dat wrs niet aangepast kan worden etc.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179397415
Ik zie het nog wel gebeuren. Heb nog wat foto’s en videos opgezocht van de Pais Arena in Jeruzalem en het is echt een goede locatie voor het ESF. Denk dat het daar gewoon door zal gaan en de Israelische omroep zal beslist de shabbath opzij leggen. De Zweedse omroep heeft al interesse getoond om mee te doen aan het ESF van volgend jaar, dus al die boycot acties enzovoort zullen niet zoveel invloed hebben. Kijk naar die BDS acties die Netta haar ESF show wilden boycotten, daar is ook niks van gekomen, sterker nog: Isral won. Dus waarschijnlijk zullen die boycot acties van nu uiteindelijk niks uitmaken. Moest het EBU Jeruzalem nu echt niet willen als host city, dan zal de burgermeester van Tel Aviv het waarschijnlijk wl willen hosten. Maar voorlopig doet ie koppig puur omdat ze het zo graag in Jeruzalem willen. Verder heeft Kan zelf nog niks gezegd over dat Shabbath een probleem is, ofwel?
pi_179397470
Pais Arena in Jeruzalem ziet er zo uit:
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 26 mei 2018 @ 12:59:47 #228
163650 Greys
pi_179397894
Als arena is die zeker weten het meest geschikt. Denk dat iedereen die het vergelijkt met de rest dat zal vinden :Y

Maar dan is het praktisch gezien voor de vele reizigers die erheen willen wel weer beetje onhandig dat de organiserende stad geen werkende luchthaven heeft. Op hoeveel km ligt dan de dichtstbijzijnde eigenlijk?

Ik heb niks meegekregen van boycot acties tegen Netta d'r optreden dit jaar eerlijk gezegd. Enkele gekkies hou je altijd natuurlijk, net als dat sommigen over Waylon z'n act tekeer gingen. Ze stond ook al meteen bij de bookies bovenaan en won dus eventuele voorgenomen boycots hebben inderdaad nul invloed gehad.

[ Bericht 12% gewijzigd door Greys op 26-05-2018 13:24:26 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179398662
Ze schijnen heel veel Arabische landen ook te willen. Niet alleen Saoedi-Arabi. Daar zitten ook landen tussen die van de EBU wel sowieso zouden mogen
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 26 mei 2018 @ 13:53:59 #230
163650 Greys
pi_179398713
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 13:49 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Ze schijnen heel veel Arabische landen ook te willen. Niet alleen Saoedi-Arabi. Daar zitten ook landen tussen die van de EBU wel sowieso zouden mogen
Huh? Bron? En als het al waar is, is er berhaupt plek voor al die 'heel veel Arabische landen' puur praktisch qua tijdsduur van de uitzendingen enzo? :P En hoezo zouden die 'sowieso wel mogen' van de EBU, zijn ze lid? Ik mis weer heel veel geloof ik :D Zelfs al is het antwoord op alles JA, dan is het toch echt aan de EBU om ze uit te nodigen en niet aan het organiserend land, wie dat ook is.

Maar dit wordt wel heel erg speculatief allemaal zo. Ik wacht wel even een bron af. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179398730
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 13:53 schreef Greys het volgende:

[..]

Bron? Is er berhaupt plek voor al die 'heel veel Arabische landen' puur praktisch qua tijdsduur van de uitzendingen enzo? :P En hoezo zouden die 'sowieso wel mogen' van de EBU, zijn ze lid dan? Ik mis weer heel veel geloof ik :D Zelfs al is het antwoord op alles JA, dan is het aan de EBU om ze uit te nodigen en niet aan het organiserend land, wie dat ook is.
Tunesi. Libanon, Algerije, Marokko Egypte en Jordani zijn wel lid van EBU
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 26 mei 2018 @ 13:58:08 #232
163650 Greys
pi_179398772
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 13:55 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:

[..]

Tunesi. Libanon, Algerije, Marokko Egypte en Jordani zijn wel lid van EBU
Ja ok maar bron dat die allemaal door Isral uitgenodigd zijn/worden? :P Omdat je zei dat 'ze' dat willen. Of bedoelde je met 'ze' niet Isral?

Als ze lid zijn zal er een reden zijn dat ze eerder niet meededen. Er zijn zoveel landen die wel bij de EBU zijn aangesloten en niet meedoen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179398822
De bron. De reden dat ze nooit meedoen heeft temaken met deelname Isral. Marokko deed een keer mee maar was in jaar zonder Isral. Libanon wou een keer meedoen maar ging uiteindelijk niet omdat uitzenden programma's waarin Isral als onafhankelijke staat wordt gezien verboden is. Zelfde gold voor Tunesi
pi_179399014
Uitleg ivm Greys haar vraag omtrent vervoer naar Jeruzalem enzo:

Tel Aviv - Jeruzalem met de auto duurt ongeveer 1 uur. Binnenkort ronden ze de werken van de rechtstreekse tramlijn tussen Tel Aviv en Jeruzalem af, dus dat zullen ze volgend jaar (als het in J. zal plaatsvinden) kunnen gebruiken. Dat zal ongeveer een reistijd hebben van 40 min. Dat is nog wel te doen. Ik denk dat Ben Gurion vliegveld in Tel Aviv het dichtstbij is. Je hebt er in Haifa ook een maar die is helemaal aan de andere kant van Isral, echt ver weg van Jeruzalem.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 26 mei 2018 @ 14:44:13 #235
163650 Greys
pi_179399486
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 14:15 schreef justnathan321 het volgende:
Uitleg ivm Greys haar vraag omtrent vervoer naar Jeruzalem enzo:

Tel Aviv - Jeruzalem met de auto duurt ongeveer 1 uur. Binnenkort ronden ze de werken van de rechtstreekse tramlijn tussen Tel Aviv en Jeruzalem af, dus dat zullen ze volgend jaar (als het in J. zal plaatsvinden) kunnen gebruiken. Dat zal ongeveer een reistijd hebben van 40 min. Dat is nog wel te doen. Ik denk dat Ben Gurion vliegveld in Tel Aviv het dichtstbij is. Je hebt er in Haifa ook een maar die is helemaal aan de andere kant van Isral, echt ver weg van Jeruzalem.
Dank! :)
Dat zou dan idd nog wel te doen zijn volgens mij. Geen idee of EBU daar ook nog bepaalde richtlijnen of eisen voor heeft maar volgens mij zouden ze het daar niet om afkeuren gok ik.

En even een stomme vraag (maar ik stel hem toch want dat is altijd beter dan gissen :P ) weet jij dan ook of die tramlijn dan ook tijdens Sabbath rijdt? Want ik zat vanmorgen een beetje te zoeken en neuzen en zag dat het Hooggerechtshof afgelopen september nog een verzoek had afgewezen om de bussen dan te laten gaan rijden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 26 mei 2018 @ 14:47:36 #236
163650 Greys
pi_179399562
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 14:01 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
De bron. De reden dat ze nooit meedoen heeft temaken met deelname Isral. Marokko deed een keer mee maar was in jaar zonder Isral. Libanon wou een keer meedoen maar ging uiteindelijk niet omdat uitzenden programma's waarin Isral als onafhankelijke staat wordt gezien verboden is. Zelfde gold voor Tunesi
Ah. Die ene minister dus weer die op eigen houtje maar van alles uitnodigt. De EBU zal blij met hem zijn, die mogen dat allemaal weer recht gaan breien. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179399598
Ik heb geen idee... Ik zie in Tel Aviv op shabbath meestal wel een paar bussen rijden dus het kan zijn dat de tram ook zal rijden op shabbath. In Tel Aviv letten ze sowieso niet op de shabbath, daar zijn ongeveer 65% van alle winkels enzo gewoon open op shabbath.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 26 mei 2018 @ 14:52:03 #238
163650 Greys
pi_179399644
Wederom dank voor je info. Ben benieuwd hoe het afloopt.

(En even puur voor mezelf: schrijf je nou shabbath of sabbath of shabbat of..? Ik zie verschillende versies ook als ik Google.)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179399681
Je kan het op verschillende manieren schrijven, er zal wel een of ander officiele schrijfwijze zijn maar opzich maakt het niet uit hoe je het schrijft.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 26 mei 2018 @ 15:03:46 #240
163650 Greys
pi_179399874
^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 26 mei 2018 @ 19:57:49 #241
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179405593
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 14:47 schreef Greys het volgende:

[..]

Ah. Die ene minister dus weer die op eigen houtje maar van alles uitnodigt. De EBU zal blij met hem zijn, die mogen dat allemaal weer recht gaan breien. :D
Ik denk dat de Isralische organisatie ook niet blij met hem zal zijn. Want die zullen denk ik gewoon aan het overleggen zijn met de EBU. Als er dan steeds een minister tussendoor komt die steeds uitspraken doet die je werk alleen maar moeilijker maken.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel hl snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 26 mei 2018 @ 20:23:45 #242
163650 Greys
pi_179406147
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 19:57 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ik denk dat de Isralische organisatie ook niet blij met hem zal zijn. Want die zullen denk ik gewoon aan het overleggen zijn met de EBU. Als er dan steeds een minister tussendoor komt die steeds uitspraken doet die je werk alleen maar moeilijker maken.
Ja daar heb je gelijk in. Die zullen hem ook liever kwijt dan rijk zijn wat dit betreft.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 27 mei 2018 @ 01:55:27 #243
474869 Trumpinator
Ik Wil Zomer
pi_179415102
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 11:01 schreef Greys het volgende:
Hier verder alleen nog over de praktische zaken van de organisatie van het ESF. Arena, data, etc.

Dus voor de duidelijkheid: antisemitisme-geroep bij kritiek op zaken als de data etc, autorijden door vrouwen in Saudi-Arabi, Hitler en dat soort dingen worden na deze laatste vriendelijke waarschuwing gewoon verwijderd en genote.

Posts die hier niet aan voldoen graag een TR plaatsen als er geen mod is op dat moment en niet mee in discussie, want dat wordt dan ook later weggehaald dus heeft geen enkele zin.

Dank voor ieders medewerking :)
Meteen mee eens. Het hoort hier in deze draad over de logistiek van een mogelijk ESF in Jeruzalem/Israel te gaan en niet over het Palestijnse vraagstuk. Het zou FOK sieren in deze draad om berichten over oproepen tot boycotten van Israel ook resoluut te verwijderen. Ik voel al aan mijn water dat dat natuurlijk niet gaat gebeuren. Dat gelegenheidsargumenten zullen worden aangehaald waarom zo'n bericht toch moet kunnen en degene die Israel poogt te verdedigen de deur wordt gewezen, want what else is new?
pi_179415452
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 01:55 schreef Trumpinator het volgende:

[..]

Meteen mee eens. Het hoort hier in deze draad over de logistiek van een mogelijk ESF in Jeruzalem/Israel te gaan en niet over het Palestijnse vraagstuk. Het zou FOK sieren in deze draad om berichten over oproepen tot boycotten van Israel ook resoluut te verwijderen. Ik voel al aan mijn water dat dat natuurlijk niet gaat gebeuren. Dat gelegenheidsargumenten zullen worden aangehaald waarom zo'n bericht toch moet kunnen en degene die Israel poogt te verdedigen de deur wordt gewezen, want what else is new?
Dat heeft echter heel direct te maken met de wel of niet deelname van bepaalde landen aan het ESF volgend jaar, dus natuurlijk vind ik gewoon dat dit geplaatst moet worden. En wellicht zijn die boycotten een storm in een glas water (zelf vermoed ik momenteel van wel), maar het is weldegelijk relevant voor dit topic om bij te houden hoe de organisatie ervoor staat. Als een land het ESF volgend jaar wil boycotten, dan heeft dat gevolgen voor de line-up volgend jaar.

En als iemand hier plaatst dat een bepaald land eventueel het ESF 2019 in Isral wil boycotten betekent dat ook niet dat degene die dat post het daar ook mee eens is. Greys bedoelt vooral dat we dit niet in een NWS/POL discussie moeten maken, maar enige discussie relevant moeten houden aan de ESF organisatie.

Ik ben het dan ook helemaal met je eens dat het moet gaan over de deelname in Isral en de voorbereidingen volgend jaar, maar dat betekent niet dat iedereen die vraagtekens plaatst bij de eventuele deelname daar (wat vooral organisatorisch is, wat betreft luchthavens, capaciteit van arena's, e.d.) ineens pro-Palestina is of ineens tegen Isral. Je ziet hopelijk dat verschil wel.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  zondag 27 mei 2018 @ 10:13:10 #245
477415 justnathan321
Belgisch :)
pi_179418040
De Isralische ambassadeur zat samen met de IJslande omroep in verband met de IJslande petitie om het ESF in Isral te boycotten.
Ben blij dat er enige communicatie is tussen Isral en IJsland, op die manier kunnen ze misschien tot een compromis geraken waardoor IJsland het nog wel zou zien zitten om deel te nemen aan een mogelijke ESF in Isral.

Bron: https://oikotimes.com/%F0(...)over-eurovision-row/
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 27 mei 2018 @ 11:20:40 #246
163650 Greys
pi_179419081
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 01:55 schreef Trumpinator het volgende:

[..]

Meteen mee eens. Het hoort hier in deze draad over de logistiek van een mogelijk ESF in Jeruzalem/Israel te gaan en niet over het Palestijnse vraagstuk. Het zou FOK sieren in deze draad om berichten over oproepen tot boycotten van Israel ook resoluut te verwijderen. Ik voel al aan mijn water dat dat natuurlijk niet gaat gebeuren. Dat gelegenheidsargumenten zullen worden aangehaald waarom zo'n bericht toch moet kunnen en degene die Israel poogt te verdedigen de deur wordt gewezen, want what else is new?
Dat laatste is dus niet ndig beste man, besef dat nou. Er is hier namelijk helemaal niemand 'de deur gewezen' omdat ie Isral poogt te verdedigen. Lees, zie. En geef misschien een keertje toe dat het hier juist behoorlijk meevalt. :)

Sterker nog, je bent lang niet de enige hier die graag zou zien dat het gewoon in Isral wordt georganiseerd - de meerderheid wil dat volgens mij gewoon - maar wel de enige die het op een beschuldigende ("antisemitisme!") en aanvallende manier doet, er allerhande zaken bij halend die niets van doen hebben met de praktische kant van de organisatie. Het is hier niet ter zake doend dat vrouwen in Saudi-Arabi mogen autorijden, het gaat erom dat die Isralische minister het uitnodigen van andere landen gewoon aan de EBU moet overlaten. Ik denk dat de Isralische ESF-organisatie daar net zo over denkt, hij maakt het hen alleen maar lastiger, regel eerst eens stad/data met de EBU.

De organisatie van het ESF wordt Isral hier volgens mij van alle kanten gegund mits ze zich gewoon aan de regels houden die voor alle organiserende landen gelden. Als een Finse minister op eigen houtje andere landen ging uitnodigen zou men net zo verbaasd en verontwaardigd zijn.

Justnathan z'n roots liggen in Isral en die wil uiteraard ook heel graag dat het daar georganiseerd wordt en hij probeert juist vragen weg te nemen en doet alles op een heel andere toon. Neemt bepaalde prktische twijfels weg over de dichte luchthaven. Omdat hij na z'n eerste twijfels nu wel door heeft dat men hier helemaal niet massaal anti is. Mits het gewoon volgens de regels gaat, wat hij zelf ook vindt. :)

Ik zal het topic nalopen op berichten over de boycots. Puur mededelingen/linkjes erover blijven staan omdat de EBU er kennelijk praktische zorgen om heeft en het hier geen oproepen tot zijn, er is in NL geen sprake van een boycot op dit moment volgens mij, mr (wacht even met briesen :+ ) zodra er iets wordt toegejuichd van een boycot gaat het weg. Ik heb het hier niet gezien eerlijk gezegd maar ben ook maar een mens. Zal wel - om voor de laatste keer goede wil aan je te tonen - m'n eigen post met "de boycotoproep van IJsland is nu zoveel keer getekend" weghalen omdat JIJ die wellicht als toejuichen zag/ziet. Maar het was geplaatst als gegeven.

Persoonlijke mening over de boycots: als je als land niet mee wilt doen om welke reden dan ook doe je gewoon niet mee, maar ga niet afdwingen dat het invloed heeft op anderen en de organisatie wellicht weg wordt genomen van het land. Denk dat we het daar ook gewoon over eens kunnen zijn.

Nu even de honden uitlaten.
Dat is offtopic.
Waarvoor excuus. :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 27 mei 2018 @ 12:53:30 #247
163650 Greys
pi_179420373
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 10:13 schreef justnathan321 het volgende:
De Isralische ambassadeur zat samen met de IJslande omroep in verband met de IJslande petitie om het ESF in Isral te boycotten.
Ben blij dat er enige communicatie is tussen Isral en IJsland, op die manier kunnen ze misschien tot een compromis geraken waardoor IJsland het nog wel zou zien zitten om deel te nemen aan een mogelijke ESF in Isral.

Bron: https://oikotimes.com/%F0(...)over-eurovision-row/
Normale communicatie is in zo'n geval altijd een goed idee natuurlijk. Elkaars zorgen aanhoren en waar kan wegnemen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 27 mei 2018 @ 13:18:27 #248
477415 justnathan321
Belgisch :)
pi_179420741
Hebben KAN en het EBU nog gesprekken gevoerd sinds hun laatste meeting van verleden week?
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 27 mei 2018 @ 13:36:43 #249
163650 Greys
pi_179421116
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 13:18 schreef justnathan321 het volgende:
Hebben KAN en het EBU nog gesprekken gevoerd sinds hun laatste meeting van verleden week?
Heb het daarna niet meer langs zien komen ergens. Maar dat kan ook betekenen dat ze wel gewoon gesproken hebben maar dat ze het verder tussen hen houden tot er knopen gehakt zijn. Wat op zich misschien ook wel verstandig zou zijn. :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 27 mei 2018 @ 19:44:59 #250
477415 justnathan321
Belgisch :)
pi_179430528
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 13:36 schreef Greys het volgende:

[..]

Heb het daarna niet meer langs zien komen ergens. Maar dat kan ook betekenen dat ze wel gewoon gesproken hebben maar dat ze het verder tussen hen houden tot er knopen gehakt zijn. Wat op zich misschien ook wel verstandig zou zijn. :Y
Ja... hoop gewoon dat beide kanten genoeg met elkaar communiceren en dat ze tot een goed eind komen. Goede communicatie is bij zoiets echt wel een key factor en ergens ben ik bang dat deze goede communicatie er niet is.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 27 mei 2018 @ 19:50:21 #251
163650 Greys
pi_179430740
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 19:44 schreef justnathan321 het volgende:

[..]

Ja... hoop gewoon dat beide kanten genoeg met elkaar communiceren en dat ze tot een goed eind komen. Goede communicatie is bij zoiets echt wel een key factor en ergens ben ik bang dat deze goede communicatie er niet is.
Van die ene minister weten we dat ie dat niet kan/doet, maar die heeft gelukkig niets van doen met de organisatie. ;)
Dus wellicht valt het allemaal nog mee en gaat het ondertussen prima met de gesprekken tussen EBU en de omroep. Ik denk echt dat er Isral heel veel aan gelegen is om het daar te laten doorgaan als je zag dat ze nog voor de winst de trotse Isral promofilmpjes al op Twitter hadden met 'stel je eens voor dat dit werkelijkheid gaat worden'. Dus ze zullen het niet zomaar laten schieten en (vermoed ik) wel wat concessies gaan doen. Dat ze er wat langer over doen eventueel om te zien of Tel Aviv echt geen optie is en de juiste data te bepalen is op zich niet erg. Ben benieuwd!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 28 mei 2018 @ 18:21:08 #252
2681 Dave
Aardig op drave
pi_179451491
Uit https://www.nu.nl/songfes(...)gfestival-niet-.html

quote:
De definitieve locatie van het Eurovisie Songfestival wordt volgens Isralische media niet vr september aangekondigd.
:o)
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 28 mei 2018 @ 18:31:16 #253
163650 Greys
pi_179451699
quote:
:o

Wauw. Dat wordt dus niet in de zomer al appartementen en vluchten boeken zoals dit jaar :D

Wel benieuwd hoe/waarom ze nu al kunnen zeggen dat het zo lang gaat duren. Heel apart.
Zeker omdat dit klinkt alsof het dus wel gewoon in Isral gaat plaatsvinden lijkt me? Als EBU zou besluiten het elders te laten houden zouden ze dat wel voor september doen gok ik.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179454238
KAN vroeg aan de Isralische Gal Gadot of ze het ziet zitten om het ESF van volgend jaar te hosten.

quote:
“Gal would be happy to host and take part in the Eurovision Song Contest, but unfortunately, the constraints of schedule and previous commitments will not allow her to do so.”
Jammer dat ze niet kan. Het feit dat ze haar uitnodigen wilt ergens wel zeggen dat ze bijna zeker zijn dat het in Isral zal plaatsvinden, denk ik toch.


http://wiwibloggs.com/201(...)-commitments/223679/
pi_179454455
Ook hier is te lezen dat KAN inderdaad pas tegen September de data en locatie zal onthullen.

SPANNEND

quote:
It is expected to take place in Jerusalem but its official location will be announced by September by Public Broadcasting Corporation—the Kan 11 television network—which will produce and broadcast it.
https://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-5272950,00.html
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 28 mei 2018 @ 20:54:50 #256
163650 Greys
pi_179454573
Waarom zou dat kunnen zijn dat ze nu al weten dat ze het pas over maanden bekend kunnen maken? Kan er geen reden voor bedenken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179455024
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 20:54 schreef Greys het volgende:
Waarom zou dat kunnen zijn dat ze nu al weten dat ze het pas over maanden bekend kunnen maken? Kan er geen reden voor bedenken.
Raar he. Ik denk dat ik wel weet waarom. In Jeruzalem bestaat er zoiets als een wet dat je op Shabbath als overheids dienst of dergelijke niet zomaar mag werken. Misschien proberen ze bij een of ander rechtbank of dergelijke instelling toestemming te krijgen om wl werk te verrichten tijdens Shabbath? En zoiets kan wel even duren.

Of misschien zijn ze aan het plannen om een nieuwe arena te bouwen in een stad buiten Jeruzalem en Tel Aviv? Net als dat Azerbaijan dat deed.

Zelf ben ik op dat vlak geen expert haha maar deze leken mij wel een van de meest logische redenen.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 28 mei 2018 @ 21:23:28 #258
163650 Greys
pi_179455223
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 21:14 schreef justnathan321 het volgende:

[..]

Raar he. Ik denk dat ik wel weet waarom. In Jeruzalem bestaat er zoiets als een wet dat je op Shabbath als overheids dienst of dergelijke niet zomaar mag werken. Misschien proberen ze bij een of ander rechtbank of dergelijke instelling toestemming te krijgen om wl werk te verrichten tijdens Shabbath? En zoiets kan wel even duren.

Of misschien zijn ze aan het plannen om een nieuwe arena te bouwen in een stad buiten Jeruzalem en Tel Aviv? Net als dat Azerbaijan dat deed.

Zelf ben ik op dat vlak geen expert haha maar deze leken mij wel een van de meest logische redenen.
Maar bij die laatste reden, nieuwe arena bouwen, kan je dat nu ook gewoon zeggen/aankondigen lijkt me. Dat kan je niet maanden geheim houden volgens mij.

Maar ze houden het wel spannend zo :D

Maar het lijkt me wel dat er grote kans is dat dit betekent dat het iig Isral gaat worden? Of proeven jullie dat hier nog niet zo uit?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179455366
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 21:23 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar bij die laatste reden, nieuwe arena bouwen, kan je dat nu ook gewoon zeggen/aankondigen lijkt me. Dat kan je niet maanden geheim houden volgens mij.

Maar ze houden het wel spannend zo :D
Ja klopt wel. Vind het ook zo vervelend dat we van het EBU zelf niks te horen krijgen. De enige die we tot nu toe hebben gehoord is Kan zelf maar ergens vind ik het EBU geloofwaardiger :P
pi_179456065
quote:
Wel jammer dat Gal Gadot niet presenteert, heeft Netta dus voor niets over Wonder Woman gezongen :P

Verder wel opmerkelijk dat we de locatie en de data pas in september krijgen
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator maandag 28 mei 2018 @ 23:17:00 #261
375570 crew  Cyan9
pi_179457269
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 21:28 schreef justnathan321 het volgende:

[..]

Ja klopt wel. Vind het ook zo vervelend dat we van het EBU zelf niks te horen krijgen. De enige die we tot nu toe hebben gehoord is Kan zelf maar ergens vind ik het EBU geloofwaardiger :P
Nou ja, de EBU is natuurlijk wel de gene die uiteindelijk de knopen door hakt. Ik denk dat er wel wat deadlines zijn gesteld voor sommige zaken. Ik vraag me af of het ook betekent dat de EBU het plan pas gepresenteerd krijgt in september, dat lijkt me toch aan de late kant.
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
pi_179460752
quote:
Dat wordt dan lastig artiesten kiezen, want ik kan me voorstellen dat ook een heel aantal artiesten niet naar Jeruzalem zouden willen.

Oh ja, hoi! :W Ik lees ook nog mee. Ik ben alleen zo slecht er in om altijd mee te schrijven :')
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 29 mei 2018 @ 09:39:02 #263
163650 Greys
pi_179462180
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 08:04 schreef Momazie het volgende:

[..]

Dat wordt dan lastig artiesten kiezen, want ik kan me voorstellen dat ook een heel aantal artiesten niet naar Jeruzalem zouden willen.

Oh ja, hoi! :W Ik lees ook nog mee. Ik ben alleen zo slecht er in om altijd mee te schrijven :')
Denk je echt? Denk zelf dat het wel meevalt, want als de EBU eea goedkeurt zal dat vast niet op 'nou op hoop van zegen dan maar'-basis zijn maar op echt vertrouwen dat alles goed geregeld wordt door toezeggingen en compromissen (en controle op alles die ze zelf uitvoeren). Maar misschien schat ik dat verkeerd in hoor!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 29 mei 2018 @ 09:43:02 #264
163650 Greys
pi_179462235
Ik zie in het reisadvies dan wel weer staan dat je plaatsen met veel mensen moet vermijden. Dat lijkt me dan weer wat lastig op het ESF. :P

https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen/israel
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179463522
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 09:43 schreef Greys het volgende:
Ik zie in het reisadvies dan wel weer staan dat je plaatsen met veel mensen moet vermijden. Dat lijkt me dan weer wat lastig op het ESF. :P

https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen/israel
Was net nog in Isral, die reisadvies is wel een beetje overdreven. Ze hebben wel gelijk over de checkpoints, maar je bent als toerist wel slim genoeg om daar niet naartoe te gaan, denk ik dan...
pi_179463594
Zie hoeveel mensen er net nog waren tijdens de joodse feestdag:

Dit is bijna altijd zo. In het westen van Jeruzalem is het opzich wel veilig, zolang je zelf de problemen niet opzoekt.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 29 mei 2018 @ 11:24:10 #267
163650 Greys
pi_179464259
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 10:47 schreef justnathan321 het volgende:

[..]

Was net nog in Isral, die reisadvies is wel een beetje overdreven. Ze hebben wel gelijk over de checkpoints, maar je bent als toerist wel slim genoeg om daar niet naartoe te gaan, denk ik dan...
Ik zette er ook geen waardeoordeel bij he? :P Alleen (feit) dat het in het officile reisadvies staat. Omdat het hierboven ging over of artiesten er wel heen zouden durven/willen en ik juist denk dat wel mee zou vallen. Ik weet dus alleen niet in hoeverre artiesten/mensen waarde hechten aan zo'n melding in het reisadvies om grote massa's te vermijden. Want dat dt lastig wordt op een Eurovisie is duidelijk ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179464892
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 11:24 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik zette er ook geen waardeoordeel bij he? :P
Nee weet ik, ik beoordeelde het advies gewoon :P
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 29 mei 2018 @ 12:12:00 #269
163650 Greys
pi_179465178
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 11:56 schreef justnathan321 het volgende:

[..]

Nee weet ik, ik beoordeelde het advies gewoon :P
En helemaal met je eens dat toeristen idd zelf wel kunnen bedenken dat ze niet naar die checkpoints enzo moeten gaan hoor :D Je moet het gedoe niet gaan opzoeken natuurlijk.

Maar ben wel oprecht benieuwd naar hoeveel artiesten zullen zeggen 'Ohhh mag ik naar het ESF wat geweldig! Oh maar wacht, is het in Isral, laat dan maar'. Denk zelf dus heel weinig maar misschien valt dat nog tegen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179470405
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 12:12 schreef Greys het volgende:

[..]

En helemaal met je eens dat toeristen idd zelf wel kunnen bedenken dat ze niet naar die checkpoints enzo moeten gaan hoor :D Je moet het gedoe niet gaan opzoeken natuurlijk.

Maar ben wel oprecht benieuwd naar hoeveel artiesten zullen zeggen 'Ohhh mag ik naar het ESF wat geweldig! Oh maar wacht, is het in Isral, laat dan maar'. Denk zelf dus heel weinig maar misschien valt dat nog tegen.
Er zullen zeker wel een paar artiesten bijzitten die liever niet naar Isral zouden willen reizen. Maar ik denk wel dat eens ze zien dat andere artiesten van andere participerende landen wel gewoon gaan, dat ze dan overtuigd zullen geraken.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 29 mei 2018 @ 16:31:32 #271
163650 Greys
pi_179470464
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 16:28 schreef justnathan321 het volgende:

[..]

Er zullen zeker wel een paar artiesten bijzitten die liever niet naar Isral zouden willen reizen. Maar ik denk wel dat eens ze zien dat andere artiesten van andere participerende landen wel gewoon gaan, dat ze dan overtuigd zullen geraken.
Ja denk ik ook!

Dit klinkt trouwens alsof ze niet voor die ene arena zouden gaan die al zo geschikt leek :o Dit is een niet overdekt stadion dat voor 44 miljoen aangepast en overdekt zou gaan worden. Benieuwd waarom deze keuze, als het waar is.

https://www.escxtra.com/2(...)-adapted-eurovision/
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179472813
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 16:31 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja denk ik ook!

Dit klinkt trouwens alsof ze niet voor die ene arena zouden gaan die al zo geschikt leek :o Dit is een niet overdekt stadion dat voor 44 miljoen aangepast en overdekt zou gaan worden. Benieuwd waarom deze keuze, als het waar is.

https://www.escxtra.com/2(...)-adapted-eurovision/
*O* *O* Weer een teken dat het waarschijnlijk in Isral zal plaatsvinden volgend jaar *O* *O*

Teddy Stadium ziet er wel echt huge uit. Maar 44 miljoen dollar is toch veel te veel voor er gewoon een dak op te zetten? :o
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 29 mei 2018 @ 18:47:12 #273
163650 Greys
pi_179473206
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 18:27 schreef justnathan321 het volgende:

[..]

*O* *O* Weer een teken dat het waarschijnlijk in Isral zal plaatsvinden volgend jaar *O* *O*
Lijkt me wel :Y

quote:
Teddy Stadium ziet er wel echt huge uit. Maar 44 miljoen dollar is toch veel te veel voor er gewoon een dak op te zetten? :o
Ik snap niet dat ze niet voor die andere gaan :D Die leek al kant en klaar.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179473389
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 18:47 schreef Greys het volgende:

Ik snap niet dat ze niet voor die andere gaan :D Die leek al kant en klaar.
In de Pais arena past er niet zo een heel grote podium net als de podium van dit jaar. Ik denk dat Kan ernaar streeft om het echt groot te houden volgend jaar.

Maarja snap ook niet echt waarom ze opeens 44 miljoen dollar zouden uitgeven voor een ietwat grotere podium... Met 44 miljoen dollar kan je in de Pais arena zoveel speciale dingen doen.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 29 mei 2018 @ 18:58:43 #275
163650 Greys
pi_179473442
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 18:56 schreef justnathan321 het volgende:

[..]

In de Pais arena past er niet zo een heel grote podium net als de podium van dit jaar. Ik denk dat Kan ernaar streeft om het echt groot te houden volgend jaar.

Maarja snap ook niet echt waarom ze opeens 44 miljoen dollar zouden uitgeven voor een ietwat grotere podium... Met 44 miljoen dollar kan je in de Pais arena zoveel speciale dingen doen.
En die 44 miljoen is dan echt puur voor aanpassen stadion, kan je nagaan wat er nog bijkomen voor 'normale' organisatiekosten!
Nou ja het zal wel heel erg tof worden en wat mogen kosten dan :P ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179473477
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 18:58 schreef Greys het volgende:

[..]

..., kan je nagaan wat er nog bijkomen voor 'normale' organisatiekosten!

Echt he.
pi_179473492
Is het al bekend hoeveel winst Portugal heeft gemaakt door het ESF te hosten?
  dinsdag 29 mei 2018 @ 19:04:52 #278
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_179473592
44 miljoen. Wauw. Azerbeijaanse taferelen.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_179473633
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 19:04 schreef ijs_beer het volgende:
44 miljoen. Wauw. Azerbeijaanse taferelen.
Jep. Een klein (heel klein) beetje wat ik had voorspeld haha.

quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 21:14 schreef justnathan321 het volgende:

[..]

Of misschien zijn ze aan het plannen om een nieuwe arena te bouwen in een stad buiten Jeruzalem en Tel Aviv? Net als dat Azerbaijan dat deed.

  dinsdag 29 mei 2018 @ 21:20:33 #280
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179477824
quote:
Dat is wel erg laat :o Maar misschien doen ze dat om een slag om de arm te houden en zo genoeg tijd te nemen voor het overleg. En dat ze waarschijnlijk eerder wel met een datum naar buiten komen als het grotendeels rond is, maar pas officieel dat dan pas bevestigen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel hl snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 21:22:36 #281
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179477892
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 18:56 schreef justnathan321 het volgende:

[..]

In de Pais arena past er niet zo een heel grote podium net als de podium van dit jaar. Ik denk dat Kan ernaar streeft om het echt groot te houden volgend jaar.

Maarja snap ook niet echt waarom ze opeens 44 miljoen dollar zouden uitgeven voor een ietwat grotere podium... Met 44 miljoen dollar kan je in de Pais arena zoveel speciale dingen doen.
Ik denk dat er langer plannen voor een verbouwing zijn en dat ze het ESF aangrijpen, om nu dan toch echt die verbouwing eens door te zetten. Anders is 44 miljoen wel erg veel om dat puur voor het festival te doen.

In dat laatste geval zouden ze net zo gek zijn als de Azeri.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel hl snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_179504266
quote:
Former Eurovision star Donna McCaul has said she would be happy to represent Ireland in Israel — and take “the grief” of bypassing a boycott.
Dat is al een goed begin...

Uit: klik

[ Bericht 7% gewijzigd door Greys op 31-05-2018 09:37:58 ]
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 31 mei 2018 @ 09:39:21 #283
163650 Greys
pi_179505793
Nathan ik heb je post gewijzigd maar alleen om het linkje te fixen. Kan jij niks aan doen maar Oikotimes linkjes 'breken' vaak als je ze plakt. Dus hij deed het niet. Nu wel als het goed is. ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † donderdag 31 mei 2018 @ 10:50:58 #284
368283 ato
pi_179506862
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 07:34 schreef justnathan321 het volgende:

[..]

Dat is al een goed begin...

Uit: klik
Dat zij samen met haar broer was is ook alweer 13 jaar geleden.
Ik vond het best een leuk liedje destijds van Ierland.

Ik wil politiek zoveel mogelijk vermijden, maar als zij zoiets nieuws gaan opbouwen gaat het niet ten koste van inwoners?
Want was dat bij Azerbeidzjan ook niet zo?
Life can be a bitch, so like it..
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 31 mei 2018 @ 11:12:33 #285
163650 Greys
pi_179507295
Eerst maar eens afwachten of ze dat daadwerkelijk gaan doen, zoveel geld steken in het herbouwen van die arena als ze eentje al hebben die al best voldoet.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † donderdag 31 mei 2018 @ 11:18:38 #286
368283 ato
pi_179507400
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 11:12 schreef Greys het volgende:
Eerst maar eens afwachten of ze dat daadwerkelijk gaan doen, zoveel geld steken in het herbouwen van die arena als ze eentje al hebben die al best voldoet.
Ik krijg bij de organisatie een beetje onrustig idee erbij, een soort Ukraine gevoel.
Maar misschien valt het allemaal mee.

Ik vond de hosts en organisatie in 1999 best goed, leuke mannelijke host die helaas jong is overleden.
En de zangeres van 1992, Dafne.
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † donderdag 31 mei 2018 @ 11:19:16 #287
368283 ato
pi_179507412
En Jerusalem is ook een mooie stad.
Life can be a bitch, so like it..
  donderdag 31 mei 2018 @ 11:21:08 #288
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_179507432
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 16:31 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja denk ik ook!

Dit klinkt trouwens alsof ze niet voor die ene arena zouden gaan die al zo geschikt leek :o Dit is een niet overdekt stadion dat voor 44 miljoen aangepast en overdekt zou gaan worden. Benieuwd waarom deze keuze, als het waar is.

https://www.escxtra.com/2(...)-adapted-eurovision/
Wel weer een stadion in Jeruzalem, vind ik toch wel weer jammer.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  donderdag 31 mei 2018 @ 11:25:18 #289
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_179507485
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 18:27 schreef justnathan321 het volgende:

[..]

*O* *O* Weer een teken dat het waarschijnlijk in Isral zal plaatsvinden volgend jaar *O* *O*

Teddy Stadium ziet er wel echt huge uit. Maar 44 miljoen dollar is toch veel te veel voor er gewoon een dak op te zetten? :o
Gewoon een dak erop zetten is een flinke klus.

Als je gewoon een dak bouwt en dat hierop zet stort waarschijnlijk het hele gebeuren in. Dit stadion is ontworpen en gebouwd als 'zonder dak'. Waarschijnlijk zijn de muren dus ook niet ontworpen om het immense gewicht van zo'n dak te kunnen dragen.

Hier gewoon een dak op zetten zal vermoedelijk betekenen dat een groot deel van het stadion zoals het nu is op de schop moet.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_179542770
quote:
EBU AND IPBC KAN TO DECIDE HOST CITY AND DATES NEXT MONTH IN GENEVA
Ben benieuwd!

Uit: https://oikotimes.com/eur(...)ext-month-in-geneva/ (hoop dat de link het deze keer wel doet)
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 1 juni 2018 @ 18:25:50 #291
163650 Greys
pi_179543110
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 18:09 schreef justnathan321 het volgende:

[..]

Ben benieuwd!

Uit: https://oikotimes.com/eur(...)ext-month-in-geneva/ (hoop dat de link het deze keer wel doet)
Dan snap ik het eerdere bericht weer niet van ze dat het niet eerder dan september zou worden besloten :D

Maar ben idd benieuwd!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179544118
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 18:25 schreef Greys het volgende:

[..]

Dan snap ik het eerdere bericht weer niet van ze dat het niet eerder dan september zou worden besloten :D
Ja vond het ook maar raar
pi_179545337
Pais Arena is uitgesloten omdat een of ander Isralisch basketbalteam niet wilt verhuizen op de Eurovisie data

Ik denk echt dat het dan Teddy Stadum word en dat ze dan gewoon een dak gaan aanbouwen
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 1 juni 2018 @ 20:01:01 #294
163650 Greys
pi_179545603
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 19:51 schreef Nexum het volgende:
Pais Arena is uitgesloten omdat een of ander Isralisch basketbalteam niet wilt verhuizen op de Eurovisie data

Ik denk echt dat het dan Teddy Stadum word en dat ze dan gewoon een dak gaan aanbouwen
Maar de data liggen toch niet vast nog?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179545887
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 19:51 schreef Nexum het volgende:
Pais Arena is uitgesloten omdat een of ander Isralisch basketbalteam niet wilt verhuizen op de Eurovisie data
Raar... Er worden er namelijk vrij vaak concerten gehouden.
pi_179545960
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 20:01 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar de data liggen toch niet vast nog?
Liggen als het goed als vast maar is nog niet naar buiten gebracht.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 1 juni 2018 @ 21:17:53 #297
163650 Greys
pi_179547640
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 20:16 schreef Nexum het volgende:

[..]

Liggen als het goed als vast maar is nog niet naar buiten gebracht.
Bron? Waar las je dat en dat van dat basketbalteam? Wil ik ook wel even lezen :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179555088
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 21:17 schreef Greys het volgende:

[..]

Bron? Waar las je dat en dat van dat basketbalteam? Wil ik ook wel even lezen :P
https://eurovoix.com/2018(...)move-for-eurovision/
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 2 juni 2018 @ 10:40:23 #299
163650 Greys
pi_179555683
quote:
Dankjewel! :*
En zo klinkt het al wat logischer omdat ik me kan voorstellen dat het lastig is om er een hele maand uit te moeten.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 2 juni 2018 @ 11:06:26 #300
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_179555964
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 12:12 schreef Greys het volgende:

[..]

En helemaal met je eens dat toeristen idd zelf wel kunnen bedenken dat ze niet naar die checkpoints enzo moeten gaan hoor :D Je moet het gedoe niet gaan opzoeken natuurlijk.

Maar ben wel oprecht benieuwd naar hoeveel artiesten zullen zeggen 'Ohhh mag ik naar het ESF wat geweldig! Oh maar wacht, is het in Isral, laat dan maar'. Denk zelf dus heel weinig maar misschien valt dat nog tegen.
Als je bijv naar Masada en de Dode Zee wil (en dat wil je alsje in Israel bent) zul je wel door checkpoints moeten.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_179555994
Als het niet in orde komt met Isral Australi aub. Het is een toffe wereldreis voor de deelnemers en dan krijgt hun nationale publiek ook wat.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')