FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / PostNL pakket naar verkeerd adres
snoffmaandag 14 mei 2018 @ 18:42
Ik heb een paar weken geleden een pakketje verstuurd naar iemand die op marktplaats iets gekocht had van mij. Toen kreeg ik een dag later het antwoord dat de postcode niet helemaal klopte. Ik wachtte af tot hij toch misschien aan zou komen maar nu heeft ze hem nog steeds niet ontvangen. Nu zie ik met track and trace (ik heb het verzendbewijs nog) dat het pakketje in den haag ligt omdat de zending niet bezorgd kan worden...ik heb geen retour adres erop gezet. Wat kan ik nu het beste doen?
brulaap112maandag 14 mei 2018 @ 18:43
Gordijnen van je kamer dichtdoen niet postNL bellen.
BEmaandag 14 mei 2018 @ 18:46
Wat brulaap zegt! Vooral niet PostNL bellen met de de melding dat jouw pakje volgens de T&T code, die je nog hebt, onbezorgd in het depot ligt te zijn.
LurkJeRotmaandag 14 mei 2018 @ 18:48
Is het wel een bestaande postcode die op het pakket staat?
Sigaartjemaandag 14 mei 2018 @ 18:48
Je mag hem op komen halen.
Het tikt trouwens.... ;(
halfwaymaandag 14 mei 2018 @ 19:01
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 18:48 schreef Sigaartje het volgende:
Je mag hem op komen halen.
Het tikt trouwens.... ;(
Vibrators moet je anders zonder batterijen opsturen.
Xetranmaandag 14 mei 2018 @ 19:01
PostNL voert normaal gewoon een check uit of een adres daadwerkelijk bestaat, het verhaal is een beetje vreemd.

Ik zou maar contact opnemen, als verkoper ben jij verantwoordelijk voor verzending.
bmp80maandag 14 mei 2018 @ 19:45
quote:
7s.gif Op maandag 14 mei 2018 19:01 schreef Xetran het volgende:
PostNL voert normaal gewoon een check uit of een adres daadwerkelijk bestaat, het verhaal is een beetje vreemd.

Ik zou maar contact opnemen, als verkoper ben jij verantwoordelijk voor verzending.
Ik heb wel een keer bij een aangetekende brief te horen gekregen dat het adres niet bestond. Maar volgens mij wordt in elk geval bij het product Brievenbuspakje+ (wat ook een code krijgt) zo'n controle niet uitgevoerd. Het verhaal van TS klinkt heel aannemelijk. Neem contact op met de klantenservice via twitter of bel 088 225 5555.
FransDeensmaandag 14 mei 2018 @ 19:51
Heb jij de postcode verkeerd erop gezet, of heeft de koper het verkeerd doorgegeven?
Xetranmaandag 14 mei 2018 @ 20:19
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 19:45 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Ik heb wel een keer bij een aangetekende brief te horen gekregen dat het adres niet bestond. Maar volgens mij wordt in elk geval bij het product Brievenbuspakje+ (wat ook een code krijgt) zo'n controle niet uitgevoerd. Het verhaal van TS klinkt heel aannemelijk. Neem contact op met de klantenservice via twitter of bel 088 225 5555.
Als dat zo is dan krijg je ook geen straatnaam in de T&T-info, want die kan hij dan namelijk niet vinden.

Ik heb het wel eens gehad met een webshop, maar dat kwam door een fout in de EDI synchronisatie.
snoffmaandag 14 mei 2018 @ 21:05
Ik zie nu dat het adres van het verzendbewijs niet overeen komt met het adres van de persoon van marktplaats (straat naam en postcode). De koper heeft in eerste instantie mij het verkeerde adres gegeven.Toen ik het pakketje al had verstuurd zei hij/zij dat het verkeerd was. Ik ga contact op nemen met postnl om te kijken wat zij zeggen.
RingBewonermaandag 14 mei 2018 @ 21:37
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 21:05 schreef snoff het volgende:
Straatnaam is één woord.