abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 15 mei 2018 @ 14:13:53 #151
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_179175497
Als tuig zoals Boef zijn eigen record deal binnen kan slepen na jaren lang politie te treiteren gok ik dat Volkert binnenkort gewoon een reboot van Boggle host op de publieke omroep en te bewonderen is in verschillende talkshows met klappend publiek.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 15 mei 2018 @ 18:28:53 #152
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_179180954
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 14:01 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Stel hij emigreert echt waarom zou hij dan overwegen om terug te komen?
Om de Lavendelprins te poppen?
pi_179180982
Beeld:



Vroeg oud mannetje geworden zo te zien. Gekleed in het grijs. Op de fiets wrs. Lengte: 1m65 tot 1m70?

[ Bericht 3% gewijzigd door Ryan3 op 15-05-2018 19:44:43 ]
I´m back.
pi_179181041
quote:
15s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 18:30 schreef Ryan3 het volgende:
Beeld:

[ afbeelding ]

Vroeg oud mannetje geworden zo te zien. Gekleed in het grijs. Op de fiets wrs.
Toch al bijna 50 he.
pi_179181074
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 18:33 schreef DeParo het volgende:

[..]

Toch al bijna 50 he.
48 hè.
I´m back.
pi_179181458
Hij ziet er patent uit, voor een moordenaar :P
-nee-
  Moderator dinsdag 15 mei 2018 @ 18:55:53 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179181559
nou dat is wel vaker hoor, het zijn vooral de slachtoffers van moordenaars die achteraf met gezondheidsproblemen kampen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_179181611
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 18:55 schreef sp3c het volgende:
nou dat is wel vaker hoor, het zijn vooral de slachtoffers van moordenaars die achteraf met gezondheidsproblemen kampen
Slachtoffer van een moordenaar kampen met gezondheidsproblemen, ik weet het niet maar volgens mij is men dan dood, wat voor problemen dan?
  Moderator dinsdag 15 mei 2018 @ 18:58:28 #159
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179181638
gast :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_179181649
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 18:57 schreef john2406 het volgende:

[..]

Slachtoffer van een moordenaar kampen met gezondheidsproblemen, ik weet het niet maar volgens mij is men dan dood, wat voor problemen dan?
Nou ja, bijvoorbeeld hartproblemen, ademhalingsproblemen en uitvallen van hersenfuncties.
-nee-
pi_179182119
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 18:58 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Nou ja, bijvoorbeeld hartproblemen, ademhalingsproblemen en uitvallen van hersenfuncties.
Halfdood of morsdood? Heet het dan nog moordenaar?
pi_179182580
Heeft hij serieus plannen om naar het buitenland te vertrekken of is dit gewoon een trucje om van de reclassering af te komen?

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 18:57 schreef john2406 het volgende:

[..]

Slachtoffer van een moordenaar kampen met gezondheidsproblemen, ik weet het niet maar volgens mij is men dan dood, wat voor problemen dan?
Pim had ook familie en vrienden, die zijn net zo goed slachtoffer.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 19:50:42 #163
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_179182872
Het is heel humaan om hem een 'normaal leven' te gunnen, maar hij heeft nooit een normaal leven geleid en dat gaat hij ook niet doen, hier niet en elders ook niet.
Door die paar jaar celstraf is hij niet opeens een voorbeeldburger geworden.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  dinsdag 15 mei 2018 @ 19:52:53 #164
28033 Pek
je moet wat
pi_179182930


[ Bericht 100% gewijzigd door Pek op 15-05-2018 19:53:10 ]
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 20:02:43 #165
28033 Pek
je moet wat
pi_179183136
quote:
15s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 18:30 schreef Ryan3 het volgende:
Beeld:

[ afbeelding ]

Vroeg oud mannetje geworden zo te zien. Gekleed in het grijs. Op de fiets wrs. Lengte: 1m65 tot 1m70?
Beeld, beeld...kan iemand gewoon een klauwhamer in zijn voorhoofd rammen in plaats van fotootjes schieten? Zoiets?



Zijn rechteroog lijkt poppable :P

[ Bericht 2% gewijzigd door Pek op 15-05-2018 20:26:49 ]
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_179183177
Zielige gedoe dat hij geen werk kan krijgen etc.
Alsof hij uberhaupt werkt die linkse uitvreter. En dan had die maar niemand moeten vermoorden, die achterlijke debiel, alsof het de schuld van de samenleving.
Hoop dat ze hem opruimen, die idioot kost al genoeg. Gewoon varkensvoer van maken.
pi_179183234
Ik denk dat Volkert zijn handen weer beginnen te jeuken als hij Thierry Baudet op tv ziet :X
Edensnator over 'n out
pi_179183306
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:19 schreef john2406 het volgende:

[..]

Halfdood of morsdood? Heet het dan nog moordenaar?
:D


-nee-
pi_179183800
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 14:01 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Laten we ons even in volkert verplaatsen, dit is nadrukelijk niet mijn mening.

1. Hij is hier inprincipe levenslang veroordeeld.
2. Hij zal nooit een baan krijgen, aan verenigingen of actie groepen kunnen deelnemen.
3. Hij moet een groot gedeelte van zijn leven binnedoor brengen.
4. Hij kan zijn dochter nooit naar school brengen.
5. Hij moet hier minimaal tot 2020 aan allerlei voorwaarden voldoen.

Stel hij emigreert echt waarom zou hij dan overwegen om terug te komen?
Ik heb het idee dat Volkert helemaal niet zo'n naar leven heeft. Hij ziet er redelijk gewoontjes uit. Niet een kop die je uit duizenden herkent. En hij zal veel dingen onder een andere naam doen, zo liep hij eerder al de marathon van Rotterdam onder een andere naam.

Nederlanders kankeren veel op internet, maar de meesten zitten niet zo in elkaar dat ze Volkert een pak rammel verkopen. Dat is volgens mij ook nog niet gebeurd.

Daarbij zijn er zelfs mensen die het goed vinden wat hij heeft gedaan. In die kringen zal hij zich ook wel begeven. Of anders zit hij gewoon rustig met een uitkerinkje thuis.
pi_179183918
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 20:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat Volkert helemaal niet zo'n naar leven heeft. Hij ziet er redelijk gewoontjes uit. Niet een kop die je uit duizenden herkent. En hij zal veel dingen onder een andere naam doen, zo liep hij eerder al de marathon van Rotterdam onder een andere naam.

Nederlanders kankeren veel op internet, maar de meesten zitten niet zo in elkaar dat ze Volkert een pak rammel verkopen. Dat is volgens mij ook nog niet gebeurd.

Daarbij zijn er zelfs mensen die het goed vinden wat hij heeft gedaan. In die kringen zal hij zich ook wel begeven. Of anders zit hij gewoon rustig met een uitkerinkje thuis.
Op een echte betaalde baan na zal het inderdaad wel meevallen. In eigen kring is hij waarschijnlijk nog steeds van harte welkom. Het is niet zo dat hij voor de moord een "normaal" leven leidde.
pi_179184948
Ik hoop toch niet dat Volkert bij z'n oude vrienden nog welkom is? Neem ook aan dat Volkert nog wel geschaduwd etc wordt.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 21:35:22 #172
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_179184991
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 20:31 schreef luxerobots het volgende:
Daarbij zijn er zelfs mensen die het goed vinden wat hij heeft gedaan. In die kringen zal hij zich ook wel begeven. Of anders zit hij gewoon rustig met een uitkerinkje thuis.
Dat is ook het wrange en imo de absurde realiteit..... in zijn kringen is hij een held die de "antichrist" wist te stoppen. Ik ken een aantal mensen die de daad goedkeuren en Fortuijn zagen als het gevaar.

Volkert wil simpelweg af van de meldplicht en hij wil absoluut niet weg uit zijn leefomgeving waar hij zichzelf met de zijnen kan zijn. Wanneer je minimalistisch leeft, dat prima vindt, heb je ook niet veel nodig.
Het ergerlijke is ook dat hij precies weet/wist waar hij mee bezig is en zich verder heeft bekwaamd. Volkert is niet uit op enige roem of gewin maar leeft uitsluitend om zijn idealistische gelijk af te willen dwingen. Dat hij vredig bij de geraniums gaat zitten lijkt mij een onmogelijkheid, hij is nog immer in de kracht van zijn leven en zal zonder toezicht, een blijvend gevaar vormen voor onze samenleving.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_179185291
Ben benieuwd welk land de "eer" krijgt om deze man te mogen verwelkomen _O-
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_179185371
quote:
15s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 21:35 schreef Vallon het volgende:
Ik ken een aantal mensen die de daad goedkeuren en Fortuijn zagen als het gevaar.
Ik denk dat er ook veel zijn wat je niet kennen doet of er niet voor aan zou zien.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 21:53:46 #175
80382 manny
30 is best veel
pi_179185381
blijft toch lastig accepteren dat de rechtsstaat ook bestaat voor mensen die hele onsympathieke dingen hebben gedaan. maar toch goed dat het zo is.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_179185872
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 14:01 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Laten we ons even in volkert verplaatsen, dit is nadrukelijk niet mijn mening.

1. Hij is hier inprincipe levenslang veroordeeld.
2. Hij zal nooit een baan krijgen, aan verenigingen of actie groepen kunnen deelnemen.
3. Hij moet een groot gedeelte van zijn leven binnedoor brengen.
4. Hij kan zijn dochter nooit naar school brengen.
5. Hij moet hier minimaal tot 2020 aan allerlei voorwaarden voldoen.

Stel hij emigreert echt waarom zou hij dan overwegen om terug te komen?
Ja, die punten kloppen maar hij heeft wel met hulp van de reclassering een eigen woning gekregen en een uitkering. De gewone niet-criminele burgers krijgen dat nooit of niet zo snel voor elkaar. Schandalig is dat eigenlijk. Trouwens ik vind het goed van Volkert van der G. dat hij de absurditeit van reclasserings toezicht ter sprake brengt ( één van de voorwaarden uit punt 5.) één keer in de twee weken een paar minuten met een reclasseringsambtenaar praten helpt de daders niet om op het goede pad te blijven en verschaft nooit een goed beeld van de ex-delinquent bij justitie. Het is gewoon nog gekker dan in de Flodderfilms.

Er moet verplicht echt effectieve maatschappelijke hulp komen voor de daders zodat ze niet meer recidiveren, maar al jaren geleden zijn er veel goed initiatieven doelbewust wegbezuinigd Ik denk aan GrootBatelaar waar gedetineerden alle hulp kregen om zich buiten de gevangenis goed staand te houden. Maar veel schrijnender is het succesvolle project BusinessClass waarbij gedetineerden een eigen bedrijfje mochten stichten en daarbij al in de gevangenis geholpen werden. In steden waar na een jaar alle bedrijfjes nog bestonden was er 0 procent recidive en in andere steden waar na een jaar 30 procent van de bedrijfjes van exgedetineerden failliet waren gegaan bedroeg het recidive percentage maar 15 procent nog laag vergeleken met de landelijke recidive van 49 zeg maar 50 %

Zier het voormalige project hier:

https://www.perssupport.n(...)naar-ondernemerschap

en het onderzoek naar de effectiviteit ervan:

https://www.yumpu.com/nl/(...)bc-e-detoekomstbiz/6

Mijn stelling is dat als er juist telkens weer zulke goede en bewezen effectieve initiatieven worden wegbezuinigd en daarentegen de slechte zinloze praktijken altijd door mogen gaan, dan is de nederlandse overheid beter ontoerekingsvatbaar ( krankzinnig ) te verklaren. Het is heus niet alleen de schuld van de regering ( Dan zou Volkert van der Graaf ze van mij allemaal mogen vermoorden) maar ook vooral van het kolossale ambtenaren apparaat. Dit veelkoppige monster bepaalt welke projecten gestaakt worden en welke verder mogen. Bij deze besluitvorming worden massaal onderzoeksgegevens vervalst en gefraudeerd op last van hogerhand. Ook vindt er de gebruikelijke vriendjes politiek plaats. ( En dan nog beweren dat er in de derde wereld wel corruptie en nepotisme is, maar gelukkig niet bij ons.) Tenslotte zijn er bij een rechts kabinet sommige links georienteerde ambtenaren , die de boel nog extra saboteren en omgekeerd zijn zijn er bij een links kabinet sommige rechts georienteerde ambtenaren , die de boel nog extra saboteren. Daarom worden er in de VS ook veel ( top) ambtenaren vervangen bij verkiezingen.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_179185918
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 22:13 schreef paulgo het volgende:
Ja, die punten kloppen maar hij heeft wel met hulp van de reclassering een eigen woning gekregen en een uitkering. Trouwens ik vind het goed van Volkert van der G. dat hij de absurditeit van reclasserings toezicht ter sprake brengt ( één van de voorwaarden uit punt 5.) é'n keer in de twee weken een paar minuten met een reclasseringsambtenaar praten helpt de daders niet om op het goede pad te blijven en verschaft nooit een goed beeld van de ex-delinquent bij justitie. Het is gewoon nog gekker dan in de Flodderfilms.
Kan hij niet kiezen of dit of zijn straf uitzitten?
pi_179186193
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 21:53 schreef manny het volgende:
blijft toch lastig accepteren dat de rechtsstaat ook bestaat voor mensen die hele onsympathieke dingen hebben gedaan. maar toch goed dat het zo is.
Nederland van haar toekomst beroven noem jij 'hele onsympathieke dingen'? De GL-terrorist had opgeknoopt moeten worden voor landverraad door een politieke moord. Of op zijn minst levenslang in een isoleercel.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 22:25:50 #179
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_179186213
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 21:53 schreef manny het volgende:
blijft toch lastig accepteren dat de rechtsstaat ook bestaat voor mensen die hele onsympathieke dingen hebben gedaan. maar toch goed dat het zo is.
Dat wel, maar als je bedenkt dat ie zeer waarschijnlijk ook de vrome huisvader Chris vd Werken om zeep heeft geholpen (wat alleen niet juridisch hard te maken is)......
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 15 mei 2018 @ 22:29:05 #180
117098 Hathor
Effe niet
pi_179186309
Moord met voorbedachte rade zou overigens nooit meer vrijheid moeten betekenen. Helaas gaat dat voor die rat niet op, misschien dat karma nog wat in petto heeft voor hem.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_179186439
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 22:25 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Dat wel, maar als je bedenkt dat ie zeer waarschijnlijk ook de vrome huisvader Chris vd Werken om zeep heeft geholpen (wat alleen niet juridisch hard te maken is)......
Zou wel heel wrang zijn inderdaad als hij of een bekende van hem daar toch achter blijkt gezeten te hebben.

Mooie zaak voor Peter R de Vries om eens aandacht aan te besteden.. Laat die Volkert maar levenslang krijg als het aangetoond kan worden
pi_179186526
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 22:25 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Dat wel, maar als je bedenkt dat ie zeer waarschijnlijk ook de vrome huisvader Chris vd Werken om zeep heeft geholpen (wat alleen niet juridisch hard te maken is)......
En vlak voor deze, die gestolen voertuigen waar zijn die gebleven?
  dinsdag 15 mei 2018 @ 22:37:18 #183
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_179186531
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 22:33 schreef bamibij het volgende:

[..]

Zou wel heel wrang zijn inderdaad als hij of een bekende van hem daar toch achter blijkt gezeten te hebben.

Mooie zaak voor Peter R de Vries om eens aandacht aan te besteden.. Laat die Volkert maar levenslang krijg als het aangetoond kan worden
Niemand anders dan hij of één van zijn directe collega's had een motief...
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 15 mei 2018 @ 22:37:57 #184
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_179186543
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 22:36 schreef john2406 het volgende:

[..]

En vlak voor deze, die gestolen voertuigen waar zijn die gebleven?
????
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_179186651
http://dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=23243

Golfje en een jetta meen ik gelezen te hebben?

Die houden geen verband met de moord?
pi_179186660
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 22:37 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Niemand anders dan hij of één van zijn directe collega's had een motief...
Vergismoord avant la lettre. Zijn altijd andere mogelijkheden, maar de schijn heeft Volkert wel aardig tegen inderdaad.
pi_179186854
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 22:42 schreef bamibij het volgende:
Vergismoord avant la lettre. Zijn altijd andere mogelijkheden, maar de schijn heeft Volkert wel aardig tegen inderdaad.
Al begrijp ik het niet bij Pim maar 1 kogel nodig en bij deze drie?

Tevens is of heeft deze Pim bedreigd?

Al spreek men in dit filmpje maar van twee kogels.


[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2018 22:55:17 ]
pi_179187022
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 14:09 schreef TjjWester het volgende:

[..]

In godsnaam met welk doel? In nederland zou hij nooit normaal kunnen leven(dat gun ik hem) in het buitenland wel. Ik zie werkelijk niet waarom hij zou proberen om met een trucje de meldplicht te ontlopen(die loopt af in 2020) om vervolgens een tiefus leven te leiden in nederland terwijl hij ook een nieuwe en waarschijnlijk prettiger leven kan opbouwen in het buitenland.
Omdat hij dat in al zijn eerdere rechtszaken ook al heeft geprobeerd.

Edit: ik hoorde vanmiddag trouwens toevallig op de radio dat ik niet de enige ben met deze gedachte. Er werd iemand geciteerd die beweerde dat Volkert "helemaal niet wil emigreren" en dat dit "weer een van zijn trucjes" is. Heb helaas net niet meegekregen wie deze persoon was. ☹
pi_179188603
Iemand die een politicus vermoord dient hogere straffen te krijgen, veel meer is t niet.
pi_179190569
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 22:59 schreef Physsic het volgende:

[..]

ik hoorde vanmiddag trouwens toevallig op de radio dat ik niet de enige ben met deze gedachte. Er werd iemand geciteerd die beweerde dat Volkert "helemaal niet wil emigreren" en dat dit "weer een van zijn trucjes" is. . ☹
Dart klopt als hij van zijn voorwaarden af is, zal hij waarschijnlijk niet meer emigreren, aangezien hij zijn uitkering dan kwijt is. En zullen wij nog heel wat van hem horen.

Datzelfde zie jij bij veel ex-criminelen. Zij hebben vage plannen om te vertrekken uit deze, voor hun niet bepaald vriendelijke, maatschappij. Maar omdat zij geen motivatie hebben om van negen tot vijf loonslaaf te worden voor een schamel bedrag, kiezen ze toch voor de zekerheid van een bijstandsuitkering hier. Ook een soort wraak of boosheid is hierbij de oorzaak om maar hier te blijven. Daarom was mijn voorstel voor een nieuwe emigratie in ruil voor gedeeltelijke kwijtschelding van de gevangenisstraf de enige effectieve oplossing voor dit probleem. Wel horen de Nederlandse gevangenissen aanzienlijk afschrikwekkender en soberder gemaakt te worden, dan nu het geval is. Dan zouden criminelen namelijk wel in grote aantallen emigreren naar een land als Thailand of zo en zijn wij van het probleem verlost.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  woensdag 16 mei 2018 @ 07:32:37 #191
80382 manny
30 is best veel
pi_179190625
quote:
15s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 22:25 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nederland van haar toekomst beroven noem jij 'hele onsympathieke dingen'? De GL-terrorist had opgeknoopt moeten worden voor landverraad door een politieke moord. Of op zijn minst levenslang in een isoleercel.
Die straffen kennen we niet in Nederland. Ik denk dat je daar blij om kunt zijn. Maar ik vermoed dat jij daar anders over denkt.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_179191102
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 07:32 schreef manny het volgende:

[..]

Die straffen kennen we niet in Nederland. Ik denk dat je daar blij om kunt zijn. Maar ik vermoed dat jij daar anders over denkt.
Dat vermoedt jij goed. De consequentie kan immers kan verregaand zijn. Een democratische keuze wegnemen bij het volk is een ondermijning -de facto verraad- van het land in de democratische hoedanigheid. Daarnaast kleeft er overduidelijk een politiek motief aan een politieke moord, dus tot hoeverre het onderscheid met terrorisme stand mag houden is me niet helemaal duidelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2018 08:54:30 ]
  woensdag 16 mei 2018 @ 09:20:03 #193
80382 manny
30 is best veel
pi_179191391
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 08:49 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat vermoedt jij goed. De consequentie kan immers kan verregaand zijn. Een democratische keuze wegnemen bij het volk is een ondermijning -de facto verraad- van het land in de democratische hoedanigheid. Daarnaast kleeft er overduidelijk een politiek motief aan een politieke moord, dus tot hoeverre het onderscheid met terrorisme stand mag houden is me niet helemaal duidelijk.
Ook terroristen worden in Nederland niet opgeknoopt of levenslang in de isoleer gegooid.

Je kan nog wel in andere woorden aangeven hoe erg je het allemaal wel niet vind. En by the way: dat ben ik nog met je eens ook. Als je een politicus vermoordt (vanwege zijn standpunten) dan mag je wat mij betreft ook heel zwaar gestraft worden. Voor jou is heel zwaar straffen blijkbaar opknopen of levenslangs isoleer. Ik denk dat je blij mag zijn dat je in een land leeft waar dat niet zo is.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_179191602
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 09:20 schreef manny het volgende:

[..]

Ook terroristen worden in Nederland niet opgeknoopt of levenslang in de isoleer gegooid.

Je kan nog wel in andere woorden aangeven hoe erg je het allemaal wel niet vind. En by the way: dat ben ik nog met je eens ook. Als je een politicus vermoordt (vanwege zijn standpunten) dan mag je wat mij betreft ook heel zwaar gestraft worden. Voor jou is heel zwaar straffen blijkbaar opknopen of levenslangs isoleer. Ik denk dat je blij mag zijn dat je in een land leeft waar dat niet zo is.
Ik gebruik graag haakse tegenstellingen om duidelijk te maken hoe absurd de norm of het 'geaccepteerde', in dit geval dus een paar jaartjes zitten en daarna vrijuit gaan, wel niet is.
  woensdag 16 mei 2018 @ 12:07:59 #195
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_179194203
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 07:32 schreef manny het volgende:

[..]

Die straffen kennen we niet in Nederland. Ik denk dat je daar blij om kunt zijn. Maar ik vermoed dat jij daar anders over denkt.
Het wringt toch wel. Dat een moordenaar ongeacht wie en waarom die (ver)moordt, dezelfde straf toebedeeld krijgt.
De impact of de "waarde" van het slachtoffer laten meetellen is natuurlijk een hellend vlak wat we (dwz klassenjustitie) niet moeten willen. Dat doen rechters dus nauwelijks omdat anders hun oordeel niet meer onafhankelijk is. Het enige wat enigszins verzwarend kan meetellen is (lijkt ?) de leeftijd en zijn de ontnomen toekomstvooruitzichten van slachtoffers.

Daarbij zie ik wel een meerwaarde in per definitie onvoorwaardelijke straffen wanneer een misdadiger de samenleving, bewust als doel aanvalt.
Fortuijn werd imho niet vermoord om wie hij was maar wat hij politiek gezien potentieel "voorstelde".
Hoe je dat weer preciseert of (af)weegt, is natuurlijk ook een lastige...... voor de één heeft Volkert een heldendaad verricht en voor de ander heeft hij de samenleving een kansrijke toekomst ontnomen.

Ik vind het onbestaanbaar dat Volkert onze maatschappij kan terroriseren met regelgeving die daarvoor niet bedoeld is. Die regels vanwege de Volkert's aanpassen gaat te ver omdat je daarmee goedwillende anderen extra nadeel bezorgt.
Het zou beter dat we simpelweg dit soort Tokkies hun rechten op aanvullende voorzieningen kunnen ontnemen. Wanneer hij zich volgens de ambtenaar niet fatsoenlijk meldt, zou een corrigerende sanctie op z'n plaats zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_179194439
quote:
14s.gif Op woensdag 16 mei 2018 12:07 schreef Vallon het volgende:
voor de één heeft Volkert een heldendaad verricht en voor de ander heeft hij de samenleving een kansrijke toekomst ontnomen.

Ik denk en hoop zeker dat de meeste mensen minder zwart wit denken. Het aantal mensen wat waardering heeft voor (de daad van) Volkert lijkt mij bijzonder klein. Op de vingers van een hand te tellen (spreekwoordelijk) Het aantal bewonderaars van Pim zal groter zijn maar ook niet bepaald onuitputtelijk. De overgrote meerderheid van de mensen kan zich niet verenigen met Pims politiek maar zal evengoed de moord verafschuwen. ik reken mezelf ook tot die groep.

quote:
Wanneer hij zich volgens de ambtenaar niet fatsoenlijk meldt, zou een corrigerende sanctie op z'n plaats zijn.
En wat denk je? De man wordt zelf na een keer wildplassen weer opgesloten verwacht ik. Nee, een klein foutje van V en hij zit weer vast. Alleen de ambtenaar die daar over beslist is dan wel een rechter.
  woensdag 16 mei 2018 @ 12:49:02 #197
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_179195118
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 12:19 schreef nanuk het volgende:En wat denk je? De man wordt zelf na een keer wildplassen weer opgesloten verwacht ik. Nee, een klein foutje van V en hij zit weer vast. Alleen de ambtenaar die daar over beslist is dan wel een rechter.
Ik denk dat Volkert een uitgebreid loopje neemt met de interpretatie cq. bedoeling van regels.

Ambtenaren zullen - net als in zijn tijd als anarchistisch dierenactivist- hun vingers hier niet (g)aan willen branden. Die ambtenaren willen 's avonds ook weer rustig thuis komen.
De ambtenaren, wanneer ze wijs zijn, zullen zaken precies op de letter doen...... waar Volkert trouwens ook zeer bedreven in is. Hij is een expert om onze eigen regelgeving in te zetten als wapen en hij heeft de tijd.

Het sèc melden bij reclassering is niet alleen bedoeld om te kijken of je er nog bent noch om je te straffen maar vooral om je in het maatschappelijk (her)plaatsingsproces te helpen of zo je wilt te (kunnen) corrigeren. Volkert heeft aan dat doel kennelijk geen enkele boodschap waarmee hij (voor mij) zich niet aan de regels houdt of zich kennelijk dus niet bewust is van het doel omtrent reclasseren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_179195956
quote:
14s.gif Op woensdag 16 mei 2018 12:49 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik denk dat Volkert een uitgebreid loopje neemt met de interpretatie cq. bedoeling van regels.

...
De ambtenaren, wanneer ze wijs zijn, zullen zaken precies op de letter doen...... waar Volkert trouwens ook zeer bedreven in is. Hij is een expert om onze eigen regelgeving in te zetten als wapen en hij heeft de tijd.
Wat is het nou, neemt ie een loopje met de regels of volgt ie die nauwgezet?
quote:
Het sèc melden bij reclassering is niet alleen bedoeld om te kijken of je er nog bent noch om je te straffen maar vooral om je in het maatschappelijk (her)plaatsingsproces te helpen of zo je wilt te (kunnen) corrigeren. Volkert heeft aan dat doel kennelijk geen enkele boodschap waarmee hij (voor mij) zich niet aan de regels houdt of zich kennelijk dus niet bewust is van het doel omtrent reclasseren.
De klacht van Volkert is nu juist dat ie in NL nooit meer kan functioneren. Daarom wil hij emigreren om in het buitenland weer betaald werk te kunnen vinden. Je denkt toch niet dat ie in NL ooit een baan kan vinden? Laat hem dat dan in het buitenland proberen in plaats van hem hier zo onder druk te zetten dat ie opnieuw gaat radicaliseren.

Normaal is het traject van moeten melden en verdere resocialisatie maar een half jaar tot twee jaar. Bij V is het nu al vier jaar, hoe wil je dat geen straffen vinden? Als de man het land uit wil laat hem dan alsjeblieft gaan, hoe verder hoe beter. De kans dat ie ooit aandacht gaat vragen is nihil, zonder beveiliging is ie nog kwetsbaarder doelwit dan Greet. Zijn enige kans is in een buitenland onbekend blijven en vooral niet opvallen.

Niet dat ik fan van de man ben btw.
pi_179196621
Volkert is een Juridisch Kadaver.

~HiddemeisterGod
  woensdag 16 mei 2018 @ 15:22:12 #200
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_179198877
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 13:19 schreef nanuk het volgende:[..]
Wat is het nou, neemt ie een loopje met de regels of volgt ie die nauwgezet?
Beide. Hij volgt de regels en traineert intentie daarvan.
Doet mij denken hoe kinderen in een bepaalde fase kunnen reageren om hun grenzen af te tasten...... ze doen precies (dwz letterlijk) wat je wil en halen ondertussen het bloed onder je nagels vandaan door hun gedrag. "Hij zegt U terwijl die ondertussen z'n middelvinger uitsteekt".

quote:
[..]De klacht van Volkert is nu juist dat ie in NL nooit meer kan functioneren. Daarom wil hij emigreren om in het buitenland weer betaald werk te kunnen vinden. Je denkt toch niet dat ie in NL ooit een baan kan vinden? Laat hem dat dan in het buitenland proberen in plaats van hem hier zo onder druk te zetten dat ie opnieuw gaat radicaliseren.
Persoonlijk hoop ik dat hij helemaal nooit en nimmer in welk opzicht dan ook gaat functioneren en tot z'n dood zal worden gecontroleerd op wat hij uitspookt.

Vanuit het buitenland wordt het alleen maar gevaarlijker want dan onder de radar, kan/gaat hij zich verschuilen achter/in gaten van de internationale wetgeving. Wanneer er garantie is, dat hij nooit meer in voet in Nederland zet, heeft het alleen mijn zegen. Waar de gedachte vandaan komt dat Volkert een baantje wil hebben om een eerzaam leven te kunnen leiden, is mij een raadsel.
Genoeg mensen/instanties die hem trouwens een baan hebben aangeboden maar meneer verzet zich tegen daarbij horende compromissen.

quote:
Normaal is het traject van moeten melden en verdere resocialisatie maar een half jaar tot twee jaar. Bij V is het nu al vier jaar, hoe wil je dat geen straffen vinden? Als de man het land uit wil laat hem dan alsjeblieft gaan, hoe verder hoe beter. De kans dat ie ooit aandacht gaat vragen is nihil, zonder beveiliging is ie nog kwetsbaarder doelwit dan Greet. Zijn enige kans is in een buitenland onbekend blijven en vooral niet opvallen.
Socialiseren is wat anders dan reclasseren. (wiki): "Reclasseren is het teruggeven van een plaats in de maatschappij. Reclasseringsbemoeienis is een combinatie van motiveren, stimuleren van en controle op de delictpleger. Centraal staat daarbij gedragsverandering van de delictpleger zodat deze delictvrij kan deelnemen aan de maatschappij. "

Volkert zal imho nooit gaan/willen socialiseren. Het gemis aan sociaal wenselijk gedrag is ondertussen wel voldoende duidelijk, ook voor de moord op Fortuijn.
We zouden al een stap verder zijn wanneer hij, principieel als hij is, zijn spijt kon/zou betonen. Hij wil idd geen aandacht want dan kan hij z'n gang gaan om zijn idealen stilletjes vorm te geven en dan heb ik het niet over de plantjes water geven.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')