abonnement Unibet Coolblue
pi_179153561
Vanmorgen viel mijn oog op dit bericht:

quote:
De 33-jarige Ludovic J. uit Menen wou zelf zijn gestolen motor recupereren in het Noord-Franse Tourcoing, maar dat liep helemaal mis. De dief crashte tijdens de achtervolging en overleed. Zijn familie was furieus en stortte zich op de Belg. Pas na vele uren kon Ludovic J. ontsnappen aan zijn belagers en gaf hij zich aan bij de Franse politie. Hij zit nu in de cel voor poging tot doodslag.

Donderdagavond werd Ludovic J.’s Yamaha, die eerder die week gestolen was, opgemerkt in de beruchte wijk Bourgogne in Tourcoing. Rond 19 uur reed J. er met een vriend naartoe. Toen ze de dief met een passagier achterop de motor door de wijk zagen rijden, zetten ze zelf de achtervolging in. Maar bij een scherpe bocht van 180 graden ging de motorrijder onderuit. Een wagen die tussen de witte BMW van J. en de gestolen moto inzat, kon de motard niet meer ontwijken. De motordief stierf ter plekke aan zijn verwondingen.

Heel wat vrienden en familieleden van de overledene waren getuigen van het vreselijke tafereel in de wijk en ontstaken in woede. Ludovic J. werd omsingeld, maar kon toch nog ontkomen. Acht kilometer verder in het aan Menen grenzende Franse dorp Halluin verstopte hij zijn BMW in de garage van zijn vader. Maar ook daar bestormden tientallen Fransen de garagebox met sabels en ijzeren staven om J. eruit te dwingen.

Represailles
Rond drie uur ’s nachts kon J. pas ontsnappen aan de woedende bende, nadat de politie hen had kunnen bedaren. J. gaf zichzelf daarna aan bij de Franse politie en moest de cel in voor poging tot doodslag. Ook enkele belagers kregen een pv.

De situatie blijft gespannen. De zus van J., die eveneens in Menen woont, werd al online bedreigd. De Belgische politie heeft de taak de familie van J. te beschermen tegen eventuele represailles.
Een 33 jarige man zag zijn gestolen motor rijden en besloot om er achteraan te gaan, iets wat volgens mij iedereen doet als ze hun gestolen spullen zien. De wijk waar de "dief" inreed en woont staat natuurlijk bekend als één van de vele probleemwijken waar politie en autochtone burgers bijna niet meer kunnen komen. Daarvoor ook klasse dat hij dat lef heeft, ik zou mij achter mijn oren krabben om zo'n wijk in te gaan. Helaas komt de dief bij deze achtervolging om het leven, maar ja risico van het vak zou ik zeggen. Hoe die man is ontkomen is mij nog een raadsel, gezien de massale rellen in zo'n wijken als een crimineel omkomt. Maar ik vind het apart dat iemand die zijn eigen gestolen spullen wilt terughalen, en eigenlijk niets verkeerds doet dan achter zijn gestolen motor aanrijden vervolgd kan worden voor poging tot doodslag.

Mits die man echt de dief is, poging tot doodslag of risico van het vak?
pi_179153672
Hoe wist meneer BMW rijder dan dat het de dief was, en niet een derde partij die de motor net die ochtend ter goede trouw gekocht had?
Your opinion of me is none of my business.
  maandag 14 mei 2018 @ 14:04:03 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179153684
Risico van het vak sluit poging tot doodslag niet uit.

Verder weer zonde dat je zoals altijd toch weer eventjes iets over allochtoon/autochtoon moet noemen. Obsessief.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_179153741
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:03 schreef Sarasi het volgende:
Hoe wist meneer BMW rijder dan dat het de dief was, en niet een derde partij die de motor net die ochtend ter goede trouw gekocht had?
Dat is natuurlijk de vraag, iets waar ik ook meteen aan dacht, vandaar de opmerking : mits de man echt de dief is. Maar ik vraag mij ook af hoe die achtervolging is begonnen, als hij een vraag had gesteld over die motor en die jongen sloeg op de vlucht is het toch ook niet echt zijn schuld lijkt mij.
  maandag 14 mei 2018 @ 14:06:25 #5
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_179153752
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:03 schreef Sarasi het volgende:
Hoe wist meneer BMW rijder dan dat het de dief was, en niet een derde partij die de motor net die ochtend ter goede trouw gekocht had?
omdat de meneer op de motor er als een ja klopt vandoor ging misschien?
pi_179153764
Verder klinkt 'Ludovic' ook niet echt autochtoon.
pi_179153777
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:06 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk de vraag, iets waar ik ook meteen aan dacht, vandaar de opmerking : mits de man echt de dief is. Maar ik vraag mij ook af hoe die achtervolging is begonnen, als hij een vraag had gesteld over die motor en die jongen sloeg op de vlucht is het toch ook niet echt zijn schuld lijkt mij.
Als iemand dreigend op mij af komt en agressief vragen stelt over mijn motor, ga ik er ook vandoor hoor.
Your opinion of me is none of my business.
pi_179153808
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:04 schreef Dven het volgende:
Risico van het vak sluit poging tot doodslag niet uit.

Verder weer zonde dat je zoals altijd toch weer eventjes iets over allochtoon/autochtoon moet noemen. Obsessief.
Hoort bij de beeldvorming, zodat mensen niet denken dat deze jongeman zijn motor probeerde terug te halen in Wassenaar maar eerder Schilderswijk. Zoals ik al zei, ik doe het hem niet na, staaltje ballen heeft die gast.
pi_179153847
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:07 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Als iemand dreigend op mij af komt en agressief vragen stelt over mijn motor, ga ik er ook vandoor hoor.
Agressief vragen stelt? Daar rept niemand over, het is wel essentiële informatie moet ik toegeven, hoe is deze "dief" benaderd door het "slachtoffer". Aan de andere kant, als je iets op je kerfstok hebt vlucht je sneller.
  maandag 14 mei 2018 @ 14:10:39 #10
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179153881
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:06 schreef Stranger het volgende:
Verder klinkt 'Ludovic' ook niet echt autochtoon.
Bijzonder gebruikelijke Franse voornaam die ook in België vaak gegeven wordt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator maandag 14 mei 2018 @ 14:11:26 #11
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179153899
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:10 schreef Dven het volgende:

[..]

Bijzonder gebruikelijke Franse voornaam die ook in België vaak gegeven wordt.
Maar daar draait dit topic niet om, dit topic draait om toch 'verkapt' iets over allochtonen te kunnen zeggen.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 14 mei 2018 @ 14:11:51 #12
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_179153906
Tourcoing is een tokkiestad en die wijk al helemaal. Je kan dus wel raden in wat voor buurt die gast z'n motor op moest gaan halen. Tip: familie valt de man als een tribale stam aan. Rara!

Heb iig geen medelijden met de dode dief. Mist de samenleving niks aan. Jammer voor Ludovic helaas, die wou allicht gewoon z'n motor terug.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  maandag 14 mei 2018 @ 14:12:34 #13
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_179153923
Hoezo zou het doodslag zijn als die gast zelf onderuitging op zijn gejatte motor? Achter iemand aanrijden is niet bepaald strafbaar..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 14 mei 2018 @ 14:18:01 #14
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_179154069
quote:
18s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:12 schreef Perrin het volgende:
Hoezo zou het doodslag zijn als die gast zelf onderuitging op zijn gejatte motor? Achter iemand aanrijden is niet bepaald strafbaar..
Iemand achtervolgen misschien wel?

Valt dit niet onder heterdaad eigenlijk?
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  maandag 14 mei 2018 @ 14:21:22 #15
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179154147
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:11 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar daar draait dit topic niet om, dit topic draait om toch 'verkapt' iets over allochtonen te kunnen zeggen.
Helaas wel ja.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_179154157
De reden waarom die gast onderuit ging zullen we nooit kunnen achterhalen. Om dat dan nu aan Ludovic op te hangen lijkt me wat kort door de bocht...
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_179154191
quote:
18s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:12 schreef Perrin het volgende:
Hoezo zou het doodslag zijn als die gast zelf onderuitging op zijn gejatte motor? Achter iemand aanrijden is niet bepaald strafbaar..
Ik vraag mij af als de motor een kind was geweest, dus een ontvoerder die een kind weg graaide en tijdens de achtervolging door een ouder omkwam. Zou het dan ook poging tot doodslag zijn geweest?

Deze man is niet opgestaan in de morgen met het idee iemand de dood in te jagen, eigenlijk heeft hij dubbel pech, eerst zijn motor gejat en dan ziet hij zijn motor en wilt hij verhaal halen en komt de "dader" om het leven in de achtervolging.
  maandag 14 mei 2018 @ 14:23:22 #18
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_179154195
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:21 schreef Dven het volgende:

[..]

Helaas wel ja.
Het gaat helaas wel over tuig dat buitenlandse afkomst heeft :) Niet verbazingwekkend gezien de beschrijving van de familie van de dader (en de wijk waaruit ie afkomstig is).

Maakt verder niet uit, tuig is tuig
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  maandag 14 mei 2018 @ 14:25:47 #19
33189 RM-rf
1/998001
pi_179154248
volgens een lokaal franstalig artikel heeft de verdachte volgens getuigen de motorrijder geweldadig geramd, waarna deze ten val kwam.
Het artikel stelt ook dat de motorfiets die de gedode persoon bereed, niet het eigendom van de aanvaller zou zijn.

Hij is voorlopig in vrijheid gesteld, maar de politie onderzoekt de zaak, als deze persoon idd bewust de persoon geramd heeft, lijkt doodslag zeer waarschijnlijk.

http://lavdn.lavoixdunord(...)ng-laisse-en-liberte
quote:
Selon les premiers éléments qui ont filtré, un Halluinois, dont la moto avait été volée quelques jours plus tôt, aurait repéré son deux-roues en tournant en voiture dans le quartier de la Bourgogne. Il aurait alors percuté violemment une moto, qui n’était pas la sienne, dont le conducteur, Salah Rekibi, a été tué.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_179154276
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:07 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Hoort bij de beeldvorming, zodat mensen niet denken dat deze jongeman zijn motor probeerde terug te halen in Wassenaar maar eerder Schilderswijk.
Want de beeldvorming / reacties van de omstanders is daardoor minder erg / erger omdat ... ?
pi_179154316
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik vraag mij af als de motor een kind was geweest, dus een ontvoerder die een kind weg graaide en tijdens de achtervolging door een ouder omkwam. Zou het dan ook poging tot doodslag zijn geweest?
ja, dan was het ook poging tot doodslag
quote:
Deze man is niet opgestaan in de morgen met het idee iemand de dood in te jagen
klopt, anders was het geen doodslag, maar moord
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  maandag 14 mei 2018 @ 14:28:37 #22
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179154324
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik vraag mij af als de motor een kind was geweest, dus een ontvoerder die een kind weg graaide en tijdens de achtervolging door een ouder omkwam. Zou het dan ook poging tot doodslag zijn geweest?

Deze man is niet opgestaan in de morgen met het idee iemand de dood in te jagen, eigenlijk heeft hij dubbel pech, eerst zijn motor gejat en dan ziet hij zijn motor en wilt hij verhaal halen en komt de "dader" om het leven in de achtervolging.
Bij doodslag staat dan ook niemand op met het idee en persoon te doden. Dat is het hele idee achter doodslag

:')

Overigens lijkt dit me meer dood door schuld.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 14 mei 2018 @ 14:28:43 #23
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_179154327
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:25 schreef RM-rf het volgende:
volgens een lokaal franstalig artikel heeft de verdachte volgens getuigen de motorrijder geweldadig geramd, waarna deze ten val kwam.
Het artikel stelt ook dat de motorfiets die de gedode persoon bereed, niet het eigendom van de aanvaller zou zijn.

Hij is voorlopig in vrijheid gesteld, maar de politie onderzoekt de zaak, als deze persoon idd bewust de persoon geramd heeft, lijkt doodslag zeer waarschijnlijk.

http://lavdn.lavoixdunord(...)ng-laisse-en-liberte

[..]

Ah, dat verandert de zaak nogal :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 14 mei 2018 @ 14:29:16 #24
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179154342
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:25 schreef RM-rf het volgende:
volgens een lokaal franstalig artikel heeft de verdachte volgens getuigen de motorrijder geweldadig geramd, waarna deze ten val kwam.
Het artikel stelt ook dat de motorfiets die de gedode persoon bereed, niet het eigendom van de aanvaller zou zijn.

Hij is voorlopig in vrijheid gesteld, maar de politie onderzoekt de zaak, als deze persoon idd bewust de persoon geramd heeft, lijkt doodslag zeer waarschijnlijk.

http://lavdn.lavoixdunord(...)ng-laisse-en-liberte

[..]

Oké, in dat geval uiteraard geen dood door schuld maar gewoon doodslag ja.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 14 mei 2018 @ 14:29:22 #25
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_179154347
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:25 schreef RM-rf het volgende:
volgens een lokaal franstalig artikel heeft de verdachte volgens getuigen de motorrijder geweldadig geramd, waarna deze ten val kwam.
Het artikel stelt ook dat de motorfiets die de gedode persoon bereed, niet het eigendom van de aanvaller zou zijn.

Hij is voorlopig in vrijheid gesteld, maar de politie onderzoekt de zaak, als deze persoon idd bewust de persoon geramd heeft, lijkt doodslag zeer waarschijnlijk.

http://lavdn.lavoixdunord(...)ng-laisse-en-liberte

[..]

Klinkt als een vreemd verhaal. Als ze er vanuit gaan dat de moto niet gestolen was (want niet van de "aanvaller") en meneer Ludovic de moto geramd heeft, dan zou ie nooit in voorlopige vrijheid gesteld worden door het Franse gerecht. Er rammelt dus iets aan dit verhaal.

E: feit dat er over aanvallen gesproken wordt, zegt mij dat dit artikel nogal biased is. "violemment" impliceert dat het met opzet gebeurd is
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  maandag 14 mei 2018 @ 14:29:55 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_179154357
Het is wel zo dat tribale samenlevingen vaak slecht in staat zijn om incidenten op de feitelijke gebeurtenis te beoordelen en enkel naar stamverband kijken om partij te kiezen.
Zag je bij dat incident bij die Helmondse juwelier ook. Geen greintje zelfreflectie.
Daarom vind ik tribale primitieven ook ongeschikt in functies waar oordelinfsvermogen voor benodigd is, zoals rechter of jurylid. Zie de OJ Simpson case.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_179154420
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:11 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar daar draait dit topic niet om, dit topic draait om toch 'verkapt' iets over allochtonen te kunnen zeggen.
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:21 schreef Dven het volgende:

[..]

Helaas wel ja.
De enige droeftoeters die blijven zeuren over allochtonen zijn toch echt jullie. Die man achtervolgt die jongen niet tot in de supermarkt, maar tot in een buurt waar zijn vrienden/familie wonen. Daarbij denk ik aan eerdere situaties waarbij na het omkomen van zo'n slachtoffer extreme rellen uitbraken dan kan ik niet anders concluderen dat die man ballen van staal heeft en het geeft een beetje een beeld hoe ver deze man bereid was om erachteraan te gaan.
pi_179154434
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:07 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Hoort bij de beeldvorming, zodat mensen niet denken dat deze jongeman zijn motor probeerde terug te halen in Wassenaar maar eerder Schilderswijk. Zoals ik al zei, ik doe het hem niet na, staaltje ballen heeft die gast.
Jij doet sowieso niks anders dan alleen janken om allochtonen op fok forum :'). Begint ondertussen wel een beetje zielig te worden!
  maandag 14 mei 2018 @ 14:33:47 #29
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179154449
quote:
7s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:29 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Klinkt als een vreemd verhaal. Als ze er vanuit gaan dat de moto niet gestolen was (want niet van de "aanvaller") en meneer Ludovic de moto geramd heeft, dan zou ie nooit in voorlopige vrijheid gesteld worden door het Franse gerecht. Er rammelt dus iets aan dit verhaal.

E: feit dat er over aanvallen gesproken wordt, zegt mij dat dit artikel nogal biased is. "violemment" impliceert dat het met opzet gebeurd is
Zelfs moordverdachten worden weleens in vrijheid gesteld ter afwachting van de rechtzaak.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 14 mei 2018 @ 14:34:21 #30
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179154457
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:32 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

[..]

De enige droeftoeters die blijven zeuren over allochtonen zijn toch echt jullie. Die man achtervolgt die jongen niet tot in de supermarkt, maar tot in een buurt waar zijn vrienden/familie wonen. Daarbij denk ik aan eerdere situaties waarbij na het omkomen van zo'n slachtoffer extreme rellen uitbraken dan kan ik niet anders concluderen dat die man ballen van staal heeft en het geeft een beetje een beeld hoe ver deze man bereid was om erachteraan te gaan.
ok
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_179154468
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:25 schreef RM-rf het volgende:
volgens een lokaal franstalig artikel heeft de verdachte volgens getuigen de motorrijder geweldadig geramd, waarna deze ten val kwam.
Het artikel stelt ook dat de motorfiets die de gedode persoon bereed, niet het eigendom van de aanvaller zou zijn.

Hij is voorlopig in vrijheid gesteld, maar de politie onderzoekt de zaak, als deze persoon idd bewust de persoon geramd heeft, lijkt doodslag zeer waarschijnlijk.

http://lavdn.lavoixdunord(...)ng-laisse-en-liberte

[..]

Kijk, dat veranderd de zaak natuurlijk, en in dat geval is het wel degelijk doodslag.
pi_179154470
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:32 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]


[..]

De enige droeftoeters die blijven zeuren over allochtonen zijn toch echt jullie. Die man achtervolgt die jongen niet tot in de supermarkt, maar tot in een buurt waar zijn vrienden/familie wonen. Daarbij denk ik aan eerdere situaties waarbij na het omkomen van zo'n slachtoffer extreme rellen uitbraken dan kan ik niet anders concluderen dat die man ballen van staal heeft en het geeft een beetje een beeld hoe ver deze man bereid was om erachteraan te gaan.
Ik krijg een beetje de impressie dat tokkie 1 de motor gestolen heeft van tokkie 2 in dit verhaal.
  maandag 14 mei 2018 @ 14:35:16 #33
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_179154480
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:33 schreef Dven het volgende:

[..]

Zelfs moordverdachten worden weleens in vrijheid gesteld ter afwachting van de rechtzaak.
In Frankijk worden verdachten zelden in vrijheid gesteld, behalve als je een dikke zak geld hebt (denk aan type zoals Sarkozy).
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_179154495
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:33 schreef Dven het volgende:

[..]

Zelfs moordverdachten worden weleens in vrijheid gesteld ter afwachting van de rechtzaak.
Mits het een ongeluk is dan? Althans in dit geval, iemand die bewust een ander persoon aanrijd met de intentie hem om te brengen kun je toch niet vrij over straat laten lopen?
  Moderator maandag 14 mei 2018 @ 14:36:18 #35
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179154497
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:33 schreef Desmosedici het volgende:

[..]

Jij doet sowieso niks anders dan alleen janken om allochtonen op fok forum :'). Begint ondertussen wel een beetje zielig te worden!
Dit.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 14 mei 2018 @ 14:36:19 #36
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_179154498
Voorts lijkt het mij dat de familie van de dode (al dan niet) dief ook vervolgd moeten worden voor poging tot doodslag of zelfs moord. Lijkt mij dat als je met sabels en ijzeren staven iemand te lijf wilt gaan je geen andere bedoelingen hebt dan de persoon in kwestie dood te slaan.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  maandag 14 mei 2018 @ 14:38:59 #37
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179154557
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:36 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Mits het een ongeluk is dan? Althans in dit geval, iemand die bewust een ander persoon aanrijd met de intentie hem om te brengen kun je toch niet vrij over straat laten lopen?
Gebeurt vaak zat, in ieder geval in Nederland. Ook met moordverdachten.

Kan me die beveiliger nog wel herinneren die in Rotterdam een kerel doodsloeg en gewoon thuis de zaak af mocht wachteb.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 14 mei 2018 @ 14:39:27 #38
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179154569
quote:
7s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:36 schreef Lothiriel het volgende:
Voorts lijkt het mij dat de familie van de dode (al dan niet) dief ook vervolgd moeten worden voor poging tot doodslag of zelfs moord. Lijkt mij dat als je met sabels en ijzeren staven iemand te lijf wilt gaan je geen andere bedoelingen hebt dan de persoon in kwestie dood te slaan.
'lijken' is een aanname waar je iemand niet om kan veroordelen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 14 mei 2018 @ 14:41:13 #39
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_179154608
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:39 schreef Dven het volgende:

[..]

'lijken' is een aanname waar je iemand niet om kan veroordelen.
Oh je denkt dat ze gewoon vriendelijk kwamen aankloppen? :D

Ik zal het anders zeggen: het is 100 procent zeker dat ze de man hebben willen belagen met dodelijke wapens, zodoende genoeg om te vervolgen voor poging tot doodslag.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_179154609
quote:
7s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:36 schreef Lothiriel het volgende:
Voorts lijkt het mij dat de familie van de dode (al dan niet) dief ook vervolgd moeten worden voor poging tot doodslag of zelfs moord. Lijkt mij dat als je met sabels en ijzeren staven iemand te lijf wilt gaan je geen andere bedoelingen hebt dan de persoon in kwestie dood te slaan.
En nu komt het argument waarover enkele droeftoeters hierboven weer om aan het huilen zijn. Als we kijken naar eerdere situaties in zo'n buurten, wie gaat er dan zo'n buurt in om zijn gestolen motor terug te halen? Je weet dat het een wijk is waar de buren niet opeens roepen om die motor terug te geven, maar een wijk waar je achtervolgt wordt met staven en sabels. Daarom vraag ik mij af of die man wel nog helemaal bij was en niet verblind door woede vanwege zijn motor, of gewoon niet 100% is.
  maandag 14 mei 2018 @ 14:41:39 #41
33189 RM-rf
1/998001
pi_179154616
quote:
7s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:29 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Klinkt als een vreemd verhaal. Als ze er vanuit gaan dat de moto niet gestolen was (want niet van de "aanvaller") en meneer Ludovic de moto geramd heeft, dan zou ie nooit in voorlopige vrijheid gesteld worden door het Franse gerecht. Er rammelt dus iets aan dit verhaal.

E: feit dat er over aanvallen gesproken wordt, zegt mij dat dit artikel nogal biased is. "violemment" impliceert dat het met opzet gebeurd is
prima, als je een betere bron hebt die volgens jou 'objectiever' is of beter zou berichten, aangezien je kennelijk diepgaande kennis over de achtergronden hebt, ben ik reuze benieuwd of je betere bronnen kunt geven.

Uit een andere lokale franse krant:

http://www.nordeclair.fr/(...)un-vol-de-deux-roues

quote:
TOURCOING
Un motard meurt percuté par une voiture après un vol de deux-roues

Un conducteur de deux-roues est décédé jeudi soir à Tourcoing, après avoir été percuté par une voiture. À l’origine de ce drame, il pourrait y avoir un vol de deux-roues auprès du conducteur de la moto, originaire d’Halluin, où des échauffourées ont eu lieu.

Que s’est-il passé jeudi soir, entre Halluin et Tourcoing ? D’une part, un accident de la route, rue du Roitelet à Tourcoing, dans le quartier de la Bourgogne, s’est produit sur le coup de 19 h. Et d’autre part, des échauffourées ont eu lieu du côté de la rue de la Lys à Halluin, vers 20 h 30. Deux faits qui semblent être liés, avec à l’origine un possible vol de moto.

Selon nos informations, il semble qu’un Français, résidant en Belgique et ayant de la famille à Halluin, se serait fait voler une moto de type trial il y a quelques jours. Il aurait repéré le véhicule en tournant en voiture dans le quartier de la Bourgogne. Apercevant le véhicule, il l’aurait pris en chasse mais le pilote du deux-roues aurait évité le choc. C’est une autre moto, qui suivait la première, que l’automobiliste dit ne pas avoir vue, qui aurait finalement été heurté.

Les sapeurs-pompiers et le SMUR ont été dépêchés sur place. Mais malgré les tentatives de réanimation, le motard, âgé de 20 ans, et qui semble-t-il ne portait pas de casque, a été déclaré décédé. Quant au conducteur, après s’être enfui vers la Belgique où il réside, il a été interpellé à Halluin et placé en garde à vue. Il est toujours interrogé par les enquêteurs de la police de Tourcoing. Dans l’état actuel des choses, on ne semble pas parler d’acte délibéré mais d’homicide involontaire.

Des représailles à Halluin
Le second acte de cette affaire a lieu à Halluin. Vers 20 h 30, une cinquantaine de personnes auraient convergé dans le bas de la rue de Lille, rejointe par une dizaine d’Halluinois. Ils auraient encerclé l’appartement du père de l’automobiliste qui serait à l’origine de l’accident. Ne le trouvant pas, ils auraient repris leur voiture direction la rue de la Lys où se trouve le garage de son père et où l’auteur de l’accident s’était réfugié. C’est là que la police, notamment la brigade anti-criminalité, est intervenue pour interpeller l’automobiliste impliqué dans l’accident, rejointe par des CRS qui ont sécurisé les lieux. Les forces de l’ordre qui ont fait l’objet de jets de briques et de tuiles et qui ont dû faire usage de fumigènes et de lanceurs de balles de défense pour disperser l’attroupement.

Une ligne de bus déviée
Compte tenu de ces incidents, le trafic des bus sur la Liane à Halluin a été interrompu toute la soirée de jeudi. Un tweet de Transpole a été posté jeudi après 20 h, annonçant une déviation de la Liane 4 et Liane 91 au niveau d’Halluin : déviation à partir de 21 heures sur demande de la police suite à des risques de confrontation avec un groupe d’une centaine d’individus présents au Colbras à Halluin. Il n’y a pas eu de desserte du quartier Colbras par les lignes Liane 4, Liane 91 et 82. Les bus ont repris les parcours à la normale ce vendredi matin dès le début de service. Notons qu’une autre Liane a été déviée de son trajet normal aux Trois-Ponts, à Roubaix, suite à des jets de projectile cette fois-ci sans aucun rapport avec le drame de Tourcoing.

Une enquête est ouverte au commissariat de Tourcoing pour clarifier le déroulé exact des faits qui ont conduit à la mort de ce jeune Tourquennois.
Vooral een zin als "C’est une autre moto, qui suivait la première, que l’automobiliste dit ne pas avoir vue, qui aurait finalement été heurté."
lijkt belangrijk te zijn...

de fransman uit belgie zou een motorfiets gezien hebben waarvan hij meende dat die hem behoorde en zou gedraaid hebben om de achtervolging in te zetten, hierop raakte hij dus kennelijk een tweede motorfiets die net achter -zijn- motorfiets reed en deze berijder hiervan kwam ten val en overleed.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 14 mei 2018 @ 14:42:06 #42
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179154630
quote:
10s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:41 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Oh je denkt dat ze gewoon vriendelijk kwamen aankloppen? :D

Ik zal het anders zeggen: het is 100 procent zeker dat ze de man hebben willen belagen met dodelijke wapens, zodoende genoeg om te vervolgen voor poging tot doodslag.
Ik zou dat ook aannemen. Maar het blijft dus een aanname :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_179154707
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:41 schreef RM-rf het volgende:

[..]

prima, als je een betere bron hebt die volgens jou 'objectiever' is of beter zou berichten, aangezien je kennelijk diepgaande kennis over de achtergronden hebt, ben ik reuze benieuwd of je betere bronnen kunt geven.

Uit een andere lokale franse krant:

http://www.nordeclair.fr/(...)un-vol-de-deux-roues

[..]

Vooral een zin als "C’est une autre moto, qui suivait la première, que l’automobiliste dit ne pas avoir vue, qui aurait finalement été heurté."
lijkt belangrijk te zijn...

de fransman uit belgie zou een motorfiets gezien hebben waarvan hij meende dat die hem behoorde en zou gedraaid hebben om de achtervolging in te zetten, hierop raakte hij dus kennelijk een tweede motorfiets die net achter -zijn- motorfiets reed en deze berijder hiervan kwam ten val en overleed.
Dus hij heeft de dader nog niet eens geraakt maar een (onschuldige) bijstander?
  Vis een optie? maandag 14 mei 2018 @ 14:52:01 #44
70532 loveli
N
pi_179154900
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:25 schreef RM-rf het volgende:
volgens een lokaal franstalig artikel heeft de verdachte volgens getuigen de motorrijder geweldadig geramd, waarna deze ten val kwam.
Het artikel stelt ook dat de motorfiets die de gedode persoon bereed, niet het eigendom van de aanvaller zou zijn.

Hij is voorlopig in vrijheid gesteld, maar de politie onderzoekt de zaak, als deze persoon idd bewust de persoon geramd heeft, lijkt doodslag zeer waarschijnlijk.

http://lavdn.lavoixdunord(...)ng-laisse-en-liberte

[..]

Mijn Frans is wat roestig. Jouw vertaling van "percuté violemment" is "geweldadig geramd" en impliceert opzet. Als ik de woorden google, vind ik die combo ook terug bij artikelen over een bus die (met schade) tegen een obstakel is aangereden, of een voetganger die door een auto is aangereden.
http://www.lesoir.be/1554(...)las-7-blesses-video#
Graag laat ik me corrigeren door iemand die de Franse taaal beter beheerst dan ik. Mijn indruk is dat "violemment" betrekking heeft op de crash en niet op de intentie waarmee de automobilist crashte.

[ Bericht 0% gewijzigd door loveli op 14-05-2018 15:09:31 ]
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 14 mei 2018 @ 14:54:08 #45
70532 loveli
N
pi_179154965
Had ik maar beter opgelet tijdens Franse les :')
crap in = crap out
pi_179155051
Op een andere Belgische site (die volgens mij wel een flink woordje Frans kunnen) lees ik dit:

quote:
Snel kreeg het duo de gestolen motor in het vizier terwijl de dief ermee door de wijk reed. De Belgen zetten de achtervolging in. Toen de dief, die een passagier achterop had, J. en zijn vriend probeerde af te schepen door een bocht van 180 graden te nemen, liep het mis.

“Tussen de motard en J. reed nog een andere auto”, zegt ­Stefaan Vannieuwenhuyze, woordvoerder van de politiezone Grensleie. “Die had het plotse manoeuvre van de motard niet verwacht en kon hem niet meer ontwijken. De man op de motor kwam ten val en overleed ter plaatse aan zijn verwondingen.”
Het is dus een 3e persoon die de motor niet meer kon ontwijken tijdens de achtervolging.

pi_179155089
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:54 schreef loveli het volgende:
Had ik maar beter opgelet tijdens Franse les :')
toute la classe svp

zzzzzzzzzz :Z
  maandag 14 mei 2018 @ 15:29:32 #48
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_179155711
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:25 schreef RM-rf het volgende:
volgens een lokaal franstalig artikel heeft de verdachte volgens getuigen de motorrijder geweldadig geramd, waarna deze ten val kwam.
Het artikel stelt ook dat de motorfiets die de gedode persoon bereed, niet het eigendom van de aanvaller zou zijn.

Hij is voorlopig in vrijheid gesteld, maar de politie onderzoekt de zaak, als deze persoon idd bewust de persoon geramd heeft, lijkt doodslag zeer waarschijnlijk.

http://lavdn.lavoixdunord(...)ng-laisse-en-liberte

[..]

Wat ik elders las is dat de motordief een scherpe bocht maakte om te ontkomen onderuit ging en dat de auto erachter daar niet op gerekend had en die 'm dus heeft aangereden. En achter die auto reed de Belgische held.

Gevalletje karma in mijn ogen. En de rest van het verhaal maakt weer haarfijn duidelijk wat voor een verval je land komt als je alles maar importeert. Echt typische reactie van buitenlanders om met de familie stennis te gaan schoppen en verhaal te gaan halen. Altijd is het de schuld van de ander, nooit zijn zij fout en diefstal is heel normaal. Importtuig :r , mag best aangehaald worden.
  maandag 14 mei 2018 @ 15:30:28 #49
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_179155729
Violemment kan 'gewelddadig' betekenen maar ook 'met veel kracht'. Zal in dit stuk wel de 2e vertaling zijn.
  maandag 14 mei 2018 @ 15:34:55 #50
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_179155834
Als de dief door het handelen van die man een vermijdbare dood gestorven is, lijkt het me ook doodslag. Uit het verhaal blijkt tenminste niet dat hij uit noodweer heeft gehandeld.
  maandag 14 mei 2018 @ 15:50:56 #51
117098 Hathor
Effe niet
pi_179156175
Hij had beter een paar foto's kunnen nemen en daarmee naar de politie gaan, inplaats van zelf de held te gaan uithangen, je ziet wat er van komt.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_179156612
Poging tot doodslag is lachwekkend, die gast kon gewoon niet rijden en had die motor niet moeten stelen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  maandag 14 mei 2018 @ 16:40:29 #53
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_179157112
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 13:59 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Hoe die man is ontkomen is mij nog een raadsel, gezien de massale rellen in zo'n wijken als een crimineel omkomt.
Het is mij een raadsel wat je hier nou probeert te zeggen.
UI Made bij VanilleKwark.
  maandag 14 mei 2018 @ 16:41:26 #54
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_179157129
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik vraag mij af als de motor een kind was geweest, dus een ontvoerder die een kind weg graaide en tijdens de achtervolging door een ouder omkwam. Zou het dan ook poging tot doodslag zijn geweest?

Deze man is niet opgestaan in de morgen met het idee iemand de dood in te jagen, eigenlijk heeft hij dubbel pech, eerst zijn motor gejat en dan ziet hij zijn motor en wilt hij verhaal halen en komt de "dader" om het leven in de achtervolging.
Erger nog: je motor plat.
  maandag 14 mei 2018 @ 16:43:45 #55
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_179157173
quote:
10s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:41 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Oh je denkt dat ze gewoon vriendelijk kwamen aankloppen? :D

Ik zal het anders zeggen: het is 100 procent zeker dat ze de man hebben willen belagen met dodelijke wapens, zodoende genoeg om te vervolgen voor poging tot doodslag.
Poging tot doodslag is hetzelfde als poging tot mishandeling en/of bedreiging in jouw ogen?

Toch raar dat het wetboek onderscheid maakt daarin en dat er ook voor elk delict weer een andere strafmaat geldt.
  maandag 14 mei 2018 @ 16:44:24 #56
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_179157180
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 15:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als de dief door het handelen van die man een vermijdbare dood gestorven is, lijkt het me ook doodslag. Uit het verhaal blijkt tenminste niet dat hij uit noodweer heeft gehandeld.
Daar hebben we dood door schuld voor uitgevonden.
  maandag 14 mei 2018 @ 16:46:33 #57
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_179157210
quote:
3s.gif Op maandag 14 mei 2018 16:44 schreef Nobu het volgende:

[..]

Daar hebben we dood door schuld voor uitgevonden.
Kan best zijn dat de aanklager wel degelijk opzet ziet. Geen idee of dat terecht is, daarvoor ken ik de feiten niet goed genoeg. En als het onterecht is, zal de rechter hem niet veroordelen voor doodslag, neem ik aan.
pi_179157216
quote:
3s.gif Op maandag 14 mei 2018 16:44 schreef Nobu het volgende:

[..]

Daar hebben we dood door schuld voor uitgevonden.
Bij dood door schuld is er geen opzet om iemand te doden; er wordt een fout gemaakt waardoor iemand overlijdt. Bij doodslag was er wel (voorwaardelijk) opzet op de dood aanwezig.

Hangt dus af van de omstandigheden. Uit de OP blijkt eigenlijk alleen dat de dief onderuit ging en op een tegenligger knalde. Naar Nederlands recht zal er dan doorgaans geen doodslag zijn (en ook geen dood door schuld trouwens).

Kreten als "risico van het vak" zijn voor de onderbuik en verder nogal nutteloos.
pi_179157254
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:58 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Op een andere Belgische site (die volgens mij wel een flink woordje Frans kunnen) lees ik dit:

[..]

Het is dus een 3e persoon die de motor niet meer kon ontwijken tijdens de achtervolging.

[ afbeelding ]
Als ik dit zo lees lijkt het slachtoffer (of in elk geval de eigenaar van de motor, bedoel ik) überhaupt niet zo veel te maken te hebben met het ongeluk. Behalve dus dat ze elkaar achterna zaten. Dan lijkt me doodslag niet erg aannemelijk.

Wil natuurlijk niet zeggen dat je iemand daarom maar niet hoeft te vervolgen, het kan zeker nuttig zijn om uit te zoeken wat er precies gebeurd is en als er inderdaad geen verwijt gemaakt kan worden naar de motorbezitter zal hij worden vrijgesproken.
pi_179157311
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:25 schreef RM-rf het volgende:
Il aurait alors percuté violemment une moto, qui n’était pas la sienne
nuance:
Il aurait alors percuté = conditionnel, nergens staat dat het daadwerkelijk zo is gegaan.
pi_179167180
Godzijdank is Ludovic J. kunnen ontspannen aan die lynchpartij. De man wilde (zoals ik het lees) enkel z'n gestolen motor terug en niet de dief dood.

Waarom worden die bende wilden eigenlijk niet vervolgd voor poging doodslag?
pi_179169213
quote:
14s.gif Op maandag 14 mei 2018 16:40 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Het is mij een raadsel wat je hier nou probeert te zeggen.
Duidelijk, dan blijkt dus dat je onder een steen leeft.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')