abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 18 mei 2018 @ 11:52:43 #51
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_179238369
Ik heb 4 goede (tot redelijke) vrienden. Stuk voor stuk nagenoeg niks (meer) met elkaar te maken.

Verder allerhande mensen waar mijn vriendin en ik mee om gaan regelmatig. Een stuk of 6 tot 8 mensen. Dan nog collega's waar ik goed mee op kan schieten... een stuk of 4 a 5.

Best ok voor een iemand die op sociaal vlak niet zo sterk is al zeg ik het zelf.

Oh en qua frequentie... ik probeer goede vrienden minimaal 1x per week (of maximaal per 2 weken) te zien. Kennissen minimaal wel 1x per maand of 6 weken. Collega's spreek ik eigenlijk maar 3x a 4x per jaar echt wat mee af.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 18 mei 2018 @ 12:06:35 #52
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_179238611
De situatie zoals in de op is toch heel normaal?

Ik heb van eerder uit ook een club van 10 vrienden die ik vanwege afstand vrij onregelmatig tref. Heb een festival/concert groepje, via werk wat lui en de (popquiz)vrienden van mijn vriendin waar ik graag mee omga.

Meer kan er ook echt niet bij aangezien ik ook nog tijd voor huishouden enzo over moet houden.
pi_179250277
Ik kom uit op 8 mensen. Ik zie ze lang niet allemaal even veel omdat het door afstand soms niet zo makkelijk is en vaak moet het beide dan passen.Soms kunnen er dus wel wat maanden tussen zitten. In directe omgeving probeer ik wel iedere maand.
“Here is your final lesson: Do not commit the crime for which you now serve the sentence. God said: Vengeance is mine. "
- Alexandre Dumas, The Count of Monte Cristo
pi_179271382
Rond de 40 vrienden sommige zie ik wekelijks andere minder maar wel regelmatig op verjaardagen e.d. De meeste heb ik al meer dan 20 jaar.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_179293788
In mijn meest ruime definitie van vrienden heb ik er 8. In mijn meest nauwe definitie van vrienden, heb ik er 2, die ik eens in de drie maanden zie.

Vraag mij wat betreft vrienden al lange tijd af of ik nu steeds vrienden word met de verkeerde personen, of dat ik juist de moeilijke persoon ben die veel te veel perfectie verwacht van vrienden en niet om kan gaan met mensen die niet precies zijn / doen zoals ik in mijn ideaalbeeld van hen verwacht dat ze doen :P

Bedoel daarmee te zeggen dat best veel van mijn vrienden (in mijn ogen) toch wel een behoorlijke gebruiksaanwijzing hebben (ego's, narcistische trekjes, competitief gedrag enzo :P ) maar misschien trek ik het me ook allemaal wel te veel aan.
  maandag 21 mei 2018 @ 18:11:14 #56
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_179305195
Ik heb 2 vriendinnen die stammen uit het middelbare school tijdperk, kennen elkaar nu 18 jaar. En 1 vriendin van de basisschool, 22 jaar bevriend.

Meer dan genoeg zo, ik vind het erg lastig om te veel contacten te onderhouden.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 20:59:26 #57
444244 I.L.Y.
Het kan altijd gekker
pi_179328088
Precies dat Dizzy, meer dan genoeg. Ik heb ook maar 3 echte vrienden die ik meestal alleen in het weekend zie. En die ik van jongs af aan ken.
Doordeweeks zie ik zelde iemand maar heb dan wel lekker de tijd voor mezelf.
pi_179328116
2 echte vrienden, en verder kom ik niet, ook niet oppervlakkige contacten.

Zou eigenlijk ook niet weten wat voor vrienden ik had op de basisschool/middelbare school, zag het meer als leeftijdgenootjes waar ik even mee omging.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  dinsdag 22 mei 2018 @ 21:03:29 #59
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_179328143
Stuk of 5 echte vrienden, maar nu ik 36 ben zie ik sommige ervan misschien nog eens in de paar maanden. Eentje zie ik wel bijna elke week. Op deze leeftijd hebben mensen vaak andere dingen te doen en als je eens wat afspreekt moet je ervoor zorgen dat het niet te vrijblijvend is, want dan komt er uiteindelijk nog maar eentje opdagen... :{
Don't let my username fool you...
pi_179328674
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 21:03 schreef Metalfreak het volgende:
Stuk of 5 echte vrienden, maar nu ik 36 ben zie ik sommige ervan misschien nog eens in de paar maanden. Eentje zie ik wel bijna elke week. Op deze leeftijd hebben mensen vaak andere dingen te doen en als je eens wat afspreekt moet je ervoor zorgen dat het niet te vrijblijvend is, want dan komt er uiteindelijk nog maar eentje opdagen... :{
Hier nu al herkenbaar (29).

Snap het wel, maar blijf het toch ook wel vreemd vinden. Vooral als ik terugdenk aan die zomeravonden dat je het liefst tot diep in de nacht bij iemand buiten in de tuin ging chillen met muziekje aan/ biertje / peukie.

Er zijn nu nog geeneens kinderen (behalve bij één). Vreemd dat je dit samenzijn opeens toch minder leuk/belangrijk gaat vinden. Merk het ook aan mijzelf overigens.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 21:46:35 #61
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_179328761
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 21:40 schreef Jaume_I het volgende:

[..]

Hier nu al herkenbaar (29).

Snap het wel, maar blijf het toch ook wel vreemd vinden. Vooral als ik terugdenk aan die zomeravonden dat je het liefst tot diep in de nacht bij iemand buiten in de tuin ging chillen met muziekje aan/ biertje / peukie.

Er zijn nu nog geeneens kinderen (behalve bij één). Vreemd dat je dit samenzijn opeens toch minder leuk/belangrijk gaat vinden. Merk het ook aan mijzelf overigens.
Ja, dit dus :{

Ik stoor me er ook enorm aan en die ene vriend die wel nog altijd voor zoiets in is ook, maar de rest lijkt het niets meer te interesseren. Of na een tijd zeggen ze eens "ja, ik vind het wel jammer dat we elkaar zo weinig zien"... Tja, aan mij ligt het niet en we wonen ook nog eens allemaal in dezelfde wijk. Bier ligt hier altijd koud, mogen dan altijd even langs komen. Nu moet ik wel zeggen dat bij onze vriendengroep wel al kinderen tevoorschijn zijn gekomen, daarin zie je toch ook wel iets veranderen.

Maar inderdaad, die leuke gezellige avonden zoals vroeger komen nog maar zeer sporadisch voor en dan moet je al iets gaan doen waarbij ze van tevoren iets moeten betalen anders haken ze één voor één af. Zo hebben we laatst een speciaalbieravondje gedaan met die Hertog Jan Vatgerijpt bieren die we dan samen gekocht hadden, dan komt iedereen, maar als je zegt: "ik heb nog een kratje bier over, kom gezellig langs" dan komt niemand. :{
Don't let my username fool you...
pi_179328844
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 21:46 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ja, dit dus :{

Ik stoor me er ook enorm aan en die ene vriend die wel nog altijd voor zoiets in is ook, maar de rest lijkt het niets meer te interesseren. Of na een tijd zeggen ze eens "ja, ik vind het wel jammer dat we elkaar zo weinig zien"... Tja, aan mij ligt het niet en we wonen ook nog eens allemaal in dezelfde wijk. Bier ligt hier altijd koud, mogen dan altijd even langs komen. Nu moet ik wel zeggen dat bij onze vriendengroep wel al kinderen tevoorschijn zijn gekomen, daarin zie je toch ook wel iets veranderen.

Maar inderdaad, die leuke gezellige avonden zoals vroeger komen nog maar zeer sporadisch voor en dan moet je al iets gaan doen waarbij ze van tevoren iets moeten betalen anders haken ze één voor één af. Zo hebben we laatst een speciaalbieravondje gedaan met die Hertog Jan Vatgerijpt bieren die we dan samen gekocht hadden, dan komt iedereen, maar als je zegt: "ik heb nog een kratje bier over, kom gezellig langs" dan komt niemand. :{
Snap en herken die frustratie wel ja, maar kan het zoals ik al zei ook wel begrijpen :)

Moet eerlijk bekennen dat ik ook steeds dieper moet graven naar motivatie/zin om met vrienden af te spreken. En dan ben ik nog wel vrijgezel. Maar zelfs dan kies ik er vaker voor om dingen in mijn eentje te doen dan met vrienden.

Denk dat het ook komt doordat je als mens -ongemerkt- toch steeds complexer in elkaar komt te zitten door alles wat je meemaakt, ervaart. Waardoor er ook sneller ergernissen/irritaties ontstaan bij anderen of dat je je minder snel op je gemak voelt. Althans dat ervaar ik zo.

Ook op dit forum wordt het vaak op ''druk zijn'' en ''verplichtingen'' gegooid, maar ik geloof eerlijk gezegd niet dat dit écht de reden is waarom vrienden minder met elkaar willen afspreken.

Bovendien gaat iedereen steeds meer zijn/haar eigen weg, en veel mensen menen die weg ook te moeten verdedigen of 'promoten', waardoor er onderling (met allerlei mensen die een andere weg bewandelen) ook eer sneller irritatie/frictie ontstaat doordat je altijd betweterige types etc. ertussen hebt zitten.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 23:14:57 #63
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179330374
Ben je niet gewoon op je vrienden uitgekeken?
pi_179333194
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 21:50 schreef Jaume_I het volgende:

Snap en herken die frustratie wel ja, maar kan het zoals ik al zei ook wel begrijpen :)

Moet eerlijk bekennen dat ik ook steeds dieper moet graven naar motivatie/zin om met vrienden af te spreken. En dan ben ik nog wel vrijgezel. Maar zelfs dan kies ik er vaker voor om dingen in mijn eentje te doen dan met vrienden.

Denk dat het ook komt doordat je als mens -ongemerkt- toch steeds complexer in elkaar komt te zitten door alles wat je meemaakt, ervaart. Waardoor er ook sneller ergernissen/irritaties ontstaan bij anderen of dat je je minder snel op je gemak voelt. Althans dat ervaar ik zo.

Ook op dit forum wordt het vaak op ''druk zijn'' en ''verplichtingen'' gegooid, maar ik geloof eerlijk gezegd niet dat dit écht de reden is waarom vrienden minder met elkaar willen afspreken.

Bovendien gaat iedereen steeds meer zijn/haar eigen weg, en veel mensen menen die weg ook te moeten verdedigen of 'promoten', waardoor er onderling (met allerlei mensen die een andere weg bewandelen) ook eer sneller irritatie/frictie ontstaat doordat je altijd betweterige types etc. ertussen hebt zitten.
Dat is het vooral ja, dat er iets is met de vriendschap. Ik heb een paar lieve vrienden maar zie ze niet echt iedere week of zo. De reden is dat zij een ander soort humor hebben dan ik en ik bijna niks weet te zeggen, waardoor ik me overbodig voel. Bij degenen die wel rustig zijn zoals ik zitten we alsnog daarom vaak zwijgend naast elkaar of zijn ze echt te druk, met werk en familie verplichtingen enzo, en ik ook. Dat maakt wel echt uit. En met weer een ander spreek ik wel vaak af maar ook daarbij ga ik wel eens rare theorieen verzinnen over hoe diegene tegen mij is en zo, wat het in de weg staat. Daar moet ik ook mee ophouden maar als je de waarheid niet kunt controleren, zoals bij gedachten van vrienden, is het gewoon heel moeilijk om geen dingen te verzinnen, vind ik dan. En natuurlijk heb je soms idd ook dat het bewijs dat ze tegen je zijn er gewoon wel is. Wie zit nou te wachten op vooroordelen en advies? Het kan nuttig zijn, maar niemand wil het echt. Het weerhoud je vaak om je eigen doelen te bereiken. je moet er niet van uitgaan dat je je altijd beter voelt door vriendschap. Hoogstens dat het uitzonderingen zijn in de zin van; dit zijn de enige langer verdraagbare mensen, waarvan je niet al na 2 seconden wil schreeuwen dat ze weg moeten. Als je dat zegt noemt men het autisme, maar als ik dit topic lees dan denk ik gewoon dat sociale mensen een uitzondering zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 24-05-2018 23:09:50 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_179348377
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 21:40 schreef Jaume_I het volgende:

[..]

Hier nu al herkenbaar (29).

Snap het wel, maar blijf het toch ook wel vreemd vinden. Vooral als ik terugdenk aan die zomeravonden dat je het liefst tot diep in de nacht bij iemand buiten in de tuin ging chillen met muziekje aan/ biertje / peukie.

Er zijn nu nog geeneens kinderen (behalve bij één). Vreemd dat je dit samenzijn opeens toch minder leuk/belangrijk gaat vinden. Merk het ook aan mijzelf overigens.
Mischien is dat het gewoon. gore rokers :r
pi_179354081
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 21:40 schreef Jaume_I het volgende:

[..]

Hier nu al herkenbaar (29).

Snap het wel, maar blijf het toch ook wel vreemd vinden. Vooral als ik terugdenk aan die zomeravonden dat je het liefst tot diep in de nacht bij iemand buiten in de tuin ging chillen met muziekje aan/ biertje / peukie.

Er zijn nu nog geeneens kinderen (behalve bij één). Vreemd dat je dit samenzijn opeens toch minder leuk/belangrijk gaat vinden. Merk het ook aan mijzelf overigens.
Mee eens ben nu 32 en dat mis ik ook zeker nu het merendeel kinderen heeft of gaat krijgen.
Ik mis echt de tijd van toen ik 25 was. Spontaan langskomen biertje drinken en dingen doen.
Nu moet alles met agenda's en eerst langs moeders de vrouw of ze de deur uit mogen.

Nu heb ik het gevoel vaak weg te schralen in het weekend en dingen in mijn eentje doen geef ik echt niet veel om. Voor mijn gevoel voel ik mij ook jonger dan veel anderen en voel mij meer thuis rond 25 jarigen (of jonger) dan mensen van mijn leeftijd.

Heb overigens een vriend die ook wel overal voor in is maar ja om nu daar 3 dagen mee rond te gaan hangen dan kunnen we net zo goed samen gaan wonen :') .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 25 mei 2018 @ 09:35:31 #67
400841 Marcus_Zaagius
Ta eis heauton
pi_179372654
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 12:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Mee eens ben nu 32 en dat mis ik ook zeker nu het merendeel kinderen heeft of gaat krijgen.
Ik mis echt de tijd van toen ik 25 was. Spontaan langskomen biertje drinken en dingen doen.
Nu moet alles met agenda's en eerst langs moeders de vrouw of ze de deur uit mogen.

Nu heb ik het gevoel vaak weg te schralen in het weekend en dingen in mijn eentje doen geef ik echt niet veel om. Voor mijn gevoel voel ik mij ook jonger dan veel anderen en voel mij meer thuis rond 25 jarigen (of jonger) dan mensen van mijn leeftijd.

Heb overigens een vriend die ook wel overal voor in is maar ja om nu daar 3 dagen mee rond te gaan hangen dan kunnen we net zo goed samen gaan wonen :') .
Mooie tijden idd. Gewoon op een doordeweekse dag samen komen en bier drinken. Beetje muziek luisteren of tv kijken. Even twijfelen om naar de stad te fietsen, en dan uiteraard ook doen. 0300 uur in de ochtend keertje naar huis gaan.
pi_179373071
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 09:35 schreef Marcus_Zaagius het volgende:

[..]

Mooie tijden idd. Gewoon op een doordeweekse dag samen komen en bier drinken. Beetje muziek luisteren of tv kijken. Even twijfelen om naar de stad te fietsen, en dan uiteraard ook doen. 0300 uur in de ochtend keertje naar huis gaan.
Dit idd. Vorige week trouwens nog wel gedaan. Kijk dat zich dat verplaatst naar het weekend is logisch als je werkt maar helemaal niets meer doen is zo schraal. Ik heb trouwens het gevoel dat mijn ouders dat ook niet deden, die gingen gewoon nog uit ook al hadden ze kinderen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_179373155
6 goede vrienden, die ik al 25 jaar ken (ben zelf 35)
  vrijdag 25 mei 2018 @ 10:05:36 #70
400841 Marcus_Zaagius
Ta eis heauton
pi_179373190
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 09:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dit idd. Vorige week trouwens nog wel gedaan. Kijk dat zich dat verplaatst naar het weekend is logisch als je werkt maar helemaal niets meer doen is zo schraal. Ik heb trouwens het gevoel dat mijn ouders dat ook niet deden, die gingen gewoon nog uit ook al hadden ze kinderen.
Was dat een spontane actie of gepland?
pi_179373200
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:05 schreef Marcus_Zaagius het volgende:

[..]

Was dat een spontane actie of gepland?
Spontaan, even terrasje pakken en toch besloten om naar Tilburg te fietsen en de club in te gaan.
Tot 3 of 4 uur daar rondgehangen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 25 mei 2018 @ 10:08:35 #72
400841 Marcus_Zaagius
Ta eis heauton
pi_179373234
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Spontaan, even terrasje pakken en toch besloten om naar Tilburg te fietsen en de club in te gaan.
Tot 3 of 4 uur daar rondgehangen.
^O^
pi_179373238
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 21:46 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ja, dit dus :{

Ik stoor me er ook enorm aan en die ene vriend die wel nog altijd voor zoiets in is ook, maar de rest lijkt het niets meer te interesseren. Of na een tijd zeggen ze eens "ja, ik vind het wel jammer dat we elkaar zo weinig zien"... Tja, aan mij ligt het niet en we wonen ook nog eens allemaal in dezelfde wijk. Bier ligt hier altijd koud, mogen dan altijd even langs komen. Nu moet ik wel zeggen dat bij onze vriendengroep wel al kinderen tevoorschijn zijn gekomen, daarin zie je toch ook wel iets veranderen.

Maar inderdaad, die leuke gezellige avonden zoals vroeger komen nog maar zeer sporadisch voor en dan moet je al iets gaan doen waarbij ze van tevoren iets moeten betalen anders haken ze één voor één af. Zo hebben we laatst een speciaalbieravondje gedaan met die Hertog Jan Vatgerijpt bieren die we dan samen gekocht hadden, dan komt iedereen, maar als je zegt: "ik heb nog een kratje bier over, kom gezellig langs" dan komt niemand. :{
Als je in dezelfde wijk woont kun je toch prima op een doordeweekse avond een keer samen bbqen? Zet hem zelf gewoon de hele avond aan en iedereen kan langskomen wanneer het in zijn/haar drukke schema past. Of je nou thuis eet of met het gezin even een half uurtje bij de bbq van een vriend aanschuift maakt nou ook weer niet zoo veel uit (scheelt ook weer zelf koken en afwas in de vaat zetten).
  vrijdag 25 mei 2018 @ 10:32:55 #74
36461 Joppy
geen colaboy
pi_179373771
Er is een groep van ongeveer 20 man die ik in meer of mindere mate als vriend beschouw, waarvan een paar echt een goede vriend zijn.

Nu zijn we allemaal begin 30 en ziet niet iedereen elkaar meer zo vaak. Niet iedereen woont ook meer in de buurt. Toen we begin 20 waren was het wel elke week minimaal 2, vaak 3 avonden feest met elkaar.
Dat is nu vanzelfsprekend een stuk minder. Iedereen werkt fulltime, er zijn kinderen, andere verplichtingen en soms ook gewoon wat behoefte aan rust. Toch zie ik degene die in de buurt wonen nog minimaal 1x per week voor een biertje en spelletje kaarten in de rustige buurtkroeg. Met anderen ga ik af en toe sporten, een concertje, wintersport, weekendje weg, festivalletje etc...(doorgaans in verschillende samenstellingen)

De kwantiteit van het contact is weliswaar minder, maar ik denk dat de kwaliteit wel is toegenomen.
Let the beat control your body!
  vrijdag 25 mei 2018 @ 10:36:42 #75
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_179373854
Geen.
Ik heb wel heel veel goede kennissen.
Mijn beste vriendin is mijn partner.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')