abonnement Unibet Coolblue
pi_179144079
De laatste tijd zijn diëten als bijv het ketodieet nogal in opmars. Omdat 'koolhydraten' ongezond zouden zijn. Wat ik mij alleen afvroeg is: in hoeverre wordt dit door de wetenschap bevestigd? ik lees vooral tegenstrijdige onderzoeken.
pi_179144268
Als je overgewicht hebt zijn ze ongezond ja. Normaal gesproken niet natuurlijk.
pi_179144276
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 23:10 schreef jatochneetoch het volgende:
Als je overgewicht hebt zijn ze ongezond ja. Normaal gesproken niet natuurlijk.
Hoezo normaal gesproken niet?
  zondag 13 mei 2018 @ 23:12:15 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_179144297
Omdat je in Nederland nogal snel veel te veel koolhydraten eet door brood/aardappels/rijst.
In de praktijk bereik je dus resultaat door daar in te minderen.
pi_179144346
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 23:12 schreef BasEnAad het volgende:
Omdat je in Nederland nogal snel veel te veel koolhydraten eet door brood/aardappels/rijst.
In de praktijk bereik je dus resultaat door daar in te minderen.
Ik dacht dat Koolhydraten nu per definitie als een boosdoenner werden gezien. Want het is in principe gewoon suiker.
pi_179144390
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 23:15 schreef Rangono het volgende:

[..]

Ik dacht dat Koolhydraten nu per definitie als een boosdoenner werden gezien. Want het is in principe gewoon suiker.
Dat lijkt me een tikje kort door de bocht.
pi_179144404
Er zit verschil in koolhydraten.. je hebt simpele en complexe koolhydraten.

Complexe koolhydraten zijn prima en is niets mis mee. Je vindt dit vooral in volkoren brood, volkoren pasta's etc. Complexe koolhydraten zorgen niet voor een insulinepiek.

Simpele koolhydraten zoals witte rijst, witbrood, zorgen voor een schommeling in je bloedsuikerspiegel; je creëert een insulinepiek. Tijdens zo'n piek ben je gevoeliger voor vetopslag. Het is dus af te raden om vetten en simpele koolhydraten te combineren (denk aan broodje hamburger van de mac).

Overigens valt of staat een dieet met je calorie inname: neem je minder calorien in dan je verbrandt, val je af. Eet je meer dan je verbrandt, kom je aan.
  zondag 13 mei 2018 @ 23:19:40 #8
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_179144422
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 23:15 schreef Rangono het volgende:

[..]

Ik dacht dat Koolhydraten nu per definitie als een boosdoenner werden gezien. Want het is in principe gewoon suiker.
Dat is wel een beetje de trend,
maar de conclusie is dat je gevarieerd moet eten; dus koolhydraten, vetten en eiwitten.
Het een is niet slechter dan het andere, je hebt het nodig om te functioneren.
Maar ik heb wel het idee dat je heel snel te veel koolhydraten binnenkrijgt met een normaal Nederlands eetpatroon.
pi_179144453
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 23:19 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje de trend,
maar de conclusie is dat je gevarieerd moet eten; dus koolhydraten, vetten en eiwitten.
Het een is niet slechter dan het andere, je hebt het nodig om te functioneren.
Maar ik heb wel het idee dat je heel snel te veel koolhydraten binnenkrijgt met een normaal Nederlands eetpatroon.
Maar je lichaam kan dus wel vetten en Koolhydraten tegelijk omzetten?

Want het keto dieet wordt juist zo strikt gedaan, omdat je lichaam anders in de war zou raken.
  zondag 13 mei 2018 @ 23:28:08 #10
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_179144542
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 23:22 schreef Rangono het volgende:

[..]

Maar je lichaam kan dus wel vetten en Koolhydraten tegelijk omzetten?

Want het keto dieet wordt juist zo strikt gedaan, omdat je lichaam anders in de war zou raken.
Sorry, ik heb net gelezen wat een keto-dieet is. Echt compleet debiel en onverantwoordelijk. Je lichaam raakt juist in de war door zo'n dieet. Eet gewoon gevarieerd en beweeg.
pi_179144627
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 23:28 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Sorry, ik heb net gelezen wat een keto-dieet is. Echt compleet debiel en onverantwoordelijk. Je lichaam raakt juist in de war door zo'n dieet. Eet gewoon gevarieerd en beweeg.
Op welke manier vind je het onverantwoordelijk?

Het is in principe niets meer dan de koolhydraten ernstig verminderen, en meer vet eten.
pi_179144685
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 23:34 schreef Rangono het volgende:

[..]

Op welke manier vind je het onverantwoordelijk?

Het is in principe niets meer dan de koolhydraten ernstig verminderen, en meer vet eten.
Waardoor je lichaam in ketose gaat. Niet echt heel natuurlijk voor het lichaam.
pi_179144686
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 23:28 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Sorry, ik heb net gelezen wat een keto-dieet is. Echt compleet debiel en onverantwoordelijk. Je lichaam raakt juist in de war door zo'n dieet. Eet gewoon gevarieerd en beweeg.
https://thenewfood.nl/koolhydraatarm-eten-is-gezond/
pi_179144703
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 23:39 schreef mootie het volgende:

[..]

Waardoor je lichaam in ketose gaat. Niet echt heel natuurlijk voor het lichaam.
Hoezo niet? mij lijkt juist de hoeveel suikers die wij binnen krijgen niet natuurlijk voor het lichaam.
  zondag 13 mei 2018 @ 23:48:39 #15
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_179144793
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 23:34 schreef Rangono het volgende:

[..]

Op welke manier vind je het onverantwoordelijk?

Het is in principe niets meer dan de koolhydraten ernstig verminderen, en meer vet eten.
Het is een dieet. Een dieet is nooit duurzaam, maar tijdelijk, het is gericht op afvallen. Er is niks mis met koolhydraten, minderen met koolhydraten is ook niks mis mee. Maar alles dat afwijkt van gevarieerd eten is een soort voor de gek houden van je lichaam dat je ook nooit lang volhoudt. Bovendien zijn koolhydraten en de manieren waarop je ze binnenkrijgt (met vezels) ook belangrijk voor je spijsvertering.
Niet iets wat je je zou moeten aanwennen als je het mij vraagt. Koolhydraten zijn niet de duivel.
pi_179145681
Al dat soort maffe diëten zijn niet vol te houden op de langere termijn. Koolhydraten zijn echt niet ongezond. Suiker is niet ongezond, maar je moet niet alleen uit de suikerpot lepelen en zakken Haribo naar binnen kieperen. Eet gewoon gezond en gevarieerd met zo nu en dan een cheat dag. Beweeg voldoende, let op kilocalorieën die je op drinkt want met drinken plemp je snel een grote hoeveelheid kilocalorieën naar binnen. Maar die flauwekul van ketogeen vreten of koolhydraten bannen, nee. En inderdaad je hebt verschillende soorten koolhydraten. Focus jij je maar op de complexere koolhydraten zoals je die vindt in met name volkoren producten.
pi_179147976
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 23:48 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Het is een dieet. Een dieet is nooit duurzaam, maar tijdelijk, het is gericht op afvallen. Er is niks mis met koolhydraten, minderen met koolhydraten is ook niks mis mee. Maar alles dat afwijkt van gevarieerd eten is een soort voor de gek houden van je lichaam dat je ook nooit lang volhoudt. Bovendien zijn koolhydraten en de manieren waarop je ze binnenkrijgt (met vezels) ook belangrijk voor je spijsvertering.
Niet iets wat je je zou moeten aanwennen als je het mij vraagt. Koolhydraten zijn niet de duivel.
Maar de keto dieet is maar een voorbeeld van een lage kolhydraat inname.

https://www.cbsnews.com/n(...)ot-fats-bad-for-you/
pi_179148091
Maar als je aan een ketodieet gaat, dan komen er toch heel veel ketonzuren in je lichaam als bijproduct van de vetverbranding? Verzuring van je lichaam lijkt mij toch ook niet zo gezond?
pi_179148192
Ik heb dit dieet 4 weken gevolgd omdat een vriendin eraan meedeet.
Ik ben toen behoorlijk afgevallen maar of dat aan het lage koolhydraten lag betwijfel ik. Als je een van de 3 schrapt dan beperk je de totale kcal inname omdat heel veel producten verboden zijn.
Hetzelfde zou gebeuren als je bijvoorbeeld vetten gaat schrappen.
pi_179149342
Ik mij wel vinden in het idee dat wij hier in NL heel veel koolhydraten eten. Zo ongeveer 50% van ons dieet bestaat uit koolhydraten. We eten vaak brood bij zowel het ontbijt als bij de lunch.
En dit is vaak eenzijdig tarwe-brood..ook al is het volkoren.
Ik vraag me af in hoeverre dit een toegevoegde waarde heeft voor je lijf.. tarwe tarwe tarwe. Echt gevarieerd is het niet.

Wat minder brood, en wat meer variatie lijkt mij gezonder.
pi_179278323
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 23:00 schreef Rangono het volgende:
De laatste tijd zijn diëten als bijv het ketodieet nogal in opmars. Omdat 'koolhydraten' ongezond zouden zijn. Wat ik mij alleen afvroeg is: in hoeverre wordt dit door de wetenschap bevestigd? ik lees vooral tegenstrijdige onderzoeken.
Voor sporters zijn er alleen maar nadelen om laag in kh te zitten. Verder doet het ook niks voor vet verbranding.
pi_179280343
quote:
7s.gif Op zondag 20 mei 2018 00:57 schreef Hoxyz het volgende:

[..]

Voor sporters zijn er alleen maar nadelen om laag in kh te zitten. Verder doet het ook niks voor vet verbranding.
Dat is dus niet waar. Uit onderzoek blijkt dat je met lage kh inname sneller afvalt. Verder maakt het voor sporters ook weinig uit, aangezien je zowel kh als vet kan omzetten in energie/keto.
pi_179280526
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 10:22 schreef Rangono het volgende:

[..]

Dat is dus niet waar. Uit onderzoek blijkt dat je met lage kh inname sneller afvalt. Verder maakt het voor sporters ook weinig uit, aangezien je zowel kh als vet kan omzetten in energie/keto.
Voor sporters maakt het heel veel uit want omzetting van koolhydraten gaat veel sneller dan van vet en snelle energie is juist wat je vaak nodig hebt bij sporten. Daarom gebruiken marathonlopers ook zoete suikerdrankjes en -gels (snelle koolhydraten) en niet bijv een hap roomboter.
pi_179280612
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 10:34 schreef Farenji het volgende:

[..]

Voor sporters maakt het heel veel uit want omzetting van koolhydraten gaat veel sneller dan van vet en snelle energie is juist wat je vaak nodig hebt bij sporten. Daarom gebruiken marathonlopers ook zoete suikerdrankjes en -gels (snelle koolhydraten) en niet bijv een hap roomboter.
Ja, ok. Maar hebben ze dat echt nodig, of zit dat meer tussen de oren? dat is de vraag.

Er zijn namelijk wel degelijk topsporters die een kh-arm dieet doen en goed presteren.
  zondag 20 mei 2018 @ 10:39:38 #25
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_179280619
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 09:21 schreef Duveldrinker het volgende:
Ik heb dit dieet 4 weken gevolgd omdat een vriendin eraan meedeet.
Ik ben toen behoorlijk afgevallen maar of dat aan het lage koolhydraten lag betwijfel ik. Als je een van de 3 schrapt dan beperk je de totale kcal inname omdat heel veel producten verboden zijn.
Hetzelfde zou gebeuren als je bijvoorbeeld vetten gaat schrappen.
in het begin verlies je logischerwijs veel watergewicht, omdat je veel minder koolhydraten inneemt en die water vasthouden
  zondag 20 mei 2018 @ 10:40:21 #26
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_179280634
Daarom Engels ontbijt *O*

Welke producten gebruik je om in keto te gaan?

Ik las iets over kokosvet, dat dit ideaal is, iets met efficiënte niet lever belastende omzetting. Dat maakt het ook een goede en snelle energiebron voor oa de hersenen.
  zondag 20 mei 2018 @ 10:42:40 #27
34027 devlinmr
Trolivier
pi_179280669
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_179280673
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 10:39 schreef Rangono het volgende:

[..]

Ja, ok. Maar hebben ze dat echt nodig, of zit dat meer tussen de oren? dat is de vraag.

Er zijn namelijk wel degelijk topsporters die een kh-arm dieet doen en goed presteren.
Dat zal best maar het maakt natuurlijk wel uit of je gewichtheffer bent of marathonloper.
pi_179283759
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 23:39 schreef mootie het volgende:

[..]

Waardoor je lichaam in ketose gaat. Niet echt heel natuurlijk voor het lichaam.
Waarom niet? Voor de agrarische revolutie was een continue inname van voeding niet zo vanzelfsprekend. In prehistorische tijden moest wel eens langer zonder voeding waardoor men in ketogene toestand verkeerde. Periodes van weinig tot geen voeding waren gebruikelijk; ons menselijk lichaam is daarop ingesteld en kan energie halen uit opgeslagen vetten; we kunnen niet voor niks lang overleven zonder te eten. :)

Gezien onze genen is een continue toevoer van voeding in het algemeen en 'slechte' koolhydraten in het bijzonder helemaal niet zo natuurlijk. Met koolhydraten is in principe niks mis maar ik zou ze halen uit groenten, fruit, peulvruchten, nachtschade-planten; brood, rijst, pasta etc hebben weinig voedingswaarde, verzadigen nauwelijks en leveren onnodig veel calorieën.

[ Bericht 2% gewijzigd door space_cadet op 20-05-2018 14:09:09 ]
pi_179283858
Ik ben groot voorstander van wat hier groeit te eten. Lokale groentes die lokaal op het land groeien. Tevens met vlees en vis.
Geen bullshit eten wat met schepen en vliegtuigen hierheen wordt gehaald.
pi_179284047
Zelf ben doe ik veel aan krachtsport en ik weeg mij eten ( calorieeën ) af. Op een gegeven moment ben ik gestopt met produkten waar toegevoegde suikers( glycose fructose stroop ) in zaten. Ondanks dat ik het zelfde aantal calorieeen at viel ik af als een gek. Mijn calorie- inname heb ik met een derde verhoogt . Koolhydraten alleen uit fruit, zilvervliesrijst etc. Ook het stoppen met brood eten gaf vetverlies.
  zondag 20 mei 2018 @ 14:20:45 #32
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_179284136
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 10:39 schreef Rangono het volgende:

[..]

Ja, ok. Maar hebben ze dat echt nodig, of zit dat meer tussen de oren? dat is de vraag.

Gooi jezelf weg. :')
pi_179284149
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 14:15 schreef thekolere het volgende:
Zelf ben doe ik veel aan krachtsport en ik weeg mij eten ( calorieeën ) af. Op een gegeven moment ben ik gestopt met produkten waar toegevoegde suikers( glycose fructose stroop ) in zaten. Ondanks dat ik het zelfde aantal calorieeen at viel ik af als een gek. Mijn calorie- inname heb ik met een derde verhoogt . Koolhydraten alleen uit fruit, zilvervliesrijst etc. Ook het stoppen met brood eten gaf vetverlies.
Kan ook vocht vasthouden zijn.
pi_179284186
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 14:15 schreef thekolere het volgende:
Zelf ben doe ik veel aan krachtsport en ik weeg mij eten ( calorieeën ) af. Op een gegeven moment ben ik gestopt met produkten waar toegevoegde suikers( glycose fructose stroop ) in zaten. Ondanks dat ik het zelfde aantal calorieeen at viel ik af als een gek. Mijn calorie- inname heb ik met een derde verhoogt . Koolhydraten alleen uit fruit, zilvervliesrijst etc. Ook het stoppen met brood eten gaf vetverlies.
Ja. Helemaal met je eens.
Brood is enkel vulling voor je maag. Meer niet.
pi_179284385
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 14:23 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Ja. Helemaal met je eens.
Brood is enkel vulling voor je maag. Meer niet.
Nee hoor brood levert energie op. Ik snap het gehaat niet zo op brood.
  zondag 20 mei 2018 @ 14:41:49 #36
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_179284458
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 14:15 schreef thekolere het volgende:
Zelf ben doe ik veel aan krachtsport en ik weeg mij eten ( calorieeën ) af. Op een gegeven moment ben ik gestopt met produkten waar toegevoegde suikers( glycose fructose stroop ) in zaten. Ondanks dat ik het zelfde aantal calorieeen at viel ik af als een gek. Mijn calorie- inname heb ik met een derde verhoogt . Koolhydraten alleen uit fruit, zilvervliesrijst etc. Ook het stoppen met brood eten gaf vetverlies.
ja voor jou geldt caco niet
  zondag 20 mei 2018 @ 14:42:06 #37
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_179284461
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 14:15 schreef thekolere het volgende:
Zelf ben doe ik veel aan krachtsport en ik weeg mij eten ( calorieeën ) af. Op een gegeven moment ben ik gestopt met produkten waar toegevoegde suikers( glycose fructose stroop ) in zaten. Ondanks dat ik het zelfde aantal calorieeen at viel ik af als een gek. Mijn calorie- inname heb ik met een derde verhoogt . Koolhydraten alleen uit fruit, zilvervliesrijst etc. Ook het stoppen met brood eten gaf vetverlies.
ja voor jou geldt cico niet
  zondag 20 mei 2018 @ 14:48:26 #38
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_179284557
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 14:42 schreef hugecooll het volgende:

[..]

ja voor jou geldt cico niet
Is voor een groot gedeelte afhankelijk van de microflora in de darmen. Poeptransplantatie gaat het ook worden.

pi_179284574
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 14:23 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Ja. Helemaal met je eens.
Brood is enkel vulling voor je maag. Meer niet.
Niet alle brood is hetzelfde. Sommige mensen kennen misschien alleen het witte slappe wattige fabrieksbrood waar inderdaad weinig van waarde in zit. maar goed stevig brood dat tijd heeft gekregen om goed te rijzen (bijv zuurdesem) is uitstekende voeding.
pi_179284587
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 14:42 schreef hugecooll het volgende:

[..]

ja voor jou geldt cico niet
Leg maar uit! Overigens mijn bloedwaarden zijn uitstekend ondanks 5 eieren per dag.
  zondag 20 mei 2018 @ 15:05:10 #41
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_179284733
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 14:51 schreef thekolere het volgende:

[..]

Leg maar uit! Overigens mijn bloedwaarden zijn uitstekend ondanks 5 eieren per dag.
is gewoon water dat je bent 'afgevallen' als je niet meer calorieën bent gaan verbranden
pi_179284942
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 15:05 schreef hugecooll het volgende:

[..]

is gewoon water dat je bent 'afgevallen' als je niet meer calorieën bent gaan verbranden
Verklaart niet dat ik mijn inname met een derde heb moeten verhogen.
  zondag 20 mei 2018 @ 15:23:13 #43
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_179285004
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 15:18 schreef thekolere het volgende:

[..]

Verklaart niet dat ik mijn inname met een derde heb moeten verhogen.
misschien verbruik je wel meer dan je denkt
pi_179286478
Een derde kcal verhoging omdat je gestopt bent met bewerkt voedsel te eten? Yeah right. Ergens zit een reken fout of je verbruik is (onbewust) omhoog gegaan door TDEE.

Indien niet, ben je het enige persoon op de hele weide wereld. Ik zou snel gaan solliciteren bij de NASA.

quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 10:22 schreef Rangono het volgende:
Dat is dus niet waar. Uit onderzoek blijkt dat je met lage kh inname sneller afvalt. Verder maakt het voor sporters ook weinig uit, aangezien je zowel kh als vet kan omzetten in energie/keto.
Dan wil ik dat onderzoek el graag zien. Calorieën zijn altijd leidend en een macro bepaalde macro nutrient maakt geen verschil als het aantal calorieën gelijk zijn.

Edit: en dan heb ik het over VET afvallen, glycogeen en vocht val je inderdaad snel af met lage kh inname, maar ik zie niet in waarom iemand dit zou willen.
  zondag 20 mei 2018 @ 17:05:35 #45
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_179287030
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 14:42 schreef hugecooll het volgende:

[..]

ja voor jou geldt cico niet
Een half jaar geleden heb ik een soort wisseldieet gedaan. Drie dagen fruit groente vlees, twee groente en vis en twee goede vetten, groente en vlees/ vis. elke dag zo'n 1850 kcal. Toen ik eraan begon, solidair met mijn veel te dikke collega, dacht ik niet dat het wat zou opleveren, maar toch wel. En op de goede plekken ook nog. Wát je eet maakt schijnbaar meer uit dan hoeveel calorieën dat oplevert.
Prrrrr
pi_179287733
quote:
13s.gif Op zondag 20 mei 2018 14:20 schreef Nobu het volgende:

[..]

Gooi jezelf weg. :')
?
pi_179288394
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 23:18 schreef SausDip het volgende:

Overigens valt of staat een dieet met je calorie inname: neem je minder calorien in dan je verbrandt, val je af. Eet je meer dan je verbrandt, kom je aan.
En dat is juist het mooie van Keto doordat je bloedsuikerspiegel lager en stabieler is heb je minder honger dus eet je vanzelf minder.
pi_179288423
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 23:39 schreef mootie het volgende:

[..]

Waardoor je lichaam in ketose gaat. Niet echt heel natuurlijk voor het lichaam.
Zeer natuurlijk voor het lichaam.
pi_179288463
quote:
:D Wat een koekwous die dat geschreven heeft zeg :D _O- _O-

Lees dit eens als je daarwerkelijk iets over Keto wil leren.

https://keto.drberg.com/

Of als lezen te lastig is kijk een filmpje of zo.



[ Bericht 25% gewijzigd door Graf..Coudenhove..Kalergi op 20-05-2018 18:45:06 ]
pi_179292742
quote:
7s.gif Op zondag 20 mei 2018 16:37 schreef Hoxyz het volgende:
Een derde kcal verhoging omdat je gestopt bent met bewerkt voedsel te eten? Yeah right. Ergens zit een reken fout of je verbruik is (onbewust) omhoog gegaan door TDEE.

Indien niet, ben je het enige persoon op de hele weide wereld. Ik zou snel gaan solliciteren bij de NASA.

[..]

Dan wil ik dat onderzoek el graag zien. Calorieën zijn altijd leidend en een macro bepaalde macro nutrient maakt geen verschil als het aantal calorieën gelijk zijn.

Edit: en dan heb ik het over VET afvallen, glycogeen en vocht val je inderdaad snel af met lage kh inname, maar ik zie niet in waarom iemand dit zou willen.
Ben van 18% vet naar 14% vet gegaan. Slaap beter dus minder moe. Ontbijt is een omelet van 2 eieren, 3 eiwitten, groente en kaas. Hand noten en 2 glazen water en een glas groene thee.
pi_179297819
Koolhydraten zijn niet ongezond, maar je krijgt er een overschot van binnen als je niet koolhydraat arm eet. Die koolhydraten heb je alleen in die mate nodig als je een fysiek zeer actief leven/baan hebt. Als je 80% op je kont zit dan is er een overschot, en zet het vrijwel direct op als vet (suikers en zetmeel). Daarnaast wordt er onnodig veel suiker e.d. toegevoegd aan producten. Blijf wel vezels eten (zijn ook koolhydraten).

Wil je afvallen, ook dan is het goed om op je koolhydraat inname te letten. Beste is om tussen de 50 en 120 gram koolhydraat inname op een dag te zitten. Onder de 50 gram beschouw ik als ongezond dieten.
pi_179297874
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 10:25 schreef Cockwhale het volgende:
Koolhydraten zijn niet ongezond, maar je krijgt er een overschot van binnen als je niet koolhydraat arm eet. Die koolhydraten heb je alleen in die mate nodig als je een fysiek zeer actief leven/baan hebt. Als je 80% op je kont zit dan is er een overschot, en zet het vrijwel direct op als vet (suikers en zetmeel). Daarnaast wordt er onnodig veel suiker e.d. toegevoegd aan producten. Blijf wel vezels eten (zijn ook koolhydraten).

Wil je afvallen, ook dan is het goed om op je koolhydraat inname te letten. Beste is om tussen de 50 en 120 gram koolhydraat inname op een dag te zitten. Onder de 50 gram beschouw ik als ongezond dieten.
Waarom je laatste conclusie? echt vrijwel alle onderzoeken die ik lees komen tot de conclusie dat het weliswaar niet goed is om koolhydraten helemaal te schrappen, maar wel om de inname zo laag mogelijk te houden.
pi_179297946
quote:
7s.gif Op zondag 20 mei 2018 16:37 schreef Hoxyz het volgende:
Een derde kcal verhoging omdat je gestopt bent met bewerkt voedsel te eten? Yeah right. Ergens zit een reken fout of je verbruik is (onbewust) omhoog gegaan door TDEE.

Indien niet, ben je het enige persoon op de hele weide wereld. Ik zou snel gaan solliciteren bij de NASA.

[..]

Dan wil ik dat onderzoek el graag zien. Calorieën zijn altijd leidend en een macro bepaalde macro nutrient maakt geen verschil als het aantal calorieën gelijk zijn.

Edit: en dan heb ik het over VET afvallen, glycogeen en vocht val je inderdaad snel af met lage kh inname, maar ik zie niet in waarom iemand dit zou willen.
1980 was een goed jaar. Welkom in 2018.
pi_179298045
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 10:28 schreef Rangono het volgende:

[..]

Waarom je laatste conclusie? echt vrijwel alle onderzoeken die ik lees komen tot de conclusie dat het weliswaar niet goed is om koolhydraten helemaal te schrappen, maar wel om de inname zo laag mogelijk te houden.
Omdat 'te' nooit goed is. Het gaat om balans. Velen zullen daardoor ook niet op gewicht blijven op het moment dat ze dat wel willen (of vallen te snel af). De spieren zijn tevens energie nodig, met name als je regelmatig sport.
pi_179298244
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 10:25 schreef Cockwhale het volgende:
Koolhydraten zijn niet ongezond, maar je krijgt er een overschot van binnen als je niet koolhydraat arm eet. Die koolhydraten heb je alleen in die mate nodig als je een fysiek zeer actief leven/baan hebt. Als je 80% op je kont zit dan is er een overschot, en zet het vrijwel direct op als vet (suikers en zetmeel). Daarnaast wordt er onnodig veel suiker e.d. toegevoegd aan producten. Blijf wel vezels eten (zijn ook koolhydraten).

Wil je afvallen, ook dan is het goed om op je koolhydraat inname te letten. Beste is om tussen de 50 en 120 gram koolhydraat inname op een dag te zitten. Onder de 50 gram beschouw ik als ongezond dieten.
Uw mening is voor mij niet belangrijk, ik volg mensen die met gedegen onderbouwing komen.
Of mensen die successen met een methodiek hebben geboekt.

Ik zit tussen de 20 en 50 gram koolhydraten per dag en voel mij fit en ik val langzaam maar zeker af en bouw spiermassa op!
pi_179298317
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 10:36 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Omdat 'te' nooit goed is. Het gaat om balans. Velen zullen daardoor ook niet op gewicht blijven op het moment dat ze dat wel willen (of vallen te snel af). De spieren zijn tevens energie nodig, met name als je regelmatig sport.
Jawel, maar het punt van een keto dieet bijvoorbeeld is nu juist dat je vet omzet in energie.
pi_179298617
quote:
7s.gif Op maandag 21 mei 2018 10:46 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Uw mening is voor mij niet belangrijk, ik volg mensen die met gedegen onderbouwing komen.
Of mensen die successen met een methodiek hebben geboekt.

Ik zit tussen de 20 en 50 gram koolhydraten per dag en voel mij fit en ik val langzaam maar zeker af en bouw spiermassa op!
Afvallen en spier massa opbouwen kan niet. Hooguit kun je je spiermassa behouden maar dat lukt vaak de doorgewinterde bodybuilder niet eens.
pi_179298645
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 11:14 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Afvallen en spier massa opbouwen kan niet. Hooguit kun je je spiermassa behouden maar dat lukt vaak de doorgewinterde bodybuilder niet eens.
Ik bewijs het tegendeel!

Niet alleen spiermassa ook de gewichten die ik train verhoog ik geleidelijk en ja ik let op dat ik de training goed uitvoer.

Je mag proteïne bij het Keto-dieet vnadaar dat je kunt opbouwen en afvallen tegelijk.
pi_179298664
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 10:49 schreef Rangono het volgende:

[..]

Jawel, maar het punt van een keto dieet bijvoorbeeld is nu juist dat je vet omzet in energie.
Correct!
pi_179298720
Ik lees wel dat sommige duursporters die bijv ultra marathons lopen, dit juist op vet (in ketose) doen. Omdat vet een veel efficiëntere brandstof is als je er op bent overgeschakeld.

In een gram vet zit immers veel meer energie dan in een gram koolhydraat.
pi_179298741
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 10:49 schreef Rangono het volgende:

[..]

Jawel, maar het punt van een keto dieet bijvoorbeeld is nu juist dat je vet omzet in energie.
Totdat je nog amper vet hebt...
pi_179298749
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 11:14 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Afvallen en spier massa opbouwen kan niet. Hooguit kun je je spiermassa behouden maar dat lukt vaak de doorgewinterde bodybuilder niet eens.
Dit kan zeker wel.
Afvallen en spiermassa opbouwen.

Maar...
Alleen bij beginners.
Waarbij iedere vorm van (krachts)inspanning spieren oplevert en vetten verbrandt.
pi_179298785
quote:
14s.gif Op maandag 21 mei 2018 11:17 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Ik bewijs het tegendeel!

Niet alleen spiermassa ook de gewichten die ik train verhoog ik geleidelijk en ja ik let op dat ik de training goed uitvoer.

Je mag proteïne bij het Keto-dieet vnadaar dat je kunt opbouwen en afvallen tegelijk.
Zichtbaarheid van spieren vergroten door vetmassa te verliezen, staat niet gelijk aan een toename van spiermassa. Er zijn genoeg mensen die gespierder lijken dan ik omdat hun vetpercentage lager is. Maar het niet onmogelijk, maar door een afname in snelle energie die je nodig hebt voor korte kracht/snelheid stoten, zal het aantal reps/sets dat je kunt behalen afnemen. Door krachttraining raak je niet in dezelfde keto staat als bij langdurige cardiotraining.
pi_179298852
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 11:25 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Dit kan zeker wel.
Afvallen en spiermassa opbouwen.

Maar...
Alleen bij beginners.
Waarbij iedere vorm van (krachts)inspanning spieren oplevert en vetten verbrandt.
Ik ben "her"-beginner ja dat klopt.
pi_179298883
quote:
7s.gif Op maandag 21 mei 2018 11:33 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Ik ben "her"-beginner ja dat klopt.
Op basis van beginnen en spier 'memory', ja vind je het gek dat je wel spieren en kracht opbouwt :')

Kom over 1 á 2 jaar maar weer terug.
pi_179298917
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 11:35 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Op basis van beginnen en spier 'memory', ja vind je het gek dat je wel spieren en kracht opbouwt :')

Kom over 1 á 2 jaar maar weer terug.
Ok :P
  maandag 21 mei 2018 @ 11:40:50 #68
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_179298962
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 11:14 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Afvallen en spier massa opbouwen kan niet. Hooguit kun je je spiermassa behouden maar dat lukt vaak de doorgewinterde bodybuilder niet eens.
tuurlijk kan dat wel
pi_179299332
Je kunt wel spieren opbouwen, maar doordat je snelle energie voorziening voor je spieren drastisch lager is, zul je veel minder sets en reps kunnen uitvoeren. Dat is het punt. Je raakt niet in ketogene staat van krachttraining/bodybuilding. En daardoor zul je evt zelfs eiwitten als energie verbranden.
pi_179299347
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 11:40 schreef hugecooll het volgende:

[..]

tuurlijk kan dat wel
Nee dat kan niet. Voor spieropbouw heb je een energie overschot nodig. Voor afvallen een energie tekort.
  maandag 21 mei 2018 @ 12:20:12 #71
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_179299414
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 12:12 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Nee dat kan niet. Voor spieropbouw heb je een energie overschot nodig. Voor afvallen een energie tekort.
iemand die afvalt heeft doorgaans nog genoeg energiereserves in zijn lichaam hè
pi_179299469
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 12:20 schreef hugecooll het volgende:

[..]

iemand die afvalt heeft doorgaans nog genoeg energiereserves in zijn lichaam hè
Niet om spiermassa toe te laten nemen. Daar heb je een energie overschot voor nodig. Hij valt af door een lagere energie inname. Daarom denkt hij dat hij gespierder is maar dat is onjuist, zijn bestaande spieren zijn hoogstens beter zichtbaar en voelbaar.
  maandag 21 mei 2018 @ 12:27:37 #73
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_179299512
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 12:24 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Niet om spiermassa toe te laten nemen. Daar heb je een energie overschot voor nodig. Hij valt af door een lagere energie inname. Daarom denkt hij dat hij gespierder is maar dat is onjuist, zijn bestaande spieren zijn hoogstens beter zichtbaar en voelbaar.
Toen ik afviel door krachttraining, groeien mijn spieren ook en werden ze ook sterker. Je verhaal klopt misschien in je hoofd wel, maar in de praktijk niet.
  Moderator maandag 21 mei 2018 @ 12:28:44 #74
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_179299522
Wat een broscience weer :|W

Laten we het er over eens zijn dat de wetten van de thermodynamica voor iedereen gelden, ook voor de 'special snowflakes' onder ons :')

kcal_in > kcal _uit en je massa zal toenemen. Vet en/of spiermassa, dit hangt af van de mate van weerstandtraining en eiwitinname.

kcal_in < kcal_uit en je massa zal afnemen. Afname in spiermassa kan worden geminimaliseerd door weerstandtraining en eiwitinname.
F.K.A. SuperwormJim
pi_179299543
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 12:27 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Toen ik afviel door krachttraining, groeien mijn spieren ook en werden ze ook sterker. Je verhaal klopt misschien in je hoofd wel, maar in de praktijk niet.
In denk eerder dat het in jouw hoofd leek dat je spieren groeien.
  maandag 21 mei 2018 @ 12:31:43 #76
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_179299552
quote:
7s.gif Op maandag 21 mei 2018 12:28 schreef SuperwormJim het volgende:
Wat een broscience weer :|W

Laten we het er over eens zijn dat de wetten van de thermodynamica voor iedereen gelden, ook voor de 'special snowflakes' onder ons :')

kcal_in > kcal _uit en je massa zal toenemen. Vet en/of spiermassa, dit hangt af van de mate van weerstandtraining en eiwitinname.

kcal_in < kcal_uit en je massa zal afnemen. Afname in spiermassa kan worden geminimaliseerd door weerstandtraining en eiwitinname.
totale massa neemt toch ook af :T
  Moderator maandag 21 mei 2018 @ 12:33:08 #77
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_179299573
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 12:31 schreef hugecooll het volgende:

[..]

totale massa neemt toch ook af :T
Ik doelde dan ook niet op jouw opmerking, die heb ik (nog) niet betwist. Dit was meer een post n.a.v. het doorlezen van het hele topic.
F.K.A. SuperwormJim
pi_179300845
quote:
7s.gif Op maandag 21 mei 2018 12:28 schreef SuperwormJim het volgende:
Wat een broscience weer :|W

Dat sowieso :P
pi_179301436
quote:
7s.gif Op maandag 21 mei 2018 12:28 schreef SuperwormJim het volgende:
Wat een broscience weer :|W

Laten we het er over eens zijn dat de wetten van de thermodynamica voor iedereen gelden, ook voor de 'special snowflakes' onder ons :')

kcal_in > kcal _uit en je massa zal toenemen. Vet en/of spiermassa, dit hangt af van de mate van weerstandtraining en eiwitinname.

kcal_in < kcal_uit en je massa zal afnemen. Afname in spiermassa kan worden geminimaliseerd door weerstandtraining en eiwitinname.
Op welke broscience doel je?
  maandag 21 mei 2018 @ 14:58:58 #80
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_179302019
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 14:18 schreef Rangono het volgende:

[..]

Op welke broscience doel je?
ik gok ongein als dat het voor afvallen meer uitmaakt wat je eet dan hoeveel je eet en sportgelijke posts
  maandag 21 mei 2018 @ 15:21:35 #81
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_179302254
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 12:27 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Toen ik afviel door krachttraining, groeien mijn spieren ook en werden ze ook sterker. Je verhaal klopt misschien in je hoofd wel, maar in de praktijk niet.
Ik geloof best dat je als beginner meer gaat tillen terwijl je afvalt. Dat komt alleen niet door spiergroei maar door veranderingen in je zenuwstelsel.
  Moderator maandag 21 mei 2018 @ 15:33:54 #82
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_179302424
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 14:58 schreef hugecooll het volgende:

[..]

ik gok ongein als dat het voor afvallen meer uitmaakt wat je eet dan hoeveel je eet en sportgelijke posts
Dit dus.
F.K.A. SuperwormJim
  maandag 21 mei 2018 @ 15:36:05 #83
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_179302452
quote:
14s.gif Op maandag 21 mei 2018 15:21 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ik geloof best dat je als beginner meer gaat tillen terwijl je afvalt. Dat komt alleen niet door spiergroei maar door veranderingen in je zenuwstelsel.
lijkt me een combinatie aangezien bijv lats, biceps, pecs en zo ook in omvang zijn toegenomen
pi_179305868
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 14:58 schreef hugecooll het volgende:

[..]

ik gok ongein als dat het voor afvallen meer uitmaakt wat je eet dan hoeveel je eet en sportgelijke posts
Dus als ik twee kilo suiker eet is dat qua vetgehalte opslag hetzelfde als twee kilo sla? Nigga please :')

Callorie tellers :')
Stap terug in je DeLorean.
  maandag 21 mei 2018 @ 18:48:20 #85
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_179305906
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 18:46 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Dus als ik twee kilo suiker eet is dat qua vetgehalte opslag hetzelfde als twee kilo sla? Nigga please :')

Callorie tellers :')
Stap terug in je DeLorean.
Wat een debiele post :')
pi_179305921
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 18:46 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Dus als ik twee kilo suiker eet is dat qua vetgehalte opslag hetzelfde als twee kilo sla? Nigga please :')

Callorie tellers :')
Stap terug in je DeLorean.
Dit slaat als een tang op een varken.
pi_179305932
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 18:48 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Wat een debiele post :')
Uhu. Whatever you say Marty McFly.
pi_179305990
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 18:49 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Uhu. Whatever you say Marty McFly.
Jij zegt dat suiker dezelfde energie waarde heeft als sla?
Kcal tellen is een perfecte manier om af te vallen. Ik snap gewoon niks van je post.
  maandag 21 mei 2018 @ 18:54:22 #89
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_179306010
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 18:49 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Uhu. Whatever you say Marty McFly.
Hoeveelheid slaat op het aantal kcal he, niet het gewicht
  maandag 21 mei 2018 @ 18:56:33 #90
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_179306039
Calorieën tel je eerder als je wilt aankomen :7
pi_179306543
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 18:54 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Hoeveelheid slaat op het aantal kcal he, niet het gewicht
Dan nog klopt er niets van. Vet, eiwitten en koolhydraten worden in energiewaarden gealgemeniseerd, maar het lichaam gebruikt deze stoffen niet op een gelijke wijze, noch met dezelfde snelheid. Het is dus onnozel om te stellen dat als het puur om vetmassa gaat, calorieën tellen de beste optie is.
  Moderator maandag 21 mei 2018 @ 19:23:38 #92
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_179306615
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 19:20 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Dan nog klopt er niets van. Vet, eiwitten en koolhydraten worden in energiewaarden gealgemeniseerd, maar het lichaam gebruikt deze stoffen niet op een gelijke wijze, noch met dezelfde snelheid. Het is dus onnozel om te stellen dat als het puur om vetmassa gaat, calorieën tellen de beste optie is.
Het is onmogelijk om in massa aan te komen als je minder calorieën binnen krijgt dan dat je verbrandt. Het maakt niets uit waar die calorieën vandaan komen: zolang je lichaam zich in een calorietekort bevind, val je af.

Het is namelijk onmogelijk om massa uit niets aan te maken.
F.K.A. SuperwormJim
  maandag 21 mei 2018 @ 19:25:38 #93
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_179306673
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 19:20 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Dan nog klopt er niets van. Vet, eiwitten en koolhydraten worden in energiewaarden gealgemeniseerd, maar het lichaam gebruikt deze stoffen niet op een gelijke wijze, noch met dezelfde snelheid. Het is dus onnozel om te stellen dat als het puur om vetmassa gaat, calorieën tellen de beste optie is.
Het punt is vooral dat je met een verbranding van 2000 kcal/dag aankomt als je meer dan 2000 kcal binnenkrijgt en afvalt als je minder dan 2000 kcal binnenkrijgt. Dat het dus minder relevant is voor het aankomen of afvallen waaruit die 2000 kcal bestaan.
pi_179307257
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 10:31 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

1980 was een goed jaar. Welkom in 2018.
Eleborate please.

quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 19:23 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Het is onmogelijk om in massa aan te komen als je minder calorieën binnen krijgt dan dat je verbrandt. Het maakt niets uit waar die calorieën vandaan komen: zolang je lichaam zich in een calorietekort bevind, val je af.

Het is namelijk onmogelijk om massa uit niets aan te maken.
Het is zeker wel mogelijk. Je lichaam is een constant proces. Constant bezig met vet op/afbouwen en idem voor massa. Hier geldt echter wel diminishing returns. Een beginnende lifter zal wat meer naar een recomp kunnen gaan en naar mate je relatief meer massa hebt zul je toch echt een duidelijk overschot / deficit moeten hanteren.
een video over vet afvallen terwijl je aankomt, geacked met vier studies.

Overigens voor de mensen die vooralsnog denken dat keto supreieur is voor het afvallen van vet, lees dit. Jip en Janneke taal.zonder broscience.

https://forum.bodybuildin(...)/page-7#post-9419918
pi_179309962
Je moet natuurlijk wel enig onderscheid maken tussen iemand de begint met keto met een bmi van 8 of een bmi van 48. ;)

Ik zelf zit ergens tussen de 8 en 48 nu :+ (en heb nog nooit op of in de buurt van 8 of 48 gezeten qua bmi)
pi_179311098
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 19:23 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Het is onmogelijk om in massa aan te komen als je minder calorieën binnen krijgt dan dat je verbrandt. Het maakt niets uit waar die calorieën vandaan komen: zolang je lichaam zich in een calorietekort bevind, val je af.

Het is namelijk onmogelijk om massa uit niets aan te maken.
Dat je massa aankomt is duidelijk (dat geldt tevens voor vitaminen, mineralen, etc). Of dat vetmassa is, is de vraag.

Feitelijk bestaan calorieën niet (het is geen stof opzich, maar een term die verzameling stoffen categoriseert op basis van een gedeelde functie). Je eet geen calorieën, je verteert geen calorieën en verbrand geen calorieën. Je eet verschillende vetten, eiwitten en koolhydraten (als we het tot "calorieën" beperken). Elk kunnen dienen als energie, maar ook hebben deze stoffen een unieke functie en elk kan het lichaam tot in een bepaalde mate opnemen of nodig hebben. (Sommige stoffen kunnen omgezet worden tot een andere stof, maar dit geldt niet voor alles). Wanneer je bijvoorbeeld alleen koolhydraten binnen zou krijgen en geen tot weinig vetten en eiwitten, maar wel in deze calorie waarde als in een normale verhouding, dan heeft dit zonder meer gevolgen voor 1) je lichamelijke conditie en haar functioneren en 2) de manier waarop een bepaalde stof gebruikt wordt door het lichaam. Het is uiterst onlogisch om de nuancering achterwege te laten. Vooral vetten en eiwitten hebben naast energie toevoer andere (vitale) functies.
pi_179317393
http://www.uitzendinggemi(...)/Broodje_Gezond.html.

Over Koolhydraten. Ze zijn vrij duidelijk. Koolhydraten zijn slecht, aangezien ons lichaam koolhydraten gewoon ziet als suikers.
pi_179317516
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 11:06 schreef Rangono het volgende:
http://www.uitzendinggemi(...)/Broodje_Gezond.html.

Over Koolhydraten. Ze zijn vrij duidelijk. Koolhydraten zijn slecht, aangezien ons lichaam koolhydraten gewoon ziet als suikers.
Je begrijpt dat er verschillende soorten koolhydraten zijn: zetmeel, suiker en vezels. Met name die laatste zijn goed voor verschillende functies in het lichaam.
pi_179317628
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 11:11 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Je begrijpt dat er verschillende soorten koolhydraten zijn: zetmeel, suiker en vezels. Met name die laatste zijn goed voor verschillende functies in het lichaam.
Dat is een foutieve interpretatie. Je hebt geraffineerde en complexe koolhydraten. De eerste zijn ontdaan van al hun goede voedingsstoffen. Maar dat neemt niet weg dat het lichaam ook complexe koolhydraten uit volkoren producten gewoon ziet als suiker.

En de wetenschap is het erover eens dat je de inname van suikers zoveel mogelijk moet minimaliseren.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 11:16:19 #100
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_179317657
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 11:06 schreef Rangono het volgende:
http://www.uitzendinggemi(...)/Broodje_Gezond.html.

Koolhydraten zijn slecht, aangezien ons lichaam koolhydraten gewoon ziet als suikers.
Koolhydraten zijn goed, koolhydraten zijn leven. Als een luie pad op je stoel enorme hoeveelheden naar binnen hameren is slecht.
pi_179317728
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 11:16 schreef Nobu het volgende:

[..]

Koolhydraten zijn goed, koolhydraten zijn leven. Als een luie pad op je stoel enorme hoeveelheden naar binnen hameren is slecht.
Koolhydraten zijn goed, als je de inname gaat minimaliseren.

Bij suikers is het al heel snel 'te veel'.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 11:20:45 #102
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_179317792
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 11:18 schreef Rangono het volgende:

[..]

Koolhydraten zijn goed, als je de inname gaat minimaliseren.

Bij suikers is het al heel snel 'te veel'.
Dat ligt aan het bewegings- en voedingspatroon van de gemiddelde mens. Dat maakt koolydraten niet 'slecht'.
pi_179317868
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 11:20 schreef Nobu het volgende:

[..]

Dat ligt aan het bewegings- en voedingspatroon van de gemiddelde mens. Dat maakt koolydraten niet 'slecht'.
Voedsel verdelen in goed en slecht is sowieso nogal kortzichtig. Het gaat vooral om variatie.

Maar zoals ik al zei is het wel zo dat de mens de inname van suikers (wat koolhydraten ook zijn) beter kan minimaliseren. Ook als je een actieve levensstijl hebt.
pi_179318189
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 11:06 schreef Rangono het volgende:
http://www.uitzendinggemi(...)/Broodje_Gezond.html.

Over Koolhydraten. Ze zijn vrij duidelijk. Koolhydraten zijn slecht, aangezien ons lichaam koolhydraten gewoon ziet als suikers.
Het is brandstof. Punt.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 11:43:44 #105
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_179318282
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 11:23 schreef Rangono het volgende:

[..]

Voedsel verdelen in goed en slecht is sowieso nogal kortzichtig. Het gaat vooral om variatie.

Maar zoals ik al zei is het wel zo dat de mens de inname van suikers (wat koolhydraten ook zijn) beter kan minimaliseren. Ook als je een actieve levensstijl hebt.
Nee bedankt, hongerklop is doffe ellende. :')
pi_179318289
Vandaag weer lekker 600 gram koolhydraten naar binnen werken en niet dik worden. Omdat ik weet hoe energiebalans werkt.
pi_179318301
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 11:44 schreef Hoxyz het volgende:
Vandaag weer lekker 600 gram koolhydraten naar binnen werken en niet dik worden. Omdat ik weet hoe energiebalans werkt.
_O- ^O^
pi_179318630
Ketose is niet iets waar je bewust op wilt mikken. Simple as that.

Het hele gedoe komt op mij over als 'bij gebrek aan wilskracht / motivatie, het lichaam dan maar onnodig belasten'. Zoals wel meer belachelijke diëten.
"Pools are perfect for holding water"
pi_179320618
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 11:15 schreef Rangono het volgende:

[..]

Dat is een foutieve interpretatie. Je hebt geraffineerde en complexe koolhydraten. De eerste zijn ontdaan van al hun goede voedingsstoffen. Maar dat neemt niet weg dat het lichaam ook complexe koolhydraten uit volkoren producten gewoon ziet als suiker.

En de wetenschap is het erover eens dat je de inname van suikers zoveel mogelijk moet minimaliseren.
Als het lichaam het 'gewoon' als suiker zag, dan zouden vezels nooit voor iets anders gebruikt worden. Het lichaam veralgemeniseert niet, dat doen wij. Het wordt als brandstof gebruikt of voor opslag als de andere functies al voorzien zijn of als brandstof prioriteit dient.
pi_179320814
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 11:44 schreef Hoxyz het volgende:
Vandaag weer lekker 600 gram koolhydraten naar binnen werken en niet dik worden. Omdat ik weet hoe energiebalans werkt.
Natuurlijk word je er niet dik van. Dat heeft gewoon met kcal inname te maken. Maar dat maakt die 600 gram koolhydraten niet minder ongezond, hoor.
pi_179320823
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 14:02 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Als het lichaam het 'gewoon' als suiker zag, dan zouden vezels nooit voor iets anders gebruikt worden. Het lichaam veralgemeniseert niet, dat doen wij. Het wordt als brandstof gebruikt of voor opslag als de andere functies al voorzien zijn of als brandstof prioriteit dient.
Kijk dat programma maar eens terug.
pi_191300867
quote:
10s.gif Op maandag 21 mei 2018 11:37 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Ok :P
Bring it on :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_191304160
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 22:00 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Bring it on :7
Meer over op omad maar het gaat goed *O* :B *O*

En jij?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')