Dotan zal daar vast geen probleem mee hebbenquote:Op dinsdag 15 mei 2018 15:21 schreef Greys het volgende:
Stel dat er wel al eentje vaststaat voor volgend jaar is het ook nog maar even de vraag of diegene wel in heeft om twee weken in Jeruzalem te gaan zitten. Daar zal lang niet iedereen om staan te springen denk ik.
quote:Op dinsdag 15 mei 2018 15:38 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dotan zal daar vast geen probleem mee hebben
Dan zou ik snel afbellenquote:Op dinsdag 15 mei 2018 15:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik betwijfel of hij degene was die al vast stond. En of ie dat dan nu nog steeds staat
Ik ken deze dame niet.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 16:54 schreef Martijnnnpp het volgende:
Zij is nogsteeds mijn favoriet om te gaan
Klinkt leuk, maar ze heeft zangtechnisch wat veel maniertjes, en ook niet echt een warme uitstraling.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 16:54 schreef Martijnnnpp het volgende:
Zij is nogsteeds mijn favoriet om te gaan
Goede zangeres. Relove is een onderschat liedje; ik heb het op Radio 49 een paar keer gedraaid.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 16:54 schreef Martijnnnpp het volgende:
Zij is nogsteeds mijn favoriet om te gaan
Maar waarom is het noodzakelijk dat die vraag gesteld wordt? Het is toch niet zo dat we nog in 2008 zitten en we keer op keer stranden in de semi?quote:Op dinsdag 15 mei 2018 17:45 schreef Elfletterig het volgende:
Steevast wordt de verkeerde vraag gesteld: Wie sturen we volgend jaar?
Ook op dit forum, elk jaar weer, tot vervelens toe.
Het AD stelt de enig juiste vraag: Hoe nu verder met het Songfestival?
Iedereen wil wel dat er een topsong wordt gestuurd. Maar wie bepaalt dan wat deze 'topsong' wordt? Als de selectiecommissie van de AVROTROS dat achter de schermen mag bepalen dan heb ik er weinig vertrouwen in. Het publiek van AVROTROS die uit een paar liedjes mag kiezen ook niet per se. Dan heb ik liever dat er een betrouwbare ervaren artiest wordt aangewezen die zich prettig voelt met een eigen gekozen lied.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 17:45 schreef Elfletterig het volgende:
Steevast wordt de verkeerde vraag gesteld: Wie sturen we volgend jaar?
Ook op dit forum, elk jaar weer, tot vervelens toe.
Het AD stelt de enig juiste vraag: Hoe nu verder met het Songfestival?
Heel goed
En let op de poll die onder het artikel staat: na bijna 20.000 stemmen steunt slechts 32 procent het idee om de artiest centraal te stellen.
[ afbeelding ]
Een ruime meerderheid wil dat de SONG centraal staat, ongeacht wie dat nummer vervolgens zingt. En van de mensen die de song centraal stelt, wil de grootste groep zich niet op voorhand aan een bepaalde artiest binden.
Het is *sowieso* noodzakelijk om die vraag met enige regelmaat te stellen. Zeker na het tegenvallende resultaat van dit jaar. Als Waylon in de eerste halve finale had geloot, was hij die vast niet eens doorgekomen.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 17:49 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Maar waarom is het noodzakelijk dat die vraag gesteld wordt? Het is toch niet zo dat we nog in 2008 zitten en we keer op keer stranden in de semi?
We doen het de laatste jaren juist heel erg goed. De kans om te winnen is nu eenmaal klein met zoveel deelnemers, en je zal ook niet elke keer rond de top 10 eindigen, maar ik zie niet zoveel problemen met hoe het nu gaat.
Ik zie het tegenvallende resultaat van dit jaar niet als bewijs voor dat de aanpak van nu slecht zou zijn. De artiest was prima, het nummer was prima, alleen qua act zijn er inderdaad misschien wat verkeerde keuzes gemaakt. En het was een heel sterk jaar. Doe je gewoon niks aan.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 17:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is *sowieso* noodzakelijk om die vraag met enige regelmaat te stellen. Zeker na het tegenvallende resultaat van dit jaar. Als Waylon in de eerste halve finale had geloot, was hij die vast niet eens doorgekomen.
Het is ook de zoveelste keer dat de staging van het nummer niet doordacht en passend was. De omlijstende act deed meer kwaad dan goed.
De bondscoach van Oranje denkt ook niet eens per 10 jaar over zijn elftal na, maar continu.
Dat is helemaal niet gebleken; hoe kom je erbij? Het publiek bepaalt 50 procent van de uitkomst en heeft een allesbeslissende stem. Dat heeft de editie van 2018 eens te meer laten zien.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 17:50 schreef Guanabana het volgende:
En ik snap ook niet waarom je wijst op die poll, als er in voorgaande jaren iets gebleken is dan is het wel dat je het publiek niet moet vertrouwen met welke keuze dan ook.
Als het Nederlands publiek in 2014 had mogen kiezen had het CATS massaal uitgekotst. In de vele jaren dat het NL publiek mee mocht stemmen haalden we jarenlang de finale niet. Vanaf het moment dat ze niks meer te zeggen hadden haalden we (op Trijntje na) de finale wel. I wonder why..quote:Op dinsdag 15 mei 2018 18:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet gebleken; hoe kom je erbij? Het publiek bepaalt 50 procent van de uitkomst en heeft een allesbeslissende stem. Dat heeft de editie van 2018 eens te meer laten zien.
Het nummer was helemaal niet prima. Echt niet. Je kunt dit amper nog smaak noemen, want zowel het publieksoordeel als de positie van Waylon in de Nederlandse hitlijsten spreekt boekdelen. Vrijwel niemand zit op zijn nummer te wachten; het is niet geliefd. En dat komt niet omdat hij het slecht zong - integendeel - of door gebrek aan passie/inzet. Het nummer zelf was gewoon te zwak.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 17:56 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik zie het tegenvallende resultaat van dit jaar niet als bewijs voor dat de aanpak van nu slecht zou zijn. De artiest was prima, het nummer was prima, alleen qua act zijn er inderdaad misschien wat verkeerde keuzes gemaakt. En het was een heel sterk jaar. Doe je gewoon niks aan.
En tuurlijk moet je blijven nadenken, maar jij doet nu alsof we in een problematische positie zitten. Dat was tien jaar geleden zo, nu niet meer.
Het is toch niet realistisch om te verwachten dat je elk jaar top 10 scoort? Ja als je Zweden bent misschien.
Ja maar, we hebben niet gewonnen!!1¡1!!quote:Op dinsdag 15 mei 2018 17:56 schreef ato het volgende:
Men moet weer niet zo negatief doen. Wij hebben 5 x de finale gehaald in 6 jaar tijd.
Daarvoor was het knudde.
Deze opmerking is gewoon bijzonder kortzichtig, sorry. Het is wat Co Adriaanse zou omschrijven als scorebordjournalistiek. Zo ga je eraan voorbij dat interne selectie meerdere keren heeft geflopt: in 2008 en 2015 werd de finale niet behaald. En aan de vertoning in 2010 wil ik liefst zo weinig mogelijk woorden besteden: één van de zwartste bladzijden in de Nederlandse muziekgeschiedenis.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 18:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Als het Nederlands publiek in 2014 had mogen kiezen had het CATS massaal uitgekotst. In de vele jaren dat het NL publiek mee mocht stemmen haalden we jarenlang de finale niet. Vanaf het moment dat ze niks meer te zeggen hadden haalden we (op Trijntje na) de finale wel. I wonder why..
Ik vind het echt goed dat we daarvoor staan, en eigenlijk zou ieder land dit verplicht moeten doen, maar dat gaat niet gebeuren. En het brengt zoals ik eerder zei wel een risico met zich mee.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 18:25 schreef Wuwwa het volgende:
We staan voor eigenzinnigheid, een persoonlijk verhaal, 'echte' muziek.
Dat betekent dus dat je artiesten ZELF een nummer moet laten schrijven/brengen.
Wie is de "we" over wie je het hebt? Wie bepaalt waar "we" voor staan? Wie zegt dat Nederland zo nodig moet staan voor "echte muziek"? Is die muzikale bekrompenheid en arrogantie ergens in beton gegoten of zo?quote:Op dinsdag 15 mei 2018 18:25 schreef Wuwwa het volgende:
We staan voor eigenzinnigheid, een persoonlijk verhaal, 'echte' muziek.
Dat betekent dus dat je artiesten ZELF een nummer moet laten schrijven/brengen.
We is de Oranje delegatie, onder bezielende leiding van ons lichtende voorbeeld Cornald M.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 18:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wie is de "we" over wie je het hebt? Wie bepaalt waar "we" voor staan? Wie zegt dat Nederland zo nodig moet staan voor "echte muziek"? Is die muzikale bekrompenheid en arrogantie ergens in beton gegoten of zo?
Deze manier van denken staat al jaren garant voor oer-conservatieve liedjes. Het Songfestival hoort van iedereen te zijn, niet alleen van liefhebbers van gedateerde Wilson Philips-pop of generieke blues-rock.
Wanneer is iets "echte muziek" trouwens? Is het door Gordon zelf geschreven "Shine" van De Toppers echte muziek? Is "Birds" van Anouk, met muziek van een Zweedse componist, echte muziek?
Elk land moet verplicht elk jaar dezelfde gedateerde, conservatieve meuk als Nederland sturen? En wat als ergens een modern geluidseffectje of elektronisch ritme hoorbaar is? Gaat de smaakpolitie dan over tot diskwalificatie?quote:Op dinsdag 15 mei 2018 18:28 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik vind het echt goed dat we daarvoor staan, en eigenlijk zou ieder land dit verplicht moeten doen, maar dat gaat niet gebeuren. En het brengt zoals ik eerder zei wel een risico met zich mee.
We laten Frank Snoeks toch ook niet de opstelling van het Nederlands Elftal maken?quote:Op dinsdag 15 mei 2018 18:32 schreef Wuwwa het volgende:
[..]
We is de Oranje delegatie, onder bezielende leiding van ons lichtende voorbeeld Cornald M.
Maar we hadden iig wat om te lachen.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 18:24 schreef Elfletterig het volgende:En aan de vertoning in 2010 wil ik liefst zo weinig mogelijk woorden besteden: één van de zwartste bladzijden in de Nederlandse muziekgeschiedenis.
Iemand die al tientallen jaren zich direct bezig houdt met het Songfestival maar ook daarbuiten met allerlei tv en radioprogramma's gerelateerd aan muziek en kunst mag je best een muzikaal expert noemen. Als er iemand een kijk zou moeten hebben over wat een mogelijk geslaagde aanpak zou zijn, is het hij wel.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 18:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
We laten Frank Snoeks toch ook niet de opstelling van het Nederlands Elftal maken?
Cornald Maas moet zich beperken tot zijn rol als commentator en Songfestival-deskundige; hij is geen muzikaal expert of muzikant.
Jammer dat iemand die slechts een andere mening heeft dan de jouwe direct kortzichtig is. Beetje een zwaktebod.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 18:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Deze opmerking is gewoon bijzonder kortzichtig, sorry. Het is wat Co Adriaanse zou omschrijven als scorebordjournalistiek.
Zie je me ook maar érgens zeggen dat het alleen maar glorie hallelujah was dan? Dat maak je er toch echt weer eens helemaal zelf van Het is wel zo dat sinds men de artiest selecteert en die een nummer laat kiezen 'we' het weer stukken beter doen dan daarvoor. Is het al goed genoeg, nee dat niet. Maar het is sowieso een grote stap naar meer succes en meer finales geweest.quote:Zo ga je eraan voorbij dat interne selectie meerdere keren heeft geflopt: in 2008 en 2015 werd de finale niet behaald. En aan de vertoning in 2010 wil ik liefst zo weinig mogelijk woorden besteden: één van de zwartste bladzijden in de Nederlandse muziekgeschiedenis.
Mjah dit zijn slechts vermoedens van je natuurlijk. Ik was erbij toen bij de 3Js en volgens mij (dus ook een vermoeden..) was het gewoon iemand van het publiek die vlakbij waar de camera stond zijn/haar vermoeden uitsprak tijdens de fragmenten welke het zou gaan worden.. De 3Js hebben later ook gezegd dat het gekozen nummer niet hun voorkeur had, dus het is in elk geval niet richting HUN voorkeur geduwd.quote:In de andere jaren was er nooit een volwaardig Nationaal Songfestival. Steeds was de artiest al op voorhand bekend en het werd alles duidelijk een bepaalde kant op gestuurd. Dit was duidelijk het geval in 2007 en 2009 en zeker ook in 2011: in de uitzending is hoorbaar dat iemand zegt: dit wordt 'm. Als je dit soort edities gaat meetellen als "door het publiek gekozen" dan krijg je een nogal vertekend beeld.
Maar wel behoorlijk in te schatten. Er was zo goed als niemand op social media die het kans gaf op het ESF. En mensen als Erik van Tijn vond het vreselijk saai, etc. Cornald zei het laatst ook in een docu, zeer waarschijnlijk had dat nooit worden gekozen want zowel de mensen uit de muziekwereld als het thuispubliek vonden het niks.quote:Of CATS in 2014 door het publiek was uitgekotst, zullen we nooit weten.
Waarom wat? Waarom hij die andere nummers überhaupt liet horen bedoel je? Omdat ie die kans kreeg van DWDD, om z'n album te promoten waar al die nummers op staan en misschien ook wel omdat vele ESF fans het vaak jammer vinden dat ze eventuele andere keuze-opties nooit hebben mogen horen. Bij Og3ne had ik bv ook graag de andere nummers gehoord die NIET door paps waren geschreven. Niet dat je er echt iets aan hebt maar het is toch leuk om te weten zodat je lekker kunt miepen of iemand de juiste keuze heeft gemaakt. Zoals je zelf hierboven terecht zegt, bij CATS wisten we ook niet welke andere liedjes in de race waren. Jammer. Nu wel. Ik vind dat leuk. Anderen niet maar die hebben niet echt last van lijkt me. Als iemand het hier wilde horen hoefde diegene de tv maar op een ander net te zetten.quote:We weten namelijk niet tegen welke andere nummers en artiesten CATS het had moeten opnemen, noch weten we hoe het in een nationale finale was neergezet. De presentatie in DWDD was verre van perfect; dat is zeker. De visualisatie en de manier waarop het uiteindelijk werd vertolkt op het Songfestival was uitstekend. We zullen ook nooit weten welke andere uitstekende nummers in 2014 een kans hadden gemaakt en hoe die het gedaan hadden op het Songfestival. Hetzelfde geldt overigens voor de nummers die Waylon dit jaar liet horen - waarom eigenlijk?
Ik zal je enlighten want ik merk dat je moeite hebt met andere meningen.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 18:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Elk land moet verplicht elk jaar dezelfde gedateerde, conservatieve meuk als Nederland sturen? En wat als ergens een modern geluidseffectje of elektronisch ritme hoorbaar is? Gaat de smaakpolitie dan over tot diskwalificatie?
Serieus, waarom willen mensen muziek - en dat wat geschikt is voor het Songfestival - toch zo graag afkaderen en kennelijk van alles daar buiten laten vallen? Waarom moet Nederland zo nodig "echte muziek" sturen? Maakt ons dat moreel superieur, met onze 18e plaats en amper stemmen van het publiek?
Enlighten me.
Dit zijn nogal wat verschillende vragen en bijbehorende assumpties.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 18:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Elk land moet verplicht elk jaar dezelfde gedateerde, conservatieve meuk als Nederland sturen? En wat als ergens een modern geluidseffectje of elektronisch ritme hoorbaar is? Gaat de smaakpolitie dan over tot diskwalificatie?
Serieus, waarom willen mensen muziek - en dat wat geschikt is voor het Songfestival - toch zo graag afkaderen en kennelijk van alles daar buiten laten vallen? Waarom moet Nederland zo nodig "echte muziek" sturen? Maakt ons dat moreel superieur, met onze 18e plaats en amper stemmen van het publiek?
Enlighten me.
Nastreven is iets anders dan het mislukt en problematisch vinden als het niet lukt. Nauurlijk streef je elk jaar een hoge score na, maar dat valt niet af te dwingen.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 18:13 schreef Elfletterig het volgende:
En waarom zouden we niet de Top 10 nastreven? Dit millennium heeft Nederland slechts één keer de Top 10 van het Songfestival gehaald; niet bepaald een score om over naar huis te schrijven.
En 2x net niet top 10quote:Op dinsdag 15 mei 2018 18:56 schreef Wuwwa het volgende:
We hebben overigens 2x de top 10 gehaald, in de afgelopen 6 jaar
Ja en wat ik al eerder zei, het is net alsof het onze schuld isquote:Op dinsdag 15 mei 2018 18:53 schreef Guanabana het volgende:
Maar ik snap niet zo goed dat jij dit onderwerp zo enorm problematiseert, Elfletterig. Je doet alsof het allemaal een grote schande is, terwijl we ons afgelopen jaren, met uitzondering van 2015, helemaal nergens voor hebben hoeven schamen.
Maar dit is duidelijk je stokpaardje waar je alleen nog maar in termen van verontwaardigdheid over kan praten ofzo.
Ik wilde het net noterenquote:Op dinsdag 15 mei 2018 18:56 schreef Wuwwa het volgende:
We hebben overigens 2x de top 10 gehaald, in de afgelopen 6 jaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |