abonnement Unibet Coolblue
pi_179131010
In het duurdere segment hebben ze veel concurrentie van de luchtvaartmaatschappijen uit de golfstaten.
In het goedkopere segment hebben ze veel concurrentie van de prijsvechters zoals Ryanair.
In Frankrijk hebben ze te maken met stakingen waardoor de verliezen oplopen.
Door de lagere olieprijs konden ze de afgelopen tijd weer winst maken, echter stijgen de olieprijzen weer doordat de Iran deal van de baan is.

Kortom, het ziet er niet rooskleurig uit.


https://www.nu.nl/weekend(...)k-lange-termijn.html
  zondag 13 mei 2018 @ 13:36:55 #2
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179131031
Het begint wel vergane glorie te worden inderdaad.
pi_179131051
Wat mij betreft heffen we Schiphol ook maar gewoon gelijk op.
pi_179131207
Hopelijk straks weer een echte nederlandse luchtvaartmaatschappij, zonder gekke fransen.
There are only 151 Pokémon.
  zondag 13 mei 2018 @ 13:53:17 #5
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_179131227
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 13:52 schreef Eenskijken het volgende:
Hopelijk straks weer een echte nederlandse luchtvaartmaatschappij, zonder gekke fransen.
Van de week hoorde ik dat dat helemaal niet gunstig is voor KLM gezien de routes die ze nu extra hebben door AF (o.i.d)
pi_179131230
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 13:52 schreef Eenskijken het volgende:
Hopelijk straks weer een echte nederlandse luchtvaartmaatschappij, zonder gekke fransen.
Ik herinner me nog de beelden van een Air France bestuurder van wie de kleren van het lijf werden gescheurd door boze werknemers.
  zondag 13 mei 2018 @ 13:53:53 #7
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_179131232
quote:
14s.gif Op zondag 13 mei 2018 13:38 schreef IkFokdusIkben het volgende:
Wat mij betreft heffen we Schiphol ook maar gewoon gelijk op.
kutherrie
pi_179131341
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 13:53 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik herinner me nog de beelden van een Air France bestuurder van wie de kleren van het lijf werden gescheurd door boze werknemers.
Gewoon al het Franse personeel buiten flikkeren en er mensen neer zetten die wel willen werken.
pi_179131383
quote:
14s.gif Op zondag 13 mei 2018 13:38 schreef IkFokdusIkben het volgende:
Wat mij betreft heffen we Schiphol ook maar gewoon gelijk op.
Wat een haat :')

Ga daar dan niet wonen gek
pi_179131561
quote:
19s.gif Op zondag 13 mei 2018 13:53 schreef Gunner het volgende:

[..]

Van de week hoorde ik dat dat helemaal niet gunstig is voor KLM gezien de routes die ze nu extra hebben door AF (o.i.d)
ben benieuwd, lijkt me dat daar wel onderhandeld over kan worden in het voordeel van klm.
There are only 151 Pokémon.
pi_179131603
Ik snap niet dat die Fransen 5% meer loon willen terwijl Air France voor het eerst in jaren een kleine winst heeft geboekt. Nu duikelt het bedrijf weer in de rode cijfers.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 13 mei 2018 @ 14:17:26 #12
408813 crew  trein2000
pi_179131644
Die “pilotes en Greve” moeten ze gewoon eruit werken. En dan de vloot vullen met niet Fransen die wel willen werken

Fransen :r
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Redactie Frontpage zondag 13 mei 2018 @ 14:18:24 #13
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_179131662
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 13:52 schreef Eenskijken het volgende:
Hopelijk straks weer een echte nederlandse luchtvaartmaatschappij, zonder gekke fransen.
Maar hoe dan?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_179131707
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 14:15 schreef polderturk het volgende:
Ik snap niet dat die Fransen 5% meer loon willen terwijl Air France voor het eerst in jaren een kleine winst heeft geboekt. Nu duikelt het bedrijf weer in de rode cijfers.
en een air-france piloot krijgt al 30k meer dan zijn klm collega en mag 3 jaar eerder met pensioen. :')
pi_179132014
De combinatie Air France-KLM legt onze nationale luchtvaarmaatschappij nou niet bepaald windeieren, de alliantie is zeker voor KLM vrij succesvol gebleken, waar je voor moet oppassen is dat een Air France niet te veel het eigen belang gaat prevaleren boven dat van KLM en dus KLM in de bestuurlijke rotzooi van Air France terecht komt. Of te veel moet opgeven omdat het Air France in de weg zou zitten. Gezien het belang van beide bedrijven heb ik er nog steeds alle vertrouwen in dat ze er wel uit gaan komen, niet alleen te groot om te falen maar ook te prestigieus, de Fransen mogen wel eens iets gaan doen aan die verlammende stakingscultuur, waarmee ik niet per se bedoel dat de stakers ongelijk hebben, maar dat er een afspraak voor de lange termijn wordt gemaakt waardoor we de komende jaren geen of minder stakingen zullen zien.
pi_179132624
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 14:03 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

Wat een haat :')

Ga daar dan niet wonen gek
Ik woon hier voor mijn rust op de Veluwe maar als Schiphol zijn zin krijgt met Lelystad vliegen hier straks ook de Boeings over de huizen heen
pi_179132823
Personeelskosten zijn nu nog een groot deel van de luchtvaartkosten. De nu opgroeiende generatie heeft andere denkbeelden daarover en geen tot weinig bezwaar tegen bijvoorbeeld vliegen zonder piloot als dat goedkoper is. In de nabije toekomst gaat er vermoedelijk erg veel veranderen in de luchtvaart. Met name het vervangen van personeel door A.I. robots en machines zal hier een flinke opmars maken.

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_179132916
quote:
2s.gif Op zondag 13 mei 2018 14:58 schreef Evertjan het volgende:

[..]

Ik woon hier voor mijn rust op de Veluwe maar als Schiphol zijn zin krijgt met Lelystad vliegen hier straks ook de Boeings over de huizen heen
Hoe eerder er vluchten vertrekken vanaf Lelystad, hoe beter.

Groetjes, een Veluwenaar.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179133076
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 15:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe eerder er vluchten vertrekken vanaf Lelystad, hoe beter.

Groetjes, een Veluwenaar.
Ik woon ook op de Veluwe en heb weinig behoefte aan laag overvliegende herrie als men in de polder wil gaan landen. Probleem is dat vliegen te goedkoop is omdat kerosine vrijwel onbelast is. Prio 1 is het belastingheffen op kero binnen de EU, dat zet tevens een rem op het aantal vliegbewegingen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_179134287
De stakingen bij air France hebben al 400 miljoen euro gekost. "Daarmee hadden we ook 2 Boeings 747 kunnen kopen".


https://nos.nl/artikel/22(...)nder-air-france.html
pi_179134310
Klm en Transavia doen het goed, maar alle winst gaat naar de krater van Air France..
Even a broken clock is right twice a day.
pi_179135565
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 15:06 schreef Digi2 het volgende:
Personeelskosten zijn nu nog een groot deel van de luchtvaartkosten. De nu opgroeiende generatie heeft andere denkbeelden daarover en geen tot weinig bezwaar tegen bijvoorbeeld vliegen zonder piloot als dat goedkoper is. In de nabije toekomst gaat er vermoedelijk erg veel veranderen in de luchtvaart. Met name het vervangen van personeel door A.I. robots en machines zal hier een flinke opmars maken.

De huidige piloten hebben nog niet door dat ze veredelde buschauffeurs zijn tegenwoordig. De vliegtuigen van vandaag zijn bijna volautomatisch. Piloten hoeven bijna niks meer te doen. Ze kunnen geautomatiseerd stijgen en landen.
pi_179135957
Hoe is het eigenlijk met de vloot van KLM gesteld? De paar keer dat ik met ze heb gevlogen de afgelopen jaren, zowel binnen Europa als transcontinentaal, was het écht ruk. Oude brakke toestellen waren het. Maar goed, dat is anekdotisch.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2018 16:58:42 ]
pi_179136740
KLM kan als zelfstandige maatschappij economisch niet bestaan. Wie moet dan Air France vervangen als KLM partner ?
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_179136785
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 14:15 schreef polderturk het volgende:
Ik snap niet dat die Fransen 5% meer loon willen terwijl Air France voor het eerst in jaren een kleine winst heeft geboekt. Nu duikelt het bedrijf weer in de rode cijfers.
Werkt het zo niet ook hier als ik meer krijg komt er wel btw op fruit en groente!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')