abonnement Unibet Coolblue
pi_179126593
Hallo hier. Nieuw en direct een vraag.
Mijn partner en ik willen heel graag naar Zuid-Amerika (mn Brazilië) op vakantie.
In Europa doen we altijd fly and drive, dat bevalt uitstekend.
Nu is ons plan: met een huurauto van Rio de Janeiro naar Montevideo. Van Brazilië naar Uruguay dus.
Geen idee of zelf autorijden daar te doen is.
Leuk of levensgevaar? Wordt je auto snel gestolen? Zijn er veel criminelen op de weg, rijden ze daar als dwaze zotten?
Of is het juist super relaxed en easy going?
En welke plekken in Zuid Brazilië en Uruguay zijn echt de moeite waard?
Kun je onderweg gemakkelijk hotels vinden of reserveer je die beter vooraf?
Iemand die ons kan tippen of adviseren? Dank alvast!

[ Bericht 7% gewijzigd door rododendronneke op 13-05-2018 08:43:16 ]
J’ai faim.
  Moderator zondag 13 mei 2018 @ 11:19:08 #2
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_179128787
Heb zelf wel eens zitten kijken naar een roadtrip daar. Van Rio naar de Pantanal en dan via Paraguay naar Iguaçu en door naar Uruguay. Het is één van de vele reisplannen die nog in de kast liggen.

Buiten de grote steden lijkt het mij redelijk ongevaarlijk, maar ik heb geen ervaring in die contreien. Dus dat weet ik niet zeker.

Zou ook nog even kijken of je de huurauto daar kan meenemen de grens over en ook kan inleveren in een ander land.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_179160192
Brazilie is buiten de steden wel te doen. Stad zelf is best gekkenwerk.
Verwacht geen snelwegen maar soort van provinciale wegen, slecht onderhouden. Veiligheid in Brazilie is altijd onzeker, maar op platteland is risico uiteraard minder dan in de stad.
pi_179168442
Dank u twee. Na eigen zoekwerk ben ik eruit dat het wel heel lastig wordt om één auto voor beide landen te huren. En onze tijd is beperkt ivm vakantieroosters, waarschijnlijk niet langer dan 3 weken. Dus misschien een ingekorte route: Rio de Janeiro - Florianopolis.
Uruguay voor een andere keer :P
J’ai faim.
pi_179170044
Met maar 3 weken, zal ik het maar lekker bij Brazilie houden. Dat land is zo overweldigend, zeker bij je eerste bezoek en er is zoveel te zien. Zeker buiten de toeristenspots.
Optie is misschien ook, auto achterlaten in Florianopolis en met goedkoop ticket van Gol terug naar Rio vliegen.
Have fun !
pi_179186091
Ik zou zoiets alleen overwegen bij 6 weken of langer. Voor drie weken kan je volgens mij gewoon beter naar Rio vliegen, daar een aantal dagen blijven, wat steden aan de kust ten zuiden van Rio bezoeken en naar Iguazu vliegen (één dag Braziliaanse kant, andere dag Argentijnse kant).

In Rio heb je geen auto nodig. Als je perse met de auto zou willen, kan je die wellicht nog het beste voor een dag of 10 huren. Dan zou ik eerst een kleine week ik Rio blijven, dan de auto pakken, terugkeren naar Rio en vanaf daar naar Iguazu vliegen.

Autorijden lijkt me qua verkeer best te doen. Ik zou alleen liever niet 's avonds in Sao Paulo rijden bijvoorbeeld, daar hoor je vrij veel slechte verhalen over. Oh en je kan beter niet verkeerd rijden in Rio en in een slechte Favella belanden. Ik ben zelf m'n eerste dag in Zuid-Amerika een foute Favella ingelopen, waar ik even geïnspecteerd werd door een gast op een scooter met enorm automatisch wapen voordat ik verder mocht.

Uruguay ben ik zelf maar één dag geweest vanuit Buenos Aires in Colonia del Sacramento. Montevideo schijnt ook wel leuk te zijn voor een dag of twee, maar verder is er niet zo heel veel te doen in Uruguay. Als je er over heen vliegt is het net Nederland. Van waar de voorkeur voor Uruguay?
pi_179188817
Auto lijkt me juist handig om eigen route te bepalen. Niet afhankelijk van openbaar vervoer, je komt gemakkelijker op afgelegen plekken. Doen we in Europa ook, waarom dan niet in Brazilië?
Behalve Rio en omgeving Florianopolis hoeven we niet per se naar grote steden (Sao Paulo, Porto Alegre). Liever een relaxte road trip vooral langs de kust.

Geen idee wat me in Uruguay aantrekt. De naam, en de naam van de hoofdstad, Montevideo. Ik ben erg benieuwd naar de sfeer en alle Europese invloeden. Stranden zien er ook prachtig uit, met kleinschalige kustplaatsjes, beetje als de Costa de la Luz in Andalusia.

We hoeven niet per se heel veel te zien, gewoon allerlei nieuwe plekken ervaren, beetje rijden, beetje kijken, beetje rondhangen, beetje eten en drinken. *O*
J’ai faim.
pi_179214694
Hello, vrienden hebben onlangs een vergelijkbare route afgelegd. Haar ervaringen waren de volgende:
• De kwaliteit van de wegen in Brazilië is zeer divers. Hoewel sommige snelwegen in uitstekende staat zijn, bieden andere plaatsen een catastrofaal straatbeeld. Daarom is een nauwkeurige routeplanning aan te bevelen: hier kunt u zich van te voren informeren via internet of ter plaatse informatie inwinnen.
• Indien mogelijk moet een terreinwagen worden gekozen als de auto.
• Weggebruikers houden zich meestal niet aan de regels. Niet speciaal in steden.
• Raids op auto's komen relatief vaak voor. Daarom moet u goed geïnformeerd zijn over "veilige" regio's en nooit, vooral 's nachts, stoppen op straat.
pi_179259429
Geen lifters oppikken dus?
pi_179385795
Rio - Florianópolis is allemaal snelweg en de kwaliteit is prima. Ik zou echter de route langs de kust van Rio naar Santos nemen en dan pak je de snelweg bij Santos via São Paulo naar het zuiden.
Ilha Grande, Paraty, de regios Ubatuba en São Sebastião, Ilha do Mel en Balneário Camboriú zijn wat aanraders langs die route.

Mensen rijden inderdaad wat meer dan in Nederland als dwazen, maar als je je gewoon een beetje aan de rijstijl aanpast is het allemaal prima te doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')